Jump to content
Sierioża

Wymarzony S.T.A.L.K.E.R. 2

S.T.A.L.K.E.R. 2 będzie...  

28 members have voted

  1. 1. S.T.A.L.K.E.R. 2 będzie...

    • Niewart splunięcia;
      0
    • Zagram, to zobaczę;
      12
    • Nieważne, dajcie mi już zagrać!!!
      4
    • Czekam, ale z niepokojem;
      8
    • Mam zaufanie do GSC, będzie dobrze;
      4


Recommended Posts

Z ostatniej naszej produkcji płynie mądrość na temat tego, jaki S2 miał być dekadę temu. Z kolejnej popłynie inna - jaki (rzekomo?) będzie. A mnie najbardziej interesuje, jak to widzi społeczność, więc oprócz ankiety macie jeszcze jedno zadanie:

Jaki jest S.T.A.L.K.E.R. 2, którego chcecie?

Nie ma zasad, możecie popuścić wodze fantazji i prezentować nawet najbardziej absurdalne pomysły lub wręcz przeciwnie - pisać realistyczne scenariusze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój idealny S.T.A.L.K.E.R. 2 ? Ciężko powiedzieć. Dzięki modom poznaliśmy już wiele scenariuszy,które śmiało mogły by się nazywać oficjalną drugą częścią i to nie ważne czy będące kontynuacją trylogii czy poboczną historią mającą niewiele wspólnego z fabułą trylogii. Chętnie zobaczyłbym kontynuacje historii Pawła Striełoka,ale mogłaby być to opowieść zupełni nowej persony,w której wplecione są znane postacie lub wątki poprzednich części gry.

Nie musi być to kolejna historia ratowania Zony czy świata,moze to być jakaś zwykła przyziemna historia z wieloma wątkami pobocznymi z jakimiś nieprzewidzianymi twistami i będzie dobrze :D

Chciałbym zobaczyć czy uda się przenieść klimat gry na nową technologię i czy atmosfera na tym nie straci. Wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do X-Ray więc nie będzie to łatwe zadanie. 4A engine znany z METRO byłby idealnym wyborem wg mnie,bo w ruchu widać,że bardzo blisko mu z klimatu do X-Ray. Nie wiem jak się spisze Unreal 4 w tej roli,bo pewnoe ten silnik zostanie użyty,ale póki nie ma konkretów w postaci gameplaya to nie ma co wróżyć z fusów.

Najlepiej jakby historia zabrała nas na znane nam lokacje,dopracowane i dopieszczone z wplecionymi nowymi terenami np leżące jeszcze bardziej na wschód.zachód lub północ od CEA.Doprawić świat kilkoma nowymi anomaliami i mutantami, zasiedlić Zone kilkoma nowymi frakcjami z ciekawym tłem i ich celami. Fajnie jakby w końcu pojawiły się oficjalnie wycięte wcześniej mutanty i frakcje typu Grzech,Czarne Ślimaki,Mroczni Stalkerzy,Wojskowi Stalkerzy. 

Co prawda wszystkie elementy które wypisałem widzimy w co jednym lepszym modzie,jednak tak właśnie powinna wyglądać dobra gra o Stalkerach. Nie trzeba wymyślac koła na nowo czy udziwniać gry na siłę....Ma być przede wszystkim KLIMATYCZNIE jak w poprzednich częsciach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiego bym chciał Stalkera 2....:

- fabuła: nieważne czy byłaby kontynuacją oryginalnej trylogii czy przedstawiała nową historię - ma być po prostu dobra. Chcę, żeby mnie zmuszała do myślenia nad tym, co robię. Chcę, żebym kwestionował podjęte wcześniej wybory. A przede wszystkim chcę, żeby było kilka zakończeń i żeby żadne nie było do końca dobre.

- mechanika/gameplay: generalnie taki, jaki był w trylogii, tylko tu i tam dodane parę rzeczy i niektóre mechaniki bym ulepszył. Nie miałbym nic przeciwko możliwości wyboru klasy na początku gry, które to klasy brały by swoje nazwy ze skrótowca S.T.A.L.K.E.R.. I tak na przykład: S - Scavengers - możliwość lepszego wykorzystywania "odpadków" typu części broni, mutantów, T - Trespassers - możliwość ukrywania przedmiotów w inaczej niedostępnych miejscach (tak przy sobie jak i w np. skrytkach), A - Adventurers - większa wytrzymałość i maksymalny udźwig, L - Loners - łatwiejsze zdobywanie reputacji wśród frakcji, K - Killers - lepsze posługiwanie się bronią naszej postaci,  E - Explorers - łatwiejsze znajdywanie schowków czy artefaktów, R - Robbers - możliwość okradania innych NPC jak i schowków.

To są tylko moje propozycje, jak by to mogło wyglądać

Kolejna rzecz dotycząca gameplayu: mniejszy nacisk na walkę, większy na eksplorację. Nie chcę, żeby ta gra była kolejną tępą sieczką dla niewyżytych dwunastolatków.

- uzbrojenie: moim zdaniem oryginalna trylogia ma idealną ilość broni i takową bym chciał zobaczyć w S2, ewentualnie zastąpić niektóre bronie ich właściwymi odpowiednikami - np. AKS74 na AK74M, LR300 na M4 itp. Jedyne czego tam brakuje to rozwiniętego systemu ulepszeń i większej ilości dodatków możliwych do instalacji na broni. Jakość, a nie ilość.

Kolejna rzecz: dostępność. Chcesz mieć takiego G36 czy F2000? Nie ma problemu, ale MUSISZ złożyć zamówienie u odpowiedniego handlarza, który może ci takiego gnata sprowadzić do strefy. W większości dostępną bronią ma być wszelaki post-radziecki szmelc typu AK, lepsze egzemplarze dostępne wyłącznie przez zamówienia (coś jak unikatowa broń u Żwawego w COPie). Nie ma być powtórki z Elektrowni i Sarkofagu z Cienia Czarnobyla, gdzie co drugi NPC miał F2000 albo G36. O Gaussach to już nie wspominam :D

- kwestia wizualna: generalnie, to żeby tylko trzymało klimat oryginałów. A, i jeszcze trochę więcej zieleni by mogli dać, ale jak będzie szaro, buro i ponuro to przeżyję.... albo zmoduję, w końcu to ma być UE4 ;)

- ALife: nie ma ALife = nie ma Stalkera. Chcę, żeby NPC były wolne w 110% w tym, co robią. Niech handlują, robią wypady na artefakty, polują na mutanty, biorą zlecenia i zadania, zbierają się w grupy, niech "zwiedzają" bardziej strefę....

- interakcja z postaciami: chcę, żeby była bardziej rozwinięta aniżeli w trylogii: możliwość przyłączenia się do danej postaci, więcej opcji handlu, możliwość nabycia informacji. A przede wszystkim to żebyśmy my i dana postać mieli więcej do powiedzenia aniżeli w oryginałach, gdzie mieliśmy dosłownie kilka opcji dialogowych (z czego jedna to pożegnanie :D), a 5 różnych gości mogło nam powiedzieć tą samą historię :P

Na obecną chwilę to wszystko co mi przyszło do głowy. Jak jeszcze coś mi się przypomni to będzie następny post :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W kwestii S 2 mam takie przeczucie -nieledwie graniczące z pewnością- że  ogólny kształt , wygląd i gameplay  będą nadzwyczaj zbliżone do "Escape from Tarkov".

Czyli towarzyska  nawalanka z przytupem , utrzymana w graficznej konwencji okolic czernobylskich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grałem w Instinct. Była w pełnej wersji w CD-Action. Całkiem przyjemny shooterek :) Co prawda wieje niskim budżetem na kilometr,ale klimacik jest...jednak to gra za 2 dyszki a nie ambitny tytuł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym żeby stalkerze 2 było zielono tak jak w prawdziwej strefie, wszędzie krzaki i brzozy na środku drogi, wrastające w budynki a ze względu na słabsze specyfikacje dodaliby suwak od roślinności 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój wymarzony S.T.A.L.K.E.R. 2:

Fabuła: Według mnie wątek główny powinien mieć około 20 godzin, czy to dużo? Myślę, że taka gra jak S.T.A.L.K.E.R. powinna zaoferować minimum te 20 godzin dobrej zabawy przy wątku głównym. Za głównego bohatera nie widzę nikogo innego jak Striełoka nie wiem tylko jak on ma tam żyć. Chłop po zakończeniu ZP pracował z naukowcami, jedyny scenariusz to przykrywka, ale przecież w zonie większość osób go zna, a Wojak przebrany za stalkera już był w ZP. Jedyne wyjście to pracowanie dla naukowców ale jaki to ma większy sens? No ja nie wiem... może jakieś powstrzymanie zagrożenia dla świata, ale to było w CZ xD. Pójście do CEA? to było w CC :). Więc tak naprawdę nie wiem sam jak ma to wyglądać. Ale ma być dobra :D.

Lokacje: Tutaj liczę na jedną wielką i DOBRZE ZOPTYMALIZOWANĄ mapę z kilkudziesięcioma lokacjami. Liczę przede wszystkim na Prypeć, oraz na jakieś tereny trudno dostępne dla stalkerów by nie było to łażenie od bazy do bazy, a może jakiś lekki surwiwal i eksploracje. Można zrobić dużą mapę podzieloną na regiony ale bez ładowania i otoczenia drutem. Powiedzmy że takie lokacje jak np. Fabryka albo opuszczone wioski lub oczywiście kochane podziemia powinny nie ograniczać się tylko do kilku bądź jednego zadania, a żyć dalej w tym świecie. Powiedzmy że jest labolatorium np. X24 i to labolatorium byłoby zamknięte ale np. po wykonaniu w niej zadania, np. zabrania dokumentów, np. naukowcy zabrali grupę stalkerów do ochrony i przeprowadzali tam badania, co by np. dawało nowe leki lub ulepszenia do broni.

Questy poboczne: Tutaj nie może zabraknąć oskryptowanych jak i niezaplanowanych zadaniach, jak zadania u frakcji, np. Powinność zleca śledzenia Oddziału Wolności itp. Oraz niezaplanowane typu: Atak mutantów na posterunek, albo ostrzał powietrzny wojska.

Wojna frakcji: Ja byłem i jestem fanem wojny frakcji :). Tylko wojny frakcji w pełni działającej, a nie zbugowanej i nie grywalnej. I tutaj ten podział na regiony, Monolit nie przejąłbym całej mapy robiąc grę niegrywalną (chyba że ktoś lubi hardkor i ciągłą wojnę). Tak piorytetem danej frakcji byłoby kontrolowanie danego regionu. A taka wojna frakcji zakończona między Stalkerami a Bandytami lub Powinnością, a Wolnością byłby jakiś wielki atak na bazę wroga.

Itemy i arsenał: Arsenał to liczę na machine guny, shotguny, karabiny, pistolety, snajperki i noż, oraz do nich drzewko ulepszeń tak jak w CZ i ZP. Co do itemów, to liczę na większą liczbę śmieci, niekoniecznie jakieś craftingi z papieru toaletowego i paczek fajek Marlboro, a przydatne przedmioty.

Symulacja świata: oprócz tej wojny frakcji mogły by się przedstawiać zdarzenia typu: zmiany położenia niektórych anomalii, albo wchodzenie nowych broni, ulepszeń, czy itemów wraz z postępem fabuły.

Nowe mechaniki: nie mam pomysłu na nowe, ulepszenie starych i może jakieś elementy RPG, czyli np. więcej HP czy Kondycji.

Regiony: CEA i jej obrzeża, Prypeć, Bagna, Las, Kompleks Naukowy, Wieś Kluczebo, obrzeża Sterowni Zony.

obrzeża Sterowni Zony: coś jak mózgozwęglacz tylko blokujący CEA i Prypeć od reszty świata, ale nie obiegający podziemia i tu bym widział dwie opcje fabularne: wyłączenie Sterowni (CC i CZ się kłania :)), przejście tunelem sterowanym przez monolit (ZP). A do samej lokacji może wszelibyśmy w wątku dla jakiejś pobocznej frakcji, na np. zebranie danych do budowy mega broni czy coś w tym stylu. 

CEA i jej obrzeża: tu wiadomo, po przejściu lub wyłączeniu SZ (sterowni zony) lub przjeściu przez tunele. Jakiś opuszczony kompleks badawczy elektrowni i sama elektrownia (kontrola monolitu).

Prypeć: nie musi być duża, ale ma robić wrażenie :) (kontrola Monolitu).

Bagna: bagniste tereny, jakieś zatapiające się wioski, czy osady, lepsza odsłona z CZ (kontrola bandytów (problemy z mutantami)).

Las: Czerwony las ale troszuńke większy i ciekawszy (kontrola upadającej Wolności, lokacja z partyzantką frakcji grzech).

Kompleks Naukowy: Duża lokacja z naukowcami w bazie wojska, region dzielony z neutralną powinnością, w pewnym etapie gry wybucha wojna między powinnością, a Wojskiem (na początku kontrola Wojska i Powinności, potem jedna pokonuje drugą (kto wygra jest wyborem gracza)).

Wieś Kluczebo: Mała wioska, z kilkoma starymi domami i zakładem broni dowodzonym przez Sidorowicza (kontrola stalkerów)

Na najemników nie mam pomysłu.

Mutanty: Stare, ewentualnie 1-3 nowe.

Jak ktoś przeczytał to całe to szacun, pisałem to ponad godzine :D

 

 

 

Edited by Kamilek2005

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boję się, że dostaniemy jakiś mix kooperacyjny z dodatkami online i mikrotransakcjami. Dzisiejszy rynek gier rządzi się nieubłaganymi prawami, gdzie obowiązkowo wszyscy musimy grać razem i łożyć pieniążki na skórki/premium/dlc, ale z drugiej strony Metro Exodus pokazało, że jednak da się zrobić dobrą grę single player.

Czego bym chciał? Wiernego odwzorowania Strefy + tereny wschodnie, zachodnie i północne, dobrej fabuły i sporej ilości gadżetów oraz interakcji (rozpalanie ognisk, rozstawianie obozów, etc. etc.) + naprawdę dużego poziomu trudności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dotychczas, to zawsze zaczynamy gdzieś na południe od CEA i drogi GB prowadzą na północ. A przecież po awarii, całe skażenie zostało wiatrami niesione właśnie na północ, a nie na południe. I skażonymi zostały właśnie północne obszary od elektrowni. Logicznym więc dla Stalkera 2, byłoby zmienienie kierunku dotarcia do elektrowni na południowy. Zacząć gdzieś na Białorusi lub Rosji i po całkowicie nowych lokacjach przeć do CEA. I przede wszystkim cofnąć się w czasie do 2-3 lat po awarii, kiedy to jeszcze wszystko co napotkamy po drodze nie było w rozsypce i porośnięte samosiejkami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to bym na wstepie widział przechadzke po elektrowni i bezpośredni udział w katastrofie jako jeden z pracowników. Jakaś ucieczka czy coś. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie będą kontynuowali wizję z poprzedniej próby stworzenia gry, więc pewnie dalej południe od elektrowni i lecimy "do góry" do CEA. Chodź jeśli wschód zachód północ są nie zbadane można praktycznie zrobić grę od nowa, będąca kanonicznie zrobiona np. Jakaś wielka emisja która zmiejszyła radiacje na północy a zwiększyła na południu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie, najważniejsze jest żeby stalker 2 miał w sobie to coś co miała trylogia... Klimat. Jak wcześniej ktoś wspomniał na nowym silniku może to być trudne z powodu naszego przyzwyczajenia do xray'a, ale miejmy nadzieję, że zrobią co trzeba i gra bedzię biła klimatem z monitora jak cały stalker. 

Jeśli chodzi o fabułę to nie ma znaczenia kto będzie głównym bohaterem, ważne żeby była długa, zawiła, miała pełno zwrotów akcji i żebyśmy mogli mieć na nią wpływ. Żeby nasze decyzje miały jakąś wartość, a skutki - znaczenie. Część historii powinna zostać tajemnicą, nie wszystko musi być wyjaśnione, tak żeby gracz nie dostał wszystkiego na tacy i nie był prowadzony za rączkę. 

Jeśli chodzi o broń to powinno być jej dużo ale jej dostępność już taka nie powinna być. Bajkał, Vintorez, usp I mnie wystarczy... Ważniejsza jest dla mnie ilość modyfikacji (uchwyty, celowniki, tłumiki, kamuflaż), żeby każdy mógł dostosować pod siebie broń. Animacje broni np. przeładowania powinny się zmieniać (tak jak w gunslinger'rze).

Zona powinna być bardziej dzika, drzewka na środku drogi, trawa wszędzie - istny triumf natury. Nie widziałbym problemu w umieszczeniu kilku starych, odnowionych lokacji. Ważne za to jest żeby w Niej się coś dzialo, żeby ludzie chodzili, strzelali do mutantów, szukali artefaktów, przeszukiwali budynki z dopracowanymi animacjami i komendami (szeptem też a nie tylko darcie mordy :D). Dialogi muszą być i czy się chce czytać to czy nie to historii zony nie może zabraknąć, niech w końcu mają nam coś do powiedzenia czy zaproponowania. Dobrze by było żeby mutanty myślały, np. żeby pijawka chwała się przed strzałami i atakowała znowu z zaskoczenia, a nie tylko dzida i zawsze ją prawie widać. Przy okazji nie raz patrzyłem przez lornetę z dziką fascynacją jak snork żre mięsacza i właśnie takich małych smaczków nie może zabraknąć bo mają wpływ na całokształt. Najbardziej chciałbym jednak wprowadzenia mechanizmu walki z kontrolerem jak to ma miejsce w gunslinger'rze (tak, powtarzam się, ale to jest kozak co strifer tam robi i wszystko powinno być w tym stylu zaimplementowane do stalkera 2) żeby spotkanie takiego mutanta było niebezpieczne, a nie wiązało się tylko ze strzałem z granatnika pod nogi. 

Do rozgrywki powinny trafić ciekawe mechanizmy z modów jak właśnie wybór klasy na początku, chowanie artefaktów do kontenerów (byle by nie pojedyńczo (misery no dajcie spokój, reakcja w ołowiu nie zajdzie ;) ). Chciałbym żeby kombinezony dzwoniły przy bieganiu, jakaś sprzączka, plecak cokolwiek... A Egzo... Niech wreszcie syczą te siłowniki... 

Da szto? Chyba wsio... Wszystkim I tak nie dogodzą ale marzyć można :)

Byle by tego nie spieprzyli, bo drugiego podejścia nie będzie... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Społeczność
Discord