Jump to content

OP-2.2


Agrael
 Share

Recommended Posts

OP_2.2.png
Tytuł Oryginalny: Объединённый Пак 2.2
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0006
Data Premiery: 09.01.2022r
Autor: OP-2.2 Team


OPIS:

Spoiler

OP-2.2 to ulepszona i jeszcze bardziej rozbudowana wersja jednej z najpopularniejszych modyfikacji na platformie Cienia Czarnobyla. Scenariusz został rozszerzony o nowe wątki fabularne, a w starszych pojawiły się kluczowe zmiany. Twórcy produkcji starali się wysłuchać opinii graczy i naprawili wiele błędów oraz niedociągnięć w fabule, dzięki czemu rozgrywka stała się bardziej innowacyjna. Nie należy również zapominać o usprawnionym balansie, a także zaktualizowanym pakiecie broni. Lista wszelkich zmian względem OP-2.1 jest imponująca.

  • Dwie nowe linie fabularne związane z Szachistą - Krwawy finał i Ognisko Rodzinne; 
  • Nowa fabuła na lokacji Dolina Szeptów; 
  • Wiele zadań oraz wątków fabularnych przeprojektowano, a co za tym idzie, ich ukończenie stało się zupełnie nowym doświadczeniem;
  • Poprawa wątku fabularnego Wolazar - zmiany w teleportach oraz kombinezonie. Nie ma potrzeby umieszczania każdego modułu osobno w slocie pistoletu. Sam kombinezon został również wzmocniony (po zamontowaniu modułów);
  • Warto zwracać uwagę na pozornie znajome rzeczy. Na przykład artefakty i kombinezony - niektóre z nich doczekały się sporych zmian;
  • Zaimplementowano okna szybkiego dostępu w celu zapewnienia większej wygody w przechodzeniu OP-2.2. Wszelkie zmiany dokonujemy w opcjach gry. Należy również zauważyć, że dwa okna szybkiego dostępu można wykorzystać na broń białą. Ogólnie rzecz biorąc, istnieje wiele opcji użycia apteczek bandaży, ręcznych teleportów itd.;
  • Nowa muzyka, dźwięki otoczenia, komentarze oraz uwagi napotkanych NPC;
  • Uproszczone wyszukiwanie przedmiotów w ich slotach;
  • Zmiany w tworzeniu własnych schowków. Pojawiła się możliwość skorzystania z ikon; 
  • Nowe osiągnięcia; 
  • Wiele zmian i nowości, które zobaczymy w OP-2.2 celowo nie opisano, aby dać graczowi możliwość ich samodzielnego odkrycia;

Wymagania: 

Spoiler
  • Procesor: nie mniej niż 3GHz
  • RAM: co najmniej 8 GB
  • Karta Graficzna: GTX 1060 6 GB
  • SSD: 40 GB wolnego miejsca
  • Windows 10 x64

Podziękowania:

Spoiler

Serdeczne podziękowania dla wszystkich, którzy brali udział w pracach nad OP-2.2.

  • Winsor: silnik, skrypty, montaż i adaptacja. Koordynator projektu
  • Akill: questy, konfiguracje, tekst
  • Buusty: broń, questy, modele NPC
  • Hiko: zadania cykliczne, dźwięk na lokacjach, ogólny balans gry
  • Мерцающий:  HUD, elementy UI, recenzje
  • Nafanka65: ikony, NPC itd. 

Greshnik13rs, Romann, Мирия, naxac, Ааз, DKUD1337, Grisli, Bak, wasp2012, hronyatina, strelok71.71, Mari: podziękowania za dodatkową pomoc.

Romero i @LENA_D: specjalne podziękowania za nowy wygląd menu głównego oraz dla Romero za plakat moda, plakaty informacyjne i oczywiście trailer.

CLERIC, CMIT, Cilincer, Clark, EddyPC, HITMAN, HUG, IVGI, Jack Pavlov, Julius, Karamba, LENA_D, LEVA, Leva1995, Mindchamber, P4el, SirBarmalei, Solidat, Wolfstalker, _Karamba_KG, ivgi79, Котобегемот, ТЕМНЫЙ, Татьяна, Shkrek, slesar6razriada, Куzкинам@ть, Иван Исаенко, Рустам, Маршалл, Раков Денис, Кирилл Лерек, Николай Шевченко: podziękowania za dubbing. 

