Skocz do zawartości

Kto przeszedł całą Soliankę


PIOTRR131

Rekomendowane odpowiedzi

Czy Zaton to już koniec? Dlaczego????? Trzeba przyznać że dla mnie jest to najlepszy mod Stalkera( a bawiłem się w wiele w z nich ). Pomimo licznych wypadów ,problemów fabularnych ,ostatnie 5 miesięcy z Soljanką to nie był stracony czas. Wielka szkoda że nie dane jest poznanie rozwiązanie wszystkich wątków fabularnych, ale może kiedyś będzie to możliwe. Trzeba uzbroić się w cierpliwość, co chyba dla tych co doszli do Zatonu nie będzie trudne.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nikt nie wie, dlaczego Arhara porzucił swoje dzieło - Soljankę. Ale cóż - każdy ma jakieś swoje życie w realu, a tworzenie to jeszcze więcej pracy i zajętego czasu niż granie, czy nawet tłumaczenie. Mnie tłumaczenie zajęło prawie półtora roku i sam się sobie dziwię, że na tyle czasu przy jednym projekcie starczyło pary... ( i że wytrzymała to moja niezrównana małżonka) :happy: jednak muszę przyznać, że takie dzieło bardzo wciąga. Arhara jest lekarzem, gdzieś w Zadoniecku... na pewno nie porzucił pracy nad Soljanką bez powodu. Jednak te kilka lat poświęcone Soljance na pewno nie pozostały bez wpływu na jego życie osobiste. Nie mniej jednak z punktu widzenia niepoliczonych rzesz fanów - szkoda...

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Już kilka miesięcy temu ukończyłem grę, jednak przeoczyłem ten temat - dziś jednak podzielę się swoją opinią nt. moda, który do łatwych nie należał, a już na pewno - nie do krótkich.

Zacznę od tego, iż Soljanka należy do pozycji obowiązkowych dla każdego fana serii S.t.a.l.k.e.r, i piszę to nie bez kozery, jest to bowiem mega-produkcja, która pomimo wielu błędów czy słabej optymalizacji zasługuje na uwagę, ba - dla mnie to nowa gra, która ilością zadań, wprowadzonych map czy innowacji skryptowych - przewyższa vanillowy SHOC, czy Clear Sky, który również pozbawiony błędów - nie był, a jednak udało się ukończyć grę. Przede wszystkim jest to mod dla ludzi "z jajami" - wytrwałych i traktujących pobyt w surowych warunkach Zony w Solijankowym wydaniu - jak wyzwanie, bowiem takie potraktowanie produkcji sprawia że wszelkie błędy czy to natury technicznej czy fabularnej - stają się rozwiązywalne, m.in dzięki serii poradników czy pomocy forumowiczów, oraz działom stworzonym specjalnie do minimalizacji CTD czy optymalizacji moda. Każdy ma oczywiście prawo do swojego zdania, może oczywiście zarzucić grę, argumentując iż swojego cennego czasu nie ma zamiaru marnować na niestabilnego moda, z takimi ludźmi nie podejmuję nawet dyskusji, bowiem moda można ukończyć i są na to dowody w postaci save'ów czy screenów z Zatonu - lokacji końcowej. Wszystko zależy od naszej konsekwencji, siły charakteru i motywacji, i takim ludziom dedykowana jest IMO produkcja, która w moim postrzeganiu modów - stanowi prekursorski kierunek, na podstawie którego tworzono późniejsze mody wykorzystując bazowe skrypty AMK czy wiele funkcji, które Soljanka wprowadza. Będę szczery - momentami gra staje się monotonna, zwłaszcza gdy wykonujemy 100x raz zadanie "przynieść przedmiot" - jednakże umożliwia to dokładne przeszukanie lokacji i rankingowy jak również  finansowy rozwój postaci, zdobywanie sprzętu, artefaktów, recept ich modyfikacji oraz wyrobienie sobie odpowiedniego dystansu do głównej kwestii fabularnej, ponieważ zadania cykliczne o monotonności których wspomniałem - stanowią środek do osiągnięcia celu. Gra przypomina swoim swoimi zwrotami akcji, często dozą frustracji (CTD) czy zagmatwaną fabułą, manipulacjami etc. - "życie w realu", nie jest to fabuła aż tak oczywista - pomimo liniowości, że pozbawia ciekawości gracza - przeciwnie - buduje napięcie klimatem oraz nie do końca - przewidywalnymi konsekwencjami naszych wyborów. Trzeba zauważyć pewien istotny fakt, w roku w którym powstała gra, nie było jeszcze konkurencji oraz ekwiwalentnych produkcji na miarę ów moda, dziś można grę - porównując z innymi produkcjami - krytykować za brak wyobraźni twórcy czy monotonię niektórych zadań, ale doceniam wkład włożony w powstanie moda, tak Arhary i jego pomocników, jak również ekipy Stalker Team, dzięki którym spędziłem w Zonie 4.5 miesiąca rozwiązując zagadki i walcząc o przetrwanie czy mszcząc się na zdrajcach - to były warte poświecenia - długie godziny, które jako fan serii S.T.A.L.K.E.R - doceniam, również z uwagi na fakt ogromnej ilości wiedzy modderskiej jaką daje Soljanka, bowiem moda śmiało można traktować jako Biblię dla moddera, wykorzystano tu tak wiele rozwiązań, iż nie znajdzie się adekwatna ilość tutoriali by ogarnąć każde zagadnienie - traktujący modding jak jedno z hobby - wiem o czym mówię! Oczywiście - przedstawiam swój punkt widzenia, który być może - jest daleki od obiektywizmu, więc spróbuję zrobić małe podsumowanie wad i zalet moda:

+---+-------------------------------------+-------------------------------------+|LP.|			  Zalety:			    |		    Wady:		            |   +---+-------------------------------------+-------------------------------------+| 1 | - Modderski majstersztyk		    |  - słaba optymalizacja	          || 2 | - Nowe mapy						 |  - sporadyczne CTD		          || 3 | - Nowe wątki fabularne			  |  - niekonsekwencja twórców*         || 4 | - Ogromna ilość zadań			   |  - długie wczytywanie save          || 5 | - Bogata zbrojownia				 |							         || 6 | - Barterowy system handlu		   |							         || 7 | - Nowe artefakty + modyfikacje	  |							         || 8 | - Nowe dynamiczne anomalie		  |							         || 9 | - Nowe mutanty					  |							         ||10 | - Możliwość zmiany frakcji		  |							         ||11 | - Dynamiczne wiadomości			 |							         ||12 | - Urzekająca zwrotami akcji fabuła  |							         |+---+-------------------------------------+-------------------------------------+* - na spotkaniu w Agropromie, po wylądowaniu przedstawicieli frakcji - wśród nich znajdowały się postacie już nieżyjące.

W/w zalety - nie pod względem ilości a merytorycznej jakości, którą oddaje grywalność - stanowią kryterium decydującym o wielkości Soljanki, to synonim sukcesu moda, który podkreślam -nie został stworzony przez programistów z GSC a amatora-moddera, który nie wymaga od gracza wydania pieniędzy na zakup, dlatego gra ma prawo - wynikające z ludzkiej natury - posiadać błędy, które dziś są możliwe do rozwiązania przy konsekwentnym podejściu oraz - rzecz jasna, czytaniu uwag graczy, które są nieocenione w wielu przypadkach.

Teraz trochę inna kwestia: ile Soljanka może posiadać zadań?...hmm - dość trudne pytanie, zważywszy na fakt, iż końcowy etap fabuły realizowany jest poprzez informowanie gracza za pośrednictwem wymiany SMS, które nie dodają się do zadań w PDA. Po przejściu gry, postanowiłem policzyć ilość zadań, zajęło mi to 3 godz, - od razu spisywałem. Jeśli ktoś jest ciekawy tej liczby:

 

Spoiler

Niewykonane:

  • „Spełniasz Życzeń”.
  • „Zabij stalkera – dezerter na Agropromie”
  • „Uratować Panterę”
  • „Pomóc Kłowi – CE2” [upozorowana śmierć]
  • „Zabij Striełoka”

 

Wykonane:

  • „Praca dla Handlarza”
  • „Tajne laboratorium”
  • „Znajdź wejście do sarkofagu Elektrowni”
  • „Obroń Barierę”
  • „Zdobądź fleszkę szalonego snajpera”
  • „Zajmij się Kablem”
  • „Tajemnica Monolitu”
  • „Zabij pijawki w wiosce”
  • „Zniszcz jednostkę powinności”
  • „Wyłącz Mózgozwęglacz”
  • „Weź dokumenty”
  • „Wydostań się z lab. X-16”
  • „Wyłącz emisję psioniczną”
  • „Odszukaj wejście do laboratorium X-16”
  • „Dokonaj pomiarów radiacji”
  • „Przeprowadź Krugłowa nad Jantar”
  • „Spotkaj się z Krugłowem”
  • „Odszukaj dokumenty w laboratorium X-16”
  • „Obroń obóz kotów przed najemnikami”
  • „Idź na nasyp kolejowy”
  • „Ukradnij walizkę z posterunku wojskowego”
  • „Wydostań się z Doliny Mroku”
  • „Znajdź dokumenty w X-16”
  • „Otwórz drzwi do centrum sterowania”
  • „Otwórz drzwi z zamkiem kodowym”
  • „Uwolnij powinnościowca”
  • „Odbij powinnościowca”
  • „Wydobądź Buldoga 6 od Wolności”
  • „Znajdź dokumenty w podziemnym laboratorium”
  • „Znajdź schowek grupy Striełoka”
  • „Uratuj Kreta”
  • „Pomóż stalkerowi”
  • „Zdobądź informacje o Striełoku”
  • „Odeprzyj atak bandytów”
  • „Zareaguj na wezwanie o pomoc”
  • „Spotkaj się z Sieryjem”
  • „Pogadaj z Lisem o Striełoku”
  • „Znajdź dokumenty wojskowe”
  • „Zdobądź informacje od zwiadowcy”
  • „Znaleźć szkatułkę i sejf”
  • „Dowiedzieć się o termosach Garika”
  • „Obrona obozu”
  • „Zabij stalkera”
  • „Likwidacja grupy” – psy.
  • „Znaleźć unikalne kombinezony”
  • „Zdobądź część ciała potwora”
  • „Przynieść playboy’a” - Max
  • „Dostarczyć dynamit Łukaszowi”
  • „Przynieść PDA Tyrana informatorowi”
  • „Przynieść torebkę Sacharowowi”
  • „Zdobądź część ciała potwora”
  • „Znaleźć modyfikowany MP5 – Jurikowi”
  • „Znaleźć komputer i wideonadajnik dla Woronina”
  • „Zdobądź artefakt”
  • „Przynieś dysk Adrenalinie”
  • „Iść na Warlab”
  • „Likwidacja grupy – pijawki”
  • „Likwidacja grupy – bandyci na Agropromie”
  • „Pomóż Wolnościowcom dotrzeć do Warlabu”
  • „Przynieść naboje od Sidorowicza”
  • „Znaleźć schowek na Agropromie”
  • „Znaleźć, jeśli to konieczne – obronić dziwnego kontrolera”
  • „Likwidacja grupy – mięsacze”
  • „Znaleźć Kuriera na Radarze”
  • „Znaleźć pozostałych monolitowców, Kotu potrzebny jest osobisty notatnik jednego z nich”
  • „Znaleźć schowek radiowca”
  • „Zdobądź część ciała potwora – oko mięsacze”
  • „Zdobądź część ciała potwora – ręka kontrolera”
  • „Zdobądź część ciała potwora – ogon kota”
  • „Zniszcz obóz najemników na Rostoku”
  • „Znaleźć pokładowy rejestrator śmigłowca”
  • „Zabrać Artefakt od Klonowa”
  • „Znaleźć schowek na Magazynach Wojskowych”
  • „Znaleźć mapę sejsmiczną Jantaru”
  • „Zdobądź część ciała potwora – stopa snorka”
  • „Wyjaśnić składniki recepty”
  • „Zdobyć artefakt dla Górnika”
  • „Przyprowadzić Holograma do Klonowa”
  • „Znajdź przedmiot – ulepszony karabin”
  • „Znaleźć artefakt – Meduza”
  • „Znaleźć Ducha”
  • „Zdobyć Antyzombin”
  • „Przekazać Sidorowiczowi artefakt”
  • „Znaleźć schowek w laboratorium X-10”
  • „Zniszczyć BTR i specnaz”
  • „Zdobądź część ciała potwora – macki pijawki”
  • „Znaleźć pięć ogonów dla Tolika”
  • „Zabij stalkera”
  • „Schowek w Prypeci”
  • „Zdobądź część ciała potwora – głowa tuszkana”
  • „Zdobądź artefakt – Skóra”
  • „Likwidacja grupy – legowisko psów”
  • „Zdobyć igłowiec”
  • „Zdobądź część ciała potwora – ogon kota”
  • „Zdobądź artefakt – Stare Korale”
  • „Przynieść cztery oczy pesudomięsacza Praporowi”
  • „Znaleźć mikroukłady”
  • „Zdobyć dla Czystoniebowca telewizor”
  • „Zdobądź artefakt Grawi”
  • „Przynieść Stare dokumenty Nr.4, kombinezony i PDA – Akimowi”
  • „Znajdź przedmiot – ulepszony kombinezon”
  • „Przynieść Stare dokumenty Nr.2, kombinezony i PDA – Akimowi”
  • „Znaleźć unikalny artefakt”
  • „Znaleźć i aktywować portal”
  • „Znaleźć PDA Striełoka”
  • „Dostarczyć przyrząd” – 1 blok monitoringu
  • „Znaleźć zabójcę”
  • „Znaleźć człowieka, który wie o zaginionej grupie uczonych”
  • „Odnieść teczkę kuriera Sacharowowi”
  • „Dostarczyć przyrząd” – 2 blok monitoringu
  • „Zdobądź część ciała potwora – macki pijawki”
  • „Znajdź broń dla Przewodnika”
  • „Likwidacja grupy – bandyci na Wysypisku”
  • „Znajdź podróżnika w Limańsku”
  • „Zdobądź część ciała potwora – ręka pseudogiganta”
  • „Zdobyć artefakt – kotlet”
  • „Zdobyć plecak Łukasza dla Pantery”
  • „Zabrać informację – dossier”
  • „Przynieść skrzynkę z narzędziami od Sidorowicza”
  • „Zdobądź część ciała potwora – rękę zombie”
  • „Przyprowadzić Bosmana do śmigłowca”
  • „Dostarczyć przyrząd” – 3 blok monitoringu
  • „Dostarczyć amunicję dla Biesa”
  • „Zdobyć informacje od monolitowców na Agropromie dla Kota”
  • „Zabij stalkera” – zlecenie cykliczne.
  • „Zwróć prototyp Gauss – pistoletu”
  • „Dowiedzieć się o akumulatory”
  • „Zabić Zwierza i zabrać jego fleszkę”
  • „Znaleźć schron i Pielgrzyma”
  • „Znaleźć Denisa, człowieka Kła w Czerwonym Lesie i uratować go”
  • „Likwidacja grupy – obóz wojskowy”
  • „Porozmawiać z Kostią”
  • „Znaleźć PDA wojskowego”
  • „Dowiedzieć się o dysku z planami pompy infuzyjnej”
  • „Przynieść fleszkę szaleńca – Woroninowi”
  • „Spotkaj się z Doktorem”
  • „Znaleźć Fimie zamówione rzeczy”
  • „Znajdź przedmiot – broń członka Powinności”
  • „Zdobądź  część ciała potwora – oko mieszacza”
  • „Przynieść dla Swibłowa mózg niezwykłego kontrolera”
  • „Znaleźć schowek na Jantarze”
  • „Przynieść woreczek zioła”
  • „Znaleźć arty dla Kalinina”
  • „Uwolnić zakładnika (Bagienny Doktor)”
  • „Zdobądź część ciała potwora – noga dzika”
  • „Odnaleźć i zniszczyć snajpera”
  • „Włączyć trzeci generator”
  • „Odnaleźć fleszkę uczonego”
  • „Likwidacja grupy – bandyci w Agropromie”
  • „Pomóc Kołmogorowi odbić brata”
  • „Przynieść 15 artefaktów Krzyżowi”
  • „Poznać kod od zamka”
  • „Zdobądź część ciała potwora – ręka pseudogiganta”
  • „Likwidacja grupy – stado psów”
  • „Zebrać naukowe traktaty”
  • „Znaleźć schowek w laboratorium X-18”
  • „Zdobądź artefakt” - Kotlet
  • „Dowiedzieć się o kukle”
  • „Znaleźć sejsmiczną mapę Magazynów Wojskowych”
  • „Przynieść 10 apteczek Lisowi”
  • „Wydostać bezprawny rozkaz dowództwa  - dla Dezertera”
  • „Zdobyć dla Swibłowa karabin maszynowy PKM”
  • „Przynieść dokumenty Freemanowi”
  • „Zdobądź artefakt – jeżozwierz”
  • „Likwidacja grupy – bandyci w podziemiach Agropromu”
  • „Zdobyć dla Wasylego 3 puszki z maścią Kałmuka”
  • „Przekazać granatnik”
  • „Dowiedzieć się o ultradetektorze”
  • „Zdobądź część ciała potwora – ogon kota”
  • „Zebrać 10 głów tuszkanów”
  • „Znaleźć Brata Luisa na Bagnach”
  • „Nadzorować transakcję między Chalawą i najemnikami”
  • „Przynieść 10 rąk zombie Akimowi”
  • „Pomóc stalkerom obronić się przed stadem potworów na Czerwonym Lesie”
  • „Zdobyć dla Kałmuka jego kontener”
  • „Przynieść uczonemu dziennik Ducha”
  • „Zdobyć rekomplety”
  • „Dowiedzieć się, gdzie jest Pantera”
  • „Znaleźć Korale Babci – Sacharowowi”
  • „Likwidacja grupy – mięsacze i dziki”
  • „Zdobyć dla Dana niezwykłą przesyłkę”
  • „Przynieść od każdego stwora po części”
  • „Pomóc stalkerowi”
  • „Dowiedzieć się o remskrzynki”
  • „Zdobądź kukłę dla Demobila”
  • „Oznacz czerwonego pseudogiganta”
  • „Zdobądź część ciała potwora – pazur chimery”
  • „Zdobądź artefakt – kotlet”
  • „Podsłuchać rozmowę”
  • „Wyprowadzić Czarnomora"
  • „Zdobądź cześć ciała potwora – ogon kota”
  • „Zrobić fotografię”
  • „Zająć pozycję (wskazana przez Kła)”
  • „Strącić helikopter”
  • „Wyłączyć psi-anteny”
  • „Zdobyć 2 latarki dla Górnika”
  • „Zdobyć część ciała potwora – ręka kontrolera”
  • „Znaleźć schowek na Wysypisku”
  • „Zdobądź część ciała potwora – pazur chimery”
  • „Obszukać trupa monolitowca i znaleźć mapę dla Kota”
  • „Przynieść dla Swibłowa dwie łapy bibliotekarza i kokony”
  • „Zdobyć artefakt – kryształowy kwiat”
  • „Znaleźć inżynieryjny plan Zwęglacza”
  • „Oddać sygnet Łukaszowi”
  • „Przynieść egzoszkielet maskujący”
  • „Uwolnić z niewoli bojowników Czystego Nieba”
  • „Znaleźć przedmiot – kamizelka dla Łukasza”
  • „Przynieść Danowi fleszkę uczonych z laboratorium X-18”
  • „Dowiedzieć się o skrzynce, która wypadłą ze śmigłowca”
  • „Przynieść niezwykły artefakt Pliczko”
  • „Zabij stalkera”
  • „Likwidacja grupy – dziki”
  • „Znaleźć klucz”
  • „Znaleźć Francuza na Magazynach Wojskowych”
  • „Znaleźć artefakt Łzy Ognia dla Barmana”
  • „Odnaleźć skarb”
  • „Likwidacja grupy – zmutowane psy w Dziczy”
  • „Likwidacja snajpera monolitu”
  • „Zdobądź część ciała potwora – oko mięsacza”
  • „Likwidacja grupy – bandyci w podziemiach Agropromu”
  • „Przynieść notebook – Jakutowi”
  • „Przynieść artefakt – Błysk”
  • „Zabić Sidorowicza”
  • „Przynieść Pustynnego Orła – Freemanowi”
  • „Zdobyć część ciała potwora – ręka zombie”
  • „Likwidacja grupy – snorki”
  • „Przekazać skrzynkę z posterunku – Barmanowi”
  • „Wykonać zwiad na przysiółku”
  • „Przynieść Stare dokumenty Nr .1, kombinezony i PDA – Akimowi”
  • „Zdobądź artefakt – meduza”/cykliczne/
  • „Przynieść Stare dokumenty Nr. 3, kombinezony i PDA – Akimowi”
  • „Znaleźć Bosmana”
  • „Zdobyć dla Prapora 10 naukowych apteczek”
  • „Zabij stalkera (Wampir)”
  • „Znaleźć Rubinową Błonę”
  • „Zdobądź część ciała potwora – stopa snorka”
  • „Dowiedzieć się o medykamentach”
  • „Znaleźć Błyskawicę”
  • „Pomóc stalkerom i znaleźć Szynyrę”
  • „Zdobądź artefakt – kryształowy kwiat”
  • „Otworzyć drzwi – misja z radiowcem”
  • „Odebrać u Sidorowicza – procenty” – niech go diabli!
  • „Likwidacja grupy – bandyci na Agropromie”
  • „Dowiedzieć się o roztworach do pompy infuzyjnej”
  • „Odzyskać skarb stalkera”
  • „Znaleźć przedmiot wojskowych”
  • „Zabić Zwierza, cześć 2 – przynieść dokumenty Duchowi”
  • „Znaleźć teleport i użyć go”
  • „Spotkać gońca i odebrać info”
  • „Obronić myśliwych na Kordonie”
  • „Przynieść 6 anomalnych Bizonów Krzyżowi”
  • „Znajdź Karabin Rodowy”
  • „Pomóc stalkerom przechwycić most w Czerwonym Lesie”
  • „Przeprowadzić Holograma na Magazyny Wojskowe”
  • „Znaleźć schowek”
  • „Zabij stalkera – ferma na Dolinie Mroku”
  • „Zdobądź część ciała potwora – ręka pseudogiganta”
  • „Obronić Wieś”
  • „Znaleźć playboya Iwancowowi”
  • „Przynieść medalion Doktorowi”
  • „Znaleźć Barmanowi artefakt symbiont”
  • „Znaleźć schowek na Radarze”
  • „Pomóc Bormanowi z zagłuszaczem”
  • „Likwidacja grupy – gryzonie na Rostoku”
  • „Dowiedz się o losach Ducha”
  • „Przekazać nową kamizelkę pancerną”
  • „Znaleźć schowek na Agropromie”
  • „Przynieść dokumenty z X-10 Gawrowi”
  • „Zbadać Wieś”
  • „Zabić Śrubę i przynieść jego PDA – Gawrowi”
  • „Zdobyć cześć ciała potwora – stopa snorka”
  • „Zdobyć lekarstwo dla Kota od Kałmuka”
  • „Zdobyć artefakt – Kotlet”
  • „Znajdź 3 dzienniki monolitowców na CEA-2, dla Ducha”
  • „Zdobyć dla Kałmuka składniki: artefakt Gwiazda Wieczorna i 10 łap snorków”
  • „Zwrócić utracony przedmiot”
  • „Przynieść dokumenty z Czerwonego Lasu”
  • „Znaleźć sekretną pieczarę”
  • „Znaleźć starą lalkę Muchy”
  • „Znaleźć kamizelkę pancerną Biesowi”
  • „Porozmawiać z Sacharowem”
  • „Porozmawiać z Zacharem”
  • „Zdobądź część ciała potwora – głowa tuszkana”
  • „Nie pozwolić zginąć radiowcowi”
  • „Zdobyć książkę dla Górnika”
  • „Przynieść macki Praporowi”
  • „Spotkać ekologów z radiostacją”
  • „Ograbić obóz bandytów”
  • „Wydostać się z Martwego Miasta”
  • „Dowiedzieć się o zegarku od Pustelnika”
  • „Zabić stalkera – podszywający się za handlarza” /cykliczne/
  • „Zdobądź uczonemu komputer”
  • „Znaleźć grupę uczonych w lab. X-10 i poznać wszystkie szczegóły”
  • „Znaleźć utracony dokument”
  • „Zdobądź artefakt – Meduza”
  • „Przynieść Wronie jajka kucharzowi”
  • „Przynieść notatnik Archarze”
  • „Zebrać siedem pazurów chimery”
  • „Przynieść imadło Wkrętowi”
  • „Znaleźć artefakt – Gwiazda Wieczorna”
  • „Spotkać się ze Swibłowem”
  • „Oddać radiotelefon Panterze”
  • „Przynieść giwerę Lisowi”
  • „Zdobądź artefakt – Grawi”
  • „Przytaszczyć sejf”
  • „Zdobądź artefakt – Płomień (dla Zachara)”
  • „Przynieść lekarstwo Akimowi”
  • „Przynieść 40 PDA – Danowi”
  • „Znajdź przedmiot” – zadanie cykliczne.
  • „Zdobądź część ciała potwora – ręka burera”
  • „Znaleźć Toz dla Pietruchy”
  • „Zdobądź artefakt – kotlet”
  • „Przynieść minigun Adrenalinie”
  • „Znaleźć na Agropromie dokumenty dla Sacharowa”
  • „Likwidacja grupy – dziki”
  • „Dowiedzieć się, gdzie jest piersiówka Pietrienki”
  • „Znajdź mapę sejsmiczną Prypeci”
  • „Likwidacja grupy – psy na Kordonie”
  • „Odzyskać swoje rzeczy”
  • „Przynieść artefakty Klonowowi”
  • „Zdobądź część ciała potwora – macki pijawki”
  • „Zdobądź Grozę dla obrony Baru”
  • „Znajdź kontener z artefaktem”
  • „Przynieść PSP Andersenowi”
  • „Znaleźć kostkę Rubika dla Akima”
  • „Wyłączyć generatory zakłóceń (Generators)”
  • „Znajdź teleport w Sarkofagu”
  • „Zrobić fotografię dla Klonowa”
  • „Znaleźć obcego na Magazynach Wojskowych”
  • „Zdobądź część ciała potwora – ogon kota”
  • „Zdobądź część ciała potwora – stopa snorka”
  • „Znaleźć artefakt Złota Rybka (dla Kosti)”
  • „Likwidacja grupy – stado dzików”
  • „Znaleźć psa Doktora”
  • „Znaleźć PDA Wasiliewa”
  • „Spotkaj się z Przewodnikiem”
  • „Przynieść artefakt Złota Rybka (dla Siaka)”
  • „Znaleźć łapę Burera – Jurikowi”
  • „Likwidacja grupy – snorki na Dolinie Mroku”
  • „Znaleźć Rubinową Sprężynę”
  • „Odeprzeć atak i zniszczyć Garba”
  • „Przynieść radiostację”
  • „Znaleźć schowek w Prypeci”
  • „Poznać kod (Labirynt)”
  • „Przynieść 5 ogonów Praporowi”
  • „Przynieść uniwersalny Ręczny Teleport – Krzyżowi”
  • „Znaleźć handlarza – Rabinowicza”
  • „Zdobądź część ciała potwora – ogony nibypsów”
  • „Przynieść mózg kontrolera Łukaszowi”
  • „Znaleźć psi-antenę dla Klonowa (Kordon)”
  • „Zebrać 10 artefaktów Złoty Kotlet – dla Ducha”
  • „Pomóc przechwycić sztab (Stara Wieś)”
  • „Znaleźć Rubinową Bateryjkę (Bagienny Doktor)”
  • „Przynieść fleszkę Blendy – Freemanowi”
  • „Wymienić artefakt”
  • „Zabij stalkera (monolit)”
  • „Zdobądź część ciała potwora – głowa tuszkana”
  • „Likwidacja grupy – bandyci w podziemiach Agropromu”
  • „Przynieść PDA Ducha – Sacharowowi”
  • „Zdobądź część ciała potwora – oko poltergeista”
  • „Zdobądź część ciała potwora – oko mięsacza”
  • „Likwidacja grupy – zombie nad Jantarem”
  • „Zdobądź artefakt – bateryjka”
  • „Oddać dysk Panterze”
  • „Znaleźć utracony PDA – Kreta”
  • „Znaleźć papierosy dla Garika”
  • „Zainstalować przyrząd”
  • „Zdobądź część ciała potwora – stopa snorka”
  • „Otworzyć sejf i ustrzec radiowca”
  • "Zdobądź część ciała potwora – pazur chimery”

 

Niektóre zadania są zdublowane, nie jest to błąd - tylko wynikający z cykliczności zadań - rzetelny spis wszystkiego, co znalazło się w PDA. Zadań których - prócz powyżej wspomnianych sms-ów nie uwzględniłem, po prostu - nie wykonałem, a były to zadania dla Bandytów (Mongoł nie przeżył, zabili go stalkerzy zmierzający na fermę), zadanie z miotaczem ognia - nie pojawił się dialog, oraz zadanie z notatką Sowy dla Ducha.

 

Kilka screenów:

48557c260479635.jpg  1489d6260479738.jpg  27cbe6260479813.jpg

Na ostatnim - zachód słońca znad SosnoDębu.

+---+--------------------------------------------------------------------------+|LP.|			  Kilka statystyk:										    |   +---+--------------------------------------------------------------------------+| 1 | - Miejsce rankingowe: 6												  || 2 | - Ulubiona broń biała: samurajski miecz podarowany przez Kła			 || 3 | - Ulubiona broń krótka: Złoty Desert Eagle							   || 4 | - Ulubiona broń snajperska: Snajperka Czarnomora						 || 5 | - Najtrudniejszy do zabicia mutant: Bibliotekarz						 || 6 | - Ilość zapisów gry: 6000 szt.										   || 7 | - Czas gry: 4 miesiące 12 dni.										   || 8 | - Najciekawsza lokacja: Martwe Miasto								    || 9 | - Tryb trudności: Mistrz                 							    |+---+--------------------------------------------------------------------------+

Gdybym miał przyznać ilość punktów w skali 1 do 10 - Solijanka otrzymuje 8.5 pkt. , teraz mogę powiedzieć z dumą: mission accomplished.

