Skocz do zawartości

Anomaly 1.5.0 (Beta 3) - dyskusja ogólna


Junx

Rekomendowane odpowiedzi

Tak czy inaczej - różnice w budowach obu modów są, co nie znaczy, że nie ma szans na zrobienie kompatybilności obu tych trybów ze sobą w Anomaly. Jak napisałem wcześniej - najlepiej wejść na Discord Anomaly i tam sprawdzić czy ktoś podjął/podejmuje się rozwiązania tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Agrael napisał:

@Monolithalian Według mnie to Anomaly może klęknąć przy Legend Returns, ale to moja opinia :) 
Zacząłem grać w Anomalię. Ciekaw jestem tych wątków fabularnych. Muszę przyznać, że spolszczenie najwyższa klasa. 


 

Grałem w LR, jeśli chodzi o fabułe to faktycznie dużo lepszy jest to mod, ale tylko pod tym względem. 

Anomaly to jeden z najbardziej rozbudowanych modów do którego co chwila są dodawane nowe addony, aktualizacje itp a LR stoi w miejscu już przez dłuższy czas, jak większość modów do CoC, przez co są z tyłu. 

Edytowane przez Monolithalian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Monolithalian napisał:

Anomaly to jeden z najbardziej rozbudowanych modów do którego co chwila są dodawane nowe addony, aktualizacje itp a LR stoi w miejscu już przez dłuższy czas, jak większość modów do CoC, przez co są z tyłu. 

Owszem, jest to najbardziej rozbudowany mod do CoC. Na tą chwilę Anomalia ma swoje "pięć minut". Tak samo było z CoC, Dead Air, CoM. Jest ona kolejnym krokiem w rozwoju CoC. Prędzej czy później zostanie wydany kolejny mod z tej "piaskownicowej" rodziny, jeszcze lepszy i być może w końcu posiadający linie fabularne z prawdziwego zdarzenia.

W tej chwili czekamy na LR 1.0. Demosfen jest naprawdę intensywnie rozwijany, ale według mnie nie ma w sobie tego "czegoś". Dollchan boryka się z problemami technicznymi, choć najbliżej mu do modyfikcji fabularnej z wszystkich modów do CoCa. AREA poszła w stronę szeroko pojętej Mizerii i też jest srogo rozbudowywana. DA również. Stason174 rzeczywiście stoi trochę na uboczu "piaskownic". Duże nadzieje wiąże z BttR (jeszcze nie grałem, opieram się na informacjach z sieci). To tyle jeśli chodzi o "największych" Graczy w kontekście piaskownic.

W niedługim czasie pojawią się ROH i True Stalker, które wyznaczą nowe standardy jeśli chodzi o modyfikacje do S.T.A.L.K.E.R.A.

Edytowane przez Anton Gorodecki
Literówki
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anomaly jest rozbudowanym modem, fakt, ale to i tak jest Misery, więc pewne "rozwiązania" w Anomalii też można znaleźć. A addony swoją drogą - przecież nie robią ich twórcy moda. To tak jakby powiedzieć, że Skyrim to dobra gra, bo też sporo modów jest. A piąty TES sam w sobie... nie jest wybitny. Z Anomaly jest podobnie. 

Poza tym, Powrót Legendy w miejscu nie stoi - przecież w przyszłym roku (mam nadzieję) ma wyjść wersja 1.0 tegóż moda. 

Naprawdę smutno mi z powodu, że nie ma dużej ilości modów fabularnych na CoCk'a. Wolą ludzie iść w stronę Misery (czyli - według mnie - w stronę ekskrementów) i grafiki. Sam praktycznie wszystkie "cocowe" warte ogrania przeszedłem. Sam mam pomysł na fabularnego moda na CoC'a, który nie bazuje na gów... znaczy Misery, ale pstryknięciem palca nie da się go zrobić. 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Anton Gorodecki napisał:

Owszem, jest to najbardziej rozbudowany mod do CoC. Na tą chwilę Anomalia ma swoje "pięć minut". Tak samo było z CoC, Dead Air, CoM. Jest ona kolejnym krokiem w rozwoju CoC. Prędzej czy później zostanie wydany kolejny mod z tej "piaskownicowej" rodziny, jeszcze lepszy i być może w końcu posiadający linie fabularne za prawdziwego zdarzenia.

W tej chwili czekamy na LR 1.0. Demosfen jest naprawdę intensywnie rozwijany, ale według mnie nie ma w sobie tego "czegoś". Dollchan boryka się z problemami technicznymi, choć najbliżej mu do modyfikcji fabularnej z wszystkich modów do CoCa. AREA poszła w stronę szeroko pojętej Mizerii i też jest srogo rozbudowywana. DA również. Stason174 rzeczywiście stoi trochę na uboczu "piaskownic". Duże nadzieje wiąże z BttR (jeszcze nie grałem, opieram się na informacjach z sieci). To tyle jeśli chodzi o "największych" Graczy w kontekście piaskownic.

W niedługim czasie pojawią się ROH i True Stalker, które wyznaczą nowe standardy jeśli chodzi o modyfikacje do S.T.A.L.K.E.R.A.

Z DA od początku były problemy i narzekanie z powodu głupich rozwiązań i mechanik. CoM i Last Day to poprzedniki Anomaly, Demosfen ma ciekawe i rozbudowane mapy, ale cały klimat psuje moim zdaniem drewniana grafika z podstawek stalkera. Dla mnie mody freeplay powinny mieć dobrą grafikę, bo inaczej nie są do grania. AREA jest jeszcze gorsza pod względem rozwiązań i mechanik od CoM i DA razem wziętych, kiedy np po wypiciu vodki zaczął rosnąć mi poziom promieniowania to odrazu odinstalowałem to cholerstwo. Pograłem chwile w BTTR i nie widzę różnicy pomiędzy normalnym CoC, już sama grafika mnie odpycha. 

 

6 godzin temu, Revter napisał:

Anomaly jest rozbudowanym modem, fakt, ale to i tak jest Misery, więc pewne "rozwiązania" w Anomalii też można znaleźć. A addony swoją drogą - przecież nie robią ich twórcy moda. To tak jakby powiedzieć, że Skyrim to dobra gra, bo też sporo modów jest. A piąty TES sam w sobie... nie jest wybitny. Z Anomaly jest podobnie. 

Poza tym, Powrót Legendy w miejscu nie stoi - przecież w przyszłym roku (mam nadzieję) ma wyjść wersja 1.0 tegóż moda. 

Naprawdę smutno mi z powodu, że nie ma dużej ilości modów fabularnych na CoCk'a. Wolą ludzie iść w stronę Misery (czyli - według mnie - w stronę ekskrementów) i grafiki. Sam praktycznie wszystkie "cocowe" warte ogrania przeszedłem. Sam mam pomysł na fabularnego moda na CoC'a, który nie bazuje na gów... znaczy Misery, ale pstryknięciem palca nie da się go zrobić. 

 

Wiem że addony nie są dodawane przez twórców, ale dzięki nim modyfikacje dużo zyskują i jednocześnie się rozwijają, bo ktoś doda nowe bronie, nowe tekstury, nowe misje, nowe modele itp. 

 

 

Edytowane przez Monolithalian
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Revter napisał:

Wolą ludzie iść w stronę Misery (czyli - według mnie - w stronę ekskrementów) i grafiki.

Ponieważ łatwiej jest zrobić nazwijmy to wysoki czy wręcz "hardkorowy" poziom trudności + oczoje*ną grafikę niż dobrą fabułę. Przerabialiśmy już to wiele razy na przykładzie modyfikacji z rzekomym klimatem i "mistycyzmem". Nadszedł czas na ambitne projekty w CoCowej piaskownicy, których główną zaletą będzie mocna fabuła i ciekawe zadania (także te poboczne).

35 minut temu, Monolithalian napisał:

Dla mnie mody freeplay powinny mieć dobrą grafikę, bo inaczej nie są do grania.

Dobra grafika na pewno jest zaletą każdej modyfikacji, ale jeśli ma być tylko ekwiwalentem dobrej fabuły, to dla mnie może jej w ogóle nie być.

39 minut temu, Monolithalian napisał:

są dodawane przez twórców, ale dzięki nim modyfikacje dużo zyskują i jednocześnie się rozwijają,

Dodatki są OPCJONALNE, ponieważ nie każdemu ten czy ów przypadnie do gustu. Bezsprzecznie mody na tym zyskują.

Z drugiej strony... Gdyby Graczom tak bardzo przeszkadzał brak prawdziwej fabuły w klonach CoCa, to pewnie by w nie tak intensywnie nie grali, prawda? 

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Monolithalian napisał:

Dla mnie mody freeplay powinny mieć dobrą grafikę, bo inaczej nie są do grania.

Mody freeplayowe to przede wszystkim muszą mieć fajnie zrobione "zadania poboczne". Bo inaczej to człowiek kończy z takim właśnie COCiem - co z tego, że można już podstawową wersję dopakować graficznie na maksa, skoro nic w tym modzie nie ma do roboty? Tylko w kółko robić ciągle te same cykliczne questy, które momentami są na poziomie tych z Cienia? Co z tego, że doda człowiek tysiące broni, pancerzy, itemów itp. - skoro nie będzie żadnego sensu grania w to przez dłużej niż 2 godziny?

Zdobycie jakiegoś pancerza i broni? Zrobiłem to już w podstawkach.

Eksplorowanie jakiejś mapy? Zrobione w podstawkach, ewentualnie modach, które wyszły przed COCiem.

Tutaj co prawda trzeba twórców Anomalii pochwalić, bo jakieś tam fabuły dodali, tylko że znowu to co Rev napisał i co ja chyba kiedyś wspominałem - ten mod sprawia wrażenie jakby był kolejną odmianą Misery. I po raz kolejny - kto co lubi to niech lubi, jakiego kto che moda robić to niech robi. Tylko "boli" mnie trochę to ciągłe uczucie deja vu, uczucie że już coś takiego gdzieś widziałem. No bo widziałem, i w tym chyba jest problem.

I tak jak Anton napisał - jak wyjdzie ROH i True Stalker, to te dwa mody będą wieść prym w kwestii designu modyfikacji do Stalkera.

11 godzin temu, Anton Gorodecki napisał:

Z drugiej strony... Gdyby Graczom tak bardzo przeszkadzał brak prawdziwej fabuły w klonach CoCa, to pewnie by w nie tak intensywnie nie grali, prawda? 

A z trzeciej strony.... ilu z tych co grają w COCa i wszelakie jego odmiany miało styczność z innymi modami aniżeli te najpopularniejsze jak COC, Anomaly, Misery, LA itp.?

Spoiler

A i tak najlepszy mod jaki kiedykolwiek powstał to OLR i nic tego nie zmieni :D No, chyba że wersja 3.0 ;) 

 

  • Super 1
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie, że warto wspomnieć o paru rzeczach, które mają duże znaczenie w grach, w tym modyfikacji do S.T.A.L.K.E.R-a, CoC-a, w tym właśnie tematyczne Anomaly. Twórcy zazwyczaj skupiają się na mechanice gry ze względu na to, że silnik X-ray daje dużo możliwości. Łatwo potem jest je poprawiać, rozwijać i udostępniać. Widać to na przykładzie tzw. add-onów do Anomaly. Jest tego od groma. Choćby zobaczyć wstawki dodane na tym portalu od @kamil190 . Zauważyliście, że nie ma dodatków fabularnych, czy też urozmaicenia w postaci wątków poszczególnych postaci, które są kluczowe w modach. Dzięki temu wykonując ich zadania, prośby i to nie typu "przynieś, bij zabij i wróć", mamy dodatkową motywację do tego, by poświęcić ogrom trasy, ekwipunku i Naszego, stalkerskiego życia. Mam wrażenie, że szybciej i łatwiej twórcom modyfikacji zajmuje poświęcenie czasu na rozwijanie dodatków niż koncentrując się na fabule. Może jest to spowodowane tym, że tworząc fabułę łatwo jest wpaść w pułapkę sprzecznych informacji zawartych w scenariuszu. Można wpaść w monotonne, długie dialogi, na które trzeba poświęcić ogrom czasu, bo mogą być w nim zawarte ważne informacje. Najlepiej też, by mod stricte fabularny oparty na CoC miał świetnie zaprezentowane zwroty akcji i ciekawe wątki postaci. Z mankamentów możemy w fabule modyfikacji pogubić się w zadaniach, a przecież ubywa Nam cennych rzeczy w ekwipunku. Wszystko to ma swoją cenę i czas. Wszystko to, co wspomniałem, gracze mogą być zniechęceni ogromem tekstu i uwadze na fabule i wolą skupić się na rozrywce, co prezentuje ze sobą mod, w tym Anomaly. Wszystko zależy od tego, czego, My gracze oczekujemy od twórców poszczególnych modyfikacji. Anomaly, ma moim zdaniem obszerne możliwości techniczne i skupia się na tym najbardziej. Z fabuły to najbardziej jest tam rozbudowane w tzw. "encyklopedii" w PDA, którego z czasem w trakcie Naszej wędrówki jest odblokowane i możemy dowiadywać się potrzebnych informacji, w tym o postaci i mutantach występujących w Anomaly. 

Edytowane przez seb-stryl
  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ArNie napisał:

A z trzeciej strony.... ilu z tych co grają w COCa i wszelakie jego odmiany miało styczność z innymi modami aniżeli te najpopularniejsze jak COC, Anomaly, Misery, LA itp.?

Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Nie wierzę, że jeśli ktoś, kto miał po raz pierwszy styczność z modami przy CoC/jego klonach nie będzie chciał spróbować swoich sił z modyfikacjami stricte fabularnymi. 

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że przynajmniej autorzy Anomalii pomyśleli i zaczęli wdrażać te wątki fabularne. Nie jest tego zbyt dużo, ale zawsze coś. 

Gra się dość przyjemnie. PDA jest nawet nieźle rozbudowane. Nie brakuje ciekawych informacji, a nawet można posłuchać, sobie muzyczki przemierzając Strefę. 

Spoiler

ss_daniel_10-16-20_20-23-31_(l01_escape).pngss_daniel_10-17-20_12-55-10_(l01_escape).png

Po wykonaniu paru prostych zadań na Kordonie i zbieraniu wszystkiego, co tylko możliwe wyruszyłem na Bagna. Są one dość opustoszałe, ale to akurat mnie ucieszyło. Czasami napatoczy się jakiś Nibypies albo renegat. Przy okazji odwiedziłem starego znajomego i podziwiałem widoczki. 

Spoiler

ss_daniel_10-17-20_21-47-06_(k00_marsh).pngss_daniel_10-17-20_17-06-05_(k00_marsh).pngss_daniel_10-17-20_22-24-14_(k00_marsh).pngss_daniel_10-17-20_22-00-05_(k00_marsh).png

Przyjętą dawkę promieniowania mierzymy przy pomocy Dozymetra. Wróciłem na Kordon i dzisiaj wybieram się na Wysypisko. Wpadło trochę szpeju i kasy za proste zadania. 

Spoiler

ss_daniel_10-17-20_22-05-24_(k00_marsh).pngss_daniel_10-17-20_22-29-38_(l01_escape).png

Być może zachęcę do gry kogoś, kto jeszcze nie miał okazji zetknąć się z tym tytułem. 

  • Super 1
  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@.D.u.c.h. - M.K Nie spotkałem się z taką opcją w grze. Poszperaj w dziale z dodatkami, może znajdziesz to, czego szukasz. {KLIK}. @kamil190 bardzo dużo tego wstawia, a więc szansa jest. 

ss_daniel_10-23-20_11-02-30_(zaton).png
Ostatnio spędziłem sporo czasu przy Anomalii i muszę przyznać, że nawet dobrze się bawię. Udało mi się ukończyć jeden z głównych wątków fabularnych - Żywa Legenda
W nagrodę za jego ukończenie dostajemy osiągnięcie i .. możliwość gry frakcją Renegaci. Przy okazji rozpoczął się ( w końcu ! ) wątek Grzech Śmiertelny

Reszta w spoilerze. Jeżeli ktoś nie chce psuć sobie zabawy i woli samemu odkrywać tajemnice Anomaly, to niech tam nie zagląda. 
 

Spoiler

W wątku fabularnym Żywa Legenda najbardziej podobało mi się jego zakończenie. Ciężkie bitwy z bojownikami Monolitu u boku samego legendarnego Striełoka - to już coś.
ss_daniel_10-23-20_20-02-56_(l12_stancia).png
Oczywiście do samego serca Zony nie przebiliśmy się samemu. Striełok ma dwóch towarzyszy, Igłę oraz Łotrzyka. Trochę nostalgii, bo od razu przypomniał mi się Duch i Kieł. 
A w Centrum.. Można wypowiedzieć życzenie, ale czy warto ? 
ss_daniel_10-23-20_20-30-30_(l12u_sarcofag).png
Następnie Sterownia Monolitu i tajemniczy Odłamek Monolitu, na którym tak bardzo zależy naszej legendzie. Po jego zdobyciu i paru wyjaśnień od Striełoka można w końcu wrócić do skąpego handlarza. 
ss_daniel_10-23-20_21-22-34_(l01_escape).png
ss_daniel_10-23-20_21-23-09_(l01_escape).png
Czas na Grzech Śmiertelny
ss_daniel_10-23-20_21-24-50_(l01_escape).png

Oczywiście swojej przygodny z Anomalią jeszcze nie zakończyłem. Zostało trochę do zrobienia. 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@.D.u.c.h. - M.K Może jeszcze się pojawi. Ja na przykład grałem bez żadnych dodatków. 

ss_daniel_10-25-20_20-09-33_(pripyat).png
Właśnie ukończyłem wszystkie 3 główne wątki fabularne. Czy było warto ? Myślę, że tak. Tradycyjnie, aby nikomu nie popsuć zabawy, wrzucam swoje przygody w spoiler. 

Grzech Śmiertelny:

Spoiler

Grzech wychodzi z ukrycia i próbuje przejąć kontrolę nad Zoną. Naszym celem jest powstrzymanie fanatycznej frakcji. Ponownie spotykamy dwóch przyjaciół Striełoka - Łotrzyka i Igłę. Ich pomoc jest nieoceniona. Wspólnymi siłami udaje nam się całkowicie zniszczyć Grzech.

A oto Czarnobóg - przywódca sekty. Posiada niezwykłe zdolności. 

ss_daniel_10-25-20_12-05-56_(l11_hospital).png
Po wszystkim wracamy do naszego zleceniodawcy i zdobywamy osiągnięcie jednocześnie odblokowując Grzech jako frakcję grywalną.

ss_daniel_10-25-20_13-09-25_(l01_escape).png
Dodam, że było bardzo dużo strzelania w tym wątku. 


Operacja Łuna:

Spoiler

Wszystko się zaczyna od zadania z dziwną transmisją radiową, która ma miejsce na Zatonie. 

ss_daniel_10-25-20_14-57-57_(l01_escape).png
Jak się okazuje za nadaniem dziwnej transmisji stoi.. Diegtiariow. Już nie major a pułkownik. Jego celem jest zniszczenie tajemniczej organizacji o nazwie UNSIG.

ss_daniel_10-25-20_15-49-07_(zaton).png
Musimy pomóc pułkownikowi, aczkolwiek zauważyłem, że jest możliwość alternatywnego przebiegu tego wątku. Można pomóc UNSIG, ale nie sprawdzałem, co się wtedy wydarzy. 
Po paru zadaniach od protagonisty Zewu Prypeci znów znajdziemy się we Wschodniej Prypeci i.. znów spotkamy Striełoka, Igłę oraz Łotrzyka. 

ss_daniel_10-25-20_17-54-00_(pripyat).png

Jako że Striełok nie chce już współpracować z rządem i armią, to Diegtiariow zmuszony jest interweniować z obawy przed wyciekiem informacji, jakie zebrał Striełok po kolejnej wizycie w centrum. W moim przypadku wszystko zakończyło się happy endem i po ostatniej rozmowie ze Striełokiem pojawiły się napisy końcowe. 

ss_daniel_10-25-20_18-30-08_(pripyat).png

Po zdobyciu osiągnięcia możemy zagrać frakcją UNSIG. Wygląda na to, że mają własny wątek fabularny. Grzech zresztą też. 


Pokręciłem się jeszcze trochę po Zonie. Porobiłem kilka cyklicznych zadań i w zasadzie tyle. Nie grałem pod osiągnięcia, oczywiście jakieś tam zdobyłem, ale głównie zależało mi na tych 3 wątkach fabularnych. Anomalia to zdecydowanie jeden z najlepszych modów na platformie Zewu Czarnobyla. Wielki plus dla twórców za zaimplementowanie fabuły do gry. Co prawda nie jest ona jakoś bardzo złożona - Ot..  składa się z prostych zadań, ale to jednak zawsze coś wartego uwagi i zdecydowanie ciekawsza alternatywa od bezsensownego krążenia po Zonie. Mam nadzieję, że autorzy moda będą nad nim wciąż pracować, a zwłaszcza nad fabułą. 

Jeszcze raz dzięki za włożony trud w spolszczenie. Warto było :) 

  • Super 2
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link do tekstur od JIttersShadow nie działa (PORADY DOT. POPRAWIENIA WYDAJNOŚCI). 

Ta strona jest nieosiągalna

Serwer comod.me odrzucił połączenie.

Można wejść na stronę ap-pro.ru/forums/topic/402-anomaly-15-pre-release-obt, ale tam jest tylko link do Yandexa z którego nie idzie pobrać (Download limit exceeded. You can save the file to Yandex.Disk and download it from there - nie mam konta na Yandeie).

Poratuje ktoś innym linkiem?

Edytowane przez Kubuś Puchatek
dodatkowe info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.