Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

34720dfffcae576f2e42af7e42998ebe.png

Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004
Data premiery: 16.07.2011 r.
Autor: Ray Twitty (aka Shadows)
Autorzy spolszczenia: @trurl3, @Yurek
Szac. długość rozgrywki: (do kilkuset godzin)


OPIS:

Spoiler

DMX Mod to nieoficjalny dodatek do Narodnoj Solianki z 2010 roku, który w znaczącym stopniu rozbudowuje poszczególne aspekty produkcji - począwszy od grafiki, czy arsenału broni, a kończąc na nowych pojazdach i serii zadań powiązanych z tzw. „Kostką Cieni”.


Cechy moda: 

  • Nowa linia fabularna, która prowadzi do Wschodniej Prypeci i Laboratorium X-8. 
  • Nowe postacie i możliwość alternatywnego wykonania niektórych zadań z Narodnoj Solianki 2010. 
  • Zmiany w PDA - nowy wygląd, możliwość skorzystania z wbudowanego notatnika lub wysyłania wiadomości na czacie ogólnym palmtopa. 
  • Nowe środki transportu - ponad 30 pojazdów, na które można się natknąć podczas przygód. 
  • Liczne zmiany w inwentarzu. 
  • Możliwość snu tylko w wyznaczonych miejscach. 
  • Poprawiona grafika z m.in. nowymi teksturami oraz shaderami. 
  • Mnóstwo nowych dźwięków. 
  • Ponad 140 rodzajów nowego uzbrojenia. 
  • Nowe rodzaje niektórych mutantów.
  • Nowe medykamenty i produkty żywnościowe. 

Szczegółowy spis zmian: 

Spoiler

Fabuła: 

Spoiler
  • Dostęp do lokacji Wschodnia Prypeć i Laboratorium X-8 został otwarty. Wprowadzono nowe linie zadań, które skupiają się wokół poszukiwania „Kostki Cieni” - to właśnie ona poprowadzi gracza do nowych lokacji. 
  • Dodano alternatywny fragment w misji związanej z poszukiwaniem przez Sidorowicza walizki z posterunku kontrolnego. Podczas jej wykonywania gracz będzie musiał skorzystać z pojazdu. 
  • W bazie Czystego Nieba pojawił się nowy handlarz - Susłow. Oprócz amunicji sprzedaje informacje o niektórych obszarach Strefy Wykluczenia. Może również zaoferować grę na loterii za gotówkę. 
  • Zimny - Barman z frakcji Czystego Nieba otrzymał nowy dialog, dzięki któremu dowiemy się nowych informacji o nim. Od teraz może również prowadzić handel barterowy. 

PDA:

Spoiler
  • W PDA pojawiła się nowa zakładka pod nazwą "Funkcje". Znajduje się w niej notatnik na 100 zapisów, w którym gracz może samodzielnie tworzyć dowolne wpisy. Możliwe jest również wysyłanie wiadomości do sieci lokalnej, choć nie za darmo. Stalkerzy mogą odpowiadać na Twoje wiadomości. Za ewentualne przekleństwa możesz zostać ukarany grzywną i zbanowanym przez administrację lokalnej sieci Strefy Wykluczenia, przez co finalnie nie będziesz mógł z niej przez jakiś czas korzystać. W nowej zakładce dostępne są również dodatkowe rozszerzenia:
    - kilka logicznych mini-gier: Buldożer, Saper i Arkanoid. 
    - Ustawianie znaczników na mapie za pomocą różnych typów ikon.
    - Możliwość zapamiętywania wprowadzonego tekstu i ustawienia licznika czasu jego pojawienia się.
    - Radio z regulacją głośności.
  • Podczas emisji PDA może przestać działać, ponieważ cała elektronika zawodzi pod wpływem promieniowania.
  • Nowy wygląd PDA jest wygodniejszy i bardziej klimatyczny. Wprowadzono także przycisk "Zamknij". 