  • Dodatnia 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Uff, Soljanka ukończona. Ktoś napisał, że miał 1000 save'ów z NS. To chyba norma - ja miałem 1500! Świetny, niezapomniany mod z wyjątkowym klimatem. Miejscami strasznie wkurzający - wyloty, wyloty. Długiiii - można się nagrać! Pod koniec moda zadania zbyt proste jak na posiadaną siłę rażenia i ekwipunek. Szkoda, że nie wykorzystano potencjału ekwipunku - np. żadnych zadań na wykorzystanie min,  karabinów maszynowych, snajperskich, specjalistycznych pancerzy. Fajne kokony mutantów zupełnie nie wykorzystane ( w sumie sprowadziło się do zebrania kolekcji ...) Duży plus za nowe mapy - najbardziej podobało mi się ATP. Super mod zwłaszcza początkowa faza , pod koniec już nużył. Co teraz? Tajne ścieżki ?

Edytowane przez ksantyp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Muszę się też pochwalić, że przeszedłem całą, co prawda z dużą pomocą kolegów stalkerów, czas to ponad 6 m-cy, praca, a zapisów to miałem na pewno ponad 2 tyś. Było trochę nerwów z wylotami mimo tego typu problemów milo wspominam ten czas. Teraz czekam na jakiegoś interesującego moda fabularnego po polsku, ostatnio skończyłem Biały Oddział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam pytanie , w Soliance bardzo podobała mi się muzyka na ATP (ta w tle lokacji) mimo starań nie znalazłem informacji na temat nazwy tego utworu (mimo ze głowę dam ze gdzieś to na tym forum kiedyś widziałem)

Proszę o informacje jeśli ktoś ja posiada jak nazywa się ten utwór

 

Edit :wielkie dzieki Godlike

Edytowane przez Qguar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael zmienił(a) tytuł na Kto przeszedł całą Soliankę

Wiem, że dawno takiego odkopu nie było, ale ciekaw jestem, czy któryś z naszych weteranów pamięta swoje pierwsze przygody z Solianką 2010 lub DMX Mod? :) 

Przeglądając stare tematy naszło mnie na wspomnienia. Znalazłem nawet stare zrzuty naszych forumowiczów w tematach, do których od wielu lat nikt nie zaglądał. 

Autorstwa @Yurek
post-301-12967682384704.jpg

Tutaj mamy na przykład @Junx-a. 

943099210942795.jpg.6f4209cf31ca464d6fcac068b7cee4e2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja przeszedłem tak NS2010, jak i kolejną NS2016. Pamiętam, że przy Ns2010 miałem spore problemy z zadaniami w Martwym Mieście, bo mod wylatywał przy próbie rozmowy z ważnym enpecem. Chyba to był Perfumiarz czy coś takiego. Ktoś, nie pamiętam kto, na moim zapisie przeprowadził ten dialog i dalej już mogłem sam. A z NS2016 utkwiła mi w pamięci pani Sacharowa. Miała to być zołza z charakteru, ale urody też jej poskąpili.

Jest chyba oddzielny temat dla chwalipięt, kto w jakim czasie ją pokonał. Z NS2010 można dać sobie spokój, nawet posłać go do archiwum, bo NS2016 to to samo, tylko z dodaną grą na Zatonie i finalną sceną w Żelaznym Lesie. Ale on też nie jest wony od błędów, choć nie są krytycznymi i pozwalają dojść do finału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NS2010 z tego, co pamiętam, była dość awaryjna - wyloty nie były rzadkością. 

Chciałbym kiedyś znów zagrać w NS2020 na silniku OGSR, ale autorzy nie chcą jej udostępnić. 

@kondotier 
NS2010 faktycznie lepiej sobie odpuścić, a przynajmniej nowi gracze powinni. Ostatnio poprawiałem wstawkę tego moda + DMX i myślę, że warto je zostawić w spokoju, bo jednak nasza stara gwardia poświęciła wiele czasu tym modom. Warto zostawić dla potomnych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem się lata świetlne temu na drugim forum o stalkerze, czy ktoś przeszedł sole(w jej temacie). W odpowiedzi było sporo potwierdzeń, no to zapytałem czy mają save. No i się rozmowa skończyła.

Efektem tego musiałem odpuścić grę a już byłem na radarze, ilość błędów utrudniających grę, normalnie głowa mała(włącznie z nieśmiertelnymi przeciwnikami) akurat to zapamiętałem i ta jeba... pieczara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.