Jump to content

Alternatywa 1.3


Recommended Posts

Sporo tego zmienili, ale jeszcze nie wszystko, co blokowało grę. Brakuje mi tu fixa na odebranie tuszki "obcego" przez naukowca na Janowie przy grze stalkerem, a przy grze żołnierzem, opcji pójścia spać przez wartownika przy drzwiach aresztu po powrocie na pierwszą lokację. Miałem umiejętność "usypiania". Szedł spać nie ten co trzeba. Całkowita niemożność popchnięcia fabuły.

Te błędy miałem nie tylko ja, ale i ci którzy robili filmiki. A że bugi raczej stałe i nie do przeskoczenia, to wynikało z ich wypowiedzi i po nagłej zmianie wyposażenia w inwentarzu. Było widać dalszą grę na cudzym savie.

Miejmy jednak nadzieję, że te poprawki pozwolą jednak zagrać po jego przetłumaczeniu, większej ilości graczy. Scenariusz moda bardzo ciekawy i rozgrywka frapująca.

 

Link to comment
Share on other sites

Mer znajduje się ZA drzwiami prowadzącymi na zaplecze baru w Przedzoniu. Otwierasz drzwi, oglądasz animację i spotykasz Mera.

Spoiler

44VULk9.jpg

Poniżej wideo poradnik z przechodzenia gry jako stalker:

Spoiler

 

Można również w czasie gry posiłkować się poradnikiem (część misji jest zbieżna z wersją 1.3 moda), który napisał @cichy:

 

Dnia 29.09.2016 o 10:59, kondotier napisał:

Brakuje mi tu fixa na odebranie tuszki "obcego" przez naukowca na Janowie przy grze stalkerem,

W czasie mojej gry tuszkę "Aliena" naukowcy odbierają bez problemu (opcja gry za stalkera).

Dnia 29.09.2016 o 10:59, kondotier napisał:

a przy grze żołnierzem, opcji pójścia spać przez wartownika przy drzwiach aresztu po powrocie na pierwszą lokację. Miałem umiejętność "usypiania". Szedł spać nie ten co trzeba. Całkowita niemożność popchnięcia fabuły.

Przyznaję że tutaj prawdopodobnie zawiodły skrypty moda, ponieważ ja również nie mogłem uśpić żołnierza (nie można w ogóle z nim porozmawiać, a teleport "Trzpień" nie działa w obrębie aresztu). Jednak można poradzić sobie w inny sposób - będąc w środku aresztu wyrzucamy kilka artefaktów na ziemię, po 5-10 min czasu rzeczywistego któryś z żołnierzy schodzi do aresztu i przepycha wartownika stojącego w drzwiach aresztu, umożliwiając nam tym samym wyjście. Być może istnieje również jeszcze inne rozwiązanie zgodne z zamysłem twórcy moda, ja jednak na ta chwilę go nie znalazłem. 

  • Positive 3
Link to comment
Share on other sites

Moda Ci nie podpowiem, bo chyba nie ma, ale w ustawieniach zrób trawę na zero, zniknie ponad połowa kwiatuszków. Dokładność tekstur w lewo wg uznania. Też te gryzące kolory osłabną. Ale nie na wszystkich lokacjach jest taka różnobarwność. Dlatego pobaw się jeszcze kontrastem i gammą.

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Na Przedzonie. Sposobu o którym mówisz chyba nie znam, jeśli potrzebowałem przejść do Przedzonia z ekwipunkiem biegłem spory kawałek od

Spoiler

"dziury" w przestrzeni na wzgórzu koło Żelaznego Lasu (występujące również w OP-2) na Zatonie do teleportu w garażu. Później po wykonaniu misji dla Wasii i jego łowców mutantów, ustanowione zostaje obustronne przejście pieczara z mutantami (Przedzonie) - pieczara z ognistymi anomaliami na Zatonie z którego możemy korzystać.

 

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Polonizacja moda dostępna jest do pobrania w pierwszym poście tego tematu. 

UWAGA: polonizacja jest zgodna tylko i wyłącznie z wersją moda z poniższego linku:

 

Dnia 27.01.2016 o 19:55, pacjent1972 napisał:

 

LUB z linków pokrewnych , zawierających w sobie Alternatywę 1.2 + Alternatywę 1.3 + dodatek ‘Weapon Pack’ (Zestaw dodatkowych broni) - razem ~5,34 GB.

Polonizacja zawiera w sobie tłumaczenie dodatku 'Weapon Pack' oraz najnowszego fiksa (weapons_fiks.zip). Dodatki ze strony domowej moda nie były testowane na zgodność z polonizacją/modem więc instalujesz je na własną odpowiedzialność drogi Graczu.

Instalacja polonizacji: pobieramy archiwum ze spolszczeniem, rozpakowujemy i kopiujemy do głównego katalogu gry, ze zgodą na nadpisanie plików.

 * * *

OGÓLNIE O ROZGRYWCE

  • Alternatywa nie jest modem przeznaczonym dla graczy lubiących trzymać palec na spuście. Wielu spotkanych przez nas NPC-ów (szczególnie w czasie gry jako żołnierz) będzie miało w stosunku do nas wrogą reputację, jednak będzie można z nimi spokojnie porozmawiać (często w celu uzyskania ważnych informacji).
  • W czasie rozgrywki należy bezwzględnie czytać ze zrozumieniem wszystkie informacje, które będą pojawiały się w zakładce PDA ‘Notatki’. Tutaj znajdziemy wskazówki, dzięki którym wielokrotnie będziemy w stanie kontynuować dalej rozgrywkę.
Spoiler

RBqyftt.jpg

  • Wskazówki znajdują się również we wszelkiego rodzaju notatkach, mapach oraz zdjęciach występujących w modzie.
  • Szczególną uwagę należy zwrócić na opcje dialogowe wyróżnione kolorową (czerwoną lub pomarańczową) czcionką.
  • Modyfikacja przeznaczona jest do gry na dynamicznym oświetleniu. Można jednak przejść ją na oświetleniu statycznym, pamiętając o rozpoczęciu gry na oświetleniu dynamicznym. Niektóre z lokacji również wymagają oświetlenia dynamicznego (na statycznym nie można na nie wejść).
  • Aby ujrzeć wszystkie zakończenia dostępne w grze należy ukończyć grę jako stalker i żołnierz, dokonując po drodze różnych wyborów w opcjach dostępnych dialogów (w szczególności dialogi Żartu, Świadomości-Z, dowódcy z osiedla wojskowego). Ścieżka stalkera jest dłuższa, trudniejsza i ciekawsza, grając żołnierzem zobaczymy jednak więcej zakończeń.
  • Na czas przejścia między lokacjami należy bezwzględnie wyciągnąć z pierwszego okna ekwipunku (slot pistoletowy) mapę lub magazyn ‘Playboy’.
  • Prawie każda broń posiada bezpiecznik – aby móc strzelać należy wybrać rodzaj prowadzenia ognia przy użyciu przycisków (domyślnie) 9 lub 0.
  • Artefakty nie tylko chronią ciało stalkera. Odpowiednio użyte stają się potężną bronią, nawet w walce z największymi mutantami. Aktywacja artefaktu (umieszczamy go w pierwszym oknie i trzymamy dłuższą chwilę lewy przycisk myszy) prowadzi do powstania anomalii, która staje się śmiertelną pułapką.
  • Stosowanie żywności i leków: w przypadku wolnego pierwszego okna (slot pistoletowy) podniesiona żywność lub lekarstwa zostaną automatycznie użyte. Aby tego uniknąć umieszczamy w pierwszym oknie detektor lub pistolet, a podniesione lekarstwa lub żywność lądują od razu w naszym ekwipunku.
  • Eksploracja podziemnych lokacji, wypełnionych trującymi gazami możliwa jest tylko przy użyciu kombinezonu z zamkniętym obiegiem powietrza oraz zbiorników z tlenem.
  • Większość przejść między lokacjami otwarta jest od samego początku gry (pomijam tutaj miejsca niedostępne fabularnie i/lub niedostępne z powodu możliwości zaburzenia logiki przyczynowo skutkowej moda). Można więc szukać przejść na własną rękę lub szukać informacji o nich w odnalezionych i złamanych PDA/komputerach.

* * *

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA ODNOŚNIE ROZGRYWKI:

  1. Dlaczego miejsca przejść między lokacjami nie są wyświetlane na mapie PDA?
Spoiler

Taki jest zamysł twórców moda. W czasie naszych wędrówek po Zonie, znajdziemy PDA, notebooki i komputery stacjonarne w których to zapisane są informacje o miejscach przejść miedzy lokacjami. Po udanym włamaniu do danego PDA, notebooka czy komputera stacjonarnego otrzymamy dane o przejściu, które zostaną skopiowane do zakładki naszego PDA: Notatki/Dziennik/Miejsca przejść między lokacjami, gdzie będziemy mogli zapoznać się z dokładniejszymi informacjami.

