Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@mefistofeles21211. Ten mod dawał w kość więc żeby mieć lepszą płynność no to zabawa z opcjami, może zmniejsz tylko rozdzielczość i już styknie?

Co do "powolnego poruszania" to bym musiał coś poczytać czy było zmieniane, na razie nie wiem.

2. To może być problem grania na statyce, w wielu modach jest wtedy tak szaro i ponuro, mało słońca.

No i ten mod to taka stylistyka jesienna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, tom3kb napisał:

2. To może być problem grania na statyce, w wielu modach jest wtedy tak szaro i ponuro, mało słońca.

No i ten mod to taka stylistyka jesienna.

Jesienno-post-apokaliptyczna atmosfera, to właśnie coś co zdecydowanie lubię ;) No nic, będę musiał zatem pokombinować z „suwakami”. A może zaryzykuję i spróbuję zainstalować mod jako R2 czyli dynamiczne oświetlenie ?

Nie mniej dziękuję za sugestie. Pewnie za jakiś czas znów się gdzieś odezwę i poprzynudzam.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To znowu ja ;)

Summa summarum – jak to mawiają – po pobawieniu się nieco suwakami oraz rozdzielczością udało mi się odpalić na nowo Autumn Aurora 2 i to nawet na oświetleniu dynamicznym (opcja R2). Co w przypadku mojego sprzętu jest nie lada wyczynem.

Cóż, słońce nadal pojawia się raz na kilka dni i to na baaardzo krótko... W samo południe trzeba chodzić z włączoną latarką... Ogólnie grafika mimo iż piękna (tu - ogromny szacunek dla twórców tego moda), to niestety nieco męcząca dla oczu przez te wieczne ciemności… Są za to nowe giwery. A i te znane z podstawki wreszcie wyglądają jak prawdziwa broń, a nie - pożal się Boże - Air Soft Gun :)   

Mam tutaj dwie sprawy:

1. Czy Wy też mieliście wrażenie, że przy włączonym widoku ekwipunku (lub np. u handlarza albo w czasie dialogu z jakąś postacią) kursor myszy porusza się po ekranie z pewnym takim opóźnieniem? O ile w czasie handlowania nie ma to znaczenia, o tyle kiedy wdepniemy w jakiś mocno napromieniowany teren i chcemy szybko zażyć coś na promieniowanie, owe opóźnienie jest dość problematyczne.

2. Gdzie znaleźć łopatologiczny opis (czyli co jak i w ogóle) wszelkich chwytów przywracających głos Mirosława Utta w jesiennej aurze?

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pierwszego to nie wiem, co do drugiego - wejdź w gamedata/sounds/characters_voice i wywal z niego foldery 'dialogs' i 'scenario'. Powinno działać

A co do chodzenia w dzień z latarką - najpewniej po prostu trafił ci się kijowy cykl pogodowy i tyle. W Autumn Aurora 2.1 jest takowych 7 i każdy jest zgoła inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, ArNie napisał:

Co do pierwszego to nie wiem, co do drugiego - wejdź w gamedata/sounds/characters_voice i wywal z niego foldery 'dialogs' i 'scenario'. Powinno działać

A co do chodzenia w dzień z latarką - najpewniej po prostu trafił ci się kijowy cykl pogodowy i tyle. W Autumn Aurora 2.1 jest takowych 7 i każdy jest zgoła inny.

Rozumiem. Czyli muszę jedynie usunąć wyżej wymienione elementy? Nie muszę nic ściągać, instalować, podmieniać pliki? 

Co do ciemności, które są 24/7 - czy jeśli rozpocznę nową grę, to jest szansa, że to pomoże, bo trafi mi się lepszy cykl pogodowy? Daleko jak narazie nie doszedłem (aż do wysypiska), więc niewiele tracę.

Dziękuję. 

Edytowane przez mefistofeles2121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.05.2020 o 11:40, mefistofeles2121 napisał:

Rozumiem. Czyli muszę jedynie usunąć wyżej wymienione elementy? Nie muszę nic ściągać, instalować, podmieniać pliki? 

Co do ciemności, które są 24/7 - czy jeśli rozpocznę nową grę, to jest szansa, że to pomoże, bo trafi mi się lepszy cykl pogodowy? Daleko jak narazie nie doszedłem (aż do wysypiska), więc niewiele tracę.

Dziękuję. 

Mógłbyś wysłać ss tych ciemności ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Serdecznie wszystkich witam po dłuższej przerwie. Bardzo dziękuję za zainteresowanie moim przynudzaniem i tym bardziej przepraszam za nieobecność ale… Wróciłem do normalnej pracy. Tym samym mam zdecydowanie mniej czasu na granie, jak i na przynudzanie Wam tutaj :)

Co się tyczy polskiego lektora. Nim przeczytałem sugestię o podesłaniu loga, zdążyłem odinstalować wszystko, a następnie zainstalować na nowo grę i modyfikację. Gram więc (niestety) bez głosu Pana Utta. Trudno, co zrobić… Ale co najciekawsze – przy ponownym odpaleniu gry, wreszcie trafił mi się jakiś ludzki cykl pogodowy. Złota jesień z błękitnym niebem za dnia, a wieczorami zachodzące czerwone słonko. Normalnie chce się żyć :) Gdy teraz widzę w pełnym świetle jak wygląda Zona w tej modyfikacji, uświadamiam sobie jak biednie wygląda podstawka…

Dziwi mnie natomiast zachowanie tzw. „towarzyszy broni”. Większość z nich daje się wystrzelać jak przysłowiowe kaczki. Ma to miejsce chociażby w czasie pierwszej akcji kiedy odbijamy Żwawego z rąk bandytów. Giną wszyscy moi „towarzysze” i sam muszę wyeliminować wszystkich bandytów. W sumie, ma to plus – jeden z pozytywnych bohaterów, który ginie ma przy sobie strzelbę automatyczną typu Sajga 12 czyli pierwszą porządną broń, jaką zdobywam. Podobnie jest w czasie akcji w Agropromie (aktualnie tam dopiero dotarłem), kiedy to mam uratować Kreta – sam, samiuteńki muszę walczyć z hordami mundurowych.

Wydaje mi się również, że poziom trudności w tej modyfikacji (w stosunku do podstawki, choć nie grałem w nią całe lata) nieco wzrósł. Gram na poziomie „stalker” i czasem bywa gorąco.

Nie zmienia to faktu, że ogólnie – przede wszystkim wizualnie – wygląda to wszystko bardzo dobrze i gra się wyśmienicie :)

Pozdrawiam tym czasem! 

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ponownie witam z pewnym (pewnie banalnym) problemem. Otóż…

Dotarłem (dopiero…) do Baru 100 Radów. Tam Barman kazał mi udać się do Doliny Mroku ale przy okazji wziąłem zlecenie od jakiegoś szwendającego się po barze zakapturzonego kolesia, na przyniesienie mu „rodowego karabinu”. Udałem się więc od razu do Dziczy. A tu strzelanina jak diabli… Ja ubrany w kombinezon stalkera i uzbrojony w Sajgę i AKSU-Specnaz’u szanse mam takie sobie. Na mapie mrugają mi punkty zadań: miejsce rzekomego „karabinu rodowego” oraz miejsce rozmowy z profesorem Krugłowem. Wśród przelatujących nad moim łbem kul z AK, owego rodowego karabinu nie znajduję, więc udaję się do profesora. Po krótkiej chwili rozmowy, kiedy to mam wyprowadzić profesora spod ostrzału, profesor ginie. Chwilę później ginę i ja…

Jak to rozwiązać? Szczerze – niewiele pamiętam już z podstawki Cienia Czarnobyla i nie kojarzę tego epizodu. Czy zrobiłem coś nie po kolei?

Dziękuję za komentarze i pomoc.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mefistofeles2121 Wchodząc przedwcześnie na Dzicz, uruchomiłeś skrypt z Kugłowem, który powinien ruszyć o wiele później.

A ta broń jest w tunelu, w kontenerze prawie na jego końcu.  Jak chytrze podziałasz, to ją weźmiesz i wrócisz, bogatszy o parę najmowskich pukawek i kilka artefaktów. Jednak radził bym cofnąć się w zapisach, nie brać na razie tego zadania i iść do Doliny Mroku.

Krugłowa zostaw w spokoju, aż będziesz miał zadanie na X16. Z nim to całkiem inna historia. Też trzeba się nagimnastykować. Jak pójdziesz z zadaniem na Jantar i będziesz chciał, to podpowiem jak działać aby grzecznie szedł i nie ginął co krok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i bardzo dziękuję!

Tak też podejrzewałem, że coś musiałem pokiełbasić i zrobić nie w tej kolejności. Wyszedłem tym samym na klasycznego noob’a rodem z Nonsensopedii :) Bardzo dziękuję za sugestię. Mam tam chyba jakiś „sejw” z chwili przed wejściem do Baru, zatem w weekend (jeśli rzecz jasna czas pozwoli) z chęcią się pobawię w ciąg dalszy.

A i z prośbą o pokierowanie „profesorka” gdy przyjdzie na to czas (o ile znowu czegoś nie przegapię) zwrócę się bardzo chętnie (kondotier – wielkie dzięki!). Tym czasem, w weekend postaram udać się do Doliny Mroku.

Edytowane przez mefistofeles2121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie kolejny raz wyjdę przed Wami na kompletnego noob’a ale co tam. Bez takich jak ja było by na forum nudno ;) Otóż…

Poszedłem do Doliny Mroku. W znanej mi dobrze z Czystego Nieba tzw. Bazie Wolności stoczyłem bój z hordami bandziorów. Zastrzeliłem bandziora ps. Dzik. Uwolniłem zza krat jakiegoś Powinnościowca i udałem się do laboratorium. I tu pytanie – jaki jest kod do zamka szyfrowego w owym laboratorium? Czy znowu coś pominąłem?

Dziękuję za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ArNie napisał:

Kod do pierwszego zamka to 1243, kod do drugiego zamka to 9524, ALE - jeżeli mnie pamięć nie myli, to kod nie zadziała jeśli go najpierw nie zdobędziesz z trupa naukowca znajdującego się na danym poziomie labu.

Na razie wszedłem do labu i po krótkiej potyczce z tradycyjnie niemiłym Burerem dotarłem do drzwi z zamkiem na kod. Także żadnych zwłok naukowca jak na razie nie stwierdziłem. A tak na marginesie - ten pierwszy kod to gdzie był, że go przeoczyłem? Przy Dziku nic nie znalazłem poza AN-94 z celownikiem PSO i jakimś pistoletem, którego już nie wziąłem z racji przeciążenia... ?

Wielkie dzięki ! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ArNie napisał:

Obydwa kody znajdziesz przy trupach naukowców. Jak masz zadanie na znalezienie kodu aktywne to na minimapie powinieneś mieć zaznaczoną lokację trupa.

Cholera… trza się będzie cofnąć w sejwach, z tego co widzę… Ech, w Cień Czarnobyla w podstawowej wersji grałem dosłownie kilka razy, a po raz ostatni kilka lat temu. I przechodzę grę teraz jak nowicjusz. Co - nie ukrywam – ma swój urok :) bo aktualnie fajnych gier nie ma… A Stalker jest jednak ponadczasowy ! 

Nic mi się na mapie nie wyświetla… Po zabójstwie Dzika migało mi jeno, abym opuścił bazę bandytów i udał się do wejścia do labu. Co posłusznie uczyniłem. W międzyczasie migał mi punkt by pomóc rannemu stalkerowi. Wszedłem więc do owego budynku ale prócz kilku zwłok była tam jeno pijawka… ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie musisz się cofać - trupy naukowców z kodami są w laboratorium i tam musisz ich szukać, pod tym względem nic nie powinno być zmienionego względem podstawki.

Ewentualnie możesz podpatrzeć jakiegoś let's playa na Youtubie aby się nim pokierować.

Edit: sprawdziłem właśnie na YT i tak jak się spodziewałem, ciała są w laboratorium, dokładnie w tych samych miejscach co w podstawce. Znalezienie ich nie powinno zająć zbyt długo.

Edytowane przez ArNie
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, ArNie napisał:

Nigdzie nie musisz się cofać - trupy naukowców z kodami są w laboratorium i tam musisz ich szukać, pod tym względem nic nie powinno być zmienionego względem podstawki.

Ewentualnie możesz podpatrzeć jakiegoś let's playa na Youtubie aby się nim pokierować.

Edit: sprawdziłem właśnie na YT i tak jak się spodziewałem, ciała są w laboratorium, dokładnie w tych samych miejscach co w podstawce. Znalezienie ich nie powinno zająć zbyt długo.

Bardzo serdeczne dzięki !!! Niestety, zdążyłem się już cofnąć do wejścia do Doliny Mroku. Zatem... ruszam przed siebie. 

Jak znów coś pochrzanię - a to nie pytanie czy lecz kiedy - znów się odezwę :)

Tym czasem pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael przypiął/ęła ten temat
  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie czy ktoś mógł by pomóc szukam tego już od dłuższego czasu i nie mogę znaleść chodzi o top iż minimapa w Autumn Aurora 2.1 (STALKER SOC) jest ok ale brakuje jednego dość ważnego aspektu a mianowicie licznika npc na danym obszarze czy ktoś może mógł by pomóć i opisać krok po kroku w jakim pliku i co trzeba zmienić wstępnie wiem że chodzi o plik zone_map w katalogu gamedata/config/ui możliwe że też o inny jeżeli ktoś posiada ten mod oraz wie jak to zrobić bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odszukaj plik maingame.xml lub maingame_16.xml (dla rozdzielczości szerokoekranowych) znajdujący się w folderze ...gamedata\config\uiNastępnie w tym pliku odnajdź sekcję (poniższa sekcja pochodzi z Gry Dusz):