Zespół tłumaczy OP:

  • Ukraiński: Krechet_,do3ep, Iorveth, Котобегемот, Moonwell, servo, jarni sam
  • Angielski: Krechet_, Ringer, Tuxuu, rerankar, psychedelist, Nooobka, GoldringZaugel, avralin, Lord_MyDak, han2981, fignuts, pukekiller, Osteos, papa_oskar_whiskey, Expo88, RiotOfDoom
  • Francuski: kahului, Tremens, Gibe
  • Polski: @metek58, @kobal, @trurl3

Ksenia La Fleur: specjalne podziękowania za udział w projekcie.

Prace nad tłumaczeniem na język ukraiński i inne nie zostały w pełni zakończone i będą kontynuowane w przyszłości. Dotyczy to zwłaszcza nowych i przerobionych zadań. Jeśli zauważysz następujący symbol "===" w oknie dialogowym/opisie, oznacza to, że tekst został zmieniony i nie jest aktualny.

Serdeczne podziękowania dla testerów: Hiko, Nafanka65, Yura Boss, Мерцающий, Шейкер, LED, Xameleon08, Кром, Lex-Luthor, akva

Wskazówki: 

Spoiler
  • Po zainstalowaniu modyfikacji zapoznaj się z menu. Istnieje wiele opcji, które pomogą Ci dostosować rozgrywkę pod własne wymagania oraz preferencje. 
  • Podczas gry należy uważnie czytać wszystkie sms-y oraz dialogi. 
  • Należy się zapoznać z charakterystyką artefaktów oraz kombinezonów - zmian jest sporo. 

 

SCREENY: 

Spoiler

scale-2400.jpg

scale-2400-3.webp

scale-2400-6.webp

scale-2400-5.webp

scale-2400-1.jpg

scale-2400-2.webp

VIDEO:

Spoiler

Trailer

Prezentacja rozgrywki 

 

INSTALACJA:

Spoiler

Mod w wersji samodzielnej. Nie wymaga podstawowej wersji gry ! 

  • Pobrane archiwum należy rozpakować i można grać.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

Patch kumulatywny z 08.02.2022 r. (zawiera w sobie zmiany z poprzednika, patcha z 20.01.2022 r.):

Nowa gra nie jest wymagana, gramy z dowolnego zapisu.

WAŻNE: Po zainstalowaniu patcha wchodzimy do ustawień i włączamy Dynamiczne Anomalie. Następnie wczytujemy wybrany zapis. Teraz wskazane jest zrobić nowy save, od którego będziemy grali i możemy wyłączyć Dynamiczne Anomalie jeśli nie pasuje nam ta opcja.

Patch kumulatywny z 08.02.2022 r.:

Yandex - [KLIK]

GoogleDrive - [KLIK]

 

Dodatki:

Spoiler

Przedstawione poniżej dodatki graficzne nie są ze sobą kompatybilne!

  • Pakiet tekstur HD:

Autor: Luckyan
Wymagania:
Procesor - nie mniej niż 3GHz
RAM - co najmniej 16 GB
Karta Graficzna - GTX 1060 6 GB
SSD: 9 GB wolnego miejsca
Windows 10 x64

Instalacja:
Umieścić pobrane archiwum gamedata.dbz_hd_1-5 w głównym katalogu gry. 
Linki do pobrania: 
Yandex - [KLIK]
Torrent - [KLIK]

Instalacja:
Umieścić pobrane archiwum gamedata.dbz_aa22 w głównym katalogu gry. 
Screeny:

Spoiler

sw-1550486831-3-2.jpg

sw-1550487097-16-2-2.jpg

sw-1550487006-1-2.jpg

sw-1550486920-4-2.jpg


Linki do pobrania:
Yandex - [KLIK]
GoogleDrive - [KLIK]

  • Pakiet ''lekkich'' tekstur:

Autor: edwin0
Opis: Tekstury zostały przygotowane z myślą o graczach, którzy mają słabsze komputery. 
Instalacja: Umieścić pobrane archiwum gamedata.dbz_sd_22_1gamedata.dbz_sd_22_2 w głównym katalogu gry. 
Linki do pobrania:
Yandex - [KLIK]
GoogleDrive - [KLIK]

 

Źródło: bar-reaktor.gif

  • Super 2
  • Dodatnia 10
  • Dzięki ! 2
Link to comment
Share on other sites

  • Agrael locked this topic
  • Agrael unlocked this topic
  • 3 weeks later...

@Wasilij opis po rosyjsku przekopiuj sobie w translator.

Spoiler

попытка починить вылет на Windows 11;
- выбор шрифта, отличного от "Восточная Европа" не приводит к вылету;
- болт под ногами не остается после смены визуала для него через опции игры;
- перекрестье прицела после открытия "окна в окне" не появляется;
- Шахтёр не забирает КПК Снайпера, если прийти к нему первый раз после начала сюжета "Снайпер";
- исправлено отображение веса в рюкзаках с иконками при перемещении патронов;
- иконка сна не пропадает перед падением ГГ от сонливости при максимальной сонливости;
- поправлен диалог Ворона "За три хвоста псевдособаки" при обмене;
- поправлен диалог с Прапором, в случае, когда не убит ни один кабан и нет 5 тысяч;
- Аким за первый квест выдаст Сыворотку вместо Антизомбина;
- убрано упоминание про машину в квесте Калинина "Встретить гонца".

 

добавлен параметр игры для регулировки задержки перед появлениям окна с информацией об итеме;
- в консоли раскладка клавиатуры переключается через ctrl-shift правый или левый (фиксировано);
- в строках ввода раскладка переключается по ctrl-shift правый или левый (фиксировано);
- попытка исправить пропадающие смс с экрана;
- попытка исправить позицию ГГ в машине после перехода между локациями;
- исправлен вылет при открытии рюкзака;
- исправлена проблема с лагами в х-10;
- Костя селится на Свалке, как и должен;
- исправлен разговор между Боровом и ГГ при не обыске трупа Крысюка;
- товарищи Шахтёра не должны идти обыскивать трупы;
- выброс удаляет и аномалии, созданные капсулами;
- добавлена возможность закрыть квест "Долг Сидора", если не отдали деньги Кидале;
- исправлено описание переходов АС-ДТ, ДТ-АС;
- с Дэном возможно будет поговорить насчёт Архары, даже в случае провала квеста на компромат;
- Меченый теперь немного пореже просит покушать при значке голода;
- исправлена ситуация, когда не было перехода ЗЛ - ТД при сдаче квеста на Инферно;
- исправлено название патронов к MG-42 в "списке Холода";
- в прототипе экзоскелета и тяжёлой броне долга теперь можно таскать предметы.

 

Важно!

После установки патча, включите динамические аномалии в меню игры "Опции" - "Игра" - "Динамические аномалии". 

После этого загружайте сейв, с которого будете продолжать играть. Лучше сделать здесь ещё один сейв для закрепления изменений патча. 

Далее можете отключить динамические аномалии, если вы с ними не играете.

Tylko po instalacji patcha przeczytać to co jest ważne, wchodzimy do opcji i włączamy Dynamiczne Anomalie. Wczytujemy zapis, z którego planujemy grać. Potem lepiej zrobić kolejny zapis i  jak chcemy można wyłączyć te dynamiczne anomalie.

 

Linki dodane do pierwszego postu wraz z krótkim opisem.

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, tom3kb napisał:

@Wasilij opis po rosyjsku przekopiuj sobie w translator.

  Pokaż ukrytą zawartość

попытка починить вылет на Windows 11;
- выбор шрифта, отличного от "Восточная Европа" не приводит к вылету;
- болт под ногами не остается после смены визуала для него через опции игры;
- перекрестье прицела после открытия "окна в окне" не появляется;
- Шахтёр не забирает КПК Снайпера, если прийти к нему первый раз после начала сюжета "Снайпер";
- исправлено отображение веса в рюкзаках с иконками при перемещении патронов;
- иконка сна не пропадает перед падением ГГ от сонливости при максимальной сонливости;
- поправлен диалог Ворона "За три хвоста псевдособаки" при обмене;
- поправлен диалог с Прапором, в случае, когда не убит ни один кабан и нет 5 тысяч;
- Аким за первый квест выдаст Сыворотку вместо Антизомбина;
- убрано упоминание про машину в квесте Калинина "Встретить гонца".

