Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

prawo_diegtiariowa.jpg

Tytuł oryginalny: Закон Дегтярева
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004
Autor: proger_Dencheek
Data premiery: 08.04.2013 r.
Autorzy spolszczenia: @yellow, @metek58, @smox
Śr. długość rozgrywki: (ok. 10 godzin)


OPIS:

Spoiler

Prawo Diegtiariowa to modyfikacja fabularna, dzięki której po raz kolejny wcielimy się w protagonistę Zewu Prypeci. 

Po tym, jak major Diegtiariow z powodzeniem wykonał zadanie przeprowadzenia śledztwa w Zonie, został nagrodzony przez dowództwo tytułem pułkownika. Jednak z zaproponowanej sztabowej posady zrezygnował i postanowił ponownie udać się do Strefy Wykluczenia jako niezależny obserwator i reprezentant SBU. Po trzech latach pobytu w Zonie nieoczekiwanie nastąpiła silna emisja, w której rezultacie zaczęły przepadać grupy stalkerów.

Zona stała się jeszcze bardziej nieprzewidywalna, a na domiar złego pojawiła się operacyjna informacja o amerykańskich negocjatorach pokoju. SBU zamierza przeprowadzić śledztwo i w tym celu wysyła swojego najlepszego współpracownika - Pułkownika Diegtiariowa. Czy uda mu się rozwikłać kolejną zagadkę Zony?


Cechy moda:

  • nowa fabuła,
  • 63 zadania,
  • nowi NPC,
  • nowy system rang,
  • zmieniona grafika,
  • nowa broń, artefakty, mutanty,
  • możliwość poruszania się pojazdami.
     

GALERIA: 

Spoiler

bd365e5d1ece.jpg   8e9a7c918cf5.jpg

fff2b880ca86.jpg   8d3255f5b186.jpg

4e0be1a7da67.jpg   0d831681cb83.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

1. Cień Czarnobyla 1.0004

2. Pobrane archiwum z modem rozpakowujemy i instalujemy klikając na gamedata.exe do wcześniej stworzonego folderu o dowolnej nazwie i miejscu. Mod posiada dwa foldery - gamedata i bin.

3. Folder gamedata wstawiamy do głównego katalogu z grą. Z folderu bin moda wyrzucamy - game_run.exe i XR_3DA.exe. Resztę przerzucamy do katalogu bin w grze.

4. Pobieramy i umieszczamy Kumulatywny Patch nr 3 w głównym folderze z grą.

5. Pobieramy Spolszczenie. Jego zawartość umieszczamy w głównym folderze z grą.

6. Pobieramy Patch 0.1/0.2 do spolszczenia. Zawartość umieszczamy w głównym folderze z grą.

7. W pliku fsgame.ltx zmieniamy linijkę:
$game_data$ = false| true| $fs_root$|  na:  $game_data$ = true| true| $fs_root$|

8. Dodajemy parametr -nointro do właściwości skrótu gry na pulpicie.
 


Dodatki dołączone do spolszczenia instalujemy według własnego uznania.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

1. Mod:



2. Kumulatywny Patch nr 3:
patch3_spaces.ru.rar

  • Nasz serwer - [KLIK] 
     

3. Spolszczenie:
spolszczenie_moda_prawo_diegtiarowa.7z

  • Nasz serwer - [KLIK]


4. Patch do spolszczenia 0.1/0.2:
patch_0.1_i_0.2.rar

  • Nasz serwer - [KLIK]

Autorzy spolszczenia @yellow@metek58 i @smox nie wyrażają zgody na upload na inne serwery.
W spolszczeniu wykorzystano fragmenty polonizacji różnych modów autorstwa - @trurl3@Yurek i @kobal


5. Adaptacja dla szerokich monitorów:
Prawo_Diegtiarowa_SOC_ADAPTACJA_DLA_SZEROKICH_MONITOR_W._.rar

  • Nasz serwer - [KLIK]
     


Źródło:  AP-PRO_LOGO.png

 

  • Super 1
  • Dodatnia 9
  • Negatywna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy instalacji usuwamy z katalogu bin moda dwa pliki o rozszerzeniu "exe" - są dla Rosyjskiego Stalkera - u nas powodują wylot bez loga. Do katalogów rus i pol (ścieżka: gamedataconfigtext) wklejamy pliki z Polskiej podstawki: http://pliczek.net/index.php?p=41649 . Nie zgadzamy się na zamianę plików. Jeżeli tego nie zrobimy wita nas taki log:

FATAL ERROR [error]Expression    : false[error]Function      : ParseFile[error]File          : E:stalkerpatch_1_0004xrXMLParserxrXMLParser.cpp[error]Line          : 48[error]Description   : XML file[$game_config$] parsing failed. Can't find include file:[textrusstring_table_tips_darkvalley.xml]

Po tych operacjach mod chodzi :biggrin: :

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Proponuję iść do śmigłowca który jest na zrzutach ekranu - amunicja nam się przyda - jeden z gostków na stadionie ma Grozę :blush: .

***

I jeszcze jedna ważna informacja: zapis gry da się zrobić jeżeli w inwentarzu macie zapałki - to ważne - inaczej klapa :sad: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@monolit1500 ma rację, nazwisko w podanym przez Ciebie tytule moda "Prawo Dietayarewa" jest błędnie napisane. Poprawnie tytuł powinien brzmieć - "Prawo Diegtiarowa". Tak, że kolego @Fr0zeN, jest prośba o sprostowanie tego i nie sugeruj się jakimiś przetłumaczeniami. Jak masz jakieś argumenty, o których nie wiemy, to je przedstaw, bo może chodzi tu o całkiem innego bohatera, a ja się tu produkuję.

 

Sprostowałem nazwisko GG.

Edytowane przez metek58
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o tego sdamego kolesia, który od zawsze w polonizacjach jest nazywany "Diegtiarow" - i tak ma pozostać, bo inaczej będzie mętlik.

Po prostu w tytule moda ktoś użył złej litery RUS alfabetu, bo powinna być litera , której zapis fonetyczny brzmi po polski "jo".

A w polskich wersjach wszystkich modów  ta nazwa własna była tłumaczona tak, jak napisałem powyżej i proszę, by tak pozostało.

Zostało to uproszczone, żeby nie gimnastykować sobie języka podczas odmiany tego nazwiska przez przypadki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przepraszam za podanie lekko zniekształconego nazwiska GG, brzmi ono tak, jak podał @Yurek. Oparłem się na starszej wersji słownika z dnia 28.02.12 i tam stało jak byk Diegtiarew. Dziś jak kliknąłem na słownik, pojawiła się informacja, że jest nowsza wersja słownika, a w niej już tak sformułowane nazwisko, jak powinno być. Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło.  :thumbsup: Popieram zdanie @Yurka, na temat form pisania różnych zawiłych nazw, zgodnie ze Słownikiem STALKERA. Korzystanie ze słownika, zapobiega późniejszym niejasnościom i "wielonazewnictwa". Żeby był porządek, musi być jakiś wzorzec, a takim jest dla tłumaczących Słownik STALKERA. Nie jest to sztywne, można prowadzić negocjacje w sprawie nowych nazw i ustala się wtedy opcjonalnie najlepsze tłumaczenie danego słowa. Przynajmniej mi się to udało.  :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie grałem a już mi sie spodobał ;P Losowość spawnu przedmiotów questowych,pojazdy,nowe mutanty,dobrze zrobione AI i inne rzeczy których jeszcze do tej pory nie było (min.dynamiczny teleport i anomalia oddziałująca na umysł przez artefakt - chcialbym to zobaczyć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

@cichy, czy w tym linku jest coś, co może być szkodliwe dla komputera? Przy końcowej fazie pobierania (a zasuwało super), wyskoczyło - Plik LawDegtyarev.zip wygląda na szkodliwy i zapytanie Zachowaj lub Anuluj. Po kliknięciu Zachowaj, wyskakuje To może zaszkodzić. Nie mów, że nie ostrzegaliśmy. 

O co tu chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, @cichy. Z tego linku zassało bez problemów, choć w końcowej fazie coś tam Norton pomamrotał przy archiwum, ale całość jest. Być może z powodu istniejącego tam instalatora tak się dzieje, ale ważne, że folder gamedata mam już wypakowany. Ten mod jest już polonizowany, więc nie po to go pobierałem, a w całkiem innym celu. W jakim, to moja słodka tajemnica.  :biggrin:

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem moda i trochę pograłem. Na razie zaliczam Kordon.
Ułatwiłem sobie trochę grę, w zakresie zapisów. Mod wymaga zapałek i ogniska, ale można to obejść, stosując sztuczkę scigacza1975.
Polega ona na dodaniu do user.ltx możliwości podobnych jak quick save, ale wg wzoru zapisywania z konsoli, więc nie uszkadzającego zapisu.
Wygląda to tak:

bind_console save save1  kF6bind_console save save2  kF7bind_console save save3  kF8 

Dodajemy to zaraz pod liniami szybkich opcji zapisu i ładowania.
Aby przez przypadek nie użyć quick savwa (F5), w opcjach przypiszmy mu jakiś klawisz z sekcji numerycznej, np. "*".
Zapisy scigacza można nadpisywać, więc po F8 możemy znowu dać F6.

I pytania.

 

Czy po tym nowym fixie, trzeba grać od nowa?

 

No i do obeznanych w modach z zapałkami. Zapałki mam w inwentarzu, zapisałem się kilka razy przy palącym ognisku, ale teraz mimo że, pudełko z zapałkami dalej jest w inwentarzu, ognisko się pali ( to samo gdzie zapis zrobiłem wcześniej ), zapisać się nie mogę. Nie mam tej informacji o niemożności zapisania, na ekranie zapisu zapis jest przyjmowany, ale nie ma go w spisie.
Czy to prawidłowo i co trzeba zrobić, aby przywrócić możliwość zapisu.
 

 
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale napisz, że na początku, to w Prypeci stada mutantów nie dają żyć. Jest pewien gatunek ludzi-mutantów, jak go ubijesz, to jakby wybucha i jakąś zarazę rzuca na sporą odległość, co powoduje mocne krwawienie GG i przy dwóch takich ubitych mutkach, schodzisz powoli ze świata. Świetnie zapowiadający się mod. Słyszałem, że zbliża się wydanie polonizacji tego moda, ale musi przejść turę testów. Zastanawiała mnie sytuacja w tym modzie, gdzie napotkani monolitowcy w Prypeci (sam początek gry), stali z wymierzoną w coś bronią i jakby nie widzieli GG. Można ich stuknąć i zabrać pukawkę. Jest w tym modzie ograniczenie zabieranych rzeczy do plecaka, tak więc łowcy i zbieracze, musieliby napisać (jeśli zechcą) do mnie na PW, to podrzucę sposób na zwiększenie ilości przenoszonych łupów.  :thumbsup:

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza lokacja w Prypeci, nie ma żadnego wpływu na dalszą grę. Jest to jak gdyby tylko takie ostre wprowadzenie. Jak pisze autor moda, w Prypeci bawimy się tylko monolitowcami, unikając mutantów, bo jest ich więcej niż zbierzemy amunicji. Jest w Prypeci kilka świetlistych teleportów. Jedne przerzucają nas po Prypeci, ale też jak ktoś będzie miał szczęście ( albo pecha ), to już pierwszy przerzuci go na kordon i ze strzelanki nici. Tak że, do teleportów wchodzimy dopiero na stadionie. Ile byśmy czegokolwiek w niej nie nazbierali, to i tak gdy zacznie się właściwa gra na Kordonie, pojawiamy się gołodupcami.  Ale kiedy pochodzimy po posterunku, możemy nazbierać trochę jedzeni i amunicji. Coś tam możemy kupić. Przynajmniej u mnie, kiedy wyszedłem z posterunku, szybko dorobiłem się broni, bo ta leżała tak na drodze, jak i przy trupach lub rannych przy niej. Jeśli przed wykonaniem zadania od dcy posterunku zajrzymy do wioski i połazimy po dachach, to i wdzianko się znajdzie.

A to ograniczenie ilości broni i innego barachła, mimo że jestem zwolennikiem "tragarza", jak na razie wcale mi nie przeszkadzało, bo co kawałek można coś znaleźć. Trupki dają amunicję i jedzenie ( a jak mamy komplet w inwentarzu, to jemy znalezione ) i wdzianka na ewentualną zamianę.

Na początku może być problem z zapałkami i sztywnymi zapisami, ale już chyba po czwartym zadaniu jedna paczka zapałek sama się pojawi, a większą ilość będziemy mogli kupić względnie tanio. Jest też kilka nietypowych dla innych modów rozwiązań, np. noktowizor włączamy i wyłączamy w inwentarzu, gdy wypalimy zapałki widoczne przy minimapie, musimy "użyć" pudełka w plecaku , aby się przeniosły.

 

I jeszcze informacja poradnikowa. Ja klucz do sejfu po Sidorowiczu znalazłem nie tam gdzie pokazują poradniki cichego i rus poradnik, ale w domu naprzeciwko piwniczek. Też w piwnicy. Leżały tam chleb i kiełbasy, a on bez najechania kursorem, był całkowicie niewidoczny.

 

No i radzę korzystać z samochodów, chociaż perspektywa  " tylnego siedzenia" nie jest najlepsza ( mnie się nie udało jej zmienić ), bo są świetną bronią na zombich. Nawet tych wybuchających. Tylko trzeba najeżdżać z impetem.

Gram pomalutku, więc na razie tylko to co sprawdziłem. Teraz idę rozwalić snajpera, ale w odróżnieniu od screenów rus poradnika, mam tylko AK. Może być ciężko.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja klucz do sejfu Sidorowicza znalazłem na strychu domu obok którego w podstawce stoi Wilk. Widocznie klucz spawnuje się losowo. Ciekawostką są walizki z "Rosyjską ruletką". Jeżeli mamy szczęście, to można coś zdobyć. Można też znaleźć walizki z amunicją lub medykamentami. 

@Kondotier, ja też w Kordonie miałem AK. Po zabiciu snajpera zdobywamy SWU. Dopiero na Wysypisku można znaleźć coś lepszego.

 

Mam problem ze śpiworem - niby wszystko działa, ale idziemy spać i budzimy się o tej samej porze. Coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ, że budzisz się podczas emisji. Jest ona powodem alarmu. To już któryś mod, gdzie nie można przespać nocy, gdy ma się wzięte zadanie. Taka mała złośliwość autora moda. Akurat jestem w takiej sytuacji i jak będę uruchamiał moda, to sprawdzę czy tak jak w innych, po godzinie ( moda ) łażenia,  można dospać do rana. Tu by trzeba było pamiętać informacje, na kiedy przewidziana jest emisja.

A ta ruletka nic mi nie dała, bo albo amunicji miałem w nadmiarze i wylatywała, albo otrzymane wdzianko było gorsze od mojego. No i jest też ostrzeżenie, nie wiem czy zwróciłeś na niego uwagę, że jak to w rosyjskiej ruletce, można źle  trafić na ukatrupienie nas. Tak że, uruchamiać ją należny bezpośrednio po zapisie. No i jest to przedmiot jednorazowego użytku, tak jak zestawy naprawcze. Przy nich najpierw lepiej sprawdzić koszt naprawy u naprawiacza ( na Kordonie np. u  handlarza ), a potem dopiero podejmować decyzję o stracie 1000 ru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.