Agrael Posted May 15, 2017 Report Share Posted May 15, 2017 Temat poświęcony jest modyfikacjom do serii Gothic. Każdy gracz, który zetknął się z tą wspaniałą serią wie, że powstały do niej liczne mody, a jako że człowiek nie żyje tylko S.T.A.L.K.E.R.-em, to postanowiłem stworzyć ich listę także na naszym forum. Chciałbym, aby były one dostępne dla każdego - nie tylko na forach, które zrzeszają fanów owej serii. Uwaga! Pod każdym opisem moda będzie znajdował się link odsyłający do tematu, który jest poświęcony danej modyfikacji na forum Bractwo Spolszczenia (nie jest to żadna reklama). U nas będzie znajdował się jedynie krótki opis każdego moda. Na ww. forum odnajdziecie więcej informacji oraz ewentualną pomoc przy danym modzie. Oczywiście wymienię również autorów modyfikacji, jak i tłumaczy, którzy brali udział w ewentualnym spolszczeniu. Na początek pewna ciekawostka Znani nam wszystkim Tłumacze z naszego forum (@metek58 oraz @smox) udzielili wywiadu polskiej społeczności Gothica, który odnajdziecie tutaj. Nie jest żadną tajemnicą, że brali oni udział przy pracach nad spolszczeniem wielu modów. Czas Zapłaty Spoiler Po morzach Myrtany pływała liczna, odważna, silna oraz przede wszystkim dumna załoga piratów. Po zniszczeniu przez orków ludzkiej floty piraci byli na tyle silni i odważni, że zaczęli napadać na orkowe galery. Jednak nawet tak potężną grupę, jaką byli piraci, potrafił zniszczyć jeden dzień, jedna noc, jedna chwila. Chwila straszliwej burzy, która zmiotła na swojej drodze wszystko. Jednak czwórka śmiałków przetrwała szalejący żywioł i dotarła do kolonii karnej w Khorinis, gdzie przyszło im walczyć o przetrwanie. Walczyć nie ze zwierzętami, morzem czy nawet orkami, ale z czymś o wiele gorszym. Z ludźmi. Modyfikacja oferuje nową historię i szereg zadań z nią związanych, walkę dwoma mieczami, złożone i nowatorskie systemy zdarzeń (np. polowania, ataki na obóz) oraz nowe modele i tekstury, czy nawet profesjonalny soundtrack skomponowany wyłącznie na potrzeby modyfikacji. Autorzy: TheModders Data premiery: 11 listopada 2013 Autor spolszczenia: Brak (mod został wydany w Polsce) Definitive Edition PL Spoiler Definitive Edition to niemiecka modyfikacja do Gothic 1 od autora Świata Skazańców, która w swoim założeniu ma w niewielkim stopniu rozszerzyć podstawkę. Autor: Issues Autor spolszczenia: Quasch Dolina Zombie v2.2 Ewolucja Spoiler Kowal Bragus, szanowany obywatel Khorinis. Jego życie było bardzo poukładane, kochająca żona, dorosła córeczka, wydawałoby się, że nic nie popsuje jego szczęścia. Pewnego dnia, wracając z pracy, kowal zobaczył ślady krwi przed domem. Okazało się, że jego rodzina została zamordowana. Bragus doskonale wiedział, kto pozbawił go rodziny, jednak straż nie miała dowodów, aby udowodnić winę mordercy. Kowal po dwóch dniach zemścił się, zabił mordercę i trafił do kolonii. Górnicza Dolina stała się o wiele większym piekłem niż wcześniej, w okresie kilku dni rozprzestrzeniła się epidemia, ludzie stali się żywymi trupami. Tylko garstce udało się przeżyć, większość zabarykadowała się w zamku, w Starym Obozie, niektórzy pochowali się po jaskiniach. Widziano tylko ogromne fale piorunów dochodzące z wieży nekromanty Xardasa, może to on jest sprawcą, może chodzi o coś innego. Czy zdołasz przetrwać, czy uda ci się na czas zapobiec dalszemu rozwojowi epidemii? Przekonasz się o tym w Dolinie Zombie. Autorzy: Ortega Team Data premiery: Październik 2015 Autor spolszczenia: Brak (mod został wydany w Polsce) Edycja Rozszerzona Spoiler Jest to obszerny dodatek uzupełniający do gry Gothic. Projekt skupia się przede wszystkim na tym, czego nie dokończyli twórcy gry oraz na wprowadzeniu nowych elementów. Gracz ma teraz możliwość większej interakcji ze światem — może warzyć mikstury, kopać rudę czy pracować dla mieszkańców Kolonii. Ponadto rozbudowane zostały wątki fabularne z podstawowej wersji gry. Jako Bezimienny będziemy mieli możliwość stawić opór tyranom takim jak Gomez czy Ryżowy Książę. Znudzeni klasycznym podziałem na trzy gildie poczują nieco świeżości w Obozie Bandytów. Bandyci to grupa osób, która postanowiła zignorować plany magów, polecenia Magnatów i odrzuciła wiarę w Śniącego. Ci ludzie to wyrzutki z różnych obozów, dla których liczy się przetrwanie, a nie ideały... Najnowsza wersja modyfikacji nosi nazwę Banda Quentina. Autor: gothic123 (Outlander) Autor spolszczenia: Brak (mod został wydany w Polsce) Kopalnia Spoiler Gracz w modyfikacji „Kopalnia” steruje losami Cienia imieniem Torak. Wydarzenia przedstawione w modzie mają miejsce w chwili walenia się Starej Kopalni. Sytuacja wydaje się beznadziejna. Wiele przebywających tam osób zginęło, a w dodatku prawie nikt nie wierzy w to, że uda się opuścić tę kopalnię. Zadaniem gracza jest znalezienie drogi ucieczki z Kopalni wraz z grupą osób, które przeżyły. Autor: Lubo Data premiery: 19 stycznia 2009 Autorzy spolszczenia: @smox, @metek58, AhnBeal Ludzie z Górniczej Doliny Spoiler Ludzie z Górniczej Doliny (Народ Миненталя) przedstawia wydarzenia w oparciu o historię podstawowego G1. Głównym celem moda jest dodanie nowych postaci i wątków fabularnych. Ponadto wiele postaci niewykorzystanych w Gothic w tej modyfikacji nabiera na znaczeniu, dzięki nowym zadaniom i dialogom. Polska wersja modyfikacji to mix Ludzi z Górniczej Doliny oraz Golden Moda stworzonego przez niejakiego CERBERBOSS. Autor pokusił się też na własną zawartość. Golden Mod ma na celu rozszerzenie oryginalnej fabuły, uczynienie jej bardziej nieliniową i dodanie zawartości wyciętej z Gothica przez Piranha Bytes. Autor: CERBERBOSS Data premiery: 7 marca 2007 Autorzy spolszczenia: Bractwo Gothica Mroczne Tajemnice Spoiler Projekt nie wprowadza zupełnie nowej kampanii, ale zamiast tego jego zadaniem jest wzbogacenie oryginalnej fabuły przygotowanej przez studio Piranha Bytes o dodatkowe misje i wątki. Gracze wcielają się w Bezimiennego, a fabuła nowych elementów obraca się wokół Pradawnych, czyli potężnych istot służących Innosowi. Autorzy opracowali nowe lokacje i przygody, pięć dodatkowych frakcji i kilkadziesiąt postaci. Ponadto umożliwiono wcielenie się w Magnata oraz wzięcie udziału w walkach na arenach. Wszystko to zostało wyśmienicie zintegrowane z podstawową wersją gry i wykonane w jakości, która bardziej przypomina oficjalny dodatek, niż fanowską produkcję. Ponadto nowości jest tak dużo, że można ponownie przejść główną kampanię bez uczucia znużenia, gdyż wprowadzone przez autorów modyfikacje skutecznie odświeżają formułę całości. Autor: The PoziomkaZ Data premiery: 2007 Autor spolszczenia: Brak (mod został wydany w Polsce) Orcades (Dubbing PL) Spoiler Produkcja została wzbogacona o polski dubbing. Orcades opowiada o losach bohatera, który wraz ze swoimi przyjaciółmi wraca do obozu na wyspie. Tuż przy brzegu ich statek zderza się ze skałą. Ostatkami sił bohater dopływa na plażę. Zdaje on sobie sprawę, że wyspa nie jest już bezludna, a obóz wymaga gruntownego remontu. Jego zadaniem jest zwiedzenie wyspy i poznanie jej nowych, szalonych mieszkańców. Modyfikacja oferuje innowacyjne zadania, mnóstwo nowych funkcji i szczegółowo wykonane światy. Każdy z trzech rozdziałów ma inną atmosferę i rozgrywkę. Od klasycznych walk z potworami, po zagadki, które przyjdzie nam rozwiązać. Autor: Davied Data premiery: 23 czerwca 2009 Autorzy spolszczenia: White & Red Group Świat Skazańców 2.0 Spoiler „Gothic — Świat Skazańców” jest modem rozszerzającym podstawkę. Dodaje on do gry nowe historie, mnóstwo nowych frakcji czy też urozmaica obozy w grze, jednak użyte są jedynie istniejące już materiały, które ta gra oferuje. Każdy, kto grał w oryginał, odkrył jedno czy więcej miejsc, w których pomyślał sobie pewnie „Dlaczego nic tu nie zostało zrobione?”. Istnieje naprawdę cała masa takich miejsc, przy których można spokojnie zadać tego typu pytanie. Każdy gracz na pewno choć raz sobie je zadał. Autor: Issues Data premiery: 6 października 2011 Autor spolszczenia: Quasch Twierdza Arbuza Spoiler Gracz wciela się w paladyna, który wraz z towarzyszami musi zniszczyć groźną sektę fanatycznych wyznawców wielkiego Arbuza. Cała akcja toczy się w Kamiennej Fortecy oraz w bezpośrednim jej sąsiedztwie. Oczywiście wszystko nie jest takie proste, jakby się wydawało, ponieważ na drodze staje nam jeszcze więcej zadań. Autor: Towarzysz Borys Data premiery: Pażdziernik 2006 Autor spolszczenia: Brak (mod został wydany w Polsce) Ustawka Spoiler Ustawka to modyfikacja, która wprowadza do gry nowy zręcznościowy tryb gry koncentrujący się wyłącznie na walce. Naprzeciwko siebie stają dwie grupy kiboli i rozpoczynają walkę, aż na polu bitewnym pozostanie tylko jeden zawodnik. Do rozwiązywania konfliktów używają kijów baseballowych, a scenerią tych starć jest bliżej nieokreślone blokowisko. Autorzy podmienili praktycznie wszystkie elementy gry, poczynając od lokacji, poprzez uzbrojenie, a na postaciach kończąc. Dodano nawet liczne nowe efekty dźwiękowe. W praktyce zachowano jedynie mechanikę walki. Autor: Dracon, Rysa Data premiery: 2010 Autor spolszczenia: Brak (mod został wydany w Polsce) Wyspa Spoiler Wyspa, inaczej zwana jako PTP lub Test Mod, pierwotnie miał na celu sprawdzić wymagania techniczne i systemowe. W końcu jednak napisano kilka zadań i fabułę, a mod został wydany w języku angielskim, niemieckim, rosyjskim i teraz polskim. Autor: Ragnarok Autor spolszczenia: Recovery Team Zemsta Króla Spoiler Mortus, nowy główny Magnat po śmierci Gomeza, zaatakował obóz na bagnie. Dlaczego to zrobił? Kim jest? Skąd pochodzi? Jakie wydarzenia miały miejsce tuż przed upadkiem Bariery? Aby się tego dowiedzieć, będziesz musiał zagrać w tę modyfikację do Gothic 1. Wciel się w rolę ocalonego Oberona i dowiedz się, dlaczego opuszczony obóz zasiedlili lojalni wojownicy i magowie Innosa. Dołącz do nich i rozwikłaj zagadkę Mortusa! Autor: Nova Mod Team Data premiery: 10 października 2006 Autor spolszczenia: Quasch Adamas - Dziedzictwo Spoiler W Adamas opowiedziana jest historia bohatera, którego umierający przyjaciel poprosił, aby odnalazł w niedużej mieścinie pewien diament i po jego śmierci przekazał go jego żonie. Autor: Iced Blade Games Autor spolszczenia: AhnBael (tłumaczenie, korekta), Taliasan (skrypty), Tracha, Blizna, chicken (grafika), OwcaZagady, Taliasan (filmy), AhnBael, Opos, Nefario, Freddy (testy) Aetherna Spoiler Jesteś doświadczonym myśliwym, masz wspaniałą żonę i dobre nastawienie do życia. Miałeś dość życia w wielkim mieście więc postanowiłeś przenieść się na niewielką wyspę aby zaznać spokoju. Podczas jednego z wielu polowań, natrafiasz na starą kryptę, widziałeś ją już wiele razy ale nigdy nie miałeś odwagi jej otworzyć. Opiekun lasu przestrzegał cię przed nią, została ona zamknięta na cztery spusty przez miejscowego nekromantę, człowieka o dosyć łagodnym charakterze jak na tę profesję. Jednak pewnego dnia coś cię zmusza do sforsowania drzwi, jakaś obca i niezbadana siła. Robisz to! W środku, oprócz grobów, znajdujesz przepiękny amulet z diamentem. Gdy bierzesz go do ręki czujesz, jak emanuje jakąś energią. Niewiele myśląc, bierzesz go ze sobą do domu. TO BYŁ BŁĄD! Wstajesz tak jak zawsze o ósmej rano aby upolować jakiś obiad. Twoja żona cię budzi. Jednak coś jest nie tak. Czy to na pewno ranek? Dlaczego jest tak ciemno? Ukochana informuje cię, że na całej wyspie panuje mrok, kompletna ciemność. Podejrzewasz, że może to mieć coś wspólnego z amuletem jaki poprzedniego dnia wyniosłeś z krypty. Postanawiasz rozwiązać tę tajemnicę. LINK Autor: Anonimus14 Autor spolszczenia: BRAK (mod został wydany w Polsce) Atariar Edition PL Spoiler Modyfikacja autorstwa teamu Atariar/Ayaeng & Vaya — balansuje, integruje oraz implementuje nowe elementy rozgrywki, które rozbudowują głębię gry i ukazują świat wokół Khorinis jeszcze bardziej autentycznie. Została zachowana typowo surowa „atmosfera Gothic”. Znajdziemy tutaj nowe tekstury i obiekty jak drzewa, krzewy i trawy, czy też upiększone krajobrazy. Niezliczone poprawy bugów, przeróbki błędów logicznych oraz korekta dialogów i tekstów prowadzą do pełnego growego doznania. Poprawki w modyfikacji odpowiadają pomysłom Atariara i opierają się na oryginalnym gothicowym klimacie. LINK Autor: Atariar Autor spolszczenia: Quasch Cienie Przeszłości Spoiler Jest to mod do G2NK utrzymany w stylu starego, dobrego G1. Gracz zostaje wrzucony za swoje przewinienia do Górniczej Doliny Khorinis, jakiś czas przed pojawieniem się bezimiennego bohatera. Dowiadujemy się więcej o przygodach za Barierą przed akcją G1, jesteśmy świadkami wielkich wydarzeń oraz spotykamy twarze znane i mniej znane z pierwszej części. LINK Autor: Umfi, Tyra Autor spolszczenia: Quasch Cienista Północ Spoiler Minęło 15 lat od wydarzeń z oryginału. W międzyczasie najemnicy postanowili zasiedlić się w starym zamku. Wszystko to stało się za sprawą bezimiennego bohatera, który otworzył bramę do twierdzy, będącą jeszcze w posiadaniu paladynów. Dzięki temu orkowie mieli otwartą drogę i mogli bez przeszkód rzucić się na zamek. Najemnicy skorzystali z okazji i ruszyli na twierdzę, jak tylko większość orków postanowiła się wynieść. LINK Autor: Feldrauber Autor spolszczenia: Quasch Czarne Serce Spoiler W „Czarnym sercu” wcielamy się w znajomego z Gothic I i II — Cavalorna. Otrzymuje on wiadomość od Maga wody Vatrasa razem z potężnym artefaktem. Mamy za zadanie z naszym bratem z Wodnego Kręgu Gaanem zanieść go do Aguasa. Tym artefaktem jest serce Szponu. Saturas i inni Magowie Wody próbowali go zniszczyć, jednakże bezskutecznie. Serce Szponu nie jest zwykłym artefaktem. Próbuje przejąć kontrolę nad posiadaczem i mistyfikować… Oprzesz się woli serca czy będziesz w stanie je zniszczyć? „Czarne serce” jest pełną akcji modyfikacją do Gothic II. Czas gry szacuje się na jakieś 1-2h. Pomimo krótkiego czasu gry modyfikacja zapewnia spore zmiany. LINK Autor: Kurzer Autor spolszczenia: Quasch Dark Saga Spoiler Mod opowiada o losach nowych bohaterów — Alasterze i jego przyjacielu Mariku. Obydwaj są poszukiwaczami przygód, z natury awanturzyści. Swoje próżne życie w Vengardzie postanowili urozmaicić wielką podróżą, celem której było poszukiwanie pradawnego skarbu. Nie powiedziałbym, że wszystko im wyjdzie zgodnie z początkowym planem, ale przygód mają pod dostatkiem, a nawet więcej. LINK Autorzy: Magic Team Autorzy spolszczenia: Taliasan, tyson90, arminas, gi3n3k1995, Pawciow, Madzia93230, Olaf wraz ze swoją dziewczyną Dirty Swamp (2012) Spoiler W modzie tym wcielamy się w rolę niewolnika, który właśnie chce splądrować pewną świątynię wraz ze swoim mistrzem — Sanchezem. Nagle jednak wszystko toczy się zupełnie inaczej… Niewolnik znajdzie się w całkiem innej części świata i będzie zdany wyłącznie na siebie. Kto mu pomoże? Tego już się sami dowiedziecie. LINK Autor: Bttlrppr15 Autorzy spolszczenia: Quasch, Xylona Dirty Swamp Spoiler Dirty Swamp opowiada o niewolniku, który rozpoczyna swoją historię w jednej ze znienawidzonych przez siebie świątyń. Jak zwykle musi odwalać całą brudną robotę dla swojego nadzorcy, Sancheza. Potem jednak historia przybiera całkowicie inny obrót, a bezimienny protagonista ląduje w mrocznym świecie pełnym zadań i nieznanych postaci, w którym zmuszony jest odnaleźć się na nowo. LINK Autor: Draxes i Cryp18Struct Autor spolszczenia: Quasch Gothic Spoiler Modyfikacja jest pierwszym kompletnym portem Gothic I na silnik Gothic II. Dzięki pakietowi Union udało się odwzorować wszystkie rzeczy z Gothic I oraz je usprawnić. Nie ma co się tu dużo rozpisywać - każdy zna fabułę pierwszej części gry, lecz teraz można ją ukończyć na lepszym silniku mając przy tym jeszcze lepsze wrażenia z rozgrywki! Wersja modyfikacji to 0.8 - niestety ze względu na sprawy prywatne nie mam czasu na dokończenie tego projektu. Obecna wersja pozwala na ukończenie gry z małymi problemami (Ale od czegoś przecież jest konsola :>) LINK Autor: Siemekk Autor spolszczenia: BRAK (mod został wydany w Polsce) Gothic III Alternative Demo Spoiler Demo modyfikacji Gothic 3 Alternative powstało z inicjatywy Rosjan, którym nie spodobał się Gothic 3, który zaprezentowała graczom Piranha Bytes. Uważali oni, że przedstawione w tej grze królestwo Myrtany nijak się ma do wyobrażeń graczy Gothica 1 i Gothica 2. Postanowili więc stworzyć własną wersję przygód Bezimiennego bohatera i jego załogi po pokonaniu smoka-ożywieńca. Nasz bohater trafia więc na Myrtanę znaną z opowiadań we wcześniejszych odsłonach gry i zostaje rzucony w wir wydarzeń mających tam miejsce. Niestety projekt upadł i graczom została zaoferowana jedynie wersja demo, która rozgrywa się w wiosce rybackiej i jej okolicach. Demo starcza na ponad 10 godzin gry. LINK Autor: Velikan i inni Autorzy spolszczenia: @smox, @metek58 Jaktyl Spoiler Jest to totalna konwersja, a więc zmieniony jest świat, jaki przyjdzie graczowi zwiedzać oraz dodana jest nowa historia do odegrania. Bohaterowi nie jest dane tutaj przemierzać wyspę Khorinis, lecz zupełnie nową, stworzoną od podstaw przez moderów tytułową krainę — Jaktyl. W modyfikacji sterujemy bohaterem, który nie posiada imienia. Kiedyś był wojownikiem, jednak gdy razem ze swoim oddziałem wyruszył, by schwytać Czarnego Maga, wszyscy zginęli. Tylko on przeżył, ale nagle usłyszał czyjś głos mówiący: Przeszedł przez portal. Może nie jest jeszcze za późno. Podążaj za mną! Kiedy bezimienny bohater przeszedł przez portal, obudził się w zupełnie obcym miejscu i nic nie pamięta. Tutaj zaczyna się przygoda naszego śmiałka. LINK Autor: HunterDarkness, Caphalor Autor spolszczenia: Sentarion Juran Spoiler Jest to historia pewnego młodego farmera z Khorinis, który został porwany przez smoka do nieznanego mu świata. Twoim zadaniem jest odnalezienie się w nowym miejscu i stawienie czoła niebezpieczeństwom. Czy uda ci się przeżyć i odnaleźć drogę powrotną do Khorinis? Kto wie… LINK Autor: ThomasBausB Autor spolszczenia: White & Red Group Kryjówka Korsarzy Spoiler „Kryjówka korsarzy” to modyfikacja od grupy Odyssee Mod Team i jest prologiem głównego projektu teamu: „Odyseja — W imieniu Króla”. Akcja prologu odgrywa się kilka lat przed wydarzeniami z Gothic 1. Opowiada ona o byłym skazańcu, który dołącza do Korsarzy, ale wkrótce żałuje tej decyzji i postanawia uciec. Ucieczka z wyspy piratów zapewne nie będzie łatwym zadaniem. LINK Autorzy: OdysseeModTeam Autor spolszczenia: (brak informacji) L’Hiver Edition 1.1 Spoiler L'hiver Edition to modyfikacja, która znacząco poprawia grafikę drugiej części sagi Gothic. Dodaje między innymi nowe tekstury, przeciwników, zmienione oraz zupełnie nowe lokacje takie jak: Górnicza Dolina wraz ze zniszczonym zewnętrznym pierścieniem Starego Obozu, Miasto Khorinis tętniące życiem dniem i nocą, obszar porośnięty lasem za farmą Onara, czy przerobiona plaża piratów w Jarkendarze. Modyfikacja znacząco podwyższa poziom trudności zaoferowany nam w podstawowej wersji gry. Po za zwiększonymi statystykami potworów ujrzymy również ich nowe animacje. Podczas rozgrywki będziemy mogli spotkać na swojej drodze kilku bossów takich jak Lord Amorth. Walka z nimi to teraz nie lada wyzwanie. Wprowadzony został także system głodu, pragnienia oraz zmęczenia. Niemniej jednak w dalszym ciągu w żaden sposób L'hiver nie ingeruje w fabułę gry. LINK Autor: Unknown111 Autorzy spolszczenia: @smox, @metek58, AhnBeal L’Hiver DE 2.0 by Marcello Spoiler L’Hiver to modyfikacja, która nie dodaje nowych zadań, ale za to zmienia świat gry nie do poznania. A czym charakteryzuje się alternatywa od Niemców? Przekonaj się sam! Ogólną listę zmian znajdziesz tutaj: KLIK LINK Autorzy: Marcello i Unknown111 Autor spolszczenia: Quasch L’Hiver by Buddygoth Spoiler Jest to niemiecki L’Hiver bazujący na rosyjskiej wersji 1.2f, która dodaje m.in. tereny za palisadą. LINK Autorzy: Buddygoth i unknown111 Autor spolszczenia: Quasch Lobos Spoiler Zamierzchłe czasy...Królestwo Lobosu u szczytu swej potęgi kontynuuje ekspansję... Dzięki sile i potężnej przewadze militarnej szybko podbija i zagarnia nowe krainy. Pan Lobosu uwiedziony wizją nieskończenie rosnącej mocy wysyła ekspedycję - elitarny legion złożony z najlepszych żołnierzy armii Lobosu, w pewien osobliwy zakątek krainy - do doliny wilgotnych lasów równikowych obfitującej w złoża złota i magicznej rudy, jednak również w siedliska różnych groźnych bestii. Zwabieni pogłoskami o złocie, doliną szybko zaczynają interesować się różnego rodzaju awanturnicy i bandyci.Następstwem zaistniałej sytuacji jest wydanie przez wielkiego Neptuna, dowódcy całej wyprawy, specjalnego dekretu, iż tylko osoby mające upoważniający glejt mogą przebywać w dolinie.Wiele tygodni później trójka przyjaciół – farmerów o duszy poszukiwaczy przygód żyjąca z dnia na dzień pragnieniem szybkiego wzbogacenia, porywa się na wyprawę w te niebezpieczne tropikalne tereny niezdając sobie w pełni sprawy z czyhających tam zagrożeń. Po długiej wędrówce przez góry udaję się im bez większego wysiłku odkryć całkiem pustą jaskinię ze skałami złota. Jednak radość niedzielnych poszukiwaczy przygód nie trwa długo... LINK Autor: Lobos Autor spolszczenia: BRAK (mod został wydany w Polsce) Moe Edition PL Spoiler Moe Edition to pierwsza i póki co jedyna modyfikacja, która wzbogaca podstawową wersję gry (czyt. G2 bez Nocy Kruka). LINK Autor: Moe Autor spolszczenia: Quasch Na Tropie Bestii Spoiler Myśliwy Nechtan od lat zarabia na życie, polując na potwory i sprzedając trofea. Pewnego wieczoru do jego sklepu przychodzi posłaniec z Gildii Magów i oferuje mu specjalne zamówienie: 2000 sztuk złota za róg białego cieniostwora. Łowca nie waha się długo i zostaje zabrany na odległą wyspę, na której takowe stworzenie wciąż żyje. Teraz do naszego bohatera należy pokonanie bestii i opuszczenie wyspy wraz z rogiem. Mod oferuje ok. 15 min.-2 godz. gry oraz pełne polskie udźwiękowienie LINK Autor: GiftGrün, Orange i Tyra Autor spolszczenia: Quasch Na Uchodźstwie Spoiler Modyfikacja jest prologiem do znacznie większej produkcji, do której prace zostały zawieszone. Mimo to fabuła tworzy spójną i logiczną całość. Mod opowiada o losach dwójki rodzeństwa, które postanawia uciec do prowincji Ginturan, chcąc zacząć nowe życie. Akcja rozgrywa się w zupełnie innym uniwersum, a historia nie jest w żaden sposób związana z grą Gothic. Modyfikacja oferuje 1-2 godzin gry oraz pełne polskie udźwiękowienie. LINK Autor: Gorilla, Klabautermann Autor spolszczenia: Quasch Nostalgic Edition Spoiler Nostalgic Edition to kolejna produkcja z kategorii lekko rozszerzających podstawkę, która naprawia błędy, dodaje nowe tereny do zwiedzania i tego typu rzeczy. LINK Autor: Falugify Autor spolszczenia: Quasch Piratenleben Spoiler Modyfikacja ta opowiada o losach młodego chłopaka Rhena — obywatela Khorinis, który pracuje w Czerwonej Latarni, ale ma dość biedy i głodu. Jego marzeniem jest dołączenie do piratów. Pewnego dnia dostaje od pewnego alchemika zwój teleportacyjny, dzięki któremu przenosi się do obozu tejże frakcji pod przewodnictwem kapitana Grega. Po ciężkiej i momentami bardzo niebezpiecznej pracy Rhen spełnia swoje marzenie i zostaje piratem. LINK Autor: Fizzban, Freddy Autor spolszczenia: Sentarion Powrót Xeresa Spoiler Jedna z największych modyfikacji do Gothic II: Noc Kruka niemieckiej produkcji. Tygodnie mijają. Nekromanta Xardas nie siedzi bezczynnie, rozkazuje swoim nieumarłym sługom gorączkowo odszukać swojego protegowanego, jednak z ruin świątyni uszło całe życie, toteż wszelkie starania okazały się daremne. Zrezygnowany Xardas daje sobie spokój. Czy to on miał być tym wybrańcem? Wątpliwe. Mimo to bohater jakimś cudem się budzi. Jego spojrzenie nie do końca wszystko wychwytuje, pozostałe zmysły również wydają się być osłabione. Szkody pośrednie jego nieplanowanego pochówku jawią się dość znacząco. Przynajmniej obyło się bez żadnych boleści. Powoli wdycha i wydycha powietrze, wzbijając tym samym kurz z podłogi. Co dziwne, oddech nie daje mu żadnej ulgi. Zaniepokojony porusza on palcami lewej ręki, potem ramieniem, nogami. Gruz stacza się po jego plecach, cięższe kamienie osuwają się na ziemię dopiero po porządnym szarpnięciu. Pomimo niezwykłej znieczulicy daje radę bezproblemowo się podnieść. Tylko skąd to odrętwienie? Ściąga rękawiczkę… Dopiero gdy zobaczył przegniłe skrawki mięsa zwisające z jego dłoni, pod którymi w słabym świetle dobitnie zwracały uwagę białe kości, zaczyna rozumieć, w jakich okolicznościach powrócił z tego omdlenia. To jednak jedynie pierwsza niemiła niespodzianka, jaka go czeka. Drugą jest duch Cor Kaloma. „Kogóż my tu mamy? Dobrze wyglądasz.” — burknął z sardonicznym grymasem. „To uczciwa kara za twoje świętokradztwo!” Unosi rękę i pokazuje bezimiennemu tył swojego środkowego palca. „Z tobą też nie najlepiej...” — odpowiada nasz bohater. Unosząca się mara wzdryga się. „Co, jak?! Ty mówisz? Twoja dusza nie opuściła twojego ciała?” — zastanawia się. „Cóż, to i tak nie zmienia faktu, że Świątynia Śniącego stanie się twoim ostatnim miejscem spoczynku. Nie sposób się stąd wydostać! Nie, nie!” Jego głos stawał się głośniejszy, rozbrzmiał niczym krakanie kruków przez to opustoszałe pomieszczenie. „Nigdy nie opuścisz tego miejsca! Będę się przyglądał, jak twoje trzewia powoli gniją!” — roznosi się po krańcach świątyni ostry śmiech Cor Kaloma. Bezimienny nie jest teraz w ruinach świątyni ani więźniem żywym, ani martwym. W dodatku w poszukiwaniu swojego dawnego życia nie ma on pojęcia o zbliżającej się katastrofie poza więzieniem: pewna zakapturzona postać uprawia swój niecny proceder na spokojnej wyspie Khorinis. Niczym letalna zaraza przemierza te ziemie i zatruwa wszystkich, których spotyka na swej drodze… LINK Autorzy: Boone, Ikarus, LeGo, Gothic Free Aim Autor spolszczenia: (brak informacji) Przebudzenie Spoiler Przebudzenie to modyfikacja przenosząca Gothica I na silnik Gothica II. Poza oryginalnymi zadaniami i mechanikami modyfikacja zawiera również elementy z innych modyfikacji, takich jak Ludzie z Górniczej Doliny czy Mroczne Tajemnice, a także elementy z innych projektów. Dodano również wiele unikalnych zadań, których nie można znaleźć w innych modach. Przywrócono usunięte lokacje, które miały być częścią gry, ale nigdy nie zostały ukończone, a także wprowadzono poziomy trudności dla tych, którzy lubią wyzwania. Rozszerzenie ponownie zachęca do odwiedzenia Górniczej Doliny w odświeżonej wersji i odkrycia jej sekretów na nowo. LINK Autorzy: Spoiler Orc Hunter (autor) Franisz (Wsparcie techniczne) Sebastian (Wsparcie techniczne) Zipperiusz (Korekty, Tester) Tulipan (Tłumacz, Tester) Buzka (Tłumacz, Tester) Qłaczek (Tłumacz, Tester) Washion (Tłumacz, Tester) Hexen (Tłumacz, Tester) Nevermind (Tłumacz, Tester) Simon_Said (Tester) Returning 2.0 Spoiler Jest to poprawiona i zaktualizowana wersja nieoficjalnego dodatku do gry „Gothic 2 Noc Kruka”, którego pierwsza odsłona została opublikowana w 2008 roku. Rozszerza oryginalny świat znany z podstawki oraz dodaje sporo urozmaiceń, m.in. wprowadzając alternatywne zakończenie gry czy też dodając możliwość dołączenia do nowych gildii. Nie zabraknie również mnóstwa nowych zadań, wpływających na losy przygody. Przyjdzie nam odkryć nieznane wcześniej tajemnice, zobaczyć nowe światy, zanurzyć się w nich i stać się świadkiem wielu wydarzeń, które przedtem nie miały miejsca. LINK Autorzy: Returning MOD TEAM, AST & SystemPack Team Autorzy spolszczenia: Kyronus Blade, Luk, Majes, Quasch, Ventrue Returning 2.0 Alternative Balance Spoiler Alternatywna wersja modyfikacji Returning 2.0 LINK Autorzy: Returning - "T&G" MOD TEAM, AST & SystemPack Team, Liker, DreamGothic, Александр Haart, DeepCape, Adept. Autorzy spolszczenia: Majes, Venture Saga autorstwa Destiny Team: Spoiler Przeznaczenie Spoiler Przeznaczenie jest w swoim zamyśle rozszerzeniem klasycznej wersji Gothic2 Noc Kruka. Opiera się on na koncepcji Global mod w wersji Global Mod PL 1.7.1 przygotowanej wcześniej przez DRUŻYNĘ SPOLSZCZENIA. Początkowo miał to być tylko skromy dodatek do Global PL naprawiający błędy tego moda oraz dodający ograniczoną liczbę nowych zadań. Koncepcja ta została porzucona w roku 2015 i Przeznaczenie jest modem koncepcyjnie nowym choć nadal opartym na starych fundamentach. LINK Autor: Destiny Team Autorzy spolszczenia: Drużyna Spolszczenia Przeznaczenie: Epilog Spoiler Epilog - jest modyfikacją ściśle powiązaną z "Przeznaczeniem", w której gracz otrzymuje wiele odpowiedzi na postawione tam pytania, poznaje dalsze losy bohaterów zamieszkujących Khorinis oraz straszliwe konsekwencje swego pobytu na Irdorath. Jest to historia Bezimiennego, którego Przeznaczenie pchnęło na Drogę Mroku - którym posłużył się Apogeon, a Beliar okrutnie zadrwił. Epilog wykorzystuje, rzecz jasna, zasoby Przeznaczenia, ale też wiele nowatorskich rozwiązań skryptowych oraz bardzo dynamiczną i ciekawą fabułę. Gracze, którzy nie ukończyli Przeznaczenia w gildii Mrocznego Zakonu, również powinni mieć satysfakcję z tej rozgrywki. I choć nie znajdziecie tu nowych potworów, broni, pancerzy, czy niesamowitych animacji to myślę, że czeka was dobra zabawa. Do wykonania jest 50 zadań, a zakończenie jednego z nich skutkuje dodatkowym, bonusowym questem. Szacunkowy czas rozgrywki przyjęliśmy na 40 godzin, ale to już zależy od indywidualnych predyspozycji gracza. LINK Autor: Destiny Team Przebudzenie Spoiler Nad Górniczą Doliną zawisło ogromne niebezpieczeństwo. Niespodziewanie do jej brzegów przybiły orkowe drakkary i wyspę zalały wrogie Klany orków z Nordmaru, które nie myślały dotrzymać warunków umowy pomiędzy Ur-Koshem a Lordem Hagenem. Tum-Arh, opętany żądzą władzy Najwyższy Szaman Rady Pięciu Klanów, zamierza zrealizować swój plan otwierając Świątynię Śniącego i wykorzystać ogromne pokłady 'uśpionej' energii... Czym może się to zakończyć - doskonale wie Ur-Shak, który z garstką orków staje na jej straży. A gdy tylko kwestią czasu jest złamanie Pieczęci Milczenia, postanawia sprowadzić na pomoc 'Człowiek o łagodny głos' wraz z jego przyjaciółmi. Orkowa magia zdalnej teleportacji, nie do końca bezpieczna, sprowadza Bezimiennego do GD. A sytuacja jest naprawdę nieciekawa... Na zamku nadal przebywa Arto wraz ze swoimi ludźmi, a jego stosunki z Ashganem są bardzo napięte. Pojawienie się Thorusa na czele oddziału Najemników Orków tylko skomplikuje wszystko. Dostawa rudy na kontynent obudziła apetyt na łatwy zysk... Niespodziewanie pojawiają się w GD przedstawiciele Kompanii Górniczej i Zamorskiej Gildii Araxos. Rozpoczyna się bezlitosna walka o wpływy, złoto i kopalnie. Wszystkiemu będą się przyglądać Paladyni na czele z Ingmarem, który nie do końca pogodził się z decyzją Lorda Hagena. Orkowie z Nordmaru, łasi na łupy i niewolników, próbują przemocą i rabunkową eksploatacją zagarnąć wszystkie bogactwa Górniczej Doliny. Są silni lecz w ślad za nimi przybywają do Doliny Nordmarczycy pod wodzą Askvida, którym przyświeca tylko jeden cel - zemsta, którą poprzysięgli po zniszczeniu ich rodzinnej osady. W GD pojawiają się także Czarni Magowie z Nowego Czarnego Zakonu, zwanego Zakonem Czaszki. Podejmują oni poszukiwania pewnego artefaktu powiązanego z Xardasem. Ich tropem podąża Zakon Ocalenia, tajemnicza organizacja Magów z kontynentu. Bezimienny będzie miał pełne ręce roboty - przemierzy zniszczone wojną, pełne potworów i innych niebezpieczeństw ziemie Górniczej Doliny, by po raz kolejny wypełnić swoje Przeznaczenie. LINK Autorzy: Destiny Team Korzenie Zła Spoiler Korzenie Zła to trzecia z kolei część do Przeznaczenia będąca kontynuacją przygód Bezimiennego, tym razem rozgrywająca się w Dolnie Przodków. W Dolinie pojawia się tajemniczy artefakt, który zaburza czasoprzestrzeń i Bezimienny Bohater nagle staje przy wejściu do Doliny, równocześnie jednak pozostając na "Esmeraldzie". Tym razem musi nie tylko uporać się z problemami, jakie artefakt i jego tajemniczy właściciele stwarzają dla całej wyspy, ale i walczyć o integralność własnej osoby. Magiczne sprawy Universum przeplatają się z codziennością Doliny i jej mieszkańcami, a Bezimienny będzie musiał ich wspomóc, ryzykując życiem w sprawach prostych i skomplikowanych, tajemniczych i ponurych, a czasem zabawnych. Będzie musiał stawić czoło nie tylko wrogom, ale nawet tym, których do tej pory uważał za swoich sojuszników. Spotkamy mnóstwo pięknych dziewcząt, będzie i radość, i smutek, karkołomne zwroty akcji i pełne zadumy rozważania nad istotą świata. Będzie jak zwykle spora dawka humoru i brawurowych dialogów oraz e.e. w naszym typowym stylu. Zobaczymy wielu znajomych z poprzednich części, ale poznamy także liczne nowe, wielowymiarowe postacie. Spotkamy także tych, których wydawać by się mogło, że już nigdy nie spotkamy... Pojawią się nowe bronie, pancerze i stroje, nowe zaklęcia i nowi, nie widziani dotąd w grze przeciwnicy i potwory oraz miejsca pokazane z zupełnie nowej perspektywy. Po raz kolejny gracz zostanie przykuty do monitora na co najmniej 40 godzin, wykonując 35 zadań plus zadania specjalne i bonusowe. LINK Autorzy: Destiny Team Imperium Popiołów Spoiler Ostatnie spotkanie z Saturasem w Świątyni pozostawiło Bezimiennego w dużej niepewności. Chociaż cały i zdrowy powrócił do swych przyjaciół, w jego głowie nadal tkwiły strzępki rozmowy: „Nie możesz rozwiązywać wszystkich problemów świata”. Kiedy Esmeralda, kierowana nadludzką siłą, przybija do nabrzeża dziwnej wyspy, słowa maga: „TWOJE Przeznaczenie nadal się nie wypełniło...” wybrzmiewają teraz jak złowieszcza wróżba. Gdy system teleportów przenosi naszego bohatera do Jarkendaru - wszystko wydaje się być zmyślnym planem, który nieuchronnie prowadzi do ostatecznej rozgrywki. Modyfikacja jest ostatnią częścią „Sagi DESTINY”, gdzie poznamy losy Bezimiennego tuż po akcji w "Korzeniach Zła" i przed wypłynięciem 'Esmeraldą' na Kontynent. W „Imperium Popiołów” gracz pojawi się w znanym sobie zenie, ogarniętym przygotowaniami do wojny, w której żadna ze stron nie będzie zwycięzcą... Będzie wiele przemieszczeń, bitewnej taktyki, ale i zadań eksploracyjnych czy detektywistycznych. Wiele spraw niewyjaśnionych wcześniej zostanie doprowadzonych do końca. Mod korzysta z zasobów wcześniejszych części 'Sagi' oraz prac i twórczości dostępnej na WOGu, wprowadza pewne autorskie elementy w wykonaniu Erwina. LINK Autor: Destiny Team Sarkeras - Artefakt Pradawnych Spoiler Wojna jest nieunikniona, więc królestwo potrzebuje magicznej rudy. Wiele ekspedycji zostało wysłanych do kopalń rudy w celach wydobycia. Jesteś jednym z najlepszych sług króla i dostajesz rozkaz, by sporządzić raport o sytuacji w kopalni. Gdy docierasz na miejsce, okazuje się, że to nie będzie twoje jedyne zadanie… LINK Autor: Golden Age Autor spolszczenia: Quasch Sekta Szaleńców Spoiler Po skończonej wojnie z orkami w Myrtanie zapanował okres odbudowy i nowego porządku. Ludzie wyrzucali stamtąd wszelkie okropności, które pozostawiła im wojna. Ale wkrótce pojawił się pierwszy buntownik, który nie tolerował nowego króla. Zandor, wyrzutek szlachty, utworzył demoniczną wspólnotę, która odrzuca starych bogów. Jej członkowie noszą szaty starego Bractwa Śniącego i wkrótce stali się nowym zagrożeniem dla królestwa. Zandor i jego zwolennicy przenieśli się do Górniczej Doliny w Khorinis. Dzięki wiedzy wykradzionej Magom Ognia wzniósł nad górską fortecą Magiczną Barierę, by uchronić się przed wojskami korony. Ale w szeregach Bractwa znalazł się szpieg króla, którym jesteś właśnie ty… LINK Autorzy: Icebox, Tyra Autorzy spolszczenia: Quasch, AhnBael, yudaeh Siostry Spoiler Siostry to mod survivalowy do G2NK zrealizowany w Rosji w 2010 roku. Głównym bohaterem jest młoda dziewczyna poszukująca swojej zaginionej siostry w nieprzyjaznym środowisku nieznanej dla niej krainy. Gra składa się z czterech rozdziałów i uznawana jest w Rosji za bardzo trudną. Bohaterka odczuwa głód i pragnienie wyrażone dodatkowymi paskami na ekranie i powodujące śmierć po pewnym czasie. Musi nauczyć się już na początku podstawowych umiejętności jak gotowanie oraz zdobyć najprostsze przedmioty i narzędzia, aby móc wykonywać każdą praktycznie czynność. Ilość noszonych w inwentarzu przedmiotów zależy od ich wagi i siły bohaterki na danym etapie gry. Wprowadzono zegar pokazujący mijający czas w grze, niezbędny do podtrzymania funkcji życiowych i wykonania pewnych zadań i czynności. Bohaterka może używać szpady zadającej magiczne obrażenia, korzystać z run, które może ulepszać, a także nauczyć się alchemii, dużo bardziej zaawansowanej niż w podstawce, bowiem można tworzyć własne mikstury o specyficznym działaniu. Modyfikacja oferuje przynajmniej kilkanaście godzin gry oraz pełne polskie udźwiękowienie LINK Autor: _ZEN_ Autorzy spolszczenia: AhnBael, Memorius, @smox, @metek58 Straż Miejska Spoiler Wcielamy się w postać Vestera — uciekiniera z kolonii karnej, który otrzymuje szansę odkupienia win służbą w straży miejskiej Khorinis. LINK Autor: Diegomir Autor spolszczenia: BRAK (mod został wydany w Polsce) Sythera Spoiler Jest to niemiecki mod total conversion do gry Gothic 2 Noc Kruka, który opowiada o losach Bezimiennego — jeszcze bardziej wykończonego niż wcześniej — gdzie znowu będzie musiał odzyskać siły i piąć się w hierarchii. Jak z grubsza rysuje się fabuła? Wybieraliśmy się właśnie na Dwór Irdorath, ale tam nie docieramy — zostajemy wyrzuceni na brzeg nowej wyspy, tytułowej Sythery, i to właśnie tam wybierzemy się na poszukiwania swoich towarzyszy. Warto pamiętać, że jest to jedynie przedsmak tego, co uświadczymy w pełnej wersji, nad którą autor nieustannie pracuje. Modyfikacja oferuje ok. 15-20 godzin gry oraz pełne polskie udźwiękowienie. LINK Autor: OldCoin Autor spolszczenia: Quasch Tajemnice Jumangi Spoiler Pośrodku myrtańskiego jeziora znajduje się wyspa „Parktos”, która służy jako więzienie dla przestępców. Lojalni słudzy króla pilnują więźniów. Dwaj przyjaciele dokonują niemożliwego — uciekają z wyspy… Plan może się nie udać, kończą się zapasy. Jakby tego było mało pojawia się ogromny szkwał. Błyska się i leje, tracą kontrolę nad łodzią i wyrzuca ich na wyspę… Jeden z przyjaciół budzi się wyczerpany. Co będzie dalej? Dowiedz się… LINK Autor: Umfi Autor spolszczenia: Quasch The Vulcano Quest Spoiler Modyfikacja przedstawia historię młodego chłopaka Lariusa, wypływa on łodzią w poszukiwaniu pomocy. Jego ojczystej wyspie zagraża wybuch wulkanu. Udaje mu się dotrzeć do innej wyspy, zamieszkanej przez najemników i magów wody. Czy uda się mu nakłonić ich do pomocy ? LINK Autor: Undeadmodder-Modteams Autor spolszczenia: Sentarion Ucieczka Spoiler „Ucieczka” to mod Total Conversion do gry Gothic 2 Noc Kruka osadzony w Górniczej Dolinie po wydarzeniach z podstawki. Gracz wciela się w postać Willa, który nie posiada zbyt wiele umiejętności, ale — czego nie można mu odmówić — jest bardzo ciekawy świata, przez co nieraz pakuje się w tarapaty. Po opuszczeniu wyspy Khorinis przez bezimiennego bohatera, znanego wszystkim z sagi GOTHIC, kapitan Garond postanowił powrócić wraz z całym dobytkiem magicznej rudy do Khorinis. Podczas pokonywania przełęczy został zatrzymany przez orków. Wtedy też Lord Hagen wydał rozkaz zasypania przejścia przez przełęcz, aby uchronić miasto przed inwazją wrogich stworów. Jednak ludzi w Górniczej Dolinie nie zabrakło. Przeciwnie — nowy układ sił i kres okupowania kopalni przez paladynów zachęcił kolejnych śmiałków do eksploatacji terenów bogatych w przeróżne surowce. Jak młody bohater poradzi sobie w pełnej niebezpieczeństw krainie? Czy ludzie wydostaną się z odciętej od świata Kolonii? I czy wojna z orkami jest jeszcze do wygrania? Przekonasz się o tym, grając w „Ucieczkę”. LINK Oficjalna strona moda Autor: TheKetrab (Bartłomiej Grochowski) Autor spolszczenia: BRAK (mod został wydany w Polsce) Uwięziony w Dolinie Spoiler Gracz wciela się w rolę Tondrora, syna myśliwego Grimbolta. Każdego roku podczas okresu polowań bohater spędza trochę czasu w swojej chatce położonej w małej, odległej dolince. Z początku wszystko wydaje się normalne, tak jak każdego roku. Lecz kiedy budzi się pewnego dnia, chcąc zakupić zaopatrzenie w mieście, bohater odkrywa, że wyjście z doliny jest zablokowane. Tondror, jak i inni mieszkańcy doliny zostają w niej uwięzieni. LINK Autor: AFX Autor spolszczenia: Ahnbael Valendor Spoiler Głównym bohaterem historii jest młody książę o imieniu Garduran, członek dworu Pargonian i wierny sługa majestatu. Ostatnio król wyznaczył mu nowe zadanie — misję dyplomatyczną w Valendorze. Władca wyspy, zawsze wierny, lojalny wobec króla Graf, nieoczekiwanie zerwał kontakt i przestał płacić podatki. Z powodu braku wiadomości od niego król wreszcie wysyła Gardurana wraz z ekspedycją do Valendoru, aby popłynęli i zbadali przyczyny nieoczekiwanej zdrady. Oczywiście, wszystko toczy się zupełnie inaczej, niż przewidywano… LINK Autor: Arthonius Autor spolszczenia: Xylona, Evgarr VarusBiker Edition Spoiler VarusBiker Edition jest rozszerzeniem do G2NK. Autorowi nie podobało się to, że wiele addonów bardzo nieelegancko konfrontowało gracza z nowymi postaciami i zadaniami. Psuło to niestety ogólny klimat oryginału. VBE uzupełnia główną rozgrywkę niemałą liczbą nowych zmian i lokacji, próbując oczywiście zachować przy tym oryginalną koncepcję G2 — to jest właśnie główny powód, dlaczego modyfikacja ta skąpi od dodawania nowych NPC-ów i zadań. Brak dubbingu czy nawet słabo dobrane głosy potrafią skutecznie zabić atmosferę. Gracz ponownie przez całą grę, od 1 do 6 rozdziału, natknie się od czasu do czasu na coś nowego. A to na nową jaskinię, a to na jakiś nowy przedmiot, nowego przeciwnika, czy też natrafi na nową dolinę bądź lokację z G1, która normalnie w G2 była niedostępna (np. Miasto Orków). Gracz może teraz wcielić się w rolę łowcy głów, kucharza, wydobywacza i wytapiacza rudy. Dostaje możliwość wzmacniania pancerzy, wystrugiwania strzał i bełtów, jazdy na cieniostworze czy też pisania zwojów. Może zupełnie na nowo rozwinąć się jako mag, jako że pojawiło się kilka nowych i przerobionych zaklęć. Przerobiono kompletnie cały balans. Nawet potwory walczą teraz w zgoła inny sposób. Poprawiono wiele drobiazgów jak chociażby Gorn stale posiadający teraz swój piękny topór z G1 itd. LINK Autor: VarusBiker Autorzy spolszczenia: Quasch, Wojciech Feliks Velaya - Historia Wojowniczki Spoiler Jest to mod, w którym akcja rozgrywa się po wypłynięciu Bezimiennego na Dwór Irdorath, a graczowi przychodzi wcielić się w Velayę — niewolnicę Gomeza jeszcze z pierwszej części gry. Po upadku Bariery kobieta uciekła z Górniczej Doliny i podobnie jak wielu towarzyszy niedoli zatrzymała się na farmie Onara, gdzie pracowała jako służąca. Gdy pewnego dnia zostaje pobita przez najemnika Dara, stwierdza, że pora coś zmienić i rozpoczyna trening wojowniczki. Tak zaczyna się jej przygoda, która może potrwać nawet do 40 godzin. Cała zabawa rozgrywa się w nieco zmodyfikowanym Khorinis, dostęp do Jarkendaru i Górniczej Doliny jest zablokowany. LINK Autorzy: Schreiberling oraz Sektenspinner Autorzy spolszczenia: Velaya Team Wioska Miranda Spoiler Wioska Miranda to modyfikacja zarówno do Gothic I, jak i Gothic II NK. Bractwo Spolszczenia postanowiło przetłumaczyć wersję do „dwójki”, uznając ją za stabilniejszą, jako że powstała na nowszej wersji silnika gry. Modyfikacja oparta na fabule i postaciach popularnego opowiadania „Aluka Miranda”, w którym gracz odgrywa rolę młodego i marzycielskiego praktykanta Bernda. Po roku praktyki i doświadczeń wraca on do Wioski Miranda. Dość szybko orientuje się, że życie na wsi płynie w inny sposób, niż miało to miejsce wcześniej. Teraz musi przyzwyczaić się do nowego życia, rozwiązując przy tym mroczną tajemnicę nieznanej mitologii. Gra łączy w sobie elementy przygodówki z elementami zręcznościowymi. Pełna jest zagadek do rozwikłania. Wszelkie elementy rozwoju bohatera zostały usunięte. Mod zawiera elementy nowoczesnego świata i nie ma nic wspólnego z historią Gothic. Modyfikacja oferuje kilka godzin gry oraz pełne polskie udźwiękowienie LINK Autorzy: Miranda Team Autorzy spolszczenia: @metek58, @smox, Quasch Wojna z Orkami Spoiler Akcja modyfikacji rozgrywa się równolegle do Gothic 3 — w czasach, kiedy to orkowie właśnie okupują kontynent. Ostatnim miejscem, na którym panowała jeszcze paladyńska sprawiedliwość, było Austri — najbardziej wysunięta na zachód wyspa Wschodniego Archipelagu. Orkowie również i ją chcieli zagarnąć dla siebie, dlatego wysłali tam swój pokaźny oddział wojskowy. Głównym celem orków było miasto handlowe Austri, które — jak już zostało wspomniane — leżało na wyspie o tej samej nazwie. Bohater tej opowieści pochodzi z Khorinis. LINK Autor: Gorilla Bytes Autor spolszczenia: Quasch Zagadka Orków Prolog Spoiler Akcja modyfikacji dzieje się kilka tygodni przed wydostaniem Bezimiennego z ruin Świątyni Śniącego. Do Khorinis przybyła ekspedycja paladynów, której towarzyszyła straż królewska na czele z ich dowódcą — Karaliusem. Pewnego dnia przychodzi do niego pewien starzec, który opowiada mu o pewnej twierdzy skrytej między górami, o której zapomniał cały świat. Zafascynowany tą opowieścią rozkazuje odnaleźć ową twierdzę. Do tego zadania wyznacza kilkuosobowe ekspedycje. W jednej z nich znajduje się nasz nowy bohater — Ronin. To właśnie jemu będzie dane zwiedzić ową dolinę, do której dostaje się przypadkiem. Eksplorując jedną z jaskiń, natrafiają na szyb górniczy, którym dostają się do zapomnianej doliny. Co ich tam spotkało? Jak się potoczą losy ekspedycji? O tym dowiecie się, grając w modyfikację. LINK Autorzy: DarkModders Team Autor spolszczenia: BRAK (mod został wydany w Polsce) Złote Wrota Spoiler Modyfikacja opowiada o dalszych losach bezimiennego bohatera, który po przywróceniu ładu w Myrtanie postanawia powrócić na wyspę Khorinis. Tam dowiaduje się, iż do Jarkendaru została wysłana ekspedycja paladynów, której celem jest rozprawienie się z piratami oraz z tajemniczą i nasilającą się plagą Beliara. LINK Autorzy: Złote Wrota Team Autor spolszczenia: BRAK (mod został wydany w Polsce) Z Życia Farmera Spoiler Wraz z rodzicami żyjecie samotnie na małej wyspie. Dobiegają do ciebie pogłoski o gospodarstwie położonym na sąsiedniej wyspie i postanawiasz opuścić rodzinny dom, aby zaznać przygód. LINK Autor: Orcjäger Autorzy spolszczenia: Quasch, Ahnbael, Xylona, Astremidre Z Życia Złodzieja Spoiler Aby wstąpić do „Stowarzyszenia”, które jest największą organizacją przestępczą królestwa, nasz bohater będzie musiał okazać się go godnym. Po długim czasie oczekiwania otrzymuje w końcu do tego możliwość i wybiera się w drogę statkiem. Jego zadanie: kradzież szlachetnego kamienia. O niczym więcej nie wie. Kiedy wszystko się zacznie? O tym również nie ma bladego pojęcia — aż do momentu, gdy zostaje wywleczony ze swojej koi na pokład i wyrzucony za burtę. Nasz bohater ląduje w wodzie. Nie ma ze sobą nic prócz bielizny i jakiegoś listu. Jednakże w oddali zauważa ląd. Po upływie wieków — tak mu się przynajmniej wydawało — dociera do niego. Wyczerpany wdrapuje się na drewniane bale starego pomostu. „Nie bez powodu to stowarzyszenie cieszy się złą sławą” — myśl ta nieustannie przelatuje naszemu bohaterowi przez głowę. Jego cel jest jasny. „Muszę znaleźć kamień szlachetny!” — myślał jedynie o tym. Ale gdzie w ogóle jest i jak ma zdobyć szlachetny kamień ? LINK Autor: Team K Autor spolszczenia: White & Red Group CP1.75 + QP 4.U2 + CM3.1 + K.2.0 + G3EEUP1.04.11 + PGL 1.3B + LTM 0.26 Spoiler Połączenie wielu dodatków do Gothic 3, dzięki którym gra w znacznym stopniu została rozszerzona i wzbogacona o nowe postacie, zadania, bronie, modele NPC / Potworów itd. LINK Autor: (brak informacji) Autor spolszczenia: (brak informacji) Content Mod 1.1 Spoiler Modyfikacja do Gothic 3: Zmierzch Bogów, mająca na celu upodobnić dodatek do pierwszych części serii. Przede wszystkim zmienia tekstury, dodaje nowe pancerze oraz przedmioty, rozszerza nazwy NPCów i rozbudowuje inwentarz kupców. Zmienia także bardzo dużo innych drobiazgów jak np. dodaje hełmy i turbany różnym NPC. LINK Autor: Quasch, Nefario, Squerol, Blizna, Mordrak Autor spolszczenia: BRAK (mod został wydany w Polsce) 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted May 17, 2017 Report Share Posted May 17, 2017 Świetny temat @Agrael. Grałem w wiele gier, wiele z nich było fajnych. Do niektórych wracam po jakimś czasie. Jednak tylko seria Stalker i Gothic mają to coś, czego nie mają inne gry. To oczywiście moje zdanie. Jeżeli chodzi o mody do Gothica, to chciałbym jeszcze polecić moda [G½] Gothic DirectX 11 #2 - http://themodders.org/index.php?topic=25128.0 Pozwala grać w Gothica z DirectX 11 znacznie poprawiając grafikę. Kilka screenów z moda L'Hiver 1.0 z tym modem - 1 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaklerR Posted May 17, 2017 Report Share Posted May 17, 2017 Świetna robota, tylko "Siostry" bym stąd wywalił, mod brzydki, nudny i miałki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted March 14, 2019 Author Report Share Posted March 14, 2019 Ostatnio naszła mnie ochota na jakiegoś porządnego moda do G1 i znalazłem Reloaded Mod. Wprowadza on jedynie ulepszoną grafikę, ale mi w zupełności to wystarczyło, bo wygląda rewelacyjnie. Fabuła nie uległa żadnym zmianom, a ponadto kończy się ona wraz z I rozdziałem Oto jak się mod prezentuje: Spoiler Przy okazji dodałem do pierwszego postu parę modyfikacji do GIII i jego upośledzonego dodatku. Modów do tej części gry jest niewiele, ale dobre i to. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
metek58 Posted March 15, 2019 Report Share Posted March 15, 2019 W dniu 17.05.2017 o 19:52, MaklerR napisał: Świetna robota, tylko "Siostry" bym stąd wywalił, mod brzydki, nudny i miałki Nie tak pochopnie, bo nawet potwora może mieć swego amatora. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted September 23, 2019 Report Share Posted September 23, 2019 Tu trochę fanów Gothica jest to wrzucam info o nowym modzie, który został właśnie spolszczony, zarówno teksty jak i nagrane dialogi. Mod jest do Gothica 2 i nazywa się Cienie Przeszłości. Dokładne informacje i pobieranie ze strony: https://www.bractwospolszczenia.pl/showthread.php?tid=793&fbclid=IwAR2JjUvWc6Cn-4uNgyHnh9diZjFHTgcFES00Vef1m85hb_AzoVCXKu7vLww 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted October 12, 2020 Author Report Share Posted October 12, 2020 Wstawka została poprawiona. Do listy modów doszło sporo tytułów, a więc jest w czym przebierać. Wszystkie linki prowadzą na forum poświęcone grze Gothic. Skontaktowałem się również z ich administracją ( pozdrawiam Quasch ) i otrzymałem zgodę na kopię opisów tychże modów. Dopisałem również ( o ile była zawarta informacja ) autorów spolszczeń oraz ich modyfikacji. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted January 4, 2021 Report Share Posted January 4, 2021 Chciałbym zwrócić też uwagę fanów Gothica na mod - VarusBikerEdition 1.4b PL. Mod ten bardzo pozytywnie mnie zaskoczył i spokojnie mogę go polecić. Tu opis i pobieranie - https://www.gry-online.pl/S030.asp?ID=64647 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted January 4, 2021 Author Report Share Posted January 4, 2021 Tak się jakoś złożyło, że też ogrywam VarusBikerEdition. Szukałem czegoś przyjemnego, aby odświeżyć sobie podstawkę G2NK i padło na tego moda - nie zawiódł mnie. Jest parę dodatkowych zadań, umiejętności, a nawet kilka nowych miejsc na znanych lokacjach. Największą zmianę przeszła sama Górnicza Dolina, bo przywrócono teren za palisadą, Świątynię Śniącego itp. Aktualnie jestem po Jarkendarze i wybieram się do GD. Moda pobrałem ze Spine ( ciekawy program ) i dostępne są tam osiągnięcia. Do naszego zbioru modów dodałem Nostalic Edition, Powrót Xeresa i oczywiście VarusBiker. Poprawiłem też link do moda na platformie G1 - Świat Skazańców ( pojawił się dubbing ). Powrót Xeresa jest bardzo ciekawą produkcją. Zapewnia 200 godzin rozgrywki, ale jest pewien haczyk - przetłumaczono go za pomocą translatora. Oczywiście i tak nie ma podlotu do Odyseji, jeżeli chodzi o długość. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darrien Posted February 5, 2021 Report Share Posted February 5, 2021 No proszę... nie wiedziałem, że tu są fani Gothic-a.... Niebawem pewnie dorzucisz Agraelu Kroniki Myrtany,, bo chyba już niebawem mają wyjść. A właśnie... co sądzicie o Kronikach oraz Dziejach? Na które czekacie bardziej i dlaczego? Do niedawna czekałem na obie produkcje, ale teraz czekam na Kroniki, bo jakoś nie jestem w stanie kupić tych przeprosin od DK.... Wiem, że zmarło im dwóch aktorów, ale, żeby zasłaniać się brakiem znajomości zagrożenia ze strony Covid-19, jakoś mnie nie przekonało.... No, ale na pewno w oba mody zagram.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted February 5, 2021 Author Report Share Posted February 5, 2021 @Darrien Jeżeli się pojawią to obowiązkowo. Hm.. A Kroniki Myrtany i Dzieje Khorinis to nie jest czasami ten sam projekt ? Nie jestem do końca pewien, ale wydaje mi się, że po pewnym czasie zmieniono nazwę z Dziejów na Kroniki. A czy czekam na tego moda ? W sumie to Tak, bo wygląda naprawdę, ale to naprawdę zacnie. Najprawdopodobniej będzie to jedna z najlepszych modyfikacji do G2NK. To jest bardzo ambitny projekt, a więc przesuwanie daty premiery mnie nie dziwi. Według mnie najlepszym wyjściem jest niebawienie się w ogłaszanie konkretnej daty wydania, bo tym sposobem mogą jedynie zawieść fanów. A słyszałeś może o Odyseji ? Największy mod, jaki kiedykolwiek powstał do Gothica. Mamy nawet z nim odrębny temat na forum. Aktualnie trwają jego testy. @smox i @metek58 są zaangażowani w jego tłumaczenie. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darrien Posted February 5, 2021 Report Share Posted February 5, 2021 Godzinę temu, Agrael napisał: @Darrien Jeżeli się pojawią to obowiązkowo. Hm.. A Kroniki Myrtany i Dzieje Khorinis to nie jest czasami ten sam projekt ? Nie jestem do końca pewien, ale wydaje mi się, że po pewnym czasie zmieniono nazwę z Dziejów na Kroniki. A czy czekam na tego moda ? W sumie to Tak, bo wygląda naprawdę, ale to naprawdę zacnie. Najprawdopodobniej będzie to jedna z najlepszych modyfikacji do G2NK. To jest bardzo ambitny projekt, a więc przesuwanie daty premiery mnie nie dziwi. Według mnie najlepszym wyjściem jest niebawienie się w ogłaszanie konkretnej daty wydania, bo tym sposobem mogą jedynie zawieść fanów. A słyszałeś może o Odyseji ? Największy mod, jaki kiedykolwiek powstał do Gothica. Mamy nawet z nim odrębny temat na forum. Aktualnie trwają jego testy. @smox i @metek58 są zaangażowani w jego tłumaczenie. Ekipa Dziejów Khorinis miała wewnętrzną kosę.... przez co zniknęło sporo filmów, a przynajmniej mam takie wrażenie, że zniknęło. Wówczas powstała ekipa odpowiedzialna za Kroniki Myrtany. Wiesz.... mi tam na dacie premiery DK nie zależy, ale samo to tłumaczenie w stylu "No, bo ten Covid wszystko popsuł, a my nie wiedzieliśmy, że on taki niszczący jest! I musieliśmy zająć się prywatnym życiem!", ale wideo wysłuchałem, tylko dlatego, że lubię Arkadikussa, bo chodziłem do tego samego liceum co on. O Odysei słyszałem, ale jeszcze nie grałem, nawet Returninga 2.0 nie jestem w stanie skończyć, ale myślę, że kiedyś zagram jak tego drugiego giganta ogram. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted February 6, 2021 Author Report Share Posted February 6, 2021 Musieli coś na szybko wymyślić, ale widać, że się mocno zaangażowali w dubbing moda. Aczkolwiek nie będzie to jakiś wielki kolos - około 40 godzin gry. Przejście Returninga zajmuje na oko 150-200h, a Odyseji .. pewnie z 300 albo i więcej. Wracając do Returna - grałem, ale nie ukończyłem. Jakoś mnie nie '' porwał " 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted March 28, 2021 Author Report Share Posted March 28, 2021 Drobna aktualizacja wstawki. Jakiś czas temu pojawiła się nowa wersja modyfikacji Dolina Zombie pt. Ewolucja. Dodane zostały dwa mody do Gothica II: Na Uchodźstwie oraz Na Tropie Bestii. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted June 5, 2021 Author Report Share Posted June 5, 2021 Dość późno o tym informuję, ale pojawiła się nowa wersja popularnego L’Hiver ( DE 2.0 ) - tym razem autorstwa naszych zachodnich kolegów. Oczywiście dorzuciłem ją do naszego skromnego zbioru, a przy okazji połasiłem się o dodanie aż pięciu produkcji, również do G2NK. Przeznaczenie Przeznaczenie: Epilog Przebudzenie Korzenie Zła Imperium Popiołów Co w jest nich takiego niezwykłego ? Ano.. Za ich stworzenie odpowiadają nasi rodacy ( Destiny Team ). Przeznaczenie jest tak naprawdę rozwinięciem słynnego Global Mod. Destiny Team po prostu wpakowało w niego mnóstwo nowych rzeczy. Kiedyś w niego grałem i o dziwo nawet ukończyłem, ale moim zdaniem jest to kolos na glinianych nogach. Jeżeli zaciekawił was ten mod, to polecam kanał na YT pewnego weterana wśród fanów Gothica o nicku Simon. Gość zna się na rzeczy i nagrał recenzję ( jest dość obszerna ) Przeznaczenia: KLIK. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted September 21, 2021 Author Report Share Posted September 21, 2021 Niewielka aktualizacja naszej listy modów do Gothica. Definitive Edition PL Dolina Zombie: Ewolucja ( + update z 19.09.2021 ) Definitive Edition w pewnym stopniu poszerza podstawkę, ale chyba najbardziej cieszy najnowszy update do Doliny Zombie: Spoiler Urozmaicono znacznie fabułę - Wiele poprawek - Rozgrywka wydłużyła się o około 5 godzin - Masę nowego kontentu - Możliwość gry magiem, wojownikiem lub łowcą - Wprowadzono stary system levelowania i zdobywania umiejętności - Dodano Alchemię, naukę wiecznego sprintu - Wolne celowanie - Nowe zombie - Nowe przedmioty ( broń, pancerz, hełmy itd ) - Nowe dźwięki - Dostępna walka z tarczą - Nowe zadania, postaci, zdarzenia fabularne - Wprowadzono wątek z orkami - Zmiany w świecie - 2 nowe światy - Nowa walka z bossem - Dodatkowe easter eggi - Ulepszono ogólny balans rozgrywki - I wiele więcej PATCH EWOLUCJA NIE JEST W PEŁNI ZDUBBINGOWANY! 09.09.2021 DUŻA AKTUALIZACJA MODA -Poprawki błędów z podstawowej wersji Ewolucji -Nowe wątki, zadania, dialogi, postacie -Nowe umiejętności: Hiena Cmentarna, wabienie przeciwnika, redukcja stresu, orkowa broń, strzelanie z dmuchawek. -Możliwość szybszego zdobycia 2 poziomu walki bronią dwuręczną -Nowe dźwięki -Nowy świat -Nowe rodzaje zombie -Nowi przeciwnicy -Zmiany w świecie, więcej roślinności, zniszczeń itd -Poprawki w balansie -Zwiększony poziom trudności -Ciosy krytyczne jako osobny mechanizm -I wiele więcej 19.09.2021 UPDATE - Przede wszystkim naprawiono błąd z zanikaniem świata. Ponadto trwają prace nad: Dirty Swamp 2.0 PL (zapowiedź) Edycja Rozszerzona 2.0 FULL PL (zapowiedź) Czas Zapłaty 2.0 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted September 26, 2021 Report Share Posted September 26, 2021 Jakbym chciał przejść pierwszego Gothica i dopakować go możliwie największym modem to co najlepiej wybrać? Mroczne Tajemnice, wydaje mi się "naj" jeśli chodzi o ilość zawartości, questy itd ale ludzie też tam widzę, że narzekali, że ilość nie idzie w parze z jakością No ale gusta są różne. Czy może Ludzie z Górniczej Doliny. A może Świat Skazańców? Tak chyba najbardziej mnie kuszą Mroczne Tajemnice ale może ci "Ludzie..." jednak lepsi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted September 26, 2021 Author Report Share Posted September 26, 2021 @tom3kb Jest jeszcze Edycja Rozszerzona. Świat Skazańców ogrywałem 3 razy i za każdym razem dołączałem do innego obozu. Niepodważalną zaletą jest możliwość zostania Guru lub Magnatem, ale najwięcej nowych zadań oferują Mroczne Tajemnice i Edycja Rozszerzona. Ludzie z Górniczej Doliny też miło wspominam. Ogólnie, to polecam korzystać z programu Spine. Zawiera praktycznie wszystkie modyfikacje do G1/G2NK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted September 26, 2021 Report Share Posted September 26, 2021 @Agrael a jak w Gothic 2 Noc Kruka w ogóle nie grałem to chyba od razu brać do niego tą sagę Destiny. Bo niby pierwsza część Przeznaczenie to rozbudowany o dodatki G2NK, a kolejne części to już dalsza historia. To, że tak powiem podstawkę też bym już zaliczył. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted September 27, 2021 Author Report Share Posted September 27, 2021 @tom3kb Jeżeli nie ogrywałeś nigdy wcześniej G2NK, to odradzam Przeznaczenie. Jest to ogromny mod, ale przede wszystkim trudny. Nie sposób go ukończyć bez korzystania z porad graczy na forach, które są poświęcone Gothicowi. Dodatkowo zmianom uległ system przyznawanego doświadczenia. Wystarczy, że źle rozdasz cenne punkty nauki na początku gry i będziesz miał problem z jej ukończeniem. Na początek poleciłbym Ci L'Hiver. @smox ogrywał tego moda i był zadowolony. Ja zresztą też. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted September 27, 2021 Report Share Posted September 27, 2021 @AgraelZ gothic 2 nie ma takiego problemu bo jest kupa modów takich krótszych 10-40 i więcej godzin no i Odyseja To czystego nawet nie muszę na razie zaczynać. L'Hiver odpada bo muszą chodzić na bardzo cienkiej karcie graficznej. Ogólnie temat już ogarnąłem teraz tylko wybierać i grać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted November 1, 2021 Author Report Share Posted November 1, 2021 Wiadomość z ostatniej chwili ! Pojawiła się nowa wersja (1.5) Othello Mod, czyli produkcji, która w znacznym stopniu rozbudowuje znaną nam Górniczą Dolinę z G1. Myślę, że mod zasługuje na własną wstawkę na naszym forum. Omówienie moda przez Kajmę - KLIK. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted November 1, 2021 Report Share Posted November 1, 2021 6 minut temu, Agrael napisał: Pojawiła się nowa wersja (1.5) Othello Mod @Agrael, masz może namiary na tę wersję 1.5? Gram teraz w v. 1.3 i jestem zachwycony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted November 15, 2021 Report Share Posted November 15, 2021 Gram sobie teraz w najnowszą wersję moda [G1] Dolina Zombie v2.2 EWOLUCJA i jestem mega zadowolony. To naprawdę świetny mod w którym Górniczą Dolinę opanowały zombie. Zobaczcie co nalazłem w jednej ze skrzyń - 1 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacjent1972 Posted November 15, 2021 Report Share Posted November 15, 2021 3 godziny temu, smox napisał: Gram sobie teraz w najnowszą wersję moda [G1] Dolina Zombie v2.2 EWOLUCJA i jestem mega zadowolony. To naprawdę świetny mod w którym Górniczą Dolinę opanowały zombie. Zobaczcie co nalazłem w jednej ze skrzyń - Covid 19 . Czy mod powstał za czasów PIS-u i Niedzielskiego ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.