Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Meta zmienił(a) tytuł na Między dobrem a złem
W dniu 13.06.2023 o 20:29, metek58 napisał(a):

prośba do kogoś kompetentnego młodszego i na siłach, aby te ewentualne błędy wziął pod lupę i je poprawił, a łatkę z wszystkiego znalezionego wstawił tam gdzie trzeba. 

Zacząłem grać w tego moda i chociaż nie do końca spełniam wymogi postawione przez @metek58 (młodszego), to mogę zająć się poprawą ewentualnych błędów.

Już na początku zmieniłem Take All na Weź wszystko

ss_anita_06-19-23_08-25-03_(marsh).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Ja też miałem "Take all", tak samo "Items" i "Description", ale już to sobie poprawiłem, a fabularnie jestem w Dolinie Mroku i do tego momentu to co mi się rzuciło w oczy poprawiłem - w sensie jakieś literówki itd.

No i dodatkowo udało mi się zaadaptować dodatek graficzny od @gawron-a (z tym, że dla wszystkich lokacji oprócz Bagien, Czerwonego Lasu i Limańska bo ten dodatek był stworzony dla lokacji występujących w Stalkerze FM) 😛

ss_szczepan_06-14-23_18-35-04_l01_escape.jpg

Ale jak widać tutaj też działa tylko gęstość trawy miałem trochę za wysoko ustawioną przez co Wioska Kotów wygląda jak wygląda.

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Szczepan9205 napisał(a):

@metek58 Ja też miałem "Take all", tak samo "Items" i "Description", ale już to sobie poprawiłem, a fabularnie jestem w Dolinie Mroku i do tego momentu to co mi się rzuciło w oczy poprawiłem - w sensie jakieś literówki itd.

Nie ma sensu @Szczepan9205 robić poprawek we dwóch. Wcześniej zacząłeś, więc działaj dalej. Nie będę przeszkadzał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynika z tego, że gra zaciąga angielskie linie, których ruscy nie robili. Myśmy tylko rus linie obrabiali, to nie dziwota, że eng zostało pominięte. Tylko testy mogą wykazać, gdzie jeszcze trzeba coś poprawić. Dobra robota, panowie.

Uruchomiłem grę od początku i sprawdziłem, czy mam te "Take All", bo jakby nie mogłem strawić, że przeoczyłem takie coś. Jednak mam "Weź wszystko" przy zawartości skrzyni pod łóżkiem. Nie wiem ki diabeł. Coś mi się zdaje, że to może być wina posiadanych podstawek albo coś musi być, co powoduje, że gra zasysa angola z config/ui, a nie z text/pol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawron próbowałem drugim tunelem ale ma to samo co @MaklerR. Przeinstalowałem podstawkę i spróbowałem raz jeszcze od zapisu z początku przejścia na Kordon i mam to samo (po przejściu na Wysypisko widzę grupę Stalkerów, a jak minę Bandytów po prawej stronie dogi to mam wylot).

Może mógłby Ktoś podzielić się zapisem z przejścia na Wysypisko? Może to mi pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ja mam podobnie jak @prozmus84 z tym, że ja szedłem normalnie - przez północny posterunek (wątek w Dolinie Mroku odpuściłem i wróciłem się w zapisach do Kordonu bo z jakiegoś powodu nie chciały mi działać materace i straciłem możliwość snu). 
W każdym razie po dotarciu na Wysypisko minąłem grupkę Stalkerów, ale jak zbliżam się do Składu to mam wylot o takiej treści (wcześniej jeszcze jak się kręciłem po południowej części Wysypiska to FPSy spadły mi z 60 do 15 i nie dało się grać, ale odniosłem wrażenie, że to mogło być spowodowane przez trawę z dodatku graficznego bo po skręceniu gęstości do połowy chyba się poprawiło - nie jestem pewien bo po chwili miałem właśnie ten wylot):

Spoiler

[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
[error]Line          : 73
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: h:\s.t.a.l.k.e.r\mnaz\gamedata\scripts\_g.script:20: bad argument #2 to 'format' (string expected, got no value)

Z tym, że powtarza się on aż 14 razy w logu - jeden pod drugim (jeszcze ani razu się z takim czymś nie spotkałem, żeby ta sama treść powtarzała się kilkanaście razy w jednym logu), dodatkowo na końcu loga są jeszcze wskazane te dwa skrypty:

Spoiler

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
[error]Line          : 73
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ...a.l.k.e.r\mnaz\gamedata\scripts\death_manager.script:135: bad argument #1 to 'pairs' (table expected, got nil)

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
[error]Line          : 73
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ....a.l.k.e.r\mnaz\gamedata\scripts\bind_monster.script:92: attempt to index field 'actor' (a nil value)

Ja sam nic w plikach spolszczenia nie zmieniałem (oprócz poprawy niektórych błędów), a skryptów tym bardziej nie ruszałem, ale żaden ze skryptów wskazanych przez log nie jest częścią spolszczenia, więc te wyloty są jeszcze bardziej dziwne. Nie zmienia to faktu, że dość skutecznie mnie póki co zniechęca to wszystko do gry, więc nie wykluczam porzucenia moda, także jeżeli poprawiasz błędy i literówki sam dla siebie @smox to może być tak, że jednak przyda się to co stworzyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205, czy te wyloty nie dotyczą ustawienia oświetlenia? Próbowałeś dać dynamiczne? Były mody, co gorzej dokuczały i jakoś dawano im rady.

W każdym razie, mi pomogło, bo też z niewiadomych mi przyczyn, wyloty miałem. Za radą @tom3kb, zmieniłem oświetlenie i problemy ustały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58Naturalnie -  po wyjściu z Bagien od razu przeszedłem na oświetlenie dynamiczne i dopiero w Czerwonym Lesie planowałem je zmienić na statykę (tak jak podane w zaleceniach), a zresztą gdyby to była kwestia oświetlenia to treść loga była by inna - jak miałem wyloty z powodu oświetlenia na Bagnach to treść była taka jak w poradach w poście #1 + gra wywalała się jeszcze w czasie wczytywania lokacji także to nie to.
Nie wiem co może być przyczyną, ale jestem na 100% pewien, że ani dodatek graficzny, ani paczka broni od Gawrona bo te mody nie ingerują w pliki w configs, ani w scripts - to głównie tekstury i dźwięki i pogoda. Spróbuję się pomęczyć później, ale jak będzie się wysypywać to pewnie odpuszczę sobie i obejrzę serię na YT - zobaczymy co będzie 😛 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Szczepan9205 napisał(a):

nie wykluczam porzucenia moda, także jeżeli poprawiasz błędy i literówki sam dla siebie @smox to może być tak, że jednak przyda się to co stworzyłeś.

Niestety, nie gram już w tego moda. Za dużo miałem z nim problemów i odpuściłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smoxHeh czyli nie jestem sam widzę z tym problemem 😛 Jak tak dalej pójdzie to najbardziej wytrwali dadzą radę go skończyć. Ale tak szczerze to mocno zdziwiony jestem bo Stalker FM był praktycznie bezproblemowym i bezwylotowym modem, a tutaj wylot za wylotem, będę jeszcze próbował, ale jak mnie wyprowadzi z równowagi to pewnie wyląduje w koszu, ale dla chętnych mogę wstawić tą paczkę graficzną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier No to mamy zagadkę bo Ty przeszedłeś, @mkk7 i @gawron chyba też😛 Pomyślałem jeszcze, że może jednak paczka graficzna powoduje problemy, a dokładniej to, że może te skrypty, które mi pokazuje log różnią się od skryptów Między dobrem a złem i przez paczkę graficzną powinny zostać zapożyczone ze Stalkera FM, ale nie - są 1:1 identyczne więc poszedłem o krok dalej i wrzuciłem z powrotem oryginalne pliki pozbywając się paczki graficznej, ale i tak dzieje się to samo. Spróbuję jeszcze rozwiązania podsuniętego przez Gawrona z pójściem nie przez północny posterunek, a przez przejście za chatką, w której w podstawce siedzi Lis, a tutaj gitarzyści. Jeżeli będzie to samo no to mod do kosza, trudno się mówi 🤷‍♂️

Pliki paczki graficznej sobie na dysku na razie zostawię - gdyby @Agrael zabrał się do ogrywania to może sprawdzi czy u niego będzie bez problemowo i jeżeli nie będzie problemów to wrzucę ją za jakiś czas do posta #1 jako opcjonalny dodatek. Tekstu praktycznie nie poprawiłem, ale te pliki które poprawiłem wrzucam tutaj, więc w przypadku jakiś dalszych poprawek przez kogoś innego będziesz mógł @metek58 dorzucić je do aktualizacji czy tam łatki do spolszczenia (tylko zaznaczam, że nie poprawiałem całych linijek, a jedynie literówki, ale na wszelki wypadek niech już teraz ta paczuszka tu będzie bo w przypływie złości mod może w parę sekund wylecieć z dysku 😛:

MNaZ.rar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie za post pod postem, ale mógłby mnie ktoś oświecić o co chodzi z tym tunelem, który pokazywał @MaklerR i o którym wspominał @gawron? Gra przenosi mnie obok tego tunelu, ale co mi po tym jeżeli nie da się do niego wejść? Szukałem jakiś informacji o tym wariancie na YT i w necie, ale nic nie znalazłem. Może jakieś konkretne rzeczy powinienem mieć, albo coś? Bo aktualnie stoję w miejscu 😒

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 Na Kordonie obok rozwalonego budynku sąsiadującego z gitarzystami, masz właz do kanału, a pod ścianą sąg drewna. Z jego prawej strony przy samej ziemi masz kołek. Naciśnięcie kołka powoduje otwarcie wejścia do kanału. Wchodzisz, chyba coś można w nim znaleźć i jest też teleport który przeniesie Cię do jakichś podziemi. Tam sobie powspółpracujesz, i będziesz po jej zakończeniu mógł wyjść na chyba dwie lokacje. To jest jeden z wątków gry.

Natomiast tunelu który na zrzucie pokazuje @MaklerR , nie kojarzę.

Jeśli jest to nie ten tunel, to muszę mieć dokładniejszy opis jego lokalizacji lokalizacji. W modzie zrobienie kroku w inną stronę, powoduje inną grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier A Tobie się przypadkiem mody nie pomyliły? Patent z interakcją z sągiem drewna, żeby otworzyć studzienkę to był w Dead City: Special Release. Po nadepnięciu na studzienkę od tunelu gra przenosi nas na zewnątrz tego tunelu ze zdjęcia @MaklerRa, a ja wokół domku nie mam żadnego drewna:

Spoiler

ss_szczepan_06-23-23_13-50-40_(l01_escape).jpg

ss_szczepan_06-23-23_13-50-46_(l01_escape).jpg

Sprawdzałem też u Fladara, HugTV i WolfStalkera - oni grali na oryginalnej wersji bez dodatku graficznego, ale u nich też nie ma żadnego drewna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego włazu, to wystarczy na niego nastąpić i lądujemy na Wysypisku. Tak miałem, gdy przeszedłem przez tunel z Elektrami.

Mam pytanie z innej beczki. Czy jest jakiś myk, aby po rozpoczęciu gry, nieprzetłumaczone ksywki po uzupełnieniu na pl, były widoczne normalnie, nie w robaczkach. Wiem, że to pliki z gameplay i zawsze tak było, że późniejsze dodanie spolszczonych tekstów, były w robalach. Jednak może ktoś ma jakiś sposób, by gra "zapomniała" o tym i wyświetliła polskie ksywki. Jeśli nie, to trudno, pozostaje tylko gra od początku, cholerka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58To u mnie chyba jest coś nie tak bo jak na niego nachodzę (na właz) to teleport przenosi mnie obok tunelu - dokładnie w to miejsce widoczne na zrzucie @MaklerRa, a nie prosto na Wysypisko lub do środka tego tunelu - dlaczego? Zielonego pojęcia nie mam, ale na AP czytałem, że drabinki, które w nim są (w tunelu), a są chyba 3 lub 4 sztuki przenoszą w różne miejsca Zony m.in na Wysypisko, do Prypeci i gdzieś tam jeszcze. Zapisem wróciłem się do momentu wyjścia z bunkra Sidora, pogadałem z wojakami pod mostem, ale zamiast szukać "upominku" poszedłem tunelem z elektrami, żeby ich ominąć, spotkałem gitarzystów i pogadałem, następnie poszedłem na północny posterunek, żeby wybić bandytów i zdobyć trochę sprzętu, a potem stwierdziłem, że skoro wojskowi i tak są wrogo nastawieni to ich wybiłem i pod mostem i na posterunku, dopiero potem wróciłem, ale tak czy siak nie przenosi mnie tam gdzie powinno. Tylko jeśli dobrze pamiętam zanim kogokolwiek zaatakowałem to będąc u gitarzystó i tak wdepnąłem na ten właz i przeniósł mnie dokładnie w to samo miejsce co później zamiast na Wysypisko. Dodam, że znalazłem notatkę na strychu tego domku przy włazie, ale to chyba nie ma nic do rzeczy.

Z tego co wiem to jedyne wyjście na te ksywki to niestety nowa gra 😕 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A znalazłeś porzucony przez gitarzystów plecak? Może to ma coś wspólnego, nie wiem. Jakby co, ten plecak leży przy torach, w połowie między mostem, a lokomotywą, ale od strony wysypiska. Jak widać, kapryśny moda na pl, bo jak pisał @kondotier, w wersji rus nie miał tytle problemów, nawet z oświetleniem.

Jest też taka sytuacja z wódką, którą znajdujemy w jednym z budynków w Wiosce Nowicjuszy. Gdy podejdziemy do tego gostka, co jest na ATP i podczas dialogu pyta, czy mamy jakąś gorzałę, a my potwierdzimy posiadanie flaszki, to on pyta, skąd jest ta gorzała. Gdy powiemy, że z Bagien, to on chce odkupić ją od nas. Możemy sprzedać lub nie, ale gdy sprzedamy, to po chwili ten gostek pada trupem, bo gorzałka na kordonie jest zatruwana przez wojaków i podrzucana w różne miejsca, by ciekawscy i spragnieni wrażeń truli się. 

Dodam, że nie przechodziłem do Doliny Mroku po otruciu przewodnika, a jest taka możliwość przejścia. Ten przewodnik i samo przejście z nim do DM ma plusy, bo w przeciwnym razie, przepada nam lwia część zadań. Z tym przewodnikiem schodzimy do X-16, a nie wiem, czy po otruciu tam się dostaniemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 Nieuważnie czytasz. Nie masz wchodzić na właz, a nacisnąć kołek przy sągu drewna pod ścianą budynku.

Za radą @metek58 po rozmowie z gitarzystami idź pod nasyp kolejowy i wzdłuż niego w stronę zawalonego tunelu i zabierz plecak gitarzystów.

Mnie się w grze sytuacja z przerzuceniem pod ten dziwny tunel nie przytrafiła. Zrób zrzut mapy przy tym tunelu, abym się mógł zorientować gdzie on jest. To jeszcze Kordon?

A co dotyczy problemów z oświetleniem, to też je miałem na początku gry, ale po zmianie ustawień zniknęły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier No ja napisałem wyraźnie tylko jeszcze przed postem @metek58, że nie mam ani kołka, ani sągu drewna pod ścianą tego domku - nawet zrzuty wstawiłem ze swojej gry i sprawdzałem czy u ruskich Youtuberów są w tym miejscu bo ja używam dodatku graficznego ze Stalkera FM, ale on nie wpływa w żadnym wypadku na przedmioty na lokacjach tylko na samą roślinność, a konkretnie na jej wygląd. Tak to jest jeszcze Kordon tylko przenosi nas za mapę - na ten płaskowyż po prawej stronie, który ciągnie się od południowego posterunku, aż po ATP.

@metek58Hmm no nie, nie szukałem plecaka - spróbuję go poszukać, może w tym leży problem. Z kolei co do tego co w Dolinie Mroku to przy pierwszym podejściu poszedłem tam z przewodnikiem, zszedłem do labu, zrobiłem co trzeba, trafiłem do bazy bandytów, ale jedyne zadania na które tam trafiłem to postawienie bandziakom po kolejce, żeby można było z nimi pogadać i wtedy jeden z nich oferuje nam przyłączenie się do niego w "polowaniu na pijawkę" no i przed polowaniem możemy jeszcze pogadać z jednym jegomościem co skutkuje tym, że pomagamy tylko komu innemu (nie chcę walić spoilerami 😛), drugi bandziak chce nam dać jakiś papier z którym mamy iść do zbrojowni, ale wiem z Youtuba, że to zadanie kończy się za kratkami, deportacją na Wysypisko i chyba urwaniem wątku, a poza tym na żadne inne zadania nie trafiłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.