Skocz do zawartości

Oblivion Lost Remake 3.0 (OBT)


Agrael
Wiadomość dodana przez Meta,

Dyskusja dotycząca polonizacji została wydzielona tutaj, żeby był porządek.
Temat do zgłaszania braków/błędów w tłumaczeniu znajduje się tutaj.

Rekomendowane odpowiedzi

Mogę podać namiar na zwiększenie ilości rzeczy w plecaku, ale trzeba mieć też zwiększony udźwig. Jeśli ktoś nie życzy sobie, to nie kuka tu:

Spoiler

Wchodzimy w gamedata/scripts/olr_ruck_limit, w którym szukamy linii max_item_amount i zmieniamy wartość po znaku = na właściwy dla siebie. Można dać 100, 200, a nawet 900, jak kto woli.

 

  • Dodatnia 1
  • Ważne 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Agrael napisał(a):

Inaczej zapamiętałem OLR 2.5. Przede wszystkim był... Łatwiejszy? Takie odnoszę wrażenie. Mimo wszystko brnę dalej, bo atmosfera buildów pomimo upływu lat wciąż ma w sobie coś niezwykłego - nie do podrobienia. 

Jedno mnie zastanawia, bo o tym modzie było głośno wiele lat temu, a mimo wszystko jego najnowsza wersja została wydana w formie OBT. Czemu? Wizja pierwotnego Stalkera przerosła nawet modderów? 

Na pewno wiem jedno. Po wyjściu z bunkra Ropuchy poczułem się bardzie, ale to bardzo... Staro ;) Pewnie nie tylko ja. 

 Inaczej zapamiętałeś bo OLR 2.5 to w zasadzie zupełnie inny mod. Poprzednia wersja była zrobiona na podstawie "dizdoków" GSC z 2002-2003 a 3.0 jest na podstawie ksiązki/powieści "Dzieci Zony".

Historia mimo zachowania podobieństw różni się od oryginalnego konceptu "Tego Samego Stalkera" wieloma wątkami.  Dlatego OLR 3.0 osobiście traktuję bardziej jako osobny mod, a nie dopełnienie poprzedniej części. Wiem, że to trochę zagmatwane ale z tego co czytałem na AP-PRO Hi_Flyer dlatego grzebał prawie 10 lat od ostatniej aktualizacji bo zaczął tak rozbudowywać mod i rozszerzać, że oryginalna koncepcja już nie pasowała.....Czy dobrze zrobił? Wg mnie nie koniecznie, bo OLR 2.5 był świetny i wystarczyło jedynie dopracować i rozszerzyć lokacje, dodać trochę zadań do fabuły i pobocznych, dopracować A-Life i byłoby idealnie. Obecna wersja jest w zsadzie tylko zbudowana na fundamencie poprzedniej części. Mnie na przykład te wszystkie dodane na siłę utrudnienia czy niektóre elementy gameplayu nie pasują kompletnie.

Dlatego będę chciał zrobić wszystko co w mojej mocy by to cholerstwo wyłączyć i postaram się (może ktoś mi w tym pomoże) dopasować polonizację do SEMI OFFICIAL PATCHES czyli zbioru poprawek zrobionych przez ludzi, którym tak samo o wiele bardziej siedziała wersja poprzednia bez tych wszysktich hardcorowych utrudniaczy. Poprawki te przywracają też usunięte elementy gameplayu z wersji 2.5.

Hi_Flyer i tak odwalił samemu kawał świetnej roboty z modem i chwałą mu za to, ale w wersji 3.0 trochę przekombinował i chyba go to wszystko na końcu lekko przerosło, skoro wydał OBT. Podejrzewam, że bez tego jeszcze kilka lat byśmy czekali....no chyba, że miałby już dość i porzucił projekt.

Koncepcja Buildowska i TSS u mnie jak i u wielu starszych graczy szarpie za neurony nostalgii bo już 22 lata de facto czekamy na wydanie tego STALKERA obiecanego nam w zapowiedziach i z atmosferą ze screenów oraz pierwszych trailerów.

Dlatego też prócz OLR czekam tak nieciepliwie na Back to the S.T.A.L.K.E.R. , który z kolei jest ewidentnie inspirowany Stalkerem z lat 2004 ( zwłąszcza buildami 1844-1935) z dodatkami pasującymi do Lore i klimatu.

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa wam Kapsuła R1 na artefakty, którą można kupić u Żaby, ja jak mam arty i jak ją otworzę to po chwili dźwięk błędu i gra się wywala, nie ma fatal error tylko coś innego.

