Skocz do zawartości

Anomaly 1.5.0 (Beta 3) - dyskusja ogólna


Junx

Rekomendowane odpowiedzi

@cez137 Powiem Ci tak, ja tą opcję kliknąłem też bo byłem ciekaw o co chodzi, ale wychodzi na to, ze to po prostu jakieś porzucenie/usunięcie broni z ekwipunku.

Powiem Ci tak, jeśli znajdę ten addon na moddb i go ściągnę to może będę w stanie Ci podpowiedzieć jakie pliki usunąć, żeby się pozbyć tej mechaniki, aczkolwiek nie gwarantuję, że całe EFC się przez to nie posypię - sprawdzę u siebie i dam znać, ale to najwyżej jutro bo dzisiaj już "trochę nie mam na to głowy" jeśli wiesz co mam na myśli :P 

Na pocieszenie powiem Ci, że teoretycznie według tego co mi się wydaje, jeśli ściągnę sobie ten konkretny addon i zobaczę jakie pliki za niego odpowiadają to usunięcie ich odpowiedników nie powinno nic popsuć i umożliwić powrót do standardowej mechaniki przeładowywania, a jeśli nie da rady w ten sposób no to najwyżej będziesz musiał przywyknąć do tej mechaniki bo jak wywalisz całe EFC to Twój save przestanie działać.

Jak dla mnie ta mechanika jest całkiem spoko tylko zajmuje po prostu trochę więcej czasu i właśnie w sytuacji gdzie ktoś Cię atakuje czy strzela do Ciebie to ta mechanika zmusza Cię do wycofania się na bezpieczną odległość, żeby uzupełnić magazynek - jak dla mnie spoko rzecz no, ale wiadomo - to zależy od grającego.

Jak ogarnę czy usunięcie konkretnych plików odpowiadających za ten dodatek nie zepsuje niczego i będzie się dało wczytać Twój zapis to dam znać, aczkolwiek nie obiecuję, że to będzie dzisiaj :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Mam problem z tym modem chyba że to cecha gry (nie pamiętam  kiedy grałem jako dzieciak).
Otóż jak zginę na mapie to po wczytaniu gry mapa jest praktycznie pusta. Nie ma wrogów w okolicy  ani na posterunkach. Dopiero po jakimś czasie wracają.
Czy to normalne czy jakiś błąd i czy da się to naprawić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 

16 godzin temu, Szczepan9205 napisał:

wychodzi na to, ze to po prostu jakieś porzucenie/usunięcie broni z ekwipunku.

no dobra ok, może i masz racje, ale dlaczego nie ma "zdejmij magazynek"?

16 godzin temu, Szczepan9205 napisał:

ale to najwyżej jutro bo dzisiaj już "trochę nie mam na to głowy" jeśli wiesz co mam na myśl

nie ma problemu

spróbuj może z jakimś świeższym zapisem

ciekawa sprawa, znalazłem inną sajgę, i już można było zdjąć magazynek, za to przeładować już nie, pomimo tego że był w ładownicy naładowany, poza tym w tym addonie wszystko zmienia się jak w kalejdoskopie, wczoraj nie było szybkich podróży, dziś są

cez137 - quicksave_5.dds cez137 - quicksave_5.scoc cez137 - quicksave_5.scop

ss_cez137_11-12-20_09-42-25_(l10_radar).png

ss_cez137_11-12-20_09-42-52_(l10_radar).png

Edytowane przez cez137
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cez137 Hejka wczoraj nie dałem rady ogarnąć tych magazynków bo kończyłem polonizację do najnowszej wersji SGM 2.2+Gunslinger, ale i tak nie mam dobrych wieści - niestety, ale musisz się przyzwyczaić do mechaniki tego ręcznego ładowania magazynków - ściągnąłem oddzielnie ten mod na magazynki, żeby sprawdzić czy jak usunę pliki, które za niego odpowiadają to będzie wszystko działać tylko magazynki się usuną, ale niestety wywala się przy wczytywaniu lokacji, także jak chcesz ukończyć Anomaly to musisz przywyknąć i sobie po prostu dokończyć grę z EFC, nie wiem czemu ze Sajgą jest jakiś problem, ale jak wczytałem Twój zapis, żeby Cię naprowadzić na to PDA dla Brody to u mnie się normalnie naładował magazynek i potem jak go wrzuciłem do ładownicy to wszystko było ok. 

A co do szybkiej podróży to ona nawet w czystym Anomaly często nie działała - przynajmniej mi :D Może się po południu trochę pobawię w Anomaly i zobaczę o co chodzi z tą Sajgą tyle, że zacznę sobie nową grę - raczej wątpię, żeby to była wina zapisu że nie możesz przeładować, ale co może być winne to też nie mam pojęcia.

Masz przynajmniej teraz nauczkę na przyszłość, że jeśli chodzi o modowanie tak dużych i długich modów to lepiej sobie robić kopie zapisów przed dodaniem jakichkolwiek modów bo potem wychodzą takie chocki-klocki, że musisz instalować dodatek, który Ci do końca nie odpowiada, żeby w ogóle nie stracić zrobionego progresu i móc grać dalej hehe :P

A co do SSP(kombinezonu), to zapewne ulepszona stalowa rama to raz, dwa kombinezon jest ulepszony więc może ulepszenia na udźwig ma założone, a 3cia sprawa - może Herkules, albo jakieś "cukierki" działają na GG stąd, aż tak zwiększony udźwig - trzeba brać wszystkie możliwości pod uwagę ;)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cez137 Nie ma problemu ;) Gdzie mogę i wiem jak pomóc to pomogę :P Ano właśnie nie ma, też dzisiaj się pół dnia błąkałem po forum i youtubie próbując znaleźć sobie jakiś mod w jaki jeszcze nie grałem bo chce mi się grać w Stalkera, ale w coś czego nie ogrywałem i skończyłem z pustymi rękoma, a Anomaly jakoś mnie odpycha zamiast przyciągać. 

Także tak po prawdzie to dopiero chyba True Stalker jak wyjdzie to będzie takim długim, ale fajnym modem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jakiś czas temu pisałem tu o (nie)kompatybilności Azazel Mode z Warfare (dosłownie kilka stron wcześniej) i mimo braku rozwiązania, jak i odpowiedzi na oficjalnym serwerze Anomaly na Discordzie, postanowiłem się nie poddawać i poszperać na innych stronach. Natknąłem sie na temat - na Reddit - w którym jeden z użytkowników mial zupełnie taki sam problem, jak ja. Najlepsze jest to, że ktoś mu udzielił odpowiedzi, która zawiera na 100% rozwiązanie owego problemu, jednakże obawiam się, że z moim angielskim zaraz coś źle przetłumaczę i "zepsuję" w ustawieniach... :054: Także - dałby ktoś radę napisać, co muszę dokładnie zmienić w ustawieniach? 

Screenshot_20201115-024309_Chrome.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szymon72 gość tłumaczy, że w opcjach gry w gameplay/warfare/azazel musisz znaleźć i zmienić dystans w jakim npc musi być byś mógł się w niego zrespić.

Że w normalnym ustawieniu jest on bardzo mały. Czyli wygląda, że trzeba go zwiększyć żeby "łapał" innych npc.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szymon72 Dokładnie w tej zakładce musisz pobawić się suwaczkami:

ss_szczepan_11-15-20_10-31-07_(mainmenu).jpg

Ale o którą dokładnie opcję chodzi to nie wiem bo według tego co pisze ten gość na reddicie "W najnowszej wersji Anomaly możesz to zrobić. Musisz dopasować ustawienia dla minimalnego dystansu w jakim muszą znajdować się od Ciebie inni stalkerzy jeśli mają być oni "celem respawnu". Wydaje mi się, że domyślnie ta wartość jest ustawiona na bardzo bliską odległość", a że z tego co wiem tryb Warfare jest mocno dynamiczny i Stalkerzy cały czas się kręcą po Zonie to miało by to sens:063:

Nie masz problemu z wydajnością w tym trybie Warfare? Bo jak oglądałem na Youtube filmiki i streamy to ludzie mieli straszne problemy z wydajnością bo czasami oddziały wrogiej frakcji spawnowały się w okolicy w liczbie 100+ NPC i idąc w stronę GG powodowali takie spadki FPS, że gra była niegrywalna :D 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cez137 Oj nie wiem za bardzo, wiem, że częstotliwości się ustawiało jakimiś klawiszami lub pokrętłem myszy, ale czy po ustawieniu było trzeba jeszcze naciskać przycisk odpowiedzialny za akcję "Użyj" to nie wiem bo nie pamiętam :D Lepiej niech ktoś kto gra na bieżąco lub przeszedł się wypowie, a najlepiej zamiast czekać na odpowiedź to pokombinuj ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, cez137 napisał:

@Szczepan9205 nie wiesz czasem jak ustawić ten odbiornik radiowy na 80Mhz? w opisie zadanie jest napisane żeby ustawić go na tę właśnie częstotliwość

ss_cez137_11-16-20_13-47-12_(y04_pole).png

ss_cez137_11-16-20_13-47-22_(y04_pole).png

ss_cez137_11-16-20_13-52-45_(y04_pole).png

Spróbuj PPM albo LPM lub kółkiem na myszy.

