Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 185
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Już myślałem, ze jestem bliski końca moda, a tu nagle wyskoczyło, że mod ma dwa zakończenia. Sprawdziłem w trajlerach i wyszło jeszcze trzecie :ohmy::D.

gawron - co dotyczy tłumaczenia. Nie wiem czy zagrałeś w niego do końca. W dialogach jest sporo wyrażeń slangowych, ale z kontekstu łatwo zrozumiałych.

Najwięcej roboty będzie z opisami broni, bo są niepotrzebnie przydługawe. Opisy tych urządzeń elektronicznych, nie powinny być problemem.

Tak że głowa do góry i pełną parą do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliżam się do finału, gdy już zakończę grę skrobnę parę słów o moich wrażeniach odnośnie całości.

Faktycznie sporo opisów, nie tylko broni. Sporo slangu i odniesień do rus rzeczywistości. Tłumacząc jeden z dialogów musiałem zahaczyć na you tube, o ich program rozrywkowy:D. Oby tylko ślepia wytrzymały.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, gawron napisał:

...gdy już zakończę grę skrobnę parę słów o moich wrażeniach odnośnie całości.

Trzymamy za słowo ;) , chętnie przeczytałbym obiektywną ocenę zalet i wad moda.

Dziękuje pięknie za "ropuchy" :D

Edytowane przez Anton Gorodecki
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakończyłem moda. Wybrałem to zakończenie ze współpracą z Haroldem, szefem stalkerów w bazie. Kazał mi odpoczywać i czekać aż mnie wezwie. Ale to już chyba w nowym modzie, bo na tym się skończyło. Tak jakoś ni w pięć, ni w dziewięć.

Jutro sprawdzę drugie zakończenie, współpracując z Hasanem.

No i jest jeszcze trzecie, ale na razie nie łapię, jak go rozpocząć. Nie ma wskazanego NPCa. A z filmiku nic nie można wywnioskować.

A o modzie. Mod dopracowany pod względem teksturowym i balansu obciążenia komputera. Bez wylotowy.

Akcja dzieje się w czasie pomiędzy wydarzeniami na CEA w CCz a początkiem na Bagnach w CzN.

Dialogi rzeczowe, nie powodujące niejasności. Sprzęt jaki dostajemy od moda, wystarczający do prowadzenia rozgrywki całkowicie. Momentami jest go nadmiar. Dobrze jest nie sprzedawać go w całości, a niezbyt zużyty zostawić w schowku. W tym jakieś wdzianko. Jest moment w grze, że będzie jak znalazł. To drugi mod ostatnio, gdzie nie ma potrzeby czitowania udźwigu i noszenia na garbie całej zbrojowni. Kasa jest potrzebna na wodę, remonty, lepszą amunicję. Poniżej dwu kresek uszkodzenia, broni nie kupują. Remont nie daje zarobku.

Mankamenty moda jakie mi doskwierały, to pragnienie GG. Ma tylko jedną manierkę i ta musi mu wystarczyć. Jest tego na trzy łyki. A suszy go, jakby miał kaca. Wodę może kupić tylko w bazie, choć bez przerwy stoi w niej po kolana.

Drugi mankament, do niedopracowany balans strzelania. Lokacja jest mocno zadrzewiona, w szczególności drzewami typu świerk. Widoczność przez nie jest zerowa, nawet na opcji jesiennej.

Ale naszym przeciwnikom  to nie przeszkadza. Przez te drzewa walą do nas już na odległość. I widzą jak ich obchodzimy szerokim łukiem. Trochę to irytujące. Nie ma możliwości zastosowania żadnej taktyki.

No i tytuł moda raczej powinien brzmieć "W matni intryg", bo tu jedna intryga goni drugą. Ale nikt nie "kłamie". Może tylko nie mówić całej prawdy.

I jeszcze jeden screen z gry.

 

ss_user_12-31-15_23-14-35_(topi).jpg

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odniosę się tylko do tego kaca, ponieważ  już wcześniej o tym wspominałeś. Napełniona manierka wystarcza na wykonanie każdego zadania, gdy pojawi się zielony znaczek z butelką na dole ekranu, wcale nie musimy od razu pić wody, dopiero po jakimś czasie łyk i dalej do przodu. Woda w grze jest przejrzysta, bo to gra i dzięki temu możemy podziwiać między innymi podwodne roślinki. W rzeczywistości na terenach podmokłych w wodzie gniją liście, rozkładają się rośliny, rozmnażają komary i inne stworzenia, taka woda po prostu śmierdzi, a na terenie Zony cholera wie co jeszcze w niej jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o tej manierce wody jako wskazówce, aby nowogrający wiedzieli, że takie coś występuje. Bo jest tam mały bug. Jeśli mamy manierkę niepełną i dokupimy tylko brakującą ilość, to nie pokazuje nam się pełna, lecz z ilością jaką kupiliśmy. Lepiej więc wypić ostatnią porcję i kupić trzy, aby w czasie gry nie mieć wątpliwości, czy nam jej wystarczy na zadanie. A szczególnie wtedy, gdy mamy do zrobienie dwa zadania, z czego conajmniej jedno ze strzelanką. Bo korzystanie z "medycyny", przyśpiesza pragnienie.

A nota bene. Mogliby do jakiegoś moda wymagającego picia z manierek, dorobić filtry do wody. Nic nowego. Korzystałem z takich już 50 lat temu. Woda smakowała paskudnie, ale żaden z nas pijąc wodę z byle kałuży, nie miał z tego powodu problemów.

Ale na razie grajmy z tym co mamy. Skoro ukończyłem moda, to z pragnienia GG nie umiera :D.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co jest przyczyną, ale nie jestem w stanie zagrać w dwa pozostałe zakończenia.

Rozpocząłem grę daleko z tyłu, od zapisu gdy dostajemy zadanie na wybranie opcji współpracy.

Poszedłem do drugiego z możliwych "współpracujących" i od razu dostałem inny dialog niż jest w poradnikowych filmikach. Tam jest na zabicie Harolda, ja miałem na Chromego.

Po pociągnięciu pierwszego wątku, wszystko szło jak należy, ale po zaliczeniu zadania na spotkanie z przedstawicielem Czystego nieba, urwała się fabuła. Odczekałem dwie doby gry i nic.

Wykaz zadań pusty. Dwa wiodące zadania, zostały zaliczone.

No to wróciłem do zapisu dającego możliwość wybrania drugiego wątku i rozgrywka była jak z filmiku. Ale po spotkaniu z agentem CzN, on i jego akolici stali się nieśmiertelni, a przedstawiciel Grzechu zniknął.

W filmikach była zwrócona uwaga na pewne niedorzeczności zakończenia moda ( zabicie naukowców bez powodu ) i to, że autorzy obiecali końcówkę zmienić. Możliwe, że brak mozliwości zrobienia innych zakończeń niż współpraca z Haroldem, została usunięta. A szkoda, bo zaczynały się te końcówki ciekawiej niż zostawiona.

Wygląda na to, że to kolejny urwany mod, z końcówką, aby tylko była. Nie ma przez przypadek jeszcze jakiegoś uzupełniającego patcha?

ALE UWAGA. To co jest do zagrania, jest warte zainteresowania modem. Naprawdę da mod wiele przyjemności i pozwoli zobaczyć napisy końcowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka zdań na świeżo po przejściu moda.

Fabuła. Historia ma swój początek w momencie, gdy wolny stalker Warg poszukując zaginionych grup - naukowców i "czystoniebowców" pojawia się na Zachodnim trzęsawisku. Zaraz po starcie okazuje się, że znalazł się tam w nie do końca odpowiednim momencie. Całą fabułę można podzielić na trzy umowne części. Pierwszą z nich jest krótki wstęp, czyli wydarzenia poprzedzające przybycie do bazy stalkerów. Druga, najdłuższa i najbardziej urozmaicona - wykonywanie zleceń kwestowych NPC, w trakcie wykonywania, których poznajemy lokację, panujące zwyczaje oraz stosunki, włączając wiszący w powietrzu rozłam w obozie stalkerów. I część trzecia, w której musimy dokonać wyboru, po czyjej stronie staniemy, kogo poprzemy w konflikcie. To zapoczątkuje finałowy łańcuch zdarzeń- kwestów, co w konsekwencji doprowadzi do jednego z trzech zakończenia. Oprócz trzech różnych wariantów finału (można by rzec - dwóch i pół, bo dwa "umownie złe" kończą się bardzo podobne) w trakcie przechodzenia fabuły przyjdzie nam podejmować decyzje, jak postąpić – zabić czy zostawić przy życiu w nadziei, że nie dostaniemy kulki w plecy...Uważam, że fabuła jest mocną stroną gry, a nazwa - W Pajęczynie Kłamstw odzwierciedla treść wydarzeń rozgrywających się w modzie.

Rozgrywka. W trakcie wykonywania zadań przyjdzie nam polować na mutanty, szukać artefaktów, no i oczywiście postrzelać, szczególnie w kwestach finałowych. Żałuję tylko, że przedmioty i urządzenia techniczne - typu radiolokator, wykrywacz min, skanery itd. nie wymagają od gracza większego zastanowienia i główkowania - nie mają po prostu charakteru zagadki, a szkoda. W tym modzie są raczej dekoracją. Dla mnie, to jedyny większy mankament moda. No i nie za bardzo podoba mi się podkład głosowy w kwestiach dialogowych (podobno był robiony na smartfonie), ale to łatwo wyłączyć.

Przyroda. Nie będę wdawał się w opisy krajobrazu, ponieważ najlepiej robią to screeny. Dodam tylko, że tereny leśne, jeziorka, bajorka i cała roślinność przedstawione w modzie, zrobiły na mnie jak najbardziej pozytywne wrażenie - wyglądają bardzo barwnie i realistycznie, tak jak cała lokacja. Odgłosy przyrody sprawiają, że naprawdę chwilami można się poczuć jak w dorzeczu Biebrzy, prawie czułem zapach gnijących traw i liści, nawet komar nieznośnie brzęczy nad uchem. Pogoda. W pełnym słońcu - piękne jesienne krajobrazy, za chwilę burza z ulewą i piorunami. Nie brakuje też momentów gdy robi się ponuro, mglisto, dżdżysto i szaro-buro. Cała gama pogodowa, wszystko oprócz śniegu.

Tak ja, widzę tę historię opowiedzianą na jednej lokacji.

Ciekawostką moda jest to, że wybór pory roku wpływa nie tylko na wizualną stronę gry. Latem - większą aktywność wykazują mutanty, jesienią anomalie. W moim przypadku - mod bezwylotowy. Polecam.

Dnia 3.01.2016o19:56, kondotier napisał:

 Możliwe, że brak mozliwości zrobienia innych zakończeń niż współpraca z Haroldem, została usunięta. A szkoda, bo zaczynały się te końcówki ciekawiej niż zostawiona.

Wygląda na to, że to kolejny urwany mod, z końcówką, aby tylko była. Nie ma przez przypadek jeszcze jakiegoś uzupełniającego patcha?

Dwa warianty zakończenia moda, które przeszedłem, zarówno współpracy z Haroldem jak i z Hasanem są w pełni grywalne. Nic się nie urywa. I gdy czytam tak pochopne opinie , tak doświadczonego stalkera, tylko dlatego, że jemu coś poszło nie tak, to serce mi krwawi.

Wariant współpracy z Hasanem.

145a1524df046f8ea37b6a6822c054d725981223  50f9da4bb440ea15f383a80812879c4a25981223  e5743468ce8994c2744c422eb61192be25981223

Wariant współpracy z Haroldem.

3ea823a6713367f9a9db2af99fc6582825981223  9f061e6c0c659641c5adf7cfb86087b225981223  99e1aeeeaa54a4f0ed8321f3a805f4d625981223

 

 

 

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, gawron napisał:

I gdy czytam tak pochopne opinie , tak doświadczonego stalkera, tylko dlatego, że jemu coś poszło nie tak, to serce mi krwawi.

Masz rację @gawron. Przyczyn niepowodzeń graczy (wszystkich, nie tylko @kondotiera) może być wiele i zazwyczaj błędy moda są na samym końcu. 

1. INSTALACJA - każdy mod trzeba instalować na podstawce z odpowiednim patchem, podanym przez twórców gry. Dobrze jest mieć "starszą" podstawkę i patchować "w górę". Degradacja gry w dół np. z 1.0006 do 1.0004 nie zawsze się sprawdza. Nie jestem też zwolennikiem posiadania podstawki "bazy" i instalowania różnych modów na kopii tej samej podstawki. 

2. KOMPUTER - komputer, to nie konsola, system trzeba czyścić! Nawet dobry komp można szybko "zajeździć". Po każdym zainstalowaniu moda, powinno się zdefragmentować dysk!

3. USTAWIENIA - często powodem wylotów jest ustawienie za dużych parametrów w ustawieniach do możliwości komputera. Skutkuje to zazwyczaj wylotami bez loga, ale bywają też wyloty z dziwnymi logami. Obarczamy winą za to moda, ale wystarczy zmniejszyć ustawienia, a wyloty ustaną. Druga sprawa, to udźwig. Można go sobie zwiększyć, by nie stawać co kilkanaście metrów, ale noszenie tony sprzętu w ekwipunku nie jest dobrym pomysłem.

To z grubsza tyle. Oczywiście przed grą dobrze jest wyłączyć zbędne programy i usługi, a w menedżerze zadań ustawić priorytet Stalkera na wysoki.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gawron - czy opisanie swoich przygód z modem, jest czymś pochopnym?

Pierwsze zakończenie miałem bez problemu, ale jakieś urwane. "Idź odpocznij i poczekaj, zawołam" a następnie napisy końcowe.

Przy próbie kolejnych możliwych zakończeń ( a z Hasanem mogą by dwa ) , pierwsze skończyło się też informacją o czekaniu, ale bez napisów końcowych. Pasowało do pierwszego.

