Skocz do zawartości

Alternatywa 1.3


Rekomendowane odpowiedzi

38 minut temu, pacjent1972 napisał:

Nie wiem czy chciałeś ukierunkować pytającego czy dać mu nadzieję. Misją forum jest między innymi pomaganie innym graczom, może kolega @Eru1010 nie wie jak znaleść tą angielską wersję Alternatywy 1.3 więc skoro widziałeś takową to wstaw mu linka by sobie pobrał. 

http://www.moddb.com/groups/stalker-100-rads-bar/images/alternativa-mod-for-shoc-eng-rus-versions1

 

W porządku, tyle, że nie powiedział czy da radę po angielsku, ale link do strony moda, proszę.

Poprawka to wersja 1.2.1 co do wersji 1.3 - [coming soon] czyli trzeba czekać, co do jakości angielszczenia nie wiem, bo nie grałem.

tutaj bezpośredni link do spatchowanej i zangielszczonej wersji - > http://www.mediafire.com/download/xp1iyz155zpukeb/Henry1491+moded+AlternativA+121+gamedata.rar

Z kolei tutaj na stronie znalazłem angielszczenie do 1.3 trzeba tylko zejść do translations i tam powinno być. Co do jakości, nie mam pojęcia jaka jest.

https://docs.google.com/document/d/1uEN0wVYTsSRIMVnF-4bMz__I1iEEAvL50gOXS9FO78w/edit

 

Edytowane przez Tario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako stalker przeszedłem przez pięć lokacji. Przedzonie, Zaton, Kordon, Bagna, Topiele i znów jestem na Bagnach.

W porównaniu z poprzednia wersją, nuda. Bagna puste, Topiele tylko mutanty i zombi. W bazie CzN brak poszukiwanej dziewczyny. Potrzebuję 20 psich ogonów, a psów na Bagnach i Topielach nie uświadczysz. Nie wiem, ile psich niedobitków zostało na Kordonie. Chyba dodatkowo na Zaton trzeba będzie wrócić.

Chyba trzeba będzie sprawdzić grę jako żołnierz. Bo za stalkera nie za bardzo ciekawie. Prawie brak zadań pobocznych. Jak na razie mod nie klasyfikuje się do tłumaczenia.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODBICIE:

O czym mówi taki log wylotu?

FATAL ERROR
[error]Expression    : assertion failed
[error]Function      : _VertexStream::Lock
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\R_DStreams.cpp
[error]Line          : 44
[error]Description   : (bytes_need<=mSize) && vl_Count
stack trace:

Pojawił się po powrocie na Bagna z Topieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@allen - dziękuję za paczkę, ale przejście z POD na OD i kilka suwaków w lewo, dało rozwiązanie. Wylot ustąpił i ganianie za psimi ogonami zakończone. Teraz muszę znaleźć też 20 sztuk, ale różnych. Za to od takich mutków jak burery, chimery, pijawki itp. straszydła.

Kto pamięta z podstawki, na jakich lokacjach oprócz Kordonu, można było znaleźć Meduzy? Z myślistwem nie ma problemu, strzelać potrafię, ale z jednoczesnym strzelaniem i trzymaniem detektora, to już trudniej :023:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś zacznie grać w tego moda, to niech od razu podmieni w gamedata/meshes/weapons/ammo nazwę pliku  792x57partiz.ogf na 792ő57partiz.ogf . Inaczej wylot na magazynach. Przypuszczam, że jeszcze w czterech sąsiadujących plikach trzeba będzie x zamienić na ő . Ale na razie wylotu z tymi broniami nie miałem, więc na 100% nie wiem.

Ale ja na razie utknąłem w grze. Niestety, ale wiek i związany z tym słabszy refleks, uniemożliwia mi wykonanie zadania. Opcja do naciśnięcia klawisza Użyj, wyświetlana jest chyba tylko prze 1/10 sek. Trzeba się w to wstrzelić. A mnie na razie się nie udało. Aby czas się wydłużył, potrzebuję części mutantów, których nawet jeszcze nie spotkałem. Przyjdzie poganiać po zonie, aby na nie trafić.

Chyba że jest ktoś, kto ma tego moda i potrafi grzebać w skryptach i zmieni ten ułamek czasu, na 1 czy 2 sek., co pozwoli się wstrzelić z kliknięciem.

Ktoś chciał polatać MI-24, mając ładny widok z kabiny. W tym modzie to jest, ale bez możliwości pilotowania. Screen z lotu się nie zrobił.

A lecimy stąd:

ss_user_05-03-16_14-30-02_(marsh).jpg

Dotąd:

ss_user_05-03-16_14-34-44_(jupiter).jpg

I co godzinę mamy lot powrotny.

A tyle uzbierałem ( drugie tyle sprzedałem ) :

ss_user_05-03-16_16-22-19_(jupiter).jpg

A co dotyczy tłumaczenia, dalej nie mam dla moda serca. Na stalkerze, to taka okrojona podstawka, z prawie pustymi lokacjami. Jak pokonam hakerską robotę stalkera, zobaczę co robi żołnierz.

 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MonoLityczny. To jest jak timer, ograniczający czas wyświetlania się opcji na naciśniecie klawisza, powodującego włam do komputera. Musi by w skryptach, bo jest do zrobienia inne zadanie, wydłużające ten czas. Jednak warunki do spełnienia tego zadania są wyśrubowane. Mam przynieść 20 części mutantów, a jednego z ich rodzaju ( połamańców ), jeszcze w modzie nie spotkałem. A zadanie z pary, to 20 różnych artefaktów, z czego jednego rodzaju, też jeszcze nie spotkałem.

Ale patrząc na niektóre przegięcia w tym modzie, może to być tylko podwojenie czasu, a to też będzie za mało, dla większości grających.

Daję screena z wyjaśnieniem jak to wygląda w grze.

ss_user_05-04-16_19-12-40_(jupiter).jpg

A to dotyczy nie tylko tego widocznego PDA, ale również komputerów i kodów do drzwi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Allen - już to robi Ranger801.

Ale chyba nie dokończę gry jako stalker. Z braku mozliwości wykonania włamu, poszedłem zbierać itemy na "wyższe umiejętności". Dalej leci okrojona, nudna podstawka z przegięciami właściwości mutantów i ich ilości. No i muszę grać na POD, co powoduje bezlogowe wyloty, a obniżenie, pikselizacje obrazu. Chyba potrzebny jest lepszy komputer niż mój. Tak że, wg mojej dotychczasowej oceny, nie róbcie sobie ochoty na tłumaczenia.

Jeszcze sprawdzę grę żołnierzem. Możliwe, że to był zamysł autora moda, bez wycinania w całości zadań z podstawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Potrzebuję pomocy w sprawie dodania do sprzedaży plecaka i lornetki.

Problem jest w tym, że przedmioty można kupić jak się gra żołnierzem, bo ma się dostęp do handlującego nimi. Natomiast grając jako stalker, tego dostępu brak.

Szukałem pliku z tym handlarzem, ale nie mogę znaleźć. O ile bez lornetki można się obejść, to plecak jest o tyle potrzebny, aby nie dźwigać po całej zonie dziesiątków kilogramów artów i części mutantów potrzebnych do wymiany tylko na jednej lokacji, akurat nie mającej oryginalnie skrzyni do przechowywania. A że muszą to być komplety po 20 szt. , więc jest tego sporo.

Przydałby się też, do stawiania, gdy wybieramy się do teleportu nie przepuszczającego sprzętu. Na razie nie byłem w stanie sprawdzić, czy po powrocie, sprzęt który pozostał ( widać go przez siatkowy płot ), nie zostanie rozkradziony, lub nie zostanie usunięty przez moda bezpowrotnie.

A plecak w Alternatywie jest ciekawie zrobiony. Po zabraniu ostatniego przedmiotu, sam wskakuje nam do inwentarza. Tyle tylko, że tracimy GPSa, o ile był zainstalowany.

Układ plików  w modzie, jest bardzo skomplikowany. Nie mam pojęcia, jakie katalogi byłyby pomocne temu, kto by podjął się tej czynności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Handlarzy to ja znalazłem, oprócz tego jednego, najpotrzebniejszego, aby od niego zerżnąć plecak. Tylko że nie wiem, jak ten plecak tu się nazywa. Wszystkie znane kombinacje próbowałem i dostawałem wykaz plików, tylko nie handlu.

Znalazłem lornetkę i już dodałem. Jutro jeszcze raz poszukam tego plecaka.

ss_user_05-26-16_16-46-43_(predbannik).jpg

Na screenie pod kursorem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i cóż. Mimo ogromnej ilości dobrej woli i samozaparcia, moda nie dokończę nawet grając stalkerem. Jestem bliski końca, ale nie dam rady. Już od kilku godzin gry, każda zmiana lokacji kończy się pulpitem, z koniecznością użycia menadżera i czystym logiem. To samo przy ataku elektrochimer ( już wiem z rus forum, że są zaglukowane ) i nadmiaru mutantów.

Ale do tego doszedł wylot z informacją w logu, że mi brak tekstur betonu. Sprawdziłem i w katalogu moda wskazany plik istnieje.

Będzie to dobry mod, ale jego autorzy jeszcze muszą się trochę pomęczyć z balansem. Mod jest przedobrzony graficznie. Fajnie się na ekran patrzy, ale niewiele komputerów jest w stanie sobie z tym nadmiarem poradzić. Nie wiem, jaki komputer trzeba mieć, aby grać na pełnej dynamice, wysokich ustawieniach, zalecanych dla moda.

Tak samo z niezaliczaniem wykonanych zadań i braku przez to dalszych dialogów i zadań z nich wynikających.

To samo z ilością spawnujących się mutantów. U mnie fpsy potrafiły w takim momencie ze 100, spaść do 20,  stopklatki i przeważnie zaliczałem pulpit. :037:

Tak że z zamiarem tłumaczenia trzeba jeszcze poczekać, aż rosyjscy gracze przestaną na modzie wieszać psy. Kiedy to się może stać, trudno zgadnąć. A szkoda. :062:

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Znalazłem angielskie tłumaczenie wersji 1.3 => AlternativA 1.3 English Patch 1.0.zip, i postanowiłem zagrać:D W końcu mogę być "sobą" w modzie:006:

Spoiler

MRL6k01.jpg

JV9kOrr.jpg

Na stronie moda są do pobrania gotowe avatary (jeśli ktoś nie chce edytować pliku .dds).

Pytanie do stalkerów, którzy grali w wersję 1.3 - którą "stroną" gra się trudniej: samotnikiem czy żołnierzem? 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.