Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

To jesteś szczęściarz, Ja mogę tylko degradować. Tak jak chyba wielu.

Tak że, przy podjęciu tłumaczenia trzeba pomyśleć o kompilacji właściwej podstawki z modem i od razu z fiksami. Bo przypuszczam, że ewentualnie następne, też będą miały takie wymagania.

I wychodzi na to, ze moje problemy wyżej opisane, mogą mieć przyczynę w niewłaściwej podstawce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mały, no może raczej bardzo uciążliwy, problem z modem.

UWAGA. Ci co grają z wszystkimi fixami na właściwej podstawce, nie powinni na mój błąd zawracać uwagi.

Kiedy weszły fixy wymagające nowej gry, byłem już daleko w fabule i postanowiłem jednak grać dalej. Wszystko szło dobrze, nie miałem problemów o których mówili autorzy filmików, aż do Prypeci. Tu się zaczęło. Mimo że miałem powyżej 60 fps, następowało zatrzymanie obrazu, wymagające użycia menadżera zadań. W takich sytuacjach log był pusty. Ale jakoś przebrnąłem. Ale na CEA, to już była tragedia. Tu, co chwilę zatrzymanie obrazu ( robiłem częste zapisy ). Savy uruchamiały się bez problemu. Ale za to każdy wybuch granatu, a szczególnie gdy słychać było rozmowy załóg śmigłowca, wylot z takim logiem.

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
[error]Line          : 73
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: d:\mody\zdroga\gamedata\scripts\xr_gulag.script:397: attempt to index field '?' (a nil value)

 

A to linia 73, z powiązaniem, z error:

73 -> self:prepare_jobs_for_new_state()

    local capacity = 0

    for i, job in ipairs( self.Job ) do
        if self:job_exists_in_state_0( job ) then
            table.insert( self.Job_avail_in_state_0, job )
            capacity = capacity + 1
        end

        if type( job.online ) == "string" then
            job.online_condlist = job.online
            job.online          = xr_logic.parse_condlist( self.smrttrn, "gulag:setup_job_online", "job_online", job.online_condlist )
        end
    end

 

Ale dotarłem do podziemi sarkofagu, pozbyłem się jak tylko możliwe wyposażenia, ale parę kroków w głąb i znów zatrzymanie obrazu.

Do końca moda zostały mi dwie lokacja, z tym że ostatnia z mocną walką.

Czy oprócz porady, graj od nowa  z wszystkimi fixami, dostanę jakąś pozwalającą usunąć ten błąd?

Błąd może być spowodowany tym, że gram nie na oryginalnej, ale na degradowanej podstawce, albo...

Albo dlatego, że mod nie usuwa trupów i sprzętu. A tu na CEA, są ich "dziesiątki". Dosłownie. Razem z trupami z poprzednich lokacji, zapamiętanych przez savy "setki".

Usuwam z savedgames zbędne savy. Ostatni save na CEA, ma 1936 kb.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie o możliwość usunięcia zawieszania się gry i wylotów ( czwarty post powyżej).

Jeśli na CEA byłem w stanie wczytać zapis i grać dalej, to już w podziemiach Sarkofagu ich wczytać się nie da. Jak tylko odezwie się Spełniacz, stop albo wylot. To samo z błyskiem (albo dźwiękiem ) Gaussa. Log zawsze taki sam.

Dodaję plik podany w logu.

 

xr_gulag.7z

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 9.12.2015o13:36, kondotier napisał:

Jedyne więc wyjście, że ktoś kto dysponuje oryginałem rosyjskim 1.0004, zrobi repacka moda i go udostępni. Skoro można wykorzystać zapisy z gry na degradowanej, da się moda dokończyć, a spolszczenie zrobić do niego i nowi nie będą mieli problemów.

podaj adres to ci prześle swoje pliki bin i gamedata dot. tego moda, u mnie gra bez wylotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na pewno. Zobaczymy, czy smox na tej swojej v.1.0004 da radę na CEA i w sarkofagu. Moje savy z tych lokacji, u niego też bugowały, choć u rus można je było wykorzystać.

Ale utknąłem w takim miejscu, że ominęła mnie tylko walka w Warlabie i kolejny buziak od Diany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Bagnach, po rozmowie ze Stiepanyczem dotyczącej pomocy w odparciu ataku mutantów miałem taki wylot - 

Spoiler

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
[error]Line          : 73
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ...shadow of chernobyl\gamedata\scripts\move_mgr.script:36: attempt to index local 'patrol_look' (a nil value)

Leczenie (znalazłem na rus. forum) - przede wszystkim idąc na Bagna trzeba mieć Spec kombinezon naukowców. To jednak za mało, cały myk polega na tym, by szybko zabić 3 atakujące mięsacze (dzika sobie odpuszczamy). Jeżeli uciekną za daleko - wylot.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszedłem moda. Moja opinia jest jak najbardziej pozytywna. Miałem kilka wylotów, ale to z winy mojego kompa. Mod miejscami jest bardzo wymagający, szczególnie na lokacjach nie występujących w Stalkerze SoC. Z winy moda miałem jeden wylot na Bagnach (opisałem go wyżej). 

Klondike artefaktów w Rudym Lesie.

c45aa1456618548.jpg 

Nowy karabin Gaussa.

562f9c456618552.jpg 

Ostatnia rozmowa na Generatorach. Po niej koniec moda.

c1a4d6456618555.jpg 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazdroszczę Ci tej końcówki. Zła podstawka, nie pozwoliła mi dotrzeć do tego miejsca. A z opinią o wartości moda, zgadzam się.

Arty z klondajka pozbierałem, jest co zbierać. Ale najpierw trzeba się do niego dostać :D.

Myśląc o tłumaczeniu, trzeba najpierw rozwiązać ten problem niedegradowanej podstawki v.1.0004. Nie sądzę, aby zbyt wielu taką posiadało.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.