Miejsca przejść można również odczytywać z map, które kupimy lub otrzymamy. Aby odczytać mapę należy umieścić ją w oknie pistoletu (przewijamy strony mapy klawiszem ‘6’).  

 

  1. Jak uruchomić samochód w grze?
Spoiler

Aby uruchomić samochód musimy najpierw przypisać odpowiedni klawisz dla tej czynności. W menu głównym wchodzimy w OPCJE/STEROWANIE. W sekcji ‘Ustawienia klawiatury’ szukamy linijki WŁĄCZ i przypisujemy do niej klawisz, za pomocą którego będziemy odpalać pojazdy w grze.

lVMx8m3.jpg

 

  1. (Opcja gry jako żołnierz) Dlaczego członkowie wszystkich frakcji strzelają do mnie bez wyraźnego powodu?
Spoiler

Grając jako żołnierz jesteśmy wrogiem wszystkich frakcji w Zonie. Możemy jednak targować się z niektórymi NPC-ami (w tym również handlarzami), zaznaczonymi na czerwono. Aby poprawić naszą reputację wśród danej frakcji wykonujemy poniższe zadanie (po wykonaniu zadania nastąpi poprawa reputacji do neutralnej, chyba że nagminnie uśmiercaliśmy przedstawicieli danej frakcji, wtedy dana frakcja będzie nadal wroga w stosunku do nas):

·         Wykonane zadanie „Porozmawiaj z Kartografem” pozwala podnieść reputację u stalkerów/samotników do neutralnej;

·         Wykonane zadanie „Dowiedz się co zaszło w X-16” pozwala podnieść reputację u ‘Powinności’ do neutralnej;

·         Wykonane zadanie „Znajdź Serce Chimery” pozwala podnieść reputację u ‘Wolności’ do neutralnej.

 

  1. Gdzie mogę znaleźć broń w Przedzoniu?
Spoiler

rJ0e0MZ.jpg

ZTT7TEp.jpg

JVqPRpA.jpg

cVxStKp.jpg

  1. Gdzie znaleźć cenny artefakt na początku gry?
Spoiler

DGyf526.jpg

SnWegR6.jpg

fta3nVK.jpg

  1. W początkowej fazie rozgrywki aby opuścić Przedzonie:
Spoiler

korzystamy z przejścia Przedzonie - Kordon na północnym posterunku (grając jako żołnierz) lub idziemy do przejścia Przedzonie – Zaton na wschód od opuszczonej wioski (grając jako stalker).

 

  1. Nie mogę znaleźć granatnika Bulldog (RG-6) dla Woronina, czy jest to błąd gry?
Spoiler

Bulldoga ma jeden z wolnościowców siedzących przy ognisku koło Maksa, na bazie Wolności. Można go bez problemu odkupić. 

  1. Nie mogę znaleźć osławionego miniguna? Gdzie można go znaleźć?
Spoiler

Po przyprowadzeniu nas przez Striełoka do baru w Przedzoniu i wyborze opcji gry jako stalker, rozmawiamy z żołnierzem i stawiamy mu alkohol – w zamian da nam informacje o sejfie z minigunem, znajdującym się na lądowisku helikopterów w Przedzoniu. W przypadku gry żołnierzem, opcja dialogowa o minigunie pojawia się w czasie rozmowy z żołnierzem-handlarzem przebywającym w magazynie, na terenie lądowiska helikopterów.

 

  1. Dom, który jest do kupienia u Mera za 200.000 rubli (opcja gry stalker) nie jest tylko fanaberią twórców moda – jest to miejsce akcji/rozpoczęcia kilku zadań oraz jednej z linii fabularnych.
  2. (Opcja gry jako stalker) Oziorski kazał mi zniszczyć „Obcych” panoszących się po kilku lokacjach Zony, a oni spałnują się w nieskończoność po zabiciu. Co robię źle?
Spoiler

Oziorski przyśle nam wiadomość i po rozmowie z nim, będziemy mogli kontynuować linię fabularną ‘Plaga Zony’. Dopiero po ukończeniu tej linii fabularnej będzie można permanentnie pozbyć się ‘Obcych’ wałęsających się po Jupiterze, Bagnach oraz Wysypisku. Ów wiadomość od Oziorskiego dostaniemy po wykonaniu zadania dla Żartu p.t.: ‘Znaleźć czekoladki’.   

