Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

lats-ps-75.jpg.314393e54415d491eb9932c231f4a595.jpg

Tytuł oryginalny: Закоулки правды
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004
Data premiery: 04.05.2013 r.
Autor: Ulman358
Autorzy spolszczenia: @smox, @metek58
Śr. długość rozgrywki: (~10-15 godzin)



OPIS:

Spoiler

Poznajcie Aleksandra Woronowa - młodego człowieka, który po ukończeniu studiów zamierza wyruszyć do Zony w poszukiwaniu przygód i nowych doświadczeń. W końcu udaje mu się nawiązać kontakt ze znanym Przewodnikiem, by ostatecznie dostać się do strefy zamkniętej. 

Całość fabuły opiera się na relacjach międzyludzkich, a więc czasami bardziej opłaca się wykazać błyskotliwością niżeli użyciem broni. 


Lista zmian:

Spoiler
  • całkowicie nowa fabuła z dobrze rozwiniętymi zadaniami;
  • diametralnie zmieniony balans w celu utrudnienia rozgrywki;
  • zmieniony system handlu (oferty kupców są bogate od samego początku, jednak zdobycie pieniędzy nie będzie łatwe);
  • ujawnienie losów postaci znanych z Zewu Prypeci i Czystego Nieba (pojawią się też osobowości z książek czy innych modów);
  • zmienione zasiedlenie większości lokacji;
  • ok. 10 nowych, pomniejszych frakcji;
  • nowe bronie (a prawie wszystkie oryginalne przerobione na zamek prawostronny), nowe odgłosy przeładowania i strzelania;
  • nowy wygląd NPC;
  • sprytniejsi NPC dzięki adaptacji paczki AI;
  • przywrócone wycięte mutanty oraz kilka nowych rodzajów zombie;
  • bioradar;
  • zestawy naprawcze;
  • zmiany w silniku (poprawiony widok trzecioosobowy, śmierć w widoku z pierwszej osoby).

Nowe lokacje:

  • Generatory,
  • Laboratorium wojskowe,
  • Laboratorium X20,
  • Martwe Miasto,
  • Mroczny Parów,
  • Przedsionek Zony,
  • Wysypisko i Jantar zastąpione wersjami z buildów.

SCREENY:

Spoiler
1774435-1.jpg 1774442-1.jpg
1774475.jpg 1774482.jpg
1820645.jpg 1864003.jpg

INSTALACJA:

Spoiler
  • Spolszczenie zawiera już niezbędny Patch.
  • Ewentualne dodatki umieszczamy przed dodaniem spolszczenia.

Zalecana kolejność instalacji:

1. Cień Czarnobyla 1.0004.


2. Pobrane i wypakowane archiwum moda (gamedata, bin) umieszczamy w głównym katalogu gry.


3. Dodajemy spolszczenie moda (gamedata).


4. W pliku fsgame.ltx zmieniamy linię:
$game_data$ = false| true| $fs_root$|  na:  $game_data$ = true| true| $fs_root$|


5. Dodajemy parametr -nointro do właściwości skrótu gry.


6. Plik user.ltx kopiujemy do folderu stalker-shoc (tam, gdzie znajdują się zapisy gry i folder logs).
 

Porady:

  • W razie braku latarki po rozpoczęciu nowej gry należy skopiować zawartość folderu Фонарик.
  • W katalogu z modem są trzy foldery:
    1. Худы - HUD - wybieramy położenie minimapy (góra lub dół).
    2. Фонарик - latarka - w Patchu autor zrezygnował z tego pomysłu. Nie trzeba instalować.
    3. Антимат - teksty w dialogach i wiadomościach (w rosyjskiej wersji) bez wulgaryzmów. Nie ma sensu instalować, grając ze spolszczeniem.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

Spolszczenie + Patch:

  • Nasz serwer - [KLIK]

Autorzy spolszczenia moda NIE WYRAŻAJĄ ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl


Dodatki:

  • Apocalypse (Yandex) - [KLIK]
  • Autumn Aurora (Yandex) - [KLIK]
  • Particle_paradise_2.1.1.9x_Particles (Yandex) - [KLIK]

Po zainstalowaniu niektórych dodatków mogą wystąpić awarie spowodowane brakiem pamięci lub tekstur. Rada? Obniżenie jakości w ustawieniach.


Źródło: Logo2021_site.png.1d603075f10eb6d7a4300f627d4274d9.png

 

  • Dodatnia 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z #1; "W grze istnieje kilka punktów, w których możliwy jest zapis."

 

Z tego wynika, że dokonanie zapisów w dowolnym miejscu, kiedy uznamy to za stosowne, jest niemożliwe. Wpadka tuż przed możliwością zapisania i zaczynamy od początku. Czy tak?

 

Dodano.

Również w tym modzie, sugeruję utworzenie nowych tematów o problemach fabularnych i technicznych, a post #1 zamknąć dla wpisów innych, niż dodawanie patchy i informacji o zmianach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakamarki Prawdy i Mroczne Zarośla, powinno chyba być z dużej litery. A tak ogólnie, to super opis. Gratuluję, dobra robota.

Znalazłem to jako lokację: Темная Лощина i nie bardzo mi do tego pasuje Mroczne Zarośla. To jakby Mroczne Zapadlisko, Ciemny lub Mroczny Wąwóz., ale nie Mroczne Zarośla. Jeśli @cichy już grasz w tego moda, to może byłeś na tej lokacji i wiesz jak wygląda. Czy charakteryzuje się zaroślami, czy raczej wąwozem. Znając trochę gry Salkera - to sądzę, że o wąwóz lub rozpadlinę tu idzie. Proszę o dyskusję na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzamy z @metkem58 spolonizować tego moda. Gdyby jednak ktoś chciał zagrać po rosyjsku, to odsyłam tu - http://www.stalkeruniverse.home.pl/index.php?topic=262.0 i do poradnika - http://www.stalkeruniverse.home.pl/index.php?topic=263.0

 

Cichy odstawił kawał dobrej roboty. Gram w tego moda od kilku dni. Dzisiaj dotarłem do całkowicie nowej lokacji. Nie ma takiej w żadnym innym modzie w jaki grałem. 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta nowa lokacja to jakby olbrzymi, podziemny wojskowy parking. Masa tam różnych pojazdów i czołgów. No i mutantów. Są długie korytarze z pomieszczeniami po bokach. W tych pomieszczeniach jest to -

 Dołączona grafika 

 

Nie wiem co to jest, ale ładnie wygląda. W modzie tym brakuje śpiwora. Szkoda.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa modyfikacja. 

Aż 10 ugrupowań ? 

Hm, interesuje mnie jak to w grze wyszło twórcom. Albo ta całkowicie nowa lokacja, na screenie od smoxa wygląda dość ciekawie. 

Swoją drogą macie filmik z gry, a dokładnie samego początku. Wygląda super ;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=rzmwCrD8zEY

 

 

 

Ha ... Daję głowę że to Kret!

 

Dołączona grafika

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INSTALACJA MODA NA POLSKĄ PLATFORMĘ:

1. Po rozpakowaniu na moda nakładamy patch 1 i jak ktoś chce patch 2 (opis 2 poniżej)
2. Kopia katalogu rus z przemianowaniem na pol (gamedataconfigtext).
3. Zmiana w pliku localization.ltx na taką postać:

[string_table]language	= polfont_prefix	= ;_cent ;_west

4. 3. Standardowa zmiana w fsgame.ltx na taką postać:

$game_data$   		= true|	        true|	$fs_root$|		gamedata

5. Do katalogu gry wklejamy katalog gamedata i bin ze zgodą na zamianę.

6.Gramy. :biggrin:

 

Dla poprawienia sytemu pogodowego i doznań wizualnych (gęsta trawa wchodzi w grę bo patch 1.0004) dołożyłem jeszcze sobie dodatek Vandrerera "SiC": http://www.stalkeruniverse.home.pl/index.php?topic=235.0

 

Autor moda poleca również inne opcjonalne dodatki zaadoptowane do moda:

1. Autumn Aurora, Vandrerer: https://disk.yandex.com/public/?hash=Zf85VctZDFAFRKXNIr5c1b0yOsT4q40x8onWt%2Bl0eOw%3D
2. Apocalypse, optivankiev: https://disk.yandex.com/public/?hash=iv0CziROm91xrXw2okpWMetJh3/RbxaMMuJadedZfGY%3D
3. Dead Autumn 2, Sany@Prizrak: https://disk.yandex.com/public/?hash=ZRuniT6WituCaQ91fz5bLZ0lepSiPWRetDRr97tq4Ys%3D
4. RWC 1.2, Trueform: https://disk.yandex.com/public/?hash=Qbd6B4V2SnTuNpeCHeox7IithOIfKtHha3AUo7lX1mM%3D
5. Particle_paradise_2.1.1.9x_Particles, LoNer1, Хемуль36рус: https://disk.yandex.com/public/?hash=g/mE7s7lSz566%2BkLw1KnMOvJBpkm0OH4mM1UwhoHjM4%3D

 

LINK DO MODA:  Od kolegi Apg2312 bez limitu pobierania: https://disk.yandex.com/public/?hash=1JhZpodOLGGjIsMDbR3KYgHsPv2fxGORAqLZ9CoYBwY%3D

 

TORRENT DO SAMEGO MODA: http://pliczek.net/index.php?p=41680

 

LINK DO PATCHA: http://pl.rghost.net/45792127 - Nowa gra NIE wymagana.

 

PATCH DRUGI. Moim zdanie nie wart instalacji. Oto co wnosi:
Nieduże uzupełnienie od Снегиря. Zmiany, wnoszone przez uzupełnienie:
1) Zmieniona  ikonka głównego bohatera;
2) Powiększony wzrost głównego bohatera (główny bohater stał się wyższy.
3) Odbudowany poprawny upływ czasu (czas płynie, jak w realnym życiu).
PRZED NAŁOŻENIEM ROBIENIEM KOPIĘ ZAPASOWĄ gamedata.

 

LINK: http://pl.rghost.net/45811779

 

UWAGA: W katalogu z modem są 3 katalogi opcjonalne: hud, latarka którą mamy na czole - a nie jak w grze w slocie pistoletowym i katalog antymat -  "są to pliki, które wyłączają maty w dialogach i wiadomości" - cokolwiek to oznacza.

 

***

Oprócz poradnika, który piszę, pojawił się wczoraj wieczorem mini poradnik przechodzenia moda w języku Rosyjskim: http://ap-pro.ru/forum/97-8305-1 . Miłej zabawy :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej pisałem, że w tym modzie nie ma śpiwora. Może nie na, ale spać można. Po wykonaniu zadania z Najemnikami dla Łukasza otrzymujemy dom w którym można spać.

 

Czernolyl10 napisał w opisie moda tak - "W grze istnieje kilka punktów, w których możliwy jest zapis", to pewnie chodzi o możliwość snu, bo zapisy robimy gdzie chcemy. Pewnie w miarę postępów w grze takich miejsc do spania będzie więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rus stronie moda jest poradnik autorski.

Wstawiam jego tłumaczenie na polski. Jest lakoniczny, ale w większości zrozumiały i przede wszystkim ukierunkowuje grę. Moja informacja: rosyjski "sierżant", to nasz kapral. Jedyny stopień jaki można porównać z naszym sierżantem, to "starszina".

Radzę przeczytać do końca, bo niektóre porady są "po fakcie".

 

Tłumaczenie poradnika ze strony autorskiej moda. Za nieścisłości autor przeprasza.

 

 

Przedzonie.

 

Dwukrotnie rozmawiamy z Przewodnikiem. Idziemy za nim, a kiedy powie nam o nieobecności snajpera na wierzy i pójdzie na posterunek, to będą dwie możliwości zdarzeń.

1. Czekamy na jego informację.

2. Idziemy zanim, a gdy przyjdzie wiadomość, pojawi się śmigłowiec i nas zabije.

 

Kordon.

 

Rozmawiamy z Przewodnikiem i następnie z Machałowym: Jeśli wybrana zostanie niewłaściwa odpowiedź, dalszego dialogu nie będzie. Bierzemy zadanie od Sidora na znalezienie skrzynki, co wywoła związane z tym problemy. Następnie powie on nam o sygnale SOS, i mieć będziemy dwa warianty rozwinięcia się zdarzeń:

1. Bierzemy zadanie i znajdujemy PDA.

2. Gdy odmówimy, to sygnał SOS przyjdzie gdy znajdziemy się w rejonie mostu. Zgadzamy się, szukamy, znajdujemy, ale teraz PDA oddajemy Wilkowi.

 

Zadanie na likwidację handlowca.

 

1.Jeśli zabijemy go, bez porażenia innych, informujemy o tym Sidora.

2. Jeśli go zabijemy, równocześnie raniąc lub zabijając innych, idziemy do domu, a na wieś napadają mściciele. Trzeba ich zabić, porozmawiać z Wilkiem i następnie z Sidorowiczem. Od Sidorowicza dostajemy skrzynkę i idziemy do Baru.

 

Bar.

 

Oddajemy skrzynkę Barmanowi, idziemy do Woronina. Rozmawiamy z kapralem ( sierżantem ), czytamy SMSy, ponowna rozmowa z kapralem i Woroninem, który wysyła nas na pozyskanie informacji o zabitym powinnościowcu.

 

Magazyny Wojskowe.

 

Znajdujemy trupa, zabieramy jego pendraiwa - kod z niego będzie nam potrzebny pod koniec gry. Otrzymujemy SMSa od Maksa, rozmawiamy z nim, rozmawiamy ze snajperem, idziemy w kierunku wyrwy w murze, ale trochę w lewo od niej ( wyrwa w kierunku na chutor ) i znowu SMS od Maksa, wracamy do niego i rozmawiamy. Dostajemy PDA.

 

Bar.

 

Oddajemy PDA, na żądanie oddajemy pendraiwa. Wcześnie trzeba zapisać ( zapamiętać ) kod z niego.Woronin wysyła nas do Doliny Mroku. Idziemy.

 

Dolina Mroku

 

Rozmawiamy z wartownikiem i on nas przepuszcza. Rozmawiamy z Tkaczenką, zabijamy świnie i informujemy o tym. Otrzymujemy zadanie porozumieć się z somowcami (?сомовскими - ludzie Somy).

1. Można powiedzieć, gdy ich namówiliśmy, wtedy meldujemy Szuludze w bazie, atakujemy borowców ( ludzi Bora ), następnie rozmawiamy z Szulugą na fermie, i idziemy do Matuszkina.

2. Można też inaczej. Dogadujemy się z borowcami (? боровскими ), ale wtedy Borow zabiera nam cały ekwipunek, pieniądze itd.

Z bronią i ekwipunkiem do niego nie idziemy!

Chwilę przebywamy w niewoli, widzimy nadchodząca pomoc, rozmawiamy z Szulugą, następnie z Somą i idziemy do Matuszkina.

Zdobywamy wejście do X18, rozmawiamy z Matuszkinem i idziemy do X18.

 

X 18

 

Znajdujemy dokumenty, pierwsze na poziomie pierwszych drzwi, trochę na lewo, w pomieszczeniu. Drugie w pomieszczeniu pseudogigantów, trzecie w jednej z niebieskich skrzynek. Wracamy.

 

Ciemna Dolina

 

Wychodzimy, przechodząc wpadamy na minę. To przenosi nas do X20.

 

X 20

 

Znajdujemy PKM, naboje i apteczki obok szlabanu. Likwidujemy wszystkich i wg uznania wszystko, znajdujemy wyjście i wracamy do Doliny Mroku.

 

Ciemna Dolina

 

Rozmawiamy z pojawiającym się Woroninem i następnie na Magazyny.

 

Magazyny Wojskowe

 

Rozmawiamy z maksem, następnie z Łukaszem. On daje nam zadanie na porozumienie ( układ ) z najemnikami.

1. Możemy zlikwidować najemników i zgłosić to Łukaszowi.

2. Dogadujemy się z Rusakiem i dostajemy zlecenie na zbicie Mistrza.

Mistrz w domku powinnościowców.

1. Zabijamy go.

2. Rozmawiamy.

Powiadamiamy Rusaka.

Teraz będzie zadanie na zabicie Wróbla: tu wszystko jest jasne, ale do pierwszej rozmowy z Krzemieniem potrzebna będzie wódka.

 

Zabójstwo Czipa.

1. Czekamy, aż on dojdzie do określonego miejsca i wtedy

zabijamy.

2. Rozmawiamy z nim i o tym informujemy Rusaka i Łukasza.

Rozmawiamy ze Strachem [ Czucziełom ] ( dokładniej nie można opisać ) i otrzymujemy własny domek. Klikać na materac na dole z prawej ).

Otrzymujemy zadanie na dostarczenie skrzynki na Agroprom ( będzie wszystko jasne, po obejrzeniu scenki - to zadanie na życzenie, możemy go nie brać ).

 

Agroprom.

 

Rozmawiamy z wartownikiem, dochodzimy do bazy, rozmawiamy z Szamanem, z Carem, deArtanjanem, Likwidujemy szumowiny na lokacji i po drodze przeszukujemy 5 trupów zabierając ich PDA.

Powiadamiamy Cara i oddajemy mu PDA, idziemy do Woronina, wracamy, rozmawiamy z Carem, idziemy na Magazyny, a nastepnie do Kompleksu Naukowego.

 

Kompleks Naukowy.

 

Rozmawiamy z wartownikiem, z Niekrasowym. Niekrasow daje nam zadanie na przeprowadzenie naukowca. Przeprowadzamy, rozmawiamy i powiadamiamy Niekrasowa. Następne zadanie jest na znalezienie przyrządu w laboratorium.

 

X 16.

 

Zabijamy szumowiny, idziemy do góry, gdzie wyłącznik i tam znajdujemy szkielet i jeśli chcemy, bierzemy z niego bioradar.

Schodzimy na sam dół i widzimy teleport, skaczemy do niego, bierzemy zestaw i po teleportach.

 

Kompleks Naukowy.

 

Oddajemy przyrząd,Niekrasowemu, otrzymujemy zadanie na przeprowadzenie grupy uczonych, prowadzimy, widzimy samobójstwo żołnierza, przenosi nas do Martwego Miasta.

 

Martwe Miasto.

 

Rozmawiamy z żołnierzem, następnie z Klem. Znajdujemy zestaw w budynku KOOP Torg, na pierwszym piętrze w pokoju, tam będzie przełącznik, uruchamiamy go.

Uciekamy z centrum miasta jak najdalej, byle gdzie, dopóki nie zakończy pracy sekundomierz. Powiadamiamy Kła.

Teraz sztuczki: mają opisy i zapytania. Po rozliczeniu sztuczek, idziemy na skraj (?), czytamy SMSy, idziemy z całości i skaczemy po teleportach.

 

Generatory.

 

Rozmawiamy ze Strieokiem, zabijamy snajpera, niszczymy pierwsza falę Monolitowców, szukamy ukrycia, niszczymy druga falę, teleportujemy się do wsi, niszczymy trzecią falę, idziemy do

budynku z Głuszcem, czytamy SMSy i podążamy za ocalałymi stalkerami.

