Skocz do zawartości

Nowe wieści o S.T.A.L.K.E.R. 2


kobal

Rekomendowane odpowiedzi

@Agrael No, no, bardzo trafne porównania między obecnymi wersjami S.T.A.L.K.E.R-a, a ze zbliżającą się premierą tuż tuż, drugą i oficjalną częścią. Gdyby do pierwszych zrzutów ekranu, w sensie wersji gier, które znamy i ogrywamy, dodać odpowiednie oświetlenie, shadery, w tym dodatki graficzne w postaci ENB, w sumie nie byłoby widać znacznych różnic. Może doczekamy się dema, by móc zobaczyć i przekonać się, jak naprawdę gierka będzie wyglądała ostatecznie. Jednakże wyobrażam sobie nie tylko wymagania sprzętowe, ale też ilość danych zajmowanych na dysku, w tym wspomniane demo gry. 😄

W końcu najnowsza zapowiedź pokazała więcej, niż rozmowy między głównym bohaterem gry, Skifem, a NPC-ami i też pokazano dłuższe pokazy samej rozgrywki. Zastanawiam się, czy będzie coś więcej aniżeli strzelanie, rozmowy, czy szukanie artefaktów. Mam na myśli zorganizowanie własnych schowków, kryjówki, szukanie łupów, plecaków , skrzynek według instrukcji w PDA od zabitych, bądź zaginionych stalkerów, a nawet korzystanie z pojazdów. Ponoć mapy, w tym lokacje mają być rozległe, więc raczej twórcy powinni w miarę możliwości i bez przesady, urozmaicać codzienne życie w Zonie, a nie napotkać na same pustki wokół Naszej postaci, którą będziemy sterować. Liczę jak i większość graczy, czy to starych wyjadaczy, czy nowych, na odpowiedni klimat i zacny pod kątem akcji, miejsca, oraz możliwości, w tym wyboru, a ostatecznie ich konsekwencji Naszych decyzji na przyszłość, scenariusz, fabułę. Samej możliwości modyfikacji gry, to nie muszę przypominać, bo w sumie to byłby wręcz standard do tego rodzaju gier, bo jak wiemy, S.T.A.L.K.E.R ma się dobrze, a to dzięki fanowskich modyfikacji, które istnieją i będą istniały na przestrzeni wielu lat. :)

Edytowane przez Skryty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Skryty napisał(a):

Zastanawiam się, czy będzie coś więcej aniżeli strzelanie, rozmowy, czy szukanie artefaktów

Też liczę na coś więcej, bo postrzelać to można w każdej innej gierce, która chociaż odrobinę jest zbliżona atmosferą do Stalkera. Pomijając oczywiście eksplorację, to musi być i jest nieodłącznym elementem w Zonie, przynajmniej dla mnie.

W każdym razie pomijając te dwie rzeczy, to chciałbym, żeby GSC położyło większy nacisk na rzeczy związane z S1, czyli wszelkiego rodzaju dokumenty należące niegdyś do naukowców, osobiste notatki stalkerów, żołnierzy itd., liczne schowki z możliwością zakładania własnych. W takich detalach jest ogromny potencjał. Ewentualnie jakieś krótkie nawiązania do Szramy, o którym praktycznie nic nie wiemy. Może też coś związanego z Diegtiariowem. Uważam, że takie rzeczy po prostu muszą się znaleźć w S2.

Jedyne, co mnie obecnie martwi to AI. Po obejrzeniu nowego zwiastuna doszedłem do wniosku, że coś jest z nim nie tak, bo bandyci jakoś za specjalnie nie próbowali unikać kul. Mógłbym się też doczepić na siłę do innych rzeczy, a niektórzy weterani zapewne powiedzą, że S2 nie spełni pokładanych w nim nadziei, ale nie byłbym aż takim pesymistą.

W najgorszym przypadku będzie się dalej grało w S1 i mody do niego :D Zresztą, nawet gdyby S2 okazał się najlepszą grą, w jaką kiedykolwiek grałem, to i tak bym od czasu do czasu wracał do modów. Na przykład przeszedł od nowa Tajne Ścieżki. 

@MOS Coś w tym jest, ale w sumie musieli maksymalnie odświeżyć i zapewne w niektórych przypadkach zmienić znane nam lokacje. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael, co do sztucznej inteligencji, powszechnym zjawiskiem jest ponoć zaniżanie poziomu sztucznej inteligencji na potrzeby trailerów, żeby oponenci nie byli zbyt agresywni - najprawdopodobniej dlatego, że potencjalne efekty otrzymywania obrażeń np. krwisty ekran, czy trzęsienie kamery mogłyby nieco przysłonić całą resztę. Choć może są też inne powody.

Ja liczę też na to, że niektóre ekipy moderskie, kiedy nieco zaznajomią się z dwójką, oprócz nowych modów podejmą się też remaków niektórych z tych najlepiej ocenianych, klasycznych modów. I nie mówię tu o Anomaly ofc ;)

Edytowane przez Archeont
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak AI już potwierdzone, że zostało skręcone i pozbawione I  dla potrzeb trailerów, dość powszechna metoda by było wrażenie, że kierowana postać jest kolejnym Doom Slayerem czy innym megarozpierdalaczem😁

Godzinę temu, Agrael napisał(a):

Coś w tym jest, ale w sumie musieli maksymalnie odświeżyć i zapewne w niektórych przypadkach zmienić znane nam lokacje. 

Mapa i rozmieszczenie lokacji będzie zupełnie inne niż w trylogii czy nawet w modach jak LA, Anomaly itd. Będzie to zupełnie nowa Zona z większą zgodnością z realnym odpowiednikiem, ale nadal będą w niej znajome miejscówki oraz charakterystyczne punkty tylko gdzie indziej położone na mapie i względem siebie. Z jednej strony to super wiadomość bo Zona będzie zupełnie inna ale też jednocześnie znana.

Wielu graczy narzeka na to, że to niezgodne z lore czy kanonem, ale prawda jest taka, że STALKER nie miał kanonu i poprzednie gry z części na część miały większe lub mniejsze zmiany względem następnej czy to pod względem lokacji i mapy czy to pod względem gameplayowym.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie Sztucznej Inteligencji w S.T.A.L.K.E.R 2 wolałbym, by dano możliwość graczom ustawienia poziomu trudności pod względem zachowań wrogów. Mogą to być ustawienie odpowiednich trybów, dla przykładu może to być procent celności strzałów ze strony wrogów, czy same odniesione obrażenia od konkretnych broni w zależności od ustawień.. Jedni i drudzy będą psioczyli, że gra będzie za łatwa, albo za trudna. Oczywiście, nikomu nie dogodzimy, ale póki będzie taka opcja ze strony twórców gry, to czemu nie dawać możliwości graczom właśnie przez łatwą dostępność do poszczególnych ustawień w grze. Jeżeli to nie poskutkuje, to pozostaną modyfikacje, o ile będzie taka możliwość, by pogrzebać w silniku gry. Jak nie będzie tego wyboru, to wtedy pozostanie się pogodzić z faktem, że jednak niestety, ale będzie narzucona odgórnie przez twórców gry decyzja, by dotrzeć do konkretnej grupy graczy.

Ze swojej strony nie widziałbym, a wręcz odrzuciłoby mnie na kilometr sytuacje, gdzie przeciwnicy będą się pchali pod lufę i to w dodatku całymi grupami, choć będą mieli wokół siebie schronienia, by się uchronić przed kulami, odłamkami i będą mogli jednocześnie obejść gracza z flanki, z zaskoczenia. Wolałbym za to się napocić, gdy przeciwnik w grze kombinuje na wszelakie sposoby, jak dorwać gracza w danej sytuacji, wtedy satysfakcja gwarantowana z mej strony, gdy uda mi się ustrzelić, ubić wroga w trudnym starciu.

