Skocz do zawartości

Kto przeszedł całą Soliankę


PIOTRR131

Rekomendowane odpowiedzi

Czy Zaton to już koniec? Dlaczego????? Trzeba przyznać że dla mnie jest to najlepszy mod Stalkera( a bawiłem się w wiele w z nich ). Pomimo licznych wypadów ,problemów fabularnych ,ostatnie 5 miesięcy z Soljanką to nie był stracony czas. Wielka szkoda że nie dane jest poznanie rozwiązanie wszystkich wątków fabularnych, ale może kiedyś będzie to możliwe. Trzeba uzbroić się w cierpliwość, co chyba dla tych co doszli do Zatonu nie będzie trudne.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nikt nie wie, dlaczego Arhara porzucił swoje dzieło - Soljankę. Ale cóż - każdy ma jakieś swoje życie w realu, a tworzenie to jeszcze więcej pracy i zajętego czasu niż granie, czy nawet tłumaczenie. Mnie tłumaczenie zajęło prawie półtora roku i sam się sobie dziwię, że na tyle czasu przy jednym projekcie starczyło pary... ( i że wytrzymała to moja niezrównana małżonka) :happy: jednak muszę przyznać, że takie dzieło bardzo wciąga. Arhara jest lekarzem, gdzieś w Zadoniecku... na pewno nie porzucił pracy nad Soljanką bez powodu. Jednak te kilka lat poświęcone Soljance na pewno nie pozostały bez wpływu na jego życie osobiste. Nie mniej jednak z punktu widzenia niepoliczonych rzesz fanów - szkoda...

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Już kilka miesięcy temu ukończyłem grę, jednak przeoczyłem ten temat - dziś jednak podzielę się swoją opinią nt. moda, który do łatwych nie należał, a już na pewno - nie do krótkich.

Zacznę od tego, iż Soljanka należy do pozycji obowiązkowych dla każdego fana serii S.t.a.l.k.e.r, i piszę to nie bez kozery, jest to bowiem mega-produkcja, która pomimo wielu błędów czy słabej optymalizacji zasługuje na uwagę, ba - dla mnie to nowa gra, która ilością zadań, wprowadzonych map czy innowacji skryptowych - przewyższa vanillowy SHOC, czy Clear Sky, który również pozbawiony błędów - nie był, a jednak udało się ukończyć grę. Przede wszystkim jest to mod dla ludzi "z jajami" - wytrwałych i traktujących pobyt w surowych warunkach Zony w Solijankowym wydaniu - jak wyzwanie, bowiem takie potraktowanie produkcji sprawia że wszelkie błędy czy to natury technicznej czy fabularnej - stają się rozwiązywalne, m.in dzięki serii poradników czy pomocy forumowiczów, oraz działom stworzonym specjalnie do minimalizacji CTD czy optymalizacji moda. Każdy ma oczywiście prawo do swojego zdania, może oczywiście zarzucić grę, argumentując iż swojego cennego czasu nie ma zamiaru marnować na niestabilnego moda, z takimi ludźmi nie podejmuję nawet dyskusji, bowiem moda można ukończyć i są na to dowody w postaci save'ów czy screenów z Zatonu - lokacji końcowej. Wszystko zależy od naszej konsekwencji, siły charakteru i motywacji, i takim ludziom dedykowana jest IMO produkcja, która w moim postrzeganiu modów - stanowi prekursorski kierunek, na podstawie którego tworzono późniejsze mody wykorzystując bazowe skrypty AMK czy wiele funkcji, które Soljanka wprowadza. Będę szczery - momentami gra staje się monotonna, zwłaszcza gdy wykonujemy 100x raz zadanie "przynieść przedmiot" - jednakże umożliwia to dokładne przeszukanie lokacji i rankingowy jak również  finansowy rozwój postaci, zdobywanie sprzętu, artefaktów, recept ich modyfikacji oraz wyrobienie sobie odpowiedniego dystansu do głównej kwestii fabularnej, ponieważ zadania cykliczne o monotonności których wspomniałem - stanowią środek do osiągnięcia celu. Gra przypomina swoim swoimi zwrotami akcji, często dozą frustracji (CTD) czy zagmatwaną fabułą, manipulacjami etc. - "życie w realu", nie jest to fabuła aż tak oczywista - pomimo liniowości, że pozbawia ciekawości gracza - przeciwnie - buduje napięcie klimatem oraz nie do końca - przewidywalnymi konsekwencjami naszych wyborów. Trzeba zauważyć pewien istotny fakt, w roku w którym powstała gra, nie było jeszcze konkurencji oraz ekwiwalentnych produkcji na miarę ów moda, dziś można grę - porównując z innymi produkcjami - krytykować za brak wyobraźni twórcy czy monotonię niektórych zadań, ale doceniam wkład włożony w powstanie moda, tak Arhary i jego pomocników, jak również ekipy Stalker Team, dzięki którym spędziłem w Zonie 4.5 miesiąca rozwiązując zagadki i walcząc o przetrwanie czy mszcząc się na zdrajcach - to były warte poświecenia - długie godziny, które jako fan serii S.T.A.L.K.E.R - doceniam, również z uwagi na fakt ogromnej ilości wiedzy modderskiej jaką daje Soljanka, bowiem moda śmiało można traktować jako Biblię dla moddera, wykorzystano tu tak wiele rozwiązań, iż nie znajdzie się adekwatna ilość tutoriali by ogarnąć każde zagadnienie - traktujący modding jak jedno z hobby - wiem o czym mówię! Oczywiście - przedstawiam swój punkt widzenia, który być może - jest daleki od obiektywizmu, więc spróbuję zrobić małe podsumowanie wad i zalet moda:

+---+-------------------------------------+-------------------------------------+|LP.|			  Zalety:			    |		    Wady:		            |   +---+-------------------------------------+-------------------------------------+| 1 | - Modderski majstersztyk		    |  - słaba optymalizacja	          || 2 | - Nowe mapy						 |  - sporadyczne CTD		          || 3 | - Nowe wątki fabularne			  |  - niekonsekwencja twórców*         || 4 | - Ogromna ilość zadań			   |  - długie wczytywanie save          || 5 | - Bogata zbrojownia				 |							         || 6 | - Barterowy system handlu		   |							         || 7 | - Nowe artefakty + modyfikacje	  |							         || 8 | - Nowe dynamiczne anomalie		  |							         || 9 | - Nowe mutanty					  |							         ||10 | - Możliwość zmiany frakcji		  |							         ||11 | - Dynamiczne wiadomości			 |							         ||12 | - Urzekająca zwrotami akcji fabuła  |							         |+---+-------------------------------------+-------------------------------------+* - na spotkaniu w Agropromie, po wylądowaniu przedstawicieli frakcji - wśród nich znajdowały się postacie już nieżyjące.

W/w zalety - nie pod względem ilości a merytorycznej jakości, którą oddaje grywalność - stanowią kryterium decydującym o wielkości Soljanki, to synonim sukcesu moda, który podkreślam -nie został stworzony przez programistów z GSC a amatora-moddera, który nie wymaga od gracza wydania pieniędzy na zakup, dlatego gra ma prawo - wynikające z ludzkiej natury - posiadać błędy, które dziś są możliwe do rozwiązania przy konsekwentnym podejściu oraz - rzecz jasna, czytaniu uwag graczy, które są nieocenione w wielu przypadkach.

Teraz trochę inna kwestia: ile Soljanka może posiadać zadań?...hmm - dość trudne pytanie, zważywszy na fakt, iż końcowy etap fabuły realizowany jest poprzez informowanie gracza za pośrednictwem wymiany SMS, które nie dodają się do zadań w PDA. Po przejściu gry, postanowiłem policzyć ilość zadań, zajęło mi to 3 godz, - od razu spisywałem. Jeśli ktoś jest ciekawy tej liczby:

 

  Pokaż ukrytą zawartość

 

Niektóre zadania są zdublowane, nie jest to błąd - tylko wynikający z cykliczności zadań - rzetelny spis wszystkiego, co znalazło się w PDA. Zadań których - prócz powyżej wspomnianych sms-ów nie uwzględniłem, po prostu - nie wykonałem, a były to zadania dla Bandytów (Mongoł nie przeżył, zabili go stalkerzy zmierzający na fermę), zadanie z miotaczem ognia - nie pojawił się dialog, oraz zadanie z notatką Sowy dla Ducha.

 

Kilka screenów:

48557c260479635.jpg  1489d6260479738.jpg  27cbe6260479813.jpg

Na ostatnim - zachód słońca znad SosnoDębu.

+---+--------------------------------------------------------------------------+|LP.|			  Kilka statystyk:										    |   +---+--------------------------------------------------------------------------+| 1 | - Miejsce rankingowe: 6												  || 2 | - Ulubiona broń biała: samurajski miecz podarowany przez Kła			 || 3 | - Ulubiona broń krótka: Złoty Desert Eagle							   || 4 | - Ulubiona broń snajperska: Snajperka Czarnomora						 || 5 | - Najtrudniejszy do zabicia mutant: Bibliotekarz						 || 6 | - Ilość zapisów gry: 6000 szt.										   || 7 | - Czas gry: 4 miesiące 12 dni.										   || 8 | - Najciekawsza lokacja: Martwe Miasto								    || 9 | - Tryb trudności: Mistrz                 							    |+---+--------------------------------------------------------------------------+

Gdybym miał przyznać ilość punktów w skali 1 do 10 - Solijanka otrzymuje 8.5 pkt. , teraz mogę powiedzieć z dumą: mission accomplished.

