Skocz do zawartości

Alternatywa 1.3


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki. Wybrałem opcję stalkera. Odkryłem, że Mer pojawia się zaraz po tym jak Striełok powie, że się pojawi. W tym momencie trzeba przerwać rozmowę i iść  na zaplecze, nie można klikać dalej rozmowy. Jeśli kontynuujemy rozmowę, to Mer już się nie pojawi. Moim zdaniem nie powinno tak być bo tu bardzo łatwo jest o zepsucie niechcący scenariusza gry i utknięcie w martwym punkcie. Jeszcze wracając do opcji żołnierza, to za pierwszym razem chciałem grać własnie jako żołnierz ale ca chiny nie umiałem znaleźć dowódcy w tej bazie. Nie dało się z nikim rozmawiać. Tak samo misja dla Barbary w sklepie. Przynoszę czwartą skrzynie, a ona już nic z nią nie robi i nie ma żadnej opcji rozmowy. Tylko Co słychać. Na prawdę nie rozumiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chszarz Zacznę od handlarki. Aby z nią mieć pełną rozmowę, musisz w swoim inwentarzu mieć 4 skrzynki. Z fabryki zabierasz je samochodem. Ona na samochód daje ci namiar. Praktycznie robisz to tak, że przynosisz skrzynki i stawiasz przy samochodzie tak, aby mając 4. móc je zabrać do plecaka i mieć możliwość wsiąść do samochodu. Podjeżdżasz pod sklep, wysiadasz, wyrzucasz skrzynki i biorąc tyle ile możesz, zanosisz do sklepu w takie miejsce, aby mieć możliwość zabrania do plecaka i opcję rozmowy. Wtedy się z nią rozlicz. W Twojej grze, mer powinien mieć dialogi na transport i miejsce do spania. Ale to będzie zależało od wyboru dialogu ze Striełokiem. I musisz mieć sporo kasy.

Natomiast jak wybierzesz opcję do woja, to powinieneś dostać zadanie za spotkanie z dowódcą. Bez tego zadania jego nie będzie. A on jest w tym pierwszym piętrowym budynku na parterze po lewej. Opcję do woja, można wybrać też u Striełoka.

Jak już pisałem, v.1.4 zamazało mi obraz gry w poprzednie wersje. A w nie grałem bardzo dawno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. No nie mów że to tak trzeba było zrobić z tą handlarką. Skąd miałem wiedzieć że to trzeba samochodem?? Chyba sobie odpuszczę, bo nie chce mi się zaczynać gry chyba czwarty raz z kolei. Bez poradnika granie w tego moda jest bez sensu... A czy w wersji 1.4 też są takie szopki czy może jest jakoś jaśniej pokazane co trzeba robić?

Edytowane przez chszarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurka wodna, powiem tak. Nie wrzucajcie prosze dziadostwa, modów, w które sam diabeł nie wie jak grać. Teraz to już mi się naprawdę ciśnienie podniosło. Udało mi się wreszcie po długiej i bezsensownej walce i kombinowaniu sprzedać te głupie skrzynki i wcześniej zrobić tak, żeby w końcu pojawił się Mer. Myślałem że to już wystarczy żeby zdobyć wymagane 5000 rubli na przepustkę i zgodnie ze scenariuszem (a nie na własną rękę) wydostać się z Przedzonia a tu taki wał. Podchodzę do żołnierza, który właśnie prosił o wymagane 5000 rubli na przepustkę a tu nie ma opcji żeby mu je dać. Nie może tak być żeby człowiek za każdym banalnym posunięciem kombinował jak koń pod górę co trzeba zrobić żeby gra zaakceptowała wykonanie misji i sam się domyślał co autor miał na myśli.

Edytowane przez chszarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chszarz Masz rację z tym niedopracowaniem. Ale gdybyś zagrał tak jak ja w jego pierwsze wersje, to ta byłaby doskonałością. I szkoda, że od razu nie ściągnąłeś v.1.3.2. Jeśli nie znasz rosyjskiego, to v.1.4 nie jest jeszcze przetłumaczona.

Początki w każdej wersji są takie same, więc problemy jakie miałeś mogą się powtórzyć.

A co dotyczy samochodu przy zadaniu z handlarką, to ona o tym samochodzie mówi, że jest za sklepem. A nazwa Alternatywa, nie dotyczy tylko tego, za kogo będziesz grał, ale również i wyborów przy dialogach. Skutki wyboru są nieodwracalne. Więc jak masz taki dialog z wyborem, to to wcześniej zrób zapis z którego będziesz rozmowę mógł powtórzyć. A po dialogu sprawdź w PDA, jakie zadanie (zadania) się pojawiły. Bo możesz wybrać nie to co chciałeś.

I jeszcze raz radzę zacząć od wojaka, obojętne czy idąc do koszar od razu ze zrzutowiska, czy dopiero w rozmowie ze Striełokiem. Armia Cię odpowiednio wyposaży, więc się nie sil na samodzielne doposażanie. Za to zbieraj kasę, bo jej potrzeba setki tysięcy na zadania. I nie bierz zadań od innych enpeców. To zostaw sobie na drugą grę za stalkera.

No i życzę gry mniej problemowej i :viva:.

Mnie ciężko będzie Ci pomagać, choć w v.1.4 gram już 3 postacią - żołnierzem - bo zmiany są zbyt duże i mógłbym niechcący dać Ci złe podpowiedzi. Ale są dość przejrzyste filmy z tej wersji, to mogę pomóc w ich wyszukiwaniu.

1. początek i gra za stalkera.

https://www.youtube.com/watch?v=HmABLK_osRQ&list=PLQazZ5fwvjbkBL5wS90HR8S30OOqWhw38

2. A tu za wojskowego.

https://youtu.be/zTfNqtAfs1U?list=PLHdLpUqGg18y5g00SzWCQ8h1XHHFTujTI

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chszarz jak w/w dziewczyna nawija do ciebiwe w czasie dialogu w temacie skrzynek: ...uazik jest za magazinem (sklepem).

jesli zaczniesz karierę jako trp to masz krótszą droge do hakerów na Bagnach (niebo) i są na czerwono ale! ty nie strzelasz to oni także do ciebie nie strzelają.

p.s. szturmowik (Mi - 24) z bagien na Jupiter masz jako trep za darmo. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak spróbuję gry dalej jako stalker. Bardziej mnie kręci zdobywanie broni a nie od razu wypas :) Nauczyłem się już robić twarde zapisy przed każdym dialogiem. Widziałem że wersja 1.3.2 nie jest przetłumaczona, a niestety nie znam rosyjskiego. Z angielskim raczej średnio u mnie. Dlatego chyba musze pozostać przy tej wersji. Jeśli uda mi się w końcu wyjść z tego przedzonia, ale w taki sposób że dalsza gra będzie możliwa i nie zepsuję scenariusza ok. Pamiętam że poprzednim razem udało mi się przejść na Zaton (ale metodą "na pałę") i dalej ale nie umiałem wrócić z powrotem do Przedzonia. Nie załatwiłem sobie przewodnika powrotnego i utkwiłem w miejscu. Nie kojarzę żeby sklepowa mówiła coś o UAZ-iku. Znalazłem go przypadkiem za sklepem. Ale mogłem niedoczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mirzal Jeśli po wykonaniu kupy zadań na Przedzoniu legalnie dotrzesz na Zaton, porobisz zadań, to albo Broda, albo Kardan podpowiedzą Ci sposób powrotu przez Leśnictwo. Ale jak pójdziesz legalnie po myśli autora moda, to stracisz połowę z tego co niosłeś na Przedzonie. Ale moda można oszukać. Zobacz w Poradniku @cichy , bo on to ładnie opisał, jak wykorzystać plecak-schowek do zachowania swoich maneli. A z czasem chyba pojawi się drugie przejście, pozwalające już swobodnie łazić w te i nazad.

I taka podpowiedź. Ponieważ w v.1.3.2 raczej nie było zmian dialogowych i zadaniowych, poprawiano działanie moda, to możesz spróbować na niego nałożyć spolszczenie od 1.3

Nic nie stracisz, za to zyskasz.

A jak zagrasz wojaka, to wyposażenie kontraktowca jest sporo za słabe, aby z nim działać poza Przedzoniem. Tak samo musisz dorobić się sporo lepszego, a to wcale nie jest takie łatwe. I pamiętaj, że ugrupowania nie pałają miłością do wojak daleko w zonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Udało mi się trochę pociągnąć fabułę, na razie robię różne misje żeby uzbierać pieniądze na artefakt Likwidator. Ale zauważam następującą rzecz charakterystyczną chyba tylko dla tego moda. Przeciwnicy, których zabijam nie mają w ogóle przy sobie amunicji.  Po zabiciu np. bandyty okazuje sie że ma on przy sobie tylko AK i bardzo rzadko tylko kilka nabojów w magazynku. A czymś przecież strzelają. Coś tu nie pasuje. Chcąc wykonać jakąś misję, jak np. likwidacja grup bandytów ciągle jestem stratny, bo muzę kupować amunicję i nie da się jej pozyskać. Często za wykonanie misji dostaję mniejszą kwotę niż na zakup amunicji... Tak się nie da... Czy jest może jakiś parametr w plikach, który definiuje ilość posiadanej amunicji przez zabitego NPC-a? Bo chyba tylko tak będzie się dało się to ugryźć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Dzięki :)

Ehh, musze powiedzieć jeszcze jedną rzecz, bo mnie znowu naprawdę rusza tym razem. Dlaczego tak jest, że przejście z Kordonu na Bagna jest pod ciągłym ostrzałem z BTR-ów? W kierunku na bagna da się od biedy przejść chowając się za drzewami i licząc na to że nie zostaniemy trafieni podczas przelotu od drzewa do drzewa, a z powrotem na dzieńdobry dostaję strzała i jest koniec gry. Ja przechodzę to miejsce zawsze na włączonym trybie bez obrażeń. Inaczej się nie da. Czy jest to normalne i co tu znowu autor miał na myśli... Niech to będzie pytaniem retorycznym bo nie wymagam odpowiedzi. Poprostu rusza mnie takie coś i uważam że fajna gra niepotrzebnie jest spier*** przez takie coś. Podobnie jak wczesniej wspomniany brak amunicji i przeskalowana odporność mutantów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chszarz Tak sobie to autor moda obmyślił, bo to jego zbójeckie prawo. Też się z tym męczyłem. W v.1.3.2 nie grałem, to się nie wypowiadam.

Nie wiem jak to jest w 1.4, bo zrobiłem pozostałe możliwości oprócz stalkera, a w nich ten problem nie występował. trzeba Liczyć na to, że znajdzie się ktoś, kto v.1.4 przetłumaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh w końcu po drugim podejściu ostatecznie poddałem się jeśli chodzi o grę w tego moda. Za dużo jest sytuacji w których nie wiadomo jaką misję najpierw trzeba robić. Jak wchodzę na jakąś lokację to po jakiejś minucie nagle ginę. Domyślam się że jest to wynik gry nie zgodnie ze scenariuszem (którego sam diabeł wie jak się domyślić), co chwilę wyloty na misji obrony Zapory przed monolitowcami (też nie wiadomo czy trzeba robić tą misję czy nie a jak już to kiedy). Tego już jest za wiele. Pozostaje czekanie na spolszczenie wersji 1.4...

Edytowane przez chszarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chszarz Muszę Cię pocieszyć, że nie jesteś pierwszym który nie dał sobie rady z tym modem. Tak u nas, jak i tam u nich. Miał autor moda pomysł, miał fantazję, ale często brakło mu wytrwałości w dopracowaniu szczegółów. Czasami miałem wrażenie, że bardziej zależało mu na kwiatuszkach ( np.czerwone maki w zatrzęsieniu ) które bardzo obciążały sinik, niż na spójności scenariusza. A co dotyczy niejasności postępowania, to tu działa również tytuł moda "alternatywa". Wybierasz nie tylko postać którą grasz, ale musisz też dokonywać alternatywnych wyborów dla każdego następnego kroku.

Jedyne co mogę Ci poradzić, to gra za wojskowego. W niej nie ma aż tylu zawiłości, niejasności, a mimo to nie jest łatwiejsza. Też ma kilka "fantazyjnych" momentów, które jednak można pokonać. Jeśli nie usunąłeś moda, to zacznij nową grę i zostań kontraktowcem.

A spolszczenia v.1.4 możesz się nie doczekać, bo rosyjsko-języczni tłumacze się wykruszyli. Został jeszcze aktywnym tylko @metek58 i działająca "w tele"@yellow .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dezerter06 Jako żołnierz wykonujesz zadania które dostajesz od kapitana. Zrobisz pierwsze, wracasz z meldunkiem i dostajesz drugie itd. A wykonując te zadania, też będziesz miał sytuacje "alternatywne" i wybór zależy od Ciebie.

Ja już grałem w ostatnią ( nie przetłumaczoną ) wersję, sporo różniącą się od jak sądzę przetłumaczonej w którą grasz, więc nie chcę wchodzić w szczegóły.

DODANO.

Nie wiem na ile pomocny będzie Ci poradnik filmowy po rosyjsku, ale tu go masz:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLHdLpUqGg18y5g00SzWCQ8h1XHHFTujTI

Jest dla v.1.3.2 , ale nie powinno być w nim różnic fabularnych.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael zmienił(a) tytuł na Alternatywa 1.3
  • Agrael przypiął/ęła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.