 

W tych misjach chodzi o to, że chodzisz po mapach, wyjmujesz odbiornik i im wyższa jego liczba tym istnieje większa szansa że właśnie na tej mapie jest zaginiony oddział

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Monolithalian hmm? kółko zmienia broń, LPM strzela a PPM przybliża celownik, te przyciski nie wchodzą w grę, próbowałem też innymi na klawiaturze i też nic nie znalazłem sensownego, a łazić z nim po całej lokacji i szukać? no niby można tylko po co?, jest tyle do roboty że to poczeka, może znajdzie się jakiś mądry co wie i napisze co i jak z tym zadaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cez137 Dobra odpaliłem sobie Anomaly na chwilę na swoich zapisach i zespawnowałem ten odbiornik i na pewno tak to będzie działać i u Ciebie - wrzucasz odbiornik w miejsce detektora/latarki ręcznej/licznika geigera i wyjmujesz go przyciskiem pod który masz przypisany detektor, jak GG wyciągnie odbiornik to fale ustawiasz LPM - częstotliwość do przodu i PPM - częstotliwość do tyłu, tylko bierz pod uwagę to, że musisz mieć w ręce tylko detektor, nie możesz mieć noża jak na Twoim zrzucie bo z nożem w ręce LPM i PPM zadziałają jak atak nożem. No i jak już wybierzesz to 80MHz to poczekaj chwilę i zobacz czy coś się stanie od razu czy po jakimś czasie jak będziesz w miejscu gdzie masz dokonać skanu, jeśli nie to użyj przycisku pod który masz przypisaną opcję "Użyj" i powinno zaskoczyć, ale wydaje mi się, że bycie w obszarze gdzie masz dokonać skanowania i ustawienie podanej częstotliwości wystarczy i po chwili (krótszej lub dłuższej) powinien się odhaczyć cel, który mówił o przeskanowaniu i pojawić nowy ;) 

Nie ma opcji, żeby to nie zadziałało bo tak jak Ty mam na swoim Anomaly zainstalowanego EFC i u mnie w ten sposób było można przełączać częstotliwość tyle, że mój zapis jest z samego początku gry więc nie miałem żadnej misji, żeby sprawdzić czy wystarczy ustawić częstotliwość czy trzeba też użyć opcji "użyj", ale to już sam rozpracujesz :P 

  • Dodatnia 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, cez137 napisał:

@Monolithalian hmm? kółko zmienia broń, LPM strzela a PPM przybliża celownik, te przyciski nie wchodzą w grę, próbowałem też innymi na klawiaturze i też nic nie znalazłem sensownego, a łazić z nim po całej lokacji i szukać? no niby można tylko po co?, jest tyle do roboty że to poczeka, może znajdzie się jakiś mądry co wie i napisze co i jak z tym zadaniem

Źle to robiłeś, musisz mieć go w dłoni, tak jak napisał to kolega wyżej. 

To tylko misja, nikt ci nie każe chodzić i szukać, ale możesz ją zrobić przy okazji odwiedzania następnych map

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, wie ktoś czy Boomsticks and Sharpsticks działa na 1.5 update 4 hotfix8 ? W opisie addona pisze że działa tylko pod RC18 (a rozumiem że to całkowicie inna wersja), ale w starszych rozmowach widzę że ludzie instalowali to też normalnie pod 1.5 bez tego RC18. Czyżby addon został zaakutalizowany pod RC18 i nie da się już pobrać pod normalne 1.5? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.11.2020 o 10:37, Szczepan9205 napisał:

 

Nie masz problemu z wydajnością w tym trybie Warfare? Bo jak oglądałem na Youtube filmiki i streamy to ludzie mieli straszne problemy z wydajnością bo czasami oddziały wrogiej frakcji spawnowały się w okolicy w liczbie 100+ NPC i idąc w stronę GG powodowali takie spadki FPS, że gra była niegrywalna :D 

Wcześniej owe problemy miałem, jednakże po zakupie bardzo mocarnego sprzętu, wszystko działa jak należy. Przy 100+ NPC na raz, jeszcze nie miałem okazji przebywać, ale przy +/- 80 już tak - zero ścinek. Co do przetłumaczenia wpisu z Reddit odnosnie Warfare i wyjaśnienie z czym to się je - bardzo dziękuję Panowie! Przetestuję, od razu jak tylko mi na to praca pozwoli. Pozdrawiam.:viva:

Edytowane przez Szymon72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diegtiariow

Anomaly 1.5.0 Patch RC19:

 

Spis zmian:

Spoiler

[GRA]
- Usunięto shadery "gasmask_diffuse.ps";
- Usunięto shadery odbić na szkle;;
- Nowe shadery maski gazowej;
- Odnowiono tekstury maski gazowej dla nowego systemu | Kompresja DXT3;
- Poprawiono położenie wierzchołka wody;
- Poprawiono szereg nieprawidłowych nazw zmiennych, odano stałą "screen_res" do "gasmask_common.h";
- Dodano filtrację cieni PCSS (DX11/10), usunięto stary kod GSC dla filtrów;
- Zmieniono filtrowanie map cieni dla oświetlenia wolumetrycznego;
- Otwieranie punktów szybkiej podróży używa teraz callback (wywołań zwrotnych) zamiast odświeżania co 100ms;
- Ręka nie powinna już zmieniać pozycji, kiedy postać skrada się z AS «Wał»;
- Włączono wydruki debugowania akcji z czasem - możliwe, że pomoże to w zdefiniowaniu wywołania, który psuje liczniki czasu dla zmiany lokacji i kontenerów artefaktów (tj. brak możliwości zmiany lokacji/wyrzucalne kontenery z artefaktami);
- Przesunięcie wolnego widoku nie zostało użyte dla HUD'a prostego AS «Wał»;
- Usunięto "on_smart_terrain_visited" ze względu na "actor_on_interaction";
- Aktualizacja interfejsu użytkownika przy zmianie rozdzielczości;
- Aktualizacja wskazówek dotyczących zmiany poziomu przy zmianie rozdzielczości;
- Przytrzymanie «Shift» nie zapobiega już używaniu kontenerów z inwentarzem;
- Przywrócono teksturę "old act_arm_berill" i wyleczono zdrewniałe ręce;
- Poprawki tekstu, korekty;
- Poprawiono brakującą nazwę na pasku zdrowia przeciwnika, jeśli ten był mutantem;
- Poprawiono kod, który powodował zawieszanie się inwentarza;
- Poprawiono zamki szyfrowe, przechowujące kod z poprzednich;
- Teraz możesz otwierać drzwi za pomocą kodów nawet w tym przypadku, gdy ciała NPC nie zostały jeszcze znalezione;
- Naprawiono błąd, przez który nie można było podnosić przedmiotów, jeśli nie nosiłeś pancerza;
- Dostosowano suwak tak, aby mógł wybierać tylko prawidłowe wartości, poprawka polecenia konsoli, aby umożliwić użycie np. "0.1";
- Nowe artykuły dla podręcznika + obrazki;
- Naprawiono NPC, którzy nie używali medykamentów;
- Więcej dialogów dla «Grzechu» i prostych NPC;
- Kiedy NPC leczą rany w walce, tym działaniom będzie towarzyszył tekst;
- Usunięto drukowanie spamu, zmieniono kolejność opcji «przenieś» i «oddaj» w menu kontekstowym handlu, dodano polecenie debugowania;
- Zmieniono treść notatki wojskowego stalkera, tekstowe poprawki noży i dialogów Woronina, poprawiono opisy cech ochronnych;
- Poprawki, usunięto nieużywane linijki konfiguracyjnych plików, usunięto wydruki debugowania;
- Poprawiono przepadnięcie plecaka myśliwskiego w pierwszym zadaniu Hip;
- Uderzenie w twarz postaci przez NPC spowoduje wypadnięcie przedmiotu z rąk ostatniego, tylko w tym wypadku, jeśli jest to broń;
- Lokalizacja dodanego tekstu i poprawki już istniejącego;
- Dodano callback'i "squad_on_after_game_vertex_change" i "squad_on_after_level_change";
- Naprawiono szereg problemów związanych z shaderami;
- Naprawiono szereg problemów związanych z animacjami;
- Strzelanie do czerwonych beczek na moście w Mrocznym Gąszczu nie prowadzi już do gwałtownego spadku wydajności;
- Aktualizacje psi-mechaniki;
- Dodano "game.translate_string()" dla wyświetlenia frakcji NPC, kiedy używany jest "xr_eat_medkit";
- Statyczna wartość "hud_fov" dla PDA, aby uniknąć nieczytelności na wysokich ustawieniach "hud_fov";
- Usunięto fizykę/kolizję stołu warsztatowego, aby uniknąć dudnienia i iskr, kiedy postać zderzy się z nim;
- Dodano brakującą definicję "captures" dla modelu Hip;
- Jeśli NPC w walce znajduje się daleko od gracza, to nie będzie od niego spamu;
- Poprawka shaderów broni dla r1;
- Aslan teraz przyjmuje naszywki «Powinności».

[SILNIK]
- Teraz możesz robić zrzuty ekranu mapy lokacji w trybach DX10/11;
- Ponadto nie ma już potrzeby korzystania z pełnego ekranu w przypadku tych zrzutów ekranu;
- Źródłom światła w r3 i r4 dodano brakujący tryb "hud_mode" i poprawiono w taki sposób, aby więcej nie używać "g_fov";
- Przerobiono callback'i skryptu `onbeforehit` i dodano "weapon_id" w "SHits", który może teraz zmieniać rysunek callback'ów `onbeforehit`;
- Dodano callback `_G.CActor__OnBeforePHCapture`, z którym działa i bool'em, który informuje o tym, czy istnieje w `[ph_capture_ visuals]` wizualizacja do przechwycenia;
- Poprawiono min/max. wartości komendy "wpn_degradation" - teraz 0.1 - 2.0;
- Usunięto pole "adjust_hud_fov" dla HUD-przedmiotów, bo więcej nie trzeba;
- Dodano pole "hud_fov" dla HUD-przedmiotów, aby ustawić im odpowiednią wartość "hud_fov" (przydatne w przypadku PDA);
- PiP-celowniki nie są już renderowane w alternatywnym trybie celowania i trybie podlufowego granatnika;
- Poprawiono `:set_visual_name()`
- Wszystkie HUD-przedmioty teraz są dostępne dla niestandardowych skryptów interfejsu użytkownika;
- Z blendera kropli deszczu usunięto nieużywane samplery;
- Framework noktowizora, poprawki "przełącznika wł/wył." dla efektów maski gazowej i noktowizora;
- Dodany czasowy "rendertarget" sceny dla SSR;
- Oczyszczenie Z-/stensil-bufera w każdym kadrze, aby uniknąć pojawienia się «przezroczystych» artefaktów;
- Dodano informację dla etapu rozmycia: wyjście w pełnej rozdzielczości, 50%, 25%, rozmyty obraz. Przydatne dla noktowizora/głębi ostrości;
- Dodano bloom-etap dla nowego "pp_bloom";
- Zaktualizowano etap renderowania maski gazowej;
- Zaktualizowano etap renderowania "pp_bloom";
- Zaktualizowano etap renderowania rozmycia;
- Zaktualizowany etap renderowania dla głębi ostrości;
- Zaktualizowano etap renderowania kropel deszczu;
- Zaktualizowano etap renderowania dla noktowizora;
- Zmieniono tryb coolinga trawy;
- Zaktualizowano shadery wierzchołków dla post-processingu blendera;
- Dodano przykład poprawnego etapu renderowania dla trybów DX9-11.

 

Linki do pobrania i instrukcja instalacji:

Spoiler

Po instalacji w obowiązkowym porządku wyczyśćcie cache shaderów przed rozpoczęciem gry!

 

Instalacja: RC15 -> RC16 -> RC17 -> RC18 -> RC19

 

Yandex: https://yadi.sk/d/YMZolx9WDSGVlQ

 

Google Drive: https://drive.google.com/file/d/1uzQeRzyzABts_lw8noW8zDrIj6irTfel/view

 

Magnet-link:

Spoiler

magnet:?xt=urn:btih:1ae05649f7abcb440c57211f17fa9956f0b680fd&dn=Anomaly-1.5.0-RC18-to-RC19.7z&tr=udp%3a%2f%2ftracker.opentrackr.org%3a1337%2fannounce&tr=udp%3a%2f%2fbt1.archive.org%3a6969%2fannounce&tr=udp%3a%2f%2fbt2.archive.org%3a6969%2fannounce&tr=udp%3a%2f%2ftracker.torrent.eu.org%3a451%2fannounce

 

 

Źródło: ap-pro.rustalkerportaal.ru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie mam, dlaczego nie mogę włożyć artów do pojemnika? czy to dlatego że mam addona? niektóre strasznie grzeją i ciągle jestem napromieniowany, w ten sposób nie mogę robić szybkiej podróży

a jeszcze mam takie pytanko apropo tych pojemników, dlaczego nie mogę wyjąć arta z pojemnika który wyjąłem ze schowka? gdy klikam otwórz, wylatuje cały pojemnik na ziemię @Szczepan9205 nie wiesz przypadkiem czegoś na ten temat?

ss_cez137_11-18-20_11-03-32_(k00_marsh).png

ss_cez137_11-19-20_10-40-30_(pripyat).png

ss_cez137_11-19-20_10-40-41_(pripyat).png

Edytowane przez cez137
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.