Drugi wariant zakończył mi się "nieśmiertelnością" tych których powinienem zabić, choć rozgrywka była zgodna z tym co mieli rus gracze. 

Mod stawiany na kopii podstawki, więc nie mógł być "zanieczyszczony". Grałem z najbardziej aktualnymi na dany moment dostępnymi patchami. Defragmentacja "0".

Jednym moda udaje się przejść bezproblemowo, innym ten sam mod się sypie. I doświadczenie nie ma tu nic do rzeczy. Coś w skrypcie nie zaskoczyło jak należy i już.

Miałem prawidłowe zakończenie moda, w sytuacji logicznej do tego, jak w życiu należałoby postąpić i to mi wystarczy.

A moja przygoda będzie informacją dla innych, że takie coś się może przytrafić i nie będą z tego powodu rwać włosów na głowie.

A po rozmowie z Czechem co miałeś? Napisy końcowe, czy "freeplaya"? Bo po Hasanie, ja z Czechem rozmawiałem, ale dalszej akcji nie miałem. Brak zadań w PDA. Poganiałem po lokacji i pustki. A kiedy zamiast do Czecha, poszedłem do Anubisa, wysłał mnie do agenta, pogadałem z nim, ale jak mnie chciał zlikwidować, nie mogłem zabić ani jego, ani jego kompanów. "Nieśmiertelni". A bez tego, Anubis nie wraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiemy, że nie chodzi mi o opis twoich przygód z modem, tylko o przedostatni wiersz twojego posta. Pewnie, że włosów z głowy nie ma co rwać, ja już się pochlastałem.

Wracając do moda. Po pierwszej rozmowie z Czechem zadanie aktywuje się dopiero po rozmowie z radiowcem Karimem, który wyśle sygnał łącznikowi CzN. Po wyborze rozmowy z Anubisem uruchamia się trzeci wariant zakończenia, agent i jego towarzysze są (przynajmniej u mnie) jak najbardziej śmiertelni.

02fdfa2f8ab93ddb92b66c5c24a6615f05aced23  b897fba80143590358a93cceaa5e38e805aced23  f56596eb6c7d43d9693b107da02479f805aced23

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u Karima, wyznaczył spotkanie, poszedłem do agenta, porozmawialiśmy i kazał mi czekać na łączność. Powinien teraz odezwać się Czech, ale mam ciszę, agent siedzi bez dialogu i nie mam na mapie tego znaczka na dole, a wykaz zadań w PDA pusty. Przespałem dwie doby i nie zaskoczyło.

Wtedy wgrałem wcześniejszego sava i poszedłem do Anubisa. Efekt gry opisałem. Trzykrotne powtarzanie.

Mogę tylko pozazdrościć, że się Ci powiodło, zrobienie wszystkich zakończeń.

A to co napisałem o pierwszym zakończeniu, które zrobiłem, to moje odczucie i wcale nie mam zamiaru go zmieniać. Jest nijakie. I o to nie ma się co strzępić, bo to rzecz gustu. I nie ma żadnego powiązania z całym modem, dobrze ocenionym.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia dlaczego gra Ci szwankuje, u mnie wszystko śmiga jak złoto. Faktycznie wszystko jest kwestią gustu, ja na przykład nie lubię śledzi.

Jeśli chodzi o rozgrywkę, to po spotkaniu z łącznikiem CzN jest chwila przerwy i lista zadań jest pusta, ale po jakimś czasie przychodzi SMS i zadnie się aktywuje. Trzeba udać się nie do Czecha, ale  do Hasana, który zleca podłożenie bomby i wyeliminowanie Harolda. Jeśli jesteś zainteresowany podeślę zapis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też czekałem na taki sygnał, ale nie było. Poszedłem pod wieżę, Czecha nie było. Hasan też nabrał wody w usta.

Wtedy wczytałem zapis po obu informacjach, od Czecha i Anubisa i poszedłem do tego drugiego. Był, pogadaliśmy i posłał do agenta. Po rozmowie, w strzelaninie zabiłem jednego z jego pomocników, a na drugim i agencie skończyła mi się amunicja.

A zapis przyjmę z przyjemnością. Może to być rozmowa z Hasanem i ten, gdy przyszły sms-y o spotkaniach. Trzeba wyjaśnić, czy to tylko mój przypadek.

Myślę, że problem mógł wystąpić dlatego, że po pierwszym zakończeniu nie zresetowałem pamięci kompa, tylko od razu przeszedłem na drugie zakończenie. Mod widocznie zapamiętał, że pierwsze zrobione, więc drugiego nie dał. 

Ciekawe czy jeszcze ktoś zalicza tego moda w oryginale.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.