Skocz do zawartości

Dyskusja ogólna - NS2016


kobal

Rekomendowane odpowiedzi

Niby tak ale jednak jakieś zmiany są, i czytając opinie to dużo lepszych zmian :) A zagranie jeszcze raz w sole odświeżoną z mniejsza ilością wylotów to równa się bardzo miło spędzony czas. Zwłaszcza że już trochę czasu minęło od kiedy ją skończyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pure- biorac pod uwagę stabilność tej wersji - dałbym -jak na razie - 6. Nie miałem żadnego wylotu, a jestem w gameplay-u gdzieś na Dziczy.Po maniakalnym OP-ku faktycznie ten mod - jak pisał @cichy- jest lekki , łatwy i przyjemny. Polecam - mimo iż to odgrzany kotlet z ciut innymi pzrystawkami.

Edytowane przez boberm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cichy

Wyszedł kolejny patch z 9 maja, też dodałem do 1 postu. ;) Dodatkowo wyszedł weapon pack podmieniający wszystkie bronie z moda i dodający kilka nowych (w tym AWP, FN FNP 0,45, Walther WA 2000, CB-98 i PM-16).

Linki chyba jak zwykle dla zarejestrowanych ;)

http://stalker-mods.clan.su/load/s_t_a_l_k_e_r_ten_chernobylja/s_t_a_l_k_e_r_ten_chernobylja/oruzhejnyj_pak_dlja_ns_2016/5-1-0-2236

17157843.jpg17157844.jpg17157842.jpg17157845.jpg

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatek z bronią się pobiera... Był ktoś z Was w zbiornikach w Dolinie Mroku lub na Wysypisku? Pewnie nie - ja też nie byłem aż do tego moda i nowego zadania związanego z tymi cysternami.

ss_cichy_05-08-17_17-34-57_(l02_garbage).jpg ss_cichy_05-08-17_17-35-08_(l02_garbage).jpg ss_cichy_05-08-17_17-35-27_(l02_garbage).jpg ss_cichy_05-08-17_17-36-21_(l02_garbage).jpg

Warto też zrobić zadanie od Krzyża w Zapomnianym Lesie, na odnalezienie ciała żołnierza z teleporterem w inwentarzu (ciało nie jest widoczne na minimapie). Oto nagroda:

ss_cichy_05-08-17_20-56-01_(puzir).jpg ss_cichy_05-08-17_20-56-04_(puzir).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pograłem „nieco” w najnowszą odsłonę NS i chciałbym podzielić się z wami moimi spostrzeżeniami.

Jeśli chodzi o samą rozgrywkę – jest zdecydowanie łatwiej niż w „poprzedniej” odsłonie Solanki. Co prawda swoje trzeba nadal „wybiegać” w poszukiwaniu przedmiotów czy personaży potrzebnych do ukończenia zadań, jednak zarówno ludzie jak i mutanty są zdecydowanie słabsze i jest ich mniej na poszczególnych lokacjach. Nie spawnują się oni również tak często (poza nielicznymi miejscami gdzie można zawsze je spotkać t.j. np. chimery za bazą bandytów w Dolinie Mroku czy pseudopsy na Agropromie), co sprawia że podróżowanie przez poznane już lokacje nie nastręcza większych problemów i (co ważniejsze) nie zmusza Gracza do ciągłego zabijania hord mutantów. Dodano tu i ówdzie więcej małych „upierdliwie-wszędobylsko-denerwujących” gatunków mutantów t.j. szczury (zwykłe i te z ładunkami wybuchowymi),  

niEEVrU.jpg

tuszkanów i karaluchów (mnóstwo jest ich w laboratorium X18, gdzie potrafią naprawdę zajść za skórę).

Walka co prawda na początku sprawia nieco trudności (braki amunicji, wysokie ceny, przeciwnicy słabo „reagujący” na najbardziej rozpowszechnioną w Zonie amunicję 5.45x39), jednak dość łatwo zdobyć jest dobry kombinezon (czy to zdjąć z trupa czy znaleźć w schowku) czy broń – wszystko tutaj zależy od inwencji Gracza. Pijawka, chimera czy bandyta w egzie nie będzie problemem, kiedy posmakują większych kalibrów typu 7.62 czy 9x39 (po zdobyciu Wintoreza czujemy się jak władcy Zony) czy granatów, które można znaleźć często przy trupach, a których używanie bardzo wspomaga nasze wysiłki w walce. Nie przeszkadza to jednak biegać z bardzo dobrze spisującym się AK Striełoka, które jest stosunkowo łatwo zdobyć.

W handlu większym nacisk położono na barter artefaktów – u każdego handlarza można dostać rzadko spotykaną amunicję czy kombinezony tylko i wyłącznie przez wymianę pewnej ilości artów na dany, interesujący nas przedmiot. Amunicja jest droga i nie raz czy dwa przyjdzie nam wydawać duże (po 30, 50, czy 70 tysięcy) sumy pieniędzy aby popchnąć dalej zadanie, warto więc w początkowym okresie gry korzystać z każdej „zdobycznej” amunicji.

Poszukiwanie schowków również jest nieco łatwiejsze. Postawiono tutaj raczej na spostrzegawczość Gracza, nie każąc mu przeszukiwać na klęczkach całych lokacji - w zadaniach które do tej pory spotkałem jasno opisywana była okolica gdzie należy szukać czy to PDA, schowka czy danego przedmiotu. Szukanie nie sprawia problemów, raczej jest miłym urozmaiceniem ciągłego zabijania (niestety dalej w tym i innych modach jest ono „esencją” rozgrywki w Stalkera, rzadko kiedy proponując inne rozwiązania).

Prędzej czy później zetkniecie się z nowymi zdaniami oraz nieco przerobionymi lokacjami (dodatkowe podziemia, jaskinie, „odnowiony” schowek Striełoka), które również umilają dobrze znaną nam solankową rozgrywkę. Są to małe rzeczy,  z pozoru niezauważalne, ale cieszą.

shmnorE.jpg

Zadania „fabularne” nie mają limitu czasowego. Jedynie cykliczne zadania dostępne ciągle u danych personaży mają ograniczenie do 1 miesiąca. To jednak i tak bardzo dużo czasu aby zdobyć ten czy inny przedmiot.

Część znalezionych zapisków czy to w formie PDA czy „papierowej” prowadzić nas będzie do „ciekawych” schowków i zadań (choć nie będą one zapisywane w naszym PDA) więc trzeba uważnie czytać wszystko co trafia w ręce naszego bohatera.

W schowkach (w ustawieniach gry przestawiłem na „rzadkie”) można znaleźć teraz naprawdę wartościowe przedmioty (broń, arty i kombinezony). To dodatkowo motywuje do ich szukania.

Zmianie uległa również muzyka w radiach i ta grana na gitarach przy ogniskach. Moim zdaniem na plus (u Sacharowa w bunkrze można posłuchać Scorpionsów, Dire Straits czy „Hotelu California” czy „Final Countdown”, nie raz spotkacie stalkera grającego na gitarze przy ognisku uwaga! „Nothing else matters” Metalliki). Ogólnie utwory są bardziej stonowane, zarówno „zachodnie” jak i rosyjskojęzyczne. Przyjemnie się ich słucha i co najważniejsze – nie przeszkadzają.

Jedynym elementem rozgrywki do którego mogę się na tą chwilę przyczepić jest niekiedy kuriozalne zachowanie przeciwników ludzkich.

Jestem na dość wczesnym etapie rozgrywki, jednak ośmielę się stwierdzić że twórcom NS 2016 udało się w końcu naprawić największe bolączki moda (słaba optymalizacja, bardzo silni przeciwnicy, „trudne” schowki) przez co wszyscy dotychczasowi malkontenci, którzy pokazywali palcem z obrzydzeniem „tą zabugowaną Solankę" mogli będą spokojnie w nią pograć. Reszta stalkerów dostanie lekko poprawioną i dopieszczoną (muszę też niestety stwierdzić że łatwiejszą w moim odczuciu) zupę, którą tak polubiliśmy za wielowątkową fabułę, barwne postacie i olbrzymią ilość zadań. Smacznego!  

***

Garść porad dotyczących rozgrywki z mojego etapu gry:

Tradycyjnie zbieramy i chomikujemy wszystko co nam wpadnie do rąk. Nawet najbardziej banalne z wyglądu przedmioty znajdą zastosowanie:

  • Słodkie batoniki => 2 szt. dajemy ochroniarzowi w Barze za wpuszczenie nas na „sławetne” zaplecze do naukowców, 3 szt. za 1 maść Kałmuka;
  • Wódka => oczywiście że dla wojskowych (np. Kuzniecow) lub za maść Kałmuka;
  • Telewizor u Akima (północny posterunek na Kordonie) => najlepiej od razu przy pierwszym pobycie na posterunku zabrać go i schować. Przyda się później (zadanie na Bagnach w bazie CzN);
  • Artefakty => nie sprzedajemy, będą potrzebne do zadań! Lepsze dostaniemy za wypełnianie zadań i znajdziemy w schowkach;
  • Pieniądze => będą potrzebne duże sumy (np. na „dług” Sidorowicza - 70 tysięcy). Nie tracimy ich więc na remonty i zakupy; 
  • PDA => dość rzadko znajdywane przy trupach, oczywiście chomikujemy (np. Dan będzie chciał 40 szt., lub jeśli znajdziemy więcej możemy kupić detektory na najbardziej niebezpieczne mutanty u Docenta).

 pa8CbgQ.jpg

  • Anomalne Bizony => 6 szt. dla Krzyża.

Broń rosyjskiej produkcji najlepiej sprzedawać u Pietrenki w Barze – daje on za nią najlepsze ceny. Analogicznie broń zachodniej produkcji sprzedajemy u Kutwy na MW.

Aby dojść do pistoletu Freemana w domu na Dziczy trzeba wyposażyć się w arty zwiększające odporność na ogień lub posiadać kombinezon Strażaka (do znalezienia w Labiryncie).

Spoiler

liVMZHf.jpg

W Zapomnianym Lesie dobrze jest zabić dwa niedźwiedzie – powinna z nich wypaść łapa, która przyda się później.

Mapa Pieczary (grafika pochodzi ze strony stalkerportal.ru)

Spoiler

iN9K5qZ.jpg

***

Moje dotychczasowo znalezione dobra:

60AYxIO.jpg  5XUwB8m.jpg JS4S75o.jpg

Zawartość „ciekawszych” schowków: 

Spoiler

97jG645.jpg

ic06kzG.jpg

pAB0If9.jpg

hGV2a9P.jpg

pq0nUWr.jpg

Przeszukajcie też dobrze Labirynt:

Spoiler

jest w nim schowek z Wintorezem, do którego banalnie można się dostać.

  • Dodatnia 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz bardziej ostrzę sobie zęby na tę wersję :))))

OP-2 u mnie działa tak, że im dalej w las, tym więcej drzew... Z tego co czytam, jest chyba spora szansa na to, że NS 2016 jest pod tym względem lepsza.

Pozostaje mi tylko dołączyć się do pytania kondotiera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kondotier napisał:

@kobal - możesz wyjawić, jak idzie dostosowanie spolszczenia? Tak + - ,  ile jeszcze czekać trzeba?

To jeszcze potrwa. Może nawet i ze dwa tygodnie. W zasadzie trudno ocenić bo nie wiem też ile będę miał wolnego czasu. Są już gotowe foldery gameplay i misc. W tej chwili wpadłem do wielkiej dziury o nazwie folder text. W nim mam gotowe 12 plików licząc od góry. Jak pisałem wcześniej tę polonizację trzeba praktycznie robić od nowa. Fragmenty tekstu, nawet jeśli są takie same, to są poprzenoszone do innych plików, lub są zmienione nagłówki, umiejscowiające dany tekst w konkretnym fragmencie gry. Więc trzeba po kolei czytać i sprawdzać każdą linijkę. I po prostu czasami lepiej jest na nowo przetłumaczyć dany tekst niż szukać go po plikach starej wersji.

  • Dodatnia 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info @kobal  Panowie okażcie też trochę przyzwoitości i nie naciskajcie już człowieka...

A tak wygląda suszona łapa niedźwiedzia po "ugotowaniu" w anomalii:

JOjjLQT.jpg 

I dwa nostalgiczne zachody słońca nad Agropromem (staruszek CCz nadal jeszcze potrafi mnie łapać za serce ładnymi widokami):

ha0dyUI.jpg Czqiih7.jpg

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@anatol dodatek na broń trzeba najpierw rozpakować z plików db a później dopiero skopiować pliki do gamedaty. Po włączeniu moda z tym dodatkiem pojawiają się wyloty z brakiem tekstur. Po naprawieniu (kopia tekstury i zmiana nazwy)  5 takich tekstur dałem sobie spokój. Jeśli chcesz możesz sam spróbować.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Anton Gorodecki - wiesz, że mogę grać w obu językach. A od informacji @kobala zależało, czy brać się za tego moda, czy za Omegę 2. Bo tylko on ma rozeznanie w ilości zmian.

Jeszcze w głowie tkwi mi zniesmaczenie przez OP-2, więc jeśli mam się na nowo zabrać za Solę, to wolę po polsku. Za pół roku gry, łatwiej będzie sobie przypomnieć, co było na początku :052:.

Teraz cierpliwie czekam. A w międzyczasie poganiam w innym modzie.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa wersja działająca weapon packa w formie rozpakowanej gamedaty.

https://yadi.sk/d/u4n6sYPe3HyYNi

Fiks.

https://yadi.sk/d/qm0DcnQJ3J47Fy

Dodatek graficzny zawierający:

Apokalipsa3 , SWTC Gold 2.0 , EAX

https://yadi.sk/d/7GhTxihU3HXMki

Fiks.

https://yadi.sk/d/NO-mr1Mb3HgPBx

Zrzuty ekranu:

Spoiler

41f5ccc92444t.jpga49c23fb1659t.jpg

 

 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawił się fix na wyloty w Bunkrze Monolitu (chyba chodzi o sterownie w elektrowni?) https://yadi.sk/d/HZ7DVbb73HobKD

Dodałem do 1 postu.

Wyszła też wersja 1.1 tego weapon packa co jest wyżej.

http://stalker-mods.clan.su/load/s_t_a_l_k_e_r_call_of_chernobyl/vse_mody_na_s_t_a_l_k_e_r_call_of_chernobyl/oruzhejnyj_addon_dlja_ns_2016_v1_1/51-1-0-2254

Ale ja bym jeszcze nie pobierał bo niedługo wersja 1.2, mają naprawiać configi niektórych broni (np saiga), dodać ikony, dodać nowe giwery do sklepów u handlarzy czy też jako nagrody za questy..

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb czytasz w moich myślach - niech trochę okrzepnie ten dodatek na broń.

Poza tym jeśli ktoś będzie grał na tym dodatku zapisy ze zwykłej wersji nie będą działać (mówię o przypadku kiedy będzie trzeba się wymienić zapisami).

***

Trochę podpowiedzi:

Walizka z dokumentami dla Woronina z fabryki w Dolinie Mroku:

Spoiler

XFM12du.jpg

FFRNqMp.jpg

Schowek Kostii na MW (w domu niedaleko posterunku z najemnikami):

Spoiler

ebkiTRn.jpg

jqcyFfV.jpg

Lekarstwo dla Akima:

Spoiler

Y5QYxHJ.jpg

jHh3wmJ.jpg

Duże termosy:

Spoiler

2VPKjEM.jpg

NI39vRw.jpg

Radiostacja dla Wilka:

Spoiler

pgG1uPx.jpg

1gCAJzT.jpg

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOD STAWIAMY ZDECYDOWANIE NA WERSJI 1.0004.

Dotychczas grałem na patchu 1.0006, co skutkowało bezlogowymi wylotami na Bagnach (dość sporo), w Barze po wzięciu niektórych zadań, na pozostałych lokacjach sporadyczne - wszystkie crasche bez loga. Po przejściu na wersję 1.0004 (wytnij / wklej gamedata), wszelkie problemy ustały.

   Oto moje 3 schowki na Wysypisku. W tej wersji nie ma przeładowania bronią - jest tyle ile trzeba, z amunicją jest cienkawo - trzeba oszczędzać. Znający dobrze Labirynt i jego poziomy mogą obłowić się, i to bardzo, na dość wczesnym etapie gry. Warto też czytać wszelkie notatki przy zwłokach - w X-18, nie zapominamy stłuc lustra w łazience tam gdzie Spalacz i snorki - za szkłem - notatka.

   Schowek Kostii w X-18 miałem dokładnie tam gdzie w OP-2 - za zbiornikiem na samym dole. Tym razem w jego penetracji obyło się bez ekwilibrystyki.

ss_cichy_05-13-17_09-22-58_(l02_garbage).jpg ss_cichy_05-13-17_09-23-09_(l02_garbage).jpg ss_cichy_05-13-17_09-23-15_(l02_garbage).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.