 

Nie mam artów mogę otworzyć. A może konkretny art ją wywala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Agrael napisał(a):

Udało się wam znaleźć skrzynkę, o której wspominał uratowany dowódca?

Skrzynia jest na posterunku, są w niej rzeczy zabrane stalkerom, broń, artefakty itd... Mogą się trafić grawitacyjne dla Żaby.

Spoiler

p1.png

p2.png

 

  • Dodatnia 2
  • Ważne 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w R1 mieści się trzy sztuki. Nie wiem jak to działa, ale mam 5 sztuk tych kapsuł, ale jak tylko chcę wrzucić kolejny trefny art, to pojawia się info, że nie ma miejsca. Obojętnie na którą bym kliknął, to nie ma miejsca i pokazuje zawartość z trzema artefaktami. Chyba zrąbany skrypt, bo po jaką cholerę jest więcej kapsuł, skoro nie da się więcej włożyć artów niż 3, mimo posiadania kilku tych jakby kontenerów. w innych grach był kontener, a po otwarciu pokazywały się okienka i widziało się, czy jest miejsce, czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację @metek58, mieszczą się trzy artefakty. Nie wiem dlaczego, ale nie chciał mi wskoczyć trzeci. Teraz gdy to sprawdziłem po restarcie, jakoś się udało. Faktycznie gra widzi tylko jeden kontener, nawet po wyrzuceniu R1 z artefaktami przed wejściem  do Żaby i zakupie nowego kontenera, który powinien być pusty, zawartość jest taka jak w wyrzuconym. Trochę to pokręcone, ale wygląda to tak, jakbym nic nie wyrzucał, albo nic nie kupował. Krótko mówiąc, można używać tylko jednego kontenera R1.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze trochę pytań odnośnie rozgrywki.

Czy w grze są przewodnicy za kaskę przenoszący nas na lokację?

Gdzie się kupuje/znajduje "próbki" informacji o właściwościach artefaktów do pda żeby móc je identyfikować i znać ich właściwości? Podejrzewam, że gdzieś u naukowców.

Czy inni handlarze płacą trochę lepiej za arty niż Żaba? Bo u niego to się w tej Zonie nie dorobię 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[29.05.24 13:50:33.477] Unhandled exception stack trace:
[29.05.24 13:50:33.477] 
[29.05.24 13:50:33.477] 0023:74ACE0F1 (0x00000C17 0x00000C20 0x008075BC 0x0059BC80) xrCore.dll, CInifile::r_section()
[29.05.24 13:50:33.477] 0023:76F66E6C (0x000000C0 0x76F65E0E 0x00000000 0x00000000) ntdll.dll, RtlAllocateHeap()
[29.05.24 13:50:33.477] 0023:76F65E0E (0x00800000 0x00000000 0x74AF9154 0x74AD1CCA) ntdll.dll, RtlAllocateHeap()
[29.05.24 13:50:33.477] 0023:741EED43 (0x000DCC68 0x74ACE2A0 0x182C4FC0 0x74ACF72D) MSVCR120.dll, malloc()
[29.05.24 13:50:33.477] 0023:74ACF8DD (0x000DCC68 0x000DCC34 0x000A4D86 0x000DCC68) xrCore.dll, CInifile::r_string()
[29.05.24 13:50:33.477] 0023:74ACF72D (0x000DCC68 0x000DCC34 0x6E31319C 0x18279C90) xrCore.dll, CInifile::r_float()
[29.05.24 13:50:33.477] 0023:000A4D86 (0x000B84F5 0x0059C075 0x0059BDC4 0x03EBAEF8) XR_3DA.exe, CGameFont::Initialize()
[29.05.24 13:50:33.477]  
[29.05.24 13:50:33.477] [error][       5]    : Odmowa dostępu.
[29.05.24 13:50:33.477] 
załańcza sie pokazuje logo  i wylot 

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to, że mod robił mnie (i innych też) na szaro z kapsułą na artefakty, to postanowiłem też go trochę kiwnąć. W spoilerze jest porada na zwiększenie ilości artefaktów w R-1. Dodam też sposób na zwiększenie ilości rzeczy wkładanych do zapasowych plecaków, które można nabyć u handlarzy i chowamy sobie gdzieś w ustronnym miejscu, by leszcze nam nie zajumały zawartości. Pamiętajmy, żeby przed zmianą robić sobie kopię danego pliku. Kto nie jest zainteresowany, nie kuka tu:

Spoiler

Na zwiększenie w R-1: gamedata/scripts/olr_capsule i szukamy linii z if art_cnt >= 3 then i zmieniamy wartość 3 na np. 30 - po czym zapisujemy.

Teraz na zwiększenie kupowanego plecaka: gamedata/scripts/bind_inventory_box i na samej górze pliku jest tekst:  

        bagaznik_big = 200,
        bagaznik_avto = 140,
        bagaznik_mal = 80,
        big_safe_box = 250,
        box_rukzak = 20,
    box_rukzak_treasure = 20,
        big_container = 300,
    box_capsule = 135,
    other = 30

Tu przy tych wartościach (to są dopuszczalne ilości kilogramów) dopisujemy zero, co zwiększa nam każde miejsce w jakimś czymś, gdzie upychamy swoje rzeczy. Przy tych dwóch wartościach z 20-tką rekomenduję dodać dwa zera, bo odległości w lokacjach są duże i do handlarza nie da się ciągle biegać. Po zmianie wartości zapisujemy plik.

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, tom3kb napisał(a):

Czy w grze są przewodnicy za kaskę przenoszący nas na lokację?

Gdzie się kupuje/znajduje "próbki" informacji o właściwościach artefaktów do pda żeby móc je identyfikować i znać ich właściwości? Podejrzewam, że gdzieś u naukowców.

Czy inni handlarze płacą trochę lepiej za arty niż Żaba?

Na razie wiem tyle, że po znalezieniu artefaktu z nazwą w encyklopedii, zakładce artefakty pojawia się opis takiego tworu. To samo w inwentarzu plus charakterystyki artefaktu lub ich brak. Reszty mam nadzieję, że wkrótce się  dowiem🙂

Spoiler

ig.png

 

1 godzinę temu, tom3kb napisał(a):

A jak jest ze spaniem? Początkowo w piwnicy obok Żaby spałem bez problemu, teraz mam żółtą ikonę łóżka, a jak teraz chcę się położyć to mam smsy:

Mam to samo, trzeba poczekać, aż Żaba zakończy godziny urzędowania, albo obalić flaszkę i zagryźć apteczką, czy odwrotnie.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, bolo napisał(a):

byłem na posterunku i w skrzyni nic nie było,

Niestety, ale tu wszystko zależy od szczęścia do spawnu.

59 minut temu, bolo napisał(a):

sprawa artów dla kompana co ma ze mną ruszyć na Wysypisko, nie mogę ich znaleźć, proszę o podpowiedz gdzie je znajdę

Trzeba je znaleźć używając detektora, albo przy trupach i tu też potrzeba trochę szczęścia. Nie znam innego sposobu. Najlepiej za partnera wybrać Wolastego, on nie potrzebuje artów. Gdy pierwszy raz zacząłem grę na niższym patchu Wolasty gdzieś przepadł więc Kopaczowi oddałem takie:

Spoiler

k.png

 

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, toldi napisał(a):

[29.05.24 13:50:33.477] Unhandled exception stack trace:
[29.05.24 13:50:33.477] 
[29.05.24 13:50:33.477] 0023:74ACE0F1 (0x00000C17 0x00000C20 0x008075BC 0x0059BC80) xrCore.dll, CInifile::r_section()
[29.05.24 13:50:33.477] 0023:76F66E6C (0x000000C0 0x76F65E0E 0x00000000 0x00000000) ntdll.dll, RtlAllocateHeap()
[29.05.24 13:50:33.477] 0023:76F65E0E (0x00800000 0x00000000 0x74AF9154 0x74AD1CCA) ntdll.dll, RtlAllocateHeap()
[29.05.24 13:50:33.477] 0023:741EED43 (0x000DCC68 0x74ACE2A0 0x182C4FC0 0x74ACF72D) MSVCR120.dll, malloc()
[29.05.24 13:50:33.477] 0023:74ACF8DD (0x000DCC68 0x000DCC34 0x000A4D86 0x000DCC68) xrCore.dll, CInifile::r_string()
[29.05.24 13:50:33.477] 0023:74ACF72D (0x000DCC68 0x000DCC34 0x6E31319C 0x18279C90) xrCore.dll, CInifile::r_float()
[29.05.24 13:50:33.477] 0023:000A4D86 (0x000B84F5 0x0059C075 0x0059BDC4 0x03EBAEF8) XR_3DA.exe, CGameFont::Initialize()
[29.05.24 13:50:33.477]  
[29.05.24 13:50:33.477] [error][       5]    : Odmowa dostępu.
[29.05.24 13:50:33.477] 
załańcza sie pokazuje logo  i wylot 

image.png

i jak chłopaki ktoś coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.