Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@OldManJa tak samo mogę pomóc z testami :D W sumie przy tłumaczeniu jeśli potrzebujesz jakiejś pomocy to też pomogę!

Miałem plany, żeby spróbować zaadaptować spolszczenie OLR 2.5 do 3.0 (taa chyba nie potrafię usiedzieć bez dłubania przy czymś), ale przerosło mnie to zadanie :P Za duży tam burdel w tekście i roboty bardziej na kilka osób, a nie na jedną + tekst jest napisany w taki sposób, że DeepL wypluwa jakieś idiotyzmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Szczepan9205 napisał(a):

... chyba nie potrafię usiedzieć bez dłubania przy czymś...

Też się na tym łapię, że granie graniem, ale można robić coś więcej i sam nie wiem co daje większą satysfakcję...
Mam już plany co po The Exception. Jeden mod będzie retro i jeden z 2022 roku, ale to potem...

Co do dzisiaj. Właśnie kończę tłumaczenie The Exception (zostało mi do przetłumaczenia niecałe trzy pliki).
Może skończę dzisiaj, ale raczej jutro najpóźniej pojutrze.

Potem będą testy i będę o Tobie pamiętał :) 
W sumie z Tobą mam na myśli cztery osoby bo będą to testy zamknięte.
Co do 
spolszczenia OLR 2.5 do 3.0 to z chęcią pomogę tylko muszę dokończyć temat j/w.
Pozdrawiam.

         

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OldManNawet na dwie osoby tłumaczenie OLR 3.0 to mega dużo roboty, co chwilę wychodzą nowe łatki i jeżeli nawet @vidkunsen pisze, że "Mod chwilami jest zakręcony jak wek" to nie wiem czy jest sens w ogóle to ruszać. Ogółem mam wrażenie jakby nad OLR 3.0 pracowała jedna osoba, a nie ekipa modderów.

No, ale dobra, nie ma co offtopu robić, jak skończysz to wal jak w dym, potestujemy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, LisKot napisał(a):
 
 
 
 

Dogrzebałeś się do tego USD?
Szukałem w necie jak zmienić walutę, ale znalazłem same odpowiedzi typu: a komu to potrzebne, a po co to zmieniać.

Dogrzebałem.
Taka zmiana jest możliwa tu jest dyskusja o tym:

Niewiele z tego rozumiem i nie wiem czy nie będzie się trzeba z tym USD pogodzić - szkoda.
Mam pewne przypuszczenia dlaczego w tym modzie jest USD.
To jest mod z 2024 roku na Ukrainie trwa wojna z Rosją.
Wychodzi na to, że może chodzić o poprawność polityczną i autor był ostrożny lub nienawidzi rosjan.
Okazuje się, że twórcy STALKER 2 też stoją przed tym dylematem - żeby światu nie podpaść...
Tu jest ciekawa dyskusja na temat dlaczego nie RU.

  Jak dla mnie to dziwne, bo akcje STALKERÓW toczą się na Ukrainie, która wtedy była częścią ZSRR i posługiwano się tam rublem, ale co ja tam wiem...     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumaczenie - tłumaczcie dokładnie i dosłownie (stalker na wesoło, środa 19:41 - mój wpis) to i fabuła się sklei.

Dolary jako druga i wazniejsza waluta w Rosji carskiej/zsrr/wnp/federacje oraz białorus i ukraina istaniała juz w XX w tzw. n.e. i jest ważniejsza i realna wobec rubla czy innych nic nie wartych miejscowych walut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, vidkunsen napisał(a):

Tłumaczenie - tłumaczcie dokładnie i dosłownie (stalker na wesoło, środa 19:41 - mój wpis) to i fabuła się sklei.

Dołożę wszelkich starań  i tłumaczenie wskazanego fragmentu już jest:

  <string id="st_agr_cpt_smirnov_dialog_5">
    <text>Kur.., widzę, że wpadłem na wieczernice do klaunów? Mam w dupie ciebie i twojego generała. Sram na wasze rozkazy.</text>
  </string> 
Będzie też taki smaczek w Encyklopedii:
cyt.: ...Być może wskoczycie najpierw nogami prosto w „maszynkę do mielenia mięsa”, i traficie wprost do łóżka Sidorowicza, a może przeniesiecie się w czasie...

 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oldman - skoro sa w grze przekleństwa to nie bawmy się w ...pik ;) i tłumaczmy dosłownie, ty co chwile ja dorywczo.

Gracz bedzie miał pełny obraz stosunków w strefie i mniej błedów w decyzjach.

:);) 

p.s. ulubione zdanie z dokumentu księcia płockiego XIV w tzw. n.e. : huius curvo facorum - oni (książę ze switą) gdzieś tam *e tej okolicy) zakręcają. ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OldMan - nie mogę bo już moda nie mam na kompie - mam mało miejsca i jak przejdę moda to go usuwam.

Wolna gra - friplej - okazała się nieciekawa po przejściu moda, brak konkretnych zadań, dałem sobie spokój i gram już w innego moda.

Nie brakuje modów w sieci, także buildów w które można pograć.

p.s. True Story także usunąłem po przejściu jak i wiele innych modów, mogłeś się wcześniej odezwać.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@vidkunsen Dzięki za odpowiedź.
Mam jeszcze pytanie czy przeglądałeś w PDA zakładkę dziennik:

 ss_oldman_02-22-24_21-12-05_(shadows_valley).thumb.jpg.346935bb6cdf27309ec39b95d2e3ca88.jpg
Pytam bo oglądałem rus filmy z ogrywania moda i nigdzie tego nie znalazłem.
Jak już wyżej pisałem, autor to taki trochę "leniuszek" i domyślam się, że spędziłem ładnych kilka godzin 
na tłumaczeniu encyklopedii, która i tak nie będzie działać... 

Został mi do przetłumaczenia tylko plik z dialogami ale...
Na próbę poszedłem do Sidrowicza i sprawdziłem opisy przedmiotów.
Okazało się, że muszę wrócić do tłumaczenia pliku weapons, a że ma ponad 1800 wierszy (które tylko częściowo są spolszczone) więc trochę się jeszcze zejdzie. Potem dopiero wrócę do dialogów.

Taki przykładowy obrazek z Doliny Cieni:
ss_oldman_02-22-24_21-02-45_(shadows_valley).thumb.jpg.a7cc2f9a6891b7ea50b4214418c7d4f8.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OldMan - zaglądałem i były tam tylko informacje które już znałem.

W czasie rozgrywki lecą informacje, że dana zdolność, lokacja, ofiara itd/itp jest juz do obejrzenia w zakładce dziennik.

Bardziej przydatna była informacja ile jeszcze stref anomalnych mam do zaliczenia by mieć komplet. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Starika.. napisał(a):

@OldMan

Nie chcę poganiać w żadnym razie, ale jak Ci idzie? 👉👈

Źle...
Mam ostatnio za dużo problemów w pracy, żebym mógł się skupiać w pełni nad tłumaczeniem.
Żeby było jasne.
Nie odbieram Twojego postu jako nacisk, ale to jest na takiej zasadzie: gdybym wiedział, że się przewrócę to bym się położył...
Czyli nic na forum bym nie pisał, a tym bardziej nie podawał na jakim etapie są prace.
Dodatkowo, pisałem już parę razy wyżej , że autor moda to taki trochę leniuszek...
Został mi do przetłumaczenia ostatni plik z dialogami i mam zrobione 1/3, ale to co wymyślił autor, a jak to będzIe miało sen po naszemu to są dwie różne bajki... Muszę łączyć dialogi + myśli bohatera + wiadomości SMS, co powoduje, że często muszę wracać się o kilka kroków wstecz żeby to miało sens.

NAJWAŻNIEJSZE !!!
1. Tłumaczenie dokończę.
2. Mam pomysły na następne kilka tłumaczeń i jedne będą aktualne inne retro, ale jedno z nich jest dla mnie szczególne ;)
ten2.thumb.jpg.ea1f08b953f82bc60e1f145d0ef7436e.jpg

I pomyśleć, że 12 lat temu były pomysły na STALKERA, które mim zdaniem dorównują grafiką i rozwiązaniami obecnym modom, a niektóre przewyższają...    
 

  • Super 1
  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dawno nie było żadnych wieści o postępach w tłumaczeniu moda.
Więc, prace są już ukończone.
Trwają zamknięte testy i ostatnie szlify.
Może to będzie taki wielkanocny zajączek :) 
Mój aktualny stan posiadania:

ss_oldman_03-20-24_12-05-21_(agroprom).thumb.jpg.35cd9f7c423c38babea2c9fb19abdc52.jpg

Powiem tak.
Warto czekać. Nie wiem ile czasu zajęły prace moderowi, ale ogrom pracy jest BARDZO widoczny.
Wszystko jest bardzo rozbudowane, gra się szybko. Jak widać na zrzucie szybko można się dorobić dobrego sprzętu.
Są nowe lokacje, a te na których już byłem też są przebudowane.
DUŻE wrażenie zrobiły na mnie podziemia pod Okolicami Agropromu, które płynnie przechodzą w te ogólnie znane.
Gęsia skórka była ;) 
ss_oldman_03-19-24_14-16-40_(agrokat).thumb.jpg.8adc9d5ed595dc59f458b351f6924970.jpg

Taki nowy widoczek:

ss_oldman_03-17-24_22-44-03_(shadows_valley).thumb.jpg.7ca67295c38c0818fb23cbc156cb1bff.jpg

Polecam :)  
  

  • Dodatnia 5
  • Ekstra 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy zbliżąją się do końca. Może nawet dzisiaj (najpóźniej jutro) dogram parę kwestii jestem już w Martwym Mieście.
Tak się zastanawiam nad dodaniem do moda wskazówek. Na zasadzie dla chętnych ;) w spojlerze.
Będzie można szybciej się dorobić i rozwiązać kilka trudnych sytuacji, zmiast wyrywać włosy z głowy.
To nie są, żadne lewe triki tylko dokłądniejsze zwiedzanie lokacji.
Co o tym sądzicie? 

 

  • Super 1
  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ss_daniel_03-21-24_17-21-57_(agroprom).jpg

@OldMan Tak jak @tom3kb pisał - porady nie zawadzą. W wielu wstawkach takowe mamy i na pewno ktoś z nich skorzysta. 

Dodam jeszcze od siebie, że grałem w The Exception po polsku, bo @OldMan pracuje nad jego polską wersją i zaprosił mnie do testów, ale moda nie ukończyłem. Ostatnio mam troszkę na głowie + wymieniłem "bebechy" w PC i cieszę oko, chociażby CP 2077 :) Powiem tak - mod daje radę, ale jest kilka potknięć. Lokacje są duże, a zadań na nich niewiele. Miałem także kilka wylotów. 

Koneserzy i ciekawscy zagrają, a my zyskamy do swojej kolekcji kolejnego moda po polsku, ale nie jest to projekt wybitny. Hm... Jak się tak zastanowić, to ostatnio brakuje modów. Takiej posuchy, to od lat nie widziałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.