Skocz do zawartości

OP-2.2


Agrael

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Pobrałem po kawałku i jest OK. Wszystko działa i jak narazie mniej ścina niż w OP 2.1. Chociaż całkiem dobrze nie jest. W Mizery czy Anomaly gram na wysokich ustawieniach i to na dx11 i się tak nie ścina. Nawet deszcz mnie nie muli. Jeszcze jedno, jak się pozbyć deszczu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tybet64  Wiele czasu minęło od mojej styczności z OP i gry w inne mody, więc coś mogło mi się poplątać 🙃 . Ale chyba w modzie jest możliwość w specjalnych ustawieniach dokonać wyboru pogody na poszczególnych lokacjach. Można też wybrać jasność nocy i parę innych rzeczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, kondotier napisał:

@tybet64  Wiele czasu minęło od mojej styczności z OP i gry w inne mody, więc coś mogło mi się poplątać 🙃 . Ale chyba w modzie jest możliwość w specjalnych ustawieniach dokonać wyboru pogody na poszczególnych lokacjach. Można też wybrać jasność nocy i parę innych rzeczy.

 

Niestety nie w tym modzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie nigdy nie grałem w nic bardziej przyciągającego uwagę, a jednocześnie równie odrzucającego swoją topornością. W zasadzie grając w to czuję że stalker taki powinien być. Jednak mod moim zdaniem ma masę minusów. Pierwszym z nich jest zrypana ekonomia rozgrywki - 1300ru za paczkę nabojów 9mm, nie dzięki wezmę z trupów, przy strzelaninie z którymi stracę ich więcej niż zyskam, a to i rodzajów pocisków jest w tej grze multum także kończy się zawsze noszeniem 6-7 śmieciowych pukawek, z niepełnym magazynkiem do każdej z nich. Błagam, no nawet w serii metro zbieranie nabojów-waluty ziarnko do ziarnka na podstawowy ekwipunek było lepsze. Kolejna sprawa to architektura plików przypominająca strukturą Fort Nox 21 wieku. Wszystko to po to aby "gracze mogli sami poznawać fabułę" no ja pierdole. Jeszcze jak znajdziecie artykuł o modyfikacji na jakiejś ruskiej stronie to macie 90% szans że będzie tam to jedno zdjęcie(załączone na obrazku) przedstawiające konkretnie wyglądający model egzoszkieletu (wiecie tych co spotkać można kilku w labiryncie uzbrojonych w m60/pkp) należący do monolitowca rangi mistrza. Dla mnie ta zbrojka stała się już kurna jakimś znakiem towarowym tej modyfikacji, no i ok jedyny szkopuł to taki, że nie da się go zdobyć ani normalnie ani ze spawnera. Co prawda jest masa innych zajebistych egzo w grze ale te zwyczajne już mi się normalnie przejadły i od kiedy pamiętam te z podstawki zawsze wyglądały mi tak trochę gównianie. Pomyślcie jakie to byłoby zajebisty dodatek do zwieńczenia fabuły takie egzo + ten ruski karabin maszynowy 12,7mm. To by rządziło. 

W sumie sam próbowałem trochę pomajstrować i nawet sam model zdarłem za pomocą ninjarippera. Ale to raz trzeba z .rip do .obj, a potem w blenderze się bawić ze szkieletem na końcu wszystko wpakować w .ogf i sru, tylko że jak wspomniałem powyżej architektura plików jest beznadziejna w OPku i co najwyżej mógłbym go zaimplementować w innym modzie albo np. w anomaly, a to nie to samo, co nie panowie ?

78517191.jpg

Edytowane przez ChrabiaŚwiniok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam Stalkerzy! pojawiła się nowa wersja patcha z dn. 12.05.2022 r, [link do strony], link do patcha [Патч 5 от 12.05.22]. Ucieszy mnie fakt wydania spolszczenia. Grałem w OP 2.1, doszedłszy do Zatonu. Przy słabym kompie i notorycznej konieczności zmiany oświetlenia z dynamicznego na statyczne oraz przeciętnej optymalizacji - odpuściłem sobie całość. Czekam na wersję 2.2. Proszę osoby grające w najnowszą wersję o komentarz dot. optymalizacji gry na takich lokacjach jak Bagna z CN, Zaton, Jupiter etc. Czy jest zmiana na lepsze? Czy można "pograć" na oświetleniu dynamicznym i czy płynność została poprawiona w stosunku do wariantu 2.1? Dzięki wszystkim, czekam na spolszczenie, pomimo "topowego" Anomaly, OP ma bardziej wymagającą i wielowątkową fabułę i to mnie urzeka w tym modzie bardziej, z resztą - do "Solijanek" zawsze miałem stalkerski sentyment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier,  dziękuję za rekomendację moda, rozważałem wgranie m.in z uwagi na dużą ilość map i nową fabułę. 

@carlopapa - dzięki za opinię w spr. stabilności.

Mam "garść" pytań...otóż w OP-2.1, również OP-2.2 są tryby trudności:

Spoiler

 

1165548499_tryb_trudnoci.thumb.jpg.cc7f9b3b9961d6533b1de2ea85f2e665.jpg

 

• rozgrzewka

• ekstremum

• przeżycie

• realizm

Czy realizm to najtrudniejsza opcja? W OP-2.1 grałem na "realizmie", ale nie mam pewności co do wersji 2.2.

Jak to jest z tym stopniem spolszczenia moda, hmm? Wypakowałem pliki z OP-2.2 - używając narzędzia z tego posta. Jakby ktoś pytał - działa z wersją 2.2, (chociaż AMK poleca Total Commander'a z pluginami do stalkera). Samo wypakowanie to ~ 25 min., czekałem aż animacje tła menu będą aktywne (na czas wypakowania animacje dostają freez'a). W załączniku jest screen z wypakowanej zawartości wraz z patchem z 12.05.2022. Utworzyłem sobie folder gamedata wraz z modyfikacją pliku fsgame.ltx w sekcji ↓ Nie ma potrzeby stosowania "antycheata" dla eliminacji napisu : Tryb Dewelopera - jak to miało miejsce w wersji 2.1

$game_data$           = true|                 true|    $fs_root$|            gamedata\

Widzę, że pliki są już tam spolszczone. Rozpocząłem nową grę i menu jest częściowo po polsku, dialogi  - przynajmniej na początku są całkowicie po polsku. Ile zatem potrzeba czasu, by wydać polonizację mając już część plików w wersji gotowej?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Proszę o uzupełnienie pierwszego posta o link dla nowego patcha z 12.05.2022 oraz zgłoszenie osobie zajmującej się polonizacją - tego pliku do tłumaczenia (najnowsza wersja plików).

Poniżej w spojlerze - screen'y:

Spoiler

1.thumb.jpg.1902d471134679dac910df7a8b5767bc.jpg2.thumb.jpg.f1bd5ef4d9293094d1917b0fc639e225.jpg3.thumb.jpg.327b0a9109b661b07a6e0a6486c861c2.jpg4.thumb.jpg.51f0a145f4d777caf9a51b7a703dd6a2.jpgmenu.thumb.jpg.fe385400a0bef2fd9d9e525573c73e59.jpgOP-2.2.thumb.jpg.7e31ab2169b7ac093bc9a391b8ef7770.jpg

 

Edytowane przez AntiCitizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@AntiCitizen

Cytat

Czy realizm to najtrudniejsza opcja? W OP-2.1 grałem na "realizmie", ale nie mam pewności co do wersji 2.2.

Tak najtrudniejsza i początki gry bardzo często kończą się śmiercią gracza przez używanie przez NPC-ów granatników podlufowych, a ich zasięg często jest ogromny i celność jest porażająca wręcz i nie wiem jak w wersji 2.1 za granie od początku do końca na realizmie  przyznawane za brak zmiany poziomu trudności jest osiągnięcie. Mutanty w wersji 2.2 jak i 2.1 w porównaniu do 2.0 są słabsze i łatwiej jest je zabić. A jeśli chodzi o spolszczenie to jest ono zaadaptowane przez twórców z wersji 2.1 i nie polecam grać po polsku ponieważ niektóre zadania jak i lokacje są pozmieniane i mimo że PDA mówi że legowisko pająków znajduje się w Mrocznym Parowie w wersji 2.1 to w wersji 2.2 znajduje się ono w Dolinie Mroku w małej pieczarze koło bagna. Ja grałem po angielsku i często zamiast tekstu pojawiają się znaki zapytania.

Edytowane przez carlopapa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@vidkunsen, dzięki za opinię !

@carlopapa, właśnie lubię ten tryb trudności, jedyne co ułatwiam sobie to zmiana udźwigu, bo jestem typem "zbieracza" i szkoda mi nawet 1 szt. Makarov'a ze stanem 2% - walającej się po walce (nawet z "Galarety" broń zbieram).

Po kilku godzinach gry,  OP-2.2 wydaje się być nieco łatwiejszy pod względem szybkości eliminacji przeciwnika, jest jakby bardziej sprawiedliwy (dla gracza) ten balans. Mnie zlikwidują 1 strzałem, ale ja też kładę 1 strzałem w głowę np. wojskowych z Kordonu. Pamiętam że wersja 2.1 pod tym względem miała mniej korzystny balans, za to mutanty w Pieczarze w wersji 2.2 "dały mi popalić", prawdziwa mordownia. Tam gdzie wcześniej prowadziłem hordy potworów na anomalię "Gwiazda", teraz została ona usunięta co utrudniło przeprawę. W OP-2.1 zostawiałem Egzoszkielet Szturmowiec oraz USAS-12 "Szatan" w schowku a później po niego szedłem, teraz twórcy się "wycwanili" i żeby Górnik chciał z nami rozmawiać, trzeba mu oddać całą broń, ba - nawet mapę! (którą nota bene chce Informator z Baru), jedynie apteczki, granaty i amunicję możemy odłożyć na kolejną wizytę w Pieczarze. 

Czekam na to spolszczenie, ale już gram na wersji dostępnej. Ostatecznie - nadpiszę pliki wersją de luxe, natomiast zadania cykliczne ustawiłem tak aby nie obowiązywał na nie limit czasowy.  

Edytowane przez AntiCitizen
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że pogubiłem się w tych wszystkich patchach/łatkach do OPka. 

Do #1 postu dorzuciłem patcha z 12.05.2022 r., który dodał @AntiCitizen, ale czy mamy "komplet" linków? Musiałby na to zerknąć ktoś obeznany z tym modem i dać znać, czy wszystko się zgadza. Również instalacja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. mam zagwozdkę, zapomniałem jak zacząć zabawę z Szachistą. I nie tylko.Nie miałem zadania na mapy Alpinisty, Sidor żadnych zbierackich zadań nie daje( mam tylko jednego chipa),ekipa Matki Kuzkiny dalej siedzi na Kordonie , a ja jestem prawie na końcu gry.Został mi jeden schowek( ten składający się z 10ciu) i oświadczyny. Chyba że czegoś nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rad (dobre słowo prawie jak anty-Rad 😁) jestem z możliwości pomocy przy projekcie wydania polonizacji. Tytaniczną pracę wykonał @metek58 oraz @yellow z kolei @Meta zadbała o sferę logistyczną projektu zbierając pliki z różnych wątków oraz polonizując tekstury. Wszystkim graczom życzę udanej i bezproblemowej gry oraz jak najmniejszej ilości CTD.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że nie ten dział. Ale w was cała nadzieja. Gdzie można ,,ułatwienia" znaleźć i pobrać? :)

-naprawa wszystkiego od 0 do 100

-nie niszcząca się broń biała

-większy udźwig

-więcej amo (jeśli jest jak w OP 2.1)

-28 artów tak jak było w opku :)

Byłbym bardzo wdzięczny za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.