  • Dodatnia 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Uff, Soljanka ukończona. Ktoś napisał, że miał 1000 save'ów z NS. To chyba norma - ja miałem 1500! Świetny, niezapomniany mod z wyjątkowym klimatem. Miejscami strasznie wkurzający - wyloty, wyloty. Długiiii - można się nagrać! Pod koniec moda zadania zbyt proste jak na posiadaną siłę rażenia i ekwipunek. Szkoda, że nie wykorzystano potencjału ekwipunku - np. żadnych zadań na wykorzystanie min,  karabinów maszynowych, snajperskich, specjalistycznych pancerzy. Fajne kokony mutantów zupełnie nie wykorzystane ( w sumie sprowadziło się do zebrania kolekcji ...) Duży plus za nowe mapy - najbardziej podobało mi się ATP. Super mod zwłaszcza początkowa faza , pod koniec już nużył. Co teraz? Tajne ścieżki ?

Edytowane przez ksantyp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Muszę się też pochwalić, że przeszedłem całą, co prawda z dużą pomocą kolegów stalkerów, czas to ponad 6 m-cy, praca, a zapisów to miałem na pewno ponad 2 tyś. Było trochę nerwów z wylotami mimo tego typu problemów milo wspominam ten czas. Teraz czekam na jakiegoś interesującego moda fabularnego po polsku, ostatnio skończyłem Biały Oddział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam pytanie , w Soliance bardzo podobała mi się muzyka na ATP (ta w tle lokacji) mimo starań nie znalazłem informacji na temat nazwy tego utworu (mimo ze głowę dam ze gdzieś to na tym forum kiedyś widziałem)

Proszę o informacje jeśli ktoś ja posiada jak nazywa się ten utwór

 

Edit :wielkie dzieki Godlike

Edytowane przez Qguar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael zmienił(a) tytuł na Kto przeszedł całą Soliankę

Wiem, że dawno takiego odkopu nie było, ale ciekaw jestem, czy któryś z naszych weteranów pamięta swoje pierwsze przygody z Solianką 2010 lub DMX Mod? :) 

Przeglądając stare tematy naszło mnie na wspomnienia. Znalazłem nawet stare zrzuty naszych forumowiczów w tematach, do których od wielu lat nikt nie zaglądał. 

Autorstwa @Yurek
post-301-12967682384704.jpg

Tutaj mamy na przykład @Junx-a. 

943099210942795.jpg.6f4209cf31ca464d6fcac068b7cee4e2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja przeszedłem tak NS2010, jak i kolejną NS2016. Pamiętam, że przy Ns2010 miałem spore problemy z zadaniami w Martwym Mieście, bo mod wylatywał przy próbie rozmowy z ważnym enpecem. Chyba to był Perfumiarz czy coś takiego. Ktoś, nie pamiętam kto, na moim zapisie przeprowadził ten dialog i dalej już mogłem sam. A z NS2016 utkwiła mi w pamięci pani Sacharowa. Miała to być zołza z charakteru, ale urody też jej poskąpili.

Jest chyba oddzielny temat dla chwalipięt, kto w jakim czasie ją pokonał. Z NS2010 można dać sobie spokój, nawet posłać go do archiwum, bo NS2016 to to samo, tylko z dodaną grą na Zatonie i finalną sceną w Żelaznym Lesie. Ale on też nie jest wony od błędów, choć nie są krytycznymi i pozwalają dojść do finału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NS2010 z tego, co pamiętam, była dość awaryjna - wyloty nie były rzadkością. 

Chciałbym kiedyś znów zagrać w NS2020 na silniku OGSR, ale autorzy nie chcą jej udostępnić. 

@kondotier 
NS2010 faktycznie lepiej sobie odpuścić, a przynajmniej nowi gracze powinni. Ostatnio poprawiałem wstawkę tego moda + DMX i myślę, że warto je zostawić w spokoju, bo jednak nasza stara gwardia poświęciła wiele czasu tym modom. Warto zostawić dla potomnych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem się lata świetlne temu na drugim forum o stalkerze, czy ktoś przeszedł sole(w jej temacie). W odpowiedzi było sporo potwierdzeń, no to zapytałem czy mają save. No i się rozmowa skończyła.

Efektem tego musiałem odpuścić grę a już byłem na radarze, ilość błędów utrudniających grę, normalnie głowa mała(włącznie z nieśmiertelnymi przeciwnikami) akurat to zapamiętałem i ta jeba... pieczara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.