Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ja gram w tego moda już kilka dni, chyba odnalazłem CoP-owski odpowiednik Soljanki choć wśród wielu rewelacji jest w nim beczka dziegciu niestety. 

Fantastyczny pomysł z nowymi postaciami, linią fabularną, bankierami, koniecznością dostarczania mechanikom części zamiennych, koniecznością dokształcania się w celu poprawy korzystania z broni. Bardzo dobry balans cenowy, zadania ciekawe i rzadko biegamy od Ajnasza do Kajfasza jak w "Droga we mgle". Same zadania bywają trudne i trzeba pomyśleć, pogłówkować, porozmawiać z botami.

Dodatkowe lokacje - rewelacja, ilość zadań - zabawy jest powalająca. Tego właśnie szukałem i mod nie prowadzi gracza za rękę do celu.

 

Teraz będą minusy, nie ma ich wiele ale te które są zabierają atrakcyjności moda na jakieś 30% lub więcej.

Idiotyczne wręcz dobonusowania niektórych wrogich postaci, i podniesienie oczywiście sztuczne skali trudności niektórych zadań.

Nim zabiłem ostatniego bandytę w zadani nocni snajperzy na Jupiterze wystrzeliłem w niego tony amunicji i to w większości w głowę. Potem gdy poszedłem na zbliżenie zaczął uciekać i...

Ja ścigam jego, mnie dwie Pijawki

Nadciąga emisja

Zabijam jedną Pijawkę która wpada za mną aż do Cementowni

Chronię się przed emisją w jej podziemiach - wściekle atakują mnie tuszkany

Po wielu wczytaniach szybkich savów przeżywam tuszkany i emisję.

Napadają mnie snorki - 3 - zabijam je - jestem na oparach amunicji i apteczek

Wreszcie ponownie łapię kontakt wzrokowy ze ściganym bandytą

Podchodzę cichutko na jakieś 15-20 m i walę ze strzelby w łeb amunicją na opancerzine cele - weszło mi 8 naboi i... - nic

Sytuację uratowali mi przypadkowi Stalkerzy którzy nawiązali walkę z bandytą i odciągnęli jego uwagę - w końcu go zabijam. Wytrzymał lepiej niż 150 pocisków ze snajperki, kałasza i strzelby....

 

Zadanie na rozprawienie się z bandytami w Leśniczówce... - ostatni bandyta jest nieśmiertelny, brakło mi amunicji i cofnąłem się do sava z przed zadania. - Niewykonalne na tym etapie gry.

 

Teraz to co mogło być wielką perełeczką dla miłośników strzelania a jest jedną wielką irytacją - fala mutantów i obrona barki:

-Początki (trzeba mieć snajperkę choć nie wiem po co?) nawet łatwe - 9 Stalkwerów i gracz odpieramy bez strat pierwszą falę.

-Dostaję polecenie zabicia kontrolera przy dźwigach - w trakcie walki nadchodzi komunikat o emisji

-Zabijam go i jakoś dobiegam do Noego - Stalkerzy pozostają na zew i słabym ogniem tępią mutanty

-Kończy się emisja i wychodzę na zew, Stalkerzy rozchodzą się w głąb bagien i tam chaotyczne strzelają

-Pojawiają się bandyci i wywiązuje się walka

-Mutanty biegają sobie daleko od barki i trzeba je wytropić i eliminować - w końcu szczęśliwie rzucony grana zalicza tą "falę"

-Dostaję polecenie zabicia kontrolera na Szewczence - eliminuję

-Biegiem wracam do barki - jest już tylko 5 Stalkerów, jedni przeszkadzają drugim a wszyscy przeszkadzają mi

-Zostaje nas 5 razem ze mną - coraz więcej psów i nibypsów

-Zostaje nas 4 nadciągają snorki i pijawki, psiurki to norma

-Zostaje nas 3, Noe i Dawid i oczywiście Diegtariow

-Cały czas dociągają mutanty i to coraz większe kozaki w końcu pojawia się chimera (już druga w zadaniu). i...

-Nagle komunikat, że zadanie się nie powiodło  - zginął Noe, pilnowałem żeby miał cały czas zamknięte drzwi ale albo jakiś Stalker co chwilę je otwierał albo mutanty wchodziły zamkniętymi drzwiami...

-Wczytuję wcześniejszy save i trzymam się blisko kanciapy Noego - ginie Dawid....

-Wracam do starego sava i pilnuję Dawida - ginie Noe....

-Kilka prób i za każdym razem to samo

 

Dwa dni męczę z tym zadaniem ale puściły mi już nerwy - idiotyzm i tyle. Mocne słowa powiecie lub pomyślicie - ano nie słabe ale za to szczere i zasłużone.

 

Mod jest a raczej byłby doskonały lecz psują go właśnie takie idiotyzmy które powoduję, że gracz czuje się oszukany i traci zapał do gry.

 

Nie wiem jak poszło z falą mutantów u Noego Wam, może poradziliście sobie lepiej, ja już na to za stary jestem, bliżejj mi już do 50-ki niż 40-tki.

Chyba znowu odpuszczę grę bo popatrywałem w wątek i widzę, że podobnych strupków będzie w grze więcej - wielka, wielka szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Vorenus miałem ten sam problem z obroną barki wnerwiało mnie to i dałem sobie spokój nawet czitów używałem żeby to sprawdzić czy to jest wykonalne nic poprostu autorzy zrobi sobie niezłą zabawę z nas graczy. Nieśmiertelni bandyci i ich pancerze z których nawet falloutowa atomówka nie rusza to "irytujące" żeby brzydko nie powiedzieć.

 

Ale jak na te minusy olać to całkiem przyjemny i wspaniały mod nie nudzę się przy nim jest gites :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zadania z tymi snajperami na pogłębiarce to do tego ostatniego bandyty musisz podejść żeby zaczął uciekać. Inaczej go nie zabijesz bo jest nieśmiertelny, kapnąłem się jak 3 headshoty mu nic nie zrobiły. Zadanie z bandytami w leśniczówce też mnie wkurzyło. Szef bandytów, który ma zajebiście długi pasek energi, który mu sie regeneruje jak ma go już mało. Ile ja w niego ołowiu wpakowałem zanim padł. :( Obrona barki przed falami mutantów, dałem sobie spokuj po kilkudziesięciu save/load. Prędzej czy później ginął mi Noe i/lub przzódca najemników. Takie trzy niewielkie pierdoły nie wpływają na moją ocenę, że Sgm to najlepszy mod do Zewu prypeci.

Edytowane przez tom3kb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pominąłem to zadanie na obronę barki - u Brodacza jest w menu dialogowym - "Mam inną sprawę" i to zdanie powraca do tradycyjnej dla Brodacza ścieżki fabuły i handlu. Trochę żałuję pominięcia zadania bo spodziewam się że może być początkiem do kilku innych i nie tak bezsensownych a raczej niemożliwych do wykonania.

 

Zniknął mi gdzieś dowódca ugrupowania który stał koło Sowy i dawał zadanie na odbicie Leśniczówki, z Leśniczówki zniknęli też dowódca wolnych Stalkerów, handlarz bandytów i ochroniarz do wynajęcia. Ale oni zniknęli dopiero po wykonania zadania na handlarza powinności.

 

Ganiam za narzędziami do prac precyzyjnych i za nic nie mogę ich odnaleźć. Stalkerzy dają cynk, że narzędzia są w piwnicy Sida ale niczego tam nie znalazłem.

Poprzednie dwa zestawy znalazłem przy pogłębiarce na Zatonie - leżały koło kontenerów i następne na terenie stacji antenowej Kriug - leżały od północnej strony na betonowym podeście jednego z masztów antenowych.

