Jump to content

"Złoty kufer 2" DYSKUSJA I PROBLEMY Z GRĄ.


Recommended Posts

W ZWIĄZKU Z WSTAWIENIEM POLONIZACJI, DALSZĄ DYSKUSJĘ I OPIS PROBLEMÓW Z GRĄ PROWADZIMY W TYM TEMACIE.

Kilka uwag tak od autora moda, jak i wynikających z własnej gry.

Mod działa tylko na oświetleniu statycznym i dynamiczny. Wyższe nie pozwalają go uruchomić.

Od samego początku zbieramy części mutantów po jednej od każdego i gromadzimy najlepiej u Sacharowa.

Zbieramy wszystkie części od mutantów z podziemi. Czerwonych snorków, oczy połamańców i oprócz tych zbieranych po jednej,  pazury chimery, łapy nibygigantów, ogony psi psa, ręce kontrolera. Choć będą potrzebne gdzie indziej, gromadźmy je też u Sacharowa. Zabierzemy w odpowiednim czasie.

Zbieramy też znajdywane części radiowe i niesiemy do Kardana. Tak samo zbieramy nibykompasy do 10 sztuk.

Części mutantów i części radiowe można ( po odpowiednim dialogu ) oddawać w miarę znajdywania, jednak lepiej je gromadzić i mieć kontrolę czego jeszcze brakuje.

Unikamy w ten sposób problemu wielokrotnego ganiania po lokacjach w poszukiwaniu dawców.

Tuszkany najłatwiej zabić przez rozdeptanie. Opcja "Uderz tuszkana" klik użyj. Po kilku spotkaniach z nimi, nabiera się wprawy.

Wszelkie mutanty, nawet te najgroźniejsze, najłatwiej zabić NOŻEM. Za zabicie nożem zombifikowanych stalkerów, otrzymujemy punkty i osiągnięcia. NÓŻ w tym modzie, to groźna broń, korzystamy jak najczęściej.

Broń z tłumikiem jest mniej skuteczna, ale pozwala na likwidację przeciwnika bez groźby zginięcia. Za to bez tłumika, jest atrakcyjniej. A przeciwnicy to nie nowicjusze.

Na głębokim przysiadzie, może my się dostać w różne szczeliny.

GG ma ogromne pragnienie i wypija ogromne ilości wody, pobieranej z zaznaczonych na mapie konwi do manierek. U Barmana z kranu. Manierki są w zestawach dla nowicjuszy, można kupić u handlarzy (najtaniej u Sacharowa ).

Pierwszą da nam Leśnik.

Raz na dobę GG musi zjeść gorący posiłek. Upieczone ziemniaki, podgrzaną konserwę, upieczoną słoninę, ugotowaną zupę lub makaron. Pieczemy przy ognisku, gotujemy na kuchenkach gazowych. UWAGA: surowe ziemniaki, słonina serek topiony i kiełbasa z inwentarza, po wejściu w pole radiacji i tam przebywanie, stają się radioaktywne. Mamy o tym informację na ekranie.

Większość inwentarza pozyskujemy ze schowków i sejfów. Kody do nich i klucze, rozrzucone po całej zonie. Trzeba szukać.

Na upartego, można moda przejść tylko z nożem i pistoletem. Tylko po co.

Jest pięć kompletów narzędzi dla rusznikarzy. Każdy ulepsza co innego.

Detektory są do każdego rodzaju anomalii. Ale można względnie szybko znaleźć uniwersalnego Niedźwiedzia, a gdzieś po 2/3 gry uniwersalnego Welesa. Inne rodzaje detektorów są za zadania.

Radzę pobrać na swój komputer mapki z podpowiedziami gdzie szukać schowków, kluczy i notatek z kodami. W razie problemu zrzut Alt Tab moda na listwę i zajrzenie do ściągawki.

Na lokacji Rdzawe jezioro, gdy za sprawką anomalii latamy, częściową zdolność kierowania postacią na krótki czas, odzyskujemy strzelając ze strzelby.

Jest do zebrania kilkanaście osiągnięć.

To by było na tyle, co mi przyszło do głowy.

I życzę miłej gry, gry bez pospiechu, przez sporo, sporo czasu.

  • Dodatnia 7
Link to comment
Share on other sites

Musisz założyć konto też tak miałem, no i w przeglądarce jeszcze włączyć dodatek Mega dla dużych plików bo tak to chyba do 1Gb można pobierać.

Kiedyś to wystarczyło ale od jakichś dwóch miechów wołają o zarejestrowanie się, jak się zalogujesz to ciągniesz bez problemu.

A i też zawsze biorę pobierz przez przeglądarkę.

Edited by tom3kb
Link to comment
Share on other sites

Poprawiłem "epitet" jak go nazwałeś szanowny kolego @jurek48, inaczej nie umiem ująć tej sprawy. Trzeba być "kaleką" w świecie internetu by nie umieć poradzić sobie z tak prostą sprawą. No bez urazy, ja mam 44 lata i pobieram czasami z najbardziej niedostępnych linków, tu sprawa tak prosta że aż śmieszna. Nie róbmy panowie przedszkola.

  • Negatywna 1
Link to comment
Share on other sites

Za taką wypowiedź, coś Ci podpowiem. W Rudym lesie, bez względu na jakim jesteś etapie zadań, idź drogą w stronę teleportu na Jantar. Dokładnie przejrzyj oba autobusy.

Przy okazji poćwiczysz "zadeptywanie" tuszkanów bez noża i strzelania. A jedno i drugie warto zrobić. Za tuszkany NPCe dobrze płacą.

I dobrze się przyjrzyj prawym górnym rogom tablic informacyjnych, tak tej przy bramie koło mostu, albo tej gdy wchodzisz na teren kopalni. Koniecznie. To co zobaczysz zapisz sobie na papierze, albo postaw znacznik i tym go opisz.

  • Dodatnia 4
Link to comment
Share on other sites

Wg opisu na stronie moda, fix 3 z 05.07.16 jest globalnym patchem kumulatywnym. Można więc przyjąć, że zawiera w sobie patch z #1.

Wprowadza 23 poprawki i zmiany. Dotyczą przede wszystkim naprawy tekstur, ale też inne korzystne zmiany.

Ten fiks ingeruje w spolszczenie !!!

Nie radzę go dodawać, dopóki nie zostanie spolszczony.

Link to comment
Share on other sites

W uzupełnieniu mojej powyższej informacji daję nową, będącą jednocześnie ponownym ostrzeżeniem, przed bezmyślnym wstawieniem tego patcha w całości. Poniżej skrócony opis zawartości.

Dotyczy patcza nr 3 z tego linka:
http://stalkermod.ru/forum/102-stalker-zolotoj-oboz/201336-prohozhdenie-moda-zolotoj-oboz-2.html
w spojlerze ГЛОБАЛЬНАЯ, КУМУЛЯТИВНАЯ Правка-№3 от 05.07.2016. - ОБНОВЛЕНО

Patch jest dwuczęściowy.
Część pierwsza to właściwy patch w postaci gamedaty. I w niej są pliki do tłumaczenia.
Ale może być to patch istotny, bo naprawia tekstury podłoża. A mnie kwestowy art, tak na rus jak i na pol wersji, przelatywał przez tekstury wieżyczki i spadał na ziemię, albo nawet pod nią. Musiałem powtarzać po restarcie komputera od wejścia na lokację.
A udźwig GG jest automatycznie podniesiony do 90/100kg

W części drugiej Дополнения-Uzupełnienia, są katalogi do wyboru przez gracza:
"Бронежелеты"          - Pancerze
"Санкции на хабар"     - Zmiana łupu w trupach
"Прицелы Новые"        - Nowe siatki celowników
"Техники"        - Rusznikarze
"Шатание ГГ"        - Szarpanie GGiem

W każdym są fixy na określony rodzaj zmian, wybierane przez gracza.

Np. "Санкции на хабар", ma 3 wersje. Jest ostrzeżenie, o stosowaniu zależnie od posiadanego komputera.

Pod tym spoilerem: 5 ХИТРЫХ ЧИТ-ПРАВОК - ОБНОВЛЕНО, w linku jak wyżej można pobrać czity zaakceptowane przez autorów moda.

Zmieniają:
1. Usuwają, głód, pragnienie i zmęczenie.
2. Dodają spawner dla tego moda.
3. Supr Wieprza-Kobrę
4. NPC z niekończącą się kasą (wymagana nowa gra)
5. Mocną latarkę.
Jest uwaga, aby przed wstawieniem, uważnie przeczytać opis każdego czita. Za wyjątkiem latarki, wszystkie, a szczególnie spawner, tylko z patchem nr 3.  Pkt. 4, po nowej grze.

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

Jak do tej pory dla mnie pierwszą i absolutnie podstawową zasadą moda jest wspomniane przez kondoriera używanie noża. Najlepiej tylko jego :D

Inaczej zostaniecie w ciemnej żopie, tak jak np. ja - wlazłem sobie na Jantar, potłukłem radośnie snorki z bezpiecznej odległości, a tu nagle pestek brakło. No i co? No i load. Po chwili zastanowienia chyba jednak zagram od początku, tym razem DUŻO większą uwagę przykładając do (nie)sławnych schowków oraz rozsądniejszej gospodarki zasobami.

Link to comment
Share on other sites

Moje pierwsze wrażenia ale ta roślinność dziwna kolorystycznie ;) jakoś tak "niestalkersko" mi to wygląda, kolorowo.

Schowki, o matko masakra będzie czasami już na początku są problemy ale jak znajdzie się 1,2,3 to jakoś idzie załapać czego się spodziewać.

Mi już na początku brakło apteczek i na razie nie mam gdzie kupić także jest ciężkawo.

Ale po pierwszej rozmowie pełen pda questów więc jestem nastawiony optymistycznie :)

 

Edited by tom3kb
  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Mod bazuje na grafice z Alternatywy. Tam dopiero było kolorowo. Można zmniejszyć te "kolorowanki", ustawiając suwak gęstości trawy całkiem na lewo. Również pozostałe suwaki związane z ustawieniem grafiki poprzesuwać sporo w lewo. Nieznacząco wpłynie to na obraz na ekranie, a "oczoj...ne" efekty znikną. I jednocześnie odciążymy kartę graficzna i procesor, od nadmiernego obciążenia.

W Rudym lesie jest wystarczająco dużo schowków, aby na tej lokacji nie mieć problemu z inwentarzem. Polecam autobusy przy drodze na Jantar, kamienie przy czołgu (wszystkie!!!) i kamienie pod skarpą z prawej strony mostu. O schowkach na szybie wyciągowym, czy na strychu obok, oraz schowku z podstawki z lewej strony mostu tylko przypominam.

W Niedźwiedzim barłogu szukając schowków patrzymy nie tylko pod nogi i do wszelkich dziur, ale również na drzewa. Warto się potrudzić. Mapki z zaznaczonymi schowkami - do ręki (na ekran) !!!

Pierwszych zakupów dokonamy dopiero u Sacharowa - najtańsze manierki. A dalej handlarzy i lekarzy moc.

Chociaż Ci, co będą grali na fix 3, mogą skorzystać z czita eliminującego pragnienie, albo ze spawnera. Ja z tego czita raczej bym nie skorzystał, bo głód i pragnienie, to jedna z atrakcji moda. Grzanie jedzenia przy ogniskach, lub gotowanie na kuchenkach. A wody nabrać można do manierki na każdej lokacji. Do konwi czasem nie po drodze, ale na pewno się znajdzie.

I pytanie do już grających. Czy zainstalowaliście fixa od Rangers801, na polskie napisy przy cutscence w Parowie?  Czy powodowała u was jakieś perturbacje z modem? Odpowiedź dajcie tutaj i na PW do Rangersa801.

Dla nie znających rosyjskiego ten dialog może sprawić kłopoty.

Link to comment
Share on other sites

Picie wody i jedzenie pieczystego mięska jest fajne, ale pragnienie strasznie często się pojawia, nie wiem chyba co 3 godziny gry ale czasu realnego to jest bardzo krótko i trochę mnie wkurza ;) ale przeboleję, fixa na tekst w cutscence nie wrzucałem.

To muszę bardziej się rozglądać bo ja na razie to prktycznie żadnego schowka nie znalazłem :)

Ale szybko chociaż znalazłem ten z bronią w Limańsku :)

Link to comment
Share on other sites

W patch3, czas zwiększono do 5 godzin. I jest czit, na całkowite wyeliminowanie pragnienia.

Już niedługo powinno się ukazać spolszczenie do niego. Kolega gawron intensywnie nad nim pracuje. Autor moda pisze, że jest duże prawdopodobieństwo gry na zapisach sprzed wstawienia patcha.  Nowa gra potrzebna gdy stare zapisy spowodują problemy.

@to3kb - a klucz w Limańsku znalazłeś? Blisko schowka w skrzynce pocztowej. W budynku obok, też można sporo znaleźć. Jeśli nie, to nie musisz iść specjalnie, bo jeszcze kilka razy tam cię zaprowadzą zadania.

A schowek łatwiej znaleźć, bo trochę przerobiliśmy dialog o nim. Inaczej zamiast skrzynki pocztowej, szukałbyś poczty. I okazało się że dobrze zrobiliśmy, bo w patch3, jest taka sama zmiana dialogu :033: .

W tunelu przy moście, wejdź do BTRów.

Link to comment
Share on other sites

No jak się okaże, że nie da się grać na starych savech po wrzuceniu tego fixa to sobie go daruję. Drugi raz go nie będę zaczynał ;)

Dopiero zaczynam Limańsk bo snorki mi strasznie życia napsuły, co mnie wkurza, że w limańsku mogą przechodzić przez ściany (np do tych pokoi co my tylko możemy wejść przez okna, bo drzwi nie ma), biją też chyba przez ściany, koło niektórych budynków mutanty tak jakby wdrapują się po ścianach.

Raz mi w zaułek za ścianą wbiegły 2 snorki i z 10 tuszkanów to ja happy rzucam granat...Boooom, wychodzę, a na głowę zjeżdża mi całe towarzystwo z 10 metrów po ścianie budynku :(

Edited by tom3kb
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity