Skocz do zawartości

Alternatywa 1.3


Rekomendowane odpowiedzi

Sporo tego zmienili, ale jeszcze nie wszystko, co blokowało grę. Brakuje mi tu fixa na odebranie tuszki "obcego" przez naukowca na Janowie przy grze stalkerem, a przy grze żołnierzem, opcji pójścia spać przez wartownika przy drzwiach aresztu po powrocie na pierwszą lokację. Miałem umiejętność "usypiania". Szedł spać nie ten co trzeba. Całkowita niemożność popchnięcia fabuły.

Te błędy miałem nie tylko ja, ale i ci którzy robili filmiki. A że bugi raczej stałe i nie do przeskoczenia, to wynikało z ich wypowiedzi i po nagłej zmianie wyposażenia w inwentarzu. Było widać dalszą grę na cudzym savie.

Miejmy jednak nadzieję, że te poprawki pozwolą jednak zagrać po jego przetłumaczeniu, większej ilości graczy. Scenariusz moda bardzo ciekawy i rozgrywka frapująca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mer znajduje się ZA drzwiami prowadzącymi na zaplecze baru w Przedzoniu. Otwierasz drzwi, oglądasz animację i spotykasz Mera.

  Pokaż ukrytą zawartość

Poniżej wideo poradnik z przechodzenia gry jako stalker:

  Pokaż ukrytą zawartość

Można również w czasie gry posiłkować się poradnikiem (część misji jest zbieżna z wersją 1.3 moda), który napisał @cichy:

 

  W dniu 29.09.2016 o 08:59, kondotier napisał(a):

Brakuje mi tu fixa na odebranie tuszki "obcego" przez naukowca na Janowie przy grze stalkerem,

Rozwiń  

W czasie mojej gry tuszkę "Aliena" naukowcy odbierają bez problemu (opcja gry za stalkera).

  W dniu 29.09.2016 o 08:59, kondotier napisał(a):

a przy grze żołnierzem, opcji pójścia spać przez wartownika przy drzwiach aresztu po powrocie na pierwszą lokację. Miałem umiejętność "usypiania". Szedł spać nie ten co trzeba. Całkowita niemożność popchnięcia fabuły.

Rozwiń  

Przyznaję że tutaj prawdopodobnie zawiodły skrypty moda, ponieważ ja również nie mogłem uśpić żołnierza (nie można w ogóle z nim porozmawiać, a teleport "Trzpień" nie działa w obrębie aresztu). Jednak można poradzić sobie w inny sposób - będąc w środku aresztu wyrzucamy kilka artefaktów na ziemię, po 5-10 min czasu rzeczywistego któryś z żołnierzy schodzi do aresztu i przepycha wartownika stojącego w drzwiach aresztu, umożliwiając nam tym samym wyjście. Być może istnieje również jeszcze inne rozwiązanie zgodne z zamysłem twórcy moda, ja jednak na ta chwilę go nie znalazłem. 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moda Ci nie podpowiem, bo chyba nie ma, ale w ustawieniach zrób trawę na zero, zniknie ponad połowa kwiatuszków. Dokładność tekstur w lewo wg uznania. Też te gryzące kolory osłabną. Ale nie na wszystkich lokacjach jest taka różnobarwność. Dlatego pobaw się jeszcze kontrastem i gammą.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja pytałem dlatego, aby właśnie przy grze stalkerem, jeśli tego zechce, podpowiedzieć mu sposób przechodzenia z Zatonu na ( jak przetłumaczyłeś nazwę pierwszej lokacji?) tę pierwszą, bez utraty ekwipunku.

Można to łatwo przegapić, a i potrzeba sporo kasy na to.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Przedzonie. Sposobu o którym mówisz chyba nie znam, jeśli potrzebowałem przejść do Przedzonia z ekwipunkiem biegłem spory kawałek od

  Pokaż ukrytą zawartość

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polonizacja moda dostępna jest do pobrania w pierwszym poście tego tematu. 

UWAGA: polonizacja jest zgodna tylko i wyłącznie z wersją moda z poniższego linku:

 

  W dniu 27.01.2016 o 18:55, pacjent1972 napisał(a):
Rozwiń  

 

LUB z linków pokrewnych , zawierających w sobie Alternatywę 1.2 + Alternatywę 1.3 + dodatek ‘Weapon Pack’ (Zestaw dodatkowych broni) - razem ~5,34 GB.

Polonizacja zawiera w sobie tłumaczenie dodatku 'Weapon Pack' oraz najnowszego fiksa (weapons_fiks.zip). Dodatki ze strony domowej moda nie były testowane na zgodność z polonizacją/modem więc instalujesz je na własną odpowiedzialność drogi Graczu.

Instalacja polonizacji: pobieramy archiwum ze spolszczeniem, rozpakowujemy i kopiujemy do głównego katalogu gry, ze zgodą na nadpisanie plików.

 * * *

OGÓLNIE O ROZGRYWCE

  • Alternatywa nie jest modem przeznaczonym dla graczy lubiących trzymać palec na spuście. Wielu spotkanych przez nas NPC-ów (szczególnie w czasie gry jako żołnierz) będzie miało w stosunku do nas wrogą reputację, jednak będzie można z nimi spokojnie porozmawiać (często w celu uzyskania ważnych informacji).
  • W czasie rozgrywki należy bezwzględnie czytać ze zrozumieniem wszystkie informacje, które będą pojawiały się w zakładce PDA ‘Notatki’. Tutaj znajdziemy wskazówki, dzięki którym wielokrotnie będziemy w stanie kontynuować dalej rozgrywkę.
  Pokaż ukrytą zawartość
  • Wskazówki znajdują się również we wszelkiego rodzaju notatkach, mapach oraz zdjęciach występujących w modzie.
  • Szczególną uwagę należy zwrócić na opcje dialogowe wyróżnione kolorową (czerwoną lub pomarańczową) czcionką.
  • Modyfikacja przeznaczona jest do gry na dynamicznym oświetleniu. Można jednak przejść ją na oświetleniu statycznym, pamiętając o rozpoczęciu gry na oświetleniu dynamicznym. Niektóre z lokacji również wymagają oświetlenia dynamicznego (na statycznym nie można na nie wejść).
  • Aby ujrzeć wszystkie zakończenia dostępne w grze należy ukończyć grę jako stalker i żołnierz, dokonując po drodze różnych wyborów w opcjach dostępnych dialogów (w szczególności dialogi Żartu, Świadomości-Z, dowódcy z osiedla wojskowego). Ścieżka stalkera jest dłuższa, trudniejsza i ciekawsza, grając żołnierzem zobaczymy jednak więcej zakończeń.
  • Na czas przejścia między lokacjami należy bezwzględnie wyciągnąć z pierwszego okna ekwipunku (slot pistoletowy) mapę lub magazyn ‘Playboy’.
  • Prawie każda broń posiada bezpiecznik – aby móc strzelać należy wybrać rodzaj prowadzenia ognia przy użyciu przycisków (domyślnie) 9 lub 0.
  • Artefakty nie tylko chronią ciało stalkera. Odpowiednio użyte stają się potężną bronią, nawet w walce z największymi mutantami. Aktywacja artefaktu (umieszczamy go w pierwszym oknie i trzymamy dłuższą chwilę lewy przycisk myszy) prowadzi do powstania anomalii, która staje się śmiertelną pułapką.
  • Stosowanie żywności i leków: w przypadku wolnego pierwszego okna (slot pistoletowy) podniesiona żywność lub lekarstwa zostaną automatycznie użyte. Aby tego uniknąć umieszczamy w pierwszym oknie detektor lub pistolet, a podniesione lekarstwa lub żywność lądują od razu w naszym ekwipunku.
  • Eksploracja podziemnych lokacji, wypełnionych trującymi gazami możliwa jest tylko przy użyciu kombinezonu z zamkniętym obiegiem powietrza oraz zbiorników z tlenem.
  • Większość przejść między lokacjami otwarta jest od samego początku gry (pomijam tutaj miejsca niedostępne fabularnie i/lub niedostępne z powodu możliwości zaburzenia logiki przyczynowo skutkowej moda). Można więc szukać przejść na własną rękę lub szukać informacji o nich w odnalezionych i złamanych PDA/komputerach.

* * *

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA ODNOŚNIE ROZGRYWKI:

  1. Dlaczego miejsca przejść między lokacjami nie są wyświetlane na mapie PDA?
  Pokaż ukrytą zawartość

 

  1. Jak uruchomić samochód w grze?
  Pokaż ukrytą zawartość

 

  1. (Opcja gry jako żołnierz) Dlaczego członkowie wszystkich frakcji strzelają do mnie bez wyraźnego powodu?
  Pokaż ukrytą zawartość

 

  1. Gdzie mogę znaleźć broń w Przedzoniu?
  Pokaż ukrytą zawartość
  1. Gdzie znaleźć cenny artefakt na początku gry?
  Pokaż ukrytą zawartość
  1. W początkowej fazie rozgrywki aby opuścić Przedzonie:
  Pokaż ukrytą zawartość

 

  1. Nie mogę znaleźć granatnika Bulldog (RG-6) dla Woronina, czy jest to błąd gry?
  Pokaż ukrytą zawartość
  1. Nie mogę znaleźć osławionego miniguna? Gdzie można go znaleźć?
  Pokaż ukrytą zawartość

 

  1. Dom, który jest do kupienia u Mera za 200.000 rubli (opcja gry stalker) nie jest tylko fanaberią twórców moda – jest to miejsce akcji/rozpoczęcia kilku zadań oraz jednej z linii fabularnych.
  2. (Opcja gry jako stalker) Oziorski kazał mi zniszczyć „Obcych” panoszących się po kilku lokacjach Zony, a oni spałnują się w nieskończoność po zabiciu. Co robię źle?
  Pokaż ukrytą zawartość

 

  1. Nie mogę wykonać zadań na uwolnienie Leny z niewoli bandytów na ATP oraz na zabicie matki mutantów? Co zrobiłem źle?
  Pokaż ukrytą zawartość

 

  1. Na Zatonie natknąłem się na 3 połamańców a muszę zdobyć 5 rąk tych mutantów. Przebiegłem Zonę wzdłuż i wszerz, jednak nie mogę znaleźć więcej tych mutantów…
  Pokaż ukrytą zawartość

 

  1. Z zapisków Kartografa dowiadujemy się aby w miejscach przejść ustawiać nadajniki GPS. Czy trzeba ustawiać je przy wszystkich odnalezionych przejściach?
  Pokaż ukrytą zawartość

 

  1. (Opcja gry jako żołnierz) Zdobyłem dokumenty z X-8 i chciałem wrócić do bunkra naukowców, ale dwóch żołnierzy zablokowało się w wejściu do bunkra. Co robić?
  Pokaż ukrytą zawartość

* * *

ŁAMANIE ZABEZPIECZEŃ

7eLaSx2.jpg

W czasie naszych wędrówek po Zonie napotkamy na swojej drodze liczne PDA, notebooki, sejfy oraz komputery stacjonarne. Będziemy mogli się do nich włamać, aby uzyskać dostęp do ukrytych w nich ważnych informacji lub wartościowych przedmiotów. Aby tego dokonać należy znaleźć hakera i wykupić od niego odpowiednie oprogramowanie, które pozwoli nam na to. Ponadto każde PDA, komputer stacjonarny, notebook czy sejf wymaga innej wersji oprogramowania do złamania jego zabezpieczeń.

Oprogramowanie podzielono na dwa rodzaje: łamiące zabezpieczenia komputerów i łamiące zabezpieczenia zamków elektronicznych w sejfach/kontenerach. Każdy rodzaj oprogramowania dodatkowo został podzielony na 3 wersje [1.0 (Nowicjusz), 2.0 (Doświadczony) i 3.0 (Haker)]. Wersje 1.0 i 2.0 pozwalają na ręczne łamanie zabezpieczeń (omówione poniżej) a wersje 3.0 oprogramowania natychmiastowo wybierają właściwy kod i automatycznie łamią dane zabezpieczenie bez ingerencji użytkownika.

 Ręczne łamanie zabezpieczeń przedstawione na przykładzie łamania zabezpieczeń sejfu:

  Pokaż ukrytą zawartość

Bardzo trudno jest ręcznie złamać (wstrzelić się z szybkim naciśnięciem klawisza ‘F’) zabezpieczenia na poziomie 2.0, więc należy jak najszybciej zebrać części mutantów/artefakty oraz pieniądze na wykupienie wersji 3.0 obu rodzajów oprogramowania.

Spis części mutantów/artefaktów oraz pieniędzy potrzebnych do wykupienia danego rodzaju i wersji oprogramowania:

  Pokaż ukrytą zawartość

* * *

EDYCJA PROFILU GŁÓWNEGO BOHATERA

Modyfikacja Alternatywa daje nam możliwość wyboru imienia oraz zmianę awatara naszego bohatera. Domyślnie imię bohatera to ‘Ty’ i aby je zmienić wystarczy otworzyć za pomocą ‘Notatnika’ plik:

 ścieżka instalacji gry\gamedata\config\actor_name\actor_bio_name.xml 

i zamiast Ty wpisać dowolną nazwę. Zmiana imienia bohatera w czasie gry nie odniesie pożądanych skutków – aby nowo wpisane imię/nazwa wyświetlała się poprawnie potrzebna jest nowa gra. Zmiana awataru naszego bohatera: otwieramy i edytujemy plik:

 ścieżka instalacji gry\gamedata\textures\_actor_alternativa\ui_actor_alternativa.dds

* * *

BRAK BRONI W ZADANIU ‘Znajdź dokumenty w X-18’ (opcja gry jako żołnierz):

W czasie gry żołnierzem po wejściu do laboratorium X-8 (jeden z etapów wykonywania zadania p.t: ‘Znajdź dokumenty w X-18’), zostaniemy ogłuszeni i zabrany zostanie nam cały ekwipunek. W skrypcie zadania jest błąd nie pozwalający go nam ukończyć. Można poradzić sobie z tym zadaniem instalując spawner i spałnując broń zaraz po ogłuszeniu nas przez najemników. Instalacja spawnera:

  • wykonujemy kopie bezpieczeństwa katalogów: ścieżka instalacji gry\gamedata\config oraz ścieżka instalacji gry\gamedata\scripts,
  • rozpakowujemy i kopiujemy katalog ‘gamedata’ (i kopiujemy do 'gamedaty' moda) z tego linku => https://mega.nz/#!tsBEWDzD!YQz_62BDAZaN7AWLuoHugTQs5l06UjLhZzVOAy_ZDik
  • po zabiciu najemników i opuszczeniu labu, pliki spawnera można usunąć z gamedaty moda a w ich miejsce skopiować pliki z kopii bezpieczeństwa przygotowanej wcześniej.       

* * *

Dzięki powyższym wskazówką powinniście wejść spokojnie w świat moda. Błędy polonizacji oraz problemy fabularne proszę zgłaszać w tym temacie. Życzę udanej gry!  
  • Dodatnia 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.10.2016 o 17:54, kondotier napisał(a):

A ja pytałem dlatego, aby właśnie przy grze stalkerem, jeśli tego zechce, podpowiedzieć mu sposób przechodzenia z Zatonu na ( jak przetłumaczyłeś nazwę pierwszej lokacji?) tę pierwszą, bez utraty ekwipunku.

Można to łatwo przegapić, a i potrzeba sporo kasy na to.

Rozwiń  

Gram stalkerem.

U mnie unpacker dziala normalnie.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DaarMoo, jest już w gamedacie, masz to w nazwie archiwum, co do gamedata.dbmm to unpacker mi to rozpakował po zmianie na gamedata.dbm. Mam jednak zagwozdkę, w tej gamedacie są foldery config, textures i scripts, w gamedacie moda nie widzę zawartości tego textures. Napisałem PW do @Anton Gorodecki by to wyjaśnił. Mod chodzi ale do kiedy nie wiadomo. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.