Skocz do zawartości

Anomaly 1.5.0 (Beta 3) - dyskusja ogólna


Junx

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Diegtiariow

@filipek290 To jest akurat samodzielny mod. Nie instalujesz z Zewem Czarnobyla. Wypakowujesz pliki z archiwum do jakiegoś wolnego folderu. W #1 poście jest opisany porządek instalacji pod żółtym napisem Linki i instrukcja instalacji w spoilerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.06.2020 o 21:26, Siwus napisał:

Czy wiadomo jaka jest sytuacja ze spolszczeniem?

Strasznie nie lubię takich biernych oczekiwaczy, ale jeszcze bardziej nie podoba mi się dość częste na tego typu forach bezwzględne gnębienie ich.

 

Z racji tego, że jak przyznajesz, jesteś jeszcze dość młody dam Ci dwie rady*, @Siwus. Przydadzą ci się w krążeniu po Internecie.

Po pierwsze: nigdy, ale to przenigdy nie pytaj ludzi, co i jak z wykonywanymi przez nich modyfikacjami. A już na pewno nie rejestruj się na jakimś forum tylko po to, żeby o to zapytać. Nikt nie lubi takich pytań, to raz, a dwa, że modderzy (nieważne, czy robią spolszczenia, nowe animacje, nowe modele, tekstury, czy po prostu poprawiają spartoloną grę pod siebie i chcą się tym podzielić z innymi) naprawdę robią to za darmo, poświęcając wolny czas, nieraz zarywając noce, żeby ich prace jako tako trzymały się kupy i żeby efekt był zadowalający.

Nikt nam nie płaci za to, żeby wam grało się wygodniej, serio. I nikt nas do tego nie zmusza. Więcej! Takie pytania często mają odwrotny skutek do zamierzonego. Więc serio, stary, jeśli zadałeś sobie trud i przeczytałeś trzy strony wątku, w którym pojawia się temat spolszczenia i się nie dowiedzialeś, jak się ma sprawa, to przeczytaj jeszcze raz i po prostu czekaj na kolejne informacje od autora. Chyba, że chcesz mu w jakiś sposób zaoferować swoją pomoc - zazwyczaj wtedy znajdziesz do niego jakiś bardziej bezpośredni kontakt.

Miałem o tym nie wspominać i zachować dla siebie, ale od ogłoszenia prac nad spolszczeniem do tej pory dostałem przynajmniej trzy prywatne wiadomości napisane bez zachowania żadnych reguł języka polskiego (co dla mnie oznacza co najmniej brak szacunku dla adresata, dzięki za takie traktowanie, szanowni niecierpliwi koledzy i nie mogące się doczekać koleżanki ;) ) o to "ej co s tym spolszczeni wyslij mi jak masz ok", lub coś w ten deseń. Serio?

 

A druga moja rada dla Ciebie jest taka, że póki jesteś młody, to ucz się języków, bo to klucz do świata. A nic tak nie uczy, jak interakcja z grami, które zazwyczaj poza jakąś fabularno-lore'owo-immersyjną otoczką są oparte na prostych, kontekstowych mechanikach i bardzo wiele można wywnioskować z informacji graficznych na ekranie. Z tego, co widzę, Anomaly od reguły nie odbiega i możesz grę przejść patrząc tylko na to, gdzie masz kolejny cel na minimapie. A jeśli uciekają ci pojedyncze wyrazy/sformułowania - słownik w dłoń i jazda. To lepsza forma nauki, niż może ci dać nawet najbardziej wypasiony nauczyciel.

 

Sory za przydługi wywód, gdzieś musiało to znaleźć ujście. Żeby nie było, że całkiem offtopuję, spolszczenie jest na ukończeniu. W tej chwili do przetłumaczenia zostały pojedyncze fragmenty pliku dialogów z Doliny Mroku i wszystkie kwestie dialogowe związane z liniami fabularnymi "Straceńców Zony" (eng. Lost to the Zone), ściślej mówiąc - cztery pliki, każdy mniej więcej po 40 stron A4, więc jest to już ścisła końcówka. Niestety nie sądzę, że wyrobimy się z tym jeszcze w czerwcu.

 

Być może wydam jakiś update z zastrzeżeniem, że jeśli ktoś chce grać w fabułę przygotowaną przez autorów, to po polsku jeszcze nie ma, zobaczymy, jak się ogarnę z testowaniem ostatnio przetłumaczonych plików itd. Oprócz tego na pewno do drobnego przerobienia będą lokalizatory obszarów (białe kręgi na mapie określające punkty charakterystyczne) i całkowitą przebudowę zaliczą nazwy smart terrainów z trybu Warfare. Tłumaczyłem to bez kontekstu mapy i jak zobaczyłem, jakie kwiatki tam miejscami powychodziły, to głowa mała.

