Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

de Vries   zadanie na wyprowadzenie z X18 Koliana dostajemy od Klinta w bazie stalkerów w dolinie mroku i przeważnie mamy już je razem z zadaniem od Huntera. Zgadza się że zadanie od Huntera zaliczymy bez wyprowadzania Koliana ale przeważnie robiąc więcej pobocznych zadań to od  Klinta też już mamy i robimy oba za jednym zamachem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, nie zauważyłem plecaka, choć w opisie jest o jakiejś osobie:).

Ale jest kolejny problem, wylot na agro podczas rozmowy z generałem. Zadanie na wejście do podziemi


 
[error]Expression    : !phrase_dialog->m_PhraseVector.empty()
[error]Function      : CPhraseDialog::SayPhrase
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\PhraseDialog.cpp
[error]Line          : 140
[error]Description   : No available phrase to say, dialog[agr_two_kvest2_dialog]
 

stack trace:

kiedy zgadzamy się iść szukać jego ludzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wyloty w Prypeci z takim logiem:

Expression    : fatal error
Function      : CScriptEngine::lua_error
File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
Line          : 73
Description   : <no expression>
Arguments     : LUA error: ... - shadow of chernobyl\gamedata\scripts\utils.script:113: attempt to index local 'char_ini' (a nil value)

Co jest grane?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że Ci to pomoże. Poniższy zrzut dotyczy soli (nie będę ruszał spraw technicznych. bo się na tym nie znam), ale jest to błąd "uniwersalny". Piszą, że powinno się wywalić ostatnie 2-3 zapisy, a przynajmniej ich nie wczytywać. Po prostu trzeba cofnąć się w grze o kilka zapisów.

MK0iHsF.png

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, pacjent1972 napisał:

Możesz zrobić sobie kopię zapisów, przeinstalować podstawkę, może to pomoże i iść dalej. Nie składaj broni Stalkerze! :guntoting:

To bardzo dobra rada. Miałem to samo, tylko w Elektrowni. Wywalało mnie co kilkanaście metrów. Kombinowałem różnie i.... nic. Dopiero jak odinstalowałem Stalkera, wyczyściłem rejestr, zainstalowałem Stalkera i ten mod i zdefragmentowałem dysk, mod ożył i przeszedłem Elektrownię bez jednego wylotu.

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze to. Jeśli w katalogu z savami masz ich więcej niż 5, to je przenieś sobie poza moda. Na tym etapie gry, savy zaczynają modowi ciążyć. Tak samo z tym co dźwigasz na grzbiecie. Jak jesteś z czitem na udźwig, to sobie sporo ulżyj. Bo niektóre przedmioty w plecaku, mogą skryptom dla Prypeci i dalszych, nie pasować.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie dziwi ten problem z nadmiarem savów, przeważnie w różnych modach mam ich po kilkanaście i zero problemów z tego powodu do samego końca danego moda. Tak samo z gratami w plecaku, w Rebornie mam prawie komplet bo zdarza się już wypadanie ich z braku miejsca i również zero błędów przy przechodzeniu z lokacji na lokację. Być może jest to związane z ilością ramu jaką posiadamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, mkk7 napisał:

Trochę mnie dziwi ten problem z nadmiarem savów, przeważnie w różnych modach mam ich po kilkanaście

Kilkanaście zapisów nie stanowi problemu. Problem może być, gdybyś miał ich naprawdę dużo. Co do gratów w plecaku, to lepiej za dużo nie nosić. Chociaż mocny komputer poradzi sobie i z tym. Gorzej jest ze słabymi kompami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mkk7 - Łatwo możesz sprawdzić jak zapisy wpływają na płynność gry. Jak masz Frapa, to zobacz fpsy z kupą złomu i bez niego.

W kilkunastu modach, na lokacji bar, gdzie przeważnie gracze robili schowki z całym złomem jaki zebrali i nie mieścił się w czitowanym plecaku, przejście na inne lokacje skutkowało pulpitem.

Podobnie jest przy wchodzeniu do Prypeci Zach. Ta lokacja sama w sobie jest obciążająca, a jak jeszcze moder zmienił fakturę ścian budynków, dołożył swoich NPCów i itemy, to komputer może nie wyrabiać właśnie na pliku wymiany. I stąd bywa wylot z Lua.

Likwidacja co najmniej schowków, pozwalała na dalszą płynną grę. Jeśli będziesz miał w schowku czy plecaku 10 jednakowych karabinów, to obciążenie będzie mniejsze niż np. 5 karabinów, ale każdy inny.

Można jeszcze sobie pomóc, zwiększając plik wymiany, ale tu trzeba ostrożnie, bo za duży powoduje zauważalne spowolnienia przy załadowaniu gry i savów, i zmniejszenie fpsów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oficjalnie stwierdzam że zauroczyła mnie Sajga, goni cię chimera, niby olbrzym chce wgnieść w ziemię, stado snorków zadeptać a psy ugryźć w jaja ale z Sajgą to dziecinna igraszka :P

Szkoda tylko że nie miałem jej przed Pieczarą a dopiero na bagnach można ja kupić. Zresztą za dodanie lokacji pieczara to komuś jajca ślepe psy powinny obgryzać :D

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kondotier pliki wymiany służą do przechowywania danych które nie mieszczą się w fizycznej pamięci ram, dlatego przy małej ilości ramu zwiększamy wielkość rozmiaru pliku wymiany na dysku i to też z rozsądkiem, oczywiście znaczenie będzie tu miało jaki dysk posiadamy i jaka jest jego wydajność. Jeżeli posiadamy większą ilość ramu to system będzie mniej wykorzystywał pliki wymiany, w dodatku ram będzie najbardziej obciążony przy uruchomieniu wielu aplikacji w systemie a raczej tylko grając nie robi się nic dodatkowo na kompie. Bolo nie podaje konfiguracji sprzętu więc zakładam ze ma mniej ramu i te porady które zastosował jak najbardziej mu pomogły a o to przede wszystkim w tym chodziło, najważniejsze że może grać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mkk7 - rady jakie daję, nie są brane z powietrza. Są pewne zasady w informatyce, ale mody te zasady mają gdzieś. Dlatego ważniejsze jest wieloletnie doświadczanie z  problemami jakie wycinają mody, niż informatyczna teoria.

Dziwiła cię ilość savów. Odpowiedź dał ci bolo, trzeci post wyżej.

Może nawet być tak, że w czasie gry, wtedy gdy jednemu graczowi przyświecało słoneczko i gra szła płynnie, to drugiemu przy tym samym elemencie gry, gdy  grzmiało i błyskało, sięwyleciał0.

Parafrazując znane powiedzenie: "Nie znane są wyroki Zonskie" :smile_anom:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.