 

Magazyny Wojskowe.

 

Rozmawiamy ze Striełokiem, następnie SMS od Łukasza, rozmawiamy z nim. Otrzymujemy zadanie zwiadowcze, rozmawiamy z Priwiedieniem, idziemy na Dzikie Terytorium.

 

Dzikie Terytorium.

 

Jeśli zabiliśmy Czipa, to tu nikogo nie będzie. Jeśli zostawiliśmy żywym, porozmawiajmy, zlikwidujmy Monolitowców, pogadajmy z Diejłom, bierzemy zadanie na szukanie PDA. Jest koło rozbitego śmigłowca na barierkach.

 

Magazyny Wojskowe.

 

Powiadamiamy Priwjedienia, dostajemy SMSa od Woronina.

 

Bar.

 

Rozmawiamy z Woroninem i wtedy zaczyna by odmierzany czas, po upływie którego wszyscy na lokacji stają się wrogami ( pomyślcie, dlaczego ? ).

 

Kordon.

 

We wsi kotów rozmawiamy z Djejłem, idziemy do Kompleksu naukowego.

 

Kompleks Naukowy.

 

Tu można się przyhamować, mutantów od groma, ale można przebiec obok nich, znaleźć prof. Sacharowa i z nim porozmawiać i się teleportować.

 

Dzikie Terytoria.

 

Rozmawiamy z Sacharowem, z przywódcą samotników i teleportujemy się do wyjścia do Baru.

 

Bar.

 

Znajdujemy powinnościowca ( chyba Broma ), pijemy z nim, czytamy napisane przeze mnie bzdury, przesypiamy się w izbie z przedstawicielem idziemy do Woronina i rozmawiamy.

 

Kordon.

 

Rozmawiamy z Machałowym i idziemy na Przedzonie.

 

 

Przedzonie.

 

Rozmawiamy z dowódcą posterunku, kolejno z gen. Zacharowem, idziemy na inne miejsce, oglądamy scenkę i teleportujemy się.

 

Dolina Mroku.

 

Tu rozgrywa się to co najważniejsze - podążać za Cezarem,

stalkerzy dla czegoś biegają bezładnie. Po przygotowaniu

rozmawiamy z Cezarem, idziemy na fermę, znowu rozmawiamy z

Cezarem, i spieprzamy do przejścia na Kordon.

 

Przedzonie.

 

Powiadamiamy Zacharowa i wracamy do Doliny Mroku.

 

Dolina Mroku.

 

Znajdujemy grupę Sema, jest ona trochę na lewo od drogi na Kordon. Rozmawiamy, atakujemy fermę, idziemy na drugi koniec lokacji, tam spotykamy się z Cezarem i wszystkimi kompanami.

Zadanie zaliczone.

 

Przedzonie.

 

Powiadamiamy Zacharowa, idziemy do Baru.

 

Bar.

 

Rozmawiamy z generałem, idziemy na Radar.

 

Radar.

 

Rozmawiamy z Szulgą i strzelamy ile sie da, aż do końca. Nie zapominamy że trzeba zajść do X 10 po PDA Kacmana. Kod do drzwi w pendrajwie. Drzwi na niższej kondygnacji, na prawo od schodów tu prowadzących.

 

Centrum Sterowania Monolitu.

 

Znajdujemy Niekrasowa, rozmawiamy z nim i mamy heppi end.

 

Mod ma tyko takie jedno zakończenie, dlatego nie szukamy innego

zakończenia gry.

Coś mogłem zapomnieć, albo przekręcić.

 

Powodzenia!

 

  • Dodatnia 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście jestem przeciwnikiem wulgaryzmów w grach. Gdyby jednak było więcej takich głosów, to mogę zrobić wersję dla dorosłych. Dodam dowolne przekleństwo co drugie słowo. Oczywiście taka wersja była by dostępna tylko po przedstawieniu dowodu pełnoletności :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.