Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

:D hehe ale tam naprawdę są przekleństwa co drugie słowa? Ja języka Putina nie znajo. Po za tym co złego w wulgaryzmach? To też słowa, a słowiańskie są wyjątkowo piałkne. No i np. dajmy Gwynbleidda. Nie wspominając o ksiazece. Przecież dzięki temu gra była klimatyczna. I czy bandyta w Zonie mówiłby: przepraszam milordzie, czy możesz oddać mi Twój plecak z iście piękną zawartością? :D :D Czekamy na polonizacje, gdybym znał sowiecki bym pomógł a tak nic nie zrobię, mogę tylko obelgi powymyślać :d

Edytowane przez Kudkudak
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale @smox narażasz się w ten sposób moherom. Nie ma pewności, czy nie jesteśmy obserwowani przez tajne toruńskie komando i pewnego dnia, w Świętokrzyskiem zapłonie stos ułożony z wełnianek, a na nim dopalający się nierozpoznany człek. My nie piszemy wulgaryzmów w tłumaczeniach, my niekiedy używamy "mowy ulicy", a to już nie jest ścigane przez żadne stowarzyszenie oszołomów. Czy tak nie jest bezpieczniej pisać?  :thumbsup:

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam, że we wszystkich wydaniach, gra Stalker jest dla graczy od 18-tego roku życia, więc gdybanie, czy użyć "matów" lub nie, odsuwamy na dalszy plan, co nie oznacza, że jesteśmy całkowicie za wulgarnością w grach. Niektóre gry, wręcz wymagają zachowania wiernej treści w całości (mam na myśli soczyste przekleństwa), gdyż tracą na tym całkowicie swój klimat. I tak jak napisał @Kudkudak w poście 27, styl rozmów byłby zbliżony do takiego stanu. 

A robienie drugiej polonizacji dokłada pracy i zajmuje też sporo czasu, ale zobaczymy.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym dodać, że SoC i CS mają sygnaturkę 16+, jednak to nie oznacza że gra jest od tylu lat - pokazuje tylko, co się w tym może znajdować. Po za tym, w dzisiejszym świecie każdy rzuca kur*ami gdzie chce i jak chce więc dlaczego nie miałoby to być w modzie :) No i właśnie, taka druga polonizacja zajęłaby trochę czasu, może jakiś ochotnik usunął by wulgaryzmy jeśli tak bardzo kaleczą mu wzrok - wiadomo, kwestia gusty. Ja trzymam kciuki, że mod zostanie przetłumaczony tak, jak jest i oczywiście za pracę tłumaczy.

Edytowane przez Kudkudak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, rzeczywiście, na oryginalnych płytach tak jest. Spojrzałem na CD-ACTION z dodatkiem Priboia (bo i taką też płytę posiadam) która akurat leżała w zasięgu wzroku i tam widnieje oznaczenie 18 i to mnie zasugerowało.

Co by nie pisać w tej sprawie, to nic nowego do języka ulicy nie wnosimy, on już istnieje. Nie propagujemy i nie namawiamy do takiej formy wyrażania się na co dzień. To tak pro forma. Tam w modach tak jest i raczej innych słów nie będzie. Zauważyłem w tekście (a przypadł mi cały plik tekstowy z nową fabułą), że GG tu traci dziewictwo i powoli staje się twardzielem, więc i nabywa słownictwo panujące w twardej Zonie. Myślę, że już kiedyś sporo było na ten temat powiedziane (chodzi mi o używanie "matów" w tłumaczeniach), to tylko gwoli przypomnienia.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie zaczęły się techniczne problemy z modem. Pierwszy raz na Magazynach Wojskowych, kiedy podchodziłem do zabitego powinnościowca od strony chutoru, wylot na pulpit. I tak kilka razy. Poszedłem od strony drogi i dotarłem. Jeszcze parę razy miałem takie wyloty, gdy zwiedzałem lokację. Na bazie najemników, w wiosce pijawek. Kiedy wracałem z Magazynów Wojskowych do Rostoka, już na jego terenie dopadało mnie to zaraz po teleportacji. Dopiero wyjście z gry, pozwoliło na dobrnięcie do Woronina. Jestem teraz w Dolinie Mroku, już po świniach i mam iść do Somy. Ale jeśli te wyloty które tu mam co kilka minut, nie ustawią, to nie będę miał sensu dalszej gry. Są to Fatal Errory, jak w ramce, które wystąpiły na każdej z tych trzech lokacji, a mają to samo podłoże.

FATAL ERROR [error]Expression    : I != levels().end()[error]Function      : GameGraph::CHeader::level[error]File          : e:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrgamegame_graph_inline.h[error]Line          : 171[error]Description   : there is no specified level in the game graph : 51 stack trace:FATAL ERROR [error]Expression    : fatal error[error]Function      : CRender::texture_load[error]File          : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrRenderTexture.cpp[error]Line          : 295[error]Description   : <no expression>[error]Arguments     : Can't find texture 'aazm4a1 sopmodtacstońk' FATAL ERROR [error]Expression    : fatal error[error]Function      : CRender::texture_load[error]File          : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrRenderTexture.cpp[error]Line          : 295[error]Description   : <no expression>[error]Arguments     : Can't find texture 'aazm4a1 sopmodtacstońk' stack trace:FATAL ERROR [error]Expression    : I != levels().end()[error]Function      : GameGraph::CHeader::level[error]File          : e:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrgamegame_graph_inline.h[error]Line          : 171[error]Description   : there is no specified level in the game graph : 141 stack trace:

Jest na nie jakaś rada?

Miałem tez kilka wylotów na pulpit bez fatal. Tak po fatal jak i bez fatal mogłem wrócić do gry, z tym że po fatal, najczęściej musiałem resetować moda.

Mam zainstalowany tylko mod i patch, oraz latarkę na czoło. Innych dupereli nie dawałem.

 

Również po otrzymaniu zadania od Woronina na Dolinę Mroku, w PDA nie miałem tego zadania w bieżących i na mapie też nie było pozycji. Tak powinno być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kondotier - ten Fatal Error z końcówką - game graph : (tu jakaś cyfra) miałem i ja. Zmniejszyłem ustawienia moda i ustały. Natomiast Fatal Error z - tacstońk' pojawia się czasem w różnych modach. By go usunąć wchodzimy do folderu - texturesAazm4a1 sopmod i szukamy pliku - tacstoсk.dds. Zmieniamy jego nazwę na taką jak w errorze: tacstońk.dds

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ślepi w karty nie powinni grać. Wściekły na wyloty, zapomniałem o przestrodze cichego. Zmieniłem nazwę pliku i oba fatal ustały. Zauważyłem też, że mod mi teraz chodzi o wiele płynniej.

Sugeruję, aby tą poradę wstawić do pobieralni przy opisie instalacji, bo ten przypadek mieć będzie więcej osób.

Oprócz tych fatali, z fabułą i z rozgrywką nie mam trudności. Można grać na luzie. A warto choćby dla takich scenek.

http://www.sendspace.pl/file/pic/e4acd1e5b6f7887dcd3e7a9/1

  http://www.sendspace.pl/file/pic/ed39bee06d5b4952b790b50/1

  http://www.sendspace.pl/file/pic/d1594971ce03ab11327048d/1

  http://www.sendspace.pl/file/pic/2b451e988d248ca7586f0bc/1

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnienie poradnika ( moje doświadczenie z gry ).

W Dolinie Mroku, podczas rozmowy z Somą, mamy dwa warianty rozmowy. Ci co nie chcą być obrabowanymi przez Bora ( wg mnie to kara za niewłaściwą rozmowę ), powinni wziąć drugi ( niższy ) wariant rozmowy, kończący się zaleceniem rozmowy z Szulugą. Ponieważ rozmowa kończy się autoteleportacją na miejsce już toczącej się walki, przed jej przeprowadzeniem umieszczamy w slotach broń najlepszą ( wskazany celownik optyczny ). U zabitych bandytów niewiele do zabrania, ale po przebieżce do bazy, dostajemy ładną nagrodę, przydatną bardzo w następnym działaniu. No i nie tracimy kasy.


Podbicie tematu:

Od momentu otrzymania zadania od Woronina na przejście do Doliny Mroku, otrzymywane zadania bieżące nie wyświetlają mi się w PDA i nie mam na mapie wskazań celu. Już Głuszec ze mną rozmawiał i dalej nic. Tylko tyle co w pamięci. Ale w historii, są zapisy dialogów, a w minimapie miga sygnalizacja jak przy przypominaniu. Wykonane są na swoim miejscu. Otworzyło się jakieś nowe  przejście, ale oprócz tego którym przyszedłem z Wysypiska, nie mam nic innego.

Powtarzam od wyjścia z X20, bo pierwsza wycieczka na MW nic nie dała. Maks milczał. Jest sens dalej się pchać?

 

Taki jest to  urok moda :geek: , czy tylko u mnie coś nawala?

 


Dodano 21;15

 

Już dziękuję za podpowiedzi. Powtórzyłem przejście z pustym oknem zadań, ale Maks się teraz odezwał i posłał do Łukasza. Po wzięciu zadania od Łukasza, pojawiło się w oknie dla aktualnych i cel został zaznaczony na mapie. Chyba to jest jakaś niedoróbka moda. Nieszkodliwa, ale czasochłonna.


16.05.14 - pytanie:

Gdzie w Naukowym Kompleksie znaleźć Niekrasowa. Wolnościowiec którego podmieniamy tylko o nim wspomina. Zajrzałem w oczy chyba wszystkim na powierzchni, a i podziemia też przebiegłem. Znacznika na mapie brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patch kumulatywny do moda: https://disk.yandex.com/public/?hash=BfpWnCGwOHV5hMyhuZcxpY6jCij1jJRX1JFxjRH61R0%3D .

 

Zmiany:

 

1) Poprawiony konfig FN2000.
2) Naprawiony błąd wypadania tekstu z dialogu okna dla szerokoformatowych monitorów.
3) Naprawione ikonki karnistrów z benzyną, połamańca i Waltera.
4) Naprawiony wylot w Martwym Mieście.
5) Naprawiona realizacja zadania "Pomówić z Borem".
6) Usunięte zapomniane resztki ze starej fabuły.
7) Poprawiny wylot na Dzikim Terytorium w tunelu z anomalią kocioł.
8) Poprawione gramatyczne i fabularne błędy w dialogach, opisach do zadań.
9) Wycięta latarka w slocie.
10) Dodany do sprzedaży u Barmana karabin "Wichlop - antyterrorystyczny".
11) Poprawiony konfig lornetki - namierzanie celów.
12) Naprawiona funkcja nocnego widzenia w niektórych kombinezonach.
13) Spawn artów rzadszy.
14) Wyrzucone zapomniane pozostałości z gamedata - mniejsza waga archiwóm.

 

Za: http://stalkermod.ru/MODYI-Teni-CHernobyilya/stalker-zakoulki-pravdy-novyj-sjuzhet.html

 

***

 

UWAGA: Po nałożeniu patcha kumulatywnego nowa gra wymagana - info dzięki Apg2312

 

Dodano: 19.V.2013.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważajcie przy instalacji tego ostatniego, kumulatywnego patcha. U mnie po nałożeniu wystąpił błąd:

FATAL ERROR [error]Expression    : !save_guid || (*save_guid == header().guid())[error]Function      : CALifeSpawnRegistry::load[error]File          : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrGamealife_spawn_registry.cpp[error]Line          : 124[error]Description   : Saved game doesn't correspond to the spawn : DELETE SAVED GAME!
Więc jeśli ktoś jest na dalszym etapie gry, to radzę tego patcha odpuścić. Oczywiście, jeśli ktoś zaczyna nową grę, to instalacja jest ze wszech miar polecana. W razie czego, można zainstalować wszystkie pliki z patcha oprócz pliku all.spawn, ewentualnie przywrócić go z oryginalnej gamedaty moda. Wtedy stare sejwy normalnie działają.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawiesiliśmy tłumaczenie tego moda. @Kondotier grając bez tego ostatniego patcha miał spore problemy. Chcę zobaczyć jak będzie z tym patchem. Do Kompleksu Naukowego nie miałem żadnych problemów. Zobaczę jak będzie w Martwym Mieście. 

 

Masz rację @apg2312 - po instalacji patcha kumulatywnego trzeba zacząć nową grę.

 

Dodane:

W Martwym Mieście też nie miałem problemów. Możemy wracać do tłumaczenia.

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje problemy z modem mają ciąg dalszy, też na Naukowym Kompleksie. Całkowity brak spawnu kwestowego NPC ( brak go w kontaktach ).

Nawet na cudzym save, na którym był, ale co dziwne, mod puścił dalsza grę.

Ale moje indywidualne problemy, nie powinny decydować o decyzjach w jego sprawie. Mogło się mi coś źle zainstalować ( choć mod wystartował od pierwszego odpalenia, bez problemów i długo nic złego się nie działo ), lub mój sposób rozgrywki mu coś pomieszał i znowu wlazłem w jakąś lukę w skryptach. Mod jest nie tuzinkowy i ciekawy. Nawet z małymi problemami wart zagrania. Były już dużo gorsze, a miały zwolenników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier, jeśli grasz dalej bez nałożenia ostatniego patcha z postu @cichego nr 39, to do końca gry (jeśli w ogóle da się ukończyć) będziesz miał zgrzyty w grze. Tak, jak napisał wyżej @smox, po analizie grywalności tego moda, wracamy do jego tłumaczenia. Sporo mieliśmy już zrobione i ten korygujący patch, dołożył nam trochę roboty, ale to nas jeszcze bardziej hartuje i wbrew trudom, brniemy do przodu. 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gram i problemy wyszły. Patcha teraz nie mogę nałożyć, bo wymaga nowej gry. Brak mi znowu spawnu kwestowego NPC ( Sema ) w Ciemnym Parowie. A bez niego gra nie pójdzie dalej.


Podbicie tematu. Dodano o północy 21/22 maja.

 

Przed kilkoma minutami dobrnąłem do końca moda. Czyli że, bez patcha też można. Ale gdyby nie pomoc cichego, chyba bym go odstawił, za brak spawnu kwestowego NPC.

Ale trzeba mieć kupę samozaparcia i cierpliwości. Jednak jego ocenę pozostawię grającym na patchu.

Mnie pod koniec nękały opcje z podstawki, absolutnie nie mające nic wspólnego z modem ( np, gratulacje Sidorowicza dla Naznaczonego, za wyłączenie mózgozwęglacza ), które patch podobno usuwa.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zostawmy ocenę dla tych, co będą grać w moda z ostatnim patchem. Trzeba wziąć pod uwagę, że mod ma sporo nowej fabuły, a to oznacza, że jest też sporo nowych misji i z tego powodu, gracz nie powinien się nudzić. Na dodatek, jak zagra ze spolszczeniem, to jego euforia nie będzie miała granic.  :biggrin:

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.