Pojazdy: 

Spoiler
  • W Zonie można od teraz znaleźć środki transportu. Dodano około pięćdziesięciu nowych typów pojazdów, a stare modele zostały całkowicie przeprojektowane.
  • Poważnie przeprojektowano funkcjonalność maszyn - teraz są wyposażone w prędkościomierz, klakson i radio. Również podczas jazdy nie można używać broni. Niektóre modele posiadają światło stroboskopowe.
  • Każdy samochód można będzie uruchomić pod warunkiem, że gracz ma do niego kluczyki. Niektóre samochody mają nawet alarm, który może zadziać, jeśli gracz spróbuje otworzyć auto bez ich użycia. 
  • Jeśli Twój samochód jest w złym stanie technicznym można go naprawić za pomocą specjalnego zestawu naprawczego.
  • Pojawiła się możliwość zakupu samochodu u niektórych handlarzy. Przy kupnie samochodu automatycznie jest na nim stawiany znacznik.
  • W PDA dostępna jest encyklopedia poświęcona pojazdom. 

Medykamenty i produkty żywnościowe: 

Spoiler
  • Dodano cały zestaw nowych leków. Na przykład preparat barwinek pozwoli Ci na chwilę zapomnieć o krwawieniu, a działanie antybiotyku przeżyć emisję na otwartej przestrzeni. Dodano również takie preparaty jak radioprotektor, PSI-bloker, Jadulin i inne. 
  • Niektóre preparaty posiadają dodatkowe właściwości. Przy ich wykorzystaniu pojawi się na ekranie dodatkowy wskaźnik.
  • Dodano do gry ponad 20 nowych produktów żywnościowych - od nowych gatunków wódki do wojskowych sucharów.
  • W czasie leczenia i przyjmowania pokarmu nie można posługiwać się bronią. 
  • Dodano udźwiękowienie korzystania z żywności i medykamentów - tak jak w Zewie Prypeci.

Inwentarz: 

Spoiler
  • Przywrócono wycięte sloty na nóż, lornetki, śruby i latarki. Dodano także nowe miejsca na hełmy i maski przeciwgazowe. 
  • Dodano nowe rodzaje noży i lornetek, które można znaleźć w ofercie sprzedaży u handlarzy.
  • Podczas korzystania z kombinezonów z hełmem lub posiadających maskę przeciwgazową będzie słyszalny dźwięk oddechu protagonisty. 
  • Śruby nie są od teraz przedmiotami nieskończonymi - po ich użyciu można je zebrać. Należy obserwować ich posiadaną ilość w ekwipunku. 
  • Amunicja jest już dostępna wprost z plecaka - żeby naładować broń, trzeba umieszczać naboje i granaty na pasie.
  • W Inwentarzu dodano nowy przycisk "Wyrzuć wszystko". Pozwala w ekstremalnej sytuacji szybko pozbyć się całego dobytku.
  • Dodano możliwość usuwania stworzonych przez gracza osobistych schowków.
  • W oknie wyszukiwania dodano specjalne menu dla szybkiego sortowania zawartości inwentarza według kategorii. Dzieki niemu, jeżeli na przykład szukasz danej broni, możesz bez przeglądania całej listy przedmiotów nacisnąć przycisk, a wtedy znikną wszystkie przedmioty poza bronią. Przedmioty w slotach i na pasie nie sortują się. 

Sen: 

Spoiler
  • W obozach stalkerów pojawiły się stacjonarne miejsca do snu, które można znaleźć dzięki specjalnym znacznikom na mapie. Kiedy podejdziesz do takiego miejsca uaktywni się menu, w którym można ustawić czas odpoczynku.
  • Kiedy postać zechce spać, na ekranie pojawi się specjalny wskaźnik, według którego można ocenić, jak bardzo nasz protagonista wymaga odpoczynku.
  • Jeżeli protagonista się nie wyśpi, to od czasu do czasu będzie można usłyszeć dźwięk jego ziewania. 

Grafika i efekty w grze: 

Spoiler
  • W znacznym stopniu poprawiono szatę graficzną. Dodano wysokiej jakości tekstury i shadery. 
  • Zmieniono także tekstury broni, awatarów NPC, ikon, przedmiotów, dynamicznego HUDa kombinezonów i wizjerów postaci. 
  • Przywrócono ślady krwi z buildów, ale niestety nie pojawiają się przy każdym trafieniu. 
  • Zmieniono wygląd gry - wszelkich okien dialogowych, inwentarza, menu głównego i menu z wczytywaniem gry. 
  • Zmieniono modele niektórych postaci. Na przykład Sidorowicza, Zimnego i samego Striełoka. 
  • Zmieniono globalną mapę Strefy Wykluczenia - dodano nowe terytoria, naprawiono liczne błędy i poprawiono położenie lokacji.
  • W całej Zonie roślinność została zastąpiona bardziej letnią. Ponadto w niektórych lokacjach wysokość trawy może osiągać całkiem spore rozmiary, co nadaje jej bardziej klimatycznego wyglądu.
  • Zmieniono i dodano efekty wizualne niektórych anomalii, wybuchów granatów i beczek, wystrzałów z BTR-ów, potworów, dymu papierosowego, zamglenia w pomieszczeniach i wiele innych.
  • Aktywowano efekt namakania powierzchni podczas deszczu.
  • Zmieniono efekty kamery, gdy uderzą nas potwory i trafią kule. Dodano również realistyczne drganie ekranu podczas strzelania z broni palnej.

Interfejs: 

Spoiler
  • Po wczytaniu gry zostaje ona zatrzymana. Na wzór z Zewu Prypeci. 
  • Zmieniono wygląd HUDa na ekranie na wygodniejszy i bardziej informacyjny - od teraz nie zabierający dużo miejsca na ekranie. Usunięto niektóre zbędne elementy.
  • Przy krytycznym obciążeniu na ekranie pojawi się specjalny wskaźnik zmieniający kolor w zależności od przeciążenia. 
  • Wykonano całkowicie nowe ekrany wczytywania gry u wszystkich nowych i niektórych starych mapach.
  • Zmieniono wygd bioradaru - teraz jest na nim obracający się promień.
  • Na mapie dla kluczowych postaci dodano znaczniki symbolizujące ich funkcje. Na przykład technik, głównodowodzący, handlarz itp. 
  • Na ekran gry dodano wskaźniki szybkiego użycia przedmiotów - analogiczne do tych z Zewu Prypeci. Umieszczone są w lewym dolnym narożniku ekranu. Odpowiednia funkcjonalność klawiszy została dodana do klawiatury numerycznej NumPad.

Spis klawiszy i wykorzystywanych przedmiotów można znaleźć w FAQ.

Ulepszenie broni: 

Spoiler
  • Dodano nowy interfejs ulepszenia broni.
  • Do każdej broni, którą można ulepszyć, dodano własne unikalne ikonki modernizacji. 
  • Ujednolicono opisy modyfikowanych broni.

Mutanty: 

Spoiler
  • Przywrócono ataki psi pseudopsa z buildów. Teraz jest to groźny przeciwnik dla gracza.
  • Burer uzyskał nowe możliwości - teraz jest w stanie na odległość wytrącić broń z rąk gracza i przy pomocy specjalnego uderzenia obniżyć jego wytrzymałość. 
  • Poltergeist po dłuższym okresie lewitowania materializuje się, żeby odzyskać siły do dalszego wznowienia swojej zdolności. 
  • Przywrócono indywidualne zachowanie pijawki podczas jej ataku. W większości przypadków spotkanie z nią jest śmiertelnie groźne. 
  • Części ciał potworów wypadają nie przypadkowo, ale według ścisłego schematu. Na przykład u dzika wypadają teraz 4 kopyta, ale jeżeli podczas jego zabicia nie byłeś wystarczająco celny i strzelałeś po nogach, to całkiem możliwe, że przy obszukiwaniu ciała nie doliczysz się wszystkich czterech kopyt. 
  •  Zmieniono wizualizację i animację dzika, snorka, mięsacza, chimery i zombie. Poprawiono świecące się oczy u niektórych potworów - zdradzały przez to graczowi swoje położenie. 
  • Dodano nowe odmiany zombie i połamańca. 

Zapisywanie gry: 

Spoiler
  • Wprowadzono automatyczny zapis gry podczas podjęcia się i wykonywania zadania. 
  • W menu głównym można skorzystać z bardzo wygodnego systemu autozapisów. 
  • Naciśnięcie klawisza F6 w menu tworzy zapis o nazwie "pseudoquicksave".
  • Naciśnięcie klawisza F7 spowoduje wczytanie wyżej wspomnianego zapisu. 
  • Naciśnięcie klawisza F8 tworzy zapis z nazwią w formacie pqs_<nazwa lokacji>_<bieżący czas lokacji> - wygodna funkcja kiedy chcesz zrobić zapis, ale nie chce Ci się wpisywać jego nazwy.

Udźwiękowienie: 

Spoiler
  • Dodano efekty dźwiękowe w przypadku niektórych ważnych momentach gry. 
  • Nowe radio w odtwarzaczu MP3 - od teraz każda częstotliwość jest odtwarzana przez ok. 20 minut.
  • Zmieniono i dodano efekty dźwiękowe otoczenia na nowych i niektórych starych lokacjach.
  • Zmieniono dużą ilość dźwięków. Na przykład kroków, lotu helikoptera, dźwięku broni, detektorów, pojazdów i innych. Zmieniono także niektóre kompozycje gitarowe.
  • Do menu głównego dodano około 15 nowych utworów.
  • Zmieniono udźwiękowienie niektórych potworów. Na przykład połamańca, kontrolera, pseudogiganta, bibliotekarza i zombie.
  • Zmieniono wszystkie dźwięki muzyczne w opcji dynamicznej muzyki AMK na bardziej klimatyczne.
  • Na nowo udźwiękowiono bazy ugrupowań, a także zmieniono udźwiekowienie bandytów, monolitowców, najemników i niektórych stalkerów.

Uzbrojenie: 

Spoiler
  • W grze pojawiły się trzy nowe rodzaje min ręcznych. Ustawianie min odbywa się na ekranie gry.
  • Dodano możliwość strzelania z dwóch rąk. Na razie tylko z pistoletów Makarowa.
  • Przy dużym stopniu zużycia broni może ona z powodu przegrzania rozerwać się w dłoniach gracza.
  • Poprawiono balans dostępnego w grze arsenału - zarówno starej, jak i nowej broni. Poprawiono także wiele parametrów, w tym celowanie przy pomocy muszki.
  • Zmieniono wygląd wszystkich siatek celowniczych - poprawiono rodzaje celowników otwartych, a także kolimatorowych.
  • Przywrócono realistyczne trasery.
  • Zmieniono animacje większości rodzajów broni na bardziej jakościowe i ładniejsze.
  • Od teraz do każdego rodzaju broni można używać tylko tłumika pasującego do jej kalibru. Tłumiki można zakupić u handlarzy. 
  • Dodano ponad 150 nowych rodzajów broni, a także ok. 40 rodzajów amunicji i dodatków do dostępnego arsenału.

Zmiany dodatkowe: 

Spoiler
  • Stopniowa regeneracja zdrowia za pomocą apteczek na wzór z Zewu Prypeci. 
  • Dodano animację śmierci postaci w pierwszej osobie.
  • Dodano możliwość gry z perspektywy trzeciej osoby - poprawne sterowanie postacią.
  • Dodano losowe wiadomości z udźwiękowieniem o nadchodzącej emisji. 
  • Dodano rozpryski krwi na ekranie podczas śmierci NPC i mutantów, którzy znajdują się w pobliżu.
  • Podczas próby kradzieży cudzej własności w barze 100 Radów, stalkerzy mogą dogonić gracza i go uderzyć, a cała skradziona żywność wróci do właściciela. 
  • Na niektórych bagiennych obszarach dodano anomalne obszary z trującymi oparami na wzór z Zewu Prypeci. 
  • Zwiększono pojemność pasa na artefakty do 24 slotów.
  • Dodano dużą ilość nowych przedmiotów o unikalnych właściwościach. 
  • Dodano wykrywacz min.
  • W grze istnieje możliwość skomplementowania dużego zestawu książek o tematyce S.T.A.L.K.E.R.-a, które można przeczytać w swoim PDA. 
  • Wyłączono czas potrzebny na wykonanie wszystkich drugoplanowych zadań.
  • Dodano system imitacji rozrywania ciał podczas wybuchu granatu.
  • Teraz, żeby detektor artefaktów zadziałał, trzeba go trzymać w dłoni. 

Poprawki: 

Spoiler
  • Poprawiono dużą ilość błędów w zadaniach, dialogach, przedmiotach i nazwach, które rujnowały wrażenia z gry. Dodano brakujące opisy broni, potworów i lokacji. W opisach noży dodano ich charakterystyki.
  • Poprawiono intro. 
  • Dodano poprawkę zmieniającą wygląd informacji o schowkach i wszystkich innych okien informacyjnych na mapie w PDA.
  • Poprawiony błąd silnika - teraz widok gracza będzie zawsze odpowiadał kombinezonowi, który ma na sobie. 
  • Poprawiono zadanie "Nie pozwól zginąć radiotelegrafiście. 
  • Usunięto unoszenie się w powietrzu samochodów po wczytaniu gry. 
  • Dodano poprawkę geometrii Prypeci - usunięto niewidzialne garaże. 
  • Naprawiono krytyczne błędy podczas gry na oświetleniu dynamicznym na lokacji Bagna, Niezbadane tereny i Zapomniany las.
  • Naprawiono wiele innych błędów z podstawowej wersji gry oraz Narodnoj Solianki. 

FAQ:

Spoiler
  • Jak dostać się na nowe lokacje?

Należy rozpocząć serię zadań u Susłowa, która dotyczy poszukiwań „Kostki Cieni”.

  • Skąd wziąć kluczyki do samochodu? 

Każdy samochód można kupić u handlarza. Wraz z jego zakupem otrzymasz kluczyki. 

  • Jak skorzystać z klaksonu i radia w pojeździe? 

- Radio (J)
- Klakson (G)

  • Jak posługiwać się nowymi zakładkami w PDA? 

Wchodząc do rozdziału naciśnij klawisz F1. 

  • Jakie przedmioty są przypisane do nowych skrótów klawiszowych? 

- F1 (apteczki)
- F2 (antyrad)
- F3 (bandaż) 
- F4 (różne gatunki wódki)

 

 

Wersja finalna spolszczenia obejmuje następujące poprawki: 

 

Spoiler
  1. Fix związany z przemieszczaniem się między lokacjami.
  2. Fix związany z błędem CTD tacstońk (FATAL ERROR).
  3. Fix naprawiający błąd, który znalazł @tedyt - spawn Kostki Cieni w inwentarzu Pawła Sergiejewicza w laboratorium X-8).
  4. Fix związany z błędem CTD (FATAL ERROR), który pojawiał się podczas pierwszego spawnu Siaka na Radarze po wyłączeniu Mózgozwęglacza.
  5. Liczne poprawki opisów parametrów artefaktów.
  6. Liczne poprawki gramatyczne tekstu i literówek znalezionych przez beta testerów od czasu opublikowania wersji bety polonizacji po dzisiaj. 
  7. Drobne poprawki dotyczące zadania Swibłowa związanego z łapami Bibliotekarza i embrionami (możliwość zdobycia łap i embrionów także w inny sposób niż było to w Soliance, gdyż losowość pojawienia się łap przy zabitych Bibliotekarzach jest zbyt duża, a samych potworów jest BARDZO mało).
  8. Drobne poprawki dotyczące zadania z Kostką Cieni (u niektórych osób mógł występować błąd polegający na tym, że po wpisaniu komunikatu w PDA i wysłaniu go do sieci nie następowała odpowiedź konieczna do dalszego rozwoju zadania - teraz jest to naprawione i działa). 
  9. Poprawiono graficznie plik "mapy wschodniej Prypeci" i zmieniono rosyjski tam opis na mapie na polski. 
  10. Poprawki związane z opisem otrzymywanych przejść między lokacjami. 
  11. Poprawka, która umożliwia przeniesienie dekodera z hotelu w Prypeci do schowka na czas wykonywania zadania z Gawrem i zapobiegnięcie w ten sposób jego utraty w momencie, gdy Gawr okrada protagonistę. 
  12. Zmodyfikowano dostępność embrionów potrzebnych w zadaniu związanym z Swibłowem. 
  13. Poprawiono opis Grzechotki, Korali prababci Burera i kilku innych artefaktów.
  14. Zmieniono HUD maski w przypadku egzoszkieletów Czystego Nieba (wszystkich!).
  15. Drobne poprawki pistoletu Gaussa (zwiększono jego magazynek do 10 naboi i umożliwiono strzelanie ze zwykłych kaset, z których korzysta karabin Gaussa - strzał jest nieco słabszy niż z kasety Super Gaussa, ale zwiększono dostępność amunicji, a sam pistolet dobrze się sprawdza podczas walki z mutantami). 
  16. Dodano zadanie we Wschodniej Prypeci, które jest dostępne u Mędrca po znalezieniu dla niego narzędzi (zadanie jest mojego autorstwa, jak również nagroda za jego wykonanie - Nanokombinezon Crysis). Życzę miłej zabawy podczas jego wykonywania.
  17. Dodano zadanie u Wasylego na Bagnach. Jest dostępne po dostarczeniu mu maści (zadanie jest mojego autorstwa, jak również nagroda za niego - SCAR Malakasa). Życzę miłej zabawy podczas jego wykonywania.
  18. Dodano zadanie u Susłowa na Bagnach, które jest dostępne od początku gry i możliwe do wielokrotnego powtórzenia (zadanie jest mojego autorstwa, jak również nagroda za jego wykonanie - SCAR Sniper LordDino). Życzę miłej zabawy podczas jego wykonywania.
  19. Poprawiono błąd występujący podczas zadania na Bagnach, który dotyczący plecaka dla Myśliwych z Czerwonego Lasu - Mitka (Mitiaj) po wpłaceniu przez protagonistę za niego okupu przetrzymującym go stalkerom nie oddawał podczas rozmowy plecaka koniecznego do zaliczenia zadania w Czerwonym Lesie. Po rozmowie odchodził i nie dało się nic więcej wskórać. Jeżeli zginął przed przekazaniem okupu za niego, otrzymujemy SMS-a od Sidorowicza i ww. plecak dostaniemy od handlarza. Obecnie błąd został poprawiony i Mitiaj oddaje plecak Striełokowi podczas rozmowy po wpłaceniu okupu.
  20. Poprawiono i spolszczono w kilku miejscach tekstury.
  21. Poprawiono błąd skryptu, który uniemożliwiał ukończenie zadania zdobycia broni i prowiantu w Martwym Mieście, co z kolei powodowało brak możliwości kontynuowania fabuły.
  22. Poprawiono zadanie Rodaka, które polega na zestrzelenie helikoptera na Generatorach. Teraz Rodak wręcza RPG-7 i pięć sztuk pocisków do niego przed akcją. Po akcji zabiera granatnik (żeby nie było!). Obecny helikopter w DMX 1.3.4 jest praktycznie niewrażliwy na ogień z innej broni (w tym Gaussa) niż RPG.
  23. Poprawiono sytuację, w której gracz nie chce walczyć z ww. śmigłowcem i płaci Rodakowi 100000 rubli - teraz Striełok także otrzymuje koordynaty przejścia do Szpitala.
  24. Poprawiono brak opisu w PDA zadania związanego z otwarciem przez Korna sejfu w przedszkolu w Prypeci.
  25. Poprawiono dialog z Kłem w przedszkolu w Prypeci, podczas którego Striełok był odsyłany pod nieistniejący adres internetowy profilu Arhary (teraz Kieł od razu oznajmia protagoniście, gdzie się ma udać, żeby gra potoczyła się dalej.
  26. Poprawiono spawn zmutowanego kontrolera w tunelach laboratorium X-16 i zadanie polegające na wykonaniu mu zdjęcia za pomocą Fotopistoletu (teraz wyciąga je nam z fotopistoletu Sacharow i wręcza).
  27. Poprawiono plik "all.spawn" i zmieniono nieprawidłową lokalizację przejścia Limańsk - Martwe Miasto. Od teraz przejście spawnuje się tam gdzie powinno - w piwnicy z karabinami, gdzie pierwszy raz przechodzimy do Martwego Miasta.
  28. Poprawiono błąd znaleziony przez @jerczi powodujący CTD w momencie zakładania celownika 1PN51 na broń Wintorez Nocny.

 

SCREENY:

Spoiler

3f3f44e43b9a9aece24b44d37669d6505ee80883313198.jpg  fb4ef45c9dc6068c0572cba775b0e0222e4804100990019.jpg  8800970f86385fee0bed603cfb9264f12e4826120797301.jpg

d2f6781681b906081cb57fd9cbab3f0b5ee80882432964.jpg  6e66e844793cba7.jpg  30af0f80572e1db.jpg

712756598e031ed.jpg  d027a2b881b3e5d.jpg  613ac3e194b9d3a.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Poprawna kolejność instalacji: 

  1. S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla 1.0004
  2. Należy zainstalować modyfikację Narodnaja Solianka 2010. Instrukcja instalacji - [KLIK]
  3. DMX Mod 1.3
  4. DMX MOD Patch 1.3.4
  5. Spolszczenie DMX z 26.12.11 r.

Pobrane archiwa należy rozpakować, a następnie umieścić w głównym katalogu z grą. 

Spolszczenie jest niekompatybilne ze wszelkimi innymi dodatkami do modyfikacji DMX. 
Jedynie pliki zmieniające światło latarki można bezpiecznie zainstalować (znajdują się one w osobnym folderze po rozpakowaniu podstawowej wersji moda - do instalacja dla chętnych).
Pliki spolszczonego spawnera do DMX 1.3.4 instalujemy na własne ryzyko. 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Wszelkie niezbędne linki do pobrania Narodnaja Solianka 2010 - [KLIK]

DMX Mod 1.3: 

DMX MOD Patch 1.3.4:

Spolszczenie DMX z 26.12.11 r.

Autorzy spolszczenia moda NIE WYRAŻAJĄ ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl

Dodatki: 

Spoiler

Fix likwidujący błąd po otrzymaniu informacji na temat przejść między lokacjami: 

  • Mediafire - [KLIK]
  • Nasz serwer - [KLIK]

Zmiany w HUD-zie: 

Udźwig na 500KG + usunięcie wypadania przedmiotów z plecaka:

Fix zmieniający ustawienia grafiki na korzyść słabszych komputerów:

Spawner: 

Fix związany ze snem: 

 

Źródło: appro.jpg

  • Super 1
  • Dodatnia 19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mogę Wam zdradzić, że samo poprawianie tego moda zajęło 3 miesiące, a "waga" screenów, które zrobiłem sam, lub otrzymałem ze zgłoszonymi błędami wyniosła - 187 MB

Ale powiem Wam, że warto było, bo jest to wielki (bynajmniej nie tylko z powodu wielkości fizycznej) mod i po jego ukończeniu ma się faktycznie odczucie przeżycia wielkiej przygody ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam. Chciałem zapytać o jedną rzecz...ostatni raz w DMX'a grałem ponad rok temu. Skończyłem grę na etapie przejścia nad Jantar i otrzymania tam irytującego buga, już pominę jakiego. Pamiętam, że miałem jakieś fixy i poprawki. Od tego czasu nie interesowałem się tym modem. Dzisiaj naszła mnie ochota na ponowne rozpoczęcie przygody z grą i tutaj pojawia się moje pytanie- czy poniższy Final Repack PL zawiera wszystkie fixy itp, które się pojawiły dotychczas? Gdyby ktoś pytał- przez zakończeniem gry w DMX'a spakowałem 7zipem całą gamedatę(jakieś 11-12 gb) tak więc wystarczy, że ją rozpakuję i uruchomię grę. Zamierzam więc nanieść od razu ów repack- czy jest to wskazane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro przerwałeś grę z powodu błędu, mogłeś napisać, może znalazłoby się rozwiązanie. Uważam, że znacznie lepiej zainstalować od nowa wszystkie elementy z najnowszym spolszczeniem Repack. Stare spolszczenie może powodować konflikty z repackiem. Tu jest wszystko co potrzebne do gry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd polegał na tym, że przy wejściu nad Jantar od strony Agropromu zostałem dosłownie zasypany komunikatem z PDA(nie pamiętam treści) i uciążliwym pikaniem :) Co do spolszczenia- już nałożyłem spolszczenie i uruchomiłem grę, tak więc jeśli coś będzie nie tak- zastosuję się do Twojej rady. Dzięki za odzew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy poszukać- chociaż akurat ten błąd, jeszcze nie jest całkiem rozwiązany: Powtarzam jeszcze raz, warto zainstalować od nowa wszystko z najnowszym spol. i zacząć nową grę( nie wiem czy chcesz korzystać ze starych sejwów). Wiem, że instalowanie tego wszystkiego jest nudne, ale to podstawa, żeby później grać bez błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej. Jedna chwilka, bo ja czegoś nie rozumiem. To spolszczenie jest do DMX, a jak ono się ma do wcześniejszego spolszczenia Solianki? Instalować je także (według forumowych wskazań), nie instalować, możecie coś tutaj na ten temat napisać? No bo, co chyba jasne, chciałbym mieć spolszczoną Soljankę i spolszczony DMX (i tak prawdopodobnie właśnie jest), ale nie bardzo jestem pewien i wolę zapytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

@ Kudkudak

 

Jak chcesz, to kombinuj, ale gwarancji nie masz żadnych.

A w STALKERZE trzeba dokładnie wiedzieć co się robi, bo czasem zmiana tylko jednego znaku w linii (a co dopiero całej linii kodu !) może powodować wylot od razu, albo potem w czasie gry, gdy jakiś inny skrypt będzie sprawdzał, czy masz i ile masz artów na pasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.