Skocz do zawartości

Opinie o OP-2


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Lost Alpha to spacer po lesie w poszukiwaniu "Gumijagód", nie porównuj trudności z OP-2. 

Po co się tak nakręcasz @PainChiller? @Anton Gorodecki napisał mądre słowa jako jeden z niewielu którzy przeszli OP-2. Nie czujesz się na siłach to nie grasz. Są mody i modziska, te pierwsze dla słabszych graczy te drugie dla hardcorowców Zony i tak już pozostanie.

Nie ma sensu aż tak pogrążać się w krytyce moda bo nic to nie da, ani nie pomoże ci w przejściu OP-2.

:cool:.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie nakręcam , tylko piszę co myślę, bo moim zdaniem trudno powiedzieć że ten mod jest realistyczny, co prawda LA itd to prościzna, ale pisze tylko jak jest ;) nie czuję się na silę by przejść ten mod - prawda, to nie na moje nerwy, osobiście wolę się denerwować z faktu że przykładowo - przegrałem misje bo sam coś spieprzyłem, żę zrobiłem coś nie tak, że wczytam sejva i zrobie to lepiej, tak że tym razem się uda, a OP2 niestety nie daje takiej możliwości, bo większość gry i "Uda mu się lub nie" zależy nie tyle od mojego myślenia i umiejętności, co bardziej od szczęścia i kaprysu gry :/

 

EDIT@down -

1) Najbardziej realistyczny? nawet bardziej od MISERY?

2) Hmm... myśle że fakt iż coś zajmuje najwęcej miejsca na ruskich forach, nie czyni z tego najrealistyczniejszego moda :/ zwłaszcza że rosjanie... no... wiemy jacy są pod tym względem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Edytowane przez PainChiller
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na Zonę to najbardziej realistyczny mod do Stalkera jaki widział świat tej gry! Gdybyś czytał rosyjskie fora to właśnie OP-2 zajmuje tam najwięcej miejsca pod każdym względem. Wkrótce ukarze się kolejna odsłona i znowu będzie się działo. Tyle ode mnie. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pain zdefiniuj słowo REALIZM (w modach do STALKERA).

Bez poradników rosyjskich każdy na tym Forum (łącznie ze mną) z grających w OP-2 byłby teraz na etapie "ukończyłem Solankową część OP-2 i jestem teraz w czarnej dupie, ponieważ szukam już od pewnego czasu rozwiązania tego i tego problemu". Mod maniakalnie wysoko postawił poprzeczkę jeśli chodzi zarówno o złożoność fabuły jak i trudność rozgrywki. Nie wszystkim to przypadnie do gustu, nawet znajda się tacy, którym to będzie przeszkadzać. W tym szaleństwie jest jednak metoda - zauważyłeś jaki rozległy "inny świat" moda jest za granicą lokacji? ile trzeba było poświęcić czasu aby wymyślić tak rozbudowaną i ciekawą fabułę oraz poukrywać z taką misterią szaleńca schowki?

21 minut temu, PainChiller napisał:

...przegrałem misje bo sam coś spieprzyłem, żę zrobiłem coś nie tak, że wczytam sejva i zrobie to lepiej, tak że tym razem się uda, a OP2 niestety nie daje takiej możliwości, bo większość gry i "Uda mu się lub nie" zależy nie tyle od mojego myślenia i umiejętności, co bardziej od szczęścia i kaprysu gry :/

To że u Ciebie OP-2 nie działa prawidłowo, nie znaczy że działa tak samo u innych. Patrzysz na moda tylko z tej perspektywy i to zasłania Ci pełen obraz tej pięknej przygody.

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu

21 minut temu, Anton Gorodecki napisał:

To że u Ciebie OP-2 nie działa prawidłowo, nie znaczy że działa tak samo u innych. Patrzysz na moda tylko z tej perspektywy i to zasłania Ci pełen obraz tej pięknej przygody.

