Jump to content

Anomaly 1.5.0 (Beta 3) - dyskusja ogólna


Junx
 Share

Recommended Posts

Spędziłem jedynie parę godzin z modem. Próbowałem też jego bazy - Last Day 1.3 - ale była ona niesamowicie niestabilna.

Anomalia owszem ma większe wymagania ale idzie za tym większa stabilność, takie masywne projekty na starym silniku borykają się z problemami.

Co mi się podoba w modzie to możliwość rozbierania łupów na części pierwsze. Szkoda tylko że usunęli możliwość sprzedawania części za kasę, nie pamiętam już w jakim modzie z opcją rozbierania na części dawało się to sprzedawać za kasę na prowiant, szkoda że z tego zrezygnowali... a i po tym jak rozbierzemy graty na części musimy je oczyścić i możemy nimi naprawić swój sprzęt albo użyć do majsterkowania.

W grze jest większy nacisk na majsterkowanie (crafting) ale podobnie jak nowe przejścia na mapach - nowe receptury znajdujemy z postępem w grze.

Jeszcze więcej przedmiotów (także w sklepach), jeszcze więcej grzebania. Zmiana dotknęła też elektroniki - licznik Geigera i PDA przerobione, nie ma teraz UPD (uniwersalny bank energii) i teraz trzeba wymieniać baterie w każdym urządzeniu. A to jeszcze nie wszystko... 

znalazłem też poradnik na YT, są też materiały o Dead Air.

https://www.youtube.com/channel/UCJ9tNID19bpqyOAHreWBcXw/videos

Za jakiś czas ma wyjść wersja 1.5, obecnie posucha bo Powrót Legendy 1.0 czy inne projekty nadciągają ale swoje trzeba przeczekać.

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, TheSoldy napisał:

Przepraszam bo się aż tak nie znam - jeśli mam silnik 32-bitowy do znaczy że sobie w to nie pogram, tak?

W readme.txt informują, że mod działa tylko na 64-bitowych systemach. Nic dziwnego, nawet z 8GB RAM mod chodzi ociężale na wyższych opcjach renderingu (tzn. powyżej Static Lighting).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

@Junx

Chodzi o coś takiego?

To okienko koło granatu i noża to na śruby albo łuski po nabojach. Mimo limitowanej liczby nie jest tak źle bo są to tanie rzeczy. 

Gram w tą betę i nie ma porównania nawet do oryginalnej Mizerii z Zewu Prypeci. Wszystko bardziej uporządkowane, niby więcej opcji ale szybciej się to ogarnia. Podoba mi się poziom trudności - dotyczy on tylko ekonomii. Wytrzymałość przeciwników niezmienna a jak ktoś chce kulkę to zaznacza Hardkorowe AI.

Pamiętać - rozkładać popsute bronie na części i zanosić do mechaników, mięso i skóry do Rzeźnika na Wysypisku (który ma też najtańszy śrut, tylko chyba on się nie odnawia u mnie) a arty do naukowców albo czekać aż dostaniemy zadanie na nie. Są jakieś nowe arty ale większość nie ma żadnego efektu, może jak poszperam w anomaliach jeszcze to coś się zmieni. A i po apteczki tylko do medyków (Powinność dostała nowego co kisi się w wagonie naprzeciw bramy).

Z zadań dostałem takie na odnalezienie zaginionego oddziału, kupiłem odbiornik, wybrałem częstotliwość i przechodziłem całą Dzicz koło Baru i nic. Zwłoki znalazłem w anomalii w tunelu ale nic tam nie złapało. Za to nowy typ zadań kurierskich działa i jest to bardzo pewny rodzaj zarobku w porównaniu do zdobywania mięsa, medykamentów czy broni. Tylko musimy mieć lepszy kombinezon (dodatkowy udźwig i/lub obniżona waga).

