Skocz do zawartości

Opinie o OP-2


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem tak mniej więcej w połowie gry:

Plusy

  • Niesamowity, żyjący świat zony. Npce przemierzają lokacje sami. Często można spotkać nowy obóz stalkerów w jakimś miejscu gdzie przedtem było pusto. Npce nie są głupi, jeśli zabiją bandytę w egzo to zdejmują z niego pancerz i sami używają! To samo z bronią.  Można nawet spotkać npców przemierzających lokacje! Mała rzecz a dodaje smaczku.
  • Wiele nowych ciekawych typów anomalii. Na szczególne wyróżnienie zasługuje anomalia typu "burza piaskowa" w której poruszają się pijawki
  • Szybkość ładowania (na SSD + i7 4.0 GHz ok. 12 sekund)
  • Bardzo bardzo wiele różnych broni
  • Ciekawe i zróżnicowane kwesty nowego scenariusza
  • Zachowanie świetnego klimatu niebezpiecznej zony
  • Dużo duuuuużo artefaktów i możliwości ich modyfikacji
  • Bardzo dużo lokacji
  • Gra na długie tygodnie
  • Nieduża ilość bugów
  • Bardzo dużo nowych kwestów...

Minusy

  • ... z których część jest idiotyczna (szukanie świnki w ZL czy łapanie kotów na AG)
  • Gra potrafi po prostu zarżnąć 4 Gigahercowe i7 którym i tak mało kto dysponuje. W barze przy takiej potędze jest około 45 fpsów. Niestety twórcy nie mieli tutaj narzędzi do poprawienia silnika dlatego w dużej mierze nie mogli wiele z tym zrobić. Kod źródłowy stalkera jest dostępny dopiero od niedawna. 
  • Moim zdaniem dość głupie niektóre pomysły autorów takie jak np. Antyczit (który zdjąłem) czy limit dialogów handlarzy (też zdjąłem)
  • Bardzo utrudniony dostęp do amunicji, moim zdaniem trochę przegięty. Skoro są takie tony broni to czemu jest taki problem z amunicją?
  • Trochę zbyt dużo mutantów na mapach
  • Przeciwnicy często odradzają się w tym samym miejscu gdzie zabiliśmy poprzednią "partię" to sprawia, że często przy następnym spotkaniu po prostu ich omijamy. Po co ich zabijać skoro i tak się zrespią?
  • Po mniej więcej połowie gry trafiają się problemy ze stabilnością. Wylot gwarantowany co godzinę-półtorej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się w 100 procentach z @Godlike dla mnie największą zaletą jest to że mod ładuje się szybciej niż poprzednia wesja jest bardziej stabilny niż poprzednik więcej jest też kwestów.A wady to właśnie za mała ilość amunicji w stosunku do ilośći broni i zdecydowanie za duży spawn mutantow, jak dla mnie mod rewelacja..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALe Popieprzone :down:

Włąśnie obroniłem Hangar na Wysypisku :blush:

Ciemno że broń własną ledwie widziałem :blink:przesadzili:down:(kilka razy wczytywałem od nowa z nadzieją na zmiane oświetlenia):dry:

Woron i Kulinar obronili ja z 8 bandziorów odstrzeliłem na dystańs (Karabin z celownikiem Komputerowym):confused:

Takie zamieszanie bandyci i moi wymieszani nie wiadomo do kogo strzelać:blink: poroniony pomysł:dry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grałem już w kilka wersji Solianki ale ta jest super :)

Mam za sobą dopiero kilkanaście godzin Kordon-Wysypisko-Agroprom ale widzę masę zmian w questach itp

Ps. Gdzie najszybciej znajdę/kupię nóż bo go potrzeba, żeby wycinać części ciała mutantów.

Wiem, że można go dostać od Kuzniecowa (quest na pijawkę) ale mam nadzieję, że można go kupić u jakichś handlarzy bo ja mam takiego pecha, że Kuzniecow często staje się dla mnie wrogi.

Edytowane przez tom3kb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj to chyba dopiero w Barze, ale zobacz u Adrenalina/y.

Btw: małe pytanko

-  w kwestii znalezienia ( zdobycia) RPG  _ questy na lokacji ATP.  Znajdujemy w/w "argument w  dyskusji" na miejscu , czy też musimy przytargać ją ze sobą.Wytłukłem wszystkich bandytów - żaden nie ma RPG ,  i w budynkach też nie znalazłem. Gdzieś w innym niejscu?

Edytowane przez boberm
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przez posterunek przeszli stalkerzy i chyba wywiązała się walka, może też z powodu mutantów (no i Kuzniecow z ekipą zrobił się czerwony). Muszę uważać jak podchodzę do Kuzniecowa, jest czerwony ale mogę gadać ale reszta ochrony jak mnie zobaczy to do mnie wali ;) Jeśli, któregoś z oddziału Kuzniecowa zabiję to on staje się wrogiem i koniec pogawędek ;) więc muszę uważać i nie spieszno mi do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuźniecow i jego ekipa zawsze są czerwoni, niezależnie od tego ile wódki im przyniesiesz i ile zadań dla nich wykonasz. Zasada jest prosta, zbliżasz się do posterunku ze schowana bronią. Jeśli żołnierz się do ciebie odzywa i proponuje rozmowę, wszystko w porządku. Jeśli zaczynają biegać i strzelać, czas uciekać. Jeśli widzisz, że ktoś inny zmierza w strone posterunku, oddalasz się na tyle daleko by ekipa z pod mostu znikła z kontaktów w pda. Wtedy npce przejdą przez posterunek bez żadnej strzelaniny. Wszelkie akcje, czy to bitwy jednych frakcji z drugimi, czy coś innego, dzieje się tylko w bezpośrednim otoczeniu GG. 

W trakcie gry pojawi się na tym posterunku pod mostem kilku najemników przebranych za żołnierzy. Można ich rozpoznać po angielskich imionach. Ci będa strzelać do GG bez ostrzeżenia i prowokowac wrogość pozostałych żołnierzy. Cóż, ja ich rozwaliłem ze snajperki z dużej odległości. Ale nie zawsze się to udaje bez wzbudzenia wrogości pozostałych żołnierzy. Jak zresztą każda inna strzelanina w ich zasięgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.