Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

14 minut temu, Szczepan9205 napisał:

że przejścia do innych lokacji nie działają bo autorzy chcieli jak najszybciej wydać moda :063:

Na pewno mieli na nie jakiś pomysł:) ale niestety z tych czy owych względów nie zdążyli go zrealizować. Tak samo jest ze skrzynkami, do których nigdzie nie można znaleźć kluczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Anton Gorodecki No chyba, że planują jakiś patch lub coś na zasadzie DLC za jakiś czas, który to rozszerzy jakoś - w sumie autorzy Przestrzennej Anomalii 2 też coś takiego robią więc ciekawe. Jak zostawią to tak jak jest i to będzie finalna wersja no to słabo to będzie wyglądać moim zdaniem :D 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełniając poradę z powyższego filmiku. Posiadane AK jest bezużyteczne przy likwidacji kontrolera i używanie go to pewna śmierć.

Ukryć się można również za tymi skrzyniami na których jest druga ampułka z psi środkiem. Zażywamy środek i nie wychylając się czekamy ze strzelbą w ręce aż kontroler podejdzie do skrzyń. Wtedy przestaje "uderzać" psi falami i możemy "twarz w twarz" byle poza zasięgiem jego rąk strzelać. 3-4 strzały w w głowę są wystarczające. Oto dowód.

ss_fred_01-03-21_18-14-51_(az_radar).jpg

Inne zrzuty z gry.

Spoiler

ss_fred_01-03-21_18-27-32_(az_radar).jpg

ss_fred_01-03-21_19-36-53_(az_radar).jpg

ss_fred_01-03-21_19-42-06_(az_radar).jpg

ss_fred_01-03-21_19-56-33_(az_radar).jpg

 

 

ss_fred_01-03-21_21-30-49_(az_radar).jpg

Aby nie mieć problemów z fabułą moda, ci którzy nie grali w jego można powiedzieć wcześniejsze części, jak m.in. Kontrakt na Dobre Życie, lub grali dawno i niezbyt pamiętają wydarzenia, powinni w nie zagrać, lub conajmniej przypomnieć sobie z filmików YT. Dialogi z tego moda odwołują się do wcześniejszych wydarzeń i mogą sprawiać wrażenie niespójności.

Mizerota wyposażenia na początku gry, jest chwilowa. Biorąc zadania od enpeców lub z tablicy ogłoszeń, możemy się szybko wyposażyć. A nietuzinkową lokację dla moda, szybko i łatwo można poznać. Grający w poprzedniki, nie będą mieli trudności.

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą ukończyłem grę w moda. I śmiało go mogę polecić. Kto grał w poprzednie części, zna klimat tego moda i główna linie fabularną. Ale reszta dla modów z tej składanki jest dla każdego inna. Mogę mu wystawić laurkę.

Ci którzy w mody poprzedzające grali dawno i nie pamiętają szczegółów, a na pewno ci co nie grali wcale, powinni w poprzedniki zagrać. Bez tego momentami mogą podejrzewać, że enpece pojawiają się z powietrza, a mod jest niedopracowany. Widoczne na mapie zaznaczone teleporty, częściowo są w podziemiach, dlatego z powierzchni są niedostępne. A że lokacja jest wykorzystywana i do innych części, mogą być pozostałością, lub przyszłością, a nie pośpiechem przy wypuszczaniu moda.

Trzy zrzuty z zakończenia moda.

Śmigłowiec już czeka.

ss_fred_01-09-21_16-19-56_(az_radar).jpg

    Dziewczyna też. Randka na Wielkiej Ziemi uzgodniona.                                 Nie pozostaje nic, tylko odlecieć.

 ss_fred_01-09-21_16-29-05_(az_radar).jpg       ss_fred_01-09-21_16-29-24_(az_radar).jpg              

I takie przemyślenie. Pierwsza sytuacja, walka z kontrolerem, w stylu rebornowskich początków. Ale do przejścia. Są porady jak to zrobić bez problemu.