Jest większa szansa na znalezienie narzędzi w schowkach ale nie mają one wszystkich „ładunków", mechanicy przyjmują tylko te z 7+ a my sami też nie raz będziemy korzystać z nich. Na przykład zepsuta amunicja, każdy trup to miał przy przeszukaniu. W Anomalii można jej użyć do przerobienia Starej czy Uszkodzonej amunicji na zwykłą. 

Co do rozbierania sprzętu na części - lekkim niedopatrzeniem chyba jest to że pistolety mają części zawsze w idealnej kondycji, nawet zardzewiały Makarov po wieloletnim opalaniu się w kałuży na Wielkich Bagnach ma się dobrze po rozebraniu. Pancerze po rozłożeniu dają nam szmatki a także akcesoria, elementy czy przyrządy, które musimy mieć jeśli chcemy ulepszyć nasz kombinezon.  

Możemy sortować i łączyć przedmioty jak np. papierosy, trzymając Ctrl klikamy i przenosimy jeden przedmiot na drugi by się połączyły, jeśli zajdzie potrzeba można podzielić je. Jest tylko jeden typ baterii które umieszczamy w każdym urządzeniu (PDA, latarka, detektor). Tradycyjna latarka pobiera energię, w oryginalnej Mizerii można było świecić do woli.

 

ss_luk_02-14-19_11-52-57_(l08_yantar).jpg

Edited by ZapomnialemLoginu
zapomniałem o @ i znalazłem stare notatki
  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

@ZapomnialemLoginu tak :)

Poza tym jest kilka zadań które wymagają odpowiedzi, mianowicie...

1 godzinę temu, ZapomnialemLoginu napisał:

okienko koło granatu i noża to na śruby albo łuski po nabojach

Na śruby, wycinałem ów ficzer z AREA, u mnie jak nie było to nie było, w Anomaly zawsze 1 zostanie (chyba, że jakaś opcja jest)

2 godziny temu, ZapomnialemLoginu napisał:

rozkładać popsute bronie na części i zanosić do mechaników, mięso i skóry do Rzeźnika na Wysypisku (który ma też najtańszy śrut, tylko chyba on się nie odnawia u mnie) a arty do naukowców albo czekać aż dostaniemy zadanie na nie

Rozkładania takowego nie ma w Hybrid'zie, ale jeśli się uda będzie AWR. Odnośnie zadań to mam ich sporo, trochę przycina przy okazji zadań na zabójstwa ale mi to nie przeszkadza. A amunicję można wycraftować jeśli trzeba konkretną. 

2 godziny temu, ZapomnialemLoginu napisał:

Możemy sortować i łączyć przedmioty jak np. papierosy, trzymając Ctrl klikamy i przenosimy jeden przedmiot na drugi by się połączyły

Samym DA jak w Hybrid'zie wystarczy tylko przenieść :P

 

2 godziny temu, ZapomnialemLoginu napisał:

ss_luk_02-14-19_11-52-57_(l08_yantar).jpg

Ów wygląd okna będę przenosić do Hybrid'a, głównie rozmieszczenie slotów, chce zrobić tak aby mieć. Dwie "długie", "mały smg" np. Skorpion do tego pistolet i noż osobno. Wyjdzie w praniu jak zawsze. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam

Gram obecnie w to cudo i powiem szczerze jestem bardzo pozytywnie zaskoczony :D

Wersja Gry: Anomaly_1.5.0_BETA_2.4

Grafika w grze wygląda wspaniale i mam tu namyśli wszytko od słońca i jego promieni po deszcz, burze, mgły, tekstury itp. (Wielokrotnie zatrzymuję się by podziwiać ten czy inny widok) Ogólnie gra jest stabilna czasami zdarzają się wyrzuty do Windowsa ni z tego ni z owego bez żadnego info o błędzie, na szczęście nie zdarza się to często a jak już to i tak szybko się gra uruchamia więc to 20 sekund w ogóle mnie nie zniechęca a wręcz przeciwne. 

