Skocz do zawartości

Gothic: Modyfikacje


Rekomendowane odpowiedzi


1BrBdK.png


Temat poświęcony jest modyfikacjom do serii Gothic.

Każdy gracz, który zetknął się z tą wspaniałą serią wie, że powstały do niej liczne mody, a jako że człowiek nie żyje tylko S.T.A.L.K.E.R.-em, to postanowiłem stworzyć ich listę także na naszym forum. Chciałbym, aby były one dostępne dla każdego - nie tylko na forach, które zrzeszają fanów owej serii.

Uwaga!

W tym temacie podawane będą podstawowe informacje i odsyłacze do zewnętrznych źródeł, gdzie można pobrać danego moda i dowiedzieć się o nim więcej.

Na początek pewna ciekawostka :)

Znani nam wszystkim Tłumacze z naszego forum (@metek58 oraz @smox) udzielili wywiadu polskiej społeczności Gothica, który odnajdziecie tutaj. Nie jest żadną tajemnicą, że brali oni udział przy pracach nad spolszczeniem wielu modów.
 



G1_stalkerteam.jpg


Ciemności Gordotha  g_flag_pl.png

Spoiler

gothic_ciemnosci_gordotha-logo.png

W Starym Obozie zaczynają dziać się rzeczy niepojęte i przerażające. W niewyjaśnionych okolicznościach i w brutalny sposób giną mieszkańcy obozu - głównie kopacze. Morderca pozostaje dla strażników nieuchwytny. W tym samym czasie niespodziewanie znika jeden z najpotężniejszych magnatów - Oldrik. Po zamku chodzą pogłoski, że ów Oldrik parał się czarną magią. Sprawa odnalezienia magnata zostaje przydzielona Antonowi - niegdyś najlepszemu z tropicieli w Khorinis. Gęsty mrok spowił obszar Górniczej Doliny. Czyżby kolonie nawiedziły złe moce?


gCiyrRK.png tVe1HZj.png OEddW0m.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: Drikus
Data premiery: 17 lipca 2018
 

Czas zapłaty  g_flag_pl.png

Spoiler


q56HhdG.jpg

Po morzach Myrtany pływała liczna, odważna, silna oraz przede wszystkim dumna załoga piratów. Po zniszczeniu przez orków ludzkiej floty piraci byli na tyle silni i odważni, że zaczęli napadać na orkowe galery. Jednak nawet tak potężną grupę, jaką byli piraci, potrafił zniszczyć jeden dzień, jedna noc, jedna chwila. Chwila straszliwej burzy, która zmiotła na swojej drodze wszystko. Jednak czwórka śmiałków przetrwała szalejący żywioł i dotarła do kolonii karnej w Khorinis, gdzie przyszło im walczyć o przetrwanie. Walczyć nie ze zwierzętami, morzem czy nawet orkami, ale z czymś o wiele gorszym. Z ludźmi.

Modyfikacja oferuje nową historię i szereg zadań z nią związanych, walkę dwoma mieczami, złożone i nowatorskie systemy zdarzeń (np. polowania, ataki na obóz) oraz nowe modele i tekstury, czy nawet profesjonalny soundtrack skomponowany wyłącznie na potrzeby modyfikacji.


jvlihFa.png adVYKmp.png bnrJo93.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: TheModders
Data premiery: 11 listopada 2013
 

Definitive Edition  g_flag_de.png

Spoiler


gothic_definitive_ed.png

"Definitive Edition" to niemiecka modyfikacja do Gothic 1 od autora "Świata skazańców", która w swoim założeniu ma w niewielkim stopniu rozszerzyć oryginał.


J3KMx51.png Nfbaq6Y.png QECfsSm.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: Issues
Data premiery: 28 maja 2020 (v1.0)
Autor spolszczenia: Quasch
 

Diccuric  g_flag_de.png

Spoiler

gothic_diccuric-logo.png

Jedna z największych modyfikacji do gry Gothic, wprowadzająca nowy świat i zawierająca nową fabułę opowiadającą o losach bohatera o imieniu Ardaric.


5kbcnaP.png Kq3k7eo.png td8MgVU.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Ragnarok Entertainment
Data premiery: 29 lutego 2004
Autor spolszczenia: brak informacji
 

Die Bedrohung (Zagrożenie)  g_flag_de.png

Spoiler

gothic_die_bedrohung-logo.png

Pierwsza modyfikacja do gry Gothic (tworzono ją ponad dwa lata) autorstwa niemieckiej grupy modderskiej Advanced Mod Team.
Protagonistą moda jest młody skazaniec o imieniu Paranor. Główny wątek historii jest zupełnie inny, a tytułowym zagrożeniem nie jest tym razem Śniący.


ELZ4trS.png HHACKOi.png RH9w1js.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Advanced Mod Team
Data premiery: 2002
Autorzy spolszczenia: SoulFire
 

Dolina Zombie  g_flag_pl.png

Spoiler

gothic_dolina_zombie.png

Modyfikacja opowiada historię Bragusa, nowego skazańca wtrąconego do kolonii za zabicie człowieka, który odebrał mu wszystkich bliskich. Zrzucony do jeziora na placu wymian nie zastaje jednak żadnej żywej duszy, wokół panuje nieprzenikniony mrok a droga, którą obejmie na zawsze odmieni losy Kolonii Karnej. Bragusowi będzie dane zmierzyć się z własnymi lękami przeciwko hordom nieumarłym, którzy zagnieździli się w Górniczej Dolinie, potocznie nazywanej teraz Doliną Zombie...


08c5a8cf-ae75-49ba-8c60-f3e19385b1d2 3Lj2kkO.png yggN7jm.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Ortega Team
Data premiery: październik 2015
 

Edycja rozszerzona (Banda Quentina)  g_flag_pl.png

Spoiler


gothic_edycja_rozszerzona.png

Jest to obszerny dodatek uzupełniający do gry Gothic. Projekt skupia się przede wszystkim na tym, czego nie dokończyli twórcy gry oraz na wprowadzeniu nowych elementów. Gracz ma teraz możliwość większej interakcji ze światem — może warzyć mikstury, kopać rudę czy pracować dla mieszkańców Kolonii. Ponadto rozbudowane zostały wątki fabularne z podstawowej wersji gry. Jako Bezimienny będziemy mieli możliwość stawić opór tyranom takim jak Gomez czy Ryżowy Książę. Znudzeni klasycznym podziałem na trzy gildie poczują nieco świeżości w Obozie Bandytów. Bandyci to grupa osób, która postanowiła zignorować plany magów, polecenia Magnatów i odrzuciła wiarę w Śniącego. Ci ludzie to wyrzutki z różnych obozów, dla których liczy się przetrwanie, a nie ideały...

Najnowsza wersja modyfikacji nosi nazwę Banda Quentina.


deszcz.jpg GothicMod_2018-10-04_22-04-33-353.jpg wrak.jpg


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: gothic123 (Outlander)
Data premiery: 2012
 

Edycja rozszerzona +  g_flag_pl.png

Spoiler

gothic_er_plus-logo.png

ER Plus to w zasadzie rozszerzenie rozszerzenia, czyli dodatku autorstwa Outlandera, którego celem było wzbogacenie Kolonii Karnej o nowe elementy, pasujące do jej atmosfery i często obecne w pierwotnych planach twórców gry. Mod wprowadza realizację wcześniej przygotowanych scenariuszy z pierwotnego ER oraz zupełnie nowe pomysły.


3f21484a-8916-4e0e-aa6d-7aab6ee322a0 aa2c1ca0-d337-4137-94bf-99a46c227fcc f7fb278e-7be2-49e0-b470-f6dedd8b80a8


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Outlander (autor podstawowej wersji modyfikacji), Reflide (skrypty, modele, tekstury, animacja), Vincent93 (scenariusze)
Data premiery: 7 lutego 2023 (v1.0.4)
 

Kopalnia  g_flag_de.png

Spoiler


gothic_kopalnia.png

Gracz w modyfikacji „Kopalnia” steruje losami Cienia imieniem Torak. Wydarzenia przedstawione w modzie mają miejsce w chwili walenia się Starej Kopalni. Sytuacja wydaje się beznadziejna. Wiele przebywających tam osób zginęło, a w dodatku prawie nikt nie wierzy w to, że uda się opuścić tę kopalnię.

Zadaniem gracza jest znalezienie drogi ucieczki z Kopalni wraz z grupą osób, które przeżyły.


G4bPYsS.png h87m1x9.png RZPAXUU.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: Lubo
Data premiery: 19 stycznia 2009
Autorzy spolszczenia: @smox,@metek58, AhnBeal
 

Ludzie z Górniczej Doliny  g_flag_ru.png

Spoiler


gothic_ludzie_z_gd.png

Modyfikacja przedstawia wydarzenia w oparciu o historię podstawowej wersji gry. Głównym celem moda jest dodanie nowych postaci i wątków fabularnych. Ponadto wiele postaci niewykorzystanych w oryginale w tej modyfikacji nabiera na znaczeniu, dzięki nowym zadaniom i dialogom. Polska wersja modyfikacji stworzona przez użytkownika o nicku Cerberboss stanowi miks "Ludzi z Górniczej Doliny" oraz "Golden Moda" wraz z dodaną autorską zawartością.


HxXNi7Y.png pBEIwjj.png OgLi5f2.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Snowball Gothic Community (Народ Миненталя), CERBERBOSS (połączenie z Golden Modem i autorskie dodatki)
Data premiery: 7 marca 2007
Autorzy spolszczenia: Bractwo Gothica
 

Mroczne tajemnice  g_flag_pl.png

Spoiler


gothic_mroczne_tajemnice.png

Projekt nie wprowadza zupełnie nowej kampanii, ale zamiast tego jego zadaniem jest wzbogacenie oryginalnej fabuły przygotowanej przez studio Piranha Bytes o dodatkowe misje i wątki. Gracze wcielają się w Bezimiennego, a fabuła nowych elementów obraca się wokół Pradawnych, czyli potężnych istot służących Innosowi. Autorzy opracowali nowe lokacje i przygody, pięć dodatkowych frakcji i kilkadziesiąt postaci. Ponadto umożliwiono wcielenie się w Magnata oraz wzięcie udziału w walkach na arenach.


LERzfL4.jpeg 6hvOC28.jpeg 4S5u9KQ.jpeg


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: The PoziomkaZ
Data premiery: 2007
 

Orcades  g_flag_de.png

Spoiler


gothic_orcades.png

"Orcades" opowiada o losach bohatera, który wraz ze swoimi przyjaciółmi wraca do obozu na wyspie. Tuż przy brzegu ich statek zderza się ze skałą. Ostatkami sił bohater dopływa na plażę. Zdaje on sobie sprawę, że wyspa nie jest już bezludna, a obóz wymaga gruntownego remontu. Jego zadaniem jest zwiedzenie wyspy i poznanie jej nowych, szalonych mieszkańców.

Modyfikacja oferuje innowacyjne zadania, mnóstwo nowych funkcji i szczegółowo wykonane światy. Każdy z trzech rozdziałów ma inną atmosferę i rozgrywkę. Od klasycznych walk z potworami, po zagadki, które przyjdzie nam rozwiązać.


FhAWvU6.png rDgtWkC.png rDkV31r.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: Davied
Data premiery: 23 czerwca 2009
Autorzy spolszczenia: White & Red Group
 

Świat skazańców   g_flag_de.png

Spoiler


gothic_swiat_skazancow.png

„Gothic — Świat Skazańców” jest modem rozszerzającym oryginał. Dodaje on do gry nowe historie, mnóstwo nowych frakcji czy też urozmaica obozy w grze, jednak użyte są jedynie istniejące już materiały, które ta gra oferuje.
Każdy, kto grał w oryginał, odkrył jedno czy więcej miejsc, w których pomyślał sobie pewnie „Dlaczego nic tu nie zostało zrobione?”.
Istnieje naprawdę cała masa takich miejsc, przy których można spokojnie zadać tego typu pytanie. Każdy gracz na pewno choć raz sobie je zadał.


3CwYbuf.png 4D8j51l.png KDd3gGu.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: Issues
Data premiery: 6 października 2011
Autor spolszczenia: Quasch
 

Świat skazańców Hardcore  g_flag_de.png

Spoiler

gothic_swiat_skazancow_hardcore-logo.png

Mod ten wykorzystuje albo dostępne już materiały, które wprawdzie były obecne w plikach gry, ale nie znalazły w niej zastosowania, albo dodaje specjalnie wykreowane historie, które nie odbiegają w wielkim stopniu od stylu znanego nam z oryginału. Wiele postaci, które albo miały do powiedzenia tylko jedno zdanie, albo nie miały w ogóle żadnego znaczenia, zostało powiązanych z różnymi zadaniami. Teraz oferują one graczowi dodatkowe misje, które będzie mógł wypełnić poza głównym wątkiem.


wzfYOVi.png w6bpJJT.png hKYtG0M.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Issues (oryginalny mod), Buddygoth (wersja Hardcore)
Data premiery: 1 kwietnia 2023
Autorzy spolszczenia: Quasch (tłumaczenie i korekta), Franisz (skrypty)
 

The Long Voyage Home  g_flag_ru.png

Spoiler

gothic_tlvh-logo.png

Modyfikacja przedstawia wizję wydarzeń, w której do Górniczej Doliny zamiast Bezimiennego trafia nieznana z imienia więźniarka. Rozpatrywany jest świat skazańców z punktu widzenia kobiety, która tak samo jak bezimienny bohater musi stawić czoło wszystkim trudnościom, a na koniec pokonać Śniącego.


BIOLxj0.png G7mq3G2.png fP8LRzg.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: alex_draven, MaGoth
Data premiery: 31 grudnia 2010
Autorzy spolszczenia: Ward Mistrz (tłumacz), Luk (tłumacz), Naruto16321 (tłumacz), SilvestroX (grafik), Taliasan (pomoc techniczna)
 

Twierdza Arbuza  g_flag_pl.png

Spoiler


gothic_twierdza_arbuza.png

Gracz wciela się w paladyna, który wraz z towarzyszami musi zniszczyć groźną sektę fanatycznych wyznawców wielkiego Arbuza. Cała akcja toczy się w Kamiennej Fortecy oraz w bezpośrednim jej sąsiedztwie. Oczywiście wszystko nie jest takie proste, jakby się wydawało, ponieważ na drodze staje nam jeszcze więcej zadań.


oVMqnTH.png WxloLqQ.png yPQp2Y8.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: Towarzysz Borys
Data premiery: październik 2006
 

Wyspa  g_flag_de.png

Spoiler


gothic_wyspa.png

Projekt "Wyspa", inaczej zwany jako PTP, Test Mod lub Diccuric Techdemo, pierwotnie miał na celu sprawdzić wymagania techniczne i systemowe. W końcu jednak napisano kilka zadań i fabułę, a mod został wydany w języku angielskim, niemieckim, rosyjskim, a także polskim.


NrcmrvG.png tlnoDe3.png ogCuB9M.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: TAGMT (Ragnarok Entertainment)
Data premiery: 2002
Autorzy spolszczenia: Nefario (tłumacz), gothicman (testy, trailer), Gorn12345 (testy), Opos (testy)
 

Zemsta króla  g_flag_de.png

Spoiler


gothic_zemsta_krola.png

Mortus, nowy główny Magnat po śmierci Gomeza, zaatakował obóz na bagnie. Dlaczego to zrobił? Kim jest? Skąd pochodzi? Jakie wydarzenia miały miejsce tuż przed upadkiem Bariery? Aby się tego dowiedzieć, będziesz musiał zagrać w tę modyfikację. Wciel się w rolę ocalonego Oberona i dowiedz się, dlaczego opuszczony obóz zasiedlili lojalni wojownicy i magowie Innosa. Dołącz do nich i rozwikłaj zagadkę Mortusa!


tZEXQQn.png DSwVz2I.png f3CPAzv.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Nova Mod Team
Data premiery: 10 października 2006
Autorzy spolszczenia: Recovery Team & Quasch
 

 


 

G2NK_stalkerteam.jpg


Adamas - Dziedzictwo  g_flag_de.png

Spoiler


Adamas_?_dziedzictwo.jpg

W "Adamas" opowiedziana jest historia bohatera, którego umierający przyjaciel poprosił, aby odnalazł w niedużej mieścinie pewien diament i po jego śmierci przekazał go jego żonie.


d96wwu4.png pcGChPn.png kSExkKB.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: Iced Blade Games
Data premiery: 14 lipca 2015
Autorzy spolszczenia: AhnBael (tłumaczenie, korekta), Taliasan (skrypty), Tracha, Blizna, chicken (grafika), OwcaZagady, Taliasan (filmy), AhnBael, Opos, Nefario, Freddy (testy)
 

Aetherna  g_flag_pl.png

Spoiler

gothic2nk_aetherna-logo.png

Jesteś doświadczonym myśliwym, masz wspaniałą żonę i dobre nastawienie do życia. Miałeś dość życia w wielkim mieście więc postanowiłeś przenieść się na niewielką wyspę aby zaznać spokoju.
Podczas jednego z wielu polowań, natrafiasz na starą kryptę, widziałeś ją już wiele razy ale nigdy nie miałeś odwagi jej otworzyć. Opiekun lasu przestrzegał cię przed nią, została ona zamknięta na cztery spusty przez miejscowego nekromantę, człowieka o dosyć łagodnym charakterze jak na tę profesję. Jednak pewnego dnia coś cię zmusza do sforsowania drzwi, jakaś obca i niezbadana siła. Robisz to! W środku, oprócz grobów, znajdujesz przepiękny amulet z diamentem. Gdy bierzesz go do ręki czujesz, jak emanuje jakąś energią. Niewiele myśląc, bierzesz go ze sobą do domu.
TO BYŁ BŁĄD!
Wstajesz tak jak zawsze o ósmej rano aby upolować jakiś obiad. Twoja żona cię budzi. Jednak coś jest nie tak. Czy to na pewno ranek? Dlaczego jest tak ciemno? Ukochana informuje cię, że na całej wyspie panuje mrok, kompletna ciemność. Podejrzewasz, że może to mieć coś wspólnego z amuletem jaki poprzedniego dnia wyniosłeś z krypty. Postanawiasz rozwiązać tę tajemnicę.


um4015K.png APAlh0B.png ud8Ldg3.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: Anonimus14
Data premiery: 30 marca 2019
 

Atariar Edition  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_atariar_ed-logo.png

Modyfikacja autorstwa teamu Atariar/Ayaeng & Vaya — balansuje, integruje oraz implementuje nowe elementy rozgrywki, które rozbudowują głębię gry i ukazują świat wokół Khorinis jeszcze bardziej autentycznie. Została zachowana typowo surowa „atmosfera Gothic”. Znajdziemy tutaj nowe tekstury i obiekty jak drzewa, krzewy i trawy, czy też upiększone krajobrazy. Niezliczone poprawy bugów, przeróbki błędów logicznych oraz korekta dialogów i tekstów prowadzą do pełnego growego doznania.
Poprawki w modyfikacji odpowiadają pomysłom Atariara i opierają się na oryginalnym gothicowym klimacie.


aqsQMKW.png DTmMVzw.png heOvAzF.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Atariar, Ayaeng & Vaya
Data premiery: 17 grudnia 2016 (v1.1); 21 kwietnia 2017 (v1.5.2)
Autor spolszczenia: Quasch
 

Bitwa królów 3  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_bitwa_krolow_3-logo.png

Modyfikacja polega na tym samym, co poprzednie części. Dwa obozy walczą między sobą za pośrednictwem swoich żołnierzy, a celem jest zwycięstwo nad przeciwnikiem. Gracz nie bierze jednak bezpośredniego udziału w walce, tylko zajmuje się rozprowadzaniem zgromadzonych funduszy. Można inwestować w kopalnie, kuźnie lub gildię magów.


13VQubf.png ArTJ1nn.png rxK4SAG.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: Milgo
Data premiery: 25 lutego 2009
Autorzy spolszczenia: Recovery Team
 

Bumshak  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_bumshak-logo.png

"Bumshak" jest modyfikacją rzucającą inne światło na wojnę pomiędzy ludźmi i orkami. Historia toczy się po wypłynięciu Bezimiennego na wyspę Irdorath. Opowiada ona o losach młodego orka Bumshaka, który zaczyna służbę w armii. Na początku zaczyna jako zwykły orkowy żołnierz, by z czasem odegrać kluczową rolę przy ataku na zamek.


kOFbkW0.png Uu6VYZT.png r0LdKVg.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: MeHeavy00 (Frank Wedler)
Data premiery: maj 2004
Autorzy spolszczenia: SoulFire
 

Cienie przeszłości  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_cienie_przeszlosci-logo.png

Jest to mod do G2NK utrzymany w stylu starego, dobrego G1. Gracz zostaje wrzucony za swoje przewinienia do Górniczej Doliny Khorinis, jakiś czas przed pojawieniem się bezimiennego bohatera. Dowiadujemy się więcej o przygodach za Barierą przed akcją G1, jesteśmy świadkami wielkich wydarzeń oraz spotykamy twarze znane i mniej znane z pierwszej części.


