Skocz do zawartości

Call of Chernobyl - DYSKUSJA OGÓLNA


vranorvs
Wiadomość dodana przez Agrael,

Call of Chernobyl 1.4.22 - POLONIZACJA, INSTALACJA, LINKI

 

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadzam się, ale ja tak mam jak gram w grę 5-8 godzin z rzędu, idę zagrać w inną gierkę i po godzince, wracam i znów robę te misję z zaangażowaniem :D Sam mod ma jeszcze wiele błędów takie jak dźwięki ogniska, gdy jest zgaszone, brzmi jak by się drewno tam paliło. Mogli by też zrobić coś takiego, że jak zabijemy jakiegoś niegroźnego stalkera bez żadnych świadków to reputacja nam nie spada. Wkurzają mnie ci, co obłażą anomalie i zbierają artefakty bo dorwałem nowy detektor (Ten co pokazuje położenie artefaktu a nie tylko kierunek jak niedźwiedź) i ani razu jeszcze z niego nie skorzystałem, bo trzy razy z rzędu jakiś pajac sobie akurat opuszcza strefę anomalii z artefaktem w ekwipunku. Fajnie też by było, gdyby był motyw obrabiania ludzi jak się  gra bandytą lub samotnikiem bez konieczności zabijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jacek - widzę, że scenariusz nowego moda masz już w głowie :051: . Tylko zrobić skrypty i na forum.

DODANO:  Wykonując zadania od Doktora, co trzeba znaleźć w X19 ( Radar ) i gdzie to jest. Byłem tu wcześniej, wyłączyć Mózgozweglacz, nie pamiętam czy czegoś już nie zabrałem.

I z wyprzedzeniem, co i skąd w tunelach pod Prypecią.

DODANO: Pytanie o X19 nieaktualne. Dokumentacja zlana kolorystycznie z podłożem, widoczna dopiero z bliska.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kondotier napisał:

I z wyprzedzeniem, co i skąd w tunelach pod Prypecią.

W tunelach musisz dojść do pomieszczenia, gdzie Monolit urządzał zasadzę, wejść na górę i w pobliżu kabiny powinny być dokumenty, w Zewie Prypeci nastąpiłby wtedy spawn monolitowców na rusztowaniach na górze.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też dotarłem do tej sterowni. Mam zadanie na jej wyłączenie. Zadania na CEA wszystkie zrobione. Problem w tym, że nie mogę uruchomić wyłącznika.

ss_administrator_01-03-17_12-30-44_(l13u_warlab).jpg

Żadne próby, nawet ze strzelaniem w inkubatory nie przynosi skutku.

ss_administrator_01-03-17_12-35-39_(l13u_warlab).jpg

Czy jest jeszcze coś, co ominąłem?

W Warlabie byłem już wcześniej, rozmawiałem z Bytem z Warlabu, ale przy dotarciu do drzwi sterowni mod teleportował mnie do Spełniacza Życzeń.

Tam wybranie opcji "nie mów ani słowa' nic nie zrobiło, po prostu GG umierał przy Spełniaczu. Sprawdziłem opcję "Chcę być bogaty" i przeniosło mnie na Bagna. Opcja "Niech Zona zniknie", dała mi nowe zadanie zniszczenia 10 fal "Projekcji" i ciężką walkę ze zjawami z "Monolitu".

ss_administrator_01-02-17_23-23-50_(l12u_sarcofag).jpg

Wygranie bitwy skutkowało zniknięciem Spełniacza Życzeń i zadanie na wyłącznie generatorów.

ss_administrator_01-02-17_23-22-57_(l12u_sarcofag).jpg

Poszedłem tam i wyłączyć się nie da. Czekam na jakąś podpowiedź.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było nieco inaczej: opcje życzeń poniżej w spoilerze:

Spoiler

1. Pragnę aby Zona zniknęła! - wylot do pulpitu (celowy - to nie błąd!) - otwieram log a tam - "ŻYCZENIE SPEŁNIONE";
2. Ludzkość musi być kontrolowana! - chyba nic się nie zmieniło? bynajmniej nie zauważyłem; 
3. Pragnę pokoju na świecie! - wszyscy stalkerzy i mutanty znikają z Zony;
4. Pragnę bogactwa! - w naszym ekwipunku pojawia się cała dostępna w modzie broń + zapas amunicji + przedmioty;
5. Pragnę być nieśmiertelnym! - zostajesz wcielony do frakcji "Monolit";
6. [Nie mów ani słowa] - rezygnujesz z wyboru, odkładając go na później (nic się nie dzieje).

Życzenie (Pragnę bogactwa!) wypowiedziałem jeszcze przed wycieczką na Generatory. Następnie udałem się tam, zrezygnowałem z przyłączenia się do Świadomości-Z, przenosiny do Sarkofagu, nastąpiła walka z 10-cioma falami projekcji, wygrana, zniszczenie Spełniacza Życzeń (osiągnięcie) i powrót do WarLabu. 

Tamże miałem za zadanie: "Zniszczyć generatory źródeł zasilania kapsuł Świadomości-Z". Strzelałem do wszystkich bezskutecznie, aż zauważyłem że należy strzelać dłuższą chwilę do tej, przy której usłyszymy charakterystyczny brzdęk tłuczonego szkła. Strzelamy, pomieszczenie się trzęsie, włącza się alarm, wyskakuje poltergeist, ubijamy gada i szukamy następnego niebieskiego generatora do zniszczenia. Po zniszczeniu wszystkich małych generatorów, pojawia się zadanie: "Wyłącz instalację.". Wtedy dopiero dźwignia przy pulpicie staje się aktywną. 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@anatol- wychodziłem tradycyjnie po drabince na końcu tych podmokłych korytarzy i pojawiałem się za Pralnią.

DODANO: Nie miałem wylotu przy żadnym życzeniu. Po tym aby zona zniknęła, dostałem tę walkę z Projekcjami. Czekając na odpowiedź, pobawiłem się pozostałymi. Przy chcę być bogatym, dostałe do plecaka chyba wszystko co w strefie jest. Ponad 900kg sprzętu. Zadanie na Projekcję też, ale oni się nie pojawili.

Pograłem na Chcę być nieśmiertelnym. Byłem zombifikowanym, pojawiłem się na bagnach, wszyscy do mnie walili, nawet Doktor był wrogi i walił mnie po mordzie. Wróciłem na CEA do Spełniacza. Niby inna gra, ale leżały trupy Projekcji z poprzedniej walki. Pojawili się nowi, ale przyjaźni. Na próbę zacząłem ich walić, zrobili się wrodzy. I tak z każdą kolejną grupą. Na koniec dostałem Osiągnięcie, Właściwe myślenie czy coś takiego. Poszedłem na Generatory i też wyłącznik nie działał. Więc sprawdzę, jak to będzie, gdy jestem zombim, a potem wrócę na stalkera.

Tym razem jestem tam w nocy i generatory uraczyły mnie takimi widokami.

ss_administrator_01-03-17_17-01-14_(l13_generators).jpgss_administrator_01-03-17_17-02-58_(l13_generators).jpgss_administrator_01-03-17_17-03-33_(l13_generators).jpgss_administrator_01-03-17_17-03-44_(l13_generators).jpg

Czyli że w zależności od naszej gry, końcówki mogą wypaść inaczej dla każdego.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, tom3kb napisał:

Nie no ta pierwsza opcja spełnienia życzenia Mega :D 

Też na początku myślałem że to bug. Gdzieś tam podświadomie pamiętałem o przetłumaczonej linijce "ŻYCZENIE SPEŁNIONE" ale nie myślałem że pojawi się w tych dość niecodziennych okolicznościach :052:

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, kondotier napisał:

nawet Doktor był wrogi i walił mnie po mordzie.

:rolleyes::D

34 minuty temu, kondotier napisał:

Czyli że w zależności od naszej gry, końcówki mogą wypaść inaczej dla każdego.

Hmm.... ja też grałem samotnikiem. Być może jest to uzależnione od ilości osiągnięć? 

Wyślesz mi swój zapis? Sprawdzę tą końcówkę moda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zombiaka sprawdziłem, generator wyłączony i mógłbym wrócić do strefy rozliczyć zadania. Ale zombiaka nie przyjmą. Teraz wracam do zapisu stalkerem i wyłączę generator.

Daję dwa zapisy przy Spełniaczu. Oba przed wyrażeniem życzenia. Ale jest to już po wizycie w Warlabie, rozmowie z Bytem Warlabu i automatycznym przeniesieniem sprzed drzwi generatorów do sarkofagu. W plecaku masa sprzętu i amunicji. Wystarczy na ciężki bój z projekcją. Są też w wystarczającej ilości komplety naprawcze i chyba zapasowe egzo, ale nie ulepszane.

Nowy folder.7z

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam że też miałem zagwozdkę ze Spełniaczem i Laboratorium na Generatorach.

Z tego co pamiętam to chyba nie zawracałem sobie głowy Spełniaczem Życzeń, powędrowałem dalej na północ do tego laboratorium, miałem gonitwę za jakimś głosem, który miał źródło w czekającym na mnie niedaleko Kontrolerze. Potem otworzyłem drzwi (tu pamiętam że wkurzały mnie zgony mojej postaci po trafieniu w stopę przez oddział znajdujący się na szczycie schodów, coś co nie byłoby możliwe gdybym to ja strzelał w ich pięty), odmówiłem udziału w projekcie i... po walce koło spełniacza wróciłem do komór (albo teleportowało mnie z powrotem?), strzelałem w te iskry na komorach (one wydają chyba dźwięk pękającego szkła lub elektryczne iskrzenie), tak jakby tam były małe poltergeisty na nich siedziały.

Strzeliłem w nie, pojawił się większy poltergeist, potem znowu w iskry na komorach i tak do momentu, gdy dostaniesz informację o konieczności pociągnięcia za dźwignię.

Edytowane przez ZapomnialemLoginu
literówki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się, udało. Dlaczego stalker miałby być gorszy od zombifikowanego monoliciarza?

Praktycznie rzecz biorąc, ukończyłem moda tyle razy, ile było życzeń do Spełniacza. Niektóre się kończyły przy Spełniaczu, bo nie było sensu ciągnąć tego samego.

Dla tych co lubią wymiatać Strefę z wszystkich i wszystkiego, opcjonalne jest zażyczyć sobie nieśmiertelności. A z Bagien na CEA2 jakoś dotrzeć trzeba :005: .

A oto moje PDA, po rozliczeniu zadań wziętych przed wyprawą na CEA.

ss_administrator_01-03-17_21-16-58_(l07_military).jpg

A na tym screenie, zobaczcie znaczki Monolitu, zebrane z ich trupów. A to nie wszystkie, bo nie miałem siły już dalej trupy przeszukiwać. Tyle dzielny stalker zebrał na samych obu CEA i w Warlabie.

ss_administrator_01-03-17_21-24-56_(l07_military).jpg

Stanowczo stwierdzam że pomimo tego, iż jest to podstawka do innych modów, można w nią zagrać jak w zwykłego moda o skromnej fabule. Wszystko się trzyma logiki, jest ciekawe, momentami trudne i można grać bardzo długo. Bo zadania od NPCów, choć brzmią jednakowo, wykonywane są w innych miejscach, więc inaczej. Jest dobrze zoptymalizowany, prawie bezwylotowy ( kilka LUA przy powtarzaniu po zginięciu ). Aby poznać zalety zmian teksturowych, trzeba jednak ustawić na pogodę słoneczną i długi dzień, oraz bardzo jasne noce. Robimy to oddzielnie dla każdej lokacji, więc aby się nie nudziło, na jednej czy dwóch można ustawić pogodę kapryśna. Wg. mnie, mod dostarcza wystarczającą ilość typów broni, aby zadowolić grających bez fajerwerkowych dodatków. Ale co kto lubi.

Mod raczej dla tych, co już na modach zęby zjedli. Związane jest to z szukaniem schowków z podstawek i innych modów. Ale zdeterminowany nowicjusz, tylko po podstawkach, też mu da radę.

A starym repom, nie pozostaje nic innego, jak czekać na fabularnego moda opartego na Zewie Czarnobyla. A jest potencjał.

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpocząłem jako bandyta, prawie cała Zona nastawiona wrogo, neutralna tylko Wolność. Przyznam, że na początku myślałem, że freeplay szybko mnie zniechęci, nic z tych rzeczy. Losowy start miałem w Martwym Mieście, w ręku pistolet, a tu moją grupę chcą wyczyścić dobrze uzbrojeni Najemnicy. Walka tym, co udało się zebrać z trupów, amunicji mało, broń się zacina. Po wszystkim przeżyło dwóch najemników, nie strzelali do mnie, uciekali, jednemu strzeliłem w plecy, poczułem niesmak, drugiego już nie szukałem. Dalej na Magazyny Wojskowe do bazy Wolności w nadziei na podłatanie sprzętu, niestety broń mocno zużyta, nie stać mnie na naprawę, trzeba będzie popracować. Na "magazynach" na dzień dobry strzegący przejścia Najemnicy, po drodze do bazy słudzy Monolitu (na razie wolałem uniknąć starcia), zaatakował mnie stalker, w okolicy placówka Powinności. Krótko rzecz ujmując - jazda jak złoto, cały czas w napięciu.

83f6a9ea6a6fd2837e7ffb7c99efe406.jpg

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawron - czy masz w PDA te trzy zadania jak na poniższym screenie?

ss_administrator_01-07-17_11-09-42_(k00_marsh).jpg

Jeśli masz, to możesz grać dalej. Jeśli nie, to nie masz wątku fabularnego ( trzeba go wybrać ) i Twoja gra będzie polegała na bieganiu po Strefie bez celu.

Ato układ stosunków w Strefie, w zależności od wyboru frakcji.

ss_administrator_01-07-17_11-10-02_(k00_marsh).jpg

Wybór należy do grającego, ale najciekawszą grę mamy, grając wolnym stalkerem w grze fabularnej. Od startu mamy trzy zadania, a rozpoczynając na Kordonie i po nim od razu idąc na Bagna, szukamy Doktora i ilość zadań nam mocno wzrasta.

ss_administrator_01-07-17_11-18-57_(k00_marsh).jpg

Teraz możemy już spokojnie wyruszać w podróż. Idziemy jak chcemy. A że w modzie wrogie nam frakcje nie trzymają się swoich siedzib - np. Monolit na Kordonie :036: - napięcie i jazdę mamy też cały czas.

 

 

 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier, najpierw zacząłem stalkerem, nastawienie innych frakcji jest już w oknie wyboru, te trzy zadania też były. Jednak chcę pograć jako bandyta, szkoda, że przy tym wyborze brak zadań fabularnych, ale frajda i tak jest duża:).

@anatol, a do jakiej frakcji należy twój GG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.