 

  1. Nie mogę wykonać zadań na uwolnienie Leny z niewoli bandytów na ATP oraz na zabicie matki mutantów? Co zrobiłem źle?
Spoiler

Aby wykonać te zadania należy NIE WŁĄCZAĆ ponownie instalacji Mózgozwęglacza w Lab X-10 pod Radarem (zadanie nomen omen dostajemy od ‘Żartu’). 

 

  1. Na Zatonie natknąłem się na 3 połamańców a muszę zdobyć 5 rąk tych mutantów. Przebiegłem Zonę wzdłuż i wszerz, jednak nie mogę znaleźć więcej tych mutantów…
Spoiler

Połamańców można spotkać na lokacjach: Zaton, Mroczne Ziemie. Wysypisko, Mroczne Ziemie. Mózgozwęglacz oraz w Martwym Mieście.

 

  1. Z zapisków Kartografa dowiadujemy się aby w miejscach przejść ustawiać nadajniki GPS. Czy trzeba ustawiać je przy wszystkich odnalezionych przejściach?
Spoiler

Tej informacji nie należy traktować zbyt dosłownie, gdyż nie jest to część zadania. Jednak w pewnym momencie moda zostaną zablokowane przejścia między lokacjami (za pomocą zabójczego promieniowania, przed którym nawet najlepsze artefakty nas nie uchronią). Należy wtedy skorzystać z innej drogi i jeśli nie zaznaczymy lub nie będziemy pamiętać o niej, ukończenie moda stanie pod znakiem zapytania. 

 

  1. (Opcja gry jako żołnierz) Zdobyłem dokumenty z X-8 i chciałem wrócić do bunkra naukowców, ale dwóch żołnierzy zablokowało się w wejściu do bunkra. Co robić?
Spoiler

Po rozmowie z Oziorskim, kiedy wystawiamy ochronę przed bunkrem naukowców, należy zaczepić rozmową jednego z żołnierzy tak, aby drugi z wojaków wyszedł z bunkra nieco wcześniej i aby obaj nie zablokowali się w wejściu. Kiedy obaj żołnierze będą już na zewnątrz bunkra, możemy spokojnie iść do labu po dokumenty.

* * *

ŁAMANIE ZABEZPIECZEŃ

7eLaSx2.jpg

W czasie naszych wędrówek po Zonie napotkamy na swojej drodze liczne PDA, notebooki, sejfy oraz komputery stacjonarne. Będziemy mogli się do nich włamać, aby uzyskać dostęp do ukrytych w nich ważnych informacji lub wartościowych przedmiotów. Aby tego dokonać należy znaleźć hakera i wykupić od niego odpowiednie oprogramowanie, które pozwoli nam na to. Ponadto każde PDA, komputer stacjonarny, notebook czy sejf wymaga innej wersji oprogramowania do złamania jego zabezpieczeń.

Oprogramowanie podzielono na dwa rodzaje: łamiące zabezpieczenia komputerów i łamiące zabezpieczenia zamków elektronicznych w sejfach/kontenerach. Każdy rodzaj oprogramowania dodatkowo został podzielony na 3 wersje [1.0 (Nowicjusz), 2.0 (Doświadczony) i 3.0 (Haker)]. Wersje 1.0 i 2.0 pozwalają na ręczne łamanie zabezpieczeń (omówione poniżej) a wersje 3.0 oprogramowania natychmiastowo wybierają właściwy kod i automatycznie łamią dane zabezpieczenie bez ingerencji użytkownika.

 Ręczne łamanie zabezpieczeń przedstawione na przykładzie łamania zabezpieczeń sejfu:

Spoiler

dcvQSJ7.jpg

Bardzo trudno jest ręcznie złamać (wstrzelić się z szybkim naciśnięciem klawisza ‘F’) zabezpieczenia na poziomie 2.0, więc należy jak najszybciej zebrać części mutantów/artefakty oraz pieniądze na wykupienie wersji 3.0 obu rodzajów oprogramowania.

Spis części mutantów/artefaktów oraz pieniędzy potrzebnych do wykupienia danego rodzaju i wersji oprogramowania:

Spoiler

Program do łamania zabezpieczeń komputerów:

  • Wersja 1.0 - 1000 rubli oraz 3 artefakty Meduza.
  • Wersja 2.0 - 30000 rubli oraz po 5 sztuk artefaktów: Meduza, Skrętak, Grawi i Kamienna Krew.
  • Wersja 3.0 - 50000 rubli oraz artefakty Gwiazda Wieczorna i Blask Księżyca.

Program do łamania zabezpieczeń zamków elektronicznych:

  • Wersja 1.0 - 1000 rubli oraz 20 psich ogonów.
  • Wersja 2.0 - 30000 rubli oraz po 5 sztuk części mutantów: macki pijawki, ręka burera, pazur chimery i ręka połamańca.
  • Wersja 3.0 - 50000 rubli oraz części mutantów: ręka kontrolera (4 szt.) i łapa bibliotekarza.

* * *

EDYCJA PROFILU GŁÓWNEGO BOHATERA

Modyfikacja Alternatywa daje nam możliwość wyboru imienia oraz zmianę awatara naszego bohatera. Domyślnie imię bohatera to ‘Ty’ i aby je zmienić wystarczy otworzyć za pomocą ‘Notatnika’ plik:

 ścieżka instalacji gry\gamedata\config\actor_name\actor_bio_name.xml 

i zamiast Ty wpisać dowolną nazwę. Zmiana imienia bohatera w czasie gry nie odniesie pożądanych skutków – aby nowo wpisane imię/nazwa wyświetlała się poprawnie potrzebna jest nowa gra. Zmiana awataru naszego bohatera: otwieramy i edytujemy plik:

 ścieżka instalacji gry\gamedata\textures\_actor_alternativa\ui_actor_alternativa.dds

* * *

BRAK BRONI W ZADANIU ‘Znajdź dokumenty w X-18’ (opcja gry jako żołnierz):

W czasie gry żołnierzem po wejściu do laboratorium X-8 (jeden z etapów wykonywania zadania p.t: ‘Znajdź dokumenty w X-18’), zostaniemy ogłuszeni i zabrany zostanie nam cały ekwipunek. W skrypcie zadania jest błąd nie pozwalający go nam ukończyć. Można poradzić sobie z tym zadaniem instalując spawner i spałnując broń zaraz po ogłuszeniu nas przez najemników. Instalacja spawnera:

  • wykonujemy kopie bezpieczeństwa katalogów: ścieżka instalacji gry\gamedata\config oraz ścieżka instalacji gry\gamedata\scripts,
  • rozpakowujemy i kopiujemy katalog ‘gamedata’ (i kopiujemy do 'gamedaty' moda) z tego linku => https://mega.nz/#!tsBEWDzD!YQz_62BDAZaN7AWLuoHugTQs5l06UjLhZzVOAy_ZDik
  • po zabiciu najemników i opuszczeniu labu, pliki spawnera można usunąć z gamedaty moda a w ich miejsce skopiować pliki z kopii bezpieczeństwa przygotowanej wcześniej.       

* * *

Dzięki powyższym wskazówką powinniście wejść spokojnie w świat moda. Błędy polonizacji oraz problemy fabularne proszę zgłaszać w tym temacie. Życzę udanej gry!  
  • Positive 8
Link to comment
Share on other sites

Dnia 10.10.2016 o 19:54, kondotier napisał:

A ja pytałem dlatego, aby właśnie przy grze stalkerem, jeśli tego zechce, podpowiedzieć mu sposób przechodzenia z Zatonu na ( jak przetłumaczyłeś nazwę pierwszej lokacji?) tę pierwszą, bez utraty ekwipunku.

Można to łatwo przegapić, a i potrzeba sporo kasy na to.

Gram stalkerem.

U mnie unpacker dziala normalnie.

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

@DaarMoo, jest już w gamedacie, masz to w nazwie archiwum, co do gamedata.dbmm to unpacker mi to rozpakował po zmianie na gamedata.dbm. Mam jednak zagwozdkę, w tej gamedacie są foldery config, textures i scripts, w gamedacie moda nie widzę zawartości tego textures. Napisałem PW do @Anton Gorodecki by to wyjaśnił. Mod chodzi ale do kiedy nie wiadomo. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.