W przeszłości miałem już styczność z modami do Stalkera jak choćby  Call of Misery, Złota Kula, Call of Chernobyl, Dead Air, Lost Alpha ale dopiero ANOMALY wciągnęło mnie jak bagno całkowicie tracąc poczucie czasu :D Jak dla mnie gra jest bardzo dobrze zoptymalizowana. Na początku jest trochę trudno, ale im dalej w las tym lepiej, ciekawiej. Odkąd dopadłem MP5 z tłumikiem i celownikiem 4x (chyba), to nie noszę nic innego przy sobie w połączeniu z nową amunicją, która może i jest bardzo droga ale rekompensuje  mocą obalania :) Mimo iż większość misji jest na zasadzie przynieś wynieś pozamiataj to główna linia jest jak na razie w porządku. Crafting jest bardzo ciekawie zrobiony, ilość broni, sprzętu itp jest ogromna (Połączenie Nokto i Latarki :D )  Fajną sprawą jest czytanie znalezionych książek, dokumentów, które dodają się do PDA z nowymi informacjami.

Szczerze polecam tego moda istny miód na moje serce :D :D :D 

Edited by Crayzie
  • Dodatnia 6
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Pojawiły się kolejne informacje o nowych funkcjach w nadchodzącej wersji 1.5

Zdjęcie spore więc ląduje w spoilerze, pod nim zamieszczam przetłumaczony tekst.

Spoiler

AHY9wKr.thumb.jpg.0b48fe81c5d1549eabb8b0607fa78ddb.jpg

UB9xpGK.thumb.jpg.b9c7fd09e1298c5235c05aa54c6c8958.jpg

Cytat

 

Dzisiejszy pokaz dotyczy Alife

1. Przedmioty w świecie gry pojawiające się w różnych momentach

Niezależnie od tego gdzie będziesz wędrował po Zonie, zawsze możesz znaleźć różne przedmioty, które możesz odkopać - amunicja, graty, jedzenie oraz napoje, medykamenty i zestawy. Niektóre miejsca obfitują w sporą ilość przedmiotów, może ci się poszczęścić i znaleźć jakiś rzadki zestaw jeśli będzie wystarczająco dobrze przeszukiwał miejsca.

System ten jest dynamiczny, każda nowa gra będzie miała inny rozkład.  Położenie ich jest zmienne, stalkerzy ciągle coś zostawiają w miejscach które kiedyś zwiedzaliśmy.

2. Dynamiczne anomalie

Stary system dynamicznych anomalii zostanie zastąpiony nowym by pozbyć się problemów i bugów jakie stwarzała stara wersja. Nie będzie już więcej sytuacji gdy anomalia blokuje przejście i wyjścia.  Rodzaj anomalii zależy od miejsca na mapie i otoczenia, Emisja będzie miała tu największy wpływ na ten system.

3. Rzadkie schowki

Są gdzieś zakamarki, gdzie możemy znaleźć schowki z lepszą zawartością. Oznaczone na fioletowo, jak widzicie na obrazku. Jest spora szansa że w środku znajdziemy naprawdę dobre fanty.

4. Stalkerzy będą handlować i ulepszać swoje uzbrojenie.

Tak jak gracze, stalkerzy będą sprzedawać swoje łupy handlarzom, robić u nich zakupy a także składać wizytę u lokalnych złotych rączek by ulepszyć ich ulubioną broń. Będą ogłaszać swoją aktywność przez system dynamicznych wiadomości.

 

Po głowie mi chodził ten pierwszy wymieniony system, przypomina mi Escape from Tarkov gdzie na mapie są rozsiane miejsca w których może, ale nie musi, pojawić się dany przedmiot. Nawet myślałem czy nie zacząć uczyć się modować by to wprowadzić ale widzę że ktoś już przejął pałeczkę :biggrin:

  • Super 1
  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Jeśli chodzi o Anomaly to jest już praktycznie na wykończeniu. 
Pozostają bugfixy, oraz niewielkie ficzery. 

Nowe kozackie obiekty na lokacjach to robota Vehtama, który często nam pomaga przy lokacjach. 