Jeśli po pojawieniu się w bazie stalkerów na danym PPK, porozmawiamy z kim należy i nie rzucając się od razu na wykonywanie linii fabularnej powykonujemy zadania dawane przez znajdujących się tu ważnych enpeców i te z tablicy ogłoszeń, szybko dorobimy się sporej kasy, która pozwoli nam się ładnie wyposażyć, a jednocześnie zapoznamy się z lokacją. A ta jest lokacją zrobioną od zera, choć znajdujące się na niej obiekty, mogą nam się kojarzyć z gier i modów. Ale nie mają z nimi nic wspólnego. Za większość wykonanych zadań, szczególnie tych z tablicy ogłoszeń, nagrodę dostajemy od razu po jego wykonaniu. Tylko przy niektórych musimy wrócić, gdy nagroda jest materialna. Ceny uzyskiwane za artefakty i części mutantów zależne od tego komu sprzedajemy. Sporo się różnią, więc trzeba decydować, taniej od razu, czy targać do innego handlarza. Rusznikarze wykonują tylko naprawy, do czasu dostarczenia im znalezionych lub wskazanych narzędzi. Później robią tańsze naprawi i robią ulepszenia. Uszkodzoną broń skupuje tylko jeden rusznikarz. Ma tę opcję w dialogu. Warto wykosztować się jak najwcześniej na najlepszy dostępny detektor. Odpłaci nam się artefaktami. Albo czekać, aż znajdziemy z przypadku. Najlepszy handlarz, działa tylko nocą.

Oczywiście, każdy gra jak mu się podoba. Te zadania od enpeców ( nie wynikające z fabuły ), możemy brać w dowolnym czasie i wykonywać wspólnie z fabularnymi. I nie jest to mod do przejścia za jeden wieczór i z palcem w nosie. Ale też nie spowoduje rozstroju nerwowego. Taki typowy, dobry stalkerski mod.

Każdemu kto w niego zagra, życzę zadowolenia i :viva:.

 

 

Edytowane przez Anton Gorodecki
Poprawiłem literówkę
  • Super 1
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam pod sobą, ale ten wpis będzie można w całości przenieść do poradnika, jeśli taki powstanie.

Jak już na początku gry, pozyskać najlepszy w modzie detektor "prototyp Wellesa".

Przy zadaniach z tablicy ( i nie tylko), przechodzimy koło wioski. Trzeba do niej wejść i słyszymy wołanie o pomoc, identyczne jak w ZP na Jupiterze. Idziemy do wieży i ją przeszukujemy. Jest trochę do bezproblemowego znalezienia. Najtrudniej jest znaleźć detektor, który pomoże nam uwolnić uwięzionych, a nam rozwiąże problem ze znajdywaniem artefaktów i pomoże nie wdeptywać w anomalie. 

ss_fred_01-10-21_12-39-46_(az_radar).jpg

Trzeba na kucaka wcisnąć się z lewej strony tego baniaka na samej górze i trochę popodskakiwać, aby zabrać.

Mając go, wkładamy do slotu. Zobaczymy wszystkie arty w wieży. Po wyjściu z wieży mając detektor w ręce idziemy powolutku w kierunku środka wsi, obserwując niebo, aż pojawi się bąbel.                             kula.jpg                                           Lepiej robić to nocą, bo bąbel jest wtedy lepiej widoczny.

ss_fred_01-10-21_12-44-57_(az_radar).jpg                       kula.jpg

Wtedy po zrobieni paru kroków, " z nieba spadają" trupy stalkerów.        Znajdujemy w nich pełnosprawną broń, oraz PDA wyjaśniające  sytuację.

ss_fred_01-10-21_12-42-54_(az_radar).jpg                       ss_fred_01-10-21_12-45-04_(az_radar).jpg  

Po przeszukaniu trupów, z detektorem przeszukujemy wieś. Kilka schowków w domach i arty w anomaliach. Duże niebieskie walizki są schowkami z zadań. Teraz ich nie otworzymy.

Jeśli nie odnajdziemy detektora teraz, pod koniec gry mod nam go dostarczy w jednym z zadań. Ale niewiele z niego skorzystamy. Na moich zrzutach są jeszcze inne trupy, bo detektor brałem ciut później i ich tam zdążyłem przysporzyć.

 

 

  • Super 1
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

knnz.jpg

Gotowi na kolejną przygodę najemnika Ponurego:)?

Poniżej znajduje się łącze do pobrania spolszczonej przeze mnie wersji modyfikacji "Kontrakt na Nowe Życie". Wersja ta zawiera:

Spoiler
  1. ZP 1.6.02 + modyfikację "Kontrakt na Nowe Życie" (najnowsze wersja z Gitlaba)
  2. spolszczenie mojego autorstwa
  3. lektora z ZP (dostosowano niektóre pliki audio + dołączono kilka plików z CzN)    
  4. spolszczony spawner od karavan150 (ESC + F1)
  5. okna ekwipunku od Suvoroksa
  6. okna dialogowe z MUI COP
  7. napisy do ważnych kwestii wypowiadanych przez NPC
  8. według możliwości dostosowano wyświetlane czcionki
  9. zmieniono kolor obrazu wyświetlanego przez noktowizory
  10. dostosowane modele NPC (podziękowania dla ich prawowitych autorów)

https://zone.stalkerteam.pl/files/404

Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie plików spolszczenia w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione.

 

Powyższa wersja "Kontaktu na Nowe Życie" to samodzielna modyfikacja przeznaczona do gry na rozdzielczościach o proporcjach ekranu 16:9 oraz na oświetleniu dynamicznym+.

INSTRUKCJA INSTALACJI:

  1. Sprawdź czy masz już zainstalowane sterowniki OpenAL
  2. Pobierz wszystkie pliki z łącza do Google Drive, rozpakuj je 7-zipem i skopiuj w dowolne miejsce na dysku twardym (najlepiej poza partycję systemową);
  3. Grę należy uruchamiać ze skrótu do PLAYGAME.cmd;
  4. Po uruchomieniu gry dostosuj opcje graficzne w opcjach gry, po czym zrestartuj grę. Domyślnie w grze ustawiona jest głębia pola widzenia broni (widok broni trzymanej w rękach wydaje się "rozmyty"). Dostosuj tą opcję według własnych potrzeb w OPCJE/GRAFIKA/ZAAWANSOWANE/Głębia pola widzenia broni 
  5. Pole widzenia (szerokość pola widzenia) i pole widzenia hud (czyli odległość w jakiej ręce GG znajdują się od "ekranu", domyślnie fov 90 i hud_fov 0.65) można trwale dostosować jedynie poprzez edycję (np. Notatnikiem) pliku _vivient_conexec.script (gamedata/scripts/)                                                                                                                                                                         Desktop Screenshot 2021.01.11 - 14.51.41.51.png
  6. Można grać. 
  7. UWAGA! Nie trzeba już dołączać dodatkowych plików zawartych w #1. 

Znane problemy modyfikacji:

Spoiler
  • technik Okoń nie ma opcji dialogowej z zapłatą za uszkodzoną broń włożoną do jego skrzynki
  • nie można ukończyć zadania z tablicy ogłoszeniowej p.t.: "Polowanie na mutanty: zabij psy psioniczne"

Posłowie autora spolszczenia:

Spoiler

W czasie prac nad spolszczeniem korzystałem częściowo z pliku ins_stories.xml ze spolszczenia N.P.Ś. W.P.K. autorstwa @gawrona, za co chciałbym mu z tego miejsca bardzo serdecznie podziękować:).

Osobne wielkie podziękowania kieruję do dzielnych i niestrudzonych poszukiwaczy błędów w tekście spolszczenia czyli @kondotier (również za pomoc merytoryczną ze zrozumieniem rosyjskich dialogów głosowych), @MaklerR i @Szczepan9205, którzy poświęcili swój prywatny czas aby nieco wyprostować moje wypociny:cool:

@Agrael proszę wynagrodzić wszystkich w/w Panów.

W razie problemów z archiwum lub instalacją proszę o info. 

Życzę wszystkim miłej zabawy i fajnych przygód spędzonych w towarzystwie Ponurego i Ateny:)

P.S - Jeśli ktoś chce pomóc w ulepszeniu tekstu spolszczenia to poniżej znajduje się temat do zgłaszania znalezionych błędów:

 

 

  • Super 1
  • Dodatnia 4
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • tom3kb przypiął/eła ten temat

Ale ten mod ma masakryczne wymagania :D (przynajmniej dla mojego dziadka PC z 2011 roku). Najpierw odpaliłem na high, wow fajny taki niebieski filtr, filmowo to wygląda, będzie super. No ale jak tylko pojawiłem się w bazie stalkerów po początku moda to nagle komp dostał takiej czkawki, że nie mogłem się doczekać kiedy wyjdę do menu po naciśnięciu Escape.

No i trzeba było zejść na ustawienia niskie i rozdziałkę 1600x900. Mod kolorystycznie wygląda z deczka dziwnie na pierwszy rzut oka ;) te zielenie i pomarańcze, chyba za dużo się człowiek nagrał w te szarobure mody. Nie pamiętam też kiedy, aż tak musiałem zbijać opcje w dół.

3.jpg2.jpg1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.