Jump to content

Recommended Posts

OGSE-0-6-9-2.png

Tytuł oryginalny:  Old Good S.T.A.L.K.E.R. Evolution 0.6.9.2
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0005
Data premiery: 30.04.2010 r. (Nowsza wersja)
Autorzy: OGSE Team 
Autor spolszczenia: @yellow, @smox, @metek58
Śr. długość rozgrywki: (ok. 20 godzin)


OPIS:

Spoiler

OGSE 0.6.9.2 to długo oczekiwana wersja jednego z najbardziej popularnych modów do Cienia Czarnobyla - Old Good S.T.A.L.K.E.R. Evolution.

Głównym celem produkcji jest rozszerzenie pierwszej odsłony S.T.A.L.K.E.R-a wzbogacając całość o nowe wątki fabularne, misje poboczne, broń, artefakty, a kończąc na usprawnieniu samej rozgrywki i likwidacji błędów, które towarzyszyły oryginalnej wersji gry. Całość została znacznie rozszerzona o Jek@n's Gameplay Addon.


Cechy moda:

  • nowe dźwięki otoczenia, 
  • zmienione tekstury wielu elementów, 
  • możliwość transmutacji artefaktów, 
  • wygodny konfigurator z możliwością ustawieniami parametrów gry oraz rozgrywki,
  • dodano zestawy naprawcze, 
  • możliwość stoczenia dodatkowych walk na arenie, 
  • nowy sprzęt do nabycia u handlarzy i naukowców na Jantarze,
  • emisje, 
  • bardziej zabójcze anomalie,
  • przywrócono pojazdy, 
  • stalkerzy mogą nam towarzyszyć podczas eksploracji, 
  • możliwość dołączenia do frakcji.

Jek@n's Gameplay Addon

  • zmieniono parametry wszystkich artefaktów. Ponadto zostały podzielone na 4 klasy i uzależnione od stopnia rzadkości występowania oraz właściwości;
  • możliwość gry w kości w Barze;
  • możliwość naprawy sprzętu w zamian za artefakty pierwszej kategorii;
  • dodano ''przenośny" schowek;
  • możliwość wymiany artefaktów na lepszy sprzęt;
  • dodatkowe zadania na Kordonie, Dolinie Mroku, Barze, Jantarze i Prypeci. Ich wykonanie umożliwia zdobycie dodatkowego ekwipunku;
  • wyższy poziom trudności;
  • lekkie zmiany oraz usunięcie błędów w wątku fabularnym "Poszukiwanie Nieznanego";
  • zmiany w drugiej linii fabularnej "Poszukiwania". Należy odkryć tajemnicę badań, a także sprawdzić jedną z legend Zony.

GALERIA:

Spoiler

ss_sergey_2_04-16-12_14-25-05_l11_pripyat.jpg  ss_sergey_2_04-16-12_14-26-40_l11_pripyat.jpg


Przegląd moda od Ap-Pro:

 

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

1. Cień Czarnobyla 1.0005.


2. Pobrane i wypakowane archiwum moda umieszczamy w głównym katalogu gry.


3. Dodajemy spolszczenie moda oraz fixa. 


4. W pliku fsgame.ltx zmieniamy linię:
$game_data$ = false| true| $fs_root$|  na:  $game_data$ = true| true| $fs_root$|
 

 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:


Spolszczenie:

  • Nasz serwer - [KLIK]

Final Fix v3.054 do spolszczenia:

  • Nasz serwer - [KLIK]

 Autorzy spolszczenia moda NIE WYRAŻAJĄ ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl.


Źródła: new_AP-PRO_LOGO.png.aba0a3e476d400f89ebcc83f4ed08bdb.png  stalkermod.jpg.8090220402bc69c0080c4ca2946c79bb.jpg  mlogo.jpg

  • Positive 9
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Wyszła oficjalna wersja angielska:

http://www.moddb.com/mods/old-good-stalker-evolution/downloads/ogse-0692-r2-official-english-version-fixed

Mod wprowadza niewielkie zmiany w fabule, a zarazem duże zmiany w rozgrywce. Przeciwnicy są bardziej spostrzegawczy i świetnie celują z dalekich odległości. Amunicji wciąż brakuje, ponieważ mutanty są bardzo wytrzymałe (np. dzik potrafi wytrzymać cały magazynek z kałacha wpakowany w łeb), a do tego potrafią lecieć przez pół lokacji tylko po to żeby nas ugryźć. Trudności dodają również rozlokowane w różnych (najmniej spodziewanych) miejscach wieżyczki automatyczne. A-life jest bardzo ciekawy, możemy napotkać stalkerów/bandytów/wojsko swobodnie spacerujących po lokacjach. Czasem zachodzą do miejsc gdzie nigdy byśmy się ich nie spodziewali. To samo tyczy się mutantów. Może się zdarzyć, że kontroler powybija wszystkich Powinnościowców na posterunku na Wysypisku, albo stalkerzy w barze będą toczyć zaciekłą walkę z zombiakami ;)

Generalnie polecam, mod bardzo ciekawy i warty zainstalowania :thumbsup:

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Pobrała się całość. Jak instaluje to instalator ma cztery opcje i zależnie którą klikam to instaluje te elementy. Mam prośbe aby ktos zainstalował moda w dowolnym folderze i przesłał screena elementów składowych moda.

Link do fixa umożliwiającego dokonanie zapisu gry na radarze:http://ogse.ru/devel...R2_fix_radar.7z ciekawa stronahttp://forum.ogse.ru...wforum.php?f=16

SCREENY

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Edited by czernobyl10
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Opis części fabularnej moda:

 

To gameplay addon dla znanego moda  Old Good Stalker Evolution ver. 0.6.9.2 Relise 2 (OGSE 0.6.9.2 R2) pod nazwą "Jek@n's  Gameplay Add-on. Dodaje dwie nowe kwestowe linje: "Śladem grupy nieznanych" i "Wyszukiwanie zaginionej ekspedycji". Wcześniejsza wersja OGSE nie jest bogata na nowe zadania, dlatego przed nami próba naprawienia tej sytuacji. Prócz wyżej wymienionych linii, jest jeszcze kilka dodatkowych wielowątkowych nietypowych kwestów. 

   Zadania nowe:

1) "ODNALEZIENIE ZAGINIONEJ EKSPEDYCJI"
W czasie czyszczenia ATP otrzymujemy wiadomość od Wilka i rozmawiamy z nim  po zwrocie do wieś.

2) "GRUPA NIEZNANYCH"
Po początku nowej gry spotykamy na peryferiach wsi w jednym z domów Izgoja i wykonujemy jego prośbę.

3) "Czarny ARCHEOLOG"
W Ciemnej dolinie  spotykamy najemnika, który proponuje korzystny interes.

4) "POMOC Naukowym W X-16"
Po pierwszej wizycie w X-16 i wyłączenia promieniowania rozmawiamy z Sacharowem i on prosi nas jeszcze raz zajrzeć w laboratorium.

5) "SZKATUŁKA PANDORY"
Na MW na postoju najemników znajdujemy zamknięty kontener i obok  notatkę, w której mówi się o tym, że go  trzeba oddać w Prypeci.

6) "OKUP ZA BRATA"
Po realizacji kwesta "POMOC Naukowym W X-16" kontynuujemy rozmowę z Piotrem.

7) "MUZYK"
Po otrzymaniu u Nastawnika zadania "WYSZUKIWANIE ZAGINIONEJ EKSPEDYCJI", kontynuujemy rozmowę.

Dołączona grafika "PIJAK"
Obok baru "100 rentgenów" spotykamy stalkera-pijaka o przezwisku Siniak. Wykonujemy jego zadania i otrzymujemy zaopatrzenie i interesującą informację.

9) "TERRORYSTA"
Po realizacji kwesta "WYSZUKIWANIE ZAGINIONEJ EKSPEDYCJI" podchodzimy do Juriju. On mówi nam, że lider "Powinności" generał Woronin dowiedział się o naszej pomocy "poszukiwaczom" i chce pomówić.

10) "7 CZĘŚCI INFORMACJI"
Podchodzimy w każdm momencie  do Juriju i pytamy o sprawy. On opowie o nowoprzybyłym stalkerze, który osiedlił się w wieży.

11) "BANDYCKA STRZAŁKA"
Następnie, jak przyniesiecie Wieprzowi doki od Barmana, pomówicie z nim  o wstąpieniu w bandyką brać..

12) "REWANŻ"
W Barze spotykamy się z jeńcem bandytą-weteranem, siedzącym za kratkami u Barmana. On pragnie zemścić się sprawcom obrazy i chce, by Naznaczony mu pomógł.

 

Mod "OGSE 0.6.9.2 R2" jak i "Jak@n's Gameplay Addon" są w formie plików *.dbx. Jeżeli ktoś lubi się bawić może wypakowywać - ale dla ułatwienia przeprowadziłem ekstrakcję i stworzyłem gotową gamedata - wystarczy wstawić do Polskiej gry. "Upnołem" ją na Yandeks . Jest w pełni sprawna - sam na niej przechodzę moda. Miłej zabawy :biggrin: .

 

Link do moda: https://disk.yandex.com/public/?hash=NqttzCKdlV78GYzo3t1GefqRtSGIGwEAnkD0jMwtAgo%3D&locale=en

 

***

 

W modzie jest zaimplementowany spawner - jeżeli ktoś nie chce go mieć, kasujemy w gamedata moda config i scripts i wklejamy te z paczki: http://yadi.sk/d/CKVZxl5JDHax7

 

***

 

Pliki do podmiany w katalogu bin - niezbędne by bronie unikatowe działały poprawnie: http://przeklej.net/down/5886941776251897793773559062863129140e35e57b1aa40ee87ee10.html , http://yadi.sk/d/6QZBsC4RDuWHz

Link to comment
Share on other sites

Dodam tylko, że koniecznie musi być postawiony na podstawce 1.0005. Mimo że ruszy na 1.0006, to wyjdą problemy z zapisywaniem treści pendrajwów do PDA i po grze. I parę innych niespodzianek.

Spawnera radzę zachować. Można nie korzystać, ale.... :wallbash: , może się przydać.

Dla tych co grać będą po rosyjsku informacja. Art Kusok Miasa z dialogów, to w modzie Łomot Miasa. Długo szukałem tych pierwszych :verymad: .

Lubiący ostrą grę, będą zadowoleni. Ci o słabej odporności, niech sobie kupią klawiaturę nietłukącą.

Ale grać warto :thumbsup: .

 

DODANO:

Pytanie jest skierowane właściwie do The Emperora, ale każdy kto się zna na grzebaniu w plikach, jest mile widziany.

W modzie jest do znalezienia noktowizor tzw "pierwszej generacji", czyli coś widać ale nie za bardzo. Ale w tym modzie jeszcze jest coś takiego, że celując z broni o klasycznych przyrządach celowniczych ( muszka -szczerbinka ), przyrządy te widać podwójnie. Jak przy "pijanym widzie". Czy istnieje możliwość takiej zmiany pliku noktowizora, aby to usunąć?

No i jaki plik byłby potrzebny z moda dla chętnego wprowadzenia korekty.

Edited by kondotier
  • Positive 2
Link to comment
Share on other sites

Kolebanie podczas strzału precyzyjnego jest celowe w tym modzie - musimy zająć pozycję która nam pozwoli być stabilnym - czyli przykucnięcie z podparciem broni - w tym wypadku nic się nie kolebie - przy strzale przez muszkę / szczerbinkę jak i przez lunetę. Noktowizor nie ma z tym nic wspólnego.

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

cichy - ja wiem że celować trzeba z niskiego przysiadu. Ale podwójny obraz w noktowizorze występuje zawsze, nawet jak nie celujemy. Widać to wyraźnie na screenie z posterunku wojskowego, gdzie i poręcze łóżek są podwójne. A nie byłem zamroczony i żadne omamy w tych momentach ze screenów u GG nie występowały.

Jak da się opcję celowania, to nie wiadomo której muszki użyć do naprowadzenia na cel. I o to mi biega.

Ta sama broń  bez noktowizora, ma przyrządy pojedyncze, jak u Ciebie ( na screenie masz chyba tę lepszą Sajgę, albo AK74 ze schowka ) .

 

A oto screeny dla The Emperora.

 

http://www.sendspace.pl/file/pic/82cd46b3c45147aa95dc3c2/1

http://www.sendspace.pl/file/pic/07fdb4f5ac11a4567911fab/1

 

 

Link to comment
Share on other sites

Przerobiłem efekt tego noktowizora, powinieneś być zadowolony - niestety nie znalazłem lepszego (kwestia jasności) na dysku niż ten: 

 

Dołączona grafika

 

Wykonany na podst. jednego z noktowizorów występujących w Solijance:

Folder zawierający gotowe pliki w formie gamedata: download.

Pliki, których kopię należy wykonać: postprocess.ltx [gamedataconfigmisc] oraz addon.script [gamedatascripts]. Jeśli uznasz, że jasność jaką przedstawia sobą w/w modyfikacja jest zbyt mała - zwiększ w ustawieniach grafiki suwak jasności (gamma).

Daj znać w razie błędów, zrób testy - plik będzie dostępny przez 5 dni.

  • Positive 4
Link to comment
Share on other sites

The Emperor.

Piękne dzięki. Kiedy popatrzyłem na screena, myślałem że dałeś bez noktowizora. Ale podmieniłem pliki na Twój noktowizor i przerosło moje oczekiwania. Teraz z takim noktowizorem, to można po najciemniejszych katakumbach ganiać, ale co najważniejsze, otwarte przyrządy celownicze są nareszcie jak należy. Również celowniki optyczne działają prawidłowo.

Nie sądzę, aby coś szwankowało. Trochę pobiegałem na rożnych lokacjach ( ze starych zapisów ) i żadnych zacinek nie było.

To co należy mam u siebie na dysku, więc  hosting, o ile uważasz za stosowne możesz usunąć. Ale dla innych forumowiczów którzy do tego moda się przymierzają, wstawienie go do #1 jako ulepszacza, byłoby wskazane.

Będą Ci wdzięczni. Tym bardziej że można go wstawić w dowolnym momencie zaczętej gry. Bo ze starym noktowizorem, na pewno nie zobaczą czegoś takiego jak na screenie poniżej.

 

http://www.sendspace.pl/file/pic/861ec674496570d4c42727a/1

 

  • Positive 2
Link to comment
Share on other sites

Drobiazg Kondotier - najważniejsze że działa bezproblemowo, likwidując efekt rozmycia. Miejsce przeznaczone na załączniki wykorzystuję dla dodatków przy pisaniu tutoriali, dlatego wstawiłem upload na bezpłatny hosting plików, gdzie link będzie dostępny tylko przez 5 dni. Jeśli ktoś ma opłacony hosting, albo może umieścić fix'a w temacie - moja praca nie pójdzie na marne i skorzysta więcej osób.

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

@Kondotier, Smox

Znalazłem plik odpowiadający za opis: string_table_items.xml [gamedataconfigtextpol]

W sekcji af_nightvision_1_desc jest taki opis:

Прибор ночного виденья второго поколения. В конструкцию входит электронно-лучевой усилитель с микроканальной пластиной, за счет которого происходит усиление попадаемого в обьектив прибора излучения. С помощью прибора можно разглядеть обьекты в условиях очень плохого освещения, например, в безлунную ночь.
początkowo myślałem że dotyczy koloru noktowizji, ale jak widzę - nic na ten temat nie ma, więc opis nie będzie wymagał zmiany.

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Kombinezony dopasowuje mechanik na zapleczu Baru. Aby tam wejść trzeba mieć taki kombinezon w inwentarzu i zagadać do Barmana - przedstawi nam swoją cenę za możliwość wejścia - trzy artefakty. Mówimy z mechanikiem - jest dialog na poszukiwanie narzędzi. Zadanie na nie się nie odzwierciedla w PDA. Miejsce spawnu kompletu na kombinezony - Jantar, znane miejsce jedno. Miejsce spawnu narzędzi dla broni - Dzicz. Te drugie pojawiają się losowo. są 3 miejscach. Kto chce sam szukać nie zagląda pod spoiler :yes: .

  Zestaw na broń na Dziczy:

  1. Garaż z ziłem

  2. Tunel z ciałem Freemena

  3. Dom z dziurą w dachu z dużą radiacją, w sejfie

  Zestaw na kombinezony na Jantarze:

  Hala z tokarką i elektrami na terenie kompleksu z psi - promieniowaniem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.