Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

poster.png

Tytuł oryginalny: Между небом и землёй (dosł. Między niebem a ziemią)
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004
Data premiery: 13.02.2023 r.
Autor: stalkerFM
Autorzy spolszczenia: @yellow, @metek58
Śr. długość rozgrywki: ok. 10 godzin


OPIS:

Spoiler

Bezpośrednia kontynuacja wydarzeń, jakie miały miejsce w fabularnej modyfikacji STALKER F.M.

Historia ma miejsce rok po tym, jak Leczony znalazł się pod osłoną sarkofagu w Czarnobylskiej Elektrowni Jądrowej i powrócił do Zony. W modzie znalazło się miejsce na siedem lokacji, znane i nowe postaci oraz trzy zakończenia. Ukończenie pierwszej części nie jest obowiązkowe, ale wskazane w celu pełnego zrozumienia fabuły. 

PORADY:

Spoiler

Możliwy wylot:

Expression    : assertion failed
Function      : _VertexStream::Lock
File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\R_DStreams.cpp\gamedata\config\gameplay
Line          : 44
Description   : (bytes_need<=mSize) && vl_Count 

Znany błąd występujący podczas używania dynamicznego oświetlenia na dużych lokacjach z CzN przeportowanych do CCz.
Sposób naprawy:
Na Bagnach trzeba przełączyć oświetlenie na statyczne.
Na pozostałych lokacjach nie ma problemu z dynamicznym oświetleniem.


Jeśli nie można otworzyć drzwi w Czerwonym lesie:

Umieść:


Jeśli moda pobrano ze starych linków:

Umieść:


Jeśli bandyta Burbon jest wrogo nastawiony w stosunku do protagonisty:  

Umieścić: 

  • game_relations.ltx w folderze gamedata\config\creatures.
    Po udanej rozmowie należy przywrócić oryginalny plik.

Wskazówki dot. rozgrywki:

  • Podczas przebywania na Bagnach należy unikać wchodzenia do wody oraz wysokich źródeł promieniowania, ponieważ mogą prowadzić do błędu powodujący ciągły wzrost napromieniowana. 

GALERIA:

Spoiler
MNaZ_stalkerteam_scr1.jpg  MNaZ_stalkerteam_scr2.jpg
MNaZ_stalkerteam_scr3.jpg  MNaZ_stalkerteam_scr4.jpg
MNaZ_stalkerteam_scr5.jpg  MNaZ_stalkerteam_scr6.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

1. Cień Czarnobyla 1.0004.


2. Pobrane i wypakowane archiwum moda (gamedata) z pominięciem pliku XR_3DA.exe umieszczamy w głównym katalogu gry.


3. Nakładamy poniższą miniłatkę (kopiujemy z nich tylko folder textures, folderu configs nie kopiujemy!).


4. Dodajemy spolszczenie moda (gamedata).


5. Opcjonalnie dodajemy paczkę broni OWR3 (gamedata), którą przygotował @gawron.


6. Opcjonalnie możemy też dodać paczkę graficzną stworzoną przez @gawron do Stalkera F.M, zaadaptowaną do MDaZ przez @Szczepan9205.

 

Grę rozpoczynamy na oświetleniu statycznym!
 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:


Spolszczenie poprawione od @Szczepan9205


Paczka broni OWR3 od @gawron:

  • Cloud Mail - [KLIK]

Paczka graficzna autorstwa @gawron, zaadaptowana przez @Szczepan9205:


Stara wersja spolszczenia autorstwa @metek58 i @yellow:

  •  

Jeżeli ktoś zdecyduje się na ogrywanie moda z niezmienionym spolszczeniem to z paczki ze spolszczeniem poprawionym trzeba skopiować tylko plik bnae.script znajdujący się w gamedata/scripts i zamienić go z tym dołączonym do oryginalnego spolszczenia - ścieżki do plików są takie same), ponieważ oryginalne spolszczenie zawiera wadliwy skrypt bnae.script, który uniemożliwia dalszą grę na Wysypisku, jeżeli go podmienimy na poprawiony to będzie można dalej grać i ukończyć moda.


