Agrael Posted March 20, 2022 Report Share Posted March 20, 2022 Platforma: Zew Prypeci + Call of Chernobyl (repack - wersja samodzielna) Data premiery: 20.03.2022 r. Autorzy: Leer, Invincible Autorzy spolszczenia: @Meta, @Szczepan9205 Śr. długość rozgrywki: ok. 10-12 godzin Modyfikacja w żaden sposób nie jest powiązana ze światem STALKER-a. Jest to zupełnie inna gra stworzona na przerobionym silniku Zewu Prypeci. OPIS: Spoiler Zima, rok 2013: Półwysep Kolski w obwodzie murmańskim. Na zalesionych obrzeżach miasta Polarnyje Zori znajduje się stacja meteorologiczna, w której zatrudnionych jest dwóch pracowników. Pewnego dnia połączenie ze światem zewnętrznym nagle zostaje przerwane. Przyczyny tego nietypowego zajścia mogą być dwie - albo radiostacja działa nieprawidłowo, albo burza śnieżna zniszczyła sprzęt na wieży radiowej. Po dłuższej chwili namysłów jeden z pracowników decyduje się sprawdzić potencjalne usterki, jednak przepada bez wieści... Protagonista wyrusza więc jego śladem. Musisz ustalić, co właściwie zaszło. Eksploruj nowe lokacje i staraj się przetrwać w nieprzyjaznym środowisku, korzystając z zestawu unikalnych funkcji rozgrywki, ale przede wszystkim ciesz się pięknem surowej zimy. Cechy moda: 3 nowe lokacje naziemne i 2 podziemne. Nowa fabuła z aktorstwem głosowym, oparta na serii Metro 2033. Rozbudowany gameplay: crafting, system chorób, zapisy przy ogniskach, symulacja życia, losowe łupy. Wymagająca rozgrywka z elementami survivalu. Dzikie zwierzęta - wilki, lisy, zające, niedźwiedzie, jelenie. Dwa tryby gry - fabularny i przetrwania. Autorska ścieżka dźwiękowa. Nowości w wersji 1.3 (UA Edition): poprawiono kilka błędów, dodano nogi GG w widoku pierwszoosobowym, dodano lampę naftową. Podziękowania: Spoiler Specjalne podziękowania: exDeMODER - pogoda; cari0us - projekt UI, menu, ekranu ładowania, pomoc przy silniku; Pirat - opracowanie tekstur; Egor179 - ambienty; Hozar_2002 - shaderowa maska śniegu, przydatne wskazówki. Podziękowania: Overf1rst, ValeroK, SkyLoader, Melya, Rietmon, Ekagors, Romann, chriotmao, AziatkaVictor, mortan, SamArt, Rainford, rex44, STRIFER, Vector, Dragomir, Никсон, _professor_Sakharov_, Андрей Непряхин, Артем Родионов, Shoker, Ghost_neverbloom, Azetrix, MDT, Vodila, Seakad, ScaarjScout, Feel Fried, LilGabe, Johann, OlleWelder, CrommCruac, 4A Games, GSC Game World. Aktorzy głosowi: Rustam Osmanow - główny bohater; Aleksandr Szestakow - kapitan łodzi podwodnej; Tichon Jeszanu aka Ghoul_RUS - współpracownik, asystent kapitana; Denis Rakow - spiker, kierownik zakładu chemicznego; Denis Iwanow - mieszkaniec Polarnych Zori; Iwan Isajenko - bandyta; Aleksiej Prosandejew aka Wolfstalker - stalker, operator radiowy; Oleg Kuźma aka slesar6razriada - pracownik zakładu chemicznego; Maksim Czernyszew - pracownik zakładu chemicznego. GALERIA: Spoiler INSTALACJA: Spoiler Mod jest w wersji standalone - posiadanie oryginalnej wersji gry nie jest wymagane. Po pobraniu i rozpakowaniu uruchomić grę za pomocą pliku start_user.bat. Instalacja spolszczenia: We wcześniej wypakowanym folderze z modem należy umieścić pliki spolszczenia, ze zgodą na zamianę, a po tym analogicznie poprawki do spolszczenia. Następnie tym samym sposobem wedle uznania można wrzucić pliki opcjonalne - napisy do komentarzy GG ("Ale zimno.", "Chce mi się spać." itp.). Spolszczenie przeznaczone jest dla moda w wersji 1.2.3, dla rozdzielczości 1920x1080 (inaczej istnieje możliwość wystąpienia problemów z wyświetlaniem fontów i skalowaniem niektórych tekstur). LINKI DO POBRANIA: Spoiler Mod (v1.2.3): Google Drive - [KLIK] Yandex - [KLIK] Inne wersje: Spoiler Mod (v1.0) - repack od SeregA-Lus: Torrent - [KLIK] Mod - najnowsza wersja (v1.3 UA Edition): Google Drive - [KLIK] Spolszczenie (dla wersji 1.2.3): Nasz serwer - [KLIK] Link zapasowy (Google Drive) - [KLIK] Poprawki do spolszczenia: AiW-v1.2.3_PL_poprawki.zip Proszę przeczytać > NOTA OD TŁUMACZA, @Meta: Spoiler Spolszczenie przeznaczone jest dla moda w wersji 1.2.3, dla rozdzielczości 1920x1080. Jeżeli w treści spolszczenia mimo testów pozostały jakieś błędy, proszę o poinformowanie mnie bezpośrednio lub (przy większej ilości) założenie tematu w TYM dziale. RÓŻNICE WZGLĘDEM ORYGINAŁU, KTÓRE WPROWADZA SPOLSZCZENIE: Spoiler Zmiany w teksturach: całkowicie przeprojektowane tekstury "znajdziek" (listów, notatek i dzienników) wg mojej wizji, zrobione niemal od zera; przykład: nowe, autorskie tekstury konserw rybnych (wcześniej przydzielone były tekstury z niepasującymi etykietami puszki pomidorów i tuszonki) - bagatela, ale mnie nieco raziło; porównanie: Usunięto dziwne różowe "artefakty" na ikonach w ekwipunku, przykłady: Drobne zmiany w dźwiękach: dodanie efektów w tle w nagraniu z czarnej skrzynki; ściszenie dźwięku przy odczytywaniu notatek/listów/dzienników; wydłużenie utworu przy napisach końcowych, ze względu na zmiany w wideo. O NAPISACH: Spoiler Tam, gdzie było to możliwe, dodano skryptowo napisy w stylu filmowym (przykład). W przypadku dyktafonów transkrypcje audio występują w opisach (przykład). Do przerywników filmowych dodano wtopione polskie napisy. Oba fonty występujące w modzie są oryginalne, z ręcznie dodanymi polskimi znakami diakrytycznymi. W jednym miejscu nie udało się dodać napisów! UWAGA, SPOILER: Treść transmisji z radia w bunkrze, w pomieszczeniu ze stanowiskiem dowodzenia, spisana ze słuchu: Spoiler Północ, uwaga. Pomocy nie będzie. 5-5-3-2-0 Kwarta... nie odpowiada. Lagun... nie odpowiada. Jasak... nie odpowiada. Alfa... nie odpowiada. Czajka... nie odpowiada. Charij... nie odpowiada. Sobka(?)... nie odpowiada. === Witia, wybacz. Mamy tu mocne napromieniowanie, nie damy rady się stąd wydostać jeszcze... przez pięć lat. Jeśli tego słuchasz... zachowaj się jak prawdziwy oficer. Inne uwagi: Spoiler Najprawdopodobniej nazwa "Убежище" jest nawiązaniem do Krypty z Fallouta, ale zostało to dość późno zauważone (logo podane w jednym raporcie), a więc z tego powodu oraz aby to jednak nie było bezpośrednie nawiązanie, pozostała nazwa "Schronisko". CREDITS & PODZIĘKOWANIA: Spoiler @Szczepan9205 - inicjalne tłumaczenie tekstu, częściowa transkrypcja i tłumaczenie tekstur. @Meta - postediting i dodatkowe tłumaczenie, transkrypcja i tłumaczenie audio, dostosowanie fontów do polskich znaków, edycja tekstur/audio/skryptów, dodanie napisów. Podczas tłumaczenia wykorzystano szczątkowo kilka plików z polskich wersji modów Misery oraz Dead Air (przy tym część treści została skopiowana, jednak w większości przypadków są to opisy, które nie występują w modyfikacji). Tekst listów/dzienników był oryginalnie częściowo skopiowany z Metro: Exodus, więc do ich przetłumaczenia użyto polskiej lokalizacji gry dla podparcia i przyspieszenia przekładu. Serdecznie dziękuję osobom, które zechciały przetestować spolszczenie i tym samym pomogły wyeliminować przeoczone błędy: @Agrael, @Kwiatsonn, @MaklerR, @Suseł, @Szczepan9205. Autorzy spolszczenia WYRAŻAJĄ ZGODĘ na jego reupload gdziekolwiek, jednak liczą na poinformowanie o takim zamiarze, a przynajmniej widoczne wskazanie twórców w miejscu zamieszczenia. Prosimy o uszanowanie naszego trudu i poświęconego czasu. Źródła: 3 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted March 20, 2022 Report Share Posted March 20, 2022 Po obejrzeniu zwiastuna, zimno się człowiekowi robi. Komentujący filmik mówi: "To już nie stalker. Dzieje się 2000 km od Czarnobyla". A zastosowane rozwiązania rodem z NLC, nie napawają optymizmem dla przyszłych graczy, którym mimo wszystko życzę w grze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suseł Posted March 26, 2022 Report Share Posted March 26, 2022 Chciałem w moda pograć i nawet go uruchomić nie mogę. W logu widnieje taki error: FATAL ERROR [error]Expression : file_handle_internal(file_name, *buffer_size, file_handle) [error]Function : FileDownload [error]File : FS.cpp [error]Line : 172 [error]Description : can't open file : [error]Arguments : a:\aloneinwindstorm\gamedata\textures\map\map_????????.thm Nie wiem jak u innych, ale u mnie folder tego moda tak wygląda. Jest jakaś osóbka która by mi mogła podrzucić cały folder map z textures? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted March 26, 2022 Report Share Posted March 26, 2022 @Suseł Ten pliku jaki w Errorze masz pokazany, w miejsce tu widocznych znaków zapytania ma znaki grażdanki. Jak otworzysz końcowy katalog \map\ , to jaką plik ma nazwę? Też w ???? czy jest czytelna grażdanka. Ma tego być 8 znaków. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suseł Posted March 26, 2022 Report Share Posted March 26, 2022 @kondotier Znalazłem winowajcę. Tylko co ja mam teraz z tym zrobić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gawron Posted March 26, 2022 Report Share Posted March 26, 2022 Teraz, Suseł napisał: Znalazłem winowajcę. Tylko co ja mam teraz z tym zrobić? Wrzuć poniższe pliki do folderu map i wyrzuć te, które wstawiłeś. Poza tym trzeba usunąć z katalogu textures wszystkie pliki z tym samym dopiskiem - копия. map_Őčěçŕâîä.dds map_Őčěçŕâîä.thm 1 1 1 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted March 26, 2022 Report Share Posted March 26, 2022 @Suseł No i masz gotowca od @gawron . Ubieraj ciepłe majtki i ruszaj z modem. Powodzenia. @Agrael Pliki od @gawron + uwaga o plikach z dopiskiem копия trzeba wstawić do opisu instalacji. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suseł Posted March 26, 2022 Report Share Posted March 26, 2022 @gawron Za nim ty odpowiedziałeś to pomęczyłem @Meta i to samo zasugerowała Zrobiłem tak jak prosiłeś: - Usunąłem te pliki .dds i .thm z map i wrzuciłem te twoje - Usunąłen z folderu textures\wpn wszystkie tekstury które miały dopisek копия. Dziękuje za pomoc. Mod w końcu odpalił Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gawron Posted March 26, 2022 Report Share Posted March 26, 2022 2 minuty temu, kondotier napisał: Ubieraj ciepłe majtki i ruszaj z modem. Na pewno się przydadzą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted March 26, 2022 Author Report Share Posted March 26, 2022 @kondotier Gotowe. Swoją drogą, to na ModDB znalazłem angielskie tłumaczenie, ale jest maszynowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suseł Posted March 27, 2022 Report Share Posted March 27, 2022 Mod pobrany, zainstalowany i ograny. Teraz opowiem co myślę o nim. Troszkę odejdę od tematu i powiem dlaczego mnie zainteresował. Jestem dużym fanem hardkorów, Misery ograne wszystkimi klasami, Dead air, reborn, Droga na północ, Zew Misery. Grając w te mody, zawsze brakowało tego samego. Zabierając się za tego moda spodziewałem się że pewnie nie będzie żadną nowością i mnie znudzi po jakimś czasie, a ostatecznie wyszło, że moim zdaniem to jeden z najlepszych survivalów jakiekolwiek grałem. Grafika, dźwięki. Zimowy klimat z świetnie dobranymi ambientami. Tekstury rewelacja, ale to nic. Największe zaskoczenie robią lokacje, nie da się inaczej tego ująć - są po prostu zajebiste. Zawsze mi brakowało w modach dużej, otwartej lokacji, gdzie można połazić i podziwiać. Autor idealnie to wszystko połączył, bo atmosfera jest niesamowita. Twórca odwalił kawał świetnej roboty Gameplay Przechodzimy teraz do tego czym się też głównie ten moda charakteryzuje - swoim poziomem trudności. Jak wcześniej pisałem, jestem fanem hardkorów to mod od razu przyciągnął moją uwagę. Mod nie ma nic wspólnego z stalkerami, a bardziej z Metrem. Grając w moda zauważyłem, że sporo rzeczy zostało wyciągniętych z Misery. Według mnie to dobrze. Wspominałem już o lokacjach, ale wrócę do tego jeszcze raz, bo to według mnie powinno zostać napisane. Wiecie mi czego zawsze brakowało w tych hardkorowych modach? Tego, że przedmioty zamiast leżeć gdzieś luzem, to leżały pochowane po kątach jak schowki i mało tego sporadycznie coś znaleźć się dało. W Alone in Windstorm do jakiego to budynku nie wejdziemy zawsze coś będzie, czy to nie kawałek szmatki, drewna, będzie zawsze leżało, bez potrzeby marnowania nie potrzebnego czasu na przeszukiwanie idealnie całego budynku, żeby potem wyjść z niczym. To jest według mnie na bardzo wielki plus. Kolejna sprawa - trzeba o siebie dbać w tym modzie. Trzeba się ciepło ubierać, żeby nie zmarznąć, szukać miejsc gdzie można rozpalić ognisko jeżeli jesteśmy wychłodzeni i schować się przed wilkami, bo jeżeli nas zaatakują to albo giniemy albo wychodzimy z walki ledwo żywy z infekcją. Również i trzeba się nawadniać i jeść. System craftingu w tym modzie też jest świetny. W stalkerze można było często znaleźć propy udające skrzynie których nie dało się otworzyć. AIW to ogarnęło i w sumie to w nim można wszystko otworzyć (XD), ale to i tak fajnie bo bardziej to realistyczne jest i ciekawsze. Alone in Windstorm ma dostępne 2 tryby: Tryb SURVIVAL - Respimy się w losowym miejscu z losowym ekwipunkiem. Główne zadanie - przetrwać. Tryb Fabularny - Nie ma co tu gadać, po prostu fabuła . Tak więc w skrócie.... Mod idealny, tylko i wyłącznie dla osób które są już przyzwyczajone do hardkorowych gier i modyfikacji i chciałby nowych wrażeń z x-raya. Ocena? 9,5/10. Mod bombowy i polecam każdemu. Moim zdaniem idealny do pogrania w nockę na luzie. Jeżeli by ktoś chciał zobaczyć jak gram w tego moda to zapraszam do filmiku. Link do gameplay'u ,,Alone in Windstorm'' 1 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted March 29, 2022 Author Report Share Posted March 29, 2022 Pojawiła się niewielka aktualizacja. Dodano kompas. Naprawiono zbyt swobodny balans niektórych przedmiotów w trybie fabularnym. Zmieniono wagę różnych przedmiotów. Przedmioty oświetleniowe mogą być teraz używane z mapą. Źródło: [KLIK] Linki w #1 poście zostały zaktualizowane. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
najdrok Posted March 29, 2022 Report Share Posted March 29, 2022 Witam, a czy jest może jakiś mały fix do tych zmian czy trzeba pobierać cały mod? Właśnie się namęczyłem i odpaliłem. "stara wersję". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted March 29, 2022 Author Report Share Posted March 29, 2022 @najdrok Niestety nie ma, a przynajmniej ja nie znalazłem. Zauważyłem, że znów wygasł link do moda z GD. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suseł Posted March 29, 2022 Report Share Posted March 29, 2022 Zapraszam do oglądania Uciekam przed niedźwiedziem do bunkra xD 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suseł Posted April 1, 2022 Report Share Posted April 1, 2022 W dniu 29.03.2022 o 18:46, Agrael napisał: Zauważyłem, że znów wygasł link do moda z GD. Czy mam do siebie moda wrzucić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted April 1, 2022 Author Report Share Posted April 1, 2022 @Suseł Myślę, że nie ma takiej potrzeby. Link z GD jednak działa, a dodatkowo jest jeszcze z Yandexa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qlkin Posted April 1, 2022 Report Share Posted April 1, 2022 (edited) W dniu 26.03.2022 o 18:36, Suseł napisał: @kondotier Znalazłem winowajcę. Tylko co ja mam teraz z tym zrobić? @Suseł Pewnie już ogarnąłeś, ale może dla innych. Otwierasz nowy plik w N++, teraz (w linii plik, edycja ..) format --> zestaw znaków --> cyrylica --> Windows-1251, wklejasz albo wpisujesz (po rosyjsku) nazwę pliku/katalogu np. Химзавод, po czym znowu zestaw znaków --> środkowoeuropejski --> windows-1250, potwierdzić, zapisać i oto Химзавод --> Őčěçŕâîä. Odwrotnie też działa, tylko z zest. znaków odwrotnie/adekwatnie. Edited April 1, 2022 by qlkin 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted April 1, 2022 Report Share Posted April 1, 2022 Nakładka wersja 1.2.1.(yanek bez rejestracji): https://disk.yandex.ru/d/CCJVB1LGoU7Y-w 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted April 2, 2022 Report Share Posted April 2, 2022 Polazłem po radioczęści do starego tunelu. Tam polecam szybko załatwić swoje bo jest promieniowanie i coś jeszcze wisi w powietrzu. Wracając, na około wlazłem do latarni się ograć a po drodze spotkał mnie buran, buran czyli burza w tym przypatku śnieżna bo jest jeszcze buran piaskowy ale to zazwyczaj w Kazachstanie. Spoiler Dla tych którym ciężko w świecie w którym się młodość przypomniała niektórm - mróz, śnieg, nic nie widać, wieje ... . Kola - półwysep, tu nie tylko zimno ale też radiacja sieje z wiatreem od przeciekających reaktorów ze starych okrętów podwodnych z bazy Dla tych którym ciężko i niezbyt sobie radzą w realu półwyspu Kola: https://disk.yandex.ru/d/pWgscz_QfvNRMw p.s. buran - widok z latarni: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted April 2, 2022 Report Share Posted April 2, 2022 W mordę, wilki za mna ganiają, niedźwiedź poluje na moje schaby, błąkałem sie jak trafiony egon po zajezdni aż trafiłem na sztolnię a z niej do miasta - nowa lokacja: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted April 2, 2022 Report Share Posted April 2, 2022 Spoiler To jest Biełaz, najmniejszy a drugi obrazek wyjaśnia nazwę miasteczka: Ta druga lokacja, miejska jest bardzo ciekawa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted April 2, 2022 Report Share Posted April 2, 2022 takie mam dziwne zapytanie, ktoś wie jak ułożyć w budynku na przyklad, ognisko i je rozpalić? Żmudne jest bieganie po lokacji i zapisywanie w 1, 2 lub 3 miejscach tylko ognioska i robienie zapisu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted April 3, 2022 Report Share Posted April 3, 2022 Laboratorium wojskowe pod miasteczkiem Zorza Polarna to taki "fajny" horror, coś znajomego z moda Demosfen: filtry, apteczki, pamięć co do przebytej drogi - zalecane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted April 3, 2022 Report Share Posted April 3, 2022 Moda polecam bo posiada nietuzinkową fabułę, środowisko, teatr działań. Ostatnia scena z moda, SPOILER ⇓ Spoiler zbliżasz sie do okrętu podwodnego (atomowy z Murmańska) którego kapitan pocisnął ci kit, że jak mu podkopsasz specjalną baterię (z innej lokacji - przejście podziemne) to zamustruje jako meteorologa (którym nomen omen jesteś) na łajbę. Podchodząc dostajesz postrzał (taki cichy z szur-szura), potem 2 trepów spławików podłazi do ciebie, zabieraja baterię a ty dostajesz z krótkiej w baniak. Koniec fabularnej lini moda, teraz tzw. wolna gra, 5 lokacji, widziałem i z niektórymi walczyłem: lis, wilk, misiu, zając i 1 jeleń, są warsztaty naprawcze, zbieraj wszystko, możesz też robić własny bimber! Zagraj to sie przekonasz czy ten mod jest dla ciebie. p.s. grałem w wersję 1.1., latarnia cię nakieruje na okręt, ostatni kadr przed SPOILER ⇓ Spoiler postrzałem i zgonem: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.