Bardzo możliwe że w porównaniu do wersji 2.4, FPS'y wzrosną z racji optymalizacji silnika, jak i samych lokacji (które zostały przerobione przez Ceasara).

Koniec końców Anomaly od wersji 2.4 przeszło sporą przemianę. Niepotrzebne graty zostały usunięte, a na ich miejsce zostały dodane lepsze rozwiązania, czy też nowe ficzery.

  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Trochę informacji o liniach fabularnych.

Cytat

"Zagubiony w Zonie" to ścieżka fabularna która została wprowadzona w wersji 1.5, zawiera trzy wątki:

  • Część 1: Żywa Legenda: sławny stalker wrócił do Zony. Zacznij pościg by zdobyć jego bezcenną wiedzę.
  • Część 2: Grzech Śmiertelny: złowroga frakcja wynurza się z odmętów by przejąć Zonę. Jesteś jednym z niewielu którzy są w stanie ją powstrzymać. 
  • Część 3: Operacja Poświata: Zona przyciąga sporo uwagi. Jednakże są tacy którzy uważają że jej sekrety trzeba trzymać w ukryciu.

A także dodatkowa przygoda:

  • Część 4: Puste Granice: graj jako członek zagranicznych oddziałów w śledztwie w którym odsłonisz tajemnice Zony.

Dodatkowo możesz wspierać swoich z ugrupowania i zająć się linią fabularną swojej frakcji (DRX).
Większość zleceń posiada informacje o celu jeszcze przed akceptacją, do tego nowe zadania dzięki którym gracz nie będzie się nudził.
Z każdą częścią wypełnionych zadań z linii fabularnej ugrupowań gracz odblokowuje bonusy. Garść dodatkowych Osiągnięć została dodana do moda.

 

  • Super 1
  • Dodatnia 4
Link to comment
Share on other sites

orDXeqF.png

Do wzięcia 1,5 (beta0 ( Call of Chernobyl + Last Day 1.3):

https://ap-pro.ru/forum/134-91667-1

Spoiler
Ссылки на скачивание Anomaly 1.5.0 [BETA 3.0]
https://www.moddb.com/mods....-part-1 
https://www.moddb.com/mods....-part-2 
https://www.moddb.com/mods....-part-3 

Альтернативные ссылки на скачивание Anomaly 1.5.0 [BETA 3.0]
https://drive.google.com/drive....Hgx8uXX 

Торрент файл для загрузки беты 3.0
https://drive.google.com/open?id=12Fc5J-v5ZV9JlB9oBc0-iDZwvKG5YY1R 

Порядок установки:
1) Извлечь содержимое архива Anomaly-150-1-Data.7z в любую папку на вашем компьютере.
2) Таким же образом в ту же папку извлечь Anomaly-150-2-Textures.7z
3) Anomaly-150-3-Core.7z
4) Anomaly-150-4-Optional-RussianTextures.7z
5) Запускать игру с помощью AnomalyLauncher.exe

 

Link to comment
Share on other sites

FATAL ERROR
 
[error]Expression    :
[error]Function      : invalid_parameter_handler
[error]File          : xrDebugNew.cpp
[error]Line          : 1028
[error]Description   : invalid parameter
 

stack trace:


Ktoś wie w czym może być problem?

Zainstalowałem przez torrenta

Link to comment
Share on other sites

@vidkunsen Musisz po kilka razy wstawiać to, co już było wcześniej? Sprawdzaj chłopie czy nie ma... Na tyle chyba możesz sobie pozwolić?

@TheSoldy Ściągałem przez GD, ale torrent widziałem, że ma taką samą zawartość. Przy jakiej okazji masz taki wylot? Na pewno dobrze instalowałeś? Trzeba wszystko po kolei rozpakować do jednego folderu.

Link to comment
Share on other sites

  • Meta changed the title to Anomaly 1.5.0 (Beta 3) - dyskusja ogólna

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity