Gość Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Szczerze mówiąc... nie mam zielonego pojęcia. Nie będę się wymądrzał, może ktoś inny będzie bardziej zorientowany. Profilaktycznie spróbowałbym zainstalować jeszcze raz albo sprawdził czy na pewno wszystko dobrze się pobrało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheSoldy Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 @Sierioża To spróbuje jeszcze raz tym razem innego źródła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 U mnie z GD poszło ładnie i wszystko działa. Właściwości archiwów mam takie, możesz porównać z tymi torrentowymi. Spoiler 1-Data: 2-Textures: 3-Core: 4-Russian Textures: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheSoldy Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Ściągnąłem drugi raz z tego samego źródła bo GD na chwile obecną ściągać nie można, a moddb idzie jak jakby w ogóle się nie ściągało, i gra wciąż wywala. Jakby co mam 8gb ramu i procek Ryzena 5 2600 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 @TheSoldy Podtrzymuję, nie znalazłem odpowiedzi na Twój problem... Ale możesz spróbować z fixem, w changelogu niby nie ma ani słowa o takich błędach, ale kto wie - może zaradzi. I prośba od razu o dodanie fixa do #1 postu. https://www.moddb.com/mods/stalker-anomaly/downloads/stalker-anomaly-150-hotfix-1 Changelog po angielsku na moddb, po rosyjsku tu: Spoiler Исправления: -Был исправлен баг с артефактами и контейнерами в конце анимации извлечения. -Была убрана миссия с защитой насосной станции. Мы вернем ее в игру, как только починим. -Убран дроп костюмов с зомбированных. -Уменьшена вероятность выпадения предметов для починки с трупов. -Исправлен баг, когда добыча частей с тела мутанта не добавляла информацию о нем в энциклопедию. -Исправлен спавн особых мутантов. -Отключен motion blur по умолчанию. -Исправлен баг с вылетом при использовании детектора "Отклик" с рендером DirectX8. -Были исправлены некоторые графические баги на Болотах. -Исправлены некоторые бамп-мап текстуры -Немного улучшены настройки погоды. -Исправлены прицелы AK102 and M4A1. -Исправлено отображение дозиметра. -В лаунчер добавлены исправления проблемы со звуком в игре. -В лаунчер добавлена возможность сброса user.ltx -Устранены некоторые ошибки лаунчера, которые могли влиять на производительность игры. Установка: распаковать в папку с установленной anomaly 1.5.0 beta 3.0 с заменой файлов. A na polski to sobie przetłumaczcie sami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheSoldy Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 @Sierioża Wyczytałem na moddb żeby odpalić grę przez administratora i zadziałało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Najprostsze rozwiązania są często najlepsze. Nie wiem dlaczego żaden z nas na to nie wpadł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZapomnialemLoginu Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Zmiany w hotfiksie Cytat = pozbyto się problemów z psującymi się artefaktami/pojemnikami gdy animacje są wyłączone * poprawki do Kółka Amunicji: wciśnij Y, gdy jest aktywne, zadziała jak w oryginale (przełączy na inny typ), wciśnięcie klawiszy [1-9] wybiera inną amunicję (liczba pocisków jest wyświetlona) - wyłączono zadania na stacji pomp na Bagnach, jak się z nimi uporamy to wrócą - wyłączono zdejmowanie pancerzy z zombiaków ~ zmniejszono szansę na znalezienie skrzynek naprawczych przy poległych = poprawiono skórowanie mutantów, teraz wpisy w encyklopedii się pojawiają = poprawiono specjalne grupy mutantów, teraz się pojawiają w grze - wyłączono Motion Blur który zawsze był aktywny niezależnie od ustawień = pozbyto się wylotów z detektorami na DX8/R1 = poprawiono błędy graficzne na Bagnach = poprawki w Bump Mapach ~ mniejsze poprawki w systemie pogody = poprawki modeli celowników do AK102 i M4A1 = poprawiono wygląd ikony dozymetru * dodano opcję poprawek do udźwiękowienia na starcie * dodano opcję przywrócenia domyślnego user.ltx na starcie = poprawki w ustawieniach w pliku .exe mające wpływ na wydajność 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheSoldy Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 @Sierioża Może dlatego że wydawało się zbyt proste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Kolejna prośba o aktualizację pierwszego posta https://bitbucket.org/anomalymod/anomaly-bugs/issues/ Tutaj, prócz innych kanałów, można zgłaszać błędy wraz z załączonymi user.ltx i x_ray_nazwa_usera.log. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Typowy_Monoliciarz Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Witam po odpaleniu moda mam taki oto wylot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Zainstaluj jeszcze raz, do rozpakowania paczek użyj najlepiej 7zipa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Diegtiariow Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Wywiad z twórcą: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2019 I cyk, kolejna łatka, tym razem nieco większa: https://www.moddb.com/mods/stalker-anomaly/downloads/stalker-anomaly-150-update-1 Poprzedni fix jest już z nią zintegrowany. Changelog ENG: Spoiler * Improved performance for rain = Fixed noisy texture on Garbage = Fixed grass issues on Garbage = Fixed texture for Mosin Nagant = Fixed crash when loading the game with certain active quests - Removed references to ShoC artefacts, and fixed brain scorcher anomaly zones for artefacts = Fixed ammo wheel working on melee weapons and binoculars = Fixed corpses with weapons spawning ammo everytime you reload a save = Fixed animation items that sometimes stay with player during animation play after loading a save = Fixed black spots on Dark Valley = Fixed issues with special objects that don't have a position in the world = Fixed incorrect texture reference in model for PB - Removed floating ammo boxes from the sky = Fixed performance issues in certain locations of the world ~ Improved overall game performance - Removed Hip's conditional invulnerability. - Reduced Hip's durability somewhat. ~ Improved rewards for Hip's quests based on their difficulty. * Updated some dialogues with Hip = Several map fixes on Garbage = Several map fixes on Great Swamps = Fixed some shader compiling issues with DX10/R3 = Several map fixes on Generators * Updated Russian language files * Updated some artefact descriptions = Fixed Trader and Barman icons * Updated launcher to offer valid shadow map sizes to select from Changelog RU: Spoiler Улучшена производительность дождя. Убраны "шумные" текстуры на Свалке. Исправлено отображение травы на Свалке. Исправлена текстура винтовки Мосина. Исправлен вылет при загрузке сохранения при выполнении некоторых квестов. Исправлены статьи в энциклопедии об артефактах из Тени Чернобыля. Аномальные зоны у выжигателя мозгов теперь спавнят артефакты. Исправлена ситуации, когда колесо выбора аммуниции работало с оружием ближнего боя и биноклем. Убраны забагованные текстуры в Темной долине. Исправлена ошибка, когда некоторые предметы не имели точной позиции на локации. Исправлена текстура ПБ. Убраны висящие в воздухе патроны. Улучшена производительность в некоторых местах на локациях. В целом улучшена производительность игры. Убрана условная неуязвимость Хип. Хип теперь легче убить. Улучшены награды за квесты Хип. Были обновлены некоторые диалоги с Хип. Добавлены фиксы локации Свалка. Добавлены фиксы локации Болота. Убраны ошибки при компиляции шейдеров с использованием DX10(R3). Добавлены фиксы локации Генераторы. Исправлены некоторые ошибки в локализации. Обновлено описание некоторых артефактов. Исправлены иконки у торговцев и барменов. Обновлен лаунчер: теперь показываются только доступные разрешения теней. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2019 Wiecie co? Zaczyna mnie to męczyć... https://www.moddb.com/mods/stalker-anomaly/downloads/stalker-anomaly-150-hotfix-2 Powyższą poprawkę trzeba zainstalować po łatce z poprzedniego posta, a jej głównym celem jest "ubogacenie" intelektu NPC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Babcia91 Opublikowano 31 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2019 Witam! Wiadomo coś o spolszczeniu? Nie ukrywam że dużo przyjemniej by się grało. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bloodrise Opublikowano 1 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 (edytowane) Silnik 64 bitowy robi robotę. W życiu nie wiedziałem tak dobrej optymalizacji w Stalkerze. Jak wrócę z chrzcin to może nawet jakiś gameplay na youtuba nagram Spoiler Edytowane 1 Września 2019 przez bloodrise Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartas47 Opublikowano 1 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 (edytowane) Witam. Mam spory problem, otóż mod nie chce mi płynnie działać od DX9(rozszerzony) wzwyż, zawsze spotykam się z wahaniami w okolicach 30 FPS. Wrzuciłem zoptymalizowane tekstury 1K wraz z patchem: ledwo widoczna różnica ale nie znacząca. Wszystkie dotychczasowe łatki dodane. Przy tym taki Dead Air hybrid chodzi mi na full DX11 płynnie a tu to jest jakieś nieporozumienie. Jest to jedyny mod na bazie CoC z którym mam taki problem. Mam Intel Core i7 8700, GTX 1050Ti, 8GB RAM (jadę na taktowaniu). Jakieś pomysły? EDIT: Wygląda na to, że sprawa sama się wyjaśniła, jedna bardzo ważna rzecz nie była włączona, Procesor o dużej wydajności xD kompletnie mi to umknęło, bo tak niepozornie ta opcja jest schowana a dotychczas wszędzie była domyślna jak widać jedna rzecz a ile zmienia, po jego zastosowaniu... różnica to jak dzień do nocy hehe fail to teraz ciekawe jak pójdzie na standardowych teksturach Edytowane 1 Września 2019 przez bartas47 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Diegtiariow Opublikowano 1 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 Hotfix 2 AI fix z 31.08.2019r: Spoiler Fix zawiera w sobie nieduże poprawki AI stalkerów i małych błędów. To tylko pierwszy krok w stronę ulepszenia AI, który znowu pozwoli stalkerom "myśleć" i nie zabijać się przed dołączeniem do bitwy. https://www.moddb.com/mods....otfix-2 Jak zainstalować: rozpakujcie archiwum i wrzućcie do głównego folderu gry ze zgodą na zamianę plików. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bloodrise Opublikowano 1 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 7 godzin temu, bartas47 napisał: Witam. Mam spory problem, otóż mod nie chce mi płynnie działać od DX9(rozszerzony) wzwyż, zawsze spotykam się z wahaniami w okolicach 30 FPS. Wrzuciłem zoptymalizowane tekstury 1K wraz z patchem: ledwo widoczna różnica ale nie znacząca. Wszystkie dotychczasowe łatki dodane. Przy tym taki Dead Air hybrid chodzi mi na full DX11 płynnie a tu to jest jakieś nieporozumienie. Jest to jedyny mod na bazie CoC z którym mam taki problem. Mam Intel Core i7 8700, GTX 1050Ti, 8GB RAM (jadę na taktowaniu). Jakieś pomysły? EDIT: Wygląda na to, że sprawa sama się wyjaśniła, jedna bardzo ważna rzecz nie była włączona, Procesor o dużej wydajności xD kompletnie mi to umknęło, bo tak niepozornie ta opcja jest schowana a dotychczas wszędzie była domyślna jak widać jedna rzecz a ile zmienia, po jego zastosowaniu... różnica to jak dzień do nocy hehe fail to teraz ciekawe jak pójdzie na standardowych teksturach nie żebym się czepiał...ale kto paruje takie monstrum jak I7 8700 z 1050Ti. Przecież to hamulec ręczny dla tego procesora :p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartas47 Opublikowano 1 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 Myślałem, że to pomoże, jak widać nie o to chodziło i teraz daje rade bez podkręcania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2019 Kolejny fix: https://www.moddb.com/mods/stalker-anomaly/downloads/stalker-anomaly-150-hotfix-3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stalker1997 Opublikowano 6 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2019 (edytowane) W modyfikację grywam od wcześniejszych wersji i jest dużo opinii, niejednogłośnych na temat optymalizacji. Komentarze zmieniają się od wersji do wersji. Sam grywam na sprzęcie wystarczającym dla Anomaly do gry na wysokich detalach. Jednak wpadłem niedawno na okazję by sprawdzić zdolności optymalizacji Anomaly na blaszaku, który swoje lata świetności widział około dekadę temu... jak nie więcej. Chociaż może szkoda czasu na takie rzeczy, bo gra trochę zajmuje na dysku twardym, a pobierania co niemiara, w szczególności bez światłowodu z internetem na wsi. Pomimo to postanowiłem spróbować, odpalić i sprawdzić - po części dla żartu i po części dla samej ludzkiej ciekawości. Post jest bardziej dla ludzi ciekawskich i tych, którzy nie sprawdzali lub chcieliby się dowiedzieć, czy gra im w ogóle odpali na słabszym sprzęcie niż sugerowana specyfikacja. W każdym bądź razie, zapraszam do krótkiej "lektury". Ogółem, według powszechnej opinii, aby gra działała przyzwoicie, potrzebne jest 8GB RAMu, 2GB VRAMu i dobry, przynajmniej czterordzeniowy procesor. Gra w optymalnych warunkach może również chodzić na niższej specyfikacji, żartobliwie nazwanej "ziemniak". Czym jednak jest dokładnie ten ziemniak? Wspomnijmy jednak jeszcze o specyfikacji mojego "cuda" technologii: Windows 7 Enterprise x64 NVIDIA GeForce 9600GT 512MB VRAM/900MHz Intel Pentium Dual-Core E6500 2x 2.93GHz 4GB/332.5MHz DDR2 Gigabyte Technology Co. Ltd. G41M-ES2L SEAGATE ST3200827AS (Dysk systemowy) Maxtor 6Y160M0 (Dysk gry) Po instalacji oczywiście uruchomiłem launcher. Nie ryzykując zakatowaniem grata, ustawiłem oświetlenie z DirectX 8, odpaliłem grę i ku mojemu zaskoczeniu... gra należycie się odpaliła. Nie wahałem się ani chwili i pędem zredukowałem ustawienia do minimum zmieniając tylko rozdzielczość na natywną. Wybrałem Samotnika w menu wyboru i kliknąłem start. Po chwili ujrzałem znane wszystkim ognisko w wiosce kotów w Kordonie. Gra działała... i o wiele lepiej niż się spodziewałem. Gra działała płynnie, bez spadku klatek ani sekundowych zwiech. Po sprawdzeniu rs_stats 1, gra ukazywała mi około 120 klatek na sekundę. Rewelacyjny wynik jak na takiego złomka. Przeszedłem połowę Kordonu, bez jakichkolwiek problemów. Wynik mnie jednak nie zadowalał. Stwierdziłem, że można wycisnąć trochę więcej, skoro klatek jest w zapasie. Moim punktem docelowym było osiągnięcie 60 klatek/sek bez zwiech w bardziej "zagęszczonym" miejscu. Jako miejsce do testu wybrałem Rostok. Po dłuższym czasie kombinacji z suwakami udało się. Gra działa w ok. 100 klatkach na sekundę. Jedyny spadek jest do 30 klatek, kiedy spoglądamy postacią w odległy i bardziej zagęszczony teren Rostoku z bazy Powinności, ale raczej nie jest to jakiś problem, dopóki nie prowadzimy walk na terenie okolic baru. Niestety, jedynym problemem, który może być dla dzisiejszego gracza, który nie doznał lub już nie pamięta tych czasów, to długie czasy ładowania, które potrafią zająć nawet ładnych parę minut. Nie jestem jednak pewien, czy to po prostu wina tego, że dysk był świeżo podłączony do stacji i prawdopodobnie nie przeszedł jeszcze defragmentacji (jeżeli by to w ogóle w jakiś sposób pomogło). Ustawienia to: Rozdzielczość: 1280x1024 (Natywna) Oświetlenie: R1 (DirectX 8) Dystans Widzenia: 55% Szczegółowość obiektów: 60% Szczegółowość tekstur: 50% Filtrowanie Anizotropowe: 100% Anty-Aliasing: 10% Dystans widzenia obiektów statycznych: 50% Dystans widzenia obiektów dynamicznych: 0% Dystans renderowania cieni: 0% Szczegółowość gęstości trawy: 0% Dystans renderowania trawy: 0% Rozmiar trawy: 0% Szczegółowe tekstury: Włączone Spróbowałem także odpalić grę na oświetleniu R2 (DirectX 9), ale gra schodziła często poniżej 30 klatek, więc nie warto było dalej eksperymentować. Chciałem również podkręcić trochę CPU, które może by pomogło z wydajnością gry na OC, ale nie wiem, czy w ogóle X-Ray jest silnikiem zasobożernym pod względem procesora, więc czy w ogóle warto. Potrzebowałbym opinii eksperta w tymże zakresie. A jak wygląda sama gra? Spoiler No cóż... nie jest to oczywiście poziom wymaksowanych detali z DirectX 11 ale nadal broni się klimatem, którego ze S.T.A.L.K.E.R.a pozbyć się jest ciężko. Na takim lub podobnym sprzęcie - wiadomo - nie zagramy dla widoków; jednak jeżeli chcemy pograć dla samej gry z przyzwoitym klatkarzem, który definiuje nasz komfort grania, to warto się skusić i wypróbować, czy na pewno Anomaly pójdzie nam na naszym leciwym sprzęcie. Edytowane 6 Września 2019 przez stalker1997 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2019 Na statyce grałem baaaaarrdddzooo długo, większość modów w ten sposób ograłem, a i podstawki nie raz i nie dwa. Dla mnie DX8 ma niepodrabialny klimat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stalker1997 Opublikowano 6 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2019 (edytowane) Ciężko jest się nie zgodzić. Statyczne oświetlenie w tej grze jest czymś w rodzaju retro-gamingu, który wprowadza pewien klimat gry; tak jak w przypadku gier typu Pixel, Indie, lub gier horrorowych z grafiką rodem z ery Playstation 1. Sam zresztą pamiętam, jak grając jeszcze za dzieciaka w Cień Czarnobyla w okolicach premiery na komputerze z komunii na średnio-niskich ustawieniach czuło się ten klimat, który wspominając rozchodzi się po kościach jak nie jeden dobry Kozak. Poza tym, statyczne oświetlenie jest tą bardzo dobrą zaletą S.T.A.L.K.E.R.a, które ratowało i ratuje przedpotopowe sprzęciwa nawet do dziś, tak jak tutaj również w przypadku Anomaly. Edytowane 6 Września 2019 przez stalker1997 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.