 

*tl;dr - nie pytać o to, kiedy będzie i uczyć się języków.

Edytowane przez Voldi
  • Super 2
  • Dodatnia 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów, gram w Anomaly już szmat czasu, ale od kilku dni, gra dostaje takich spadków fps, że granie jest niemożliwe, wcześniej tak nie było, gra chodziła płynnie, zaczęło się odkąd stworzyłem nową grę jako samotnik.
Po Kordonie dosłownie nie da się biegać, miał ktoś tak, lub wie czym to może być spowodowane?
Jeszcze raz, nic w opcjach nie zmieniałem, gra po prostu zaczęła chodzić jakbym grał na cholernym telefonie :D
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, ja też u siebie miałem tak przez pewien czas. Po prostu w którymś momencie gra zaczęła niewiarygodnie ciąć. U mnie problemem były chyba jakieś programy działające w tle, ale nie jestem tego absolutnie pewien. Nie instalowałeś ostatnio niczego? Klienta Steama, Epica, programów mogących obciążać procesor/RAM?

 

AKTUALIZACJA SPOLSZCZENIA

https://easyupload.io/xdaib0 [v.0.82]

https://files.fm/u/62w5pjyh [v.0.82]

W tej chwili w trakcie przetłumaczenia są pliki dialogowe z fabuły "Straceńców Zony". Jeśli nie macie ochoty dowiadywać się po polsku, co ze Striełokiem, kim są mroczni stalkerzy i co w Zonie robią żołnierze ONZ, to nie ma żadnego problemu :P Wszystko inne jest już przetłumaczone. Ponadto większość plików została sprawdzona i poprawiona pod kątem błędów rzeczowych i językowych.

W planie jest wydanie pełnej polonizacji po korekcie, potem przebudowanie wyświetlania lokalizatorów obszarowych w PDA i smart terrainów dla trybu Warfare. Zostanie jeszcze nieszczęsny dynamic_news odpowiedzialny w grze za wieści, ale to bardzo dużo roboty, żeby wszystko wyglądało tak, jak należy ze względu na różną budowę języków. Chyba, że jest na sali jakiś modder/beta-tester, który zna się na robocie i może mi podpowiedzieć to i owo w kwestii tego, w jaki sposób gra zaciąga tekst z plików .xml.

Proszę o podpięcie linków w pierwszym poście.

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem grać w to od nie dawna i mam pytanie odnośnie relacji z frakcjami. Jak zaczynam grę jako samotnik to za wrogów mam wojsko, najemników i bandytów. Kupiłem przepustkę żeby wojsko mnie nie atakowało chcąc porobić zadania dla nich i polepszyć stosunki, ale nie mogę się do nich zbliżyć i pogadać z nimi bliżej niż kilka metrów. Przepuszczam że podobnie jest z najemnikami, więc jakim sposobem mogę polepszyć z nimi relację żeby nie widzieli już we mnie wroga i spokojnie pogadać z nimi i handlować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jaco1589 napisał:

Zacząłem grać w to od nie dawna i mam pytanie odnośnie relacji z frakcjami. Jak zaczynam grę jako samotnik to za wrogów mam wojsko, najemników i bandytów. Kupiłem przepustkę żeby wojsko mnie nie atakowało chcąc porobić zadania dla nich i polepszyć stosunki, ale nie mogę się do nich zbliżyć i pogadać z nimi bliżej niż kilka metrów. Przepuszczam że podobnie jest z najemnikami, więc jakim sposobem mogę polepszyć z nimi relację żeby nie widzieli już we mnie wroga i spokojnie pogadać z nimi i handlować ?

Nie można. Ta przepustka daje ci neutralne stosunki z nimi pod tym względem że jeśli będziesz w odpowiedniej odległości od nich to nie będą do ciebie strzelać, ale jeśli podejdziesz za blisko to kula w łeb

Edytowane przez Monolithalian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko super działa, spolszczenie wygląda świetnie. Fabuła z tego co zasłyszałem jest taka że mogłoby jej nie być a i tak mod by na niczym nie stracił. W każdym razie gra się super, bawię się jeszcze poradnikami żeby gra wygląda dobrze i chodziła przy tym płynnie. No ale nie ma rzeczy idealnych więc trzeba ponarzekać. Czy któryś z was miał może dziwne uczucie że dźwięk jest jakiś taki przygłuszony? Na przykład zakładanie kombinezonu, otwieranie plecaka i dźwięk chodzenia. Taki jakby zagłuszony przez ścianę. Czytałem na internecie, jest bardzo mało wątków o tym, próbowałem włączyć i wyłączyć EAX (nie wiem nawet co to robi) i w launcherze klikać w sound problem ale jakoś nie czuję żadnej zmiany. Uwielbiam strasznie dźwięki w stalkerze dlatego trochę mi to wadzi, miał ktoś może podobny problem? 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mokebe napisał:

Wszystko super działa, spolszczenie wygląda świetnie. Fabuła z tego co zasłyszałem jest taka że mogłoby jej nie być a i tak mod by na niczym nie stracił. W każdym razie gra się super, bawię się jeszcze poradnikami żeby gra wygląda dobrze i chodziła przy tym płynnie. No ale nie ma rzeczy idealnych więc trzeba ponarzekać. Czy któryś z was miał może dziwne uczucie że dźwięk jest jakiś taki przygłuszony? Na przykład zakładanie kombinezonu, otwieranie plecaka i dźwięk chodzenia. Taki jakby zagłuszony przez ścianę. Czytałem na internecie, jest bardzo mało wątków o tym, próbowałem włączyć i wyłączyć EAX (nie wiem nawet co to robi) i w launcherze klikać w sound problem ale jakoś nie czuję żadnej zmiany. Uwielbiam strasznie dźwięki w stalkerze dlatego trochę mi to wadzi, miał ktoś może podobny problem? 

Kiedy jesteś nowym graczem to faktycznie, fabuła nie gra roli, ale kiedy jesteś już weteranem w Anomaly to fabuła rozjaśnia rozgrywke, bo jednak masz jakiś cel i nie jest to takie chodzenie bez sensu po zonie. Chociaż prawda że w Anomaly fabułe można nazwać "fabułą"

 

 

EAX mówiąc krótko to lepszy dźwięk, ja różnice słysze na słuchawkach. Są rózne addony na dźwięk, wpisz sobie "stalker anomaly addons sounds" i znajdz coś dla siebie

Edytowane przez Monolithalian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Monolithalian A wiesz może o co chodzi z directional audio? Coś takiego znalazłem na ich stronie z ModDB. W komentarzu gościu napisał "its the directional audio, disable it for clearer sounds" . Ktoś napisał też "All sounds are muffled. The "Sound Problem Workaround" toggle in the launcher had fixed the issue for me before, but hasn't been working since." Próbuję zainstalować coś związanego z OpenAL, jestem ciekaw co odpowiada za te dziwnie przygłuszone dźwięki.

EDIT: dobra ogarnięte. W moim przypadku w pełni zadziałało włączenie EAX, zaznaczenie opcji sound problem workaround oraz najważniejsze, uruchomienie gry jako ADMINISTRATOR. Z jakiegoś powodu launcher nie włączał się jako administrator i dopiero po zaznaczeniu tego nadpisały się ustawienia.

Edytowane przez Mokebe
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Nie dawno rzucił mi się mod "anomaly" do Stalkera który wydaje się bardzo podobny do Road to the north który ładnie poprawił graficznie zew prypeci i dodał sporo broni etc.

Do rzeczy:
Pobrałem z linku do torrentów (bodaj z pierwszej czy 2giej strony ktoś wrzucił) bo niestety te odnośniki na ichnej stronie nie działają (a przynajmniej part2). Rozpakowałem 3 foldery do jednego, w core patrze że mam luncher, odpaliłem i... poślady xF Jak to ktoś miał podobny problem wcześniej - ekran robi się czarny jak by zaraz miał gre odpalić ale wywala do pulpitu bez żadnego info. Podobno rozwiązał ten ktoś problem odpalając jako admin - próbowałem ale też nie pomogło. Próbowałem wrzucić pozostałe 2 foldery do core (textures i data) też nic nie dało, generalnie próbowałem kilku możliwości, zmieniania nazw foledrów na textures/data wrzucałem do core, wrzucałem jako oddzielne foldery obok core itp itd...

