Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@Starika..Winne może być a-life i modele HD tj. masz kiepski lub średni sprzęt, a zasięg doczytywania ai czyli npców jest w tej grze chyba ustawiony na wyższy niż w zwykłym CCz. W folderze gamedata/creatures powinien być plik alife.ltx, musiałbyś otworzyć go notatnikiem i sprawdzić na jaką wartość jest ustawiona pierwsza wartość w linijce switch_distance - domyślnie jest 300 i im wyższa tym w większym promieniu od GG gra doczytuje na bieżąco NPCów także musiałbyś zmniejszać wartość. ]

Poczytaj tutaj i może Ci to coś podpowie w którą stronę iść z wartościami:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205

Jeśli chodzi o sprzęt to do Stalkera jest wprost wystarczający, planuję oczywiście sowitą zmianę aczkolwiek to mam nadzieję dopiero pod koniec lata i na jesień. Moim zdaniem wszystko zależy od modyfikacji. W Złotej Kuli wersji OGSR oraz w Tajnych Ścieżkach graficznie dorównywały RP3, bądź ją przewyższały i jeśli chodzi o performance to w obu modach był on lepszy. Gdzieś czytałem, że stuttering wpisany jest w uroki silnika XRay i trzeba się do tego przywyczaić. Dużo oczywiście zależy od tego jak mod został postawiony i jak wygląda optymalizacja. Odpowiedzi jest wiele tak czy inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja R3 przeszedłem na praktycznie najwyższych ustawieniach, a jakiegoś super dobrego komputera już nie mam. Zdarzyły się sporadyczne lagi, jednak optymalizacja w tym modzie nie jest zła. 

Swoją drogą, to ciekaw jestem, czy ktoś z grających będzie chciał dołączyć do bandytów :) W teorii nie powinno to całkowicie zablokować głównego wątku, ale wspólnie ze @Szczepan9205 nie sprawdziliśmy go od A do Z. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika..Ja w sumie całą grę latałem z Niedźwiedziem chyba. Sacharow daje tego Swaroga za jakieś misje poboczne czy za którąś z głównych? Bo kojarzy mi się, że dostałem tego Swaroga i przez przypadek zostawiłem go w którymś schowku i potem już mi się szukać nie chciało. Spójrz w log i jak jest coś w logu to podeślij loga bo może już ktoś miał taki problem na dsc R3, a jak nie to go zgłoszę autorowi ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205

Do seaza5150? Jeśli tak to zgłaszałem na Discordzie to samo i póki co nie pojawiła się żadna odpowiedź. Loga wstawiam poniżej.

Spoiler

[error]Expression    : FATAL ERROR
[error]Function      : CResourceManager::_GetBlender
[error]File          : c:\users\red\desktop\ogsr-engine-2.1.320\ogsr_engine\layers\xrrender\resourcemanager.cpp
[error]Line          : 60
[error]Description   : Shader 'models\detector_4' not found in library.

Od razu widzę, że brakuje jakiegoś shadera. Jeśli takowy fix ktoś posiada to byłbym bardzo wdzięczny ^^

Jeszcze jedna sprawa a mianowicie; Tolik zostawił dla nas strzelbę w Dziczy, ale nie mam pojęcia gdzie jej szukać? Wiecie może? @Agrael

Edytowane przez Starika..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wielebny Właśnie, być może też ten mój problem ze zleceniem dla Barmana, a konkretnie przyniesieniem oka mięsacza  jako jeden z kilku dodatkowych zadań od Barmana, wynika właśnie z błędu w spolszczeniu. Może dać do myślenia, dlaczego tak się dzieje.

Edytowane przez Skryty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Max11

Szczepan pokazał wyżej jak uporać się z tym problemem.

W folderach kolejno gamedata/config/tuning jest plik o nazwie ogse_config. Niżej w pliku znajdują się dwie linijki o nazwach "switch_distance" oraz "objects_per_update" (podświetlone na żółto na poniższym screenie) obie wartości polecam zmienić do 100 w switch_distance oraz do 1 w objects_per_update.

 

Mi pomogło znacznie, zniwelowało poziom stutteringu do minimum i da się grać. 

Udanych łowów!

545.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Starika.. napisał:

@Max11

Szczepan pokazał wyżej jak uporać się z tym problemem.

W folderach kolejno gamedata/config/tuning jest plik o nazwie ogse_config. Niżej w pliku znajdują się dwie linijki o nazwach "switch_distance" oraz "objects_per_update" (podświetlone na żółto na poniższym screenie) obie wartości polecam zmienić do 100 w switch_distance oraz do 1 w objects_per_update.

 

Mi pomogło znacznie, zniwelowało poziom stutteringu do minimum i da się grać. 

Udanych łowów!

545.PNG

Zauważyłem, dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika..Strzelby w sumie nie zebrałem, ale spróbuj podejść do siatki przy tym "tunelu" gdzie siedzą najemnicy Wilczarza zanim się ich wystrzela, mod używa rzeczy z OGSE więc chyba tam teleport powinien być, który Cię teleportuje za płot i potem musiałbyś poszperać (jeśli pamięć mnie nie myli) kawałek dalej po prawo - przy drodze, która wychodzi z tego "tunelu" i prowadzi dalej w Dzicz, ale ręki uciąć sobie nie dam. 

I tak miałem na myśli Seaza właśnie i kojarzy mi się treść tego wylotu - może dlatego nie korzystałem ze Swaroga bo miałem ten wylot i odłożyłem go do schowka :D Nie pamiętam już :P 

A co do tych części mutantów no to niestety nie wina spolszczenia, a chyba samego moda bo części mutantów są podpisane jak trzeba w pliku za to odpowiedzialnym (sprawdziłem przed chwilą) + spolszczenie nie ingeruje w rzeczy, które npc od nas chcą jak zagadamy o jakąś pracę także obstawiałbym błąd w modzie :062: Z kolei akcji z Kuzniecowem nie byłem w stanie sprawdzić bo albo jakiś zabłąkany NPC, albo stado psów, które się spawnuje przy moście mi wojaków zabijało, ale dobrze, że ktoś o tym wspomniał to poprawi się to najwyżej.

Jak znajdziecie więcej takich błędów to dawajcie znać ;) 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 no już w paru modach były źle zrobione opisy do zadań na części mutantów, że przynieś mi to, a zaliczało coś innego.

W sumie wiedząc teraz, o które chodzi można przecież dialogi odpowiednio zmienić jakby co ;)

Chyba, że autor sam to zrobi w jakimś updatcie np podmieni części i znowu by trzeba zmieniać :D to może lepiej na razie nie wychodzić przed szereg.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb W sumie dezorientuje to gracza, ale idzie to obejść zwyczajnie ignorując to zadanie. Dobrze, że póki co nie ma takowych ingerencji, ale przy głównych zadaniach. Wtedy można byłoby wspomnieć, że takiego typu błędy są niedopuszczalne. Też tak sądzę, że autor w kolejnych łatkach naprawi te mankamenty i w sumie też nie dziwota o takie pomyłki, bo zawartość w Radiofobii 3 jest dość spora. Nie tak jak u OP 2.*, ale na pewno większa niż u części modyfikacji. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205

Bardzo dużo wychodzi bugów póki co w tym modzie, nie ma co się dziwić bo jest to jeszcze wersja beta, ale takie "chamskie" wyloty czy brak tej strzelby od Tolika (znalzałem miejsce w którym powinna być, ale jak sam deweloper powiedział po prostu jej tam nie ma) sobie w tym modzie siedzą a coś mi się wydaje, że to nie jest ciężka rzecz do połatania w parę minut. Czekamy na patche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika..Że będą jakieś bugi to było do przewidzenia, ale autor też powiedział, że do września na pewno żadnych łatek nie będzie bo nie ma czasu. A czy on w pojedynkę nad tym wszystkim pracuje czy jest tam jakaś ekipa to nie mam pojęcia. W każdym razie ja nie jestem w stanie za bardzo żadnej z tych rzeczy naprawić bo się na technikaliach Stalkera nie znam - i tak musiałem samymi opisami i dialogami lekko zmienić 2 zadania poboczne bo były zbugowane więc takich pomniejszych wkurzających rzeczy może być sporo, ale ogółem da się przejść cały mod od początku do końca bez większych problemów.

A z kolei co do tego co napisałeś @tom3kb no to to właśnie nie jest takie hop siup bo te zadania poboczne na przyniesienie jakiegoś przedmiotu są generowane przez skrypty na zasadzie takiej, że gra bierze z pliku z dialogami tylko kwestie w stylu "Mam taką i taką robotę", a to co widać do wyboru czyli "Znajdź przedmiot X lub Y" jest generowane w jakiś sposób poza plikami tekstowymi więc jeśli w pliku, który generuje tekst i cel zadania jest podana rzecz, która nie zgadza się z plikami tekstowymi lub której nawet nie ma w modzie (jak detektor min, który jest w dialogach i który teoretycznie powinien dać nam za arty jeden z handlarzy). Także jak to działa i gdzie tego szukać - nie mam zielonego pojęcia, ale w plikach tekstowych nie ma tekstu typu "Znajdź/przynieś oko mięsacza" także spolszczeniem się tego nie naprawi - to już autora broszka, żeby to ogarnąć.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Starika.. napisał:

Miał ktoś problem z wyekwipowaniem Swaroga?

Od momentu, gdy dostałem Swaróg od Sacharowa, to miałem go do końca gry i nie powodował żadnego wylotu. Dziwna sprawa :063:

A co do zadań pobocznych z częściami mutantów, to fakt - problem występuje u Sacharowa, Barmana i Sidora. Sam autor moda musiałby przy tym pogrzebać. Są też dodatkowe zadania typu "Zabij Żwawego/Olega Gusarowa". Po wzięciu zadania na tego drugiego był chyba wylot, ale 100% pewności nie mam. 

Jeżeli przeżył u was Kret, to później go poszukajcie na terenie Baru - warto :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marko6996 Jeżeli chodzi o zmniejszenie pola widzenia wrogów to nie pomogę - to jest pytanie raczej do osób znających technikalia Stalkera.

A z kolei jeśli chodzi o schowek w Barze to można z niego korzystać jeśli się nie wrzuci do niego głównie jedzenia i napojów, broń i amunicję, artefakty, detektory i inne raczej nie powinny powodować tego, że NPC leją nas po mordzie :P Ale to co w większości modów jest w Barze na stołach czyli jedzenie i napoje raczej spowoduje agresję NPC - czemu? Nie wiadomo :P Autor chyba miał to zgłaszane nie raz, ale jakiegokolwiek fixa na to można się spodziewać dopiero po wakacjach lub poźniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dlatego że to jest ich żarcie i nie lubią jak im się je podbiera? Siedzisz sobie w barze, wcinasz obiad i zapijasz a tu nagle wchodzi striełok, cały na biało i zgrania Ci wszystko ze stołu do plecaka. No ja bym się jednak zeźlił 🙂

Z innej beczki - wie ktoś może gdzie szukać agenta najemników w dolinie mroku? Wziąłem zadanie na granatnik od strażnika powinności ale nikogo takiego w dolinie nie spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Czy ktoś miał taki problem po zdobyciu dokumentów na Agropromie, że wszystkie frakcje nagle stały się wrogie i strzelają gdy tylko cię dostrzegą?. W hangarze na Zwałce walą do mnie Stalkerzy a na przejściu do Baru Powinność jak mnie tylko zauważy na odleglość strzału. Zeby było śmieszniej to nawet w lornetce wszyscy oprócz mutantów zaznaczeni są na czerwono 😕

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pekonoA zajrzyj w swoje statystyki w PDA i sprawdź czy przypadkiem kontroler Ci Naznaczonego nie zombifikował bo w R3 jest taka mechanika tylko wtedy miałbyś taki sepio-podobny filtr na ekranie i słyszał te "głosy" towarzyszące obecności kontrolera w pobliżu. To jedyne co mi do głowy przychodzi bo tylko w takim przypadku zdarzyło mi się, że nagle wszyscy byli wrogo nastawieni do mnie.

  • Super 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie Szczepan9205 !

Dwóch kontrolerów strasznie mi pokiereszowało Naznaczomego w podziemiach Agropromu, tak że ledwo się wylizałem. I rzeczywiście - ekran w sepii i dziwne dzwięki w uszach, ale myślałem początkowo że to z głodu i osłabienia. Potem zacząłem właśnie powoli podejrzewać, że chyba kontroler maczał w tym palce ( a raczej swoją rękę :P ) ale ani zapijanie się na śmierć wódeczką w kłębach tytoniowego dymu, ani łykanie kilogramów psi-blokerów w niczym nie pomogło - no bo odzombifikować się jest raczej trudno... ponieważ mózg raczej nie odrasta :D

2xTHX !  Uratowałeś mi niedzielny wieczór :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.