Skocz do zawartości

Nowe wieści o S.T.A.L.K.E.R. 2


kobal

Rekomendowane odpowiedzi

Prawda jest taka, że GSC stoi podobnie jak Piranha Bytes - tak jak piranie ciągle są dopytywane o Drewnuka- znaczy Gothica, tak GSC praktycznie jedzie tylko na STALKERze i tyle. Nie mają żadnej innej marki, która by ludzi obchodziła. Więc jak S2 nie wyląduje telemarkiem tylko rypnie na ryja z impetem, no to pa pa GSC i pa pa STALKER - bo biuro już nikogo nie będzie interesować, a Grigor też uparty jest i marki nikomu nie sprzeda.

Pomijam już rozbieżność w tym czego chcą starzy fani co grają w tą serię od tych ponad 15 lat, a czego chcą ci co przylecieli do STALKERa ze względu na hype na Anomaly - czego chcą i czego na pewno nie dostaną.

5 godzin temu, vidkunsen napisał(a):

S2 tnie się jak dziki, bugi, błedy, wyloty - to kolejny gniot w stylu pre do 10 OBT, próba nadrabiania błędów grafiką - 10 000 odcieni zieleni a grywalność znikoma, fabuła? a co to jest :).

Znaczy że trzymają poziom i chcą udobruchać starych fanów. Czytaj, na premierę więcej błędów niż NPCów w grze i czekaj na stertę patchy i fixów :D A że fabuły w buildzie pokazowym nie ma za wiele to akurat nic dziwnego, nie rzucą przecie połowy gry na dzień dobry na targi.

I tak nie będzie gorzej niż z nową Forzą, bo nie będzie totalnie spieprzonego i niemal nigdy nie działającego always-online :P

A co do grafiki, to ona i tak jakoś niesamowicie się nie prezentuje, zwłaszcza na ostatnim zwiastunie. Bo tak jak większość tytułów na Unreal Engine świeci się niemalże niemiłosiernie, że czasami oczy wypala, tak tu jest na odwrót - wygląda to aż za biednie jak dla mnie. Lokacje też nie porażają ilością detali.

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Gothic 4 był bardzo dobry. Fabuła niezła, świat ładny. Generalnie dobra gra no ale...

Właśnie nie było stu pancerzy do wyboru, ani 40 frakcji nie było rozgrywki na 1000 godzin ani miliona jakiś cudów na kiju jak w modach. I ludzie płakali i do dziś próbują wyrzucić grę z kanonu. (tak jakby ktoś w świecie Stalkera próbował usunąć Czyste Niebo bo słabe)

Ale do rzeczy obawiam się, że S2 będzie podobny dobra strzelanka ale nie będzie fabuły jak w OP 2.2 nie będzie takich technik jak w Misery tylko randomowa gra dla nowych którzy po raz pierwszy usiądą do S2.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze, że nie będzie z tego Misery tylko normalny Stalker. Co do fabuły, to tak długo jak będą się opierać na tym co było w oryginalnej trylogii, to będzie to leżeć i kwiczeć z prostego powodu, że fabuła w podstawkach była bardziej dziurawa niż ser szwajcarski.

Oni powinni iść jak najbardziej w reset całego uniwersum, aniżeli łatanie tego co jest taśmą klejącą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam trochę inne zdanie.
Chociaż "zmęczyło" mnie ciągłe przekładanie daty premiery S2  i chociaż nie nastawiam się na grę bardzo wysokich lotów
to i tak na pewno zagram. Tym bardziej, że moja córuś pracuje w GOG, więc mam dostęp do jej konta i to oficjalnie ;).
Tak się zastanawiam na tym narzekaniem na problemy gry w która jeszcze nikt nie grał ( a oczekiwania ewentualnych graczy co do S2 są rozdęte do nieba).
Nawet jeśli z pułapu tego nieba trzeba będzie zejść na ziemię to jakoś na mnie to nie robi wrażenia.
Pamiętacie (jeśli ktoś ograł) moda Narodnaja Soljanka tam były dosłownie setki wylotów a nie przycięć...
Więc spokojnie poczekam i zacząłem "zbierać puszki", żeby naskrobać na mocniejsza kartę (już mam upatrzoną ;) )
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie kojarzę za bardzo, jak coś to pierwszy Unreal i Unreal Tournament ale to było ponad 20 lat temu 🤣 w kolejnych częściach już chyba było gorzej.

Tu niby lista gier na wszystkich wersjach UE ile z tego ma mody można sobie sprawdzić samemu.

Z tych nowych to kojarzę Ark i Squad ale to głównie multi to raczej modele, itemki itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli podstawka S2 będzie do przejścia na jeden raz a potem tylko mody, to jak dla mnie będzie to znaczyło, że coś poszło BARDZO nie tak. To nie jest już 2007 rok, gdzie największe rozgałęzienie jakie zrobił pierwszy Stalker to czy na koniec gry chcesz iść pogadać do świecącego kamienia czy postrzelać do żyrandoli na ziemi. Jak oni nie dadzą faktycznie dobrych rozgałęzień fabuły, które dadzą powód żeby grę przejść przynajmniej ze 3-4 razy, to większość ludzi (czytaj: wszyscy poza największymi fanbojami serii, których ostało się pewnie z ośmiu ;) ) przejdzie raz i zapomni.

Takie niestety jest prawdopodobieństwo, jako że większość graczy i tak obecnie w taki sposób podchodzi do gier. Tylko najwięksi fani danej marki siedzą przy niej dłużej.

A co do modów, to one przedłużą żywot gry tylko w przypadku wyżej wymienionych fanów, jako że znowu - większość graczy w mody po prostu nie gra. Już pomijam, że często kojarzą oni mody albo z wirusami, albo z jakimiś cheat menu do gier online. I nie, nie jest łatwo zmienić to nastawienie - wiem bo sam próbowałem.

I nie mówię tutaj że GSC może olać wsparcie dla modów i nie dać go wcale, wręcz przeciwnie - musi ono być i to musi być jak najlepsze, z prostej przyczyny - modding Stalkera, przynajmniej w moich oczach, zamiera. Sami zresztą widzicie, modów wychodzi coraz mniej, a sklejanek do Analmolly to ja nie liczę, bo "pętla gameplayowa" i tak jest tam taka sama, nieważne co byście nie zrobili. No bo jakie ostatnio lepsze, dłuższe, bardziej wartościowe produkcje wyszły - Powrót Do Zony i.... chyba tyle. New Project nie wiadomo gdzie, True Stalker miał być, a go ni ma, OLR 3.0 też missing in action. O SGM 3.0 nawet nie dopytuję. Nie wiem, może mi jakiś mod wyleciał z głowy, ale serio nic sobie nie mogę przypomnieć większego.

Też z drugiej strony, zakładając że twórcy udostępnią SDK i inne narzędzia do tworzenia pełnowymiarowych modów, to i tak założę się, że zajmie to tak około 2 czy może 3 lata zanim ludzie to faktycznie rozgryzą i wezmą byka za rogi, zaczynając tworzyć coś konkretniejszego niż pojedyncze questy czy inne pierdoły na które nikt, kto siedzi przy Stalkerze dłużej niż 2 dni nie popatrzy na serio. Chociażby ze względu na rozmiar mapy czy samą ilość detali, jakie będzie się na niej dało wsadzić.

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla forum było by dobrze aby pojawiła się nowa gra. Gdyż wtedy ludzie którzy to przeszli będą chcieli także przejść trzy poprzednie części a wszyscy wiemy jak drewniane są w podstawce te gry. Dlatego będą mogli szukać jakiś modów i na to bym liczył, że tutaj zawitają.

Co do miliona rozwiązań. Pytanie czy będzie to gra z otwartym światem i możliwością dołączenia do frakcji która faktycznie da nam sto sposobów na przejście czy typowa liniowa strzelanka. Z zadaniami sprawdź co tam jest w tym pojemniczku.

Od tego tak naprawdę wszystko zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, OldMan napisał(a):

Data premiery według GOG:
S2.thumb.jpg.78fca791ca4c5d3e30a43eb376b3ab65.jpg

Najpewniej, jako że nie dali konkretnej daty premiery tylko nadal pierwszy kwartał 2024, to GOG automatycznie ustalił tą datę jako że to ostatni dzień tegoż kwartału. Jeśli znowu nie będzie obsuwy to faktyczna data będzie najpewniej inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Nie wiem czy były informacje o długości rozgrywki ale wygląda to ciekawie jeśli to prawda.

Cytat

Fabuła gry to nieliniowa historia z ogromną zawartością. Zachowanie gracza w grze wyznaczy konkretny kierunek fabuły, a fabuła jest bardzo rozbudowana. Nie da się poznać wszystkich historii za jednym razem, bo jedna rozgrywka może mieć różne konsekwencje. Główny wątek fabularny trwa około 40 godzin.

Gracze tak naprawdę mogą liczyć na cztery różne zakończenia, a dodatkowo misje poboczne również wpływają na wydarzenia:

Główny wątek ma 4 zakończenia. Zadania poboczne również będą miały różne skutki w zależności od wyborów gracza, a niektóre zadania poboczne w jakiś sposób wpłyną na główną historię.

Całość w artykule na ppe.pl

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przyznam, że zaorało mi beret równie mocno jak rzycie, koniec pleców. Jest coś w tym trailerze co hipnotyzuje. Doprawdy. Oby to doprowadzili do takiego stanu, żeby był opad szczęki fabularnie, i żeby poszło na moim rtxie 3070 z gracją. Oprócz zdrówka, szczęścia i pieniążków i pokoju na świecie, chciałbym sobie tego życzyć. Wam też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsm fajnie jakby główną postacią byłby Włóczęga, albo żebyśmy mieli możliwość rozgrywania jego wątku z np wspomnień kiedy był z monolitu i żebyśmy mieli możliwość rozgrywki tą frakcją. Szturm na bariere, obrona mózgozwęglacza, prypeci, elektrowni, zapoznanie się lepiej z tą frakcją od wewnątrz, było by super. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.