Nie mam na myśli że nie działa jak u innych ale taki fakt... gdyby mod zależał od umiejętności to dałoby się go przejść nawet Mając Pm i kombinezon stalkera (choćbyłoby to trudne :) ) OP2 od razu narzuca nam swoją wolę, że Musisz się dostosować do moich zasad koniec kropka. 

pisząc to miałem na myśli fakt że niezależnie jak bym się nie starał, nie da się przejść tego po swojemu, przykładowo ten bezsensowny schemat misji - Przynieś mi toto, ok idę nic się nie dzieje - podnoszę przedmiot - z du*y pojawia się 40 bandytów w exo z zajebistymi karabinami, i obojętnie ile razy bym nie wczytał gry, czasami zapiszę ją tak, albo wrogowie zrespią się w takim miejscu, że nie da się przeżyć, żę sejv można od razu wywalić, bo po wczytaniu będę miał tylko 2 sekundy na reakcje :/

 

21 minut temu, Anton Gorodecki napisał:

@Pain zdefiniuj słowo REALIZM (w modach do STALKERA).

dobrze więc - na pewno realizmem nie można nazwać(nawiązuje do misji na agropromie, z której powodu wywołałem kiedyś niezłą g***oburzę) wojskowych co mogą przyjąć na głowę 3 snajperskie naboje kalibru 12,7mm, i nawet ją nie kiwnąć:/

Tak samo realizmem nie jest Pierdylion Nibyolbrzymów, które MUSIMY zabić, bo quest tego wymaga... w realu wolałbym za wszelką cene unikać z nimi kontatku, niż rzucać się na nie z pięściami -.-

Realizm doskonale oddaje MISERY(dużo do tego nawiązuje, ale to mój ulubiony mod :) ) - tutaj praktycznie można przejść grę prawie(nie liczę misji fabularnych) nikogo nie zabijając, broń jest zabójcza zarówno dla mnie jak i dla NPC, nie ma czegoś takiego jak w soliance, że ten sam karabin NPC-ta jest mocniejszy od mojego. w MISERY wszystko zależy od tego jak gramy...(co prawda MISERY nie jest tak rozbudowane jak OP-2, więc pomijam wszystkie Bugi, Glicze itd, porównuje tylko mechanikę)

Mutanty nie pojawiają się tonami, są śmiertelnie niebezpieczne, ale zawsze można uciec, schować się itd... w OP-2 jak wplączemy się w walke z stadem pijawek, to uciec się nie da, bo zwyczajnie blokują nam drogę ucieczki swoją ilością...

Broń jest zabójcza dla każdego... nie ma sytuacji że NPC przyjmuję na klatę tony amunicji "Bo tak", jedno trafienie w głowę, kończy się śmiercią... nie biegamy jak rambo, z 20 karabinami, po jednym pod każdy kaliber, po 1000sztuk amunicji do nich, tak naprawdę wystarczy 60 naboi + to co w magazynku... jedna kulka = jeden trup... (OP-2 = 10-50 kulek = 1 trup)

To chyba wszystko :)

 

Edytowane przez PainChiller
  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden post ... taka dyskusja... Pięknie.

 

Odpisując, mam prawo do mojej opinii czy nie? Bo już się zgubiłem. Próbowałem grać w moda na wszystkich możliwych ustawieniach. Od maksymalnym do minimalnych nic to nie pomagała.. mało tego achtungi raczej nie wyskakują i nie psują zapisów bo sprzęt jest słaby. Sam Kobal stwierdził, że na jego kompie moje zapisy też badziewnie działały.. wiec mam prawo podejrzewać, że repack który pobrałem był zrąbany dlatego Anton napisałem, żeby go nie pobierać bo u mnie nie działa poprawnie.. to moje doświadczenia i moja opinia ;)

 

Co do realizmu.. słucham sensownego wytłumaczenia jaki ma sens zadanie na przyniesie 100 karabinów i tony amunicji.. dla kogoś tam? Co to ma nam dać? Anton pisze, że noszenie paru ton sprzętu psuje grę.. to jak mam niby to przenieść do klienta? pojedynczo? Mało tego.. uważam (po porównaniu z NS) że byłem bliżej końca OP-2 niż początku wiec komentarze, że się nie znam a oceniam bolą mnie..

Obecnie rozważam albo powrót dość daleko wstecz w modzie i przechodzenie go dalej ( tylko czy to ma sens) ewentualnie ponowną instalacje moda.. ale do dziś nikt nie odpowiedział mi, czy zapisy będą działać? i czy jest sens je przenosić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwesty są zrobione tak a nie inaczej - do tego można przyczepić się w każdym modzie - znasz moda gdzie wprowadzono by novum takiej linii fabularnej jak "Zbieractwo" z OP-2?

Gracz ma zawsze tą przewagę nad modem, iż posiada to magiczne narzędzie jakim jest ZAPIS STANU GRY, z którego widocznie nie potrafisz Pain korzystać. Bierzesz zadanie, idziesz na lokację w dany punkt, dostajesz baty, wczytanie zapisu - przygotowania - wykonujesz zadanie, a z racji tego że czasu na wykonanie zadania jest bardzo dużo - nie widzę problemu.

Parafrazując tytuł pewnego filmu z Tomem Cruisem: LIVE - SAVE - DIE - REPEAT.

24 minuty temu, PainChiller napisał:

...broń jest zabójcza zarówno dla mnie jak i dla NPC, nie ma czegoś takiego jak w soliance, że ten sam karabin NPC-ta jest mocniejszy od mojego...

Realizm w OP-2 jest subiektywną mieszanką założeń twórców. Gdybym chciał się czepiać w każdym modzie doszukałbym się jego braku (w tych które opisujesz również), w tym czy innym aspekcie rozgrywki, walki, używania przedmiotów etc.etc. Pominąłeś jedną bardzo ważną rzecz - umiejętność korzystania w danej broni - i właśnie dlatego jeden strzela z AK lepiej - drugi gorzej. Pomimo faktu że nie ma - nazwijmy to "zdolnością" - takowej to mogłoby to tłumaczyć słabe strzelanie z danego rodzaju broni.

8 minut temu, Ignachinio napisał:

Co do realizmu.. słucham sensownego wytłumaczenia jaki ma sens zadanie na przyniesie 100 karabinów i tony amunicji.. dla kogoś tam? Co to ma nam dać? Anton pisze, że noszenie paru ton sprzętu psuje grę.. to jak mam niby to przenieść do klienta? pojedynczo? Mało tego.. uważam (po porównaniu z NS) że byłem bliżej końca OP-2 niż początku wiec komentarze, że się nie znam a oceniam bolą mnie..

Jest to zamówienie. Zebrać dużo towaru i tyle. Takie zadanie sobie wymyślono, po prostu. Wiem że gdyby napisano w zadaniu - np. zdobyć w Zonie 10 Egzoszkieletów XXX dla międzynarodowego konsorcjum, które zamierza produkować na ich podstawie cywilne prototypy - byłoby to bardziej realistyczne, ale...

Masz kombinezony i egzoszkielety zwiększające "zdolność przewozową" naszego bohatera, a także plecaki - dalej muszę tłumaczyć jak to zrobić? Noszenie paru ton sprzętu zabija FPS-y i prowadzi do spadku wydajności gry (zawsze) i wylotów (nie zawsze). 

Dlaczego zapisy miałyby nie działać?

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może doprecyzuje pytanie.. Czy jeśli pobiorę wszystko jeszcze raz (repack plus te oficjalne dodatki) i wczytam zapisy z obecnej gry będzie to miało jakiś sens?

 

Nie ukrywam, że fakt faktem zawsze masę barachła się nosi.. przy sobie może w tym tkwił problem. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój problem, Ignachinio, tkwi właśnie w zapisach. Jak pamiętam. to ty miałeś na początku gry problemy w Barze i najprawdopodobniej zapomniałeś naprawić swoje PDA. Zamieszałeś w skryptach i potem cały czas przenosiłeś ten błąd w zapisach. Który to błąd się zapewne z czasem kumulował, aż do momentu w którym nie da się już grać. Gdyby to była wina instalacji to twój zapis na moim komputerze działał by prawidłowo. Skoro nie działał to problem tkwi w samym zapisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie wie co się stanie jak się nie naprawi tego PDA bo wszyscy naprawiają. Ale konsekwencje na pewno są. Gdzieś czytałem, że po jakimś czasie nie da się grać, ale nie zagłębiałem się wtedy w szczegóły. Ale to już nieważne. Problemy się zaczęły mniej więcej od tego momentu w grze i wtedy trzeba się było cofać w sejwach i powtarzać kawałek gry. Teraz to już musztarda po obiedzie. Tu na forum na pewno są powstawiane przeróżne zapisy z OP-2. Ściągnij któryś i zobacz jak gra będzie ci na nim chodzić. Jeżeli w miarę płynnie i nikt nie będzie się zawieszał - masz przyczynę.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dobry pomysł..

 

Ogólnie po achtubgu w katalogu z zapisami pojawiły się jakieś notatki w liczbie 6-7 a w nich takie zapisy... wcześniej ich chyba nie było

Spoiler

_preset High
ai_use_torch_dynamic_lights on
bemsg 1
unbindall
bind left kLEFT
bind right kRIGHT
bind up kUP
bind down kDOWN
bind jump kSPACE
bind crouch kLCONTROL
bind accel kLSHIFT
bind sprint_toggle kX
bind forward kW
bind back kS
bind lstrafe kA
bind rstrafe kD
bind llookout kQ
bind rlookout kE
bind turn_engine kB
bind cam_zoom_in kADD
bind cam_zoom_out kSUBTRACT
bind torch kL
bind night_vision kN
bind wpn_1 k1
bind wpn_2 k2
bind wpn_3 k3
bind wpn_4 k4
bind wpn_5 k5
bind wpn_6 k6
bind artefact k7
bind wpn_next kY
bind wpn_fire mouse1
bind wpn_zoom mouse2
bind wpn_reload kR
bind wpn_func kV
bind wpn_firemode_prev k9
bind wpn_firemode_next k0
bind pause kPAUSE
bind drop kG
bind use kF
bind scores kTAB
bind chat kCOMMA
bind chat_team kPERIOD
bind screenshot kF12
bind quit kESCAPE
bind console kGRAVE
bind inventory kI
bind buy_menu kJ
bind skin_menu kO
bind team_menu kU
bind active_jobs kP
bind map kM
bind contacts kH
bind vote_begin kF5
bind vote kF6
bind vote_yes kF7
bind vote_no kF8
bind speech_menu_0 kC
bind speech_menu_1 kZ
bind use_bandage kRBRACKET
bind use_medkit kLBRACKET
bind quick_save kF6
bind quick_load kF7
bind_console mm_net_player_name reminds  kTAB
bind_console mm_net_player_name pnv  kN
cam_inert 0.
cam_slide_inert 0.25
cl_cod_pickup_mode 1
cl_dynamiccrosshair on
g_always_run on
g_autopickup off
g_backrun off
g_corpsenum 10
g_eventdelay 0
g_game_difficulty gd_novice
hud_crosshair on
hud_crosshair_dist on
hud_info on
hud_weapon on
load_last_save broń osobista - zakończone
mm_mm_net_srv_dedicated off
mm_net_con_publicserver off
mm_net_con_spectator 20
mm_net_con_spectator_on off
mm_net_filter_battleye on
mm_net_filter_empty on
mm_net_filter_full on
mm_net_filter_listen on
mm_net_filter_pass on
mm_net_filter_wo_ff on
mm_net_filter_wo_pass on
mm_net_srv_gamemode st_deathmatch
mm_net_srv_maxplayers 32
mm_net_srv_name IGLA-KOMPUTER
mm_net_srv_reinforcement_type 1
mm_net_use_battleye off
mm_net_weather_rateofchange 1.
mouse_invert off
mouse_sens 0.12
net_cl_icurvesize 0
net_cl_icurvetype 0
net_cl_interpolation 0.
net_cl_log_data off
net_compressor_enabled 0
net_compressor_gather_stats 0
net_dbg_dump_export_obj 0
net_dbg_dump_import_obj 0
net_dbg_dump_update_read 0
net_dbg_dump_update_write 0
net_dedicated_sleep 5
net_sv_gpmode 0
net_sv_log_data off
net_sv_pending_lim 2
net_sv_update_rate 30
ph_frequency 100.00000
ph_iterations 18
r1_dlights on
r1_dlights_clip 50.
r1_glows_per_frame 16
r1_lmodel_lerp 0.1
r1_pps_u 0.
r1_pps_v 0.
r1_ssa_lod_a 64.
r1_ssa_lod_b 48.
r1_tf_mipbias 0.
r2_aa off
r2_aa_break 0.800000,0.100000,0.000000
r2_aa_kernel 0.5
r2_aa_weight 0.250000,0.250000,0.000000
r2_allow_r1_lights off
r2_gi off
r2_gi_clip 0.001
r2_gi_depth 1
r2_gi_photons 16
r2_gi_refl 0.9
r2_gloss_factor 1.
r2_ls_bloom_fast off
r2_ls_bloom_kernel_b 0.7
r2_ls_bloom_kernel_g 3.3
r2_ls_bloom_kernel_scale 1.
r2_ls_bloom_speed 10.
r2_ls_bloom_threshold 0.3
r2_ls_depth_bias -0.0001
r2_ls_depth_scale 1.00001
r2_ls_dsm_kernel 0.7
r2_ls_psm_kernel 0.7
r2_ls_squality 1.
r2_ls_ssm_kernel 0.7
r2_mblur 0.5
r2_parallax_h 0.02
r2_slight_fade 0.6
r2_ssa_lod_a 48.
r2_ssa_lod_b 32.
r2_sun on
r2_sun_depth_far_bias 0.
r2_sun_depth_far_scale 1.
r2_sun_depth_near_bias -0.00004
r2_sun_depth_near_scale 1.00001
r2_sun_details off
r2_sun_focus off
r2_sun_lumscale 1.
r2_sun_lumscale_amb 1.
r2_sun_lumscale_hemi 1.
r2_sun_near 12.
r2_sun_near_border 1.
r2_sun_tsm off
r2_sun_tsm_bias -0.05
r2_sun_tsm_proj 0.18
r2_tf_mipbias 0.
r2_tonemap off
r2_tonemap_adaptation 5.
r2_tonemap_amount 0.5
r2_tonemap_lowlum 0.001
r2_tonemap_middlegray 0.25
r2_wait_sleep 0
r2_zfill off
r2_zfill_depth 0.1
r2em 0.
r__detail_density 0.2
r__geometry_lod 1.
r__supersample 1
r__tf_aniso 4
renderer renderer_r2
rs_c_brightness 1.
rs_c_contrast 1.
rs_c_gamma 1.
rs_fullscreen on
rs_refresh_60hz off
rs_stats off
rs_v_sync off
rs_vis_distance 1.
snd_acceleration on
snd_cache_size 32
snd_efx on
snd_targets 24
snd_volume_eff 0.5
snd_volume_music 0.2
sv_anomalies_enabled 1
sv_anomalies_length 3
sv_artefact_respawn_delta 30
sv_artefact_spawn_force 0
sv_artefact_stay_time 3
sv_artefacts_count 10
sv_auto_team_balance 0
sv_auto_team_swap 1
sv_bearercantsprint 1
sv_client_reconnect_time 0
sv_console_update_rate 1
sv_dedicated_server_update_rate 100
sv_dmgblockindicator 1
sv_dmgblocktime 0
sv_dump_online_statistics_period 0
sv_forcerespawn 0
sv_fraglimit 10
sv_friendly_indicators 0
sv_friendly_names 0
sv_friendlyfire 1.
sv_hail_to_winner_time 7
sv_max_ping_limit 2000
sv_pda_hunt 1
sv_reinforcement_time 20
sv_remove_corpse 1
sv_remove_weapon 1
sv_returnplayers 1
sv_rpoint_freeze_time 0
sv_shieldedbases 1
sv_spectr_firsteye 1
sv_spectr_freefly 0
sv_spectr_freelook 1
sv_spectr_lookat 1
sv_spectr_teamcamera 1
sv_statistic_collect 0
sv_teamkill_limit 3
sv_teamkill_punish 1
sv_timelimit 0
sv_vote_enabled 255
sv_vote_participants 0
sv_vote_quota 0.51
sv_vote_time 1.
sv_warm_up 0
texture_lod 1
vid_mode 1024x768

nazwa pliku game_setup..

Zaraz sprawdzę Kobal :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ignachinio

A może masz autozapis z momentu jak dostawałeś tego questa na naprawę pda? Ale na pewno będziesz miał dużą cowkę w grze ;) Szczerze jakby mi coś takiego się stało to bym odstawił OP-2 na jakiś czas, Zaliczyłbym jakieś inne mody, a za OP-2 zabrał się za parę miechów, nie chciałoby mi się grać drugi raz tak na świeżo bo bym za dużo pamiętał ;)

Jak grałeś dalej na save-ch po ACHTUNGU to możesz mieć lipę, zawsze jest info, żeby po Achtungu usuwać ostatni save bo jest uszkodzony. I wczytać poprzedni. ;)

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Anton Gorodecki napisał:

Znalazłeś więc rozwiązanie problemu. Usuń natychmiast wszystkie swoje zapisy. Tak jak zasugerował @kobal pobierz zapis z odpowiadającym Ci postępem w grze i graj dalej. Powodzenia!

Anton z całym szacunkiem ale dla mnie to jest bezsensu.. to moje hektolitry ,,krwi"  i nerwów wylałem przy przechodzeniu tego moda.. mam swoje ulubione pukawki pancerze schowki.. ludzi których wyposażyłem w sprzęt.. i nagle mam to olać i grać na czyimś zapisie..  sam pewnie nie chciał byś wejść w cudze buty w OP-2 tam każdy gra po swojemu... odpuszczam OP-2 idę grać w Reborna... potem pewnie wrócę.. cóż porada dla nowych nie grać bez naprawy PDA...

 

Dzięki @kobal i @Anton Gorodecki za pomoc... ustaliliśmy co nie gra..

Przed następną grą pobrać wszystko jeszcze raz czy jechać na starej ,,podstawie" gry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz ja też cierpię na ta chorobę, która nie pozwala mi korzystać z czyjegoś zapisu gry - jeśli gram to od początku do końca jest to MOJA własna gra w każdym szczególe rozgrywki.

JEDNAK przy takiej "kobyle" jak OP-2 warto zastanowić się nad możliwością korzystania z nader przydatnych zapisów gry naszych kolegów, ponieważ wszyscy gramy w jednej drużynie i pomagamy sobie nawzajem, prawda?

To zapisy były problemem - nie instalka gry.

Edytowane przez Anton Gorodecki
Zjadłem "w"
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Anton Gorodecki napisał:

...ZAPIS STANU GRY, z którego widocznie nie potrafisz Pain korzystać.

Nie do końca rozumiem o co ci chodzi... czy fakt że zapiszę grę przed podniesieniem danego przedmiotu(i pojawieniu się Hordy banytów), spowoduję że będę miał większą szanse na przeżycie?(no, może trochę ;) ) nawet jak tak zrobię, to czasami jest to tak nieprzemyślane że nawet jak przygotuję się w 100%, czasami nie da się tego przetrwać. Mnie osobiście irytuje takie coś, bo jest to całkowicie bez sensu, i nierealistyczne... bandyci nie opanowali magii teleportacji, musieliby się podkraść, a tutaj często spotykamy się z sytuacją że armią takowych klientów pojawia się nam za plecami, w takiej ilości że zwyczajnie nie jesteśmy w stanie ich pokonać... już samo przeładowanie broni jest jak podpisane wyroku śmierci :/

11 godzin temu, Anton Gorodecki napisał:

 

Realizm w OP-2 jest subiektywną mieszanką założeń twórców. Gdybym chciał się czepiać w każdym modzie doszukałbym się jego braku (w tych które opisujesz również), w tym czy innym aspekcie rozgrywki, walki, używania przedmiotów etc.etc. Pominąłeś jedną bardzo ważną rzecz - umiejętność korzystania w danej broni - i właśnie dlatego jeden strzela z AK lepiej - drugi gorzej. Pomimo faktu że nie ma - nazwijmy to "zdolnością" - takowej to mogłoby to tłumaczyć słabe strzelanie z danego rodzaju broni.

Ok. więc - ja jako człowiek co miał zaszczyt używania prawdziwego Kałasznikowa, mogę powiedzieć że nie ma w nim nic tak skomplikowanego by nie umieć go używać. Broń jak broń; naciskasz spust - strzela

i co to jest ta "zdolność", bo nie rozumiem :/ gdyby autorzy dali system, że "im więcej używasz danej broni, tym lepiej ją obsługujesz" ale nie. więc jak to możliwe, że ja całą grę przeszedłem AN-94, i strzelam gorzej, od bandyty co widzi broń palną pierwszy raz w życiu :/ 

I nie, nie pominąłem nic takiego jak "umiejętność korzystania w danej broni" bo w OP-2 autorzy zwyczajnie nie zaimplementowali takiego systemu :/ gdyby było coś takiego - ok, ale tutaj zawsze, obojętnie od tego ile i jak używam broni, NPC zawsze korzystają z niej lepiej niż ja, czasami wręcz przekraczając jej możliwości, bo od tego jak trafiasz zależną nie tylko twoje umiejętności, lecz możliwości karabinu, bo nawet najlepszy snajper świata nie może ustrzelić człowieka stojącego 2 kilometry dalej z przykładowo Pistoletu Makarova :/ 

 

A teraz "Słabe strzelanie z rodzaju broni" ok... tylko skąd ja mam wiedzieć z której broni naznaczony umie strzelać, a z której nie? nie jest to nigdzie powiedziane, powinno to zależeć głównie ode mnie, bo to ja trzymam myszkę i klawiaturę, ja reaguje, ja strzelam, pomińmy już fakt że strzelanie w grach, nijak ma się do strzelania z prawdziwej broni(ale są pewne wyjątki ;) )

czekam na odpowiedź :)

 

EDIT: co do naprawy PDA, ja przez pewien czas grałem bez naprawy - Da się grać, doszedłem do prypeci, i nic się nie stało :P jedynym minusem jest to że na wysypisku nie możemy otwierać PDA i Plecaka, więc jest to bardzo utrudnione, ale wystarczy wrócić i je naprawić, nie trzeba nawet wczytywać starego sejva :)

Edytowane przez PainChiller
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pain wybacz - ale jeśli po dokładnym przygotowaniu się do danego zadania nie potrafisz jemu sprostać - jesteś po prostu zbyt słaby/masz za mało doświadczenia w grach typu FPS aby grać w OP-2 - takie jest moje zdanie.

Powiedziałem że MOGŁOBY to tłumaczyć lepsze lub gorsze strzelanie z danej broni przez GG lub NPC - ale oczywiście takiej zdolności nie ma. Poziom trudności walki jest bardzo wysoki i nie ma on nic wspólnego z realizmem - to tylko założenia rozgrywki twórców, z drugiej strony jeśli po stronie NPC-ów stanęli by prawdziwi żywi Gracze - podejrzewam że rozgrywka mogłaby tak wyglądać jak w OP-2 - zastanawiasz się na każdym kroku czy WARTO podejmować walkę z przeciwnikiem.

Twórcy gry stworzyli świat, który jest mieszanką "fikcji naukowej" z grą typu FPS. Mody dodatkowo wprowadzają swoje założenia, każdy z nich stara się jakoś urozmaicić rozgrywkę. Część z nich ma wyważony poziom trudności - OP-2 nie. Jest to bardzo specyficzny mod o bardzo specyficznym założeniach rozgrywki - nie każdemu się to musi podobać i nie każdy jest zdolny im sprostać.

Mógłbym w tym momencie podać wiele nazw gier, które mimo braku jak to nazwałeś "REALIZMU" bardzo spodobały się graczom. Bo zamiast oddawać się nic nie znaczącym dyskusjom o realizmie, postanowili zaakceptować grę taką jaka jest - z wszystkimi jej zaletami i wadami.

Mam nadzieję że rozwiałem wszystkie Twoje wątpliwości. Zamiast prób modowania OP-2, proszę skup się na trenowaniu walki z NPC-ami, a na pewno szybko zauważysz pozytywne efekty. 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co dodam do znakomitej wypowiedzi @Antona to, że poziom trudności moda jest bardzo wysoki i nawet doświadczeni gracze FPS będą mieć wyzwanie. Dla porównania dodam, że w Counter Strike GO mam poziom Global Elite a mimo to OP-2 nie było łatwe choć na pewno łatwiejsze niż dla osób z paroma ukończonymi strzelankami na końcie.  Nie oceniaj więc proszę moda którego nie jesteś w stanie ukończyć bo jest zbyt trudny. Są ludzie, którzy będą w stanie go ukończyć a mogą zrazić się Twoją opinią :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Anton Gorodecki napisał:

zastanawiasz się na każdym kroku czy WARTO podejmować walkę z przeciwnikiem.

I tu cie mam. W OP-2 nie ma czegoś takiego jak zastanawiam się czy warto podejmować walkę, bo OP-2 narzuca mi że MUSZĘ z nimi walczyć bo tak, bo obojętnie jak bym się nie starał nie da się uniknąć walki to i tak jest już powiedziane że MUSZĘ walczyć, więc BĘDĘ walczył czy mi się to podoba czy nie... jak jest inaczej to proszę jeden przykład z OP-2 gdzie była możliwość unikania walki, bo ja przez conajmniej 50 godzin gry nie spotkałem się z czymś takim :(

20 minut temu, Anton Gorodecki napisał:

@Pain wybacz - ale jeśli po dokładnym przygotowaniu się do danego zadania nie potrafisz jemu sprostać - jesteś po prostu zbyt słaby/masz za mało doświadczenia w grach typu FPS aby grać w OP-2 - takie jest moje zdanie.

Ty nie chodzi o to że nie potrafie sprostać, bo jak na razie udało mi się sprostać każdemu zadaniu jakie w OP-2 widziałem(bo nie wszystkie widziałem ;) ) chodzi o to że zadania są tak zrobione że w większości sytuacji nie da się ujść z życiem, trzeba zginąć raz, dwa, czterdzieści trzy razy, i robić stopniowo zapisy. a w grach typu FPS mam doświadczenie...przykłądowo "ARMA 3" - pierwsze 2 rozdziały (2/3 gry) udało mi się przejść bez jednego zgonu. Hah! (wiem wiem, arma 3 a OP-2 to dwie różne rzeczy, ale tylko porównuje :P )

23 minuty temu, Anton Gorodecki napisał:

 

Mógłbym w tym momencie podać wiele nazw gier, które mimo braku jak to nazwałeś "REALIZMU" bardzo spodobały się graczom. Bo zamiast oddawać się nic nie znaczącym dyskusjom o realizmie, postanowili zaakceptować grę taką jaka jest - z wszystkimi jej zaletami i wadami.

Też jest dużo gier bez realizmu, które mi się bardzo podobały, ale chodzi mi o fakt, że dużo ludzi na siłę wpaja mi że OP-2 Jest najbardziej realistycznym modem, mimo iż to stek bzdur. Wiem że każdy ma swoje zdanie, ale to jest niezaprzeczalny fakt -  OP-2 nie ma dużo realizmu.

25 minut temu, Anton Gorodecki napisał:

Zamiast prób modowania OP-2,

Eee? prób modowania OP-2 to zaprzestałem już dawno, dawno temu...

 

3 minuty temu, Godlike napisał:

Nie oceniaj więc proszę moda którego nie jesteś w stanie ukończyć bo jest zbyt trudny. Są ludzie, którzy będą w stanie go ukończyć a mogą zrazić się Twoją opinią :) 

Wiem że fakt oceniania OP-2, którego przeszedłem jedynie w 30% (jak nie w 20) jest troszkę nie fair, no ale juz taki jestem... krytykuje to co mi się nie podoba :/

a OP-2 to fakt, są ludzie co przeszli go bez kiwnięcia palcem(Gratulacje... naprawdę nie wiem jaką musicie mieć Mocarną cierpliwość) 

 

Fakt który razi mnie w OP-2 to to, że jest on zrobiony profesjonalnie... dużo zadań, doskonała fabuła, a ten wysoki poziom trudności uniemożliwia mi jej poznanie... że to wszystko odstrasza takich jak ja, a ten jest zrobiony tak dobrze, że takie bezsensowne utrudnienia budzą we mnie nie tyle radość z pokonywania kamieni milowych, co nienawiść do tego wszystkiego :/ szkoda że nie ma tu balansu, że każdy mógłby zapoznać się z fabułą, bo OP-2 najpierw przyciąga, fascynuje i zachwyca swoją wielkością, ilością zadań, a potem budzi do siebie nienawiść poziomem trudności i robienia wszystkiego wbrew temu co chciałby gracz :(

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.