Źródło: new_AP-PRO_LOGO.png.aba0a3e476d400f89ebcc83f4ed08bdb.png
 

  • Dodatnia 7
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael zmienił(a) tytuł na S.T.A.L.K.E.R. Между небом и землёй (Między niebem a ziemią)

I nie tylko HugTV, ale i kilku innych. Np. ten: https://www.youtube.com/watch?v=k3uBTKJtSuE

Też się bawię tym modem, mam Już za sobą 2 lokacje i wszedłem na trzecią. Jestem lepszy od HugTV, bo on nie znalazł plecaka, a ja tak. Całkiem fajny mod ( jak do tej pory ), pozwalający na grę bez zgrzytania zębami. Jedyny problem to nie wyrabiający silnik moda. Jest uprzedzenie w info.txt, że nie jest dla słabych komputerów, ale przy moim raczej "nie słabym" , musiałem sporo zejść z ustawień rozszerzonych, bo co chwilę miałem wylot bez fatal.

A tu parę obrazków z mojej gry.

Na Bagnach...

ss_fred_02-14-23_13-11-18_(marsh).jpg ss_fred_02-14-23_14-02-09_(marsh).jpg 

... są i nowe elementy nie pozwalające na rutynę.

ss_fred_02-14-23_14-20-30_(marsh).jpg

A na Kordonie prawie tradycyjnie. Protagonista gołodupiec, ale i Sidorowicz taki sam. Ale bez obaw, bo na tele na Wysypisko można mieć już takie.

ss_fred_02-14-23_14-37-47_(l01_escape).jpg       ss_fred_02-14-23_17-03-34_(l01_escape).jpg 

Przejście na Wysypisko, to jeden z wątków. Można inaczej, idąc przez Dolinę Mroku. Takie rozwiązanie pokazuje ten: https://www.youtube.com/watch?v=ZdVYb7ZK6Os

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i moja przygoda z modem została przerwana przez wylot pulpitowy. Jestem w Limansku i kiedy podchodzę do pierwszych budynków, obojętnie czy drogą, czy przez podwórko wylatuję z takim logiem:

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CRender::texture_load
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrRender\Texture.cpp
[error]Line          : 295
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Can't find texture 'act\act_sold_bandan_head_602аbcde'

Znalazłem ten plik w texturowych, ale tam ma dokładnie taką samą nazwę.

act_sold_bandan_head_602abcde.dds

Pamiętając, że w końcówce nazwy mogli wstawić litery grażdanki, zmieniłem je na nasze.

Zszedłem na statykę, zmniejszyłem jakość tekstur i co się dało. Bez skutku.

Czyli z dalszej gry nici, chyba że ktoś podpowie jak tę sprawę rozwiązać. Gram na rus podstawce. v.1.0004, która wcześniej spisywała się bez zarzutu.

 A w spojlerze zrzuty z mojej gry.

Spoiler

ss_fred_02-15-23_11-47-12_(l12u_control_monolith).jpg

ss_fred_02-15-23_11-48-08_(l12u_control_monolith).jpg

ss_fred_02-14-23_21-39-42_(l03_agroprom).jpg

ss_fred_02-14-23_21-47-15_(l03_agroprom).jpg

ss_fred_02-15-23_12-27-08_(l03u_agr_underground).jpg

ss_fred_02-15-23_12-29-54_(l03u_agr_underground).jpg

ss_fred_02-15-23_12-42-23_(l03u_agr_underground).jpg

ss_fred_02-15-23_12-48-41_(l03u_agr_underground).jpg

ss_fred_02-15-23_13-21-24_(red_forest).jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier To drugie "a" w nazwie jest z rosyjskiego - act_sold_bandan_head_602аbcde.
Próbowałeś zmienić nazwę pliku na tę podaną w wylocie i nic to nie dało?

Edit. Możliwe, że masz region ustawiony na rosyjski, bo to nietypowe, że w logu była cyrylica, poowinien tam być raczej odpowiednik tej litery w kodowaniu 1250.

Spróbuj zmienić nazwę pliku na taką: act_sold_bandan_head_602ŕbcde

  • Dodatnia 3
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Meta  :018: zadziałało, doszedłem do domu na zakręcie.

Zmiana nazwy pliku na tę z fatal, to była pierwsza rzecz jaką zrobiłem. Następnie zmieniłem te abcd z klawiatury. Też wylot. Dopiero robaczek pomógł.

Ale skoro obaj z drugim grającym mieliśmy ten sam problem, to mieć będą go i inni. Informację o konieczności zmiany pliku ( lub plik ze zmienioną nazwą ) trzeba dodać w #1 do spojlera instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten mod to jakieś OBT na przyczajonych stykach.

Teleport nie puszcza - wylot

Do/na jantar także nie puszcza.

Spoiler

* Loading HOM: g:\stalker podstawki i mody\cienie mody grane\cienie 10004 między niebem a ziemią\s.t.a.l.k.e.r. - Ňĺíü ×ĺđíîáűë˙\gamedata\levels\l08_yantar\level.hom
* phase time: 13 ms
* phase cmem: 272802 K
Çŕăđóçęŕ ČČ îáúĺęňîâ...
- Loading music tracks from 'l08_yantar_musics'...
* phase time: 7 ms
* phase cmem: 272829 K
Ęëčĺíň: Ńîçäŕíčĺ...
- Game configuring : Started 
- Game configuring : Finished 
* phase time: 16 ms
* phase cmem: 277709 K
Çŕăđóçęŕ ňĺęńňóđ...
* t-report - base: 892, 79414 K
* t-report - lmap: 10, 10241 K
***FATAL***: Too many lmap-textures (limit: 8 textures or 32M).
        Reduce pixel density (worse) or use more vertex lighting (better).
* phase time: 179 ms
* phase cmem: 277709 K
Ęëčĺíň: Ńčíőđîíčçŕöč˙...
* phase time: 8 ms
* phase cmem: 277709 K
* [win32]: free[3320272 K], reserved[113444 K], committed[760524 K]
* [ D3D ]: textures[89656 K]
* [x-ray]: crt heap[277635 K], process heap[36125 K], game lua[21838 K], engine lua[211 K], render[1933 K]
* [x-ray]: economy: strings[11672 K], smem[29277 K]
 
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CBlender_default::Compile
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrRender_R1\BlenderDefault.cpp
[error]Line          : 50
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Not enought textures for shader, base tex: prop\prop_chair1a
 

stack trace:

 

ss_tomahawk_02-15-23_16-10-19_(limansk).jpg

ss_tomahawk_02-15-23_17-17-42_(limansk).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak na razie wszystko w porządku. Limansk załatwiony, Rudy Las w połowie.

Na razie zrobione zadania w sztolni ( makabra z klarownością co należy robić ). Teraz szukać w pozostałej części lasu kwestowego enpeca, też bez jakiejkolwiek wskazówki.

A tu kilka zrzutów. Nareszcie coś nowego.

ss_fred_02-15-23_17-28-35_(limansk).jpg

Spoiler

ss_fred_02-15-23_17-29-22_(limansk).jpg

ss_fred_02-15-23_17-29-31_(limansk).jpg

ss_fred_02-15-23_17-29-59_(limansk).jpg

ss_fred_02-15-23_17-30-34_(limansk).jpg

ss_fred_02-15-23_19-15-49_(red_forest).jpg

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 A masz na to ochotę i czas? Byłoby to dobrze, jakby był spolszczony.

Rewelacją może to on nie jest, ale gra się dość przyjemnie. Jest kilka nowych zaskakujących sytuacji, ale jest też jedno ale. Mod ma wiele niedomówień i niedoróbek. Trzeba mocno główkować którędy pójść. Nie blokują one gry, ale czasem trzeba powtórzyć z wcześniejszego zapisu, aby skrypt zaskoczył. No i ta możliwość różnych dróg do celu i jak jest w wyjaśnieniu, trzy różne zakończenia. Aby je poznać, trzeba by w moda zagrać kilka razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może bym się skusił, ale teraz jeszcze nie dam na to słowa. Napisałem na czacie o sprawie z wersją gry Cienia, bo mam płytę i nie pamiętam jaka to wersja, a po włożeniu i próbie odpalenia, instalator chce wpierw odinstalować Stalkera SoC, a mam wersję 4 i 6, więc gdyby mi odinstalował "czwórkę", i okazałoby się, że moja płyta to wersja sześć, byłbym niepocieszony, bo byłaby znów kołomyja z przebranżowieniem na "czwórkę". Całość tyczy się tego, że nie chce mi odpalić ten mod na tej "czwórce", co mam. Postępuję zgodnie z zaleceniami z pierwszego postu tegoż tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Obaj z @vidkunsen ( tak przypuszczam ) mamy moda postawionego na rus podstawce i opis instalacji w #1 jest na nią. Dla polskiej podstawki, chyba trzeba tradycyjnie zrobić nowy plik localization.ltx, a może też dodać w tekstowych kopię rus przemianowaną na pol. Musiałbyś to sprawdzić.

Ale jeśli masz rus grę w v.1.0004 to postaw na niej i po problemie. W rus paczce moda jest dodatkowy silnik, który powoduje, że pojawia się na wszystkich tych "obrazkach" moda, jego nazwa S.T.A.L.K.E.R.  B.H.A.E. , co jest akronimem Between Heaven And Earth.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, panocku, takiej informacji nie ma w pierwszym poście, że na ten czas trzeba moda stawiać na rus podstawce. Nagłowiłem się na darmo, bo jeszcze utwierdził mnie wpis - 

W dniu 13.02.2023 o 20:27, vidkunsen napisał(a):

3. Nakładamy poniższą miniłatkę, aby uniknąć wylotu grając na polskim systemie.

Po tym chyba każdy by czuł przekonanie, ze tu PL podstawka gra rolę. Zapewne trzeba tam dopisać, że ten opis instalacji tyczy się rus podstawki.

Nadmieniam, że rus podstawki nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Ta miniłatka dotyczy wylotu w Limansku. Poczytaj podpowiedź @Meta , o zmianie litery na robaczka. Fatal Error jaki miałem tego nie pokazywał, a ona to jednak wychwyciła. A co dotyczy informacji na jaką podstawkę jest podana instalacja, to powinien to zrobić wstawiający moda.

A co dotyczy rus podstawek to @Dziki Perun wstawił je na forum tutaj:

https://stalkerteam.pl/topic/6995-samodzielne-repacki-wszystkich-gier-serii-stalker/

A ja grę pchnąłem bezproblemowo dalej. Wykonałem wszystkie zadania z Rudego Lasu i dotarłem do Sacharowa na Jantarze.

A tu zrzuty z tego fragmentu gry.

ss_fred_02-16-23_13-14-47_(red_forest).jpg

Spoiler

 

ss_fred_02-16-23_13-24-19_(red_forest).jpg

ss_fred_02-16-23_13-26-26_(red_forest).jpg

ss_fred_02-16-23_13-27-19_(red_forest).jpg

ss_fred_02-16-23_13-38-28_(red_forest).jpg

ss_fred_02-16-23_13-56-50_(l08_yantar).jpg

Na tej lokacji istotne jest odnalezienie enpeca, który nam powie gdzie jest tele na Jantar,

ss_fred_02-16-23_12-59-08_(red_forest).jpg

ale przede wszystkim trupa Artuta w legowisku pseudogigantów i zabranie kwestowej ikony. Pokazane jest to na 1. zrzucie w spojlerze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, teraz jasne jest dla mnie, ale początek był koszmarem. Wystarczyłaby zwykła wzmianka w opisie instalacji (lub obok opisu na jaką część Stalkera jest ten mod), że jest to rus repack. Być może jeszcze trafi się ktoś skołowany jak ja, to po takiej dopisanej informacji, znacznie łatwiej mu pójdzie.

2 godziny temu, kondotier napisał(a):

Stąd nie pobiorę. A ma ktoś to na drive.google?

I jeszcze pytanko... czy dodane spolszczenie ruszy na tymże repacku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.