Skocz do zawartości

AMK 1.4.1 + NLC 5.08 + NS3


Agrael

Rekomendowane odpowiedzi

AMK1.4.1_NLC5.08_NS3.jpg

Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004
Data premiery: 04.05.2021 r.
Autor: 2024end
Autor spolszczenia: @gawron


OPIS:

Spoiler

Połączenie kilku starszych modyfikacji, które w pełni gwarantują powrót do korzeni stalkerskiego moddingu. Za podstawę posłużył wydany w 2008 roku AMK 1.4.1 wraz z dodatkiem oraz dopełnieniem fabularnym.

  • Gra stała się bardziej wymagająca.
  • 3 nowe wątki fabularne:
    - Poszukiwanie zabójców Kła,
    - Poszukiwanie zaginionej grupy naukowców,
    - Poszukiwanie zabójców Ducha.
  • Od teraz warto napić się z napotkanymi NPC - można zdobyć namiar na schowek.
  • Dodano specjalne pojemniki na radioaktywne artefakty.
  • Nowa broń.
  • Pojawiły się niewielkie zadania poboczne.
  • Przywrócono wycięte mutanty.

Decydując się na pobranie paczki, warto pamiętać, że modyfikacje użyte w tym „składaku” to niemal rówieśnicy Cienia Czarnobyla, nie licząc Z.E.N.O.B.I.A.N Mod i ABC Inferno są to praktycznie pierwsze mody do S.T.A.L.K.E.R.-a.

W modyfikacji zostały przerobione: pogoda, broń i modele stalkerów (żadnych HD paczek). Dodano pragnienie, manierkę i parę pomniejszych rzeczy (wszystko zostało zaczerpnięte ze stron poświęconych STALKER-owi). Jeśli ktoś ma ochotę na podróż do przeszłości, to zapraszam i życzę wytrwałości - @gawron.

PORADY I MOŻLIWE PROBLEMY:

Spoiler
  • Używając śpiwora najlepiej wybrać 5 godzin snu, 8 wywołuje emisję.
  • U docenta ulepszamy PDA po rozmowie z Freemanem, w której martwi się, że nie zobaczy pijawek i po zabiciu mutantów na dziedzińcu Baru.
  • W Prypeci nie robimy szybkich zapisów, wczytanie powoduje wylot bez loga.
  • Zapisy zrobione na Dziczy mogą się nie wczytywać.
  • Podczas przejścia Prypeć-CEA1 i Prypeć-Radar możliwy wylot, w takim przypadku wczytujemy zapisany autosave i jesteśmy na drugiej lokacji.
  • Warto zbierać kopyta dzików, Dan za 3 daje niezłe artefakty.
  • Zbieramy łapy burerów i artefakty Błona, będą potrzebne.
  • Uwaga, w Zonie kradną!

GALERIA:

Spoiler

ANN_stalkerteam_scr1.jpg

ANN_stalkerteam_scr2.jpg

ANN_stalkerteam_scr3.jpg

ANN_stalkerteam_scr4.jpg

ANN_stalkerteam_scr5.jpg

ANN_stalkerteam_scr6.jpg

ANN_stalkerteam_scr7.jpg

ANN_stalkerteam_scr8.jpg

ANN_stalkerteam_scr9.jpg

ANN_stalkerteam_scr10.jpg

INSTALACJA:

Spoiler
  • Pobrane archiwum z modem należy rozpakować, a następnie umieścić w głównym katalogu z Cieniem Czarnobyla 1.0004.
  • Na pulpicie tworzymy skrót pliku XR_3DA, a we właściwościach dopisujemy parametr -nointro.
  • Można grać.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod + Spolszczenie:

  • Nasz serwer - [KLIK]

Testy spolszczenia: @smox, @mkk7


Źródło: [KLIK]

 

  • Super 3
  • Dodatnia 5
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobrałem i uruchomiłem moda na rus podstawce. Nie było z tym najmniejszych problemów. Główna nić fabuły, to ta z CCz, z pewnymi zmianami. Rozgrywka za to zmieniona w stronę utrudnienia. Przykład: Wilk na zadanie ze Żwawym wysłał mnie bez broni palnej. W baraku koło Tolika, też broni nie było. Wypadało iść z samym nożem. Więc wróciłem do wioski, sprzedałem co się dało i kupiłem PMa. Z trupów bandytów na STS pozdejmowałem tylko uszkodzone PMy.Łup więcej niż skromny. Za to ich odporność na kule taka, jakby byli opancerzeni.

Nawtykali anomalii od cholery i trochę, zmuszając tym samym do poruszania się tak, aby ciągle natykać się na mutanty lub koło wioski iść zbyt blisko wojaków i prowokować do ataku na wioskę.

A tu kilka zrzutów z gry na Kordonie.

ss_fred_08-22-21_12-24-54_(l01_escape).jpg

Spoiler

ss_fred_08-22-21_17-57-53_(l01_escape).jpg

ss_fred_08-22-21_18-17-23_(l01_escape).jpg

ss_fred_08-22-21_17-52-28_(l01_escape).jpg

ss_fred_08-22-21_17-38-39_(l01_escape).jpg

ss_fred_08-22-21_14-03-17_(l01_escape).jpg

Dobra rzecz dla słabo znających, lub tych co już zapomnieli Cień Czarnobyla, a lubią ostrą grę.

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.jpg

Aby nie iść na ATP tylko z nożem, trzeba przy pierwszej rozmowie z Sidorowiczem wziąć od niego zadanie na dostarczenie Gwiazdy wieczornej. Dostajemy kontener, przynosimy artefakt, a za zarobione pieniądze kupujemy PMa. Koło mostu leży martwy wojak, po przeszukaniu trupa zabieramy notatkę i w ten sposób otwieramy jedną z trzech linii fabularnych. Może i można przejść tego moda, jak CCz, ale nie o to w tym chodzi. Ten mod to taki przedsionek do preludium do "prawdziwego" NLC.  Poziom trudności i format to dwa różne światy, ale zasady są podobne, handel wymienny, zdobywanie recept transmutacji artefaktów, sama transmutacja, mnogość nowych zadań itd. Jeśli ktoś pozna wszystkie aspekty moda i mu się to spodoba, to możliwe, że zechce spróbować swych sił z "prawdziwym" NLC. Na co licząc, spróbuję spolszczyć ten pakiet. 

Spoiler

2.jpg

3.jpg

4.jpg

 

  • Dodatnia 5
  • Za szczególną pomoc 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym, z czym spotkamy się w modzie, mówi sam tytuł. Do CCz dodano pewne wątki z Narodnoj Solianki i rozwiązania z NLC.

Poprzednio odniosłem się tylko do mojej gry na Kordonie, nie wnikając w szczegóły. A że nie jest źle, niech potwierdzą poniższe zrzuty zawartości plecaka na teleporcie do Wysypiska. A sporo jeszcze zostało w skrzyni we wiosce. Wojacy tak zawzięcie atakowali wioskę, że w końcu wyginęli (pomogłem im w tym ) i czartak był nie broniony. Mogłem tradycyjnie przejść po zwalonym drzewie i go przeszukać. Warto było. Celowo nie zabrałem stamtąd nessesera, bo przypuszczam, że trzeba go będzie przynieść zadaniem, a tylko obciążał by niepotrzebnie do tego czasu. Wojsko wybiło mi pod moją nieobecność nowicjuszy, oraz Tolika i Wilka w wiosce. Ciekawe, jak śmierć tych dwóch wpłynie na grę. Ale nie ma problemu, bo wieś już się zapełniła nowymi.

Szanujmy wódkę na Kordonie. Pijaczyna Kuzniecow będzie jej się domagał.

Z rzeczy w plecaku kupiony jest tylko śpiwór. Reszta to nagrody i zdobycze.

ss_fred_08-23-21_11-40-58_(l01_escape).jpg

ss_fred_08-23-21_11-41-05_(l01_escape).jpgss_fred_08-23-21_11-41-15_(l01_escape).jpgss_fred_08-23-21_11-41-26_(l01_escape).jpgss_fred_08-23-21_11-42-12_(l01_escape).jpg

Nie chciałbym chwalić dnia przed zachodem, ale może to być jeden z ciekawszych modów.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODBICIE TEMATU

Ładnie żarło, ale zdechło. Nie mogę minąć linii posterunku, bo zaliczam pulpit. W logu brak Fatal, ale są wskazania na problemy z user.ltx.

Spoiler

! cant convert dik_name for dik[144], prop=[Poprzednia
[c:\cieŃ czar rus\gamedata\config\default_controls.ltx] successfully loaded.
Executing config-script "user.ltx"...
! Cannot open script file [user.ltx]

 

A pozwoliłem modowi zrobić go sobie samemu.