Koniec końcem, nie chciałbym, żeby S.T.A.L.K.E.R 2 poszedł na łatwiznę tak, że ostatecznie gra była wręcz horrendalnie uproszczona i tylko dlatego, że wymagania wobec producentów ogólnej części graczy w obecnych czasach są wręcz nijakie moim zdaniem i producenci oraz dystrybutorzy są łasi na kasę, a to dzięki skrajnym uproszczeniom w swoich projektach wobec odbiorcy. Finalnie dostaną produkt, gdzie gra "przechodzi się" sama, a jeszcze byłoby lepiej, w dodatku "prowadzi" za rączkę od początku, do finału gry. Trzeba pokombinować, pomyśleć, namęczyć się, zaskoczyć się pozytywnie napotykając w grze na niuanse projektu. Wszystko to po to, by projekt, gra była wart swojej ceny. :) 

Edytowane przez Skryty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skryty - fenomen stalkera polega polega na tym, że nie jest jak gry z zachodu gdzie niczym debila po lobotomii (liniowość i przewidywalność) jesteś prowadzony za rękę.

Nieważne jak silny jest przeciwnik - a propos stalkera 2 - na każdego jest sposób, więc poczekam, pogram i ocenię m.in. si w grze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@vidkunsen Otóż to, trafne słowa odnośnie poziomu trudności. Pamiętam, gdy grając pierwszy raz w Cienia Czarnobyla, byłem wręcz zachwycony, zauroczony klimatem Zony, ale też możliwościami w grze, choć i sporo elementów powycinano, gdzie przywrócono jej zawartość w modyfikacjach. Jeżeli będzie tak w S2, że twórcy wytną wymagające elementy w grze i pójdą na łatwiznę, na rękę niewymagającym graczom, będzie bardzo kiepsko. 

Co do inteligencji wrogów, racja, lepiej poczekać na premierę gry, zobaczyć, pograć, a potem dopiero oceniać zawartość gry. Na pewno będą wydawane łatki mniejsze i większe do gry. Na podstawowej, premierowej wersji gry, twórcy nie skończą. 

Edytowane przez Skryty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko też panowie popatrzcie pod względem fabuły, bo prawda jest taka, że fabularnie to Stalkery były tak liniowe, jak się tylko dało. Jedynie Cień Czarnobyla miał malutkie rozgałęzienie na koniec, które i tak sprowadzało się albo do gadania do kamienia, albo strzelania do świecących się wanien :D I trwało to może z 20-30 minut. W Zewie to było trochę lepiej, ale tam z drugiej strony fabuła sama w sobie była raczej średniawa. O Czystym Niebie nie wspominam.

Jeżeli nie będzie czegoś wprost z rasowych gier RPG, gdzie w zależności od podejmowanych decyzji jedne ścieżki całkowicie się dla nas zamkną, otworzą się inne, będą zupełnie nowe zadania - to o prawdziwej nieliniowości możemy pomarzyć. 

22 godziny temu, FeRu napisał(a):

Wielu graczy narzeka na to, że to niezgodne z lore czy kanonem, ale prawda jest taka, że STALKER nie miał kanonu i poprzednie gry z części na część miały większe lub mniejsze zmiany względem następnej czy to pod względem lokacji i mapy czy to pod względem gameplayowym.

I dlatego osobiście uważam, że jeśli będą robić trójeczkę kiedyś, to powinni zostawić już Czarnobyl i stworzyć zupełnie nową Zonę, z nowym lore, nową historią, postaciami, totalnie niezwiązaną z Czarnobylską Strefą Wykluczenia. Bo prawda jest taka, że Czarnobyl zawsze był tylko i wyłącznie tłem dla całej reszty wydarzeń rozgrywających się w grze. I też uważam, że w pewnym sensie taka a nie inna lokacja koniec końców zacznie ich ograniczać, jeżeli będą chcieli dalej ciągnąć markę.

Zresztą, jeden z byłych ludzi GSC - Andriej Lewicki, twórca scenariusza do ZP - stworzył genialny Antymir, który w moich oczach jest jeszcze bardziej Stalkerski niż cokolwiek co GSC stworzyło. Nic tylko wziąć i przerobić na grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Archeont W sumie nie pomyślałem o tym, bo na potrzeby zwiastuna mogli coś porobić przy AI. 

Co do modów, to zobaczymy, czy ze strony GSC będzie wsparcie dla modderów. W teorii to potwierdzili, ale różnie bywa. 

Swoją drogą, to w necie przeczytałem, że wydawcą S2 w Chinach i Azji Południowo-Wschodniej ma być 4Divinity. W zasadzie to mało znacząca rzecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.