Skocz do zawartości

Alternatywa 1.3


Rekomendowane odpowiedzi

Na początku gry możemy zdobyć ważny, dla grającego, dokument. Dokument z zaznaczonymi przejściami między lokacjami, co prawda nie między wszystkim, ale...

ss_user_10-19-16_10-48-21_(l01_escape).jpg

Znajduje się w bazie wojskowych na Przezdzoniu (z lotniskiem), w budynku z naukowcem (jest w komputerze). Problem pojawia się gdy gramy jako stalker. Brama dla nas jest zamknięta. 

ss_user_10-19-16_10-48-44_(l01_escape).jpg

Jeżeli chcemy go mieć na początku rozgrywki, musimy trochę pokombinować. 

 

 

 

 

 

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przechodząc po raz kolejny z Zatonu na Kordon w celu wykonania jakiegoś zadania postanowiłem odwiedzić Sidora. I zaczęło się coś chrzanić. Dochodząc do Wioski Kotów nastąpił bug (powtarzający się) :

LUA error: e:stalkergamedatascripts_g.script:1121: bad argument #2 to 'format' (string expected, got no value)

Z tego co przeczytałem najlepszym rozwiązaniem jest wczytanie przedostatniego save'a (generalnie błąd jest poważny). Wczytanie nic nie dało. Zacząłem grzebać i znalazłem rozwiązanie na rus forach. Trzeba w odpowiednim miejscu grzebnąć w skryptach. Autor "leczenia" stwierdza, że zabieg nie usuwa problemu, ale zmniejsza ilość bugów. U mnie tak się stało.

Piszę, bo jeżeli ktoś będzie miał podobny problem może coś pomogę.    

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[error]Arguments : LUA error: f:\games\s.t.a.l.k.e.r\gamedata\scripts\_g.script:1121: bad argument #2 to 'format' (string expected, got no value)

1. Przy takim błędzie należy znaleźć w pliku ...\scripts\_g  , część 1121, która powinna wyglądać tak:

function abort(fmt, ...)
local reason = (...==nil and fmt) or string.format(fmt, ...)
assert("ERROR: " .. reason)
get_console():execute("load ~~~ " .. reason)
get_console():execute("flush")
-- string.format("%s")
end  

problem dotyczy przedostatniej linijki. Najczęściej brak jest dwóch myślników przed string.format("%s). Wystarczy wstawić.

Znalazłem również propozycję aby przed wszystkim linijkami wstawić  -- , ale nie testowałem.

2. Metoda, którą zastosowałem jako pierwszą. Również w tym samym pliku ...\scripts\g_ . Trzeba wpisać w - przejdź do - liczbę 1000 i mamy:

function print_table(table, subs)
  local sub
  if subs ~= nil then
    sub = subs
  else
    sub = ""
  end
  for k,v in pairs(table) do
    if type(v) == "table" then
      printf(sub.."%s:", tostring(k))
      print_table(v, sub.."    ")
    elseif type(v) == "function" then
      printf(sub.."%s:function", tostring(k))
    elseif type(v) == "userdata" then
      printf(sub.."%s:userdata", tostring(k))
    elseif type(v) == "boolean" then
  if v == true then
    printf(sub.."%s:true", tostring(k))
  else
    printf(sub.."%s:false", tostring(k))
  end
    else
      if v ~= nil then
        printf(sub.."%s:%s", tostring(k),v)
      else
        printf(sub.."%s:nil", tostring(k),v)
      end
    end
  end
--]]
end

Mnie brakowało między trzecim i czwartym - end - tego znaku  --]]. Po wstawieniu w logu pojawił się jakiś (dokładnie nie sprawdziłem , bo się ucieszyłem ) fatal error, ale problem zniknął. Gdy zrestartowałem komputer żadnego errora w logu nie było.

 

 

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w końcu jakiś wylot :D

Przy próbie przejścia z Jupitera na Ukrytą Drogę następuje CTD z logiem :

Cytuj

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CKinematicsAnimated::Load
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\SkeletonAnimated.cpp
[error]Line          : 602
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Can't find motion file 'monsters\dĺmon_animation.omf'

Ktoś ? Coś ? Bo Google na ten temat uparcie milczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, DaarMoo napisał:

Niemożliwe żebyś nie miał pliku "monsters". Ale sprawdź.

Nie mam czegoś takiego w gamedacie :/ Żadnego pliku, żadnego folderu.

5 minut temu, DaarMoo napisał:

Jak masz ustawiony switch distance ? Jeżeli nic nie zmieniałeś to zmniejsz do np. 110. 

Mam zmienione na 50. Od początku gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie uwagi, które mogą pomóc grającym.

1. Podczas zadania na szukanie Zoi (jest na Zatonie w pieczarze pod spaloną wioską) nie należy likwidować najemników w            Zakładzie Utylizacji ponieważ następne dotyczyło będzie rozmowy z ich szefem. Ja niestety to zrobiłem i musiałem wczytywać wcześniejszy save.

2. Należy handlować z napotkanymi NPC-mi dlatego, że po sprzedaniu kilku rzeczy w ich plecaku pojawiają się ciekawe fanty. Kupiłem np. M249.

         

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko do grających. Czy mod jest mocno podpicowany graficznie? Czy raczej to czysty stalker to bym sobie na starym kompie spróbował przejść jak będę się nudził na wsi ;)

Wrzuciłem sobie  kilka randomowych filmików na yt ale raczej tam żadnych bajerów nie zauważyłem jednak wolę się podpytać.

Edytowane przez tom3kb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kogo razi nadmiar kwiatków na pierwszej lokacji, może ustawić gęstość trawy do zera na lewo i dostanie nierażący obraz ekranu, a jednocześnie ulży komputerowi. Spowoduje to również przerzedzenie roślinności na pozostałych lokacjach, dając większy komfort gry.

Mod był testowany na komputerze:

 AMD Athlon(tm) ||x4 650 3.20 GHz
NDIDIA GeForce GTX 560
 Windows 7 (64-bit)
RAM: 8 GB
Plik wymiany: 10000 MB

Pełne oświetlenie dynamiczne.

Na nim należy rozpoczynać grę.

Po pliku wymiany widać, że mod pamięciożerny i nie mogący zapewnić sumarycznej ilości pamięci, mogą mieć problemy przy dłuższej grze, lub dynamicznych scenkach. LUA może się przytrafić każdemu.

Ale nie miałem problemy z uruchomieniem moda z poprzedniego zapisu. Należy pamiętać, aby w katalogu z zapisami nie było ich zbyt wiele. Stare zapisy przenosić do katalogu poza modem.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem natury fabularnej.

Jestem w Zachodniej Prypeci i chcę wykonać zadanie na komplet dokumentów z x18. Rozmawiałem z Sokołem, który skierował mnie do "starszego" w kinie. Niestety, "starszy" nie ma ochoty ze mną gadać tylko strzela. Próbowałem różnych rozwiązań, ale dialogu nie ma.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DaarMoo - do zadania trzeba 'podejść' :) nieco inaczej - jeśli już zlokalizowałeś 'starszego' z Monolitu, wystarczy teraz podejść do niego po cichu od tyłu, po czym pokaże się automatycznie animacja cięcia nożem i Monolitowiec upadnie zwijając się z bólu. Naciskasz na nim klawisz 'F', pojawia się wiadomość i kontynuujesz zadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety @Anton Gorodecki nic z tego. Gdy podchodzę do niego cicho (kucając) za każdym razem odwraca się i zaczyna strzelać. Jestem na tyle blisko, że dialog musi zaskoczyć. Dwa razy raniłem go, ale nic nie chciał powiedzieć. Zrobiłem save'a gdy był ranny. Po wczytaniu - zniknął. Musi być jakiś błąd (u mnie) bo dialog z Sokołem odbył się bez problemu. Poza tym błąd dotyczy również sali kinowej, ponieważ podczas walki po zabiciu ostatniego monolitowca spawnuje się na moich oczach następny i tak w kółko. Nie mogę ich zlikwidować. Choć z drugiej strony wcale nie muszę, ale potwierdza to fakt błędu w tym miejscu. Jest jakieś hasło do sejfu w wieży czy tylko dialog ze "starszym" ? Może mógłbyś mi podesłać jakiś plik. Trzeba by to jakoś przeskoczyć. Reszta idzie płynnie.     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.