Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Trucker64 - wyglądają jakby mieli spotkanie z zaspaną Meduzą. ;) :)

image.jpeg.9380ea3bdfd639b2e6323132a7740f58.jpeg

Misje:

10 najlepszych modów do S.T.A.L.K.E.R. 2 na koniec 2024 r. (Źródło: https://cq.ru/articles/gaming/10-luchshikh-modov-dlia-stalker-2-v-kontse-2024-goda)

https://cq.ru/articles/gaming/10-luchshikh-modov-dlia-stalker-2-v-kontse-2024-goda

Jak stawiać mody na stalker 2.

Aktywacja konsoli i fotomod:

https://stalkerportaal.ru/load/Stalker-2-Mody/stalker-2-aktivaciia-konsoli-i-fotomod/157-1-0-3645

https://disk.yandex.ru/d/2eShFxw4Hnu0yg

Spoiler

444534-960.thumb.webp.d1af729344c0f2fe0115c2e5eaa871ec.webp

Spałner:

Spoiler

https://stalkerportaal.ru/publ/stalker_2/stalker_2_spavner_komandy_dlya_spavna/13-1-0-244

> Przed użyciem poleceń musisz pobrać i zainstalować konsolę w grze, jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej. Po zainstalowaniu i aktywowaniu konsoli. W samej grze włącz ~ (Jeśli nie jest aktywowany w grze, spróbuj zmienić język, naciskając Shift+alt podczas gry) Po tym wszystkim, jeśli konsola w grze działa, wklej skopiowane polecenie do konsoli, a przedmiot/ekwipunek pojawi się przed postacią. Ciesz się, Stalkerze. Sposób użycia: Aktywuj konsolę do gier (~), następnie wpisz lub wklej skopiowane polecenie do konsoli i naciśnij Enter.

> Перед использованием команд, Вам надо скачать и установить консоль в игру, если не сделали ранее.
После установки и активации консоли. В самой игре включить её на ~ (Если не активируется в игре, то попробовать сменить язык нажатием клавиш Shift+alt находясь в игре)
После всего этого, если консоль в игре работает, вставить скопированную команду в консоль и перед персонажем появится предмет/снаряжение. Приятного использования, Сталкер.

Использование: Активируйте консоль игры (~) после чего пропишите или вставьте скопированную команду в консоль и нажмите enter.

Przykładowe komendy po wciśnięciu tyldy - ~ :

Использование: Активируйте консоль игры (~) после чего пропишите или вставьте скопированную команду в консоль и нажмите enter.


Патроны

































 
Броня и шлемы








































 









 




 
Артефакты




















































































































































 
Обвесы
























































































































































































 
Оружие




































































































 
Квестовые предметы




































































































































































































































































































































































































































 
Ключи




























 
Гранаты
XSpawnItemNearPlayerBySID TemplateGrenade
XSpawnItemNearPlayerBySID GrenadeRGD5
XSpawnItemNearPlayerBySID GrenadeF1
Детекторы
XSpawnItemNearPlayerBySID TemplateDetector
XSpawnItemNearPlayerBySID Veles
XSpawnItemNearPlayerBySID Bear (Вылет игра)
XSpawnItemNearPlayerBySID Echo
XSpawnItemNearPlayerBySID Gilka
Продовольствие



















 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fiodor89 Z włączonym generowaniem klatek FSR powinno dać radę.

15 godzin temu, gucio46 napisał(a):

Mam duże problemy ze zdobywaniem artefaktów sa tak otoczone anomaliami  ze aż nie mam ochoty na nie ,czy tylko ja ?

Anomalie grawitacyjne i elektryczne zatrzymujemy poprzez rzucanie w nie śrubą, wtedy mamy 2-3 sekundowe okienko, żeby przez nie przejść albo zdobyć artefakt w trudno dostępnym miejscu.
Anomalii toksycznych da się uniknąć, należy w przykucu i powoli przechodzić obok nich.
W anomalie termalne niestety trzeba wchodzić z apteczką lub dobrym kombinezonem/artefaktem na pasie.
Zdobywanie artefaktów jest łatwe, trzeba po prostu poświęcić chwilę czasu, wyczuć zachowanie i nie biegać po polu na wariata. Pośpiech zabije najszybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ignachinio cześć, no...sporo czasu upłynęło, życie wciągnęło mnie niczym Zona samego Striełoka...stęskniłem się za OP-2.2, ale nie będę tu off-topu robił. Co do samego Stalkera 2 ─ muszę PC wymienić, bo ma już 10 lat. Nawet nie zabieram się za grę...jestem cierpliwy, może za rok sobie zagram jak już wyjdzie 10 patch'y i SDK do modyfikacji. Wtedy będę szalał...może nawet będę tą grę modował?, ale zdecydowanie nie dziś...

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trucker64 - w końcu to "powinność" każdego samca alfa - zaznaczyć teren.  ;)

W ramach dyskusji:

Quo vadis, quen sabe?

1/ Rosyjskie władze wysyłają swoim obywatelom ostrzegawcze komunikaty zakazujące kupowania i grania w STALKER-a 2: Heart of Chornobyl. Czynności te miały być traktowane przez tamtejsze władze jako zdradę kraju oraz wspieranie "ukraińskiego terroryzmu".
  Sam deputowany Dumy, Anton Gorelka miał wyznać, iż wobec takowych jednostek mogą być wysuwane bardzo surowe konsekwencje.

2/ W grze jest tylko język ukraiński i angielski oraz napisy na murach, ścianach tylko po ukraińsku.

Czyli nie Striełok a Striłciw.

2/ kawałek który wkur..., denerwuje Rosjan i jest słuchany przez wojsko ukraińskie a występuje w grze, GSC wspiera wojsko ukraińskie:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem cosik o tym, by ktokolwiek wrzucił polskiego lektora do S2, czy to profesjonalnie, czy za pomocą sztucznej inteligencji. Nawet tutaj ktoś z Was wrzucił krótki materiał, próbkę jak ma to wyglądać. Ciężko będzie, Mirosław Utta ma swoje lata, większość graczy jest przyzwyczajona do jego głosu, który dodawał klimatu. Zauważyłem iż mimo tego, że mój sprzęt nie spełnia nawet wymagań minimalnych (choć S2 odpalił i bez wylotów do pulpitu, tylko że gra chodziła w 5-10 klatkach na sekundę), to w grze nie ma noktowizji, a pamiętam, że w podstawowej wersji, to znaczy w Cieniu Czarnobyla, był noktowizor w pewnym momencie dołączony do konkretnego kombinezonu.

Śmieszne jest to, że gracze szybciej łatają grę za pomocą fanowskich modyfikacji, aniżeli twórcy, choć Ci ostatni poprawią to w porządny sposób. W przyszłości, gdy będę miał odpowiedni sprzęt, to chciałbym, by zaimplementowano wszelakie niuanse, oraz poprawiono A-life, w tym sztuczną inteligencję, bo ta momentami potrafi dosłownie zidiocieć. Przykładowo, dziki i psy szalały wokół ogniska walcząc między sobą, a siedzący przy nim stalkerzy, siedzieli jak gdyby nic. :D

Edytowane przez Skryty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb Uu to lipa, taki spory obszar, a lornetki nie dali. Paskudy jedne. Na pewno twórcy dadzą taką możliwość w kolejnych łatkach. Śmiano się nawet z tego, że latarka czołowa, którą nosi Skif, ma za słabą moc, że przez co słabo widać. 

@vidkunsen Tyle dobrze w tym wszystkim, że nie blokują fanowskich modyfikacji jak to bywa w innych, growych korporacjach, że nie dopuszczają do głosu graczy. Skutek później może być taki, że i tak będzie z projektu za przeproszeniem: dziadostwo. 

 

Ogólnie, daleka droga, nim gierka będzie stabilna oraz będzie miała wszelkie potrzebne elementy do przetrwania w Zonie. Podobnie było w Cieniu Czarnobyla i kolejnych częściach, gdzie też trwało co nieco czasu, gdy twórcy z GSC wypuszczali etapowo łatki, aż do finalnej, stabilnej, komforrtowej wersji. 

Bawi jeszcze fakt, że gracze porównują S2 do Anomaly: Gamma, która ostatnia jest tak rozbudowana, że praktycznie porównanie wydaje się być do czapy, do bani. Do tego, jeszcze chcą ludziska, gracze, mimo iż S2 miało niedawno premierę, to już oczekują w przyszłości, że wyjdzie Stalker 2 Anomaly: Gamma 2. Hehe, mym zdaniem, marzenie ściętej głowy, przynajmniej na daną chwilę. :D

Edytowane przez Skryty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Skryty napisał(a):

Bawi jeszcze fakt, że gracze porównują S2 do Anomaly: Gamma, która ostatnia jest tak rozbudowana, że praktycznie porównanie wydaje się być do czapy, do bani. Do tego, jeszcze chcą ludziska, gracze, mimo iż S2 miało niedawno premierę, to już oczekują w przyszłości, że wyjdzie Stalker 2 Anomaly: Gamma 2. Hehe, mym zdaniem, marzenie ściętej głowy, przynajmniej na daną chwilę. :D

Szczególnie w ostatnich latach duża ilość nowych graczy zaczynała swoją znajomość z STALKERem od Anomaly lub jej pochodnej. Idąc głębiej, duży procent tychże graczy grało wcześniej w taktyczne strzelanki, stawiające spory nacisk na realizm, typu Escape from Tarkov. Bardzo często gracze Ci nie mają świadomości, że niezmodyfikowane części STALKERa miały praktycznie niewiele wspólnego z Anomaly pod względem poziomu trudności i mechanik. Ba, bardzo często gracze Ci nie wiedzą nawet, jak wyglądały oryginalne gry. Fakt faktem, niektórzy nawet przed premierą narzekali, że gameplaye z STALKERa 2 nijak mają się do Anomaly i że gra wydaje się zbyt "prosta", "arcade'owa".

Dla takowych, jak zakładam, znajdzie się coś w przyszłości. GSC ponownie zaczęło coś wspominać o SDK, ale to raczej temat już nie na ten rok.

Edytowane przez stalker1997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Skryty ale po co mieli dać lornetkę jak nie ma w tej grze a-life tylko prostacki spawn npców/potworków w promieniu dajmy na to 100m od gracza. To po co ci lornetka? Będziesz patrzył na puste lokacje poza tym dystansem, bo nic w nich nie ma, na ten krótki dystans co w koło ciebie respią się wrogowie to wystarczą ci kolimatory czy optyka na broni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@stalker1997 I to jest błędne rozumowanie przez graczy, że seria Stalker zaczęła się od Anomaly. Gdyby dać takowym graczom, z takim nastawieniem, do zagrania w podstawkę Cienia Czarnobyla, większość z nich złapałby się za głowy i zapytała: "Co to za g****?!". Nie wspomnę o grafice, ale samej mechanice, która Anomaly, począwszy od Call of Chernobyl, dała dodatkowe możliwości, gdzie fabuła poszła w odstawkę. 

 

@tom3kb Myślę, że twórcy mieli świadomość tego, że skoro sztuczna inteligencja, w tym A-life, kuleje, to po co w istocie dawać coś jak lornetkę, gdzie respawn wrogów, mutantów momentami pojawia się dosłownie pod nosem gracza? Sądzę, że nowy silnik X-Ray, gdyby takowa istniała (gdybać sobie można), to możliwe, że dawałby sobie radę ze usprawnioną sztuczną inteligencją, oraz dodatkami. Nie mówię, że S2 jest grą nieudaną, aczkolwiek jeszcze daleko mu do takiego stanu, by osiągnęła finalny produkt, gdzie wszystko byłoby dopracowane na tip-top. Było podobnie z Cyberpunk 2077, gdzie trzeba było wielu miesięcy, by gra mogła w końcu dopracowana. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W całym moim hype, który miałem w kierunku S2 z tyłu majaczył problem A-life, który nie dość że na nowym "nie-autorskim" silniku mógł zeżreć większą część produkcyjną, to w końcowym efekcie mogło się okazać, że to nie będzie "A-life" w ogóle.
To się niestety potwierdziło.
Imo to właśnie tutaj leży bolączka gry w całości i niestety ale czegoś takiego NALEŻAŁO się spodziewać.

Z punktu widzenia gamedevu premierę gry można przeciągać ale nie w nieskończoność. Marketingowo ta gra potrzebowała i szumu i hajpu i dociśnięcia śruby pod wzgledem terminów, zwłaszcza, że THQ też nie należy do najpewniej funkcjonującego bastionu wydawców. 
O ile rozczarowanie graczy, pod względem porównań S2 a Call of Chernobyl czy Anomaly dla fana serii jest sprawą oczywistą, tak z mojego punktu widzenia-S2 to nieźle wydana kontynuacja części pierwszej.

SoC miała oceny na poziomie 7/10 lub 8/10 z podkreśleniem czym może się stać, jeśli ją podszlifować i przez dziesięciolecia tak też się stało, co pokazała rosnąca popularność modyfikacji (nota bene tylko dlatego ta gra doczekała się wersji z numerkiem 2).

Wg mnie mamy powtórkę z rozgrywki. 
I wg mnie S2 w tym momencie może oczarować światem przedstawionym, klimatem, kombinowaniem jak przeżyć i pustką (haha!), która swoją drogą bliższa jest książkowym adaptacjom niźli grze, którą przez ostatnich kilkanaście lat w przeróżnych konfiguracjach ogrywałem ja, czy ludzie zgromadzeni tutaj. Jeśli odciąć się od lat tych doświadczeń, S2 jako "samostójka" potrafi wciągnąć jak bagno. Ba! Nawet bez tego potrafi, aby potem strzelić z plaskacza-bo niestety ale nie jest to produkt ukończony w stu procentach. 
Przypominam sobie, jak po premierze podstawki ludzie utyskiwali na bugi/niedorobienia/zawiechy/wyrzuty do pulpitu/ a nawet WYSOKIE WYMAGANIA SPRZĘTOWE (sam nie mogłem odpalić jej na swoim leciwym kompie) więc można powiedzieć, że histeria zatacza koło xD

Od siebie dodam że
-naiwnością była wiara, że to będzie skończony produkt
-naiwnością jest wiara, że GSC rozwiąże wszystkie bolączki graczy
-z nadzieją patrzę jak moderzy zaczynają wciskać się w silnik
-osobiście gra mi się całkiem przyjemnie 

7/10
Brakuje mocno cheekie-breekie (mimo że aktora głosowego usłyszymy!) ,lornetki, kilku mechanik ale!
Odkrywanie mapy jest spoko (mogłoby być lepsze jeśli chodzi o przypadkowe questy/znajdźki)
Klimat+muzyka wypierdziela przez okno
 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że to jest swego rodzaju klamra. SoC wyszedł w bardzo podobnej formie i dopiero naszpicowanie go łatkami i modami sprawiło, że gracze pokochali ten tytuł. Nie inaczej będzie z S2, który w tym momencie ma wybudowany fundament gameplay-owy natomiast wszelkie funkcjonalności będą się pojawiać dopiero, kiedy scena moderska weźmie to za ryj...
To nie jest pole do rozmowy, zwłaszcza, że większość tematów tutaj, dotyczy modyfikacji...

GSC wydało grę, bo MUSIELI ją wydać. 
Gracze tego chcieli
Wydawcy tego chcieli
Studio też chciało

Można teraz czekać (z niecierpliwością) na to jakim odzewem uraczą nas śpece od przeróbek. 
Ale wbrew pozorom to nie jest beta. To zamknięty konstrukt, który wielopoziomowo nie przeszedł ostatecznej weryfikacji.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może komuś sie przyda:

Spoiler

STALKER 2: Serce Czarnobyla „Trener +32”

https://modsgames.ru/stalker-mods/spavnery-stalker/2674-stalker-2-heart-of-chornobyl-trejner-32.html

https://modsfire.com/dj5yXIC5c62620e

Klawisze skrótu i ich funkcje:

  • Numpad 1 – tryb boga (nieśmiertelność)
  • Numpad 2 – nieskończone zdrowie
  • Numpad 3 – nielimitowana wytrzymałość
  • Numpad 4 – wyeliminuj promieniowanie
  • Numpad 5 – brak krwawienia
  • Numpad 6 – koniec głodu
  • Numpad 7 – brak senności
  • Numpad 8 – nieskończona amunicja
  • Numpad 9 – broń bez czasu odnowienia
  • Numpad 0 – zwiększona celność
  • klawiatura numeryczna – Bez odrzutu
  • Numpad + – przyspieszone strzelanie
  • Numpad – – niewidzialność dla wrogów
  • Ctrl+Numpad. – Natychmiastowe zabicie nożem (super obrażenia)
  • Ctrl+Numpad + – zwiększenie obrażeń
  • Ctrl+Numpad - – Zwiększa obronę
  • Ctrl+Numpad 1 – nieskończone pieniądze
  • Ctrl+Numpad 2 – zmiana ilości przenoszonych przedmiotów
  • Ctrl+Numpad 3 – zeruj wagę ekwipunku
  • Ctrl+Numpad 4 – wyposażenie nie do noszenia
  • Alt+Numpad 1 – zmień warunki pogodowe
  • Alt+Numpad 2 – zatrzymaj porę dnia
  • Alt+Numpad 3 – dostosuj prędkość czasu
  • Alt+Numpad 4 – ustawienie ogólnej szybkości gry
  • Alt+Numpad 5 – zmień prędkość gracza
  • Alt+Numpad 6 – dostosuj prędkość ruchu
  • Alt+Numpad 7 – dostosuj wysokość skoku
  • Alt+Numpad 8 – zmień grawitację
  • Alt+Numpad 9 – dostosuj kąt widzenia (FOV)
  • Alt+Numpad. – Zapisywanie aktualnej lokalizacji
  • Alt+Numpad / – Teleportuj się do zapisanego punktu
  • Alt+Numpad * – Teleportuj się do znaku na mapie

Jak zainstalować i uruchomić trainer:

  1. Pobierz trainer +32 dla STALKER 2 .
  2. Rozpakuj pobrany plik.
  3. Uruchom trainer klikając dwukrotnie na plik STALKER 2 Heart of Chornobyl v1.0 Plus 32 Trainer.exe.
  4. Następnie otwórz grę STALKER 2 .
  5. Aby aktywować funkcje, naciśnij odpowiednie klawisze skrótu podczas gry.

Uwaga: Korzystanie z trainerów może wiązać się z ryzykiem, takim jak awarie gry lub blokowanie programu antywirusowego. Upewnij się, że źródło pobierania jest wiarygodne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.