Agrael Posted August 21, 2021 Report Share Posted August 21, 2021 Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004 Data premiery: 04.05.2021 r. Autor: 2024end Autor spolszczenia: @gawron OPIS: Spoiler Połączenie kilku starszych modyfikacji, które w pełni gwarantują powrót do korzeni stalkerskiego moddingu. Za podstawę posłużył wydany w 2008 roku AMK 1.4.1 wraz z dodatkiem oraz dopełnieniem fabularnym. Gra stała się bardziej wymagająca. 3 nowe wątki fabularne: - Poszukiwanie zabójców Kła, - Poszukiwanie zaginionej grupy naukowców, - Poszukiwanie zabójców Ducha. Od teraz warto napić się z napotkanymi NPC - można zdobyć namiar na schowek. Dodano specjalne pojemniki na radioaktywne artefakty. Nowa broń. Pojawiły się niewielkie zadania poboczne. Przywrócono wycięte mutanty. Decydując się na pobranie paczki, warto pamiętać, że modyfikacje użyte w tym „składaku” to niemal rówieśnicy Cienia Czarnobyla, nie licząc Z.E.N.O.B.I.A.N Mod i ABC Inferno są to praktycznie pierwsze mody do S.T.A.L.K.E.R.-a. W modyfikacji zostały przerobione: pogoda, broń i modele stalkerów (żadnych HD paczek). Dodano pragnienie, manierkę i parę pomniejszych rzeczy (wszystko zostało zaczerpnięte ze stron poświęconych STALKER-owi). Jeśli ktoś ma ochotę na podróż do przeszłości, to zapraszam i życzę wytrwałości - @gawron. PORADY I MOŻLIWE PROBLEMY: Spoiler Używając śpiwora najlepiej wybrać 5 godzin snu, 8 wywołuje emisję. U docenta ulepszamy PDA po rozmowie z Freemanem, w której martwi się, że nie zobaczy pijawek i po zabiciu mutantów na dziedzińcu Baru. W Prypeci nie robimy szybkich zapisów, wczytanie powoduje wylot bez loga. Zapisy zrobione na Dziczy mogą się nie wczytywać. Podczas przejścia Prypeć-CEA1 i Prypeć-Radar możliwy wylot, w takim przypadku wczytujemy zapisany autosave i jesteśmy na drugiej lokacji. Warto zbierać kopyta dzików, Dan za 3 daje niezłe artefakty. Zbieramy łapy burerów i artefakty Błona, będą potrzebne. Uwaga, w Zonie kradną! GALERIA: Spoiler INSTALACJA: Spoiler Pobrane archiwum z modem należy rozpakować, a następnie umieścić w głównym katalogu z Cieniem Czarnobyla 1.0004. Na pulpicie tworzymy skrót pliku XR_3DA, a we właściwościach dopisujemy parametr -nointro. Można grać. LINKI DO POBRANIA: Spoiler Mod + Spolszczenie: Nasz serwer - [KLIK] Testy spolszczenia: @smox, @mkk7 Źródło: [KLIK] 3 5 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted August 22, 2021 Report Share Posted August 22, 2021 Pobrałem i uruchomiłem moda na rus podstawce. Nie było z tym najmniejszych problemów. Główna nić fabuły, to ta z CCz, z pewnymi zmianami. Rozgrywka za to zmieniona w stronę utrudnienia. Przykład: Wilk na zadanie ze Żwawym wysłał mnie bez broni palnej. W baraku koło Tolika, też broni nie było. Wypadało iść z samym nożem. Więc wróciłem do wioski, sprzedałem co się dało i kupiłem PMa. Z trupów bandytów na STS pozdejmowałem tylko uszkodzone PMy.Łup więcej niż skromny. Za to ich odporność na kule taka, jakby byli opancerzeni. Nawtykali anomalii od cholery i trochę, zmuszając tym samym do poruszania się tak, aby ciągle natykać się na mutanty lub koło wioski iść zbyt blisko wojaków i prowokować do ataku na wioskę. A tu kilka zrzutów z gry na Kordonie. Spoiler Dobra rzecz dla słabo znających, lub tych co już zapomnieli Cień Czarnobyla, a lubią ostrą grę. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gawron Posted August 22, 2021 Report Share Posted August 22, 2021 Aby nie iść na ATP tylko z nożem, trzeba przy pierwszej rozmowie z Sidorowiczem wziąć od niego zadanie na dostarczenie Gwiazdy wieczornej. Dostajemy kontener, przynosimy artefakt, a za zarobione pieniądze kupujemy PMa. Koło mostu leży martwy wojak, po przeszukaniu trupa zabieramy notatkę i w ten sposób otwieramy jedną z trzech linii fabularnych. Może i można przejść tego moda, jak CCz, ale nie o to w tym chodzi. Ten mod to taki przedsionek do preludium do "prawdziwego" NLC. Poziom trudności i format to dwa różne światy, ale zasady są podobne, handel wymienny, zdobywanie recept transmutacji artefaktów, sama transmutacja, mnogość nowych zadań itd. Jeśli ktoś pozna wszystkie aspekty moda i mu się to spodoba, to możliwe, że zechce spróbować swych sił z "prawdziwym" NLC. Na co licząc, spróbuję spolszczyć ten pakiet. Spoiler 5 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted August 23, 2021 Report Share Posted August 23, 2021 O tym, z czym spotkamy się w modzie, mówi sam tytuł. Do CCz dodano pewne wątki z Narodnoj Solianki i rozwiązania z NLC. Poprzednio odniosłem się tylko do mojej gry na Kordonie, nie wnikając w szczegóły. A że nie jest źle, niech potwierdzą poniższe zrzuty zawartości plecaka na teleporcie do Wysypiska. A sporo jeszcze zostało w skrzyni we wiosce. Wojacy tak zawzięcie atakowali wioskę, że w końcu wyginęli (pomogłem im w tym ) i czartak był nie broniony. Mogłem tradycyjnie przejść po zwalonym drzewie i go przeszukać. Warto było. Celowo nie zabrałem stamtąd nessesera, bo przypuszczam, że trzeba go będzie przynieść zadaniem, a tylko obciążał by niepotrzebnie do tego czasu. Wojsko wybiło mi pod moją nieobecność nowicjuszy, oraz Tolika i Wilka w wiosce. Ciekawe, jak śmierć tych dwóch wpłynie na grę. Ale nie ma problemu, bo wieś już się zapełniła nowymi. Szanujmy wódkę na Kordonie. Pijaczyna Kuzniecow będzie jej się domagał. Z rzeczy w plecaku kupiony jest tylko śpiwór. Reszta to nagrody i zdobycze. Nie chciałbym chwalić dnia przed zachodem, ale może to być jeden z ciekawszych modów. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted August 27, 2021 Report Share Posted August 27, 2021 PODBICIE TEMATU Ładnie żarło, ale zdechło. Nie mogę minąć linii posterunku, bo zaliczam pulpit. W logu brak Fatal, ale są wskazania na problemy z user.ltx. Spoiler ! cant convert dik_name for dik[144], prop=[Poprzednia [c:\cieŃ czar rus\gamedata\config\default_controls.ltx] successfully loaded. Executing config-script "user.ltx"... ! Cannot open script file [user.ltx] A pozwoliłem modowi zrobić go sobie samemu. Robiłem próby po przeskoczeniu płotu obejść bar od tyłu, ale ta linia posterunku nie puszcza. A idę zgodnie ze scenariuszem, niosąc walizkę z Agropromu. Szukałem na rus forach, ale nie znalazłem takiego, gdzie byłyby komentarze do moda, lub odsyłacz do łatki. @Szczepan9205 Czy ty możesz coś wywnioskować z opisu błędu w user.ltx? DODANO Rozwiązałem problem, zmniejszając switch_distance aż dziesięciokrotnie, ze 150 do 15 m. Znalazłem też przyczynę. Jest nią grupa enpeców spawnujących się w tej przybudówce na lewo od baniaków. Musiałem ją omijać z daleka. Ale ta zmiana c-d nie może być zastosowana na innych lokacjach. Trzeba będzie więc wchodząc do baru i z niego wychodząc, zmieniać te parametry. Wybrnąłem z tego problemu mając dwa plik alaife. Dla baru i dla reszty. Ale ciągła ich zmiana mnie nie bawi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted August 29, 2021 Report Share Posted August 29, 2021 PODBICIE TEMATU. No i kończę przygodę z tym modem. Powyżej opisany problem z wylotem w barze niesie poważniejsze skutki, bo powoduje go brak kwestowego enpeca. Mam z nim pogadać, więc switch_distance byłem zmuszony zmniejszyć do 2m i się okazało, że się nie spawnuje. Cała jego ekipa jest na miejscu, ale jego brak. Nie pamiętam czy w NS dialogi z nim ( Zachar ) miały jakiś wpływ na fabułę, oraz czy odpuszczenie sobie ich nie kładło moda, więc aby nie męczyć się niepotrzebnie, odpuściłem sobie. Poza forum na którym jest odsyłacz do niego, nie znalazłem go na żadnym innym forum. A na jego macierzyste nie wejdzie się bez rejestracji. A na koniec kilka zrzutów z moda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gawron Posted August 30, 2021 Report Share Posted August 30, 2021 Do tej pory nie miałem ani jednego problemu, po Agropromie w Barze jak na razie wszystko OK. W starszych, modach, ale nie tylko, trzeba mieć trochę szczęścia do spawnu, a w tym dodatkowo nie pozwolić ginąć questowym postaciom (mogą się przydać), nie jest to łatwe, ale wykonalne. Tak, że proste szablony na bok... Gram nie spiesząc się, ponieważ, moim priorytetem, oprócz dotarcia do końca fabuły jest zebranie możliwie jak najwięcej recept transmutacji, a cały czas ktoś o coś prosi. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted August 30, 2021 Report Share Posted August 30, 2021 @gawron No to masz szczęście, bo u mnie była sama wersalka. Zachar nie mógł mi zginąć, bo nie było go od pierwszego wejścia do baru, a wtedy nic tam się nie dzieje. Piszę że wersalka była, bo moda wywaliłem. Jednym z powodów był ten problem wylotu, ale i bez niego bym też chyba zaprzestał gry. Czekam na NS2020, który jest prawie taki sam, to byłoby nudno grać. Ale dobrze, że tobie się powiodło, to można i innym go polecić. Czy czasem nie przyszło Ci na myśl, aby się wziąć za spolszczenie? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gawron Posted August 31, 2021 Report Share Posted August 31, 2021 @kondotierze. Nie miałem na myśli Zachara, konkretnie chodziło mi o Wilka, Pietruchę i Tolika. Pierwszy jeszcze się przyda na magazynach, a pozostali znają recepty transmutacji. Przypomniałem sobie, że grając w TT2 miałem prawie identyczny problem z wejściem do Baru, niestety nie pamiętam, jak go rozwiązałem. 20 godzin temu, kondotier napisał: Czy czasem nie przyszło Ci na myśl, aby się wziąć za spolszczenie? Może to szaleństwo, ale jetem w trakcie... 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted August 31, 2021 Report Share Posted August 31, 2021 To w sumie to ten mod to główna fabuła to ta z Cienia Czarnobyla? Plus te kilka linii fabularnych. AMK to był mod gameplayowy chyba tylko? NLC to nie wiem, też tu dodali jakieś zmiany gameplayowe z tego moda chyba, utrudnienia? Bo z tym mi się głównie kojarzy A NS3 to co? NS5 to były wczesne wersje Tajnych Ścieżek czyli Zew Monolitu bodajże. A NS3 to też to tylko jeszcze wcześniejsze? Czy coś innego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted August 31, 2021 Report Share Posted August 31, 2021 @tom3kb z NS wzięty jest sposób transmutacji artefaktów, ale taki pierwotny, z ręcznym wrzucaniem części składowych do anomalii, na podstawie recept otrzymywanych za wykonane zadania. Nie grałem w NLC, to co z niego wzięto, nie powiem. W każdym bądź razie, bardzo upierdliwe są takie niewidoczne i nie dźwiękowe anomalie chemiczne, których napchali co niemiara. W jasny dzień ciężko nawet zauważyć jej reakcję na wrzuconą śrubę. @gawron Jakie szaleństwo? . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted January 27, 2022 Report Share Posted January 27, 2022 Ot... i takie sytuacje są w tym modzie 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gawron Posted March 26, 2022 Report Share Posted March 26, 2022 PARĘ PORAD + INSTALACJA: Spoiler Decydując się na pobranie paczki warto pamiętać, że modyfikacje użyte w tym składaku to praktycznie rówieśnicy Cienia Czarnobyla, nie licząc Z.E.N.O.B.I.A.N Mod i ABC Inferno są to praktycznie pierwsze mody do STALKERA. W modyfikacji zostały przerobione: pogoda, broń i modele stalkerów (żadnych HD paczek). Dodano pragnienie, manierkę i parę pomniejszych rzeczy (wszystko zostało zaczerpnięte ze stron poświęconych STALKEROWI). Jeśli ktoś ma ochotę na podróż do przeszłości, to zapraszam i życzę wytrwałości. PORADY I MOŻLIWE PROBLEMY: - Używając śpiwora najlepiej wybrać 5 godzin snu, 8 wywołuje emisję. - U docenta ulepszamy PDA po rozmowie z Freemanem, w której martwi się, że nie zobaczy pijawek i po zabiciu mutantów na dziedzińcu Baru. - W Prypeci nie robimy szybkich zapisów, wczytanie powoduje wylot bez loga. - Zapisy zrobione na Dziczy mogą się nie wczytywać. - Podczas przejścia Prypeć-CEA1 i Prypeć-Radar możliwy wylot, w takim przypadku wczytujemy zapisany autosave i jesteśmy na drugiej lokacji. - Podczas obrony obozu myśliwych na Kordonie trzeba się mocno sprężać, jeśli myśliwych przeżyje za mało, może być wylot. - Warto zbierać kopyta dzików, Dan za 3 daje niezłe artefakty. - Zbieramy łapy burerów i artefakty Błona, będą potrzebne. - Uwaga, w Zonie kradną! INSTALACJA: 1. Po rozpakowaniu wrzucamy zawartość do CCz 1.0004. 2. Na pulpicie robimy skrót pliku XR_3DA i we właściwościach dopisujemy parametr -nointro 3. Można grać. Serdeczne podziękowania za testy spolszczenia płyną do @mkk7 i @smoxa. 1 5 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaarMoo Posted March 27, 2022 Report Share Posted March 27, 2022 (edited) Założyłem celownik na saigę i niestety nie strzela w punkt. Zmienić coś w fire point czy gdzieś indziej ? I jeszcze. Jak wyłączyć dynamiczną muzykę ? Odfajkowanie w dźwiękach nic nie daje. Edited March 27, 2022 by DaarMoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gawron Posted March 27, 2022 Report Share Posted March 27, 2022 @DaarMoo. Saiga z celownikiem u mnie bije, jak trzeba, kulą i śrutem. Owszem ma lekki rozrzut, ale w końcu to śrutówka. Takie rzeczy poprawiam graficznie na plikach DDS. Dynamiczną muzykę wyłączam w opcjach AMK. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kanon1022 Posted March 30, 2022 Report Share Posted March 30, 2022 Witam , jest jakiś sposób na wypadanie rzeczy z plecaka w tym modzie i jaki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurek48 Posted March 30, 2022 Report Share Posted March 30, 2022 @kanon1022 Skopiuj plik do gamedata,script. restriction_stock.script 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaklerR Posted March 30, 2022 Report Share Posted March 30, 2022 Pograłem trochę i wygląda naprawdę dobrze...ale aktualna wersja jest strasznie zabugowana. Przykład ode mnie, bandyci w środku walki stali się nagle neutralni i jeszcze w tej samej walce GG stał się nagle nieśmiertelny na co nie pomaga nawet wczytanie poprzednich zapisów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kanon1022 Posted March 30, 2022 Report Share Posted March 30, 2022 @jurek48 Wielkie dzięki 😀 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaarMoo Posted March 31, 2022 Report Share Posted March 31, 2022 Bardzo sympatyczny mod. Mimo znanej fabuły, ilość zadań pobocznych powoduje, że wcale tego nie czujemy. Jak byśmy grali w inny, całkiem nowy mod. Świetny pomysł. Są drobne minusy. Ten plecak o którym pisano wyżej. No ale sprawę rozwiązał @jurek48. Przez ten plecak musiałem powtarzać zadanie na strzelbę rodową. Ładując na Dziczy różny chabar wypadł, a ja tego nie zauważyłem. Czasami też questowi NPC-e wpadają w stan lekkiego zamyślenia i nie chcą się ruszyć. Do opanowania. Gram dalej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted March 31, 2022 Report Share Posted March 31, 2022 @DaarMoo a dużo jest tych nowych zadań pobocznych? Czy tylko te 3 linie fabularne z solianki? Czy inni npce też mają jakieś nowe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaarMoo Posted March 31, 2022 Report Share Posted March 31, 2022 (edited) @tom3kb jest więcej niż się spodziewałem. Np. zadania między Danem (Kordon) a Arharą (Agro). Ogólnie, jeżeli dostaniesz jakieś zadanie od NPC-a to wracając do niego, za jakiś czas, dostajesz następne. W tej chwili wybieram się na Radar - główna linia, a zadań pobocznych i rozwojowych mam 12. Przed pójściem do X18 zadań pobocznych wykonałem ok. 40. Edited March 31, 2022 by DaarMoo 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaarMoo Posted March 31, 2022 Report Share Posted March 31, 2022 Może ktoś podpowie gdzie jest dynamit (dla Łukasza) w Wiosce Kotów ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gawron Posted April 1, 2022 Report Share Posted April 1, 2022 14 godzin temu, DaarMoo napisał: Może ktoś podpowie gdzie jest dynamit (dla Łukasza) w Wiosce Kotów ? Skrzynkę znalazłem w piwnicy, ale nie wiem, czy spawn nie jest losowy. Spoiler 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaarMoo Posted April 1, 2022 Report Share Posted April 1, 2022 (edited) Niestety jest losowy @gawron. Szukam dalej na innych lokacjach, sprawdzając oczywiście Wioskę. Edited April 1, 2022 by DaarMoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.