Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Pobrałem tego scalaka z Google, ale przy próbie zainstalowania po wyznaczeniu samodzielnie miejsca wypakowania dostałem informację, że mod nie znalazł na moim komputerze "klienta". Pozwoliłem mu więc miejsce wybrać samemu ( w katalogu gdzie był pobrany ), ale to samo. W jednym z załączonych plików tekstowych, jest mowa o jakimś kodzie i jego obejściu. Nie wiem co to znaczy ten "klient", więc pobranie usunąłem.

Pobieram na nowo z #1. Zobaczymy.

DODANO

Mod pobrany i postawiony na rus podstawce. Ale mam mały problem, bo nie mogę pobrać fixa. Strona otwiera się z błędem 500.

Mą go może już ktoś pobranego? To niech go wstawi. Bo w grze mam problem z pierwszym dialogiem. Chyba, że "stukanie do drzwi" jest innym klawiszem niż Użyj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael Odsyłacz z AP-PRO to ten sam z którego pobierałem wcześniej. Zanim pojawiła mi się infa o błędzie 500, miałem taki obraz:

Bez tytułu.jpg

Ale przycisk "Skaczat'" jest nieczynny. Chyba WIN blokuje pobieranie. Dlatego prosiłem o wstawienie już pobranego fixa do tematu.

Prośbę ponawiam.

DODANO:

Znalazłem przyczynę niemożności "zastukania do drzwi". W modzie klawisze H J K M mają przypisane swoje funkcje. Ja je natomiast wykorzystuję we własnym sterowaniu. Opis tych czterech klawiszy jest w pliku user.ltx

bind_console mm_net_player_name h  kH
bind_console mm_net_player_name j  kJ
bind_console mm_net_player_name k  kK
bind_console mm_net_player_name m  kM

Przywróciłem im znaczenie podstawowe i "drzwi" miały dialog.

Kto z Mechaników może mnie oświecić, co te komendy oznaczają, abym im mógł przypisać inne klawisze, luż że nie wolno ich zmieniać. Na Ustawieniach WSAD już grać nie potrafię.

Ale już się zorientowałem, że jeśli ktoś przed laty nie grał w jego wersję beta, to teraz powinien zacząć grę od pierwszej możliwości "Przypadki" .

ss_fred_08-24-22_12-06-02_(mainmenu).jpg

Dwie kolejne części są jej przedłużeniem, z tym że trzecia to hardkor, nawet zaznaczony na czerwono.

ss_fred_08-24-22_12-06-13_(mainmenu).jpg  ss_fred_08-24-22_12-06-25_(mainmenu).jpg

Grać w nie powinno się po zakończeniu cz1. "Przypadki".

A tu zrzuty z tych kilku minut mojej gry, zanim drzwi odmówiły posłuszeństwa.

Spoiler

Zrobiłem zaledwie parę kroków, a już przyszło likwidować "przeciwników".

ss_fred_08-24-22_12-13-19_(ex_gar).jpg

A to miejsce pierwszych akcji. Dziwnej rozmowy przez zamknięte drzwi i znalezienie schowków- niespodzianek z odrobiną sprzętu. Lokacja nowa, nie opatrzona.

 ss_fred_08-24-22_12-18-27_(ex_gar).jpgss_fred_08-24-22_14-17-45_(ex_gar).jpg    

Na razie w grze przerwa w oczekiwaniu na fixa.

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Malusieńkie wyjaśnienie sytuacji z repa(c)kiem od Stern-13. Naprawdę porządnie zrobione - tyle, że po rosyjsku. Instalator jest w czytelnej 'grażdance', a w ściągniętych plikach jest nawet folder ze screenami instalacji, krok po kroku dla pewności, że każdy pojmie o co chodzi. Krótko - jak ktoś jednak nie wie o co chodzi - to niech zostawia puste okienka/domyślne ustawienia, klika 'dalsze' i będzie dobrze, choć może i może być ciut lepiej.

2. Fix.

Cytat.: 'Ale przycisk "Skaczat'" jest nieczynny. Chyba WIN blokuje pobieranie.' - tutaj to trzeba kliknąć ten boksik powyżej, ten 'Tak, chcę mimo to'.

Prawdziwy problem w tym, że fix zawiera jakiegoś exe-ka, który Winda widzi jako trojana i bez pytania o zdanie eliminuje zagrożenie. Ja tam nie zamierzam sprawdzać, a jak ktoś kozak to niech mu tam kliknie w antywirze czy defenderze amnestię, lol. Zwłaszcza ponieważ:

SternFixReProp.thumb.png.0c51b03e307c1089df3db6a7828d884b.png

czyli Stern-13 jest konkretny gość, trzyma rękę na pulsie i wrzuca poprawki na bieżąco. No ściągać jeszcze raz to tutaj będzie trzeba - jak trzeba, ofc.

A mod 'riealna'-  .petarda.

ss_koolkin_08-24-22_14-17-12_(zaton).thumb.jpg.211b218ad130e391e01f266f0d0fe4e2.jpg

W modzie wita nas mały przyjaciel - to tak na poparcie obrazkiem poprawnego działania repacka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@qlkin Ależ klikałem, klikałem zgodę na pobranie mimo ostrzeżenia. Mimo tego przycisk "Skaczat" pozostał matowy i nieaktywny.

No i dlaczego, skoro fix jest już w tym repacku, WIN nie robi problemu z jego instalacją?

A po dojściu do zabudowań gdzie rozmawiamy przez zamknięte drzwi mam pewność, że w niego grałem. Więc nawet jak teraz fixa nie dostanę, to albo od razu przejdę do tej części drugiej, albo mod zostanie koszykarzem. Zobaczę. Chyba, że bez fixa druga część sfixuje.

A Ci którzy grali w Ocalałego - Ucieczka ze Strefy, mają przedsmak tego co ich może czekać. A jeśli jeszcze robi się część hardkorową, to będzie w niej jazda bez trzymanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Zew 1602 (mam oryginał zza miedzy)

2/ mod - https://cloud.mail.ru/public/oua6/jEfviGE17

3/ fix - https://drive.google.com/file/d/1qTDVkd8EzQ2tOh-Vprjt_uFkcTyywkyJ/view

4/ fiks + mod na podstawkę, odpalasz, ustawienia własne - tekstury, cienie, i inne bambetle

5/ grasz

4a/ odpalam ze skrótu z moda: 

p.s. Qlkin - mod to rzeczywiście petarda! :) 

Stalker-COP.exe

p.s. 2 gram bez problemów, z w/w stron pobrałem i nie mam problemów.

Mam słaby sprzęt więc czasem mam wylot bo karta/pamięć nie wyrabia.

Jak mawiał J.K. w "Dobranocy dla dorosłych": ... i to by było na tyle. ;) :) 

  • Dodatnia 2
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może też komuś przyda się:

Instalacja na polską podstawkę.

Spoiler
 1. Zew Prypeci 1.6.02 (czyściutki).
 2. Kopia zawartości wszystkich folderów modyfikacji do analogicznych folderów w katalogu głównym naszej gry (bin, levels, patches + gamedata).  
 3. Do gamedaty kopia plików: PDZ.7z
 4. Do gamedaty kopia plików Retrieval_mod_fix_24.08.
 5, Można grać.

PS Nie miałem problemów z klawiszami, od początku naciskając (F) mogłem zrobić puk-puk.

    Pomimo ostrzeżenia, pobrałem fiksa - nie gryzie.

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@vidkunsen  Tak po datach plików to czy to nie jest czasem któryś z poprzednich/poprzedni fiks/ów.

Nie kliknąbyś, tak z mojej ciekawości, ten link do fiksa na Ap-pro i dał znać co z tym u Ciebie się dzieje (?).

A'propos 'Ddd' - mod jak dworka Małgorzata - "... szereg ma dziewica zalet ..."

@kondotierCoś Cię 'Jabłko' może nie lubi bez korekty VPN albo spróbuj się zalogować w dużej rus domenie np. yandex i wtedy sprawdzić?

Po E. W user.ltx masz bind'y klawiszy przecież.

Można założyć kolejny 'profil' na jandtku, wklepać 'prawdę i tylko prawdę' i jechać dalej bez tych korowodów. Zmiana VPN (przez przeglądarkę np. Opera albo aplikację) też w obecnych czasach w rus-świecie nie zaszkodzi.

Po E.

@gawronDałbyś radę wrzucić tego fiksa 24.08 tutaj? Z góry błagorodności.

A robisz dalej spolszczenie? Warty tego jak mało który.

Edytowane przez qlkin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawron Miałeś od razu "puk-puk" , bo na F to działa. Ja użyj miałem pod J , stąd problem. Widocznie J i trzy pozostałe znaki mają inne przeznaczenie. Tylko jakie?

@qlkin Yandeksa mam z głowy. Używałem go przez wiele lat bez problemu, aż nagle w tym roku nagle zachciało im się mojego numeru telefonu. Oczywiście że to zignorowałem, ale się zemścili i pod pozorem, że miałem obce logowanie - choć IP było zgodne - zaczęli się domagać danych osobistych. Jeszcze tylko tego nie mieli. Może mnie chcą do swojej armii powołać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@qlkin. Proszę bardzo - Retrieval_mod_fix_24.08.rar

25 minut temu, kondotier napisał:

Miałeś od razu "puk-puk" , bo na F to działa. Ja użyj miałem pod J , stąd problem. Widocznie J i trzy pozostałe znaki mają inne przeznaczenie. Tylko jakie?

Nie sądzę, aby w grze miały znaczenie, ponieważ nie ma ich w opcjach sterowania.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawron  Zobacz w user.ltx To co wstawiłem, jest właśnie stamtąd. Gdzieś w grze będzie chyba jakaś podpowiedź. Podobnie było w Powrocie Szramy 2. Ale tam wiedziałem w jakim pliku jest klawisz przypisany na sztywno i mogłem go sobie zmienić.

Jest nowy dzisiejszy fix i z AP PRO tym razem pobrałem go bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo jest to kierowane do @gawron , ale każdy kto grał w Ocalonego - Ucieczka z Zony może pomóc. Przejrzałem jego temat i w nim też miałem problem z tymi klawiszami. Pamiętacie, jak tam się kierowało samochodami? Czy te klawisze do tego nie służyły? Na klawiaturze, jest to akurat taki dogodny układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też pograłem ciut ciut w tego moda. Z gry sprzed roku nic nie pamiętam ( momentami jakieś przebłyski ), więc gram jak w nowego. A jest naprawdę nowym. Z moda Ocalały jak na razie jest tylko system napraw. Cała reszta, poczynając od wyglądu, nazwy lokacji i scenariusza to kompletna nowość. Niby jest to c.d. Ocalałego, ale bez jego znajomości można grać bezproblemowo.

U mnie pogoda w większości jest deszczowa i mroczna. Stąd zrzuty też przyciemnawe.

To nasza "baza" na 1. lokacji.

ss_fred_08-24-22_12-18-27_(ex_gar).jpg

Spoiler

Poważne zadanie.

ss_fred_08-25-22_12-29-45_(ex_gar).jpg

Emisja przez dziury w dachu.

ss_fred_08-25-22_14-10-36_(ex_gar).jpg

Takich biwaków jest sporo na lokacji. Warto zaglądać do namiotów.

ss_fred_08-25-22_18-28-56_(ex_gar).jpg

Kuchnia, klucz do której znalazłem przypadkowo w trupie, wykonując jakieś zadanie.

ss_fred_08-25-22_20-41-04_(ex_gar).jpg

 

A tu odsyłacz, do opisowego poradnika dla moda ( niestety, ale po rosyjsku ) : https://showgamer.com/prohozhdeniya-igr/190-prohozhdenie-stalker-vozvrashhenie-v-zonu-gayd-po-igre

Jest już też filmowy, dla tej pełnej wersji:

https://www.youtube.com/watch?v=QePbsiOelYY

Dodaję każdy nowy fix, jaki się pojawia. Odpukać, jak na razie nie przytrafił mi się żaden wylot, czy inny problem techniczny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODBICIE TEMATU.

Trochę wyżej pisałem o moich problemach z przypisywaniem do klawiszy swoich ustawień. HJKM w grze nie działały. I przyczyna się wyjaśniła. W skrypcie mają one własne przypisanie ( przypisania nie ma w klawiszologii ). Na dowód daję zrzuty dla litery H.

ss_fred_08-26-22_14-33-05_(ex_gar).jpg   ss_fred_08-26-22_14-47-39_(ex_gar).jpg

Klawisz H jest przeznaczony dla ustawiania skanerów w jednym z zadań. Dla 3. pozostałych znaków jeszcze przeznaczenia nie znalazłem.

@gawron Jeśli robisz tłumaczenie, zwróć uwagę na to, czy w pliku to są znaki łacińskie, czy też trzeba je będzie przetłumaczyć.

I jeszcze kwestia otwierania sejfów. Bardziej skomplikować już chyba nie mogli. Kiedy klawiszem Użyj otwieramy opcję, mamy obraz jak na zrzucie.

ss_fred_08-26-22_16-54-32_(ex_gar).jpg

Z tym, że ja jeszcze "wypełniłem" to dolne okienko klikając w Pomoszcz. Niby wszystko jasne i proste, ale w przypadku ze zrzutu wśród liter z lewej od pokrętła które należy zamienić na cyfry z dolnego okienka, jest znak zapytania. A on oznacza klikanie w ciemno i liczenie na szczęście. Bo nie trafienie wymaga zaczynania od nowa. Trzeba wtedy kliknąć to okienko z prawej na górze i otrzymamy nowy zestaw znaków. Wybranie pierwszej cyfry jest proste, ale jak ktoś nie wie, to teraz zaczyna się kręciołek. Zestawu cyfr nie zapiszemy sobie na karteczce, bo po kliknięciu w przycisk cyfry na dole, zestaw liter się zmienia. I druga litera będzie inna niż w pierwszym zestawie. Szukamy cyfry dla tej nowej. Wpisujemy i znów mamy nowy zestaw liter. Szukamy cyfry dla trzeciej nowej. Tu trzeba się bardzo pilnować, aby nie pomylić kolejności. Mnie na szczęście przy drugim starcie nie pojawił się ? , więc dotarłem do końca kodowania bez problemu.

A że takich sejfów jest tylko na tej lokacji kilka, warto wiedzieć o tym sposobie.

@Agrael Odpowiedź na Twoje pytanie.

ss_fred_08-26-22_17-35-12_(mainmenu).jpg

Słońce, widziałem może raz i to na krótko.

 

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.08.2022 o 16:47, qlkin napisał:

A robisz dalej spolszczenie? Warty tego jak mało który.

Sorry, ale umknęło mi wcześniej. Już bliżej niż dalej.

 

3 godziny temu, kondotier napisał:

Jeśli robisz tłumaczenie, zwróć uwagę na to, czy w pliku to są znaki łacińskie, czy też trzeba je będzie przetłumaczyć.

To jest już dawno zrobione, działa jak należy.

Spoiler

z.jpg

 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawron Ale mnie się rozchodziło nie o otwieranie sejfów, a o te cztery litery H J K M których nie mogłem wykorzystać w swoich ustawieniach, bo im przypisano znaczenie skryptowe. To te dwa pomniejszone zrzuty. Znalazłeś może plik w którym one są zawarte?

Jeśli tak, to bym Cię prosił o podrzucenie mi go na PW, abym mógł sobie podmienić je na inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kondotier napisał:

cztery litery H J K M których nie mogłem wykorzystać w swoich ustawieniach,

Wrzucam tutaj, bo może jeszcze ktoś zechce poeksperymentować z ustawieniami klawiszy pod siebie.

Jeśli chcesz się tym pobawić, to chyba wszystko, co potrzeba jest w spoilerze. Tylko weź pod uwagę, że autor z jakiegoś powodu nie przypisał wszystkich funkcji "użyj" jednemu klawiszowi (na przykład F) tylko użył takich, których nie ma w opcjach sterowania.

 

  • Dodatnia 2
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 'gorące' klawisze ( H,J,K,M) są poprzypisywane w skrypcie do konkretnych funkcji i wygląda na to, że można je sobie (klawisze) zmieniać do woli edytorem tekstu - o ile wcześniej wywalić te nasze 'nowe' klawisze ze sterowania w opcjach (czy tam w user.ltx). No, przynajmniej u mnie to działa.

Nie ma się co sugerować nazwą funkcji bo np. ta pierwsza to jest dość rozbudowana i 'obsługuje' wiele takich 'jednorazowych' akcji jak: tuszkanek, pies czy detektor i można tam coś-niecoś podejrzeć 'conditions' do paru rzeczy w grze, ale nie polecam psucia sobie zabawy w modzie.

Po e. RE @kondotier ale możesz tam sobie pozmieniać pod siebie w tym pliku od @gawron, który trzeba skopiować do "gamedata\scripts" ( ale nie do tego 'dalej'  w configs, tylko do tego w "gamedata"), katalog jest już w grze po fix'ie ('pierwszy' i 'drugi'). A zmiany w user to WCZEŚNIEJ - bo będzie wywalać.

Po kolejnej e.. Jak ktoś ma potrzebę moda rozpakować do postaci "gamedata" to można to zrobić np. SUE2  ( jako, że 'xrCore' build 3967 - więc podchodzi pod param.: " -xdb"), katalog z db-sami w kat. "patches" to mod, a w 'resources' to podstawka ZP.

sue2.exe

który to można odpalić z czytelną 'cyrylicą' za pomocą emulatora z linku od @Meta https://xupefei.github.io/Locale-Emulator/

PS. Zmienił się link do strony moda na Ap-pro https://ap-pro.ru/forums/topic/3682-vozvrashtenie-v-zonu-vse-dopolneniya/ . Czuwaj.

Edytowane przez qlkin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.