Robiłem próby po przeskoczeniu płotu obejść bar od tyłu, ale ta linia posterunku nie puszcza. A idę zgodnie ze scenariuszem, niosąc walizkę z Agropromu.

Szukałem na rus forach, ale nie znalazłem takiego, gdzie byłyby komentarze do moda, lub odsyłacz do łatki.

@Szczepan9205  Czy ty możesz coś wywnioskować z opisu błędu w user.ltx?

DODANO

Rozwiązałem problem, zmniejszając switch_distance aż dziesięciokrotnie, ze 150 do 15 m. Znalazłem też przyczynę. Jest nią grupa enpeców spawnujących się w tej przybudówce na lewo od baniaków. Musiałem ją omijać z daleka. Ale ta zmiana c-d nie może być zastosowana na innych lokacjach. Trzeba będzie więc wchodząc do baru i z niego wychodząc, zmieniać te parametry. Wybrnąłem z tego problemu mając dwa plik alaife. Dla baru i dla reszty. Ale ciągła ich zmiana mnie nie bawi.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODBICIE TEMATU.

No i kończę przygodę z tym modem. Powyżej opisany problem z wylotem w barze niesie poważniejsze skutki, bo powoduje go brak kwestowego enpeca. Mam z nim pogadać, więc switch_distance byłem zmuszony zmniejszyć do 2m i się okazało, że się nie spawnuje. Cała jego ekipa jest na miejscu, ale jego brak. Nie pamiętam czy w NS dialogi z nim ( Zachar ) miały jakiś wpływ na fabułę, oraz czy odpuszczenie sobie ich nie kładło moda, więc aby nie męczyć się niepotrzebnie, odpuściłem sobie. Poza forum na którym jest odsyłacz do niego, nie znalazłem go na żadnym innym forum. A na jego macierzyste nie wejdzie się bez rejestracji.

A na koniec kilka zrzutów z moda.

ss_fred_08-27-21_12-38-41_(l01_escape).jpg

ss_fred_08-28-21_12-45-39_(l04_darkvalley).jpgss_fred_08-29-21_16-01-34_(l04_darkvalley).jpgss_fred_08-29-21_16-33-12_(l01_escape).jpgss_fred_08-29-21_17-36-56_(l01_escape).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zach.jpg

Do tej pory nie miałem ani jednego problemu, po Agropromie w Barze jak na razie wszystko OK. W starszych, modach, ale nie tylko, trzeba mieć trochę szczęścia do spawnu, a w tym dodatkowo nie pozwolić ginąć  questowym postaciom (mogą się przydać), nie jest to łatwe, ale wykonalne. Tak, że proste szablony na bok... Gram nie spiesząc się, ponieważ, moim priorytetem, oprócz dotarcia do końca fabuły jest zebranie możliwie jak najwięcej recept transmutacji, a cały czas ktoś o coś prosi. 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawron No to masz szczęście, bo u mnie była sama wersalka. Zachar nie mógł mi zginąć, bo nie było go od pierwszego wejścia do baru, a wtedy nic tam się nie dzieje. Piszę że wersalka  była, bo moda wywaliłem.

Jednym z powodów był ten problem wylotu, ale i bez niego bym też chyba zaprzestał gry. Czekam na NS2020, który jest prawie taki sam, to byłoby nudno grać.

Ale dobrze, że tobie się powiodło, to można i innym go polecić. Czy czasem nie przyszło Ci na myśl, aby się wziąć za spolszczenie?

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotierze. Nie miałem na myśli Zachara, konkretnie chodziło mi o Wilka, Pietruchę i Tolika. Pierwszy jeszcze się przyda na magazynach, a pozostali znają recepty transmutacji. Przypomniałem sobie, że grając w TT2 miałem prawie identyczny problem z wejściem do Baru, niestety nie pamiętam, jak go rozwiązałem.

20 godzin temu, kondotier napisał:

Czy czasem nie przyszło Ci na myśl, aby się wziąć za spolszczenie?

Może to szaleństwo:), ale jetem w trakcie...

  • Dodatnia 2
  • Za szczególną pomoc 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w sumie to ten mod to główna fabuła to ta z Cienia Czarnobyla? Plus te kilka linii fabularnych.

AMK to był mod gameplayowy chyba tylko?

NLC to nie wiem, też tu dodali jakieś zmiany gameplayowe z tego moda chyba, utrudnienia? Bo z tym mi się głównie kojarzy ;)

A NS3 to co? NS5 to były wczesne wersje Tajnych Ścieżek czyli Zew Monolitu bodajże. A NS3 to też to tylko jeszcze wcześniejsze? Czy coś innego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb  z NS wzięty jest sposób transmutacji artefaktów, ale taki pierwotny, z ręcznym wrzucaniem części składowych do anomalii, na podstawie recept otrzymywanych za wykonane zadania. Nie grałem w NLC, to co z niego wzięto, nie powiem. W każdym bądź razie, bardzo upierdliwe są takie niewidoczne i nie dźwiękowe anomalie chemiczne, których napchali co niemiara. W jasny dzień ciężko nawet zauważyć jej reakcję na wrzuconą śrubę.

@gawron  Jakie szaleństwo? :brawo: :t3m:.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

0.jpg

PARĘ PORAD + INSTALACJA:

Spoiler

Decydując się na pobranie paczki warto pamiętać, że modyfikacje użyte w tym składaku to praktycznie rówieśnicy Cienia Czarnobyla, nie licząc Z.E.N.O.B.I.A.N Mod i ABC Inferno są to praktycznie pierwsze mody do STALKERA. 

W modyfikacji zostały przerobione: pogoda, broń i modele stalkerów (żadnych HD paczek). Dodano pragnienie, manierkę i parę pomniejszych rzeczy (wszystko zostało zaczerpnięte ze stron poświęconych STALKEROWI). Jeśli ktoś ma ochotę na podróż do przeszłości, to zapraszam i życzę wytrwałości.

 
PORADY I MOŻLIWE PROBLEMY:
- Używając śpiwora najlepiej wybrać 5 godzin snu, 8 wywołuje emisję.
- U docenta ulepszamy PDA po rozmowie z Freemanem, w której martwi się, że nie zobaczy pijawek i po zabiciu mutantów na dziedzińcu Baru.
- W Prypeci nie robimy szybkich zapisów, wczytanie powoduje wylot bez loga.
- Zapisy zrobione na Dziczy mogą się nie wczytywać.
- Podczas przejścia Prypeć-CEA1 i Prypeć-Radar możliwy wylot, w takim przypadku wczytujemy zapisany autosave i jesteśmy na drugiej lokacji.
- Podczas obrony obozu myśliwych na Kordonie trzeba się mocno sprężać, jeśli myśliwych przeżyje za mało, może być wylot.
- Warto zbierać kopyta dzików, Dan za 3 daje niezłe artefakty.
- Zbieramy łapy burerów i artefakty Błona, będą potrzebne.
- Uwaga, w Zonie kradną!
 
INSTALACJA:
1.  Po rozpakowaniu wrzucamy zawartość do CCz 1.0004. 
2.  Na pulpicie robimy skrót pliku XR_3DA i we właściwościach dopisujemy parametr -nointro
3.  Można grać.

Serdeczne podziękowania za testy spolszczenia płyną do @mkk7 i @smoxa. 

  • Super 1
  • Dodatnia 5
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael zmienił(a) tytuł na AMK 1.4.1 + NLC 5.08 + NS3
  • Agrael podpiął/eła i promował(a) ten temat

Bardzo sympatyczny mod. Mimo znanej fabuły, ilość zadań pobocznych powoduje, że wcale tego nie czujemy. Jak byśmy grali w inny, całkiem nowy mod. Świetny pomysł. 

Są drobne minusy. Ten plecak o którym pisano wyżej. No ale sprawę rozwiązał @jurek48. Przez ten plecak musiałem powtarzać zadanie na strzelbę rodową. Ładując na Dziczy różny chabar wypadł, a ja tego nie zauważyłem. Czasami też questowi NPC-e wpadają w stan lekkiego zamyślenia i nie chcą się ruszyć. Do opanowania. 

Gram dalej.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb jest więcej niż się spodziewałem.  Np. zadania między Danem (Kordon) a Arharą (Agro). Ogólnie, jeżeli dostaniesz jakieś zadanie od NPC-a to wracając do niego, za jakiś czas, dostajesz następne. W tej chwili wybieram się na Radar - główna linia, a zadań pobocznych i rozwojowych mam 12. Przed pójściem do X18 zadań pobocznych wykonałem ok. 40.

Edytowane przez DaarMoo
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.