 

добавлен параметр игры для регулировки задержки перед появлениям окна с информацией об итеме;
- в консоли раскладка клавиатуры переключается через ctrl-shift правый или левый (фиксировано);
- в строках ввода раскладка переключается по ctrl-shift правый или левый (фиксировано);
- попытка исправить пропадающие смс с экрана;
- попытка исправить позицию ГГ в машине после перехода между локациями;
- исправлен вылет при открытии рюкзака;
- исправлена проблема с лагами в х-10;
- Костя селится на Свалке, как и должен;
- исправлен разговор между Боровом и ГГ при не обыске трупа Крысюка;
- товарищи Шахтёра не должны идти обыскивать трупы;
- выброс удаляет и аномалии, созданные капсулами;
- добавлена возможность закрыть квест "Долг Сидора", если не отдали деньги Кидале;
- исправлено описание переходов АС-ДТ, ДТ-АС;
- с Дэном возможно будет поговорить насчёт Архары, даже в случае провала квеста на компромат;
- Меченый теперь немного пореже просит покушать при значке голода;
- исправлена ситуация, когда не было перехода ЗЛ - ТД при сдаче квеста на Инферно;
- исправлено название патронов к MG-42 в "списке Холода";
- в прототипе экзоскелета и тяжёлой броне долга теперь можно таскать предметы.

 

Важно!

После установки патча, включите динамические аномалии в меню игры "Опции" - "Игра" - "Динамические аномалии". 

После этого загружайте сейв, с которого будете продолжать играть. Лучше сделать здесь ещё один сейв для закрепления изменений патча. 

Далее можете отключить динамические аномалии, если вы с ними не играете.

Tylko po instalacji patcha przeczytać to co jest ważne, wchodzimy do opcji i włączamy Dynamiczne Anomalie. Wczytujemy zapis, z którego planujemy grać. Potem lepiej zrobić kolejny zapis i  jak chcemy można wyłączyć te dynamiczne anomalie.

 

Linki dodane do pierwszego postu wraz z krótkim opisem.

Jeszcze op 2.2 nie instalowałem , dziś planuje.

Masz link do spawnera ?

btw znam cyrylice :D

Link to comment
Share on other sites

Wasilij150 

Nakladka poprawia wyloty i robaki z wersji 2.2 + path nr 1

Spawner + pokazometr: https://synthira.ru/load/s_t_a_l_k_e_r/obedinennyj_pak_2/spavner-pokazometr-dlja-op-22/191-1-0-15184

Spawner + anticzit: https://synthira.ru/load/s_t_a_l_k_e_r/obedinennyj_pak_2/spavner-antichit-dlja-op-22/191-1-0-15152

Koro nie byłes w Bułgarii, Serbii południowej, Grecji + kreta w cerkwiach to nie znasz Cyrylicy.

Nie mył Cyrylicy z bastarda grażdanki Głagolicy jaką jest potoczna odmiana pisma kupieckiego - grażdanki (grażdanka z Cyrylicy rózni sie od grażdanki z Głagolicy) m.in. w Rosji. 

Miłej gry. :) 

 

errata: Skoro

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, vidkunsen napisał:

Wasilij150 

Nakladka poprawia wyloty i robaki z wersji 2.2 + path nr 1

Spawner + pokazometr: https://synthira.ru/load/s_t_a_l_k_e_r/obedinennyj_pak_2/spavner-pokazometr-dlja-op-22/191-1-0-15184

Spawner + anticzit: https://synthira.ru/load/s_t_a_l_k_e_r/obedinennyj_pak_2/spavner-antichit-dlja-op-22/191-1-0-15152

Koro nie byłes w Bułgarii, Serbii południowej, Grecji + kreta w cerkwiach to nie znasz Cyrylicy.

Nie mył Cyrylicy z bastarda grażdanki Głagolicy jaką jest potoczna odmiana pisma kupieckiego - grażdanki (grażdanka z Cyrylicy rózni sie od grażdanki z Głagolicy) m.in. w Rosji. 

Miłej gry. :) 

 

errata: Skoro

Znakomicie , ale co lepiej wklepać , pokazometr czy anticzit ?

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

@wasilij150 - instalując spawnera ... masz wszystko to o czym mozesz zamarzyć ( tylko grać sie wtedy nie chce już - bo po co ?) pod klawiszami . Odpal link - znając grażdankę ( nie czytaj tych pierdól Vidkunsena - jak zwykle nie do końca wie o czym pisze) na pewno sie połapiesz.

@vidkunsen - nie chce mi sie  pisać :https://pl.wikipedia.org/wiki/Grażdanka

Link to comment
Share on other sites

W sumie - to obaj macie rację. Z cyrylicą to tak samo jak np. z ekologią. Pierwotne, właściwe merytorycznie, znaczenie jest już, chyba, nie do uratowania.

Ludzie od języka tego nie lubią, ale ogół ludzi ma to poza katalogiem głównym tylnego repozytorium.

Ps. Panowie, a to czasem nie jest temat op2?

Edited by qlkin
Link to comment
Share on other sites

Wolę źródło w jakim jest przypis/przypisy etc. etc z podręcznika z moich czasów szkolnych - T. Manteufell (profesor z Gdańska, nomen omen znam osobiście jego wnuków)

 image.jpeg.8c44091af02a59bd34b57fdbdbe0409b.jpeg

kiedyś mi wpadły biografie ale nie kościołowe tylko historyczne dwóch kolesi:

Grek Konstantyn - ksywka Cyryl i Słoweniec Miefodij - ksywka Metody alias Michał.

Nowozytna historia - dot. w/w tematyki - miasta Saloniki/Sołuń, także warta zajrzenia w teksty dotyczące IX w. tzw. ne. .

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Eeeee. znów fantazjujesz. Robiłem humanistyczną mature  w dobrych starych czasach gdy jeszcze uczono łaciny i greki  . Książka Manteuffela nie był podręcznikiem . Na szkołęśrednią za dobra , jako podręcznik akademicki - za "cieńka".Raczej dodatkiem- wymaganym ale nie obwiązkowym. W dobrym tonie był rzucic Tazbirem , Jasienicą , czy w/w Tadziem podczas pisania obowiązkowych rozprawek ... Nie wiem co robił w Gdańsku - może był na wakacjach - bo całe życie związał z UW !

Ale książka świetna ... choć już ciut stara .

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
W dniu 9.01.2022 o 15:43, Agrael napisał:

Patch kumulatywny z 20.1.2022r. (zawiera w sobie zmiany z poprzednika, z patcha z 12.1.2022r.):

Nowa gra nie jest wymagana, gramy z dowolnego zapisu.

WAŻNE: Po zainstalowaniu patcha wchodzimy do ustawień i włączamy Dynamiczne Anomalie. Następnie wczytujemy wybrany zapis. Teraz wskazane jest zrobić nowy save, od którego będziemy grali i możemy wyłączyć Dynamiczne Anomalie jeśli nie pasuje nam ta opcja.

Patch kumulatywny z 20.1.2022r.:

Yandex - [KLIK]

GoogleDrive - [KLIK]

Linki wygasły / już nie działają lub autor je usunął

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Guccimucci5 - OP 2.2 - zawsze warto zagrać.

Zmieniony scenariusz względem Narodowej Zupy(fonetycznie: Narodnaja Soljianka), zdania wykonujesz innaczej niż w poprzednich wersjach, poprawione wyloty, miejsca ukrycia bambetli, dużo nowosci, nowe lokacje i nowe niespodzianki.

Jak na razie jest ten mod dalej w bastardzie grażdanki głagolicy inie słyszałem o tzw. spolszczeniu czyli łatce językowej po polsku.

Link to comment
Share on other sites

@guccimucci5

Nad spolszczeniem swego czasu pracował @boberm, ale od jakiegoś czasu nie ma go na forum. Nie wiadomo, czy kiedykolwiek pojawi się polska wersja tego kolosa. W każdym w 2.2 doszły nowe wątki fabularne, a stare zostały zmienione - bez znajomości rosyjskiego prędzej czy później zaczną się schody. 

Link to comment
Share on other sites

Jeśli pojawi się, bądź posiadacie jakiś dobry systematyczny poradnik do moda do chyba będę skakał z radości. Nieważne czy w częściach czy pojedynczy. Po prostu nie mam zdrowia ani siły przechodzić Soljankę w ciemno. :024:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity