Skocz do zawartości

O.D.R.O.D.Z.O.N.Y. - Duplikaty v.7.63 Odmienne światy. - Ogólna dyskusja.


cichy

Rekomendowane odpowiedzi

@Agrael Jeden gracz, nie jest w stanie wychwycić wszystkich "ciekawostek" moda. Widać to było po videoporadnikach, gdzie jutiuberzy zgodni byli tylko z głównym wątkiem, a reszta u każdego była inna. A te mapy od @Anton Gorodecki  są nieocenione. Bo głowa to nie śmietnik, a pamięć przy modach może zawodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli, ale do przodu. Zwiedziłem Leszy Kraj i tak swoją drogą, to jest to lokacja, której nigdy przedtem nie widziałem w żadnym innym modzie :063: Tak czy siak, jej największą ''atrakcją" jest chyba oswojony Pseudogigant, którego właściciel wyprowadza na spacer. Podobno aż tutaj, bo sąsiedzi narzekają ;) 

ss_daniel_07-21-22_21-26-09_(poligon_a).jpg

Przy okazji przypomniałem sobie o tym, co mnie najbardziej w Rebornie FF irytowało - otóż Kontrolerzy. Lepiej do nich nie podchodzić. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael I co, odpuściłeś temu w Leszym? A z nim tu nie ma problemu. Jak go sprzątnąć bezproblemowo i sporo na tym zyskać, jest dokładnie opisane. A naprawdę warto z Leszego Kraju wyjść już jako "wyposażony" stalker. A w dalszej grze, chcesz czy nie, będziesz musiał kontrolerów jednak likwidować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Suseł Jak zabierzesz kontrolerowi ten jego efekt otumaniania, to co to za kontroler będzie? I cały efekt diabli wezmą. A mod daje graczowi sporo możliwości załatwienia kontrolerów. Od dalekosiężnych broni, po skryte podejścia w pełnej świadomości. Nie psuj innym graczom gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Jak najbardziej, bo znalezioną skrzynkę sprzedałem Fejkowi i dzięki temu wpadła całkiem niezła snajperka. Niby jestem gołodupiec, bo bez żadnego kombinezonu, ale za to broń wszystko rekompensuje. A tak, to szału nie ma - kilka magazynków 5.45, wódka i medykamenty. Dobre i to. Teraz czas na Wysypisko, choć mam zamiar pójść w fabule własnymi ścieżkami. 

@Suseł Dzięki, ale ja nie skorzystam. Może i jest to irytujące, ale ma swój urok. W żadnym innym modzie tego nie spotkasz. Po prostu trzeba uważać na skurczybyków. Zona nie lubi oszustów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael 

6 godzin temu, Agrael napisał:

Teraz czas na Wysypisko, choć mam zamiar pójść w fabule własnymi ścieżkami. 

Co prawda, nie da się odwzorować takiej samej gry jak u innych, ale choćby nie wiem jakbyś chciał to nie możesz się pakować na obojętnie jakie lokacje. W taki sposób sobie fabułę zablokujesz. Musisz robić Zadania Najemnika (to są te które bierzesz od stalkerów), które ci pozwolą na eksplorację lokacji bez problemu. 
Jeżeli byś zaczął wchodzić gdzie się tylko da i robić losowo zadania które ci mod da na jakiejś lokacji, to masz gwarantowane to że sobie zepsułeś takim sposobem grę. Więc cierpliwości i skupiaj się na tych zadaniach, bo one są również ważną częścią fabuły. Na początek trochę latania będzie, potem latanie też będzie, ale większe i ciekawsze. Czyli w skrócie - nie pchaj się gdzie się da.

Na kontrolery to najlepiej sobie stanąć gdzieś z daleka, w konsoli sobie wpisać "Demo_record 1" i popatrzeć gdzie się znajduję, a jak już znajdzie się, to z snajperki go rozwalić i po sprawie. Fajny patent, lepszy niż wjeżdżanie w kontrolera z strzelby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Ciekawi mnie jedna rzecz. Ponieważ ja nie do końca ukończyłem Duplikatów cz.1. Zrobiłem wszystko, tylko nie ożywiłem tych ważnych postaci. Dlatego kiedy pod koniec spotkałem Striełoka w barze to nie miałem zakończenia. 

Ale o co mi chodzi - Czasami kiedy natrafiałem te ciała tych postaci, to dostawałem komunikat że trzeba je ożywić. Sporo razy taki komunikat dostawałem kiedy jakieś ciało znalazłem. Zawsze za każdym razem pisało "TRZEBA GO OŻYWIĆ". Super i fajnie, ale przez całą tą grę nie pisało nigdzie GDZIE i JAK. Ostatnio sobie przeglądałem filmiki gdzie ludzie grali w tego reborna i się nagle magicznie z tych filmów dowiedziałem że trzeba iść do podziemi w Lesie Zapomnienia i tam te ciała przynieść. Żeby nie było WSZYSTKIE DIALOGI CZYTAŁEM POWOLI I ZE ZROZUMIENIEM, ŻADNYCH NIE POMIJAŁEM.

Dlatego zastanawiam się czy może jeszcze raz sobie zagrać w cz.1. Z poprzedniej gry pamiętam sporo i wiem co mam robić, ale ja również gram w Źródło, więc nie wiem samemu za bardzo. Tak czy siak jednak chciałbym serio samemu to zakończenie mieć, szczególnie że Duplikaty cz.1 to jeden z moich ulubionych Rebornów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Suseł Jeśli nie ożywiłeś ważnych stalkerów, to cz1 nie ukończyłeś ani w połowie.

A dlaczego nie możesz zagrać ponownie? Akurat gra @Agrael, będzie was dwóch, to zawsze wygodniej grać, bo masz wsparcie.

Po tak długim czasie od mojej gry, nie jestem w stanie podać Ci dokładnie momentu i miejsca gdzie dostajesz powiadomienie o tym, że truposzy wraz z artami śmierci im przypisanymi trzeba zatargać do Otchłani ( czy jak tam ją nazwali ), aż na sam wierzch, po drodze zwalczając mitycznych przeciwników. Ale dzieje się to najprawdopodobniej, w momencie gdy truposza z Agropromu przenosisz na Wysypisko. Lub, jak to w wielu modach bywa, powie Ci o tym Bagienny Doktor, jak go uratujesz na Bagnach. Robiłeś to zadanie? Bo ono jest bardzo trudne do realizacji. Nawet grając poprawnie można przeoczyć info od Doktora, aby lecieć na Bagna.

A trupków jest czterech i każdego na własnych plecach trzeba tam dostarczyć. Zanosisz na początek do tej pieczary w Lesie Zapomnienia, a dopiero jak mieć tam będziesz wszystkich, przystąpić do ożywienia w podziemiach. Pojedyncze ożywianie nie wchodzi w rachubę.

@Agrael Coś chyba nie tak pograłeś, bo po sprzedaniu skrzynki Fejkowi, kupieniu Baretty, walnięciu kontrolera i sprzedanie jego mózgu Fejkowi, znów masz kupę kasy na zakupy amunicji do Baretty, karabinu maszynowego i amunicji. A wdzianko, to zdejmujesz albo z trupa z PDA, albo któregoś enpeca przeszkadzającego dojść do niego. Amunicja do Baretty jest na wagę złota, to używaj oszczędnie. Kupić oprócz Fejka można ją tylko chyba u Sidora, znaleźć w skrzynce leżącej w kolebie na zakładzie w Agropromie i kupując schowek u Leśnika. Ale tak z ręką na sercu, to grając i nie wiedząc o tych handlowych kombinacjach z Fejkiem, poszedłem w ZONĘ bez Baretty i też można było grać. Na Wysypisku było ciężko, ale zombiaki były dobrze wyposażone, to obdarzyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie wracam do Duplikatów cz.1. Myślę że nie będę miał żadnych problemów bo pamiętam dużo, ale w razie czego się odezwę. 

@kondotier
Te trupy trzeba serio samemu przygarnąć do Otchłani pod Zoną? (Tak się ta lokacja nazywa). Te trupy jakoś przez teleport przechodzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Suseł A tak. Jak na jakiejś lokacji masz takiego trupka, to gdy tylko masz odrobinę luzu w zadaniach, albo pójdziesz w inną część mapy, to targaj trupy do baru. Z prawej strony od rowu patrząc od Wysypiska masz teleport do Lasu Zapomnienia w najbliższej odległości do pieczary, z której będziesz szedł do ożywiacza. Jest w niej taka dziura z teleportem, do której trzeba ich wrzucić. Tu mod robi graczowi przysługę i po likwidacji mutków sam ich przenosi do ożywiacza. Jak będziesz targał trupy, to nic w nich nie zostawiaj, bo tak jak ty łupisz trupy, tak enpece zabiorą to co w nich będzie. Miałem w jednej grze kłopot, bo w Łuce zostawiłem arta śmierci i go ukradli. A kto, nie wiadomo.

A nazwa tej lokacji wyleciała mi z głowy.  Po rosyjsku to Bezdnia, czyli chyba jest przetłumaczona na Otchłań. Ale jest nieistotna, bo inaczej jak idąc z tej pieczary zadania nie wykonasz. To druga część tych podziemi labiryntu. Na mapie Lasu jest zaznaczony tylko teleport do niej.

Zobacz sobie na tym filmiku: Od 8:30 pokazuje dostarczanie trupów przeniesionych już do Lasu pod chatkę, a od 12:30 już decydująca część w podziemiach.

https://www.youtube.com/watch?v=9MNVSXQkouw&list=PLeeM2dCAzi4dbMC7QQ5tYof36Y03Dac9T&index=53

Ten filmowy serial, jest tym najpełniejszym z dostępnych, bo inne się urywają i są niepokończone.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Byłem już kiedyś w tej Otchłani, więc wiem gdzie jest :)

No to super, dobrze wiedzieć co z tymi trupami robić. Dziękuję za pomoc.

No to @Agrael nie będzie sam. Więc w razie czego mogę pomóc, bo resztę rzeczy poza tymi trupami to raczej pamiętam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Suseł Tylko się nie gorączkuj przy przechodzeniu, nie kombinuj z czitowaniem bo to, że poprzednio go nie ukończyłeś, mogło być "zemstą moda" nawet za zmianę strzelby w slotach. W Artefaktach Śmierci takiego czita nie było. Chociaż patrząc inaczej, mod nie zareagował "zemstą", na zmianę czasu w czasówce przejazdu BTRem po Radarze. Sam z niego skorzystałem. To ta poprawka. Ale radzę wstawiać dopiero, jak na oryginalnej się nie udaje dojechać.

BTR 6min.7z

Już teraz o tym piszę, bo mogę zapomnieć. Jest w modzie moment, kiedy wykonuje się zadanie na kombinezon Beryl na Agropromie. Dostaję się wtedy SOS od naukowców idących z Bagien. OBOWIĄZKOWO od razu trzeba udzielić im pomocy, uratować od snorków przy jamie do podziemi i po uratowaniu zaprowadzić do tele na Jantar. Jednak w tym fragmencie gry nie należy za nimi przechodzić. I jeszcze trochę wcześniej, jak ich spotkamy przy teleporcie z Bagien, trzeba pomiędzy nimi znaleźć stalkerkę Siesę i próbować porozmawiać. Rożmowy nie będzie z nią, ale będzie o niej z naukowcem. A dla grającego nie będzie zaskoczeniem spotykanie jej w podziemiach Agropromu tak w cz1 jak i cz2. Bez conajmniej głównego naukowca w Bunkrze na Jantarze, fabuła leży !!!

Jak was już jest dwóch, to może i kolejni się znajdą, bo widziałem, że byli temat oglądający.

A tych tylko oglądających, zachęcam do zagrania. Nie będziecie żałować.

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja póki co jakoś sobie radzę. Chyba nie najgorzej. Zadania Brody wykonałem i te od dowódców oddziałów również, a więc z takim ekwipunkiem opuszczam Wysypisko. 

Spoiler

ss_daniel_07-22-22_21-35-00_(garbage).jpg

@kondotier Tych mózgów Kontrolera nie sprzedaję, bo gdzieś przeczytałem, że będą potrzebne. Chyba w ilości 10 sztuk. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael
 Najlepiej iść na Agroprom i tam wykonywać pokolei te zadania aż do kombinezonu Beryl. To tak jak wyżej pisał @kondotier co trzeba wtedy robić. No i oczywiście odwiedź bazę Powinności i ten schowek zabierz. Strzelba która tam się znajduję to potwór totalny i przez dłuuuugi czas będzie z tobą :)

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael Jak dostaniesz zadanie ma mózgi, to mod powinien i stosowną ilość "darczyńców" zespawnować na CEA.  Ale skoro już masz, to jak dotrzesz na MW ( chyba się nie mylę ), tam je zabezpiecz w w jakimś schowku. Najlepiej w małym sejfiku w pierwszym baraku. Zadanie na mózgi dostajesz na MW.

Lokacja Agroprom występuje w dwóch odmianach, zależnie skąd się na nią wejdzie. I można mieć problem ze zrobieniem zadania, jak się jest na niewłaściwej. Tego trzeba pilnować i się upewniać albo wyglądem bajora przy tele na Jantar, albo jamą snorków do podziemi. Przejście na Jantar i powrót ( tak samo wejście z niego ) zmienia Agro na Agrokat. Jest tez parę innych miejsc wyróżniających.

Czytaj jeśli chcesz:

Spoiler

Do schowka nad ostatnim piętrem za kratą, można się dostać tylko po zewnętrznej drabince z tyłu budynku, nie dać się zabić minie i wleźć do korytarza z dachu.

@Suseł Jak mu piszesz o schowku w INB, to sprecyzuj który to. Bo schowków jet tu kilka i po kilka wysyłają. Ja się domyślam, a @Agrael może nie mieć pojęcia o jaki chodzi i mieć problem z dotarciem. A jak nie pójdzie ze sporym zapasem udźwigu, to zawartości nie zabierze i będzie musiał ekwilibrystykę uprawiać parę razy.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kondotier napisał:

Jak mu piszesz o schowku w INB, to sprecyzuj który to.

@kondotier Chodziło mi właśnie o ten ze strzelbą i kombinezonami który znajduję się na górze budynku Bazy Powinności, tam gdzie właśnie jest ta mina. Bardzo ważny jest ten schowek według mnie bo tą strzelbę o której mówiłem nosiłem ciągle aż do momentu kiedy nie znalazłem Wieprza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

image.thumb.png.9a5daffefc0d8f49119e0ced54507198.png

No i zaczynam swoją przygodę. Pobrałem sobie wersję Repack z torrenta która posiada autozapisywanie kiedy bierzemy lub dostajemy zadanie oraz spawner. Autozapis jest przydatny i na pewno mnie uratuję w razie czego. Z spawnerem to nie wiem jak będzie, razem z repackiem jest. Pobawiłem się nim trochę. Można teleportować się na różne lokację, ale niestety nie na wszystkie. Poszedłem sobie do np. Sarkofagu i też odwiedziłem Bar Gestapo. 
Żeby nie było - Nie zamierzałem tak grać, spawnerem tylko chciałem sobie przypomnieć jak się grało w Duplikaty cz.1. Jestem przyzwyczajony do niektórych rzeczy z Źródła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Suseł W Odmiennych Światach nie znajdziesz ani połowy tych upierdliwych rozwiązań jakie są w Źródle. To z czym się w nim spotkałeś, szybko zapomnij.

Nie znam tej wersji moda jaką pobrałeś, to jeśli zmiany w porobione ( choćby ta możliwość przedwczesnego teleportowania się na lokacje, wejście na które jest uzależnione od postępu w grze, a dotarcie do celu musi być dokonane per pedes, bo na pośrednich lokacjach jest coś do zrobienia ) nie będę w stanie zabierać głosu. No i spolszczenie. Jest zrobione dla moda o określonej konstrukcji. Przy innym ( repack  na rus podstawce ) mogą wystąpić braki tłumaczenia.

Ale graj, może akurat nic się gryzło nie będzie.

I kolejna podpowiedź ogólna. Kiedy jesteśmy na Agropromie, koło teleportu na Jantar widzimy kropkę enpeca. A by do nie go dotrzeć ( to Wiwisektor, ważna kwestowa postać ) nie wchodzi się w teleport, ale teleport obejść trzeba szerokim łukiem i tak od tyłu do niego dotrzeć.

