pacjent1972 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 Tytuł oryginalny: Альтернатива V1.3 Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004 (Repack - Wersja Samodzielna) Data premiery: 27.01.2016 r. Autor: N.S.A.(san27) Autor spolszczenia: @Anton Gorodecki Śr. długość rozgrywki: (ok. 30 godzin) OPIS: Spoiler Alternatywa to obszerna modyfikacja, która już na starcie daje graczowi wybór - możliwość eksploracji Zony oczami żołnierza lub zwykłego stalkera. Decydując się na ten tytuł, musisz pamiętać o jednej zasadzie - zawsze istnieje jakaś alternatywa. Wydarzenia przedstawione w modzie mają miejsce po zakończeniu fabuły Cienia Czarnobyla, a swoją przygodę rozpoczynamy na nowej lokacji Przedzonie. W tej wersji fabuła uległa znacznym zmianom bowiem w grze pojawiło się osiem pełnowartościowych i unikatowych zakończeń ( po cztery dla żołnierza i stalkera ). Dzięki dodaniu nowych zadań linia fabularna po stronie stalkera uległa znacznemu rozszerzeniu co również zaowocowało odpowiedzią na nurtujące nas pytania względem historii, jaką oferowała poprzednia wersja. Warto także zwrócić uwagę na nieliniowy tryb fabuły - nasz bohater będzie zmuszony do podejmowania trudnych decyzji, wskutek czego nastąpi zmiana toku poznawanej historii. Zaleca się uważne czytanie dialogów i pojawiających się podpowiedzi. Cechy: Nowa i stosunkowo dość długa fabuła Możliwość stworzenia własnej postaci W tej wersji moda pojawiło się 8 nowych lokacji (Ładownia, D-6, Cmentarzysko, Tunel, Ukryta Droga, Ciemny Parów, Fabryka Rostok i Katakumby) 20 nowych artefaktów Nowe mutanty o niezwykłych właściwościach W trakcie gry najważniejsze fabularne momenty zostały wzbogacone o cut-scenki SCREENY: Spoiler INSTALACJA + LINKI DO POBRANIA: Spoiler Mod w wersji Repack - gra+mod+spolszczenie (link poniżej), instalacja typu wypakuj i graj. [KLIK] Inne źródła moda + spolszczenie: Spoiler Mod: [KLIK] - Torrent [KLIK] - Repack ( Wersja Samodzielna ) Spolszczenie: [KLIK] - GoogleDrive LUB z linków pokrewnych, zawierających w sobie Alternatywę 1.2 + Alternatywę 1.3 + dodatek ‘Weapon Pack’ (Zestaw dodatkowych broni) - razem ~5,34 GB. Polonizacja zawiera w sobie tłumaczenie dodatku 'Weapon Pack' oraz najnowszego fiksa (weapons_fiks.zip). Dodatki ze strony domowej moda nie były testowane na zgodność z polonizacją/modem więc instalujesz je na własną odpowiedzialność drogi Graczu. Instalacja polonizacji: pobieramy archiwum ze spolszczeniem, rozpakowujemy i kopiujemy do głównego katalogu gry, ze zgodą na nadpisanie plików. (plik gamedata.dbmm z rozpakowanego archiwum jest nam niepotrzebny-usuwamy go) OGÓLNIE O ROZGRYWCE: Spoiler Ważne wskazówki dla graczy od autora spolszczenia @Anton Gorodecki: OGÓLNIE O ROZGRYWCE Alternatywa nie jest modem przeznaczonym dla graczy lubiących trzymać palec na spuście. Wielu spotkanych przez nas NPC-ów (szczególnie w czasie gry jako żołnierz) będzie miało w stosunku do nas wrogą reputację, jednak będzie można z nimi spokojnie porozmawiać (często w celu uzyskania ważnych informacji). W czasie rozgrywki należy bezwzględnie czytać ze zrozumieniem wszystkie informacje, które będą pojawiały się w zakładce PDA ‘Notatki’. Tutaj znajdziemy wskazówki, dzięki którym wielokrotnie będziemy w stanie kontynuować dalej rozgrywkę. Spoiler Wskazówki znajdują się również we wszelkiego rodzaju notatkach, mapach oraz zdjęciach występujących w modzie. Szczególną uwagę należy zwrócić na opcje dialogowe wyróżnione kolorową (czerwoną lub pomarańczową) czcionką. Modyfikacja przeznaczona jest do gry na dynamicznym oświetleniu. Można jednak przejść ją na oświetleniu statycznym, pamiętając o rozpoczęciu gry na oświetleniu dynamicznym. Niektóre z lokacji również wymagają oświetlenia dynamicznego (na statycznym nie można na nie wejść). Aby ujrzeć wszystkie zakończenia dostępne w grze należy ukończyć grę jako stalker i żołnierz, dokonując po drodze różnych wyborów w opcjach dostępnych dialogów (w szczególności dialogi Żartu, Świadomości-Z, dowódcy z osiedla wojskowego). Ścieżka stalkera jest dłuższa, trudniejsza i ciekawsza, grając żołnierzem zobaczymy jednak więcej zakończeń. Na czas przejścia między lokacjami należy bezwzględnie wyciągnąć z pierwszego okna ekwipunku (slot pistoletowy) mapę lub magazyn ‘Playboy’. Prawie każda broń posiada bezpiecznik – aby móc strzelać należy wybrać rodzaj prowadzenia ognia przy użyciu przycisków (domyślnie) 9 lub 0. Artefakty nie tylko chronią ciało stalkera. Odpowiednio użyte stają się potężną bronią, nawet w walce z największymi mutantami. Aktywacja artefaktu (umieszczamy go w pierwszym oknie i trzymamy dłuższą chwilę lewy przycisk myszy) prowadzi do powstania anomalii, która staje się śmiertelną pułapką. Stosowanie żywności i leków: w przypadku wolnego pierwszego okna (slot pistoletowy) podniesiona żywność lub lekarstwa zostaną automatycznie użyte. Aby tego uniknąć umieszczamy w pierwszym oknie detektor lub pistolet, a podniesione lekarstwa lub żywność lądują od razu w naszym ekwipunku. Eksploracja podziemnych lokacji, wypełnionych trującymi gazami możliwa jest tylko przy użyciu kombinezonu z zamkniętym obiegiem powietrza oraz zbiorników z tlenem. Większość przejść między lokacjami otwarta jest od samego początku gry (pomijam tutaj miejsca niedostępne fabularnie i/lub niedostępne z powodu możliwości zaburzenia logiki przyczynowo skutkowej moda). Można więc szukać przejść na własną rękę lub szukać informacji o nich w odnalezionych i złamanych PDA/komputerach. **** NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA ODNOŚNIE ROZGRYWKI: Dlaczego miejsca przejść między lokacjami nie są wyświetlane na mapie PDA? Spoiler Taki jest zamysł twórców moda. W czasie naszych wędrówek po Zonie, znajdziemy PDA, notebooki i komputery stacjonarne w których to zapisane są informacje o miejscach przejść miedzy lokacjami. Po udanym włamaniu do danego PDA, notebooka czy komputera stacjonarnego otrzymamy dane o przejściu, które zostaną skopiowane do zakładki naszego PDA: Notatki/Dziennik/Miejsca przejść między lokacjami, gdzie będziemy mogli zapoznać się z dokładniejszymi informacjami. Miejsca przejść można również odczytywać z map, które kupimy lub otrzymamy. Aby odczytać mapę należy umieścić ją w oknie pistoletu (przewijamy strony mapy klawiszem ‘6’). Jak uruchomić samochód w grze? Spoiler Aby uruchomić samochód musimy najpierw przypisać odpowiedni klawisz dla tej czynności. W menu głównym wchodzimy w OPCJE/STEROWANIE. W sekcji ‘Ustawienia klawiatury’ szukamy linijki WŁĄCZ i przypisujemy do niej klawisz, za pomocą którego będziemy odpalać pojazdy w grze. (Opcja gry jako żołnierz) Dlaczego członkowie wszystkich frakcji strzelają do mnie bez wyraźnego powodu? Spoiler Grając jako żołnierz jesteśmy wrogiem wszystkich frakcji w Zonie. Możemy jednak targować się z niektórymi NPC-ami (w tym również handlarzami), zaznaczonymi na czerwono. Aby poprawić naszą reputację wśród danej frakcji wykonujemy poniższe zadanie (po wykonaniu zadania nastąpi poprawa reputacji do neutralnej, chyba że nagminnie uśmiercaliśmy przedstawicieli danej frakcji, wtedy dana frakcja będzie nadal wroga w stosunku do nas): · Wykonane zadanie „Porozmawiaj z Kartografem” pozwala podnieść reputację u stalkerów/samotników do neutralnej; · Wykonane zadanie „Dowiedz się co zaszło w X-16” pozwala podnieść reputację u ‘Powinności’ do neutralnej; · Wykonane zadanie „Znajdź Serce Chimery” pozwala podnieść reputację u ‘Wolności’ do neutralnej. Gdzie mogę znaleźć broń w Przedzoniu? Spoiler Gdzie znaleźć cenny artefakt na początku gry? Spoiler W początkowej fazie rozgrywki aby opuścić Przedzonie: Spoiler korzystamy z przejścia Przedzonie - Kordon na północnym posterunku (grając jako żołnierz) lub idziemy do przejścia Przedzonie – Zaton na wschód od opuszczonej wioski (grając jako stalker). Nie mogę znaleźć granatnika Bulldog (RG-6) dla Woronina, czy jest to błąd gry? Spoiler Bulldoga ma jeden z wolnościowców siedzących przy ognisku koło Maksa, na bazie Wolności. Można go bez problemu odkupić. Nie mogę znaleźć osławionego miniguna? Gdzie można go znaleźć? Spoiler Po przyprowadzeniu nas przez Striełoka do baru w Przedzoniu i wyborze opcji gry jako stalker, rozmawiamy z żołnierzem i stawiamy mu alkohol – w zamian da nam informacje o sejfie z minigunem, znajdującym się na lądowisku helikopterów w Przedzoniu. W przypadku gry żołnierzem, opcja dialogowa o minigunie pojawia się w czasie rozmowy z żołnierzem-handlarzem przebywającym w magazynie, na terenie lądowiska helikopterów. (Opcja gry jako stalker) Oziorski kazał mi zniszczyć „Obcych” panoszących się po kilku lokacjach Zony, a oni spałnują się w nieskończoność po zabiciu. Co robię źle? Spoiler Oziorski przyśle nam wiadomość i po rozmowie z nim, będziemy mogli kontynuować linię fabularną ‘Plaga Zony’. Dopiero po ukończeniu tej linii fabularnej będzie można permanentnie pozbyć się ‘Obcych’ wałęsających się po Jupiterze, Bagnach oraz Wysypisku. Ów wiadomość od Oziorskiego dostaniemy po wykonaniu zadania dla Żartu p.t.: ‘Znaleźć czekoladki’. Nie mogę wykonać zadań na uwolnienie Leny z niewoli bandytów na ATP oraz na zabicie matki mutantów? Co zrobiłem źle? Spoiler Aby wykonać te zadania należy NIE WŁĄCZAĆ ponownie instalacji Mózgozwęglacza w Lab X-10 pod Radarem (zadanie nomen omen dostajemy od ‘Żartu’). Na Zatonie natknąłem się na 3 połamańców a muszę zdobyć 5 rąk tych mutantów. Przebiegłem Zonę wzdłuż i wszerz, jednak nie mogę znaleźć więcej tych mutantów… Spoiler Połamańców można spotkać na lokacjach: Zaton, Mroczne Ziemie. Wysypisko, Mózgozwęglacz oraz w Martwym Mieście. Z zapisków Kartografa dowiadujemy się aby w miejscach przejść ustawiać nadajniki GPS. Czy trzeba ustawiać je przy wszystkich odnalezionych przejściach? Spoiler Tej informacji nie należy traktować zbyt dosłownie, gdyż nie jest to część zadania. Jednak w pewnym momencie moda zostaną zablokowane przejścia między lokacjami (za pomocą zabójczego promieniowania, przed którym nawet najlepsze artefakty nas nie uchronią). Należy wtedy skorzystać z innej drogi i jeśli nie zaznaczymy lub nie będziemy pamiętać o niej, ukończenie moda stanie pod znakiem zapytania. (Opcja gry jako żołnierz) Zdobyłem dokumenty z X-8 i chciałem wrócić do bunkra naukowców, ale dwóch żołnierzy zablokowało się w wejściu do bunkra. Co robić? Spoiler Po rozmowie z Oziorskim, kiedy wystawiamy ochronę przed bunkrem naukowców, należy zaczepić rozmową jednego z żołnierzy tak, aby drugi z wojaków wyszedł z bunkra nieco wcześniej i aby obaj nie zablokowali się w wejściu. Kiedy obaj żołnierze będą już na zewnątrz bunkra, możemy spokojnie iść do labu po dokumenty. Dom, który jest do kupienia u Mera za 200.000 rubli (opcja gry stalker) nie jest tylko fanaberią twórców moda – jest to miejsce akcji/rozpoczęcia kilku zadań oraz jednej z linii fabularnych. **** ŁAMANIE ZABEZPIECZEŃ W czasie naszych wędrówek po Zonie napotkamy na swojej drodze liczne PDA, notebooki, sejfy oraz komputery stacjonarne. Będziemy mogli się do nich włamać, aby uzyskać dostęp do ukrytych w nich ważnych informacji lub wartościowych przedmiotów. Aby tego dokonać należy znaleźć hakera i wykupić od niego odpowiednie oprogramowanie, które pozwoli nam na to. Ponadto każde PDA, komputer stacjonarny, notebook czy sejf wymaga innej wersji oprogramowania do złamania jego zabezpieczeń. Oprogramowanie podzielono na dwa rodzaje: łamiące zabezpieczenia komputerów i łamiące zabezpieczenia zamków elektronicznych w sejfach/kontenerach. Każdy rodzaj oprogramowania dodatkowo został podzielony na 3 wersje [1.0 (Nowicjusz), 2.0 (Doświadczony) i 3.0 (Haker)]. Wersje 1.0 i 2.0 pozwalają na ręczne łamanie zabezpieczeń (omówione poniżej) a wersje 3.0 oprogramowania natychmiastowo wybierają właściwy kod i automatycznie łamią dane zabezpieczenie bez ingerencji użytkownika. Ręczne łamanie zabezpieczeń przedstawione na przykładzie łamania zabezpieczeń sejfu: Spoiler Bardzo trudno jest ręcznie złamać (wstrzelić się z szybkim naciśnięciem klawisza ‘F’) zabezpieczenia na poziomie 2.0, więc należy jak najszybciej zebrać części mutantów/artefakty oraz pieniądze na wykupienie wersji 3.0 obu rodzajów oprogramowania. Spis części mutantów/artefaktów oraz pieniędzy potrzebnych do wykupienia danego rodzaju i wersji oprogramowania: Spoiler Program do łamania zabezpieczeń komputerów: Wersja 1.0 - 1000 rubli oraz 3 artefakty Meduza. Wersja 2.0 - 30000 rubli oraz po 5 sztuk artefaktów: Meduza, Skrętak, Grawi i Kamienna Krew. Wersja 3.0 - 50000 rubli oraz artefakty Gwiazda Wieczorna i Blask Księżyca. Program do łamania zabezpieczeń zamków elektronicznych: Wersja 1.0 - 1000 rubli oraz 20 psich ogonów. Wersja 2.0 - 30000 rubli oraz po 5 sztuk części mutantów: macki pijawki, ręka burera, pazur chimery i ręka połamańca. Wersja 3.0 - 50000 rubli oraz części mutantów: ręka kontrolera (4 szt.) i łapa bibliotekarza. **** EDYCJA PROFILU GŁÓWNEGO BOHATERA Modyfikacja Alternatywa daje nam możliwość wyboru imienia oraz zmianę awatara naszego bohatera. Domyślnie imię bohatera to ‘Ty’ i aby je zmienić wystarczy otworzyć za pomocą ‘Notatnika’ plik: ścieżka instalacji gry\gamedata\config\actor_name\actor_bio_name.xml i zamiast Ty wpisać dowolną nazwę. Zmiana imienia bohatera w czasie gry nie odniesie pożądanych skutków – aby nowo wpisane imię/nazwa wyświetlała się poprawnie potrzebna jest nowa gra. Zmiana awataru naszego bohatera: otwieramy i edytujemy plik: ścieżka instalacji gry\gamedata\textures\_actor_alternativa\ui_actor_alternativa.dds * * * BRAK BRONI W ZADANIU ‘Znajdź dokumenty w X-18’ (opcja gry jako żołnierz): W czasie gry żołnierzem po wejściu do laboratorium X-8 (jeden z etapów wykonywania zadania p.t: ‘Znajdź dokumenty w X-18’), zostaniemy ogłuszeni i zabrany zostanie nam cały ekwipunek. W skrypcie zadania jest błąd nie pozwalający go nam ukończyć. Można poradzić sobie z tym zadaniem instalując spawner i spałnując broń zaraz po ogłuszeniu nas przez najemników. Instalacja spawnera: wykonujemy kopie bezpieczeństwa katalogów: ścieżka instalacji gry\gamedata\config oraz ścieżka instalacji gry\gamedata\scripts, rozpakowujemy i kopiujemy katalog ‘gamedata’ (i kopiujemy do 'gamedaty' moda) z tego linku => po zabiciu najemników i opuszczeniu labu, pliki spawnera można usunąć z gamedaty moda a w ich miejsce skopiować pliki z kopii bezpieczeństwa przygotowanej wcześniej. * * * Dzięki powyższym wskazówką powinniście wejść spokojnie w świat moda. Błędy polonizacji oraz problemy fabularne proszę zgłaszać w tym temacie. Życzę udanej gry! Źródła: 11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 27 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 Może być ciekawie. Ale skoro zmieniono całkowicie fabułę i miejsce rozpoczęcia gry, ze starej Alternatywy w takim razie został tylko tytuł i tytułowa możliwość wyboru "wdzianka" dla GG. Najpierw trzeba będzie sprawdzić, czy usunięto wszystkie problematyczne sytuacje rozgrywki. Mnie np. GG zjadł mapę . Zamiast konserwy. A patch który miał naprawić spawn anomali, postawił mi je na Skadowsku, przed kwestowymi NPCami, takimi jak Kardan i Gonta. Kłaniać się nie musisz, jak mod się nada do tłumaczenia, to znajdzie swoją kolej. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anton Gorodecki Opublikowano 27 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 Muszę wam się przyznać do jednej fantazji odnośnie modów - zawsze chciałem polatać "krokodylem" lub innym śmigłem z widoku ze środka kabiny (jak w rasowym symulatorze lotów). Widzę że moje modlitwy zostały wysłuchane... Jaram się jak kubańskie cygaro na tą ALTERNATYWĘ 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 27 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 (edytowane) To już lepiej polataj sobie np w armie (o symulatorach nie wspomnę) bo co jak co ale jeżdżenie samochodami i pewnie latanie to nie jest to co fajnie się robi w stalkerze Edytowane 27 Stycznia 2016 przez tom3kb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cichy Opublikowano 27 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 Akurat latanie we wcześniejszej wersji moda było dopracowane - myślę, że się nie "skiepściło"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 27 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 W czymś jeszcze się latało kurde teraz sobie nie przypomnę i pupy nie urywało.. w Czasie Sojuszu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cichy Opublikowano 27 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 Tak. I nie było źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkk7 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Dokładnie w Czasie Sojuszu można było polatać ale to wyglądało jak siedzenie okrakiem na kadłubie a o prowadzeniu ognia nie wspomnę. Plusem na pewno był widok lokacji z lotu ptaka. Gdyby to był prawdziwy widok z kabiny to tylko się cieszyć, chyba że znowu to tylko u mnie tak pokracznie wyglądało :-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 28 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 To siedzenie okrakiem, było tylko na Kordonie. W Barze, siedzieliśmy już na stanowisku strzelca, bo trzeba było używać celownika. Ale i tak pilotował "automatyczny pilot" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkk7 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 U mnie w barze było tak samo jak na kordonie ale być może to tylko u mnie a u innych normalnie. To tylko taki detal bo mod był całkiem przyjemny i ten akurat fragment w niczym mi nie przeszkadzał, teraz przy okazji tak mi się przypomniało :-). Jakiś czas temu zauważyłem że kondotier nabrałeś ciałka bo przedtem trochę kościsty byłeś :-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 28 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Spasł się. że hej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 28 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 W końcu trzeba było pokazać bardziej ludzką twarz. W Zonie cuda się dzieją, kalendarz mi się parę dni temu obrócił, widocznie nowe obrazki są w nim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cichy Opublikowano 5 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 UPROSZCZONA WERSJA INSTALACJI: 1. Po wypakowaniu tego archiwum: https://mega.nz/#!SddTnITT!OA8B0EO2irbjajRGpPGzqmY-rIF9AC3cLFmdMdZuCSM nakładamy na zwartą tam gamedata tę z tego linku: https://mega.nz/#!7J93xYCI!YLOW_-g_kREsG1mh2hPQB2RKZz2GFBfp22KqpW62t3Y (nie zapominamy wyjąć gamedata z gamedata przed nałożeniem). 2. Do gry wstawiamy tylko powstałą z naszych działań gamedata i bin (plik gamedata.dbmm jest nam już niepotrzebny). 3. Kopia katalogu rus z przemianowaniem na pol. 4. Zmiany w pliku localization.ltx na taka postać: [string_table] language = pol font_prefix = ;_cent ;_west 5. Gramy. INSTALACJA NA POLSKĄ PLATFORMĘ: 1. Po wypakowaniu mamy katalogi gamedata, bin i plik gamedata.dbmm. 2. Zmieniamy nazwę pliku gamedata.dbmm na gamedata.dbm. 3. wypakowujemy gamedata.dbm tym: https://yadi.sk/d/UwfiuzqyoLQLP 4. Wypakowane katalogi wklejamy do gamedata ze zgodą na zamianę plików. 5. Kopia katalogu rus z przemianowaniem na pol. 6. Zmiana w pliku localization.ltx na taka postać: [string_table] language = pol font_prefix = ;_cent ;_west 7. Dodajemy parametr "-nointro" po spacji w elemencie docelowym w skrócie gry na pulpicie. 8. Wklejamy katalogi bin i gamedata do gry ze zgodą na zamianę plików. 9. Po pierwszym odpaleniu dostałem taki błąd: FATAL ERROR [error]Expression : I [error]Function : CInifile::Load [error]File : E:\stalker\patch_1_0004\xrCore\Xr_ini.cpp [error]Line : 166 [error]Description : Can't find include file: [error]Arguments : Arsenal\Ammo\ě209_spec.ltx leczenie: przemianować plik м209_spec.ltx na ě209_spec.ltx Lokalizacja pliku: C:\Program Files (x86)\THQ\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\gamedata\config\weapons\Arsenal\Ammo 10. Gramy Grę zaczynamy w pokoju z zegarem - oglądamy scenkę z dziewczynka. Budzimy się. Słyszymy nasze myśli: mamy podpisać kontrakt na eksplorację zony. Zastanawiamy się co mamy dalej począć. Przypominamy sobie sen. Ładuje się level i wsiadamy do śmigłowca. Miejscem docelowym jest Przedzonie... O śnie możemy przeczytać w zakładce w PDA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 10 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Czyli w pełni spolszczonej wersji jeszcze niema? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Diegtiariow Opublikowano 24 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Witam. Mam błąd przy przejściu z ATP na Czerwony Las. Oto wylot: FATAL ERROR [error]Expression : fatal error [error]Function : CRender::texture_load [error]File : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrRender\Texture.cpp [error]Line : 295 [error]Description : <no expression> [error]Arguments : Can't find texture 'wpn\fn2000-ŔĚĘ-n' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anatolij Opublikowano 24 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Brak tekstury broni. wpn\fn2000-ŔĚĘ-n' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ranger801 Opublikowano 24 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Wejdź do gamedata\textures\wpn\ skopiuj kopiuj dowolną teksturę i nazwij ją: fn2000-ŔĚĘ-n Jakaś broń nie będzie wyglądać jak powinna ale wylot zniknie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Diegtiariow Opublikowano 24 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 (edytowane) Dzięki. Pomogła zamiana z FN2000-АМК-N na fn2000-ŔĚĘ-n. Przydają się czasami przejścia z Alternatywy 1.2: https://cloud.mail.ru/public/92a3d6d71397/ALTTELEPORTS.rar Posąg: http://abload.de/image.php?img=ss_kamil190_02-25-16_fbr9b.jpg Już nie: http://abload.de/image.php?img=ss_kamil190_02-25-16_psq0f.jpg Edytowane 25 Lutego 2016 przez matri32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Diegtiariow Opublikowano 25 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 (edytowane) Jak dostać się do schowka w Limańsku w spożywczaku? Najpierw musimy dostać się do tej beczki: http://www.imagebam.com/image/d05320467399722 Potem musimy uważać na liany: http://www.imagebam.com/image/dc658e467399728 http://www.imagebam.com/image/27c2d4467399735 http://www.imagebam.com/image/3c6f06467399714 , przedostając się przez brązowe drzwi. Za półką jest schowek. http://www.imagebam.com/image/f18200467399717 Zawartość tego schowka jest taka: http://www.imagebam.com/image/2a742b467399745 Edytowane 25 Lutego 2016 przez matri32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2016 To moja kolejna przymiarka do Alternatywy. Dwie poprzednie wersje poszły do kosza ze względu na bug poganiany bugiem. Pytanie do lutowych graczy. Wybraliście stalkera czy wojskowego? Patrząc na rus graczy, w związku z trudnościami jakie zastosowano w tej wersji dla stalkera, większość rezygnowała i grała za wojaka. Widać to po proporcjach filmików z przejścia. Tylko jeden jest za stalkera. Oglądałem tylko początek, więc nie wiem czy wytrwał dalej. W poprzedniej wersji dla stalkera było więcej zadań, umożliwiających zebranie wyposażenia i zgromadzenie kasy na łapówkę dla wartownika na przejściu. Wygląda mi na to, że tym razem zrobiono wszystko, aby zniechęcić do gry jako stalker i prawie zmusić do gry jako żołnierz. Pozyskanie dwu psich ogonów, potrzebnych do wykonania zadania na strzelbę, jest próbą nerwów i potrzebą wielu powtórzeń, bo nie zawsze oba psy je mają. Dopiero za trzecią powtórką, ale o dwa savy wstecz zaczynając, drugi pies dał mi ogon. A ich odporność na ciosy nożem, to katastrofa. No i moment blokady możliwości samodzielnego wyboru. To nie alternatywa, ale pułapka, nie pozwalająca na zrobienie zadań na Przedzoniu, przed "zaciągnięciem się". Pytam, czy stalkera w dalszej części gry, szczególnie na Kordonie i Bagnach, w tej wersji też czekają takie przegięcia? Zaton, to lokacja "przelotowa" na początku, więc się teraz nie liczy. Wystarczy tylko porozmawiać z Brodą. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naznaczony2001 Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Mod jest extra ale bez spolszczenia :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 No i co . Powie ktoś, za jaką postać grał ? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eru1010 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 A tak w kwestii spolszczenia, wiadomo coś na jego temat? Chętnie bym zagrał w tego moda, ale wersja RUS mnie bardzo odstrasza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tario Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Na necie możesz poszukać też wersji angielskiej jeżeli takowy znasz, nie wiem czy jest dobra czy nie, ale ostatnio patrzyłem to gdzieś wersję angielską widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacjent1972 Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 1 godzinę temu, Tario napisał: Na necie możesz poszukać też wersji angielskiej jeżeli takowy znasz, nie wiem czy jest dobra czy nie, ale ostatnio patrzyłem to gdzieś wersję angielską widziałem. Nie wiem czy chciałeś ukierunkować pytającego czy dać mu nadzieję. Misją forum jest między innymi pomaganie innym graczom, może kolega @Eru1010 nie wie jak znaleść tą angielską wersję Alternatywy 1.3 więc skoro widziałeś takową to wstaw mu linka by sobie pobrał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.