Próbowałem zapisywać savy i brać namiary na te narzędzia od Sowy - na trzy próby zawsze podawał te same namiary - hala produkcyjna fabryki Jupiter i jakiś budynek w Prypeci. Niestety poskąpiłem tych 20 tyś i pobiegłem do fabryki licząc na free znalezisko. Tam przebuszowałem dobrą godzinkę choć namiar od Sowy wskazywał konkretny jej fragment - niczego niestety nie znalazłem.

 

Mod podoba mi się coraz bardziej, minigierka w oczko jest przekochana choć Sowa łoi mnie niemiłosiernie, oszukuje chyba :) bo nawet jak mam oko to on też je ma...

 

Na początku grałem bez włączonego oddziału Alfa i minęło sporo czasu nim dorobiłem się przyzwoitego karabinu, teraz ma znalezionego co prawda Wintoreza (leżał koło przejścia Bagna - Zaton pomiędzy wagonami a kamieniami - ja znalazłem kompletnie zniszczonego - zero kwadracików na pasku stanu). Ulepszyłem go po naprawie ile się dało bez narzędzi precyzyjnych, dostałem za zadanie podręcznik taktyki walki do niego i teraz mam pewną pukawkę, nie męczę się już tak okrutnie.

 

Nie wiem jak otwierać plecaki znajdywane w Zonie a zabezpieczone kodami - miałem od handlarza płytkę hakerską ale gdzieś mi chyba wpadła w tekstury - nie widzę jej w bagażu a na 100% nie sprzedawałem.

 

Podoba mi się też, to, że Stalkerzy koło bunkra naukowców nie giną po wejściu na Jupiter i opuszczeniu go bez zaliczenia zadań z nimi. W Misery musiałem przez to wracać się do sava z przed chyba 3 dni.

 

Jeżeli znacie miejsce z narzędziami do pracy precyzyjnej to napiszcie proszę, ulepszę sobie Wintoreza do max możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Vorenus

Plytka hakerska była do pobierania gotówki z martwych stalkerów, instalowałeś z niej program na swój pda. Jak zbierasz kasę z trupów to znaczy, że później do niczego nie jest potrzebna.

Do tych plecaków zamykanych na kod potrzebujesz ...kod.

Co do położenia narzędzi wpisywałeś w googla, sporo ludzie pozycji podają. No i jeszcze tutaj na  forum jest poradnik do sgm 1.7 geonezis z pozycjami narzędzi ale nie wiem czy przydatny do wersji 2.2. Możliwe, że miejsca spawnu są inne. Jak chcesz mrzesz rzucić okiem na ten poradnik czy powtarzają się te, w których ty znalazłeś narzędzia.

http://stalkerteam.pl/topic/3776-poradnik-sgm-17-20-geonezis/

Edytowane przez tom3kb
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, za link do poradnika - ukłony, widzę, że sporo questów mnie ominęło... Przy pogłębiarce z zadaniem na dziwne zjawisko w ogóle nie wdawałem się w dialog tylko strzeliłem do kolesia a szkoda wielka... 

Teraz widzę, żę zbyt długa gra nie jest opłacalna - 1,5 godz i przerwa na kilka godzin bo ze zmęczenia robi się głupoty.

Narzędzia będę musiał wykupić u Sowy - info oczywiście, zadania z narzędziami dla Azota nawet nie biorę, nie mam na to ochoty, bardzo ciężka sprawa z tymi narzędziami są w miejscach o które je nikt nie podejrzewa.

 

Po przeglądnięciu poradnika zrozumiałem z jaka produkcją mam do czynienia - coraz więcej szacunku nabieram do Sigerusa, może zaliczę wszystkie mody z tej serii - nawet pod SoC i CS.

 

Jaki jest najlepszy pancerz w grze? Mogę zamówić exo Powinności i Wolności, Sowa ma czasami prototypowe exo wojskowych ale słabiutkie parametry ma to wdzianko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak grałem w czysty SGM 2.2 to najwięcej można było nosić w Exo Świtu 150kg, nie pamiętam czy miał najlepsze parametry. Bodajże u handlarza w bazie Najemników na Janowie można kupić encyklopedię i tam można sprawdzać wszystko, parametry pancerzy itd, jeśli nie ma u niego tej encyklopedii to może coś mi się pokiełbasiło i dostałem ją za jakąś misję dla szefa najemników.. Tylko weź pod uwagę, że to jest poradnik do starej wersji Geonezisa 1.7. Jak sprawdziłem w SGM Geonezis 2.0 to liczba questów SGM+Geonezis wynosiła 111. Czyst SGM 2.2 to chyba ze 70-80 dodatkowych questów ale mogę się mylić. Ps. Sgm dla CS jest słaby, nic ciekawego.

Edytowane przez tom3kb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem wreszcie ten ostatni zestaw narzędzi - do prac precyzyjnych. Są na terenie fabryki Jupiter w hali w miejscu w którym przechodzimy z części garażowej do rem-laboratoryjnyej. Leżą w koło schodów.

Teraz dopiero są potrzebne pieniądze, ulepszenia kosztują fortunę, można brać tylko te najpotrzebniejsze ale ja ulepszyłem sobie drapieżcę na max.Teraz nie boję się juiż spotkania z chimerą. Ulepszony Winorez ma wbudowany wykrywacz podczerwieni - cele w lornetce karabinu są oznakowane takimi klamerkami jak w podstawce w lornetce.

Nie chciałbym znaleźć teraz jeszcze lepszej broni, ulepszenie na max Wintoreza to około 100 - 150 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zainstalowany gun pack addon to więc jego sprawka. Choć wiele fantów ukradli stalkerzy ;3 prześmieszne było, jak potem w jakiejś walce zgineła ta para z Pietruchą którego ratujemy w anomalii kocioł, a on miał Barreta, Mongoła i coś jeszcze. Albo stalkerzy który tłukli Alfę i uzbrajali się na niej ,też niezla zabawa, spotkać takich napakowanych stalkerów...

Edytowane przez Hrothgar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem nową grę, w starej coś zainstalowałem lub fabularnie zrobiłem źle i brakuje sporo questów i przedmiotów. W X18 były tylko jedne dokumenty - w hali gdzie w podstawce grasuje pseudogigant leżały na skrzyni koło zwłok naukowca. Coś zrobiłęm źle.

Mod jest przeeeeeeświetny, żal jedynie tych niewykonalnych zadań jak obrona barki Noego.

 

Czytałem w którymś z tematów o modach, że odpalenie gry ze skrótu do CoP może powodować braki w rozgrywce i trzeba odpalać z gamedata - wie ktoś jak to zrobić?

 

Chciałbym też, bardzo bym chciał mieć w menu ekwipunku tak śliczne ikonki broni jakie widzę na niektórych screenach, zainstalowałem gun_packa, mam na full ustawienia grafiki i nie widzę żadnej poprawy - trzeba coś dodatkowego instalować?

 

W poprzedniej grze miałem już wszystkie niemal osiągnięcia ale brak części przedmiotów questowych i samych questów spowodował totalny impas - nowa gra konieczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się zrobić misję z barką- choć dwa razy naprawiałem narzędziami totalnie zniszczony kombinezon i raz broń. Do trzeciej fali udało mi się utrzymać przy życiu 9, czyli chyba komplet stalkerów. Brałem na klaty najmocniejsze stwory, jak chimery , pijawki i inne, modląc się by inni wytrzymali masę innych mutantów. Miałem trochę szczęścia- snorkom zachciało się skoków godowych i część z nich przybyła później niż reszta fali, co odciążyło drugą i trzecią próbę (w pierwszej próbie zginął Dawid, w drugiej nieudanej zgineliśmy oboje, najpierw on a potem w strzępach kombinezonu i pod masą snorkowatości ja). Początkowo dobrym miejscem było wejście przed barką, dopóki jełopy z środka zgineły, a Noe nie był skory do wyjścia na świeże powietrze. Potem , gdy banda kretynów z środka zgineła beztroską śmiercią przeniosłem się na tył, zapierając się o ścianę barki tuż przy wejściu. udało mi się zniwelować przewagę i do końca udanej, czwartej próby przetrwało aż 6 stalkerów. Na koniec anegdota- po udanej fali i odebraniu nagrody Dawid wpadł, łypnął i zastrzelił Lessie Noego ( ;_: ) Oprócz taktyki walki obrzynem (meh...) dostałem z dwie paczki amunicji , kilka rubli, plastikowego Power Rangera i jedyną solidną rzecz - Artefakt Hel. 

 

Mam natomiast problem z jedną rzeczą, mianowicie misją na odnalezienie tego przewodnika co ze świtem wybrał się na ryby. Trzeciego miejsca nie ma na mapie zaznaczonego, natomiast odznaczyła mi się anomalia na agroprom (Przypadek? Moc Power Rangera? ).

Edytowane przez Hrothgar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hrothgar

Czyli innymi słowy zadanie się nie opłaca artefakt hel można zastąpić czymś innym a taktykę walki i tak dostaje się losowo. Po dostaniu taktyki walki Grozą lub AKMS już więcej taktyk mi nie potrzeba.

A co to ten w ogóle "power ranger" ? Jakaś broń ? Bo jak tak przemyślę sobie ponowne podejście do zadania Obrony barki.

 

A co do "zabawy w podchody" lub innaczej "zadania" znalezienia zaginionego patrolu świtowców to nie ma nic innego jak bieganie z punktu "A" do "B" a teraz do "C","D" i "E" , potem nudna eskorta świtowca i trochę strzelania do pijawek, która jedna z nich okazała się nieśmiertelna (odziwo) dopiero poprzedni Quicksave ocalił i można było to zadanie zakończyć "Boring endem" , czyli szukaniem przewodnika który może być zamieszany w spisek Najemników a i tak nie żyje a w jego szczątkach nie znajdziemy nic co by to potwierdziło tylko przypuszczenia "mistrza" świtowców.

 

Fajny mod pomijając kilka błędów . Ale odnoszę wrażenie że ten mod jest niezbyt udaną mieszanką gry detektywistycznej , survivalowej i Akcji . Co sprawia że czuję delikatne mdłości gatunkowe. Jednakże nie umiem tworzyć modów nie mam do tego smykałki ani talentu . Ale właśnie takie wrażenie (w moim mniemaniu) sprawia.

 

Mam nadzieję że stworzoną mody globalno-fabularne które będą dobre w jednym gatunku ale za to perełką w swoim rodzaju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Vorenus miałem ten sam problem z obroną barki wnerwiało mnie to i dałem sobie spokój nawet czitów używałem żeby to sprawdzić czy to jest wykonalne nic poprostu autorzy zrobi sobie niezłą zabawę z nas graczy. Nieśmiertelni bandyci i ich pancerze z których nawet falloutowa atomówka nie rusza to "irytujące" żeby brzydko nie powiedzieć.

 

Ale jak na te minusy olać to całkiem przyjemny i wspaniały mod nie nudzę się przy nim jest gites :)

 Barka Jak grałem tradycyjnie to 1% szans na zaliczenie kwestu - masz lub nie masz farta, jak gram z trajnerem to 30% szans na zaliczenie zadania, zawsze jest coś nie tak.

 

konkluzja - pararela do kasyna: wygrac możesz, przegrać musisz.

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Ja bym się nie bawił w dodatki tylko od razu pograł w wersję Jenot zamiast vanilla SGM 2.2 :)

Można trafić bardzo fajne giwery, których nie znajdziesz w żadnym innym modzie.

 

Ps. bo jak spojrzałem na dodatki do czystego SGM 2.2 to w sumie nic ciekawego.

Edytowane przez tom3kb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.