Inaczej niż w Artefaktach Śmierci gdzie GB przechodził przez drut kolczasty, teraz już nie można, ale można go przeskoczyć, lub obejść na jego końcówce i poruszać się daaaaleko za granicami lokacji. W ten sposób mamy dostęp do miejsc na mapach, w innych modach absolutnie niedostępnych. Na przykład, po wejściu z Wysypiska na Kordon, możemy sobie mocno skrócić drogę do wioski nowicjuszy, tunelu do DM, czy nawet za czartak. A na Dziczy, przeskakując płot na lewo od wejścia do przewiązki, bez walki dotrzeć aż za tunel ze spalaczami.

Trzeba robić wszystkie zadania poboczne, bo pośród nich są takie, które uruchamiają skrypt zadań głównych ( takie, jak wcześniej poruszane zadanie na Beryla ) . Trudno wszystkie spamiętać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Suseł  Powodzenia i pozdrów Siese. I jeśli będziesz miał znacznik Wiwisektora przy odprowadzaniu naukowców, to zajrzyj do niego. Nie pamiętam czy widać go z Agro, czy Agrokatu.

Sprawdź przy okazji pobytu na Wysypisku, czy w tej kabinie dźwigu na hałdzie koło zbiorników, też jest ten ukryty teleport do Doliny Mroku. Pisałem o nim w Źródle.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier
Chyba coś źle zrobiłem, przypomniało mi się że trzeba przecież zrobić jeszcze zadania dla Brody, w momencie kiedy miałem zadanie na Beryla to postanowiłem do Brody pójść. Ide na Agroprom do tych naukowców no i tam jest ten oddział. Sasza idzie do podziemi Agropromu i mi się uruchamia intro z Czystego Nieba, a jeden z znacznikiem ważnej postaci idzie do teleportu na jantar. 
Nie wiem czy to zadanie od Brody miałoby wpływ na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Suseł Z opisu wychodzi, że wszystko masz w porządku. Skoro ten ważny idzie na Jantar, to się ciesz i pilnuj, aby po drodze go krzywda nie spotkała. Wystarczy, że jeśli wejdzie w teleport i będzie grzmot, to jak Ty się znajdziesz na Jantarze, drzwi do bunkra będziesz miał otwarte i będziesz mógł z nim pogadać. A co z pozostałymi naukowcami? Zginęli, czy siedzą bez dialogów koło jamy? Obie opcje nie przeszkadzają przy wędrówce ważnego. Tyle tylko, że on chyba miał przy jamie jakoś mało znaczący dialog. Ale nie przeszkadzałbym mu iść spokojnie do teleportu. Sasza, jeśli nie zginie od razu, to jeszcze nawet w Źródle będzie się jak duch pałętać w podziemiach, aż jakiś stworek ją wykończy i znajdziesz tylko trupa

A zadanie Brody z Wysypiska to inna sprawa kaloszy. Jak odprowadzisz naukowca, to idź do tego Brody "bis", i też go eskortuj tylko do tele na Jantar. Powinieneś jak przejdzie dostać SMSa z podziękowaniem i infem, że dalej idzie sam. Spotkasz go dopiero w Źródle na Jupiterze. Mod chyba potrzebuje jeszcze rozmowy z Brodą na Pchlim. Nie sprecyzowałeś, czy Brodę "bis" przeprowadziłeś czy nie., dlatego przyjąłem, że on nadal siedzi pod tymi baniakami w zakładzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Najlepiej będzie jak ci to pokaże na filmiku jak to u mnie wygląda

Jak widać na filmiku, pojawia mi się to intro z Czystego Nieba a potem Sasza robi hokus pokus czary mary i znika. Oczywiście ten drugi naukowiec z znacznikiem ważnej postaci jest przeze mnie odprowadzany do teleportu na Jantar (Jeżeli film będzie w słabej jakości, to trzeba odczekać jakiś czas i powinna być dostępna lepsza jakość)



Co do Brody - Sytuacja wyglądała tak że na Pchlim Targu poszedłem do Brody i od niego te zadania wziąłem, ten sam Broda dał mi zadanie na odnalezienie jego brata na Agropromie. Jego brata jak na razie nie wyciągnąłem z tamtej dziury gdzie siedzi mechanik (Chyba on się upadły anioł nazywa? Nie pamiętam sam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.