	<static_pda_online x="145" y="160" width="35" height="30" light_anim="ui_pda_contacts" la_cyclic="0" la_texture="0" la_text="1" la_alpha="1">
		<texture>ui_hud_map_counter</texture>
		<text y="8" align="c" font="graffiti19" r="159" g="159" b="159" a="255"/>
	</static_pda_online>

Sprawdź czy wartości x oraz y nie zostały zwiększone (w takim przypadku licznik NPC-ów będzie poza obszarem ekranu). Dostosuj obie wartości według potrzeb.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<static_pda_online x="104" y="1200" width="27" height="28" light_anim="ui_pda_contacts" la_cyclic="0" la_texture="0" la_text="1" la_alpha="1" stretch="1">
          <texture>ui_hud_map_counter</texture>
          <text y="4" align="c" font="graffiti19" r="238" g="155" b="23" a="255"/>
     </static_pda_online>
u mnie w razie czego wartości dla maingame _16 są takie ;) teraz spróbuję twoich w razie co z góry dziękuję za tak szybką pomoc :)

     <static_pda_online x="138" y="1200" width="35" height="28" light_anim="ui_pda_contacts" la_cyclic="0" la_texture="0" la_text="1" la_alpha="1">
          <texture>ui_hud_map_counter</texture>
          <text y="6" align="c" font="graffiti19" r="238" g="155" b="23" a="255"/>
     </static_pda_online>
a tak dla zwykłego maingame

mam przyjacielu bardzo Ci dziękuje za pomoc :))) oś y była po za skalą jest gites teraz teraz już tylko ewentualna kosmetyka kolor itd  :) z 1200 zszedłem na ok 120  i jest !!

ss_kwilk_07-21-20_19-50-14_(l02_garbage).jpg

Edytowane przez I_log1k
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie po dłuższej nieobecności na forum :)

Z żalem informuję, że kilka dni temu zakończyłem grę w modyfikację Autumn Aurora 2.1. Czemu tak późno? Bo czasu było mało na granie. A czemu z żalem? Bo ta modyfikacją była naprawdę super i dlatego żałuję, że się gra skończyła…  Szczerze, to dzięki tej modyfikacji odkryłem cały urok Cienia Czarnobyla, który zawsze był przez mnie - wbrew opinii wszystkich graczy na świecie) – z lekka niedoceniany. W przeciwieństwie do Czystego Nieba, co również jest sprzeczne z głosami całej rzeszy fanów serii Stalker.

Grało się naprawdę zarąbiście! Owszem czasem pogoda przez kilka dni zniechęcała do wyjścia z baru 100 Rad i ruszenia w dalsza drogę. Ale kiedy znów wyszło słonko (na marginesie - industrialna Dzicz w jesiennym słońcu wygląda tak, że aż chce się wyjąć aparat i robić zdjęcia) to aż nie chciało się oderwać od monitora. Trochę brakowało mi polskiego lektora. Ale to wina albo mojego cymbalstwa informatycznego albo wersja GOG-owa – a taką posiadam – ma jakieś zabezpieczenie lub coś w ten deseń. Było też kilka artefaktów, które mrugały na wskaźniku ale za Chiny nie można ich było pochwycić. Oraz dwa lub trzy schowki, które również były na mapie zaznaczone, zaś w miejscu ich rzekomego bycia nic się nie znajdowało. Ale to szczegóły bez znaczenia :) Na bank kiedyś znów powrócę do tego jesiennego mod’a :)

Swoją drogą szkoda, że ów mod nie doczekał się dalszego rozwoju… Albo, że nie stworzono podobnych „jesiennych impresji” dla pozostałych dwóch części serii. Może wtedy przekonał bym się i do Zewu Prypeci, w który grałem dosłownie kilka razy…

Po co znów zawracam Wam głowę? Znów w najbliższych dniach będę miał trochę wolnego, przynajmniej mam taką nadzieję. Szukam więc jakiegoś fajnego moda do którejkolwiek z części serii (czy to nakładki, czy standalone), nietrudnego w instalowaniu i niezbyt wymagającego pod względem sprzętu.

Wielkie dzięki !  

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mefistofeles2121 Gratuluję ukończenia moda :) 
Tak.. Autumn Aurora ma swój klimat.

A może odśwież sobie teraz Czyste Niebo ? Polecam mod Yoctosfera. Oprawa graficzna uległa zmianie + pojawiły się proste zadania. 

Ewentualnie jakiś niedługi mod z ciekawą fabułą do Zewu Prypeci (np. W Potrzasku ) Jeżeli lubisz eksplorować laboratoria i trochę sobie postrzelać, to powinien ci się spodobać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.