Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Agrael napisał(a):

Druga sprawa. Pamiętacie szabrowników z początku gry? Mogliśmy ich zatłuc, albo spróbować się dogadać.

Znajomość ze Słoniem jeszcze się przyda na Zatonie i na Jupiterze. W ogóle dobrze jest przyjąć zasadę - dopóki do nas nie strzelają, palec z cyngla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xrEngine 2023-03-29 20-55-25-69.png

No i udało mi się ukończyć bezproblemowo Powrót do Zony!🙂 Muszę powiedzieć, że zdecydowanie warto było czekać na spolszczenie bo mod jest naprawdę obszerny, długi i fajnie opowiada historię tego co się wydarzyło w Zonie po wydarzeniach z Zewu Prypeci, a także samego GG. Ilością zadań Powrót chyba przebija samą podstawkę, a same zadania też są dość rozbudowane i wiele z nich można ukończyć na różne sposoby co nie zdarza się w każdym modzie - z modów jakie ostatnio ogrywałem to tylko w Złym Towarzystwie 2 trafiłem na coś takiego. Zakończenia mamy w prawdzie tylko dwa, ale moim zdaniem większa ilość nawet nie była by tu potrzebna, no i przynajmniej to, które wybrałem ja może zwiastować może jakąś kontynuację? No chyba, że "Wspomnienia" są jakąś kontynuacją fabuły Powrotu, ale pomijając tą kwestię to według mnie odpowiedzi, które otrzymujemy w zakończeniu są wystarczające i chwała autorowi moda za to, że tak po prostu nie uciął fabuły i nie wymyślił banalnych zakończeń byle tylko jakoś zakończyć.

Technicznie mod w zasadzie bezwylotowy, zdarzyły mi się 2 lub 3 wyloty, ale nie były one związane ze spolszczeniem, a bardziej z tym, że mod czasami po prostu dostawał "czkawki", ale wystarczył restart i było można grać dalej. 
Co do samego spolszczenia - mega robota @gawron!😎 Znalazłem wprawdzie trochę literówek, które sam dla siebie poprawiałem na bieżąco i zmieniłem nazwy części broni bo oryginalnie były wymieszane prawdziwe nazwy pukawek z tymi wymyślonymi przez GSC  z Zewu Prypeci, więc zmieniłem te fejkowe na nazwy prawdziwych odpowiedników (dopiero potem zauważyłem, że mod wykorzystuje tylko część pukawek, ale ich ilość jest i tak nader wystarczająca, ale kilka pukawek występujących w modzie i tak miało vanillowe nazwy). Jedyne co można by poprawić to nazwy i opisy ulepszeń kombinezonów i broni bo te, które widzimy w oknie ulepszania nie pokrywają się z napisami na ikonach i nazwami i opisami tych ulepszeń + niektóre ulepszenia do kombinezonów albo nie pasują do danego kombinezonu (mimo, że lista kompatybilnych kombinezonów w opisie kupowanego ulepszenia mówi, że pasuje). A poza tym nie ma się do czego przyczepić i na taki ogrom tekstu jaki miałeś do przetłumaczenia Gawron to zrobiłeś mega, mega robotę i podziwiam Cię za Twój zapał bo ja pewnie bym odpadł widząc tak ogromne ściany tekstu 😛
 
I tu krótkie pytanie - podesłać Ci poprawione przeze mnie pliki @gawron? Czy masz już dosyć PdZ i ewentualnie jak bym się uporał z tymi ulepszeniami to z Twoim błogosławieństwem mógłbym wrzucić łatkę do spolszczenia 😛? No i jeszcze jedna sprawa - jest do tego moda jakiś sprawdzony spawner? Bo gdybym miał się bawić w poprawki przy ulepszeniach no to wygodniej byłoby sobie po prostu zespawnować wszystko co potrzeba i sprawdzać zamiast kombinować skąd wziąć rubelki na kupienie danego kombinezonu czy broni... 

  • Dodatnia 3
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Szczepan9205 napisał(a):

I tu krótkie pytanie - podesłać Ci poprawione przeze mnie pliki

Jeśli uporasz się z ulepszeniami, zrób poprawkę i wstawiaj. Zostanie wykorzystana we Wspomnieniach, czyli dalszych przygodach Inżyniera. Więc jak widać nie mam całkiem dość PdZ, tylko musiałem sobie zrobić małą przerwę🙂. Dzięki.

Spawnera nie używałem, więc trzeba by poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, prozmus84 napisał(a):

Powinienem znaleźć kanister, ale nie mogę go namierzyć. Na filmiku widziałem że kanister jest na wieży, ale go tam nie ma.

Odpowiedź, gdzie szukać kanistra jest na poprzedniej stronie tematu. Paliwo i świecę znajdziesz w garażach, tylko musisz się tam udać w towarzystwie jednego z towarzyszy. Świeca jest w skrzynce na jednej z ciężarówek, a paliwo w dużej cysternie.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jakiś na stalkerportal.ru, ale póki co to próba wykorzystania go powoduje wylot 😛 Jutro spróbuję doprowadzić go do działania, ale się zgapiłem i podmieniłem plik ui_main_menu.script na ten ze spawnera i nie wiem czy ta wersja z posta #1 to v1.0821? Czy 1.078 lub 077?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawron
Szczerze mówiąc, to nie pomyślałbym, że oszczędzenie "niewinnej" grupki szabrowników ze Słoniem na czele mogłoby doprowadzić do tego, że później ich spotkamy. Moim zdaniem jest niewiele modów, w których podjęte przez nas decyzje w przyszłości dadzą o sobie znać. 

Póki co opuściłem laboratorium na pierwszej lokacji i... No, Nabój mnie zaskoczył swoim wyznaniem. 

Gratki @Szczepan9205 z przejścia PdZ ;) Ja tak powoli gram, że napisy końcowe zapewne zobaczę za dwa miesiące ;)

Słuchajcie, a czy na 1 lokacji można kupić/znaleźć zestaw turystyczny i gumowaną tkaninę? Są one niezbędne do połatania stalkerskiego kombinezonu, a wszystkie kombinezony, jakie mam są w kiepskim stanie. Ogólnie, to nie znalazłem żadnych z tych rzeczy, nawet u handlarzy. Chyba, że na późniejszym etapie gry się pojawiają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem z doświadczenia że defender windowsa lubi być nadpobudliwy co do różnego softu. Ale wcześniej jak pobrałem całą instalkę nic nie krzyczał, wszedłem tylko na totalvirus(zrobiłem skan) coś tam wykryło i dałem sobie spokój z instalką. Teraz sam plik exe po ściągnięciu automatycznie usuwa, więc coś grubszego...

A zawracam tym głowę bo kusicie tym modem, przeleciałem temat czy ktoś coś zgłaszał z wirusem, były problemy ale z fix-em(nie związane z zagrożeniami) no i nie wiem co z tym robić. 

Pobierane z google, yandex-a to samo.

Edit

Na poprzednich stronach jednak są zgłaszane problemy z bezpieczeństwem fix-a, oraz samego pliku instalatora 😞

Same pliki bin mają starą datę wrzucenia, ale exe jest świeżo zmieniony WTF?

byk1.jpg

byk2.jpg

Edytowane przez MOS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawron Sytuacja wydawała się skomplikowana bo spawner przeznaczony do PdZ wywala do pulpitu przy próbie odpalenia go, próbowałem zamiast niego wrzucić Władcę Zony, ale tamten też wywalał, ale na szczęście z pomocą przyszedł niezawodny Cheat Engine 😆

Z tego co zauważyłem to w rosyjskim tekście nazwy ulepszeń z interfejsu ulepszeń też nie pokrywają się ulepszeniami dostępnymi i handlarzy i ich nazwami i opisami. Nie mam za bardzo pojęcia jak to teraz ugryźć, ale poniższe screeny idealnie pokazują o co chodzi:

Spoiler

ss_szczepan_04-03-23_11-41-24_(bar_stalker).jpg

ss_szczepan_04-03-23_11-41-27_(bar_stalker).jpg

ss_szczepan_04-03-23_11-42-00_(bar_stalker).jpg

ss_szczepan_04-03-23_11-42-03_(bar_stalker).jpg

Niby rozbieżności duże nie są, ale najłatwiej i najbardziej intuicyjnie dla grającego by było gdyby te nazwy i opisy na interfejsie ulepszeń były takie same jak ulepszeń, które kupujemy bo, żeby zrobić na odwrót to trzeba by przerabiać ikony ulepszeń, a przynajmniej ja przy tym systemie ulepszania najpierw zaglądałem w interfejs u technika i po nazwach z interfejsu szukałem ulepszenia w asortymencie handlarza - sporo kasy przez to straciłem bo niektóre z ulepszeń na liście kompatybilnych pancerzy miały podany Egzoszkielet, a po kupieniu ich i próbie ulepszenia okazywało się, że jednak nie pasują, a kombinezon "Szotrm" w ogóle nie jest nigdzie wymieniony, więc go dodałem. Także aktualnie jestem na etapie zbierania kombinezonów i broni tyle, że są też kombinezony, których kupić nie można, a się je znajduje lub zdobywa, ale w teorii jak dojdę do ładu z tekstem to przy tamtych kombinezonach też to powinno załatwić sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Szczepan9205 napisał(a):

Także aktualnie jestem na etapie zbierania kombinezonów i broni tyle, że są też kombinezony, których kupić nie można, a się je znajduje lub zdobywa, ale w teorii jak dojdę do ładu z tekstem to przy tamtych kombinezonach też to powinno załatwić sprawę.

 Cóż, życzę cierpliwości i powodzenia. Przyznam się, że jedyne ulepszenia, z jakich korzystałem w trakcie gry, to dodatkowe pojemniki na artefakty do Sevy.

38 minut temu, Agrael napisał(a):

Kurde, za każdym razem ginie mi stalker, z którym wybrałem się szukać świecy oraz paliwa.

Cofnij się i weź ze sobą innego stalkera, może ten drugi będzie miał więcej szczęścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawron Ja też korzystałem raczej z pojedynczych ulepszeń, broni z którymi skończyłem nawet chyba nie miałem ulepszonych bo nie chciało mi się z tym babrać, ale teraz jak już mod mam ukończony i wychwycone literówki poprawione to uznałem, że warto by było to ogarnąć, żeby ewentualnie grający w przyszłości się nie motali z tymi ulepszeniami gdyby chcieli się w nie bawić na całego😜 Zostało mi jeszcze 6 kombinezonów do ogarnięcia i wszystkie hełmy i maski. Pozostanie po tym jedynie kwestia kombinezonów, masek i hełmów otrzymywanych za jakieś zadania bo z nich podczas ogrywania otrzymałem jedynie kombinezon "Szturm" chyba, że resztę można zdobyć we "Wspomnieniach" i dlatego nie trafiłem na nie podczas gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ss_daniel_04-03-23_22-36-30_(way_in_zone).jpg

Przebywając na pewnej lokacji mamy okazję poznać kolejną niecodzienną historię. Tym razem nie należy ona do stalkera. Nawet nie mutanta, choć zakładam, że niektórzy tak właśnie postrzegają tę postać. 

Niestety nie możemy z nią porozmawiać osobiście, ale bezinteresownie pomogła nam wykaraskać się z poważnych kłopotów. Po tym incydencie szybko opuszczamy lokację i tyle nas widzieli. Teoretycznie to był koniec owej "znajomości", ale postanowiłem wrócić do tej części Zony po bambetle, jakie zostawiłem w schowku i nastąpiło bardzo pozytywne zaskoczenie. Okazało się, że nasz dobry znajomy zostawił nam notatkę z pewną prośbą, a że odmówić nie wypada... 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, gawron napisał(a):

Mam prośbę, gdy już wszystko będziesz miał gotowe, podeślij mi pliki.

Jasna sprawa 🙂 Na razie mam już skorygowane (na razie luźno w notatniku) prawie wszystkie kombinezony, hełmy i maski (z wyjątkiem Beryla, Sfery M12 i hełmu taktycznego bo nie trafiłem na nie podczas gry lub trafiłem, ale zapomniałem gdzie). Że tak spytam bez większego spoilerowania (aczkolwiek, kto nie chce sobie spoilerować zawartości moda to niech nie otwiera spoilera):

Spoiler

Te kombinezony, maski i hełmy wypisane w st_items_outift od początku pliku, aż do kombinezonu pancernego "Szturm" w ogóle występują w "Przygodzie"? Czy to raczej rzeczy wypadające za zadania lub w schowkach we "Wspomnieniach"? Pytam bo nie trafiłem na żaden z tych przedmiotów podczas ogrywania "Przygody". 

Z bronią będzie prościej bo w configs/weapons/upgrades są pliki do konkretnych modeli dzięki czemu wiem, które bronie w modzie mają ulepszenia, a które nie i nie będzie mi chyba spawner potrzebny, żeby to ogarnąć bo większość da się zebrać w obrębie 1-2 lokacji.

Z tym, że podczas sprawdzania ulepszeń kombinezonów zauważyłem, że przy Bułacie i PSZ-9d przy próbie zainstalowania "Systemu usuwania trucizn Antidotum" (to nazwa oryginalna tego ulepszenia z ZP) mod się do pulpitu wywala wskazując na skrypt inventory_upgrades.script - ten skrypt jest częścią spolszczenia, ale linijki na które wskazuje log nie były chyba przez Ciebie w żaden sposób zmieniane, więc sądzę, że to może być błąd samego moda. Masz może Gawron oryginalny rosyjski folder scripts? Albo wiesz gdzie może jest jakaś wstawka PdZ, która nie jest w formie instalatora tylko luźnej gamedaty? To wtedy bym sobie wyciągnął ten skrypt w oryginale i porównał z tym spolszczonym i sprawdził o co chodzi i ewentualnie naprawił, jeśli się da 😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Szczepan9205 napisał(a):

Masz może Gawron oryginalny rosyjski folder scripts?

Proszę, mod plus ostatni fix - skrypty pdz.rar

W skryptach oprócz: tekstu, dodania możliwości ulepszenia Wincheaster1300 = TOZ-194 i wyrównania szans wszystkim grającym (kasa na starcie była losowa, często mniej niż 10 tys.) nic nie było zmieniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.