blacho Opublikowano 12 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca W czasie pobytu na bagnach może dowiemy się coś o losach frakcji czyste niebo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skryty Opublikowano 12 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca (edytowane) @Agrael No, no, bardzo trafne porównania między obecnymi wersjami S.T.A.L.K.E.R-a, a ze zbliżającą się premierą tuż tuż, drugą i oficjalną częścią. Gdyby do pierwszych zrzutów ekranu, w sensie wersji gier, które znamy i ogrywamy, dodać odpowiednie oświetlenie, shadery, w tym dodatki graficzne w postaci ENB, w sumie nie byłoby widać znacznych różnic. Może doczekamy się dema, by móc zobaczyć i przekonać się, jak naprawdę gierka będzie wyglądała ostatecznie. Jednakże wyobrażam sobie nie tylko wymagania sprzętowe, ale też ilość danych zajmowanych na dysku, w tym wspomniane demo gry. 😄 W końcu najnowsza zapowiedź pokazała więcej, niż rozmowy między głównym bohaterem gry, Skifem, a NPC-ami i też pokazano dłuższe pokazy samej rozgrywki. Zastanawiam się, czy będzie coś więcej aniżeli strzelanie, rozmowy, czy szukanie artefaktów. Mam na myśli zorganizowanie własnych schowków, kryjówki, szukanie łupów, plecaków , skrzynek według instrukcji w PDA od zabitych, bądź zaginionych stalkerów, a nawet korzystanie z pojazdów. Ponoć mapy, w tym lokacje mają być rozległe, więc raczej twórcy powinni w miarę możliwości i bez przesady, urozmaicać codzienne życie w Zonie, a nie napotkać na same pustki wokół Naszej postaci, którą będziemy sterować. Liczę jak i większość graczy, czy to starych wyjadaczy, czy nowych, na odpowiedni klimat i zacny pod kątem akcji, miejsca, oraz możliwości, w tym wyboru, a ostatecznie ich konsekwencji Naszych decyzji na przyszłość, scenariusz, fabułę. Samej możliwości modyfikacji gry, to nie muszę przypominać, bo w sumie to byłby wręcz standard do tego rodzaju gier, bo jak wiemy, S.T.A.L.K.E.R ma się dobrze, a to dzięki fanowskich modyfikacji, które istnieją i będą istniały na przestrzeni wielu lat. Edytowane 12 Czerwca przez Skryty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOS Opublikowano 12 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca @Agrael taki trochę remaster starych części im wyszedł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 12 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 5 godzin temu, Skryty napisał(a): Zastanawiam się, czy będzie coś więcej aniżeli strzelanie, rozmowy, czy szukanie artefaktów Też liczę na coś więcej, bo postrzelać to można w każdej innej gierce, która chociaż odrobinę jest zbliżona atmosferą do Stalkera. Pomijając oczywiście eksplorację, to musi być i jest nieodłącznym elementem w Zonie, przynajmniej dla mnie. W każdym razie pomijając te dwie rzeczy, to chciałbym, żeby GSC położyło większy nacisk na rzeczy związane z S1, czyli wszelkiego rodzaju dokumenty należące niegdyś do naukowców, osobiste notatki stalkerów, żołnierzy itd., liczne schowki z możliwością zakładania własnych. W takich detalach jest ogromny potencjał. Ewentualnie jakieś krótkie nawiązania do Szramy, o którym praktycznie nic nie wiemy. Może też coś związanego z Diegtiariowem. Uważam, że takie rzeczy po prostu muszą się znaleźć w S2. Jedyne, co mnie obecnie martwi to AI. Po obejrzeniu nowego zwiastuna doszedłem do wniosku, że coś jest z nim nie tak, bo bandyci jakoś za specjalnie nie próbowali unikać kul. Mógłbym się też doczepić na siłę do innych rzeczy, a niektórzy weterani zapewne powiedzą, że S2 nie spełni pokładanych w nim nadziei, ale nie byłbym aż takim pesymistą. W najgorszym przypadku będzie się dalej grało w S1 i mody do niego Zresztą, nawet gdyby S2 okazał się najlepszą grą, w jaką kiedykolwiek grałem, to i tak bym od czasu do czasu wracał do modów. Na przykład przeszedł od nowa Tajne Ścieżki. @MOS Coś w tym jest, ale w sumie musieli maksymalnie odświeżyć i zapewne w niektórych przypadkach zmienić znane nam lokacje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano 12 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca Najciekawsze elementy gry/modów stalker: nieliniowość, możliwość wyboru trasy, broni, taktyki, ciągłość w wyborze opcji rozgrywki - na hura, po cichu, dyplomacja lub amalgamat wszystkich opcji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Archeont Opublikowano 12 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca (edytowane) @Agrael, co do sztucznej inteligencji, powszechnym zjawiskiem jest ponoć zaniżanie poziomu sztucznej inteligencji na potrzeby trailerów, żeby oponenci nie byli zbyt agresywni - najprawdopodobniej dlatego, że potencjalne efekty otrzymywania obrażeń np. krwisty ekran, czy trzęsienie kamery mogłyby nieco przysłonić całą resztę. Choć może są też inne powody. Ja liczę też na to, że niektóre ekipy moderskie, kiedy nieco zaznajomią się z dwójką, oprócz nowych modów podejmą się też remaków niektórych z tych najlepiej ocenianych, klasycznych modów. I nie mówię tu o Anomaly ofc Edytowane 12 Czerwca przez Archeont Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FeRu Opublikowano 12 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca Tak AI już potwierdzone, że zostało skręcone i pozbawione I dla potrzeb trailerów, dość powszechna metoda by było wrażenie, że kierowana postać jest kolejnym Doom Slayerem czy innym megarozpierdalaczem😁 Godzinę temu, Agrael napisał(a): Coś w tym jest, ale w sumie musieli maksymalnie odświeżyć i zapewne w niektórych przypadkach zmienić znane nam lokacje. Mapa i rozmieszczenie lokacji będzie zupełnie inne niż w trylogii czy nawet w modach jak LA, Anomaly itd. Będzie to zupełnie nowa Zona z większą zgodnością z realnym odpowiednikiem, ale nadal będą w niej znajome miejscówki oraz charakterystyczne punkty tylko gdzie indziej położone na mapie i względem siebie. Z jednej strony to super wiadomość bo Zona będzie zupełnie inna ale też jednocześnie znana. Wielu graczy narzeka na to, że to niezgodne z lore czy kanonem, ale prawda jest taka, że STALKER nie miał kanonu i poprzednie gry z części na część miały większe lub mniejsze zmiany względem następnej czy to pod względem lokacji i mapy czy to pod względem gameplayowym. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skryty Opublikowano 12 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca (edytowane) Odnośnie Sztucznej Inteligencji w S.T.A.L.K.E.R 2 wolałbym, by dano możliwość graczom ustawienia poziomu trudności pod względem zachowań wrogów. Mogą to być ustawienie odpowiednich trybów, dla przykładu może to być procent celności strzałów ze strony wrogów, czy same odniesione obrażenia od konkretnych broni w zależności od ustawień.. Jedni i drudzy będą psioczyli, że gra będzie za łatwa, albo za trudna. Oczywiście, nikomu nie dogodzimy, ale póki będzie taka opcja ze strony twórców gry, to czemu nie dawać możliwości graczom właśnie przez łatwą dostępność do poszczególnych ustawień w grze. Jeżeli to nie poskutkuje, to pozostaną modyfikacje, o ile będzie taka możliwość, by pogrzebać w silniku gry. Jak nie będzie tego wyboru, to wtedy pozostanie się pogodzić z faktem, że jednak niestety, ale będzie narzucona odgórnie przez twórców gry decyzja, by dotrzeć do konkretnej grupy graczy. Ze swojej strony nie widziałbym, a wręcz odrzuciłoby mnie na kilometr sytuacje, gdzie przeciwnicy będą się pchali pod lufę i to w dodatku całymi grupami, choć będą mieli wokół siebie schronienia, by się uchronić przed kulami, odłamkami i będą mogli jednocześnie obejść gracza z flanki, z zaskoczenia. Wolałbym za to się napocić, gdy przeciwnik w grze kombinuje na wszelakie sposoby, jak dorwać gracza w danej sytuacji, wtedy satysfakcja gwarantowana z mej strony, gdy uda mi się ustrzelić, ubić wroga w trudnym starciu. Koniec końcem, nie chciałbym, żeby S.T.A.L.K.E.R 2 poszedł na łatwiznę tak, że ostatecznie gra była wręcz horrendalnie uproszczona i tylko dlatego, że wymagania wobec producentów ogólnej części graczy w obecnych czasach są wręcz nijakie moim zdaniem i producenci oraz dystrybutorzy są łasi na kasę, a to dzięki skrajnym uproszczeniom w swoich projektach wobec odbiorcy. Finalnie dostaną produkt, gdzie gra "przechodzi się" sama, a jeszcze byłoby lepiej, w dodatku "prowadzi" za rączkę od początku, do finału gry. Trzeba pokombinować, pomyśleć, namęczyć się, zaskoczyć się pozytywnie napotykając w grze na niuanse projektu. Wszystko to po to, by projekt, gra była wart swojej ceny. Edytowane 12 Czerwca przez Skryty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano 13 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca Skryty - fenomen stalkera polega polega na tym, że nie jest jak gry z zachodu gdzie niczym debila po lobotomii (liniowość i przewidywalność) jesteś prowadzony za rękę. Nieważne jak silny jest przeciwnik - a propos stalkera 2 - na każdego jest sposób, więc poczekam, pogram i ocenię m.in. si w grze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skryty Opublikowano 13 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca (edytowane) @vidkunsen Otóż to, trafne słowa odnośnie poziomu trudności. Pamiętam, gdy grając pierwszy raz w Cienia Czarnobyla, byłem wręcz zachwycony, zauroczony klimatem Zony, ale też możliwościami w grze, choć i sporo elementów powycinano, gdzie przywrócono jej zawartość w modyfikacjach. Jeżeli będzie tak w S2, że twórcy wytną wymagające elementy w grze i pójdą na łatwiznę, na rękę niewymagającym graczom, będzie bardzo kiepsko. Co do inteligencji wrogów, racja, lepiej poczekać na premierę gry, zobaczyć, pograć, a potem dopiero oceniać zawartość gry. Na pewno będą wydawane łatki mniejsze i większe do gry. Na podstawowej, premierowej wersji gry, twórcy nie skończą. Edytowane 13 Czerwca przez Skryty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArNie Opublikowano 13 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca Tylko też panowie popatrzcie pod względem fabuły, bo prawda jest taka, że fabularnie to Stalkery były tak liniowe, jak się tylko dało. Jedynie Cień Czarnobyla miał malutkie rozgałęzienie na koniec, które i tak sprowadzało się albo do gadania do kamienia, albo strzelania do świecących się wanien I trwało to może z 20-30 minut. W Zewie to było trochę lepiej, ale tam z drugiej strony fabuła sama w sobie była raczej średniawa. O Czystym Niebie nie wspominam. Jeżeli nie będzie czegoś wprost z rasowych gier RPG, gdzie w zależności od podejmowanych decyzji jedne ścieżki całkowicie się dla nas zamkną, otworzą się inne, będą zupełnie nowe zadania - to o prawdziwej nieliniowości możemy pomarzyć. 22 godziny temu, FeRu napisał(a): Wielu graczy narzeka na to, że to niezgodne z lore czy kanonem, ale prawda jest taka, że STALKER nie miał kanonu i poprzednie gry z części na część miały większe lub mniejsze zmiany względem następnej czy to pod względem lokacji i mapy czy to pod względem gameplayowym. I dlatego osobiście uważam, że jeśli będą robić trójeczkę kiedyś, to powinni zostawić już Czarnobyl i stworzyć zupełnie nową Zonę, z nowym lore, nową historią, postaciami, totalnie niezwiązaną z Czarnobylską Strefą Wykluczenia. Bo prawda jest taka, że Czarnobyl zawsze był tylko i wyłącznie tłem dla całej reszty wydarzeń rozgrywających się w grze. I też uważam, że w pewnym sensie taka a nie inna lokacja koniec końców zacznie ich ograniczać, jeżeli będą chcieli dalej ciągnąć markę. Zresztą, jeden z byłych ludzi GSC - Andriej Lewicki, twórca scenariusza do ZP - stworzył genialny Antymir, który w moich oczach jest jeszcze bardziej Stalkerski niż cokolwiek co GSC stworzyło. Nic tylko wziąć i przerobić na grę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 13 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca @Archeont W sumie nie pomyślałem o tym, bo na potrzeby zwiastuna mogli coś porobić przy AI. Co do modów, to zobaczymy, czy ze strony GSC będzie wsparcie dla modderów. W teorii to potwierdzili, ale różnie bywa. Swoją drogą, to w necie przeczytałem, że wydawcą S2 w Chinach i Azji Południowo-Wschodniej ma być 4Divinity. W zasadzie to mało znacząca rzecz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 14 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca Do posłuchania Spoiler 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 17 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca Summer Game Fest 2024, na którym zaprezentowano demo S2. Spoiler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OldMan Opublikowano 17 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca Co do SUMMER GAME FEST 2024: Tu jest polska recenzja fragmentu gry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 18 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca Na grupie FB GSC Game World ukazał się nowy wpis. Chodzi o Generatory Nieliczni stalkerzy, którym udało się dotrzeć w pobliże centrum Zony, opowiadają historie o dziwnych kulistych strukturach widzianych na północ od CzEJ. Można je dostrzec tylko z daleka, otoczone są obszarem znanym jako Martwa Dolina - wypalona i opustoszała ziemia jest jedyną rzeczą widoczną przez obiektywy lornetek. Niezliczone legendy, dziwaczne nawet jak na lokalne standardy, spowijają to miejsce: opowieści o duszach zmarłych ludzi nawiedzających jałowy krajobraz, portale do różnych wymiarów lub że każda sfera tych tak zwanych Generatorów jest odpowiedzialna za swój własny rodzaj anomalii w całej Zonie. Nikt jednak tam nie dotarł i nie powrócił, by powiedzieć prawdę. Kiedy Emisja nadchodzi, wystarczy rzut oka na niebo, aby dostrzec jej epicentrum. Większość stalkerów mocno wierzy, że jeśli istnieje początek Zony, jej korzenie leżą gdzieś tam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FeRu Opublikowano 24 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca Bardzo fajna analiza ostatniej Zapowiedzi S.T.A.L.K.E.R. 2 w wykonaniu Anomalous Dugout....Jednego z niewielu fajnych anglojęzycznych kanałów o tematyce Stalkera, którego warto oglądać bo nie jest poświecony tylko i wyłącznie Anomaly i Gammie jak większość zachodnich kanałów tego typu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano 26 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca Te bary to jak z "gwiazdowych bitew" są, oświetlenie, barmani!(34:30), skaczące "mózgi", pre order - przedsprzedaż nowej części jako sonda i "darmowe" testowanie błędów na kupcach/graczach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArNie Opublikowano 26 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 8 godzin temu, vidkunsen napisał(a): pre order - przedsprzedaż nowej części jako sonda i "darmowe" testowanie błędów na kupcach/graczach. Czyli tak jak było z Cieniem Czarnobyla i Czystym Niebem 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano 27 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca Niech już wypuszczą chociaż wersje OBT zamiast rżnąć głupa, że trudności, że wojna, że ... że brak kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 27 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 8 godzin temu, vidkunsen napisał(a): Niech już wypuszczą chociaż wersje OBT No przecież taką otrzymasz jak kupisz grę 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 27 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca Na kanale YT GSC ukazał się nowy short. Spoiler Atak wściekłego Pseudogiganta z okazałą czupryną 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LisKot Opublikowano 27 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca (edytowane) Niczym walec. Spoiler niby.mp4 Edytowane 27 Czerwca przez LisKot 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano 28 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca Otrzymam jak kupię pseudo OBT bo to będzie beta test za moje pieniądze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skryty Opublikowano 28 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca (edytowane) Ktoś za pozwoleniem GSC Game World powinien pokazać rozrywkę, w sensie takim, by ujawnić w jaki sposób może przebiegać dane zadanie zlecone przez kluczowe postaci występujące w grze. Dobrze by było, gdyby tak się stało i to pokazano tuż przed premierą gry. Opinie dziennikarzy growych, recenzentów, to za mało, by przekonać jak ta gra ostatecznie wygląda. Edytowane 28 Czerwca przez Skryty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.