W logach pokazuje mi fatal error:

Expression    : FS.exist(fn, "$game_textures$", buf, ".ini")
Function      : CGameFont::Initialize
File          : GameFont.cpp
Line          : 77
Description   : f:/program files (x86)/anomaly/stalker anomaly/anomaly-150-3-core\gamedata\textures\ui\ui_font_hud_01.ini

Na screenie pokazuje obecny układ jak to wygląda z folderami. Jedno całość drugie core.
Serio nie mam pojęcia jak to naprawić. Jeszcze ściągam jakąś ostatnią łatkę ale waży 1,2gb a wylądowałem na działce z ciulowym internetem xF Także jeszcze z 2h i może się pobierze.
No i też nie jestem przkonany czy mam na pewno najnowszą wersję tej anomalii - dlatego pobieram też ostatnią łatkę na wypadek wszelaki.
Z góry dzięki za pomoc.

stalkier.PNG

stalker an.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien że na pewno wrzuciłeś wszystko po kolei? Najpierw date, potem textury a na końcu core? A potem update 4 i hotfix do niego? Twórcy nie piszą żeby te 3 foldery wrzucać po kolei ale raz zrobiłem naopak i w ogóle mi nie działało. Z tego co widzę to na forach po prostu radzą wypakować wszystko po kolei do nowego, pustego folderu.  W załączniku jak wygląda mój folder. 

Przechwytywanie.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra! mom to. Wychodzi na to że było to w 3 oddzielnych folderach, nie pomagało po prostu nazywanie tego. Wystarczyło po kolei wrzucać wypakowaną zawartość do odpowiednich folderów i dodawać zawartość.

Teraz czekam na pobranie się hotfixa ostatniego i zobaczę co z tego będzie.

Dziękuję za pomoc <3

Edytowane przez Nelson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Uwaga stalkerzy!

Czy Wy również kochacie grać w Anomaly na najwyższych detalach? Też zatrzymujecie się pośrodku niczego aby tylko napawać się pięknem Strefy?  Ale czy nie mieliście czasem dziwnego wrażenia, że coś jest nie tak z waszym niebem? Jest ono nienaturalnie jasne kiedy patrzycie na wszystko inne, niż na nie? Otóż jest to błąd  który nawiedza najnowszą wersję Anomaly na wyższych ustawieniach DirectX. Jest on powiązany z shaderem odpowiedzialnym za gradację kolorystyczną. Nie dawało mi to spokoju i niedawno dowiedziałem się, że istnieje addon który kompletnie naprawia ten problem. Efekt jest zdumiewający dlatego bardzo chciałem się nim z wami podzielić. W spoilerze dodałem link do imgura, pierwsze 2 screeny są bez dodatku a 3 z jego zastosowaniem. (mam nadzieję, że nie łamię regulaminu tego typu postem bo miło mi się go pisało)

INSTALUJESZ ADDONA NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ. NIE WPŁYWA ON NA PŁYNNOŚĆ ROZGRYWKI! 

 

OPIS INSTALACJI

Należy pobrać i wrzucić zawartość archiwum do folderu gry. Jest to gamedata z shaderami. Po wrzuceniu plików należy zaznaczyć w launcherze opcję delete shader cache inaczej addon NIE zadziała.

Aby odinstalować go wystarczy usunąć folder shaders z gamedaty i zaznaczyć ponownie opcje delete shader cache

Link do addona

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, kanon1022 napisał:

Witam , reinstalowałem system i straciłem anomaly 1.5.0 ,pierwszy raz zainstalowałem drugi raz nie mogę próbowałem już kilkanaście razy i klapa.Ładuje się pierwszy ekran na dole jest jakiś czerwony napis o jakimś addonie , naciskam graj i wylot.

Upewnij że przeniosłeś wszystkie pliki z tych 4 folderów do jednego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, próbuję odpalić moda już drugi dzień i nie mogę. Pomóżcie.

Spoiler

* Detected CPU: Intel(R) Core(TM) i7-4710HQ CPU @ 2.50GHz [GenuineIntel], F6/M12/S3, 2496.00 mhz, 19-clk 'rdtsc'
* CPU features: RDTSC, MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, SSE4.1, SSE4.2, HTT
* CPU cores/threads: 4/8

Found commandline file!
Initializing File System...
using fs-ltx fsgame.ltx
File System Ready...
FS: 53021 files cached 55 archives, 10786Kb memory used.
Init FileSystem 0.733910 sec
'xrCore' build 7608, Dec  5 2019

EH: 3CAABCFCFF6F3A810019C6A72180F166

-----loading c:/users/jan/desktop/anomaly z linkÓw\gamedata\configs\system.ltx
-----loading c:/users/jan/desktop/anomaly z linkÓw\gamedata\configs\system.ltx
Initializing Engine...
Starting INPUT device...
Loading DLL: xrRender_R2.dll
Available render modes[3]:
[renderer_r2a]
[renderer_r2]
[renderer_r2.5]
command line "c:\users\jan\desktop\anomaly z linkÓw\bin\anomalydx9.exe" -smap2048 -dbg 
Executing config-script "user.ltx"...
[c:/users/jan/desktop/anomaly z linkÓw\appdata\user.ltx] successfully loaded.
Loading DLL: xrRender_R2.dll
Loading DLL: xrGame.dll
* [x-ray]: Full Memory Stats
* [win32]: free[137438800520 K], reserved[32860 K], committed[120028 K]
* [ D3D ]: textures[0 K]
* [x-ray]: process heap[40004 K]
* [x-ray]: economy: strings[27036 K], smem[0 K]
SOUND: OpenAL: enumerate devices...
SOUND: OpenAL: EnumerationExtension Present
dir[0]=\
dir[1]=C:\Users\jan\Desktop\ANOMALY Z LINKÓW\
dir[2]=C:\Users\jan\Desktop\ANOMALY Z LINKÓW\bin\
dir[3]=C:\WINDOWS\system32\
CleanDeviceSpecifierList
CleanDeviceSpecifierList OpenAL Soft
devices OpenAL Soft
SOUND: OpenAL: system  default SndDevice name is 
SOUND: OpenAL: All available devices:
1. OpenAL Soft, Spec Version 1.1  eax[0] efx[no] xram[no]
Executing config-script "c:/users/jan/desktop/anomaly z linkÓw\gamedata\configs\default_controls.ltx"...
! Unknown command:  r2_lut
! Unknown command:  r2_tf_mipbias
~ Invalid syntax in call to 'r3_dynamic_wet_surfaces_sm_res'
~ Valid arguments: integer value in range [64,2048]
[c:/users/jan/desktop/anomaly z linkÓw\gamedata\configs\default_controls.ltx] successfully loaded.
Executing config-script "user.ltx"...
Executing config-script "c:/users/jan/desktop/anomaly z linkÓw\gamedata\configs\rspec_default.ltx"...
! Unknown command:  r2_dof_kernel
! Unknown command:  r2_lut
! Unknown command:  r2_tf_mipbias
~ Invalid syntax in call to 'r3_msaa'
~ Valid arguments: st_opt_off/2x/4x/8x
[c:/users/jan/desktop/anomaly z linkÓw\gamedata\configs\rspec_default.ltx] successfully loaded.
Executing config-script "c:/users/jan/desktop/anomaly z linkÓw\gamedata\configs\default_controls.ltx"...
! Unknown command:  r2_lut
! Unknown command:  r2_tf_mipbias
~ Invalid syntax in call to 'r3_dynamic_wet_surfaces_sm_res'
~ Valid arguments: integer value in range [64,2048]
[c:/users/jan/desktop/anomaly z linkÓw\gamedata\configs\default_controls.ltx] successfully loaded.
! Unknown command:  r1_tf_mipbias
! Unknown command:  r2_dof_kernel
! Unknown command:  r2_lut
! Unknown command:  r2_lut_texture
! Unknown command:  r2_tf_mipbias
! Unknown command:  r3_gbuffer_opt
[c:/users/jan/desktop/anomaly z linkÓw\appdata\user.ltx] successfully loaded.
SOUND: Selected device is OpenAL Soft
* sound: EAX 2.0 extension: absent
* sound: EAX 2.0 deferred: absent
* sound : cache: 524296 kb, 38848 lines, 13820 bpl
Starting RENDER device...
* GPU [vendor:10DE]-[device:1392]: NVIDIA GeForce GTX 860M
* GPU driver: 27.21.14.5148
* CREATE: DeviceREF: 1
* Vertex Processor: PURE HARDWARE
*     Texture memory: 4064 M
*          DDI-level: 9.0
* GPU shading: vs(fffe0300/3.0/30), ps(ffff0300/3.0/30)
* GPU vertex cache: unrecognized, 16
* NVidia MGPU: Logical(1), Physical(1)
* Starting rendering as 2-GPU.
* DVB created: 4096K
* DIB created: 512K
! Version conflict in shader 'models\lfo_black_soft_lens_weapons'
! Version conflict in shader 'models\lfo_glass_lens_weapons'
* NULLRT supported
* ...and used
* HWDST/PCF supported and used
* NV-DBT supported and used
compiling shader ogse_sunshafts_mask
!  c:/users/jan/desktop/anomaly z linkÓw\appdata\shaders_cache\r2\ogse_sunshafts_mask.ps\20481111001100000000010000011020101
Can't compile shader hr=0x80004005
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kanon1022 to może wklej ten komunikat błędu 840 i ten komunikat o addonie na czerwono, np printscreen. Może kogoś to naprowadzi?

Bo w myślach to tylko kilku tu potrafi czytać ale akurat ich nie ma.

@kanon1022 a jeszcze może głupie ale w nazwie folderu masz polskie litery "linków", a usuń i zobacz czy zainstalujesz i odpalisz?

System masz 64bitowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.