Skocz do zawartości

Gość Diegtiariow

Rekomendowane odpowiedzi

@BuberPlanowałem raczej ogarnąć spolszczenie bo TŚ2 to jeden z fajniejszych modów w jakie grałem, ale chciałem to zrobić dopiero jak autor wyda najnowszą wersję, która aktualnie jest w zamkniętej becie z tego co widziałem na discordzie autora.

Swoją drogą wygląda obłędnie 😎

Spoiler

image.png

image_3.png

image_4.png

image_5.png

image_6.png

image2.png

ss_user_12-11-24_03-50-40_l12u_sarcofag.png

 

  • Super 2
  • Dodatnia 2
  • Ekstra 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kanon1022 nie, tam widzę tylko link do starego patcha.

Tu mod z 2023:

https://drive.google.com/drive/mobile/folders/1INdZ2wB5MPGmVvBK235-oQMNsTRNj3U4?usp=share_link

Tu patch:

https://drive.google.com/file/d/19oPjgiEMohS4nezm6jZh1yH1Frg8wEYU/view

Ale z tą wersją po polsku nie pograsz.

A mod wciąż rozwijany więc w każdej chwili mogą być nowe wersje, a może na jakim discordzie to nawet są. Zresztą pisał o tym @Szczepan9205 wyżej.

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kbNo właśnie nowszych wersji nie ma - najnowsza jest ta z 08.04.2023, a ta z której zrzuty wrzuciłem w spoilerze wyżej jest póki co w zamkniętych beta testach.

Na moment kiedy spolszczenie tworzyłem to autor co chwila spamował łatkami jeszcze i byłem przekonany, że niedługo pojawi się jakaś wersja finalna - głównie dlatego spolszczenie jest do wersji jeszcze z przed 2 lat, a że potem się napatoczyły inne mody to nie zaktualizowałem go do tej wersji z 2023 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za post pod postem, ale mam dobre wieści dla @Buber i @kanon1022muszę sprostować sytuację - przeglądałem sobie dzisiaj folder ze wszystkimi spolszczeniami, które zrobiłem i znalazłem tam...

Spolszczenie do tego moda w wersji z łatką z 08.04.2023 czyli dokładnie do tej, która jest na ten moment dostępna 😅 Oświeciło mnie dopiero jak je znalazłem, że od czasu jak ta wersja miała premierę, aż do tej łatki aktualizowałem spolszczenie (nawet trochę później jeszcze dłubałem nad aktualizowaniem plików bo miałem wgląd w GitHuba autora i widziałem jakie pliki modyfikuje i jakie zmiany wprowadza), no a potem nastąpił impas jeśli chodzi o łatki czy nowe wersje i porzuciłem dalsze aktualizacje - dlatego zapomniałem, że w ogóle zrobiłem spolszczenie do tej wersji :P 

W każdym razie - jeżeli chcecie wypróbować tą odsłonę TŚ2 to trzymajcie link do spolszczenia (z tego co pamiętam to Agrael je testował, więc powinno działać):

https://mega.nz/file/KFRW0SSD#ulopr1h7myoVybAT-LkrWHn6Pt2GhaykRl6Wif5toVU

Nie będę go na razie wstawiał do posta #1 bo gdybyście trafili na jakieś problemy to spróbuję je połatać (choć z tego co pamiętam to i mnie i Agraelowi udało się cały mod przejść bez większych problemów) i w razie jakiś błędów lub wylotów piszcie tutaj to może się coś zaradzi ;)

  • Dodatnia 1
  • Ekstra 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kanon1022 Ooo :P Dobra, to daj mi trochę czasu - pobiorę moda, zainstaluję, wrzucę łatkę i spolszczenie i zobaczymy czy uda m się coś zdziałać.

EDIT. @kanon1022 A ty w ogóle masz aktualną wersję moda? Bo jak tak patrzę po tej grafice, która się pokazuje przed uruchomieniem gry, a po kliknięciu na ikonę i u Ciebie jest obrazek z ATP, a powinien być taki:

Desktop Screenshot 2025.06.09 - 12.23.53.40.png

Co by wyjaśniało dlaczego masz wyloty na starcie. Usuń całkowicie tą wersję co masz i pobierz tą z linków, które podał @tom3kb 3 posty wyżej bo jeśli kojarzę to ta z ATP na tym obrazku jest sporo starsza.

Potem zainstaluj moda, jak będzie już zainstalowany to:

1. Usuwasz foldery bin_x64 i gamedata (wiem, trochę bez sensu, ale tak autor zaleca)

2Wrzucasz do folderu z modem tylko gamedatę z paczki z patchem 08.04.2023 (folderu bin_x64 z tej paczki nie wrzucasz)

3. Jak zrobisz co napisałem wyżej to pobierasz i wrzucasz ten bin_x64, który jest do pobrania jako oddzielny plik na GoogleDrive autora - podobno ten oddzielny eliminuje problemy z NPC-ami, którzy atakują GG, kiedy nie powinni, a przy zadaniu z Duchem mniej więcej na początku fabuły szczególnie to wkurza bo mamy tam Ducha uratować przed najemnikami, a ten zamiast grzecznie klęczeć, czekając aż wybijemy najmusów i podejdziemy pogadać to nas atakuje jak tylko się zbliżymy

4. Wrzucasz spolszczenie i odpalasz grę

Samo spolszczenie z tego co pobiegałem chwilę nic nie psuje (gdyby były jakieś problemy to by raczej się wywalało wszystko przed pojawieniem się menu):

Spoiler

S.T.A.L.K.E.R.  Clear Sky Screenshot 2025.06.09 - 12.28.03.50.png

S.T.A.L.K.E.R.  Clear Sky Screenshot 2025.06.09 - 12.28.15.98.png

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis w Norwegii dzień wolny, a mam zastój pomysłów na granie, wiec to bardzo dobra wiadomość. juz zasysam, i dzieki @Szczepan9205 za heroiczna walkę, Respect 🙂

Już nawet Lost Alpha sciągnąłem )

1 godzinę temu, Szczepan9205 napisał(a):

a gravigun jest potrzebny do jednego z zadań na Bagnach z tego co pamiętam.

Ja ubiłem stwora granatami... nie mogłem sobie poradzić gravigunem... tak więc może się uda bez)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BuberTeraz dopiero doczytałem na discordzie tego moda - jak go zainstalujesz to przed wrzuceniem łatki z 08.04.2023 trzeba usunąć foldery bin_x64 i gamedata i potem wrzucić te co są w łatce- dlatego ja miałem wyloty wskazujące na broń jak chciałem odpalić tego moda :P 

W każdym razie jak zrobisz tak jak napisałem i dopiero na sam koniec wrzucisz spolszczenie to będzie śmigać od strzała :) 

Ja już kurde nie pamiętam właśnie... Albo było tak, że ten grawigun nie działał i rozwaliłem Bibliotekarza normalną bronią tylko tonę amunicji wywaliłem, albo wtedy może grawigun jeszcze był tylko nie do końca działał jak należy? Ewentualnie jeszcze może być tak, że w tej wersji z 2023 da się artefakty wziąć w ręce i rzucić je na glebę i tak go ubiłem bo wlazł w anomalię... Jedna odpowiedź z trzech jest prawidłowa, dotrzesz na Bagna to będziesz wiedział co i jak :D 

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam jednak wolę poczekać na tą wersję, którą się autor chwali na screenach bo to jeszcze skok na przód mechanicznie i graficznie względem tej wersji z 2023 :P Plus tą z 23 już przeszedłem, a ta nowa co się "gotuje" to jednak będzie nowe doświadczenie poniekąd :D

Jak sprawdzałem niedawno co tam autor ostatnio zmieniał to wygląda na to, że będzie nowa wersja buildowskich Bagien i ogólnie przerabia lokacje, więc może właśnie te Bagna i Las przerobi bo na tych dwóch lokacjach głównie było widać ich "leciwość". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kanon1022Zespawnowałeś sobie jakiś kombinezon, zgadza się? :P To jest efekt szybki założonego hełmu z Anomaly i pojawia się tylko po założeniu maski przeciwgazowej/hełmu, ale da się to wyłączyć z tego co pamiętam - poszukaj w opcjach (tylko nie pamiętam czy w Zaawansowanych w grafice czy w opcjach rozgrywki) czegoś w stylu "Odbicia na wizjerach hełmów" i wyłącz, a jeśli to nie to to spróbuj wyłączyć "Dynamiczny HUD" z tym, że nie wiem czy ta druga opcja Ci nie wyłączy więcej niż tylko tych efektów wody skraplającej się na szkle maski/hełmu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 czym rozpakować tutaj pliki .db..konkretnie chodzi mi o levels...nie pmiętam żeby TS2 była tak brzydka graficznie na terenie na przykład lasu... wiem że w normalnej wersji, w katalogach miejsc w "levels" byl taki plik level.environment i po usunięciu go pojawiły mi się shadery i ogólnie jakość na plus, teraz nie wiem czym to rozpakować bo nic nie chce tego ugryżć, nawe TC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BuberTo chyba pamięć już trochę zawodzi bo w TŚ2 (czy w zwykłym Final Update czy w wersji z OGSR) zawsze w Lesie i Bagnach były brzydkie - mam tu na myśli to, że Las np. był zdaje się stworzony od zera przez modderów jak jeszcze modding S1 raczkował przez co we współczesnych modach nawet mimo starań modderów i tak nadal wygląda brzydko. O Bagnach już nie wspomnę bo są wyciągnięte z buildów Cienia i w każdym modzie w jaki grałem i w którym występowały wyglądały paskudnie i kanciasto (no może oprócz Lost Alphy, ale tam w sumie trochę je przerobili).

Może gdyby zasięg widzenia/rysowania skręcić do połowy lub minimum to by całość jako tako wyglądała, ale tylko na tych dwóch lokacjach, a wtedy z kolei na oryginalnych lokacjach z Cienia widziałbyś wszystko do 300-400m przed nosem, a reszty nie gdzie na oryginalnych lokacjach wszystko z zasięgiem widzenia czy tam rysowania wykręconym na full wygląda spoko - ale tu już właśnie wchodzi różnica między oryginalnymi lokacjami, a tymi stworzonymi przez modderów na początku moddingu S1. 

Akurat archiwów TŚ2+OGSR nie próbowałem niczym rozpakować bo nie musiałem wyciągać oryginalnych plików, żeby je porównać z tymi ze spolszczenia.

Ale jak wczoraj próbowałem wypakować archiwa OGSR+Gunslinger Addon to przez ten extractor, którym zawsze wypakowywałem archiwa modów do Cienia owszem wszystko się wypakowywało, ale po otwarciu pliku miałem hieroglify, a nie tekst...}
Zakładam, że tu będzie podobnie, więc spróbuj tym:

sue2.exe

Z tym, że nie dam sobie uciąć głowy że po prostu pobranie .exeka z załącznika załatwi sprawę i się u Ciebie odpali. Jak nie to po prostu wpisz w google "Stalker sue2" i poszukaj - gdzieś się raczej link jeszcze znajdzie. A jeśli odpali to sytuacja jest prosta - tworzysz sobie na pulpicie folder (może nawet mieć nazwę "Nowy folder"), wrzucasz do niego archiwum, które chcesz rozpakować, odpalasz sue2 i klikasz:
obraz_2025-06-09_235030289.png

Wskazujesz  archiwum, które chcesz rozpakować czyli ten "Nowy folder", i wtedy w tym dużym białym polu powinna pojawić się ścieżka z archiwum, potem klikasz ten bodajże ten przycisk obok ReadMe, czekasz chwilę i powinno się rozpakować - jeśli wszystko dobrze się rozpakuje to wyskoczy Ci małe okienko z wykrzyknikiem na żółtym tle w "robaczkach", ale jak zajrzysz do folderu to powinieneś mieć w środku rozpakowane pliki. Potem zostaje Ci tylko modyfikacja i wrzucenie ich do gamedaty ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 wszystko pięknie, dzięki za łopatologie)

ss_rober_06-10-25_00-06-38_(aver).png

ss_rober_06-10-25_00-07-07_(aver).png

ss_rober_06-10-25_00-11-17_(aver).png

ss_rober_06-10-25_00-11-37_(aver).png

 

Jak widać dwa pierwsze pliki, to stare levelsy, dwa następne są już bez pliku level_environment.mod...nie wszystkie levelsy maja ten plik i one wyglądają ok, na przykład MM

Co ciekawe , jedyny katalog levels w gamedacie - Prypiat, nie ma tego pliku, a Prypiat w levels.db jeszce go ma... ktoś się już zorientował

niestety , samo wrzucenie levels do gamedaty nie pomogło, trzeba było usunąć obydwa levels.db

Nie wiem za co ten plik odpowiada, ale bez niego wygląda lepiej, wiec nie będę za nim tęsknił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.