EwYXg9T.png UoTDH7e.png 9NdDtuS.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Umfi, Tyra
Data premiery: 22 września 2019
Autorzy spolszczenia: Quasch (tłumacz), Motka (grafik), Dextron (filmy)
 

Cienista północ  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_cienista_polnoc-logo.png

Minęło 15 lat od wydarzeń z oryginału. W międzyczasie najemnicy postanowili zasiedlić się w starym zamku.
Wszystko to stało się za sprawą bezimiennego bohatera, który otworzył bramę do twierdzy, będącej jeszcze w posiadaniu paladynów.
Dzięki temu orkowie mieli otwartą drogę i mogli bez przeszkód rzucić się na zamek. Najemnicy skorzystali z okazji i ruszyli na twierdzę, jak tylko większość orków postanowiła się wynieść.


zwTGHTX.png gY2Vxy5.png uRAolxT.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: Feldrauber
Data premiery: 20 sierpnia 2015
Autor spolszczenia: Quasch
 

Czarne serce  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_czarne_serce-logo.png

W „Czarnym sercu” wcielamy się w znanego z Gothic I i II — Cavalorna. Otrzymuje on wiadomość od Maga wody Vatrasa razem z potężnym artefaktem. Mamy za zadanie z naszym bratem z Wodnego Kręgu Gaanem zanieść go do Aguasa. Tym artefaktem jest serce Szponu. Saturas i inni Magowie Wody próbowali go zniszczyć, jednakże bezskutecznie. Serce Szponu nie jest zwykłym artefaktem. Próbuje przejąć kontrolę nad posiadaczem i mistyfikować… Oprzesz się woli serca czy będziesz w stanie je zniszczyć?


3N1BEmD.png 55wbe7Q.png JZEhdpx.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: Kurzer
Data premiery: 9 czerwca 2011
Autor spolszczenia: Quasch
 

Dirty Swamp  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_dirty_swamp-logo.png

Dirty Swamp opowiada o niewolniku, który rozpoczyna swoją historię w jednej ze znienawidzonych przez siebie świątyń. Jak zwykle musi odwalać całą brudną robotę dla swojego nadzorcy, Sancheza. Potem jednak historia przybiera całkowicie inny obrót, a bezimienny protagonista ląduje w mrocznym świecie pełnym zadań i nieznanych postaci, w którym zmuszony jest odnaleźć się na nowo.


02iskPX.png AjmUGTM.png Z83zTTL.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Cryp18Struct i Draxes
Data premiery: 28 maja 2012
Autorzy spolszczenia: Quasch (tłumacz-koordynator), Motka (grafik) i inni
 

Gladiator  g_flag_pl.png

Spoiler

gothic2nk_gladiator-logo.png

"Gladiator" to inspirowana słynną grą przeglądarkową "Miecze i Sandały" modyfikacja do drugiej części gry Gothic. Wcielamy się w niej chłopaka o imieniu Romulus, który został porwany ze swojej wioski, przez żołnierzy obecnie panującego Króla Rezenharta. Stracił w ataku rodzinę i przyjaciół, których zarzekł się pomścić. Akcja moda dzieje się w stworzonym na potrzeby moda uniwersum, bez nawiązań do Królestwa Myrtany. Otoczka fabularna w modyfikacji gra drugie skrzypce, a głównym założeniem modyfikacji są walki na arenie, zdobywanie nowego ekwipunku, szkolenie się i tak dalej, czyli to, co znamy z mieczy i sandałów.


d206a4eb-cdf3-4251-a3c7-6836802895c9 720bf137-bf63-47ac-a2c0-091d0481f472 e762970f-0566-485e-add9-76228f742c01


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: OrtegaX, Damianut, Gladiator Team
Data premiery: 10 marca 2023
 

Gothic (port G1 na silnik G2)  g_flag_pl.png

Spoiler


gothic2nk_gothic_port-logo.jpg

Modyfikacja jest pierwszym kompletnym portem Gothic I na silnik Gothic II. Dzięki pakietowi Union udało się odwzorować wszystkie rzeczy z Gothic I oraz je usprawnić.


qRwpSLs.jpeg XOl1T7U.jpeg zU6lplP.jpeg


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: Siemekk
Data premiery: 1 kwietnia 2019
 

Gothic III Alternative Demo  g_flag_ru.png

Spoiler

gothic2nk_g3_alternative_demo-logo.png

Demo modyfikacji Gothic 3 Alternative powstało z inicjatywy Rosjan, którym nie spodobał się Gothic 3 zaprezentowany graczom przez Piranha Bytes. Uważali oni, że przedstawione w tej grze królestwo Myrtany nijak się ma do wyobrażeń graczy Gothic 1 i Gothic 2. Postanowili więc stworzyć własną wersję przygód Bezimiennego bohatera i jego załogi po pokonaniu smoka-ożywieńca. Nasz bohater trafia więc na Myrtanę znaną z opowiadań we wcześniejszych odsłonach gry i zostaje rzucony w wir wydarzeń mających tam miejsce. Niestety projekt upadł i graczom została zaoferowana jedynie wersja demo, która rozgrywa się w wiosce rybackiej i jej okolicach. Demo wystarcza na ponad 10 godzin gry.


8OaKDa3.png OfxEro9.png xfFa6cn.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Velikan i inni
Data premiery: 26 sierpnia 2010
Autorzy spolszczenia: @smox, @metek58
 

Grzesznicy  g_flag_ua.png

Spoiler

gothic2nk_grzesznicy-logo.png

Wielcy bohaterowie... Pojawiają się i znikają z życia prostych ludzi, jak słońce które wschodzi na krótko. Co jednak wybrańcy pozostawiają po sobie? Rozkwit? Chaos? Szaleństwo? Tego właśnie się dowiecie. Bezimienny odpłynął na "Esmeraldzie". Lord Hagen szykuje się do ataku na Górniczą Dolinę. Wola bogów jest jednak inna. Dawny obszar kolonii karnej zalewa woda. Ocalał tylko zamek, obsadzony przez paladynów i grupę skazańców. Na razie ocalał... Jesteś zwykłym skazańcem przypadkiem rzuconym w wir wydarzeń na zamku. Każdego dnia zamek staje się coraz mniej bezpieczną kryjówką. W każdej chwili może znaleźć się pod wodą i trzeba szukać sposobu jak opuścić to przeklęte miejsce.


YBddofi.png 66SlpZ0.png inK1iEO.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: Milten aka Silderon
Data premiery: 31 grudnia 2013
Autor spolszczenia: Memorius (tłumaczenie), Taliasan (skrypty), Drużyna Spolszczenia (testy i korekta)
 

Jaktyl  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_jaktyl-logo.png

Jest to totalna konwersja, a więc zmieniony jest świat, jaki przyjdzie graczowi zwiedzać oraz dodana jest nowa historia do odegrania. Bohaterowi nie jest dane tutaj przemierzać wyspę Khorinis, lecz zupełnie nową, stworzoną od podstaw przez moderów tytułową krainę — Jaktyl.
W modyfikacji sterujemy bohaterem, który nie posiada imienia. Kiedyś był wojownikiem, jednak gdy razem ze swoim oddziałem wyruszył, by schwytać Czarnego Maga, wszyscy zginęli. Tylko on przeżył, ale nagle usłyszał czyjś głos mówiący: Przeszedł przez portal. Może nie jest jeszcze za późno. Podążaj za mną! Kiedy bezimienny bohater przeszedł przez portal, obudził się w zupełnie obcym miejscu i nic nie pamięta. Tutaj zaczyna się przygoda naszego śmiałka.


3.jpg 4.jpg 12.jpg


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: HunterDarkness, Caphalor
Data premiery: 20 lipca 2006
Autor spolszczenia: Sentarion
 

Juran  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_juran-logo.png

Jest to historia pewnego młodego farmera z Khorinis, który został porwany przez smoka do nieznanego mu świata. Twoim zadaniem jest odnalezienie się w nowym miejscu i stawienie czoła niebezpieczeństwom. Czy uda ci się przeżyć i odnaleźć drogę powrotną do Khorinis? Kto wie…


Is2TL9j.png WhhOkiH.png JOzpc3P.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: ThomasBausB
Data premiery: 25 lutego 2009
Autorzy spolszczenia: White & Red Group
 

Kryjówka korsarzy  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_kryjowka_korsarzy-logo.png

„Kryjówka korsarzy” to modyfikacja od grupy Odyssee Mod Team i jest prologiem głównego projektu teamu: „Odyseja — W imieniu Króla”.

Akcja prologu odgrywa się kilka lat przed wydarzeniami z Gothic 1. Opowiada ona o byłym skazańcu, który dołącza do Korsarzy, ale wkrótce żałuje tej decyzji i postanawia uciec. Ucieczka z wyspy piratów zapewne nie będzie łatwym zadaniem.


2E9uDZQ.jpeg HyUICSh.jpeg wpghWrF.jpeg


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: OdysseeModTeam
Data premiery: 16 kwietnia 2012
Autorzy spolszczenia: yudaeh, Astremidre, Krashu, Evgarr, AhnBael, Tituf, Taliasan, Nefario
 

L’Hiver  g_flag_ru.png

Spoiler

gothic2nk_lhiver-logo.png

"L'Hiver" to modyfikacja znacznie usprawniająca oprawę graficzną Gothic II: Noc Kruka. Dodaje nowe tekstury, przeciwników, wyposażenie, oraz modyfikuje istniejące miejsca, takie jak zniszczony zewnętrzny pierścień Starego Obozu w Górniczej Dolinie, miasto Khorinis, las za farmą Onara czy plaża piratów z Jarkendaru. Modyfikacja znacząco zwiększa poziom trudności w porównaniu z oferowanym w podstawowej wersji gry. Statystyki potworów zostały zwiększone a sposób walki bronią również uległ lekkiemu przebudowaniu, co dodatkowo utrudnia początek gry. Niemniej jednak "L'Hiver" nie zmienia fabuły gry.


crrONgd.png aoNEmkn.png Z5QM7is.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Masty, Unknown111
Data premiery: 29 marca 2014
Autorzy spolszczenia: Zipperiusz (tłumacz, tester), Kredensik (tłumacz), Franisz (wsparcie techniczne), Sebastian (wsparcie techniczne), Hexen (tester), Washion (tester)
 

Laer Gjoll - Horror na cmentarzu  g_flag_ru.png

Spoiler

gothic2nk_laer_gjoll-logo.png

Jest to opowieść o archeologu Wikarze poszukującym bardzo cennego, magicznego artefaktu Ierann. Rodzaj artefaktu jest nieznany. Wiadomo tylko, że jest powiązany z królem smoków, a jego moc może zapobiec wielkiej katastrofie.


4NejGmE.png eZx9nF4.png PO1C9Lg.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: FaWL Mod Team
Data premiery: 20 grudnia 2014
Autorzy spolszczenia: Memorius (tłumaczenie), Ahnbael (korekta), Taliasan (skrypty), panta_rhei (grafika)
 

Lobos  g_flag_pl.png

Spoiler

gothic2nk_lobos-logo.png

Zamierzchłe czasy... Królestwo Lobosu u szczytu swej potęgi kontynuuje ekspansję... Dzięki sile i potężnej przewadze militarnej szybko podbija i zagarnia nowe krainy. Pan Lobosu uwiedziony wizją nieskończenie rosnącej mocy wysyła ekspedycję - elitarny legion złożony z najlepszych żołnierzy armii Lobosu, w pewien osobliwy zakątek krainy - do doliny wilgotnych lasów równikowych, obfitującej w złoża złota i magicznej rudy, jednak również w siedliska różnych groźnych bestii. Zwabieni pogłoskami o złocie, doliną szybko zaczynają interesować się różnego rodzaju awanturnicy i bandyci. Następstwem zaistniałej sytuacji jest wydanie przez wielkiego Neptuna, dowódcy całej wyprawy, specjalnego dekretu, iż tylko osoby mające upoważniający glejt mogą przebywać w dolinie. Wiele tygodni później trójka przyjaciół – farmerów o duszy poszukiwaczy przygód żyjąca z dnia na dzień pragnieniem szybkiego wzbogacenia, porywa się na wyprawę w te niebezpieczne tropikalne tereny, nie zdając sobie w pełni sprawy z czyhających tam zagrożeń. Po długiej wędrówce przez góry udaję się im bez większego wysiłku odkryć całkiem pustą jaskinię ze skałami złota. Jednak radość niedzielnych poszukiwaczy przygód nie trwa długo...


sB4FkFl.png vOVzgXH.png 8eu18vf.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: Lobos
Data premiery: 9 października 2020
 

Mod świąteczny 2020  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_mod_swiateczny-logo.png

Daleko, w zaśnieżonym Vengardzie, myśliwy Bjorn w końcu otrzymuje list od swojego starego przyjaciela Zygfryda. Okazuje się, że jakiś szaleniec terroryzuje wioskę i planuje zniszczyć święta Bożego Narodzenia. Czy zdołasz powstrzymać nadchodzącą katastrofę?


zxVw5Ly.png GX2cjeE.jpeg gaNIrPG.jpeg

gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Bonne6, Tyra
Data premiery: 24 grudnia 2020
Autorzy spolszczenia: Quasch (tłumacz), Blizna (grafika)
 

Moe Edition  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_moe_ed-logo.png

Moe Edition to pierwsza i jak na razie jedyna modyfikacja, która wzbogaca podstawową wersję gry (tj. G2 bez Nocy Kruka).


rsh0rld.png bET5vn0.jpeg 4azcnSX.jpeg

gothic_link_stalkerteam.png

Autor: Moe
Data premiery: 26 października 2020
Autorzy spolszczenia: Quasch (tłumacz), Nathakis (edycja końcowa audio), Ventrue (font)
 

Na tropie bestii  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_na_tropie_bestii-logo.png

Myśliwy Nechtan od lat zarabia na życie, polując na potwory i sprzedając trofea. Pewnego wieczoru do jego sklepu przychodzi posłaniec z Gildii Magów i oferuje mu specjalne zamówienie: 2000 sztuk złota za róg białego cieniostwora. Łowca nie waha się długo i zostaje zabrany na odległą wyspę, na której takowe stworzenie wciąż żyje. Teraz do naszego bohatera należy pokonanie bestii i opuszczenie wyspy wraz z rogiem.


5Z4sGhG.png 3gaJ0dW.jpeg jDxclfC.jpeg


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: GiftGrün, Orange i Tyra
Data premiery: 1 marca 2021
Autor spolszczenia: Quasch
 

Na uchodźstwie  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_na_uchodzstwie-logo.png

Modyfikacja jest prologiem do znacznie większego projektu, nad którym prace zostały zawieszone. Mimo to fabuła tworzy spójną i logiczną całość. Mod opowiada o losach dwójki rodzeństwa, które postanawia uciec do prowincji Ginturan, chcąc zacząć nowe życie. Akcja rozgrywa się w zupełnie innym uniwersum, a historia nie jest w żaden sposób związana z grą Gothic.


h816BxV.png MRR7BSF.png tKVVpOx.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Gorilla, Klabautermann, Kurzer
Data premiery: 1 września 2015
Autorzy spolszczenia: Quasch (tłumaczenie), Motka (grafika), Siemekk (skrypty), Dextron (filmy)
 

New Balance  g_flag_ru.png

Spoiler

gothic2nk_new_balance-logo.png

"New Balance" to obszerna modyfikacja bazująca na "Returningu 2.0", która dodaje nowe wątki poboczne do świata Gothic II: Noc Kruka, a także rozbudowuje już istniejące. Ma także za zadanie zbalansować, poprawić i ulepszyć pod każdym względem rozgrywkę. Wśród nowości znalazły się ciekawe obozy oraz umiejętności, jak np. inteligencja, integralne zmiany jak zmieniona ilość punktów doświadczenia, obrażenia wszelakich broni, pancerzy oraz wiele innych.


4aec8e3c-20cc-4015-9b0e-bed5bd9c51db 7b4da563-0a04-42c5-985c-807e5988387b e4f7252b-8aaf-47fa-bb79-13cea34bc1ec


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Liker, LHaart
Data premiery: 24 lipca 2021
Autorzy spolszczenia: Franisz (tłumacz, wsparcie techniczne), Sebastian (wsparcie techniczne), Zipperiusz (tłumacz, korekty), Quasch, Kyronus Blade, Luk, Majes, Ventrue, Kredensik, Tulipan, Bukovsky, Solace, Kanappa, Szagons, Iselor, Arek, NightKnight, Velmrok, Dawinio, Templar, Kurdupel, Washion, Szun, Nugget, Nasior, Shadow, Qłaczek
 

Nostalgic Edition  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_nostalgic_ed-logo.png

"Nostalgic Edition" to kolejny projekt z kategorii lekko rozszerzających oryginał, który naprawia błędy, dodaje nowe tereny do zwiedzania itp.


rojj2pN.jpeg s9C1mZP.png tvRcKqa.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: Falugify
Data premiery: 27 grudnia 2020
Autor spolszczenia: Quasch
 

Piratenleben  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_piratenleben-logo.png

Modyfikacja ta opowiada o losach młodego chłopaka Rhena — obywatela Khorinis, który pracuje w Czerwonej Latarni, ale ma dość biedy i głodu. Jego marzeniem jest dołączenie do piratów. Pewnego dnia dostaje od pewnego alchemika zwój teleportacyjny, dzięki któremu przenosi się do obozu tejże frakcji pod przewodnictwem kapitana Grega. Po ciężkiej i momentami bardzo niebezpiecznej pracy Rhen spełnia swoje marzenie i zostaje piratem.


oda44K0.png ndxaXK2.png NQWNzIZ.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Fizzban, Freddy
Data premiery: 6 września 2005
Autor spolszczenia: Sentarion
 

Powrót Xeresa  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_powrot_xeresa-logo.png

Jedna z największych niemieckich modyfikacji do Gothic II: Noc Kruka. Zawiera nowe lokacje, potwory, gildie, umiejętności, setki nowych interesujących zadań oraz zupełnie nową fabułę, która rozgrywa się bezpośrednio po Gothic I i stanowi alternatywę wobec tej z Gothic II.


Q12UFpc.png 3AbB3N6.png T3hyDfE.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Boone, Ikarus, LeGo, Gothic Free Aim
Data premiery: 24 grudnia 2017
Autorzy spolszczenia: Bractwo Spolszczenia
 

Przebudzenie (Пробуждение)  g_flag_ua.png

Spoiler

gothic2nk_przebudzenie-logo.png

"Przebudzenie" było pierwotnie rozszerzeniem na platformie Gothic I, bazującym na innych projektach ("Ludzie z GD" od Snowball Gothic Community oraz "The Old Story" od Orc Huntera, z dodatkiem "Gold&TPOM" Cerberbossa).
Obecna wersja to modyfikacja przenosząca Gothica I na silnik Gothica II oraz rozbudowująca fabułę pierwszej części. Poza oryginalnymi zadaniami i mechanikami zawiera elementy z innych modów. Dodano wiele całkowicie unikalnych zadań, przywrócono usunięte lokacje, które miały być częścią gry, ale nigdy nie zostały ukończone, a także wprowadzono poziomy trudności dla tych, którzy lubią wyzwania. Rozszerzenie ponownie zachęca do odwiedzenia Górniczej Doliny w odświeżonej wersji i odkrycia jej sekretów na nowo.


I62rOVu.png hA23mJY.png NLpFU4U.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: Orc Hunter
Data premiery: 22 maja 2017 (G1) | 30 grudnia 2019 (GII:NK)
Autorzy spolszczenia: Tulipan (tłumacz, tester), Buzka (tłumacz, tester), Qłaczek (tłumacz, tester), Washion (tłumacz, tester), Hexen (tłumacz, tester), Nevermind (tłumacz, tester), Franisz (wsparcie techniczne), Sebastian (wsparcie techniczne), Zipperiusz (korekty, tester), Simon_Said (tester)
 

Saga autorstwa Destiny Team  g_flag_pl.png

Spoiler

Przeznaczenie

Spoiler

gothic2nk_sp1_przeznaczenie-logo.png

Pierwotnie projekt miał się skupiać na dalszym poprawianiu i dodawaniu drobnych rzeczy do "Global Moda". Modyfikacja wprowadza 400 całkiem nowych zadań. Łącznie z tymi z podstawowego Gothic II: Noc Kruka liczba ta wyniesie 600. Dodano wiele nowych wątków, postaci oraz kilka nowych gildii.


j53x1ht.png NduWMIh.png dzjDHxY.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Destiny Team
Data premiery: 28 lipca 2016
 

Przeznaczenie: Epilog

Spoiler

gothic2nk_sp2_przeznaczenie_epilog-logo.png

"Przeznaczenie: Epilog" jest modyfikacją ściśle powiązaną z "Przeznaczeniem", w której gracz otrzymuje wiele odpowiedzi na postawione tam pytania, poznaje dalsze losy bohaterów zamieszkujących Khorinis oraz straszliwe konsekwencje swego pobytu na Irdorath. Jest to historia Bezimiennego, którego Przeznaczenie pchnęło na Drogę Mroku - którym posłużył się Apogeon i z którego Beliar okrutnie zadrwił.
"Epilog" wykorzystuje, rzecz jasna, zasoby "Przeznaczenia", ale też wiele nowatorskich rozwiązań skryptowych. Gracze, którzy nie ukończyli "Przeznaczenia" w gildii Mrocznego Zakonu, również powinni mieć satysfakcję z tej rozgrywki. Do wykonania jest 50 zadań, a zakończenie jednego z nich skutkuje dodatkowym, bonusowym questem.


JW3K9nA.png tPJ9csr.png youshhj.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Destiny Team
Data premiery: 4 maja 2017
 

Przebudzenie

Spoiler

gothic2nk_sp3_przebudzenie-logo.png

Nad Górniczą Doliną zawisło ogromne niebezpieczeństwo. Niespodziewanie do jej brzegów przybiły orkowe drakkary i wyspę zalały wrogie Klany orków z Nordmaru, które nie myślały dotrzymać warunków umowy pomiędzy Ur-Koshem a Lordem Hagenem.

Tum-Arh, opętany żądzą władzy Najwyższy Szaman Rady Pięciu Klanów, zamierza zrealizować swój plan, otwierając Świątynię Śniącego i wykorzystać ogromne pokłady 'uśpionej' energii... Czym może się to zakończyć - doskonale wie Ur-Shak, który z garstką orków staje na jej straży. A gdy tylko kwestią czasu jest złamanie Pieczęci Milczenia, postanawia sprowadzić na pomoc 'Człowiek o łagodny głos' wraz z jego przyjaciółmi. Orkowa magia zdalnej teleportacji, nie do końca bezpieczna, sprowadza Bezimiennego do GD.

A sytuacja jest naprawdę nieciekawa... Na zamku nadal przebywa Arto wraz ze swoimi ludźmi, a jego stosunki z Ashganem są bardzo napięte. Pojawienie się Thorusa na czele oddziału Najemników Orków tylko skomplikuje wszystko. Dostawa rudy na kontynent obudziła apetyt na łatwy zysk... Niespodziewanie pojawiają się w GD przedstawiciele Kompanii Górniczej i Zamorskiej Gildii Araxos. Rozpoczyna się bezlitosna walka o wpływy, złoto i kopalnie. Wszystkiemu będą się przyglądać Paladyni na czele z Ingmarem, który nie do końca pogodził się z decyzją Lorda Hagena.

Orkowie z Nordmaru, łasi na łupy i niewolników, próbują przemocą i rabunkową eksploatacją zagarnąć wszystkie bogactwa Górniczej Doliny. Są silni, lecz w ślad za nimi przybywają do Doliny Nordmarczycy pod wodzą Askvida, którym przyświeca tylko jeden cel - zemsta, którą poprzysięgli po zniszczeniu ich rodzinnej osady.

W GD pojawiają się także Czarni Magowie z Nowego Czarnego Zakonu, zwanego Zakonem Czaszki. Podejmują oni poszukiwania pewnego artefaktu powiązanego z Xardasem. Ich tropem podąża Zakon Ocalenia, tajemnicza organizacja Magów z kontynentu.

Bezimienny będzie miał pełne ręce roboty - przemierzy zniszczone wojną, pełne potworów i innych niebezpieczeństw ziemie Górniczej Doliny, by po raz kolejny wypełnić swoje Przeznaczenie.


ls5IoIc.png q1dKJUq.png dlqc7rT.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Destiny Team
Data premiery: 17 września 2017
 

Korzenie zła

Spoiler

gothic2nk_sp4_korzenie_zla-logo.png

"Korzenie zła" to czwarta część Sagi Przeznaczenie, będąca kontynuacją przygód Bezimiennego, tym razem rozgrywająca się w Dolinie Przodków. Pojawią się nowe bronie, pancerze i stroje, nowe zaklęcia i nowi, niewidziani dotąd w grze przeciwnicy i potwory oraz miejsca pokazane z zupełnie nowej perspektywy.

W Dolinie pojawia się tajemniczy artefakt, który zaburza czasoprzestrzeń i bezimienny bohater nagle staje przy wejściu do Doliny, równocześnie jednak pozostając na "Esmeraldzie". Tym razem musi nie tylko uporać się z problemami, jakie artefakt i jego tajemniczy właściciele stwarzają dla całej wyspy, ale i walczyć o integralność własnej osoby. Magiczne sprawy Universum przeplatają się z codziennością Doliny i jej mieszkańcami, a Bezimienny będzie musiał ich wspomóc, ryzykując życiem w sprawach prostych i skomplikowanych, tajemniczych i ponurych, a czasem zabawnych. Będzie musiał stawić czoło nie tylko wrogom, ale nawet tym, których do tej pory uważał za swoich sojuszników. W modyfikacji przyjdzie nam spotkać mnóstwo pięknych dziewcząt, będzie i radość, i smutek, karkołomne zwroty akcji i pełne zadumy rozważania nad istotą świata. Będzie jak zwykle spora dawka humoru i brawurowych dialogów. Zobaczymy wielu znajomych z poprzednich części, ale przyjdzie nam poznać także liczne nowe, wielowymiarowe postacie. Spotkamy także tych, których wydawać by się mogło, że już nigdy nie spotkamy...


gmwBaOi.png P4JlseH.png FsXluAb.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Destiny Team
Data premiery: styczeń 2018
 

Imperium popiołów

Spoiler

gothic2nk_sp5_imperium_popiolow-logo.png

Modyfikacja jest ostatnią częścią Sagi Przeznaczenie, gdzie gracz poznaje losy Bezimiennego tuż po wydarzeniach z "Korzeni zła" i przed wypłynięciem Esmeraldą na kontynent.

Ostatnie spotkanie z Saturasem w świątyni pozostawiło Bezimiennego w dużej niepewności. Chociaż cały i zdrowy powrócił do swych przyjaciół, w jego głowie nadal tkwiło zdanie: „Nie możesz rozwiązywać wszystkich problemów świata”. Kiedy Esmeralda, kierowana nadludzką siłą, przybija do nabrzeża dziwnej wyspy, słowa maga: „Twoje Przeznaczenie nadal się nie wypełniło…” wybrzmiewają teraz jak złowieszcza wróżba. Gdy system teleportów przenosi bohatera do Jarkendaru — wszystko wydaje się zmyślnym planem, który nieuchronnie prowadzi do ostatecznej rozgrywki.

W „Imperium popiołów” gracz pojawi się w znanym sobie zenie, ogarniętym przygotowaniami do wojny, w której żadna ze stron nie będzie zwycięzcą… Będzie wiele przemieszczeń, bitewnej taktyki, ale i zadań eksploracyjnych czy detektywistycznych. Wiele spraw niewyjaśnionych wcześniej zostanie doprowadzonych do końca. Modyfikacja korzysta z zasobów wcześniejszych części Sagi oraz prac i twórczości dostępnej na WOGu. Wprowadza pewne autorskie elementy w wykonaniu Erwina.


FPgcAkd.png pnsGoqd.png HmhqUr0.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Destiny Team
Data premiery: 20 czerwca 2020
 

Sarkeras - Artefakt Pradawnych  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_sarkeras-logo.png

Wojna jest nieunikniona, więc królestwo potrzebuje magicznej rudy. Wiele ekspedycji zostało wysłanych do kopalń rudy w celach wydobycia. Jesteś jednym z najlepszych sług króla i dostajesz rozkaz, by sporządzić raport o sytuacji w kopalni. Gdy docierasz na miejsce, okazuje się, że to nie będzie twoje jedyne zadanie…


tpdUShp.png 8cNwe9e.png vl2VVUZ.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: Golden Age
Data premiery: 21 maja 2010
Autor spolszczenia: Quasch
 

Sekta szaleńców  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_sekta_szalencow-logo.png

Po skończonej wojnie z orkami w Myrtanie zapanował okres odbudowy i nowego porządku. Ludzie wyrzucali stamtąd wszelkie okropności, które pozostawiła im wojna. Ale wkrótce pojawił się pierwszy buntownik, który nie tolerował nowego króla. Zandor, wyrzutek szlachty, utworzył demoniczną wspólnotę, która odrzuca starych bogów. Jej członkowie noszą szaty starego Bractwa Śniącego i wkrótce stali się nowym zagrożeniem dla królestwa. Zandor i jego zwolennicy przenieśli się do Górniczej Doliny w Khorinis. Dzięki wiedzy wykradzionej Magom Ognia wzniósł nad górską fortecą Magiczną Barierę, by uchronić się przed wojskami korony. Ale w szeregach Bractwa znalazł się szpieg króla, którym jesteś właśnie ty…


gaCNwzC.png vy6IQZG.png NYye6wf.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Icebox, Tyrael
Data premiery: 11 września 2011
Autorzy spolszczenia: Quasch, AhnBael, yudaeh
 

Siostry  g_flag_ru.png

Spoiler

gothic2nk_siostry-logo.png

Protagonistką moda jest młoda dziewczyna poszukująca swojej zaginionej siostry w nieprzyjaznym środowisku nieznanej dla niej krainy. Gra składa się z czterech rozdziałów i uznawana jest w Rosji za bardzo trudną. Bohaterka odczuwa głód i pragnienie wyrażone dodatkowymi paskami na ekranie i powodujące śmierć po pewnym czasie. Musi nauczyć się już na początku podstawowych umiejętności jak gotowanie oraz zdobyć najprostsze przedmioty i narzędzia. Ilość noszonych w inwentarzu przedmiotów zależy od ich wagi i siły bohaterki na danym etapie rozgrywki. Wprowadzono zegar pokazujący mijający czas w grze, niezbędny do podtrzymania funkcji życiowych i wykonania pewnych zadań i czynności. Bohaterka może używać szpady zadającej magiczne obrażenia, korzystać z run, które może ulepszać, a także nauczyć się alchemii, dużo bardziej zaawansowanej niż w oryginale, bowiem można tworzyć własne mikstury o specyficznym działaniu.


H4wqAaW.png FLbWF7c.png k4GOi8Y.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: _ZEN_
Data premiery: 2 listopada 2010
Autorzy spolszczenia: AhnBael, Memorius, @smox, @metek58
 

Straż miejska  g_flag_pl.png

Spoiler

gothic2nk_straz_miejska-logo.png

Wcielamy się w postać Vestera — uciekiniera z kolonii karnej, który otrzymuje szansę odkupienia win służbą w straży miejskiej Khorinis.


415Nqya.png LwCPrWf.png v4xTWBU.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: Diegomir
Data premiery: 30 sierpnia 2009
 

Sythera  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_sythera-logo.png

Modyfikacja zaczyna się wtedy, gdy Bezimienny wraz ze swymi przyjaciółmi zmierza na wyspę Irdorath, jednakże zostają oni rozdzieleni na pełnym morzu. Bezimienny zostaje wyrzucony na brzeg Sythery i to właśnie tam wybierze się na poszukiwania swoich towarzyszy. Sythera była w starożytności ostatnim miejscem bitwy bogów i wszystko wskazuje na to, że będzie nim ponownie.


LfVaA52.png IRkgIU3.png LdBkLhT.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: OldCoin
Data premiery: 25 sierpnia 2010 | 15 września 2020 (v2.0 PL)
Autorzy spolszczenia: Quasch (tłumaczenie i korekta), outlander (grafika), Fabiosek (skrypty), Orik (skrypty), Dextron (filmy)
 

Tajemnice Jumangi  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_tajemnice_jumangi-logo.png

Pośród wód jednego z Myrtańskich jezior znajduje się wyspa Parktos, służąca za pilnie strzeżone przez królewskich strażników więzienie. Dwaj przyjaciele próbują dokonać ucieczki na wolność. Ich plan może zawieść przez powoli kończące się im się zapasy oraz wielką burzę. Wśród deszczu i błyskawic tracą kontrolę nad łodzią i zostają zniesieni na wyspę. W końcu jeden z nich budzi się całkowicie wyczerpany.


n91445y.png HMyEZqs.png 4KxZiCZ.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: Umfi
Data premiery: 11 lutego 2011
Autor spolszczenia: Quasch
 

The Vulcano Quest  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_the_vulcano_quest-logo.png

Modyfikacja przedstawia historię młodego chłopaka Lariusa. Wypływa on łodzią w poszukiwaniu pomocy. Jego ojczystej wyspie zagraża wybuch wulkanu. Udaje mu się dotrzeć do innej wyspy, zamieszkanej przez najemników i magów wody. Czy uda mu się nakłonić ich do pomocy?


qk4yZzZ.png hOXPkrf.png UAWCfaF.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Undeadmodder-Modteam
Data premiery: 13 stycznia 2007
Autor spolszczenia: Sentarion
 

Ucieczka  g_flag_pl.png

Spoiler

gothic2nk_ucieczka-logo.png

"Ucieczka" to mod total-conversion osadzony w Górniczej Dolinie po wydarzeniach z oryginalnego G2NK. Gracz wciela się w postać Willa, który nie posiada zbyt wiele umiejętności, ale - czego nie można mu odmówić - jest bardzo ciekawy świata, przez co nieraz pakuje się w tarapaty. Po opuszczeniu wyspy Khorinis przez bezimiennego bohatera, znanego wszystkim z sagi Gothic, kapitan Garond postanowił powrócić wraz z całym dobytkiem magicznej rudy do Khorinis. Podczas pokonywania przełęczy został zatrzymany przez orków. Wtedy też Lord Hagen wydał rozkaz zasypania przejścia przez przełęcz, aby uchronić miasto przed inwazją wrogich stworów. Jednak ludzi w Górniczej Dolinie nie zabrakło. Przeciwnie - nowy układ sił i kres okupowania kopalni przez paladynów zachęcił kolejnych śmiałków do eksploatacji terenów bogatych w przeróżne surowce. Jak młody bohater poradzi sobie w pełnej niebezpieczeństw krainie? Czy ludzie wydostaną się z odciętej od świata Kolonii? Czy wojna z orkami jest jeszcze do wygrania? Przekonasz się o tym, grając w "Ucieczkę".


P9SQ8Da.png LYCGz7G.png ONJaW7Z.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: TheKetrab (Bartłomiej Grochowski) i inni
Data premiery: 13 czerwca 2019
 

Uwięziony w dolinie  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_uwieziony_w_dolinie-logo.png

Gracz wciela się w rolę Tondrora, syna myśliwego Grimbolta. Każdego roku podczas okresu polowań bohater spędza trochę czasu w swojej chatce położonej w małej, odległej dolince. Z początku wszystko wydaje się normalne, tak jak każdego roku. Lecz kiedy budzi się pewnego dnia, chcąc zakupić zaopatrzenie w mieście, bohater odkrywa, że wyjście z doliny jest zablokowane. Tondror, jak i inni mieszkańcy doliny zostają w niej uwięzieni.


KPIdMKY.png Peey2Zc.png 036lc9t.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: AFX
Data premiery: 6 listopada 2008
Autorzy spolszczenia: Ahnbael (tłumaczenie i korekta), Quasch (korekta), Siemekk (skrypty), Blizna (grafika), OwcaZagady (filmy)
 

Valendor  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_valendor-logo.png

Głównym bohaterem historii jest młody książę o imieniu Garduran, członek dworu Pargonian i wierny sługa majestatu. Ostatnio król wyznaczył mu nowe zadanie — misję dyplomatyczną w Valendorze. Władca wyspy, zawsze wierny, lojalny wobec króla Graf, nieoczekiwanie zerwał kontakt i przestał płacić podatki. Z powodu braku wiadomości od niego król wreszcie wysyła Gardurana wraz z ekspedycją do Valendoru, aby popłynęli i zbadali przyczyny nieoczekiwanej zdrady. Oczywiście, wszystko toczy się zupełnie inaczej, niż przewidywano…


4w9nEvW.png fFEvUaG.png 5dbYe3W.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: Arthonius
Data premiery: 21 grudnia 2014
Autorzy spolszczenia: Xylona, Evgarr i inni
 

VarusBiker Edition  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_vbe-logo.png

"VarusBiker Edition" jest rozszerzeniem do Gothic II: Noc Kruka. Autorowi nie podobało się to, że wiele tego typu modyfikacji bardzo nieelegancko konfrontowało gracza z nowymi postaciami i zadaniami. Psuło to w jego odczuciu ogólny klimat oryginału.

VBE uzupełnia główną rozgrywkę niemałą liczbą nowych zmian i lokacji, próbując oczywiście zachować przy tym oryginalną koncepcję Gothic II — to jest właśnie główny powód, dlaczego modyfikacja ta stroni od dodawania nowych NPC-ów i zadań. Brak dubbingu czy nawet słabo dobrane głosy potrafią skutecznie zabić atmosferę.

Gracz ponownie przez całą grę, od I do VI rozdziału, natknie się od czasu do czasu na coś nowego; a to na nową jaskinię, a to na jakiś nowy przedmiot, nowego przeciwnika, czy też natrafi na nową dolinę bądź lokację z Gothic, która normalnie w Gothic II była niedostępna (np. miasto orków).

Gracz może teraz wcielić się w rolę łowcy głów, kucharza, poszukiwacza i wytapiacza rudy. Dostaje możliwość wzmacniania pancerzy, wystrugiwania strzał i bełtów, jazdy na cieniostworze czy też pisania zwojów. Może zupełnie na nowo rozwinąć się jako mag, jako że pojawiło się kilka nowych i przerobionych zaklęć. Przerobiono kompletnie cały balans – nawet potwory walczą teraz w zgoła inny sposób. Poprawiono wiele drobiazgów, jak chociażby Gorn stale posiadający teraz swój topór z Gothic itd.


R7LiyuG.png YuxSXac.png TiMNAK4.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: VarusBiker
Data premiery: 24 stycznia 2011
Autorzy spolszczenia: Quasch, Wojciech Feliks i inni
 

Velaya - historia wojowniczki  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_velaya-logo.png

Modyfikacja ta przedstawia losy Velayi, którą zapewne wszyscy pamiętają z Gothic I, jako piękność kąpiącą się w drewnianej wannie w pokoju Gomeza. Historia rozgrywa się po odpłynięciu Bezimiennego z Khorinis. Velaya, która także uciekła z Kolonii Karnej, dotarła na farmę Onara, gdzie pracuje jako służąca. Jednak pewnego dnia została pobita przez napastliwego najemnika, Dara. Wtedy postanowiła sobie, że nigdy więcej nie dopuści do takiej sytuacji. Zapragnęła nauczyć się walki, nauczyć się bronić przed innymi. W ten sposób opuszcza farmę, by spróbować szczęścia w mieście Khorinis. Ostatecznie to ona staje naprzeciw nowego zagrożenia.


tDb8Ck5.png bLgryc0.png jLz4R4i.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Torsten 'Schreiberling' Sommerfeld, Stefan 'Sektenspinner' Walzer
Data premiery: 24 grudnia 2007
Autorzy spolszczenia: Velaya Team (skład grupy podano m.in. tutaj)
 

Velen  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_velen-logo.png

Wcielamy się w postać pirata Williama, który razem ze swoim kapitanem miał zamiar obrabować skarbiec księcia. Ich plan był prosty: prześlizgnąć się nocą, wziąć tyle złota ile zdołają unieść i zniknąć. Tego dnia los im jednak nie sprzyjał. Zaraz przed tym, gdy mieli włamywać się do skarbca, zostali przyłapani przez patrolującą straż i natychmiast trafili do lochu.

Jeszcze tego samego dnia otrzymali wyrok: śmierć na stryczku.

Los chciał jednak dla nich inaczej, ponieważ następnego dnia, książę, przedstawił Williamowi pewną propozycję. Była ona następująca: oboje uzyskaliby ułaskawienie w zamian za pewną przysługę. William miał za zadanie zrobić coś, czego nie byli w stanie do tej pory wykonać ludzie księcia: odnaleźć główny posterunek rebeliantów, a następnie natychmiast zameldować o tym księciu, by mógł z nimi skończyć raz na zawsze.

William przystaje na propozycję, jednak szybko przekona się o tym, że zadanie, które brzmi banalnie, nie będzie wcale takie proste. On sam stanie się celem dla buntowników i przyjdzie mu podjąć trudną decyzję, która zadecyduje o przyszłości mieszkańców całej wyspy Velen.


CtChQT4.png ea7eyj4.png 8iFpmpF.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Velen-Team (Bloodfly91 i inni)
Data premiery: 16 lutego 2019
Autorzy spolszczenia: Team Sefaris
 

Wioska Miranda  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_wioska_miranda-logo.png

"Wioska Miranda" to modyfikacja zarówno do Gothic I, jak i Gothic II NK. Bractwo Spolszczenia postanowiło przetłumaczyć wersję do „dwójki”, uznając ją za stabilniejszą, jako że powstała na nowszej wersji silnika gry. Modyfikacja oparta na fabule i postaciach popularnego opowiadania „Aluka Miranda”, w którym gracz odgrywa rolę młodego i marzycielskiego praktykanta Bernda. Po roku praktyki i doświadczeń wraca on do wioski Miranda. Dość szybko orientuje się, że życie na wsi płynie w inny sposób, niż miało to miejsce wcześniej. Teraz musi przyzwyczaić się do nowego życia, rozwiązując przy tym mroczną tajemnicę nieznanej mitologii. Gra łączy w sobie elementy przygodówki z elementami zręcznościowymi. Pełna jest zagadek do rozwikłania. Wszelkie elementy rozwoju bohatera zostały usunięte. Mod zawiera elementy nowoczesnego świata i nie ma nic wspólnego z historią Gothic.


h7TuM35.png AvHdi6i.png dkE8vck.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Miranda Team
Data premiery: 27 czerwca 2004
Autorzy spolszczenia: @metek58, @smox, Quasch i inni
 

Wojna z orkami  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_wojna_z_orkami-logo.png

Akcja modyfikacji rozgrywa się równolegle do Gothic 3 — w czasach, kiedy to orkowie właśnie okupują kontynent. Ostatnim miejscem, na którym panowała jeszcze paladyńska sprawiedliwość, było Austri — najbardziej wysunięta na zachód wyspa Wschodniego Archipelagu. Orkowie również i ją chcieli zagarnąć dla siebie, dlatego wysłali tam swój pokaźny oddział wojskowy. Głównym celem orków było miasto handlowe Austri, które — jak już zostało wspomniane — leżało na wyspie o tej samej nazwie. Bohater tej opowieści pochodzi z Khorinis.


KPF1dbe.png D9IdT8t.png XV1OrZz.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Gorilla Bytes
Data premiery: 24 grudnia 2015
Autorzy spolszczenia: Quasch i inni
 

Z życia farmera  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_z_zycia_farmera-logo.png

Wraz z rodzicami żyjecie samotnie na małej wyspie. Dobiegają do ciebie pogłoski o gospodarstwie położonym na sąsiedniej wyspie i postanawiasz opuścić rodzinny dom, aby zaznać przygód.


Yr57pmZ.png UXTk1Xa.png VqnVtgL.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autor: Orcjäger
Data premiery: 04 kwietnia 2009
Autorzy spolszczenia: Quasch, Ahnbael, Xylona, Astremidre i inni
 

Z życia złodzieja  g_flag_de.png

Spoiler

gothic2nk_z_zycia_zlodzieja-logo.png

Aby wstąpić do „Stowarzyszenia”, które jest największą organizacją przestępczą królestwa, nasz bohater będzie musiał okazać się go godnym. Po długim czasie oczekiwania otrzymuje w końcu do tego możliwość i wybiera się w drogę statkiem. Jego zadanie: kradzież szlachetnego kamienia. O niczym więcej nie wie. Kiedy wszystko się zacznie? O tym również nie ma bladego pojęcia — aż do momentu, gdy zostaje wywleczony ze swojej koi na pokład i wyrzucony za burtę. Nasz bohater ląduje w wodzie.

Nie ma ze sobą nic prócz bielizny i jakiegoś listu. Jednakże w oddali zauważa ląd. Po upływie wieków — tak mu się przynajmniej wydawało — dociera do niego. Wyczerpany wdrapuje się na drewniane bale starego pomostu. „Nie bez powodu to stowarzyszenie cieszy się złą sławą” — myśl ta nieustannie przelatuje naszemu bohaterowi przez głowę.

Jego cel jest jasny. „Muszę znaleźć kamień szlachetny!” — myślał jedynie o tym. Ale gdzie w ogóle jest i jak ma zdobyć szlachetny kamień?


fn67OUb.png 2BE3LmA.png 7EMchjh.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Team K (Klabautermann, Kurzer, Harhar)
Data premiery: 26 marca 2012
Autorzy spolszczenia: White & Red Group
 

Zagadka orków - prolog  g_flag_pl.png

Spoiler

gothic2nk_zagadka_orkow_prolog-logo.png

Akcja modyfikacji dzieje się kilka tygodni przed wydostaniem Bezimiennego z ruin Świątyni Śniącego. Do Khorinis przybyła ekspedycja paladynów, której towarzyszyła straż królewska na czele z ich dowódcą — Karaliusem. Któregoś dnia przychodzi do niego pewien starzec, który opowiada mu o twierdzy skrytej między górami, o której zapomniał cały świat. Zafascynowany tą opowieścią rozkazuje odnaleźć ową twierdzę. Do tego zadania wyznacza kilkuosobowe ekspedycje. W jednej z nich znajduje się nasz nowy bohater — Ronin. To właśnie jemu będzie dane zwiedzić ową dolinę, do której dostaje się przypadkiem. Eksplorując jedną z jaskiń, natrafiają na szyb górniczy, którym dostają się do zapomnianej doliny. Co ich tam spotkało? Jak się potoczą losy ekspedycji? O tym dowiecie się, grając w modyfikację.


l0nKxAs.png C4KJ7Qy.png 6dZ4y2i.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: DarkModders Team
Data premiery: 1 sierpnia 2017
 

Złote wrota  g_flag_pl.png

Spoiler

gothic2nk_zlote_wrota-logo.png

Modyfikacja opowiada o dalszych losach bezimiennego bohatera, który po przywróceniu ładu w Myrtanie postanawia powrócić na wyspę Khorinis. Tam dowiaduje się, iż do Jarkendaru została wysłana ekspedycja paladynów, której celem jest rozprawienie się z piratami oraz tajemniczą i nasilającą się plagą Beliara.


2KXLgj1.png fk7rxnN.png wDv2cXb.png


gothic_link_stalkerteam.png

Autorzy: Złote Wrota Team
Data premiery: 10 maja 2014
 

 


 

G3_stalkerteam.jpg


Mod Pack

Spoiler

Paczka zawierająca większość popularnych modów i patchy do Gothica 3.
Spis modyfikacji znaleźć można na załączonej stronie Sefaris, a szczegółowy opis każdego moda oraz podgląd dostępny jest po pobraniu w MDS-ie.


e2e88240-93cb-4ec3-968c-85985fee960a 670e0988-5e71-4d57-9ec8-a9315117105f 05d7418a-e7ea-4a90-b5f6-e084c39dbf5c


gothic_link_stalkerteam.png

Data premiery: 2020
Autorzy spolszczenia: Zipperiusz i inni
 

 


07.10.23 | Odnowienie tematu - @Meta
 

  • Dodatnia 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny temat @Agrael. Grałem w wiele gier, wiele z nich było fajnych. Do niektórych wracam po jakimś czasie. Jednak tylko seria Stalker i Gothic mają to coś, czego nie mają inne gry. To oczywiście moje zdanie.

Jeżeli chodzi o mody do Gothica, to chciałbym jeszcze polecić moda [G½] Gothic DirectX 11 #2 - http://themodders.org/index.php?topic=25128.0 Pozwala grać w Gothica z DirectX 11 znacznie poprawiając grafikę.

Kilka screenów z moda L'Hiver 1.0 z tym modem - 

 

Gothic2 2017-05-10 19-45-33-47.jpg

Gothic2 2017-05-11 07-34-37-52.jpg

Gothic2 2017-05-17 15-01-30-18.jpg

LDdQgMq.jpg

  • Super 1
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio naszła mnie ochota na jakiegoś porządnego moda do G1 i znalazłem Reloaded Mod

Wprowadza on jedynie ulepszoną grafikę, ale mi w zupełności to wystarczyło, bo wygląda rewelacyjnie. 
Fabuła nie uległa żadnym zmianom, a ponadto kończy się ona wraz z I rozdziałem :dry:

Oto jak się mod prezentuje:
 

Spoiler

20190309012513_2.jpg20190309012340_2.jpg20190311151729_1.jpg20190308225427_1.jpg20190314221343_2.jpg20190313163709_1.jpg20190308232738_2.jpg


Przy okazji dodałem do pierwszego postu parę modyfikacji do GIII i jego upośledzonego dodatku. Modów do tej części gry jest niewiele, ale dobre i to. 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Tu trochę fanów Gothica jest to wrzucam info o nowym modzie, który został właśnie spolszczony, zarówno teksty jak i nagrane dialogi.

Mod jest do Gothica 2 i nazywa się Cienie Przeszłości.

Dokładne informacje i pobieranie ze strony:

https://www.bractwospolszczenia.pl/showthread.php?tid=793&fbclid=IwAR2JjUvWc6Cn-4uNgyHnh9diZjFHTgcFES00Vef1m85hb_AzoVCXKu7vLww

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawka została poprawiona. Do listy modów doszło sporo tytułów, a więc jest w czym przebierać. 

Wszystkie linki prowadzą na forum poświęcone grze Gothic. Skontaktowałem się również z ich administracją ( pozdrawiam Quasch ) i otrzymałem zgodę na kopię opisów tychże modów. 
Dopisałem również ( o ile była zawarta informacja ) autorów spolszczeń oraz ich modyfikacji. 

  • Dodatnia 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Tak się jakoś złożyło, że też ogrywam VarusBikerEdition. Szukałem czegoś przyjemnego, aby odświeżyć sobie podstawkę G2NK i padło na tego moda - nie zawiódł mnie.

Jest parę dodatkowych zadań, umiejętności, a nawet kilka nowych miejsc na znanych lokacjach. Największą zmianę przeszła sama Górnicza Dolina, bo przywrócono teren za palisadą, Świątynię Śniącego itp. 
Aktualnie jestem po Jarkendarze i wybieram się do GD. Moda pobrałem ze Spine ( ciekawy program ) i dostępne są tam osiągnięcia. 

Do naszego zbioru modów dodałem Nostalic Edition, Powrót Xeresa i oczywiście VarusBiker. Poprawiłem też link do moda na platformie G1 - Świat Skazańców ( pojawił się dubbing ). 

Powrót Xeresa jest bardzo ciekawą produkcją. Zapewnia 200 godzin rozgrywki, ale jest pewien haczyk - przetłumaczono go za pomocą translatora. Oczywiście i tak nie ma podlotu do Odyseji, jeżeli chodzi o długość. 
 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No proszę... nie wiedziałem, że tu są fani Gothic-a.... ;) Niebawem pewnie dorzucisz Agraelu Kroniki Myrtany,, bo chyba już niebawem mają wyjść. :D 

 

A właśnie... co sądzicie o Kronikach oraz Dziejach? Na które czekacie bardziej i dlaczego?

 

Do niedawna czekałem na obie produkcje, ale teraz czekam na Kroniki, bo jakoś nie jestem w stanie kupić tych przeprosin od DK.... Wiem, że zmarło im dwóch aktorów, ale, żeby zasłaniać się  brakiem znajomości zagrożenia ze strony Covid-19, jakoś mnie nie przekonało.... No, ale na pewno w oba mody zagram.... 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Darrien Jeżeli się pojawią to obowiązkowo. Hm.. A Kroniki Myrtany i Dzieje Khorinis to nie jest czasami ten sam projekt ? Nie jestem do końca pewien, ale wydaje mi się, że po pewnym czasie zmieniono nazwę z Dziejów na Kroniki. A czy czekam na tego moda ? W sumie to Tak, bo wygląda naprawdę, ale to naprawdę zacnie. Najprawdopodobniej będzie to jedna z najlepszych modyfikacji do G2NK. 

To jest bardzo ambitny projekt, a więc przesuwanie daty premiery mnie nie dziwi. Według mnie najlepszym wyjściem jest niebawienie się w ogłaszanie konkretnej daty wydania, bo tym sposobem mogą jedynie zawieść fanów. 

A słyszałeś może o Odyseji ? Największy mod, jaki kiedykolwiek powstał do Gothica. Mamy nawet z nim odrębny temat na forum. Aktualnie trwają jego testy. @smox i @metek58 są zaangażowani w jego tłumaczenie. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Agrael napisał:

@Darrien Jeżeli się pojawią to obowiązkowo. Hm.. A Kroniki Myrtany i Dzieje Khorinis to nie jest czasami ten sam projekt ? Nie jestem do końca pewien, ale wydaje mi się, że po pewnym czasie zmieniono nazwę z Dziejów na Kroniki. A czy czekam na tego moda ? W sumie to Tak, bo wygląda naprawdę, ale to naprawdę zacnie. Najprawdopodobniej będzie to jedna z najlepszych modyfikacji do G2NK. 

To jest bardzo ambitny projekt, a więc przesuwanie daty premiery mnie nie dziwi. Według mnie najlepszym wyjściem jest niebawienie się w ogłaszanie konkretnej daty wydania, bo tym sposobem mogą jedynie zawieść fanów. 

A słyszałeś może o Odyseji ? Największy mod, jaki kiedykolwiek powstał do Gothica. Mamy nawet z nim odrębny temat na forum. Aktualnie trwają jego testy. @smox i @metek58 są zaangażowani w jego tłumaczenie. 

Ekipa Dziejów Khorinis miała wewnętrzną kosę.... przez co zniknęło sporo filmów, a przynajmniej mam takie wrażenie, że zniknęło. Wówczas powstała ekipa odpowiedzialna za Kroniki Myrtany. Wiesz.... mi tam na dacie premiery DK nie zależy, ale samo to tłumaczenie w stylu "No, bo ten Covid wszystko popsuł, a my nie wiedzieliśmy, że on taki niszczący jest! I musieliśmy zająć się prywatnym życiem!", ale wideo wysłuchałem, tylko dlatego, że lubię Arkadikussa, bo chodziłem do tego samego liceum co on. ;)

O Odysei słyszałem, ale jeszcze nie grałem, nawet Returninga 2.0 nie jestem w stanie skończyć, ale myślę, że kiedyś zagram jak tego drugiego giganta ogram. :D 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musieli coś na szybko wymyślić, ale widać, że się mocno zaangażowali w dubbing moda. Aczkolwiek nie będzie to jakiś wielki kolos - około 40 godzin gry. Przejście Returninga zajmuje na oko 150-200h, a Odyseji .. pewnie z 300 albo i więcej. Wracając do Returna - grałem, ale nie ukończyłem. Jakoś mnie nie '' porwał " :) 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość późno o tym informuję, ale pojawiła się nowa wersja popularnego L’Hiver ( DE 2.0 ) - tym razem autorstwa naszych zachodnich kolegów. Oczywiście dorzuciłem ją do naszego skromnego zbioru, a przy okazji połasiłem się o dodanie aż pięciu produkcji, również do G2NK. 

Przeznaczenie
Przeznaczenie: Epilog
Przebudzenie
Korzenie Zła 
Imperium Popiołów 

Co w jest nich takiego niezwykłego ? Ano.. Za ich stworzenie odpowiadają nasi rodacy ( Destiny Team ). 

Przeznaczenie jest tak naprawdę rozwinięciem słynnego Global Mod. Destiny Team po prostu wpakowało w niego mnóstwo nowych rzeczy. Kiedyś w niego grałem i o dziwo nawet ukończyłem, ale moim zdaniem jest to kolos na glinianych nogach. Jeżeli zaciekawił was ten mod, to polecam kanał na YT pewnego weterana wśród fanów Gothica o nicku Simon. Gość zna się na rzeczy i nagrał recenzję ( jest dość obszerna ) Przeznaczenia: KLIK

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewielka aktualizacja naszej listy modów do Gothica. 

  • Definitive Edition PL
  • Dolina Zombie: Ewolucja ( + update z 19.09.2021 )

Definitive Edition w pewnym stopniu poszerza podstawkę, ale chyba najbardziej cieszy najnowszy update do Doliny Zombie: 

Spoiler

 Urozmaicono znacznie fabułę
- Wiele poprawek
- Rozgrywka wydłużyła się o około 5 godzin
- Masę nowego kontentu
- Możliwość gry magiem, wojownikiem lub łowcą
- Wprowadzono stary system levelowania i zdobywania umiejętności
- Dodano Alchemię, naukę wiecznego sprintu
- Wolne celowanie
- Nowe zombie
- Nowe przedmioty ( broń, pancerz, hełmy itd )
- Nowe dźwięki
- Dostępna walka z tarczą
- Nowe zadania, postaci, zdarzenia fabularne
- Wprowadzono wątek z orkami
- Zmiany w świecie
- 2 nowe światy
- Nowa walka z bossem
- Dodatkowe easter eggi
- Ulepszono ogólny balans rozgrywki
- I wiele więcej
PATCH EWOLUCJA NIE JEST W PEŁNI ZDUBBINGOWANY!
 

09.09.2021 DUŻA AKTUALIZACJA MODA

-Poprawki błędów z podstawowej wersji Ewolucji
-Nowe wątki, zadania, dialogi, postacie
-Nowe umiejętności: Hiena Cmentarna, wabienie przeciwnika, redukcja stresu, orkowa broń, strzelanie z dmuchawek.
-Możliwość szybszego zdobycia 2 poziomu walki bronią dwuręczną
-Nowe dźwięki
-Nowy świat
-Nowe rodzaje zombie
-Nowi przeciwnicy
-Zmiany w świecie, więcej roślinności, zniszczeń itd
-Poprawki w balansie
-Zwiększony poziom trudności
-Ciosy krytyczne jako osobny mechanizm
-I wiele więcej


19.09.2021 UPDATE 

- Przede wszystkim naprawiono błąd z zanikaniem świata.

 

Ponadto trwają prace nad: 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym chciał przejść pierwszego Gothica i dopakować go możliwie największym modem to co najlepiej wybrać?

Mroczne Tajemnice, wydaje mi się "naj" jeśli chodzi o ilość zawartości, questy itd ale ludzie też tam widzę, że narzekali, że ilość nie idzie w parze z jakością ;) No ale gusta są różne.

Czy może Ludzie z Górniczej Doliny.

A może Świat Skazańców?

 

Tak chyba najbardziej mnie kuszą Mroczne Tajemnice ale może ci "Ludzie..." jednak lepsi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb 
Jest jeszcze Edycja Rozszerzona. Świat Skazańców ogrywałem 3 razy i za każdym razem dołączałem do innego obozu. Niepodważalną zaletą jest możliwość zostania Guru lub Magnatem, ale najwięcej nowych zadań oferują Mroczne Tajemnice i Edycja Rozszerzona. Ludzie z Górniczej Doliny też miło wspominam. 

Ogólnie, to polecam korzystać z programu Spine. Zawiera praktycznie wszystkie modyfikacje do G1/G2NK. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb Jeżeli nie ogrywałeś nigdy wcześniej G2NK, to odradzam Przeznaczenie. Jest to ogromny mod, ale przede wszystkim trudny. Nie sposób go ukończyć bez korzystania z porad graczy na forach, które są poświęcone Gothicowi. Dodatkowo zmianom uległ system przyznawanego doświadczenia. Wystarczy, że źle rozdasz cenne punkty nauki na początku gry i będziesz miał problem z jej ukończeniem. 

Na początek poleciłbym Ci L'Hiver. @smox ogrywał tego moda i był zadowolony. Ja zresztą też. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@AgraelZ gothic 2 nie ma takiego problemu bo jest kupa modów takich krótszych 10-40 i więcej godzin no i Odyseja :) To czystego nawet nie muszę na razie zaczynać.

L'Hiver odpada bo muszą chodzić na bardzo cienkiej karcie graficznej. Ogólnie temat już ogarnąłem teraz tylko wybierać i grać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wiadomość z ostatniej chwili ! :) 

Pojawiła się nowa wersja (1.5) Othello Mod, czyli produkcji, która w znacznym stopniu rozbudowuje znaną nam Górniczą Dolinę z G1. Myślę, że mod zasługuje na własną wstawkę na naszym forum. 

Omówienie moda przez Kajmę - KLIK

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
3 godziny temu, smox napisał:

Gram sobie teraz w najnowszą wersję moda [G1] Dolina Zombie v2.2 EWOLUCJA i jestem mega zadowolony. To naprawdę świetny mod w którym Górniczą Dolinę opanowały zombie.

Zobaczcie co nalazłem w jednej ze skrzyń -

IMG20211115115046.jpg

Covid 19 . Czy mod powstał za czasów PIS-u i Niedzielskiego ? :005:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.